Glasvezel Router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben overgestapt naar Caiway glasvezel internet. Wat ik hierover gelezen heb is dat je een router nodig heb voor de WIFI verbinding. Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een router, maar weet niet zo goed welke het beste is voor mijn situatie. Ik woon nu in een appartement en wil er met de volgende apparaten op internet. Smart tv, 3/4 smartphones, macbook, pc ( word nauwelijks gebruikt), Printer wordt ook nauwelijks gebruikt. Op de macbook speel ik vaak FM 2017.

Ik ga over een klein 8/9 maanden verhuizen naar mijn nieuwbouw woning en zou graag nu een router willen kopen wat ik ook in mijn nieuwe huis kan gebruiken. Situatie zal eigenlijk voor het nieuwe huis hetzelfde blijven qua apparatuur, alleen wil ik dan op 3 verdiepingen goed wifi bereik hebben. Mijn budget is max 100/150 welke router zouden jullie mij aanraden voor mijn appartement en toekomstige eengezinswoning?

Alvast bedankt.

MVG,

EK

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grapjas ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
ja wat heb je zelf al uitgzocht ?

Heb je voorkeur voor een merk ?
wat is de snelheid die je verwacht te gaan halen van WAN > LAN (bedraad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:30
Een topic omhoog schoppen binnen 24 uur is niet gewenst op GoT. Daarnaast verlangen we wat eigen inzet voordat je zomaar een vraag op het forum knalt.

Voor WiFi heb je geen router nodig, maar een AccesPoint. In de meeste routers zit dan wel een AccesPoint ingebouwd, maar de vraag is of dat de beste keuze is voor jouw doeleinden.

Je noemt een nieuwbouwhuis met 3 etages. Met 1 router met ingebouwde AccesPoint is het maar de vraag of jouw WiFi overal acceptabel is. Mijn advies is om 2 x een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aan te schaffen. Daarmee ga je wel over jouw budget heen, maar heb je in de praktijk een beter resultaat. Je komt dan op ongeveer €180,- uit.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een glasvezel pakket 75 mbit gekozen. Heb zelf al beetje op google gekeken. Kon bij caiway een router kopen voor 50 euro namelijk:Sitecom WLR-3100, maar weet niet of dit wel voldoende is ook voor mijn toekomstige eengezinswoning. Ik zelf dacht aan TP-Link Archer C7 v2 - Router. Op google lees ik verschillende dingen over deze router dus weet niet of dit wel het juiste keuze is in mijn geval. Ik persoonlijk heb geen voorkeur voor een bepaald merk, omdat ik geen kennis heb over routers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:49
Zolang je WAN snelheid niet > 300 MBit is kan je bijna elke willekeurige router pakken. Daarna moet je toch wel specifiek op zoek naar de wat duurdere modellen. Qua bereik van je Wifi netwerk ga je het in een nieuwbouw huis niet redden met 1 enkele unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Van jouw provider krijg je (waarschijnlijk) een alles in 1 modem/router/accespoint. Mijn advies is om de WiFi functionaliteit niet te gebruiken en zowel beneden als boven een accespoint van Ubiquiti te gebruiken. Bij een nieuwbouwhuis heb je genoeg mogelijkheden om dat mooi weg te werken.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
Hammetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:32:
Van jouw provider krijg je (waarschijnlijk) een alles in 1 modem/router/accespoint. Mijn advies is om de WiFi functionaliteit niet te gebruiken en zowel beneden als boven een accespoint van Ubiquiti te gebruiken. Bij een nieuwbouwhuis heb je genoeg mogelijkheden om dat mooi weg te werken.
Fout, aannamen.

Glasvezel is inderdaad 9/10 modem zonder router etc. Die moet je dan zelf kopen.

pricewatch: TP-Link Archer C3200 - Draadloze Tri-Band Gigabit Router

Hiermee kun je wel een tijdje mee doen ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Bschnitz schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:35:
[...]

Fout, aannamen.

Glasvezel is inderdaad 9/10 modem zonder router etc. Die moet je dan zelf kopen.

pricewatch: TP-Link Archer C3200 - Draadloze Tri-Band Gigabit Router

Hiermee kun je wel een tijdje mee doen ;)
Fout?
1. Ik zeg 'meestal'
2. KPN glasvezel, XS4ALL glasvezel, Telfort glasvezel, Fieber glasvezel, Online glasvezel leveren allemaal een modem mee (bruikleen). Bij zakelijke aansluitingen is dat anders. Ook bij Caiway krijg je een modem (zie onderaan bij * https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/kabel/internet) - echter staat er niet bij of deze ook een ingebouwde switch heeft en een router is.
3. Als je bedoelt dat je zelf direct een router op het NTU kan aansluiten, dan is het wellicht handig om een router te adviseren met support voor VLAN's. Ik ken die TP-Link niet, maar als ik zo even op google zoek heeft de door jou genoemde router die ondersteuning niet. In het geval van IPTV heeft de TS dus een probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Hammetje op 20-12-2016 13:48 . Reden: aanvulling Caiway ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn glasvezel internet via caiway besteld. Heb het ff voor de zekerheid nog nagevraagd. Ik kreeg als antwoord dat de geleverde glasvezel modem van caiway geen wifi optie heeft en dat ik op zoek moest naar een bijbehorende router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 21:47
Wij hebben thuis ook Caiway glasvezel en je krijgt inderdaad alleen een glasmodem zonder verdere router functionaliteit. Ik zelf heb goede ervarvingen met Asus, in mijn geval de RT-AC66U (pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart maar er zijn ondertussen wel nieuwere en betere modellen van. Ook hebben wij geen nieuwbouwhuis en houten vloeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
Hammetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:45:
[...]

Fout?
1. Ik zeg 'meestal'
2. KPN glasvezel, XS4ALL glasvezel, Telfort glasvezel, Fieber glasvezel, Online glasvezel leveren allemaal een modem mee (bruikleen). Bij zakelijke aansluitingen is dat anders. Ook bij Caiway krijg je een modem (zie onderaan bij * https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/kabel/internet) - echter staat er niet bij of deze ook een ingebouwde switch heeft en een router is.
3. Als je bedoelt dat je zelf direct een router op het NTU kan aansluiten, dan is het wellicht handig om een router te adviseren met support voor VLAN's. Ik ken die TP-Link niet, maar als ik zo even op google zoek heeft de door jou genoemde router die ondersteuning niet. In het geval van IPTV heeft de TS dus een probleem.
Klopt, een switch optie zit erin voor de TV, en 1 of 2 extra aansluitingen. Die Sitecom kan dit btw ook niet. Niet alsof de TS de kennis heeft om dat überhaupt allemaal te doen. Hij vraagt alleen om WiFi voor onder de 150€. Die router kan achter het glasvezel en klaar is die met WiFi en al.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat Wartopia al aangeeft heb ik alleen een router nodig voor de glasvezel. Wil Wifi op meerdere apparaten kunnen gebruiken, vandaar mijn vraag of alle routers wel degelijk zijn voor de dingen die ik heb opgenoemd. Wanneer ik ben verhuist en in een huis woon met 3 verdiepingen zal ik uiteraard nog meer vragen hebben maar voor nu heb ik genoeg aan jullie reacties.

Bedankt Allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
In plaats van die TP-Link, Asus, Sitecom en andere meuk kan je beter een Ubiquiti kopen voor hetzelfde geld, met 100x betere software en opties voor de toekomst: product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:03:
In plaats van die TP-Link, Asus, Sitecom en andere meuk kan je beter een Ubiquiti kopen voor hetzelfde geld, met 100x betere software en opties voor de toekomst: product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
Kan ik deze nu voor mijn huidige glasvezel internet gebruiken??

En ik zag op youtube dat je schroeven meekrijgt, maar moet deze perse vastgemaakt worden of kan deze gwn naast de Glasvezel modem liggen. Ben niet al te handig met het installeren e.d.

Kan jij deze aanraden wat betreft installatie en aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:05:
[...]

Kan ik deze nu voor mijn huidige glasvezel internet gebruiken??

En ik zag op youtube dat je schroeven meekrijgt, maar moet deze perse vastgemaakt worden of kan deze gwn naast de Glasvezel modem liggen. Ben niet al te handig met het installeren e.d.

Kan jij deze aanraden wat betreft installatie en aansluiten?
Ja, je kan hem ook gewoon op een plank dumpen. De Lite versie is wel WiFi only, er zitten dus geen extra poorten op voor apparaten met draad als je dat wil. Met het oog op uitbreiding in de toekomst is het wel handig om nu apparatuur te kopen die later ook nog zinvol is. Als je een goed dekkend netwerk wil hebben, heb je eigenlijk altijd meerdere access points nodig, dus meerdere WiFi-basisstations. Die moeten dan wel samenwerken om te zorgen dat apparaten altijd met het juiste station communiceren. Er is geen 'oplossing' in een 'heel sterke router', dat bestaat niet. Ze gaan allemaal even hard, daar zit een wettelijke beperking op.

Dus, met het oog op je verhuizing: waarschijnlijk ga je naar een 2- of 3-tal access points, en een type dat voor consumenten betaalbaar maar ook eenvoudig genoeg is in gebruik is de UniFi serie van Ubiquiti. Er zijn nog wel andere opties, maar die zijn vaak duur, of in Nederland moeilijk te krijgen.

Stel dat je het helemaal compleet wil doen, dan zou je eigenlijk op een veel duurder verhaal uit komen; 3x AC AP Lite, een cloud key voor management, een edge router voor de routing functie... maar dat is niet waar je nu mee wil beginnen lijkt me. Je kan beter dingen bijkopen wanneer nodig en stoppen met toevoegen als het goed werkt.

Stel dat je voor nu genoeg hebt aan puur WiFi, dan neem je 1x de AC AP Lite. Stel dat je ook bekabelde apparaten wil aansluiten, en dat voor nu graag goedkoop wil doen, dan kan je een toevoegen: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X die sluit je dan eerst op je modem aan, en daar sluit je dan weer de AC AP Lite op aan. Instellen van beide apparaten doe je via een Webinterface op je computer, of een App op een mobiel apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:13
Caiway levert inderdaad geen router mee, alleen een glasmodem waarvan je slechts 1 poort kan gebruiken voor internet, je zult dit dus zelf moeten verzorgen.

Voordeel is wel dat je hierdoor je router (en dus WiFi AP) op een wellicht wat strategischer kan plaatsen dan ergens weggestopt in de meterkast.

Bij ons thuis gaat er 1 kabel van de meterkast naar de trap onder de kast, daar hangt een Netgear R7000, onder de trap, bijna tegen het plafond van de 1e verdieping aan. Daarmee red ik het om tot op zolder en achterin de tuin netjes WiFi te hebben. Geldt overigens wel alleen voor de 2.4Ghz, de 5Ghz werkt beneden goed, 1e verdieping nog net, daarna geen bereik meer.

[ Voor 7% gewijzigd door wnwiigrtz op 20-12-2016 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-09 18:15
Ubiquiti maakt topspul, maar dan moet je wel een beetje een idee hebben waar je over praat of bereid zijn jezelf zeer goed in te lezen. Anders kom je thuis van een koude kermis. Aangezien TS niet lijkt te beschikken over de kennis zou ik me afvragen of je dit wil adviseren.

Daarnaast routeert het modem van caiway niet, er zal dus altijd een router aangeschaft moeten worden. Een unifi AP alleen heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me dan verstandig om een router te kopen en geen Ubiquiti UniFi AP-AC LITE. Wil niet iets kopen wat ik niet kan gebruiken. Wat ik dus begrijp is dat Ubiquiti UniFi AP-AC LITE geen router is maar een acces point dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:40:
Het lijkt me dan verstandig om een router te kopen en geen Ubiquiti UniFi AP-AC LITE. Wil niet iets kopen wat ik niet kan gebruiken. Wat ik dus begrijp is dat Ubiquiti UniFi AP-AC LITE geen router is maar een acces point dus.
Indeed, die heb je pas nodig in je nieuwbouwhuis.
Dit antwoord was eigenlijk zo gek nog niet. De juiste filters zijn toegepast, enkel de filter van het merk zou ik uitschakelen, blijkbaar is er iemand fan van linksys :9 . Is het het alleen maar kijken welke router goede recensies krijgt, en of die aan je budget voldoet.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Arator. Als ik alles heb geïnstalleerd moet ik dan ook de kanalen veranderen van mijn verbinding of gaat dit standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
Arator schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:44:
[...]

Indeed, die heb je pas nodig in je nieuwbouwhuis.

[...]

Dit antwoord was eigenlijk zo gek nog niet. De juiste filters zijn toegepast, enkel de filter van het merk zou ik uitschakelen, blijkbaar is er iemand fan van linksys :9 . Is het het alleen maar kijken welke router goede recensies krijgt, en of die aan je budget voldoet.
Ja wel redelijk Fan van Linksys na een aantal bedroevende ervaringen met Draytek gehad te hebben nu een WRT1900AC staan hier en die werkt perfect zelfs de 5Ghz band werkt tot op de 1e etage prima echter loop ik bij deze router nu ook tegen wat beperkingen aan met VPN tunneling en snelheid daarvan ;) word langzaam tijd voor een pfsense machientje met wat meer rekenpower.

Echter de WRT1900AC valt niet binnen het budget van de TS misschien 2e hands vraag en aanbod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:53:
Bedankt voor je reactie Arator. Als ik alles heb geïnstalleerd moet ik dan ook de kanalen veranderen van mijn verbinding of gaat dit standaard ?
Met initiatief wordt bedoeld dat je voordat je al je vragen hier stelt de moeite neemt om zelf iets uit te zoeken. Ga er voor het gemak vanuit dat je bij consumentenmeuk altijd zelf alles handmatig in moet stellen om het beste resultaat te krijgen. Tuurlijk werkt het out-of-the-box, maar je zit hier niet op beginnersweb maar op GoT.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:53:
Ik vermoed dat er sowieso instellingen moeten gebeuren voor het wireless gebeuren, denk maar aan ssid en de beveiliging. Verder kan je nog de kanalen instellen. Dan nog instellingen voor de DHCP. En misschien nog instellingen om de verbinding op te zetten met je glasvezelmodem (ik vermoed een pppoe sessie). Het laatste zal wel in een (online) handleiding staan van je provider. Al de rest is in te stellen naar eigen keuze.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:40:
Precies, en met de tools en handleidingen bij zo een 150€ router en wat YouTube video's kom je er 100% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Hammetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:45:
[...]

Fout?
1. Ik zeg 'meestal'
Inderdaad leveren de meeste een modem router combi. ECHTER laat het nou juist CAIWAY zijn die dit NIET doet. Ze leveren alleen een modem met daarop 4 ethernet poorten. Poort 1 wordt dan internet, poort 2 (en als je geen coax hebt poort 3 ook) zijn voor IPTV, poort 4 is niet actief.

Wil je meer dan 1 apparaat (of eigenlijk zowieso want anders hang je zonder ook maar enige hardware firewall rechtstreeks op internet....) aansluiten, dan heb je dus inderdaad echt een router nodig.

(dat er in een router ook vaak al een accespoint zit is mooi mee genomen).

Maar dit zie ik dus nogal vaak fout gaan bij caiway omdat je inderdaad al vaak een router van je provider hebt en men daarom dus een accespoint aanbeveeld. Is vaak een goed advies wat ik zelf ook geef, maar dus niet voor caiway.

Voor TS, ik las ook je andere topic. Hoe heb je momenteel WiFi in huis. van de KPN modem router? en voldeed dat tot nu toe?, zo ja dan zul je met eigenlijk elke router die je zelf al noemt ook prima resultaat behalen.

Daarnaast zag ik staan dat je ook IPTV hebt van caiway. Afhankelijk van waar je de router wilt gaan plaatsen loop je dan mogelijk tegen een probleem aan....

Wil je de router bij de modem plaatsen, en de verbindings set gebruiken voor IPTV, dan is er niets aan de hand en gaat het gewoon werken.

Wil je echter de router niet bij het modem plaatsen.... dan heb je een probleem. Je kunt namelijk maar 1 verbinding via de KPN verbings set laten lopen. Het aanschaffen van een 2e set 'powerline' adapters die het andere netwerk zouden moeten doen onafhankelijk van de eerste is echt Niet aan te raden omdat de kans op een instabiele lijn ontzettend groot is (genoeg mensen hebben al problemen met 1 set powerline adapters.....)

Het modem verplaatsen is geen optie, want dat zit vast aan een glasvezel. (of je moet dus zelf glasvezel gaan leggen, maar dan kun je net zo goed een netwerk kabel leggen). er is dus geen optie om de split tussen IPTV en 'gewoon' internet pas na de verbindings set te doen.

Mogelijke oplossing:
Ligt er toevallig nog een coax kabel vanaf het glasvezel modem richting de TV (of een plaats waar je het modem zou kunnen plaatsen)? dan kun je die gebruiken m.b.v. een moca set (reken daar wel 120 euro voor, maar dat werkt wel perfect en snel (je gaat dan gewoon de volle 75 mbps van caiway halen). Dit is dus beter nog dan de KPN verbindings set. Ik zou je in dat geval ook aanraden om de MoCa set te gebruiken voor je internet verbinding van modem naar de router en de kpn verbindings set die je nu al hebt voor je IPTV (omdat je dan het beste resultaat hebt).

Als je zelf handig bent en coax ligt in een buis, dan zou je die ook kunnen vervangen door een ethernet kabel. Is waarschijnlijk zelfs met plugjes e.d. iets goedkoper dan de MoCa set, maar je bent dan wel je coax kwijt en het is meer gedoe (moca is gewoon aansluiten en klaar + je dan ook nog gewoon de coax kabel blijven gebruiken (zelfs tegelijk). Dit mag overigens ook een schotel coax zijn.

Ligt er geen coax, en de router kan niet in de meterkast dan zit je vrees ik toch vast aan een kabel leggen of je moet al met een wifi bridge gaan werken erbij.... maar dat is niet goedkoop en de werking is sterk afhankelijk van de omgeving en je huis (hoeveel netwerken bij je in de buurt, afstand, bouwmaterialen die wifi blokeren enz....).

[ Voor 43% gewijzigd door VVV-007 op 21-12-2016 14:40 . Reden: toevoeging voor situatie van TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 08:04
Ik zou sowieso niet de router kopen die Caiway levert. Dat is troep eerste klas...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond heren,

Ik heb de TPlink archer c7 v2 gekocht uiteindelijk. Ik heb nu alles geinstalleerd en alles werkt naar behoren. Ik zag in het doos van de router een klein cd. Is het nou verplicht om dit te instaleren of hoeft dit niet?

Routers van de caiway zijn idd troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:26:
Ik heb de TPlink archer c7 v2 gekocht uiteindelijk. Ik heb nu alles geinstalleerd en alles werkt naar behoren. Ik zag in het doos van de router een klein cd. Is het nou verplicht om dit te instaleren of hoeft dit niet?
Oei... als ze er achter komen....

:P

Nee hoor, heb je eigenlijk nooit nodig
Routers van de caiway zijn idd troep.
Valt mee, veel mensen kunnen er prima mee uit de voeten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Hammetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:21:
Een topic omhoog schoppen binnen 24 uur is niet gewenst op GoT. Daarnaast verlangen we wat eigen inzet voordat je zomaar een vraag op het forum knalt.

Voor WiFi heb je geen router nodig, maar een AccesPoint. In de meeste routers zit dan wel een AccesPoint ingebouwd, maar de vraag is of dat de beste keuze is voor jouw doeleinden.

Je noemt een nieuwbouwhuis met 3 etages. Met 1 router met ingebouwde AccesPoint is het maar de vraag of jouw WiFi overal acceptabel is. Mijn advies is om 2 x een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aan te schaffen. Daarmee ga je wel over jouw budget heen, maar heb je in de praktijk een beter resultaat. Je komt dan op ongeveer €180,- uit.
Doe je wel een gevaarlijke aanalname, als hij een L2 device krijgt en 1 public IP heeft hij wel degelijk een router nodig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1