Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p gaming PC-aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• ariesblade
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-10 10:31
Ik zoek een?
Lekker Future Proof gaming PC :) (Graag tijdens de Kerst vakantie gaan bouwen)

Wat is je budget?
~1000 voor de PC en monitor (incl verzendkosten)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen (1080p) min 60fps. en daarnaast SolidWorks, beetje photoshop, indesign, en Keyshot Welke apparatuur heb je al? 2x 1TB hardeschijven

Wat heb je zelf al gevonden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,90€ 218,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,-€ 275,-
1Phanteks Eclipse P400S Wit Window€ 90,90€ 90,90
1AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart€ 126,51€ 126,51
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 93,95€ 93,95
1EVGA 500B€ 54,99€ 54,99
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,15

Welke vragen heb je hier nog over?

Prijs van 6500 is omhoog gegaan (hoe moet ik hier mee omgaan?)

samen met mn behuizing (Phanteks P400s window Wit) vind deze erg mooi (enige reden dat ik m heb)

ik denk er over na om de behuizing de veranderen naar een Corsair 100r, scheelt weer geld
:)

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Begrijp niet helemaal hoe je bij deze voeding bent gekomen. Neem bijvoorbeeld pricewatch: Corsair Vengeance 400W of pricewatch: Corsair CX450M. Degene die je gekozen hebt is om te beginnen al niet leverbaar. Verder heb ik geen idee of die van goede kwaliteit is (EVGA concentreert zich op de VS dus is hier eigenlijk niet verkrijgbaar).

Ik zou de 6500 voor 218 euro niet doen. Dan zou ik het bij de 6400 houden voor 30 euro minder.

Verder nog even verplichte lectuur over monitoren. Vooral het kijkhoek & kleurweergave stukje is voor jou van belang. *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

• ariesblade
Oh geen idee was gewoon naar voedingen aan het kijken en zag deze voor een redelijk prijs er tussen zitten. 2 weken geleden was hij nog verkrijgbaar maar dank je zal het dan aanpassen :)

Nee dat zat ik idd zelf al te denken.. dat 218 niet nodig is.

Zou dit een goede oplossing zijn voor een Monitor?

https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002021-FPDCAA7AGM6CG

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Die monitor heeft een redelijk hoge input lag van 16 ms. In principe zul je daar alleen last van hebben in een first person shooter.

Bijvoorbeeld pricewatch: BenQ GW2470H Zwart heeft dit probleem niet met een input lag van 6 ms.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ariesblade schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:21:
1.Prijs van 6500 is omhoog gegaan (hoe moet ik hier mee omgaan?)

2. samen met mn behuizing (Phanteks P400s window Wit) vind deze erg mooi (enige reden dat ik m heb)

ik denk er over na om de behuizing de veranderen naar een Corsair 100r, scheelt weer geld

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
1. Prijzen schommelen dagelijks. Al is het maar om de koers van de euro tov de dollar. Hoe hier mee om te gaan? Als je een glazen bol hebt kopen op laagste niveau. Anders niets van aantrekken en op moment van kopen kijken welk component daadwerkelijk beste prijs/prestatie geeft

2. Monitor niet meegenomen kom je pak em beet op een budget van 850e voor de daadwerkelijke pc. Hoewel zeker geen slecht budget voor een 1080p-vreter is het helaas ook geen bedrag om lukraak geld te stoppen in "luxe". Tenminste, niet zonder concessies te doen op daadwerkelijke rekenkracht.

Zodra je zoekt naar "future proof", wil je nu dus zoveel mogelijk power uit de beschikbare euro's halen. Een dure kast gaat zowel nu als in de toekomst, geen extra fps voor jou opleveren.
Imho heb je voor +/- 40 een kwalitatieve case wat maarliefst meer dan de helft goedkoper is dan het nu gekozen model. Gooi de bespaarde euro's in een i5 k-modelletje met z170 en je bent qua rekenkracht een stuk meer "future proof"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ariesblade
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:12:
[...]

1. Prijzen schommelen dagelijks. Al is het maar om de koers van de euro tov de dollar. Hoe hier mee om te gaan? Als je een glazen bol hebt kopen op laagste niveau. Anders niets van aantrekken en op moment van kopen kijken welk component daadwerkelijk beste prijs/prestatie geeft

2. Monitor niet meegenomen kom je pak em beet op een budget van 850e voor de daadwerkelijke pc. Hoewel zeker geen slecht budget voor een 1080p-vreter is het helaas ook geen bedrag om lukraak geld te stoppen in "luxe". Tenminste, niet zonder concessies te doen op daadwerkelijke rekenkracht.

Zodra je zoekt naar "future proof", wil je nu dus zoveel mogelijk power uit de beschikbare euro's halen. Een dure kast gaat zowel nu als in de toekomst, geen extra fps voor jou opleveren.
Imho heb je voor +/- 40 een kwalitatieve case wat maarliefst meer dan de helft goedkoper is dan het nu gekozen model. Gooi de bespaarde euro's in een i5 k-modelletje met z170 en je bent qua rekenkracht een stuk meer "future proof"
Dank je voor het advies :) heb er naar gekeken :D

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ariesblade schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:37:
[...]

Dank je voor het advies :) heb er naar gekeken :D
En wat was je conclusie? ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ariesblade
nog niet definitief, ga nog een beetje spelen dit weekend ;)

en afwachten of miss dit weekend nog de prijs van de 6500 dropt, zo niet gewoon de 6400 :) en behuizing heb ik nog geen besluit over genomen.
heb net deze twee behuizingen gevonden
pricewatch: Zalman Z9 NEO White

en

pricewatch: Corsair Carbide Series 270R Window

monitor wordt een A-MVA paneel :) de monitor die lactaxative heeft aanbevolen :)
maar zeker een interessante pagina om te lezen dus dank je! :)

goed gekeurd? O-)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ariesblade schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:17:
[...]

nog niet definitief, ga nog een beetje spelen dit weekend ;)

en afwachten of miss dit weekend nog de prijs van de 6500 dropt, zo niet gewoon de 6400 :) en behuizing heb ik nog geen besluit over genomen.
heb net deze twee behuizingen gevonden
pricewatch: Zalman Z9 NEO White

en

pricewatch: Corsair Carbide Series 270R Window

monitor wordt een A-MVA paneel :) de monitor die lactaxative heeft aanbevolen :)
maar zeker een interessante pagina om te lezen dus dank je! :)

goed gekeurd? O-)
Reden dat ik er naar vraag is dat ik met mijn beste intenties een zo objectief en goed mogelijk advies probeer te geven.
Of je er wat mee doet is vervolgens volledig aan jou. Maar krijg dan alsnog graag een stuk feedback.
A. Als mijn advies blijkbaar niet passend is, leer ik hier graag van. En ik kan enkel leren als ik feedback krijg ;)
B. Als je mijn advies (deels) overneemt hoor ik het des te liever. Voor mij een stukje waardering voor de tijd en moeite die ik investeer om jou vrijwillig te helpen.
C. Door inhoudelijk te reageren geef je mij ook stof om over na te denken en al dan niet een vervolgreactie op te geven. Zo kunnen we lekker sparren om uiteindelijk tot een mooie oplossing te komen.
D. "Ik heb het gelezen" komt sowieso een beetje lomp over alsin; "oke, leuk maar ik ga het volledig negeren"
Jij opent een topic die in eerste instantie al niet aan de gestelde eisen voldoet en eigenlijk dus al op slot had gemogen. Als ik vervolgens toch tijd en moeite wil investeren om jou te helpen, is het toch tenminste gepast om hier fatsoenlijk op te reageren.
goed gekeurd?
Is in die zin ook een weer een tikkeltje... Tja. Probeer je hiermee te schetsen dat ik autoritair overkom door een fatsoenlijke reactie te vragen, of?

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 22-12-2016 23:35 ]

• ariesblade
Switchie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:32:
[...]

Reden dat ik er naar vraag is dat ik met mijn beste intenties een zo objectief en goed mogelijk advies probeer te geven.
Of je er wat mee doet is vervolgens volledig aan jou. Maar krijg dan alsnog graag een stuk feedback.
A. Als mijn advies blijkbaar niet passend is, leer ik hier graag van. En ik kan enkel leren als ik feedback krijg ;)
B. Als je mijn advies (deels) overneemt hoor ik het des te liever. Voor mij een stukje waardering voor de tijd en moeite die ik investeer om jou vrijwillig te helpen.
C. Door inhoudelijk te reageren geef je mij ook stof om over na te denken en al dan niet een vervolgreactie op te geven. Zo kunnen we lekker sparren om uiteindelijk tot een mooie oplossing te komen.
D. "Ik heb het gelezen" komt sowieso een beetje lomp over alsin; "oke, leuk maar ik ga het volledig negeren"
Jij opent een topic die in eerste instantie al niet aan de gestelde eisen voldoet en eigenlijk dus al op slot had gemogen. Als ik vervolgens toch tijd en moeite wil investeren om jou te helpen, is het toch tenminste gepast om hier fatsoenlijk op te reageren.
Nee ik denk dat het anders overkomt dan bedoelt! ik waardeer het enorm, en kan moeilijk zeggen dat je advies niet passend is omdat ik zeker weet dat je al meer weet van dit onderwerp dan ik. excuses hiervoor als het verkeerd is overgekomen.

ik waardeer het enorm dat je wilt helpen en mij advies bieden! :) en echter niet bedoelt zoals je het op heb gevat :) 'goed gekeurd' was echter gewoon om een reactie van je te krijgen over mijn beslissingen, zeker niet lullig bedoelt, vind het juist leuk om van je feedback te krijgen aangezien dit mijn eerste 'gebouwde' computer wordt!

nogmaals excuses als het negatief is overgekomen

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ariesblade schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:46:
[...]

Nee ik denk dat het anders overkomt dan bedoelt! ik waardeer het enorm, en kan moeilijk zeggen dat je advies niet passend is omdat ik zeker weet dat je al meer weet van dit onderwerp dan ik. excuses hiervoor als het verkeerd is overgekomen.

ik waardeer het enorm dat je wilt helpen en mij advies bieden! :) en echter niet bedoelt zoals je het op heb gevat :) 'goed gekeurd' was echter gewoon om een reactie van je te krijgen over mijn beslissingen, zeker niet lullig bedoelt, vind het juist leuk om van je feedback te krijgen aangezien dit mijn eerste 'gebouwde' computer wordt!

nogmaals excuses als het negatief is overgekomen

Geen probleem joh. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Wat betreft je laatste post. Denk dat het inderdaad goed is om je kasten in een wat lager prijssegment te zoeken.
Keus blijft echter persoonlijk. Kan jou zeggen dat de ene processor sneller is dan de ander maar ik kan niet oordelen over wat jij mooi vind.

Kan wel mijn mening geven, dus bij deze.
Vind de kasten persoonlijk wat groot voor de potentiële inhoud. Waar vroeger ruimte nodig was voor dvd branders, dvd spelers, meerdere hdd's en een losse netwerkkaart kun je nu alles af met een kleine 2.5" ssd en een fatsoenlijk moederbord. Ergo, voor functionaliteit is de benodigde ruimte niet nodig en is een kleinere case esthetisch wat mooier. Enige reden om voor dit formaat te kiezen is dat je uiteindelijk diepte nodig hebt voor bij voorbeeld een gtx 1080.

Beide kasten hebben een window. "optie" die meer kost dan de versie zonder en de meerwaarde alleen rechtvaardigt als jij het leuk vind om naar de binnenkant te kijken.
Logischerwijs wil je dan uitkijken op mooie componenten ipv een lelijke Intel koeler en een paar saaie groene ramsticks. "Mooiere" componenten betekent duurdere componenten waardoor je wederom gezien het budget concessies moet doen op snelheid.

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 10:05

ComputerHoed

Electronica <3

Doe jezelf een plezier een koop een RX 480 i.p.v. die 1070.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Op basis van jouw wensen en budget kom je qua bang for buck ongeveer uit op onderstaande. Geeft je nog wat speelruimte om er alsnog een mooiere kast omheen te zetten.
Qua prestaties wellicht iets hogere cpu of grotere ssd waar je nog wat winst zou kunnen pakken. Wat betreft de grafische kaart, voeding en ram zit je gebeiteld. Meer investeren gaat je niets opleveren qua prestaties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,69€ 188,69
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 285,40€ 285,40
1Cooler Master N200 Closed€ 42,95€ 42,95
1Philips 243V5LHSB Zwart€ 118,90€ 118,90
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,74

• ariesblade
Switchie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:00:
[...]

Geen probleem joh. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Wat betreft je laatste post. Denk dat het inderdaad goed is om je kasten in een wat lager prijssegment te zoeken.
Keus blijft echter persoonlijk. Kan jou zeggen dat de ene processor sneller is dan de ander maar ik kan niet oordelen over wat jij mooi vind.

Kan wel mijn mening geven, dus bij deze.
Vind de kasten persoonlijk wat groot voor de potentiële inhoud. Waar vroeger ruimte nodig was voor dvd branders, dvd spelers, meerdere hdd's en een losse netwerkkaart kun je nu alles af met een kleine 2.5" ssd en een fatsoenlijk moederbord. Ergo, voor functionaliteit is de benodigde ruimte niet nodig en is een kleinere case esthetisch wat mooier. Enige reden om voor dit formaat te kiezen is dat je uiteindelijk diepte nodig hebt voor bij voorbeeld een gtx 1080.

Beide kasten hebben een window. "optie" die meer kost dan de versie zonder en de meerwaarde alleen rechtvaardigt als jij het leuk vind om naar de binnenkant te kijken.
Logischerwijs wil je dan uitkijken op mooie componenten ipv een lelijke Intel koeler en een paar saaie groene ramsticks. "Mooiere" componenten betekent duurdere componenten waardoor je wederom gezien het budget concessies moet doen op snelheid.
over de kasten even kort, er komen nog 2x 1tb HDD bij, die heb ik zelf al, met mogelijkheid tot een derde, en miss later nog een ssd dus die speling wil ik sws hebben :) behuizing ga ik dit weekend dan definitief besluiten

en over de GPU blijf liever bij Nvidia, is heel persoonlijk maar heb slechte ervaringen met AMD in het verleden gehad, en vind Geforce experience en shadow play suppper chill om te gebruiken :)
window vind ik dus idd leuk :) en behuizing kleur is mooier imm in het wit maar het maakt natuurlijk niet zo heel veel uit.

wel bedankt voor de product lijst, zal er dit weekend naar kijken :D en wellicht als ik klaar ben wat fotos plaatsen van het resultaat :) als ik nog vragen verder heb dan ga ik dat zeker vragen :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

over de kasten even kort, er komen nog 2x 1tb HDD bij, die heb ik zelf al, met mogelijkheid tot een derde, en miss later nog een ssd dus die speling wil ik sws hebben :) behuizing ga ik dit weekend dan definitief besluiten
Als je goed had gekeken kon je zijn dat mijn voorgestelde kast prima ruimte biedt voor jouw wensen.
Overigens als je dergelijke wensen hebt, waarom niet vermeld in je TS?
Er stonden hele mooie vragen welke je zelf om onbekende reden hebt weggehaald.
Als je advies wil helpen we je graag. Maar geef dan wel de benodige info.
en over de GPU blijf liever bij Nvidia, is heel persoonlijk maar heb slechte ervaringen met AMD in het verleden gehad, en vind Geforce experience en shadow play suppper chill om te gebruiken :)
In het template stond ook een vraag omtrent merkvoorkeur en ook deze heb je weggehaald.
Komop man... Jij wilt graag goed advies. Prima... Maar wees dan zelf ook wat duidelijker.
window vind ik dus idd leuk :) en behuizing kleur is mooier imm in het wit maar het maakt natuurlijk niet zo heel veel uit.
Prima. Maar vraag dan niet om een future proof systeem. Future proof betekent zoveel mogelijk rekenkracht zodat je toekomstige games e.d. Zolang mogelijk aankunt. Met dit budget geld uitgeven aan luxe kasten e.d, heeft niets met future proof te maken.
Overigens zie ik ook de wens van window niet terugkomen in je topicstart.
als ik nog vragen verder heb dan ga ik dat zeker vragen :)
Vragen mag. Maar als je er uiteindelijk niets mee doet omdat je voor jezelf al weet wat je wil. Heeft het voor ons weinig meerwaarde om nog op die vragen te reageren
wel bedankt voor de product lijst, zal er dit weekend naar kijken
Dus je opent een topic om gebruik te maken van andermans kennis en expertise en vervolgens ga je deze rationele suggesties alsnog afwegen tegen je eigen irrationele opzetje? Wat is dan precies onze meerwaarde in dit verhaal?

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 23-12-2016 01:48 ]

Pagina: 1