Stillere voeding voor huidig systeem

Pagina: 1
Acties:

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 16:48
Ik zoek een?
Een voeding die een stuk stiller is dan mijn huidige en nog steeds past in mijn systeem. Daarnaast ook evt. over 3 jaar een nieuwe generatie videokaart aan kan

Wat is je budget?
50-100e

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,94€ 179,94
1ASRock B85M Pro4€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 309,-€ 309,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 49,99€ 49,99
1BitFenix Comrade Zwart€ 33,-€ 33,-
1BenQ GW2265HM Zwart€ 0,-€ 0,-
2Scythe GlideStream 120 800rpm, 120mm€ 7,80€ 15,60
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,95€ 56,95
1Antec VPF Series 550W€ 64,-€ 64,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 773,48

Overklokken is dus geen optie en niet relevant. De Antec VPF 550W is vrij luidruchtig.
Ik heb een goede review erbij gepakt van hardware.info en die gebruikt als leidraad. https://nl.hardware.info/...t-review-geluidsproductie

Dan kom ik tot de volgende opties:
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Voordeel: 70 euro
Nadeel: Niet semi-passief, niet modulair en maar 400W, waarvan ik niet weet of dat voldoende is.

pricewatch: Corsair RM550x
Voordeel: Semi-passief, modulair en voldoende watt
Nadeel: Prijs

pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2
Voordeel: Semi-passief, modulair en voldoende watt
Nadeel: Prijs

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken, en of ik nog goede voedingen mis, of nieuwere generaties etc.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De computer zoals die daar staat zal maximaal 250 watt verbruiken. Dus ja, een goede voeding van 400 watt is genoeg.

Verder is de tendens dat cpu's en grafische kaarten zuiniger worden, een computer van 2018 zal waarschijnlijk dan ook minder verbruiken en toch veel beter presteren.

Verwijderd

Iets minder goed leverbaar maar naar mijn mening de beste keuze op dit moment is de Bitfenix Whisper BWG450M.

Verwijderd

Het niet hebben van semi-passief hoeft geen nadeel te zijn. De be quiet Straight Power 10 400W is daar het perfecte voorbeeld van. Semi-passief zou een nadeel zijn als deze voeding het had namelijk. Semi-passief bekend namelijk geen airflow, wat nadelig is voor de levensduur van de elco's in de voeding. Stiller zal het ook niet zijn, want de voeding is bij lichte belasting zelfs niet hoorbaar met je oor erop. Sommige semi-passieve of passieve voedingen kun je overigens wel horen door bijvoorbeeld coil whine.

Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33 voor meer informatie over voedingen.

• Remcoww
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:36:
Het niet hebben van semi-passief hoeft geen nadeel te zijn. De be quiet Straight Power 10 400W is daar het perfecte voorbeeld van. Semi-passief zou een nadeel zijn als deze voeding het had namelijk. Semi-passief bekend namelijk geen airflow, wat nadelig is voor de levensduur van de elco's in de voeding. Stiller zal het ook niet zijn, want de voeding is bij lichte belasting zelfs niet hoorbaar met je oor erop. Sommige semi-passieve of passieve voedingen kun je overigens wel horen door bijvoorbeeld coil whine.

Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33 voor meer informatie over voedingen.
Allen hartelijk dank voor het uitstekende advies! De Bitfenix is een uitstekende toevoeging, maar na het lezen van de review van The Mask ga ik denk ik toch voor de Be Quiet Straight Power 10 400W.

Verwijderd

Remcoww schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:17:
[...]

Allen hartelijk dank voor het uitstekende advies! De Bitfenix is een uitstekende toevoeging, maar na het lezen van de review van The Mask ga ik denk ik toch voor de Be Quiet Straight Power 10 400W.
Als je al tevreden bent met de Scythe GlideStream fans dan is de fan in de BitFenix Whisper Gold 450W al een hele grote stap vooruit. Mag dan wel geen Silent Wings 3 fan van be quiet! zijn, maar is iig een mooi stuk beter als de Scythe GlideStream en helemaal als de fan in de Antec voeding. Daarom denk ik dat je beter de BitFenix voeding kunt halen door de hogere kwaliteit en prestaties van deze voeding. Review van deze voeding zal overigens nog wel enkele maanden op zich laten wachten, voeding zelf heb ik al wel trouwens. Maar in Voeding advies en informatie topic - Deel 33 vind je een review van de 550W versie welke ook prima toepasbaar is op de 450W versie van de BitFenix Whisper Gold 450W voeding.

• Remcoww
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:26:
[...]

Als je al tevreden bent met de Scythe GlideStream fans dan is de fan in de BitFenix Whisper Gold 450W al een hele grote stap vooruit. Mag dan wel geen Silent Wings 3 fan van be quiet! zijn, maar is iig een mooi stuk beter als de Scythe GlideStream en helemaal als de fan in de Antec voeding. Daarom denk ik dat je beter de BitFenix voeding kunt halen door de hogere kwaliteit en prestaties van deze voeding. Review van deze voeding zal overigens nog wel enkele maanden op zich laten wachten, voeding zelf heb ik al wel trouwens. Maar in Voeding advies en informatie topic - Deel 33 vind je een review van de 550W versie welke ook prima toepasbaar is op de 450W versie van de BitFenix Whisper Gold 450W voeding.
Wat is er mis met de GlideStreams dan? Het zijn case fans op 800rpm, met 12db aan geluid. Zijn echt niet te horen en kosten niks.

Verwijderd

Remcoww schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:28:
[...]

Wat is er mis met de GlideStreams dan? Het zijn case fans op 800rpm, met 12db aan geluid. Zijn echt niet te horen en kosten niks.
Voor jouw niks schijnbaar, daarom denk ik dat de BitFenix de betere keuze is omdat deze voeding van hogere kwaliteit is. :p De be quiet! mag dan wel de betere fan hebben, maar als je de Scythe GlideStreams goed vindt dan zul je ook meer dan tevreden zijn over de BitFenix omdat deze fan nog beter is.
Pagina: 1