Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Activision brengt zes nieuwe spelwerelden naar Modern W[...]

Pagina: 1
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30
nieuws: Activision brengt zes nieuwe spelwerelden naar Modern Warfare Remastered

Een beetje raar om hier 'spelwerelden' ipv 'maps' of 'levels' te gebruiken.

Sterker nog, de consistentie is ver te zoeken, in de titel en koptekst word er nog over 'speelvelden' en 'spelwerelden' gesproken, even later over 'maps'.

Ik zou het hier houden bij de Engelse termen die echt iedere gamer zal gebruiken, al helemaal in een shooter.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 14-12-2016 14:27 . Reden: Edits galore omdat jullie het ook al doorhadden. :+ ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Ik heb inmiddels alles naar 'speelvelden' aangepast. Ik moet toegeven dat ik eerst 'spelwerelden' had gebruikt en later één keer per ongeluk het woord 'maps' heb gebezigd, maar dat is inmiddels rechtgezet.

Bij Tweakers proberen we over het algemeen zoveel mogelijk Nederlandse termen te gebruiken, tenzij er écht geen fatsoenlijke vertaling voor te vinden is die iedereen zou begrijpen, zoals bij 'reticles' het geval is. Het lijkt mij heel sterk dat mensen niet begrijpen wat er bedoeld wordt met het woord 'speelveld' bedoeld wordt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik weet dat Tweakers vooral Nederlandse termen probeert te gebruiken, maar die zijn hoogst ongewoon bij onderwerpen als deze en worden door gamers niet- of nauwelijks gebruikt. ;)

Voor reticle hebben we trouwens een prima vertaling: Wikipedia: Vizier (wapen)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Ik snap dat mensen het een beetje raar vinden klinken, maar we gebruiken de term wel vaker op Tweakers.

Een visier is hier niet het geschikte woord. Het gaat hier namelijk niet om de gehele kijker, maar slechts om het uiterlijk van het roosje dat wordt weergegeven. Als ik het me goed kan herinneren, kon je dit in Modern Warfare 3 ook aanpassen. Nieuwere CODs heb ik niet meer gespeeld.