Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 742407

Topicstarter
Hallo,

Ik ga vanmiddag een apple cinema display 30 inch monitor ophalen bij iemand.
Deze heb ik aangeschaft om aan te sluiten op mijn huidige pc (windows)

Ik vraag me echter af hoe ik deze straks aan kan sluiten op mijn computer zodat deze helemaal goed werkt, max resolutie. Ik lees ergens wat over een koppelstuk van apple om de dual link kabel op aan te sluiten.

Een aantal eigenschappen van mijn pc:

- MSI 880GM-E41 AMD 880G, SATA300 RAID, HDMI

- ati radeon HD 4250

Op mijn pc zit een aansluiting voor HDMI en VGA. Gaat dit samen met de aansluiten voor deze monitor?
De grafische kaart zou de max resolutie wel aan moeten kunnen.

Mocht iemand wat tips hebben, graag, zodat ik niet de hele middag en avond aan het klungelen ben:)

Grazie

M.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het lijkt me dat je dit toch uitzoekt voordat je uberhaupt overweegt deze te gaan kopen :?

Anyway, van het cinema display zijn volgens mij een aantal versies, waarvan de meeste wel DVI hebben. Als je ook DVI op je kaart hebt, of eventueel HDMI via een verloopje dan moet het wel goed komen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:48
Let wel dat je een dvi dual link neemt... Anders kan je de Max resolutie niet gebruiken.... Dus als je videokaart dvi dual link heeft kan je hem direct aansluiten. Anders een verloopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel voor de snelle reactie!

Hmm nee ik heb m eerst aangeschaft lol. Zat gisteren opeens hierover te lezen.

Wat voor verloopje zou ik moeten hebben hiervoor?
Ik lees over de Mini DisplayPort-adapters, maar deze is meer dan 100 euro

Mijn kaart heeft hdmi en vga. geen dvi dual link.

ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan gaat het niet lukken. Je mobo is bijna antiek dus over de HDMI ga je ook niet meer dan 1080p60 krijgen.

Je zal een videokaart moeten plaatsen met een dual link DVI poort.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

De HD 4250 is een onboard videochip met VGA en HDMI aansluiting. Daar ga je niet meer dan 1080p uit krijgen. Om de monitor te kunnen gebruiken zal je een videokaart met de juiste aansluiting en ondersteuning voor de resolutie aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aha, ok. dankjewel.

Heb je een idee welke ik zou kunnen nemen die op mijn moederbord zou werken?

Gebruik hem niet voor zware games of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://graphics-cards.spe...I-Mobility-Radeon-HD-4250

Wat ik hier lees staat er dat de huidige ingebouwde kaart toch 2560x1600 aan zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:54
Anoniem: 742407 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:42:
aha, ok. dankjewel.

Heb je een idee welke ik zou kunnen nemen die op mijn moederbord zou werken?

Gebruik hem niet voor zware games of iets dergelijks.
En het moet perse van Apple zijn??

Zoveel meer (lees: betere en goedkopere) schermen in omloop..

Op werk gebruik ik 3x een Apple cinema voor mijn werk PC (1 desktop), maar geak als je ziet wat daar allemaal tussen zit om het überhaupt werkend te krijgen.. Nee begin daar maar niet aan..

Daarnaast worden die krengen warm, zijn ze relatief dik, en het kwaliteit tsja.. Volgens hans anders zijn mijn ogen perfect maar ik zie echt geen positieve zaken in een Apple scherm qua kwaliteit. Behalve dat hun schuurmachine het zeeer goed doet want aan de zijrand heb ik mij al 2x open gesneden :)

Dus ipv je hele pc te upgrade, kan je natuurlijk ook voor een normaal scherm kijken?

Of is er een bepaalde reden waarom het perse deze moet zijn ? Want de schermen die ik op werk heb zijn circa 4 jaar geleden nieuw gekocht (2012 model?) en daarvan kan je niet eens een stroomkabel of hdmi kabel of wat dan ook vervangen.
Kabel stuk is tsja dikke pech want die kan je niet even omwisselen. Daar waar een monitor toch meestal wel meerdere jaren gebruikt dient te worden is Apple denk ik een slechte keuze, stuk kunnen ze allemaal gaan maar een kabeltje niet mogen verwisselen op een normale manier? Denk er even goed over na voordat je zo'n ding koopt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als er een DVI-D aansluiting op het moederbord had gezeten wel. HDMI gaat bij mijn weten niet verder dan 1900x1200 en VGA houdt het bij 2048x1536.

Videokaartje kan je denken aan een pricewatch: EVGA GeForce GT 710 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 742407 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:47:
http://graphics-cards.spe...I-Mobility-Radeon-HD-4250

Wat ik hier lees staat er dat de huidige ingebouwde kaart toch 2560x1600 aan zou kunnen?
Ja, de chip kan dat wel aansturen, maar de aansluitingen moeten dat ook kunnen. Je zou dual link HDMI moeten hebben, op papier bestaat dat maar ik heb nog nooit gezien dat dat daadwerkelijk geïmplementeerd was op een bordje.

Iedere videokaart met dual link DVI zal trouwens voldoen. Ik had mijn 30" aan een 4350 hangen, en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks!

is er nog een verschil waardoor ik moet lettenop DVI-I en DVI-D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het moet expliciet dual link zijn. Of dat DVI-I of DVI-D is maakt niet zo gek veel uit (alleen zie je dual link DVI-I niet zo heel veel volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank.

heb je nog een andere tip voor een videokaart @ ACB2401

Deze gebruikt twee slots, mijn moederbord heeft er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kaart gebruikt 1 slot maar valt over het slot daaronder en is daarmee 2 slots dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hij gebruikt maar 1 PCIe slot hoor, maar hij gebruikt 2 slots in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeluxe007
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-11-2023
Hi, ik heb ook zo'n beeldscherm en deze werkt top met mijn Mac. Mijn meid heeft een Windows. Hoe krijg ik deze aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:01
HarryDeluxe007 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:43:
Mijn meid heeft een Windows. Hoe krijg ik deze aan de praat.
Welk merk en type onderdelen zitten in het systeem van je meid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hi, ik heb ook zo'n beeldscherm en deze werkt top met mijn Mac. Mijn meid heeft een Windows. Hoe krijg ik deze aan de praat.
Beides computer uitzetten, mss dat ze dan tegen je gaat praten!? :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Videokaart in stoppen met dual link DVI en een dual link DVI kabel. Anders een actieve adapter kopen voor displayport naar dual link dvi. Over HDMI gaat het in de meeste gevallen niet lukken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De makkelijkste oplossing is inderdaad een (eenvoudige) videokaart met DVI gebruiken, normaal gesproken hebben deze allemaal wel dual link ondersteuning.
Zelf heb ik zo een basic Geforce 210 gebruikt met een HP LP3065.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:18

br00ky

Moderator Harde Waren
@HarryDeluxe007 Hiervoor een 7 jaar oud topic uit de sloot trekken zonder enige relevante info is niet de bedoeling. Open een nieuw topic, benoem welke hardware je precies hebt en wat je allemaal zelf al geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.