Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies: 7.1 surround receiver + speakers

Pagina: 1
Acties:

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10 15:51
Ik zoek een?
Receiver die overweg kan met 7 satellieten en 1 subwoofer :). Het vermogen per kanaal heb ik liefst minstens 100W, dit is normaal meer dan voldoende. Subwoofer verkies ik een actieve subwoofer van 200W of meer. Ook de kleur is belangrijk, ik heb het liefst een zwarte set. Tevens zou de receiver zo compact mogelijk moeten zijn en minstens 5 HDMI-poorten moeten hebben.

Wat is je budget?
+/- 900€ voor de receiver en de speakers samen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Van films en games te genieten. Op dit moment heb ik een Samsung HWD-650, zo'n 4 jaar geleden in eindereeks gekocht. Dit systeem weet me niet te overtuigen in de nieuwe woonst, maar ik zie dit op dit moment nog door de vingers door de lagere prijs :).Handig om te weten:Dolby Atmos is voor mij geen vereiste.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een lichte voorkeur voor Harman Kardon, gewoon omdat ik een Aura heb staan en dit ding heeft me nogal weten overtuigen. Maar ik sta open voor alle merken, aangezien ik al gemerkt heb dat de receivers van H/K precies wat achterlopen qua technologie (WiFi etc.) - hoewel dit niet de eerste criteria is voor mij, geluidskwaliteit is net belangrijker.

Complete set:
- H/K HD COM 1716s (AVR 171S + HKTS16 speakers) (899€)

Receivers:
- Sony STR-DN860 (499€)
- Onkyo TX-NR555 (429€)
- Pioneer VSX-1131 (519€)
- H/K AVR-171S (599€)

Speakers:
- Hier heb ik helaas geen kaas van gegeten, maar ik mik dus op minstens 100W per kanaal & 200W voor de actieve subwoofer

Alvast bedankt voor jullie oprecht geapprecieerde hulp! En zeker met de speakers, want daar verdwaal ik gewoon in, daarmee dat een complete set voor mezelf het makkelijkste leek - dit lijkt me ook het voordeligste (de normale prijs AVR171S + HKTS16 = 1300€) MaartThanks God there is Tweakers, jullie kunnen me waarschijnlijk helpen!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:12
Met dit budget zou ik echt geen €500,- aan de receiver uitgeven. Als je de vereiste aansluitingen ook op een goedkoper model aantreft, zeker voor die gaan. Speakers maken het geluid, niet de receiver. Een beetje speaker kan met 1w een ruime woonkamer van geluid voorzien. Het laat zich lastig omschrijven hoe luid dat is, maar een rustig gesprek kun je dan niet voeren. Wil je echt bioscoop volume, dan gaat dat met een 200w receiver ook niet lukken. Hoewel het een aanzienlijk groter getal is, schaalt het volume niet evenredig mee. Hoe dat precies zit, is al vaak uitgelegd in vele topics.

Verder zijn bij film de sub en center de belangrijkste speakers als het om de filmervaring gaat. De rest is voor het ruimtelijke gevoel. Waarom overigens 7.1? Die twee extra speakers verlagen het gemiddelde budget per speaker en ik vraag me af of het dat waard is.

Ik denk niet dat je ontkomt aan tweedehands. Verder zou ik satellietspeakers (die kleintjes van Max 10cm) links laten liggen. Voor een betere integratie van het geheel ben je toegewezen op het boekenplankmodel. Zuilen hebben voor film geen meerwaarde.

Een specifieke set kan ik je niet aanraden.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 20-12-2016 06:16 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De gestelde eisen wat betreft het aantal watt hebben geen toegevoegde waarde; check [FAQ] Audio nog even.

Verder denk ik dat je op het forum weinig handen op elkaar zult krijgen voor een HK-set. Het is toch een merk waarbij je voornamelijk betaald voor het design en niet voor de geluidskwaliteit.

Verder sluit ik me aan met de bovenstaande reactie. Koop een 5.1 receiver die de gewenste aansluitmogelijkheden en features heeft en probeer zo veel mogelijk geld in de speakers te steken. Het aanraden van specifieke speakers is niet logisch. Elk merk/type klinkt anders dus advies zou zijn om te gaan luisteren in een audiozaak.