Ik wil graag mijn PC upgraden, maar dat betekend dat ik kan blijven genieten van een probleem, dat mij eerlijk gezegd nu pas nadrukkelijk opvalt. Tijdens het studeren (wat ik voorheen op de laptop deed), merk ik hoeveel lawaai de PC maakt. Dit komt omdat de CPU koeler altijd vol vermogen draait (>1100 RPM).
Mijn gedachten was om een nieuwe koeler te monteren, maar mijn verwachting is dat het niet zozeer aan de koeler ligt, maar eerder aan het moederbord. De koeler is namelijk 4 pins (stock Intel), en Coretemp geeft een waarde weer van 31-33 graden. Echter in het biosmenu (die ik voor de zekerheid net geupdated naar 3602) wordt een temperatuur van circa 60 graden weergegeven.
Nuttige oplossingen kan ik niet echt vinden. Is mijn enige oplossing een nieuw moederbord?
Mijn gedachten was om een nieuwe koeler te monteren, maar mijn verwachting is dat het niet zozeer aan de koeler ligt, maar eerder aan het moederbord. De koeler is namelijk 4 pins (stock Intel), en Coretemp geeft een waarde weer van 31-33 graden. Echter in het biosmenu (die ik voor de zekerheid net geupdated naar 3602) wordt een temperatuur van circa 60 graden weergegeven.
Nuttige oplossingen kan ik niet echt vinden. Is mijn enige oplossing een nieuw moederbord?
- Moederbord: Asus P8P67 iP67, SATA600 RAID, USB3.0
- Processor: Intel Core i7 2600K 3.40GHz 8MB Box (stock koeler)
- Video: AMD HD6800
- DDR: 12GB RAM
- Voeding: Cooler Master Real Power M520
- Windows 10 pro – x64
[ Voor 139% gewijzigd door J_star op 16-12-2016 15:13 ]