Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben vorige week overgestapt naar Glasvezel internet (caiway). Ik krijg mijn bestelling deze week binnen en heb een aantal vragen over de installatie en de mogelijkheden om de glasvezel aan te sluiten. Mijn huidige internet is van KPN die ik heb opgezegd, alleen heb ik daar 2 verbindingsset over voor draadloos, omdat ik geen kabels wou trekken destijds. Mijn vraag is of ik deze 2 verbindingsset nog kan gebruiken met glasvezel modem of is het zo dat ik verplicht ben om kabels te trekken. Ik heb op internet gezocht, maar heb hierover niks kunnen vinden. Zou het namelijk fijn vinden om de verbindingsset te kunnen gebruiken.

Kan iemand mij hierover wat meer informatie geven a.u.b.

MVG,

EK

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-12-2016 10:25)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Snelheid zal ongeveer gelijk zijn als dat je in het verleden met deze set(s) gehaald hebt.. Kan per huis/situatie verschillen..

Aansluiten aan de router (als je die hebt) is inderdaad de route.. (tenzij je van caiwai een modem/router in-één krijgt..)

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 20-12-2016 10:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Waarom zou het niet kunnen? Ze maken immers alleen verbinding tussen beide netwerkadapters. Je zou gewoon jouw nieuwe caiwaymodem kunnen aansluiten op de kpn adapters..
De aansluitingen zijn hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 20-12-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.

Moet ik mijn kpn verbindingsset aansluiten op de caiway glasvezel modem of op de router. Had op internet ook gelezen dat je met kabelaansluiting het maximum snelheid kon halen. Wat zal het verlies aan snelheid ong. zijn met kpn verbindingsset?

Alvast bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Je kan ze gewoon gebruiken. Let er wel op dat PLC in de praktijk geen hoge snelheden haalt.

Zeker met glasvezel is dat waarschijnlijk de beperkende factor

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Snelheid zal ongeveer gelijk zijn als dat je in het verleden met deze set(s) gehaald hebt.. Kan per huis/situatie verschillen..

Aansluiten aan de router (als je die hebt) is inderdaad de route.. (tenzij je van caiwai een modem/router in-één krijgt..)

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 20-12-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg alleen een modem is helaas geen combi. Ik woon in een appartement en ga vandaag een router halen mijn budget is max 100-150 euro voor de router. Er zullen 3 smartphones op de glasvezel verbinden, daarnaast een IP tv, macbook. Ik speel ook regelmatig FM2017 op de macbook. Welke router zouden jullie mij aanraden??

Hoe zou ik het verschillen aan snelheid kunnen opmeten met kabelverbinding en met de kpn verbindingsset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:33:
Ik krijg alleen een modem is helaas geen combi. Ik woon in een appartement en ga vandaag een router halen mijn budget is max 100-150 euro voor de router. Er zullen 3 smartphones op de glasvezel verbinden, daarnaast een IP tv, macbook. Ik speel ook regelmatig FM2017 op de macbook. Welke router zouden jullie mij aanraden??

Hoe zou ik het verschillen aan snelheid kunnen opmeten met kabelverbinding en met de kpn verbindingsset?
Voor de vraag over een router zou ik zelf een heb je inmiddels een nieuw topic starten.. gestart.
Glasvezel Router

Verschil in snelheid zou je kunnen testen door een netwerkkabel van router naar eindpunt (waar je de netwerkadapter aansluit op tv/macbook) te trekken en daar enkele speedtests te doen..

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 20-12-2016 11:08 . Reden: link naar nieuw topic over router geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Ik krijg alleen een modem is helaas geen combi.
Persoonlijk vind ik dit (naast de enorm stabiele en snelle verbinding) een van de pluspunten van Caiw...geen consumentenmeuk die staat te "blèrren", maar de vrije keuze om de juiste hardware op de juiste locatie te plaatsen.
Door een kabel zonder tussenkomst van het setje te gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13

Genoeg keuzes binnen het budget.
Een prima keuze en ruimschoots binnen budget:

Als je iemand kent met een Ziggo abbo:
(1 per abonnee aan te schaffen)
Router om Ziggo wifi te versterken
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/
Terugflashen met originele firmware of ddwrt/openwrt of zo.

En anders:
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

P.S. Zit je met de sterkte van het wifi signaal. Kies dan een router met MiMo en AC1900 dat zal ruimschoots aan je verwachtingen voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kwakzalver schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:58:
[...]

P.S. Zit je met de sterkte van het wifi signaal. Kies dan een router met MiMo en AC1900 dat zal ruimschoots aan je verwachtingen voldoen.
Nee.

Als je signaalsterkte op een locatie in huis te laag is, maakt het niets uit of je MiMo hebt (of een snelheidsaanduiding neemt die MiMo al impliceert...). MiMo helpt met meer bandbreedte bij bepaald signaal, antenna diversity kan RSSI in de upstream (van device naar AP) licht opkrikken, maar in de downstream (van AP naar device) haalt het weinig uit.

Oplossing is dan juist niet meer geld in een nog lomper apparaat steken, maar een tweede AP op een andere plek in huis, idealiter daar waar het signaal van je hoofdAP het zwakst is. Beter twee eenvoudige maar competente apparaten dan een enkele overkill-beest.

Gelukkig is de al genoemde KPN/Arcadyan AP prima geschikt als zowel eerste als tweede AP (en voldoet het al aan de "AC1900" spec). Het is iig een tientje goedkoper dan die van Ziggo en werkt out-of-the-box al prima. Twee van die dingen kosten evenveel als een enkele willekeurige andere "AC1900" router.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:19:
Bedankt voor je snelle reactie.

Moet ik mijn kpn verbindingsset aansluiten op de caiway glasvezel modem of op de router. Had op internet ook gelezen dat je met kabelaansluiting het maximum snelheid kon halen. Wat zal het verlies aan snelheid ong. zijn met kpn verbindingsset?

Alvast bedankt !
Ik kwam dit topic met toeval tegen, de snelheid van de DVS set is niet te zeggen. Je kunt met de Devolo cockpit kijken en met speedtest wat de snelheid is, dit wisselt per WCD, huis enz enz dus geen vaste snelheid.

Kabel is zeker beter maar heel soms niet goed mogelijk...
Pagina: 1