Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke pc moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet welke pc ik moet kopen. Ik wil de nieuwste games kunnen runnen met 60fps zullen deze pc's het aan kunnen? De linker heeft geen gpu... mijn budget is rond de €500. Ik zou graag jullie mening willen horen ty :)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Y0BluDa

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:37
goed topic...
de nieuwste spellen op welke resolutie?
en met 500 euro kom je niet heel ver denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Aggressor schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:11:
goed topic...
720p tot 1080p ik heb vele verhalen gehoord dat je echt niet superveel hoeft te besteden om de nieuwste games te runnen. Dus nam ik gewoon 500 als mijn budget maar dit kan ik dus altijd vergroten. En voor het geval dat beide pc's echt compleet waardeloos zijn, vertel het mij dan maar gewoon

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

je plaatje deed het niet dus hier is ie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y0BluDa.jpg

Die eerste is misschien wel wat maar daar moet je dan wel nog een goede videokaart bij kopen van 200 - 300 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door W1LL3M op 18-12-2016 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aggressor schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:11:
goed topic...
Eigenlijk die budget van 500 kan je weghalen.. zoals ik al zei de linker heeft geen gpu dus kan de linker net zo goed 700 euro worden. Maar ik wil eigenlijk dat iemand mij een computer aanbeveelt die gewoon de nieuwste games kan runnen zonder dat ik veelste veel betaal.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016
En dan het mini-itx game systeem bekijken. Let wel op dat de best buy guide er van uit gaat dat je 'm zelf in elkaar zet...

Verwijderd

Topicstarter
W1LL3M schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:16:
je plaatje deed het niet dus hier is ie:

[afbeelding]

Die eerste is misschien wel wat maar daar moet je dan wel nog een goede videokaart bij kopen van 200 - 300 euro.
Thanks voor het antwoorden en van die foto. Maar een vraagje denk je dat ik de nieuwste games kan runnen 1080p rond 60 fps? Zoniet wat raadt je me aan om te doen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

720p en 1080p gaat over resoluties en framerate van films/tv.
Je wilt dus gamen op 1920*1080 met 60hz? Dat gaat je zonder gpu niet zo snel lukken.
Helemaal niet met de nieuwste games.

Heb je nog specifieke games die je wilt spelen?
Moet de pc in de toekomst ook games met 60fps aankunnen.

edit: deze al gezien? reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

[ Voor 29% gewijzigd door job op 18-12-2016 15:22 ]

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Wees niet lui, en vul het template even in en zoek zelf wat. Het is hier de bedoeling dat je zelf ook wat moeite doet.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
BramVroy schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:20:
Wees niet lui, en vul het template even in en zoek zelf wat. Het is hier de bedoeling dat je zelf ook wat moeite doet.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Het spijt mij! Ik ben helemaal niet duidelijk geweest en dat klopt. Dus laat mij even alle vragen beantwoorden. :$

Wat ik wil doen is gamen. Met name games die niet veel nodig hebben zoals League of Legends of World of Warcraft. Maar het zou ook leuk zijn om de wat nieuwere games zoals GTA V of Battefield 1 te kunnen spelen met ene stabiele 60fps op 720p.

Het systeem wil ik houden onder de €750 inclusief randapparatuur zoals een muis, toetsenbord en headset.

Wat ik denk nodig te hebben is een goede videokaart en genoeg geheugen want ik ben niet van plan spellen te verwijderen nadat ik ze heb uitgespeeld of ze zat ben. Daarnaast zal ik ook mijn schoolwerk maken op mijn computer dus is geheugen wel erg handig.

Of ik merk voorkeuren heb.. nou eigenlijk niet. Amd of intel zal me echt niet uitmaken. De prestatie dat is wat mij boeit. Misschien de behuizing dat die een beetje mooi eruit ziet en niet te groot is. Ik wil ook dat de computer niet te veel geluid gaat maken.

Ik ben niet van plan om te overlklokken.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten van jullie. Het liefst zou ik en computer willen kopen die aan mijn eisen voldoet en dat niet voor een te hoge prijs. Dat ik niet voor onderdelen betaal die niet nodig zijn. Graag zou ik willen weten of de 2 systemen die ik heb gegeven in de foto goede systemen zijn en zoniet welke ik kan vervangen met betere of goedkopere onderdelen. Ook heb ik niet veel ervaring met pc's online kopen dus dat zou we handig zijn om te weten. Als het hele systeem waardeloos is of u weet een betere dan zou ik dat graag willen horen.
Dankuwel
Groetjes,
Frysin

Verwijderd

Voor €750,- kan je denken aan een systeem met i5 en RX 470.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,70€ 188,70
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 209,-€ 209,-
1Thermaltake Versa H15 Window€ 44,12€ 44,12
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 29,-€ 29,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 47,01€ 47,01
1Sharkoon Rush ER2 (Zwart/Blauw)€ 26,43€ 26,43
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,06

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:51:
Voor €750,- kan je denken aan een systeem met i5 en RX 470.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 209,-€ 209,-
1Thermaltake Versa H15 Window€ 44,12€ 44,12
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 29,-€ 29,-
1Sharkoon Rush ER2 (Zwart/Blauw)€ 26,43€ 26,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,06
Maar nu heeft u eigenlijk gewoon de 750 euro als het ware ingevuld. Maar wat zijn de prestaties. Kan ik de games runnen die ik wil met 60fps op 1080p en als ik het kan runnen op meer dan wil ik dat niet. Ik wil alsnog de prijs zo laag mogelijk houden.
Thanks voor je antwoord :)

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 14:09
Het beste is altijd om zelf de onderdelen te kiezen en te laten assembleren (of zelf doen) voor bijvoorbeeld 50 euro. Op deze manier heb je altijd de hardware die precies op jouw eisen is afgestemd. €750 incl. randapparatuur gaat het denk ik toch wat krap worden.

Hier nog been build met een 1050 ti
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 163,95€ 163,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 49,-€ 49,-
1Trust GXT 322€ 24,64€ 24,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 748,56

Hier zit alleen nog geen Windows licentie en monitor bij. Al ga je voor €750 geen compleet pakket krijgen.
Misschien handig om toch nog even te sparen en wachten op de 7*** serie van Intel, waarschijnlijk gaan dan de prijzen van de huidige generatie iets naar beneden en kan je voor minder toch meer krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
TheDuJa schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:58:
Het beste is altijd om zelf de onderdelen te kiezen en te laten assembleren (of zelf doen) voor bijvoorbeeld 50 euro. Op deze manier heb je altijd de hardware die precies op jouw eisen is afgestemd. €750 incl. randapparatuur gaat het denk ik toch wat krap worden.

Hier nog been build met een 1050 ti
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 163,95€ 163,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 49,-€ 49,-
1Trust GXT 322€ 24,64€ 24,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 748,56

Hier zit alleen nog geen Windows licentie en monitor bij. Al ga je voor €750 geen compleet pakket krijgen.
Misschien handig om toch nog even te sparen en wachten op de 7*** serie van Intel, waarschijnlijk gaan dan de prijzen van de huidige generatie iets naar beneden en kan je voor minder toch meer krijgen.
Oke hartelijk bedankt voor je hulp! Ik zal dan maar nog een paar maanden sparen zodat ik het systeem kan kopen die aan mijn eisen voldoet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:57:
[...]

Maar nu heeft u eigenlijk gewoon de 750 euro als het ware ingevuld. Maar wat zijn de prestaties. Kan ik de games runnen die ik wil met 60fps op 1080p en als ik het kan runnen op meer dan wil ik dat niet. Ik wil alsnog de prijs zo laag mogelijk houden.
Thanks voor je antwoord :)
De RX 470 is de goedkoopste nieuwe kaart om BF1 op ultra met 60 fps te runnen. Aangezien de videokaart het duurste onderdeel is en de rest al aan het minimum zit valt er weinig te besparen.

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 14:09
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:03:
[...]

Oke hartelijk bedankt voor je hulp! Ik zal dan maar nog een paar maanden sparen zodat ik het systeem kan kopen die aan mijn eisen voldoet.
De 7e generatie zal volgens geruchten uitkomen op 5 januari. Dan lijkt het me inderdaad slimmer om even te wachten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.