Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nintendo heeft geen plannen voor gratis of betaalde dlc in]

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 15:19
Op zich prima artikel ware het niet dat ik echt geen idee heb wat 'dlc' betekent (en met mij mss wel meer...)
Kan de redactie dat niet even uitleggen?

Kamer huren

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BKJ schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:24:
Op zich prima artikel ware het niet dat ik echt geen idee heb wat 'dlc' betekent (en met mij mss wel meer...)
Kan de redactie dat niet even uitleggen?
DLC is de afgelopen jaren (+/- 8 ) toch wel een vrij gebruikelijke term voor games en staat voor Downloadbare Content of Downloadable Content. Het wil dus zeggen dat ze in een later stadium een game uitbreiden door middel van downloadbare 'modules'.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 20-12-2016 14:41 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

rens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:34:
[...]

DLC is de afgelopen jaren (+/- 8 ) toch wel een vrij gebruikelijke term voor games en staat voor Downloadbare Content. Het wil dus zeggen dat ze in een later stadium een game uitbreiden door middel van downloadbare 'modules'.
En voorheen was het 'downloadable contecnt', totdat we er weer een Nederlands sausje erover heen moesten gieten...
offtopic:
downloadbare :')

offtopic:
Fixed!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Outerspace schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:37:
[...]

En voorheen was het 'downloadable contect', totdat we er weer een Nederlands sausje erover heen moesten gieten...
offtopic:
downloadbare :')
Dan nog altijd Downloadable Content ;)

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Bij afkortingen die nog niet zoveel gebruikt worden dat de gemiddelde lezer begrijpt wat we bedoelen, maken we vaak gebruik van een leuke afkortingfunctie. Je kan dan met je muis boven zo'n woord gaan staan om extra uitleg te krijgen. Bij een heleboel afkortingen gaan we er echter inmiddels wel vanuit dat ze begrepen worden door zo goed als alle lezers. We hoeven per slot van rekening ook niet uit te leggen dat 'tv' voor 'televisie' staat ;)

Dlc is al jaren een standaardbegrip in de wereld van videogames. Daarom nemen we voor dat woord niet meer de moeite om uit te leggen dat we daarmee een downloadbare uitbreiding van een videogame bedoelen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:34
Wat is overigens het nut van de toevoeging "gratis of betaalde" in deze titel?
"Nintendo heeft geen plannen voor dlc in Super Mario Run" dekt volgens mij exact dezelfde lading?
Of is er nog een derde manier van dlc die ik over het hoofd zie?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26

D4NG3R

kiwi

:)

faraga schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:22:
Bij een heleboel afkortingen gaan we er echter inmiddels wel vanuit dat ze begrepen worden door zo goed als alle lezers.
Ik vind het grappig dat dit schijnbaar door elkaar heen worden gebruikt, want het uitschrijven van volledige 'algemeen gebruikte' termen doen jullie niet meer. Deze worden naar het vergelijkbare Nederlandse woord vertaald: Activision brengt zes nieuwe spelwerelden naar Modern W\[...]

"Gratis of betaalbare uitbreiding" zou beter op z'n plaats zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We hebben een voorkeur voor het gebruik van Nederlandse termen, er zijn in de ict-wereld zo ontzettend veel Engelstalige termen waarvan ook wij er al zoveel hanteren. Tegelijk kun je er niet omheen dat er termen zijn die zo ingeburgd zijn dat je mag verwachten dat we die zonder problemen kunnen schrijven. Dlc gebruiken we al sinds 2008 als ik even snel kijk, dus om dat nu ineens voluit met een Nederlandse omschrijving te gaan inwisselen. Ja, ik denk dat je ons nog vaak van inconsistentie kunt beschuldigen waar deze twee policies elkaar bijten, maar we doen ons best moet je maar denken. :)
Pagina: 1