Stille kleine laptop, graag advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 487175

Topicstarter
Al maanden verkeer ik in grootse twijfel…ik geraak er echt niet meer aan uit
Ik heb momenteel een ASUS T100 (Z3775 CPU), ik gebruik die voor wat hij kan dienen. Oude games, genre Warcraft 2, Settlers 2, HOMM, etc. (nostalgische redenen :) )

Ik zou naar een ietwat zwaarder model willen, voor de wat “modernere” games te spelen (zijnde Oblivion, misschien zelfs Skyrim).

Er zijn maar een paar voorwaarden:
- Stil ! Op slechts enkele laptops staat vermeld of die stil of luid zou kunnen zijn (fan-gewijs, op basis van de reviews). Ik moet/mag de rest van de gezinsleden in de zetel niet storen..
- Vrij klein (licht) want moet echt op de schoot kunnen balanceren(max 14 inch)

Budget: +/- 750, mag ook wat meer zijn (1000 max)

Gevonden:

(1) Asus ZenBook Flip UX360CA-C4203T
13,3 inch, Intel HD Graphics 615, Intel Core m3 (m3-7y30) aan 699 EURO
- Minpunt: Geen mat scherm
(2) Acer Switch Alpha 12
Passief gekoeld, een Core i3-6100U
- Krijgt (zeer) matige reviews…

Er zijn op het internet amper reviews te vinden hoe die HD615 presteert (sommigen zeggen op niveau van een 520)…

Soms kom ik ook uit bij 11’6 inch laptops met een N3710 of gelijkaardig, maar ook daar is het weinig duidelijk hoe die in real time presteren tov. een m3 en hoe stil die zijn.

Kunnen jullie me verder helpen wat de beste koop is ?

Alvast bedankt voor de hulp, jullie zouden me een fijne kerst bezorgen :)

De laptop blijft thuis, accu-duur is absoluut onbelangrijk want ik laat hem aan het lichtnet hangen.

Merkvoorkeuren zijn er absoluut niet...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Ik heb zelf net de Mi Notebook Air 13.3" binnen gekregen. Ben er tot dusver erg tevreden over, maar moet hem nog uitgebreid testen. Hij voldoet denk ik aan al je eisen, hij is passief gekoeld (dus stil), kan ook moderne games spelen (940MX) en past precies binnen je budget (€750).

Specs: i5-6200U, fullhd ips, 8gb, 256gb ssd en een 940MX. Met de 940MX is het mogelijk om er ook nog recente games op te spelen (zij het op low). Zie: http://www.notebookcheck....book-Review.180561.0.html

Nadeel is dat hij in Europa niet te koop is en dus alleen online te bestellen is. Goedkoopste aanbieding die ik kon vinden was €730 op Gearbest. Daar kunnen dus nog importkosten bij komen. Ik heb zelf de laptop vandaag binnen gekregen en geen importkosten hoeven betalen. Voor meer info en ervaringen zie ook het topic hier op forum: Mi Notebook Air.

[ Voor 5% gewijzigd door Kijkeenolifant op 15-12-2016 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 13:38
De UX305CA is nog steeds een top apparaat.

Voor 649 ook zeer interessant geprijst met een QHD IPS scherm zelfs

pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FB649T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Acer Switch Alpha 12 => Ik zie juist alleen maar positieve reviews over dit apparaat. Alleen die van Tweakers viel een beetje tegen. Maar dat was eigenlijk alleen door een beschadiging die er al in zat omdat waarschijnlijk iemand daarvoor hem tevergeefs had proberen open te maken. Kijk maar op Youtube voor betere reviews.

Ik ben zelf ook al jaren op zoek naar een passieve laptop, liefst een 15" of anders 17", maar geen 12" of 13". Als ik er nu eentje zou moeten kiezen van 13" zou ik die Asus van hierboven nemen van Coolblue van € 649,-.

Ik hoop dat Acer die passief gekoelde liquid loop technologie komend jaar ook in hun normale laptops gaat zetten. En dat er nog meer fabrikanten komen met passief gekoelde Core i3, i5 en i7 processors...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 16-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Kijkeenolifant schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:47:
Ik heb zelf net de Mi Notebook Air 13.3" binnen gekregen. Ben er tot dusver erg tevreden over, maar moet hem nog uitgebreid testen. Hij voldoet denk ik aan al je eisen, hij is passief gekoeld (dus stil)...
Passief is ie niet: https://ic.tweakimg.net/i...inal/1CLeNA1Tq8D0U6T.jpeg
En stil ook niet: YouTube: Xiaomi Notebook Air 13.3" fan cooler noise

Maar voor de rest wel een mooi ding. :)

Zelf heb ik de Cube Thinker i35 genomen, die is wel echt helemaal stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 16:41
Wel een beetje tegenstrijdig, je wil wel iets met een GTX GPU (als je skyrim een beetje knap wil spelen) zijnde een Ferrari maar hij mag geen geluid maken,

Met een intel HD zag ik een review die dit zei over skyrim: "Elder Scrolls V: Skyrim runs very well on low / 720p settings, with mostly 50 – 60 fps."

Dit is op een HD scherm dus dan moet je al terug schalen om 50/60 FPS te halen

[ Voor 11% gewijzigd door miccamw2 op 15-07-2017 20:33 ]

Pagina: 1