Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een apple cinema 30 inch display 2e hands aangeschaft.

Het valt me op dat de kleur van het beeld nogal geel uitvalt. zeker in vergelijking met mijn andere monitor.

Het lukt met niet om het op te lossen met Windows beeldscherm kalibratie.
Steeds als ik dit uitvoer springt de kleur direct terug op deze gele gloed. Hij pakt 1 sec de goeie kleur en dan direct weer de gele kleur.

Ik kreeg als tip van de jongen van wie ik m kocht eizo colornacigator, maar ook hier lukt het me niet mee.

Iemand hier tips voor om het op te lossen?

Het scherm heeft verder ook geen knoppen waarmee ik de kleuren/contrast etc kan aanpassen. (alleen helderheid + en - )

Alvast bedankt!

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even Apple cinema display voor mijn windows pc erbij halend: welke videokaart gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi!

MSI Videokaart GeForce GT 710 1GB, Silent, LP

Deze heb ik gisteren aangeschaft en geinstalleerd.

De resolutie is nu goed. 2560x1600

Mijn andere monitor (Philips) heeft geen gele gloed en is gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:35
Al eens geprobeerd om de kabel van het display voorzichtig te bewegen? Het zou een kabelbreuk kunnen zijn in het kleine dunne stuk naar de videokaart toe. Ik heb zelf het 23" broertje hiervan, en deze werkt prima met alles wat ik er aan hang.

[ Voor 11% gewijzigd door livranca op 14-12-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm geloof niet dat het iets verandert.

Blijft hetzelfde:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het scherm werkend gezien voordat je deze kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yes. was een lichte gele gloed ook. wist ik ook al wel.
hij zegt dat het op te lossen is met eizo color navigator. maar het lukt me niet echt hiermee so far

nog een ander idee evt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het voor de koop ook al zo was is het natuurlijk een gok dat je het opgelost gaat krijgen. Vraag de verkoper hoe je Eizo Color Navigator in moet stellen om het opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 20:21
You should try first using the built-in calibration utility in System Preferences> Displays> Color> Calibrate.

http://yellowtinge.jimdo.com/my-solution/

Google doet wonderen ;)

https://lmgtfy.com/?q=Apple+cinema+display+yellow+tint
Pagina: 1