Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:29
Beste allen,

Sinds begin januari 2014 ben ik erg tevreden (en nog steeds) over mijn Motorola Moto G 16GB 1st gen. Het ding heeft inmiddels bijna alle uithoeken van de wereld gezien, is ontzettend study en durable, en doet eigenlijk nog steeds heel erg goed dienst als mijn daily driver. Echter begint het oude beestje ook kuurtjes te krijgen (batterijduur is vrij kort, heeft vaak vastlopers, en kan met zijn 1GB Ram gewoon niet zo goed meer multitasken). Ik twijfel er nog over om via Cyanogenmod 7.1.1 erop te knallen, maar denk eigenlijk dat ik na bijna 3 jaar toch voor een andere telefoon moet kiezen.

Wat zoek ik
- Tussen de 4.5" - MAX 5.2". Iets wat nog enigzins handzaam is, dus.
- Durable. Moet dus lang (minimaal 2-2,5 jaar) meegaan.
- Update garantie
- Minimaal 3GB Ram
- Minimaal 32GB Rom
- Evt. verwisselbare batterij, maar ik ben me ervan bewust dat dit nauwelijks meer ter sprake is.
- Max 400e (een eventuele uitzondering hiergelaten)
- Het liefst blijf ik bij Android, en dan zo Stock mogelijk. Echter ben ik me er ook van bewust dat een andere degelijke kleine telefoon, ook de iPhone SE is.

Wat heb ik zelf al gevonden
- Sony Xperia X Compact
- iPhone SE / 6S
- Honor 8
- OnePlus 3T (Ik zet deze erbij omdat ik met prijs/kwaliteit verhouding hier toch elke keer op terugkomen. Echter, het 5.5" inch formaat is voor mij gewoon te onhandig met reizen.
- Wileyfox Swift 2 Plus (al heb ik hier zeer gematigde reviews over gelezen)

Kortom, ik kom er eigenlijk niet uit! Aan de ene kant wordt mij aangeraden om te wachten tot aankondigingen van het MWC begin volgend jaar. Aan de andere kant denk ik: misschien is het wel gewoon fijn om een nieuwe, vlotte daily driver te hebben en mijn Moto G als secundair reismaatje te gebruiken.

Dank alvast voor jullie suggesties/advies! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb ook de Moto G 2013 en ben ook aan het oriënteren.
Op mijn lijst staan nog de:
- Huawei Nova
- Xiaomi Mi5s

Ook de OnePlus 3T lijkt mij te groot. Het grootste probleem is dat de Moto G een relatief goede telefoon was voor een prima prijs. Dan lijken veel telefoons nu te duur. Ik ga dit topic iig in de gaten houden.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Jeldert schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:07:
Ik heb ook de Moto G 2013 en ben ook aan het oriënteren.
Op mijn lijst staan nog de:
- Huawei Nova
- Xiaomi Mi5s

Ook de OnePlus 3T lijkt mij te groot. Het grootste probleem is dat de Moto G een relatief goede telefoon was voor een prima prijs. Dan lijken veel telefoons nu te duur. Ik ga dit topic iig in de gaten houden.
De Huawei Nova is zeker een prima ding... qua specs. Die hele MIUI schil eroverheen trek ik echt niet. Daarbij komt nog dat er relatief weinig community rom support is voor Huawei over het algemeen, dus Cyanogenmod erop? Zal lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
EdwardK123 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:47:
- Wileyfox Swift 2 Plus (al heb ik hier zeer gematigde reviews over gelezen)
Welke reviews heb je dan zoal gelezen? De reviews die ik heb gelezen zijn echt lovend over het toestel.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
Ik zou zeker MWC afwachten en tot die tijd CM14 op je huidige toestel zetten. Met een maand gaan een aantal vlaggenschepen afgeprijsd worden na het MWC.

• EdwardK123
swhnld schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:23:
Ik zou zeker MWC afwachten en tot die tijd CM14 op je huidige toestel zetten. Met een maand gaan een aantal vlaggenschepen afgeprijsd worden na het MWC.
Er is op dit moment een aanbieding van de Galaxy S7, met 6GB Internet en Onbeperkt bellen voor 20 per maand, met een toestelprijs van 341 euro. Heeft mij echter wel serieus doen nadenken over deze optie.

Voor nu goed te doen, lijkt mij? Die high-end toestellen zal ik toch nooit helemaal ten volle benutten.. maarja Touchwiz doet mij nog niet echt over de streep trekken.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:25
Ik heb bijna 3 jaar lang de moto g 2013 16g gebruikt en ik heb nu sinds 3 weken de wileyfox swift 2+ in mijn bezit. Als ik jou was zou ik voor de swift gaan. Je kunt wel honderden euros voor een highend phone uitgeven, maar ik vind dat geldverspilling.

De Swift is flink sneller dan de moto g en multitasken gaat zonder problemen. Alles behalve de luidsprekers is beter bij de Swift.

Het is een degelijke telefoon en met CM is de software top. Als je hem binnen hebt zou ik hem meteen rooten en dan heb je nog meer controle over je toestel.

Als je nog vragen hebt, laat maar horen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
EdwardK123 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:25:
[...]

Er is op dit moment een aanbieding van de Galaxy S7, met 6GB Internet en Onbeperkt bellen voor 20 per maand, met een toestelprijs van 341 euro. Heeft mij echter wel serieus doen nadenken over deze optie.

Voor nu goed te doen, lijkt mij? Die high-end toestellen zal ik toch nooit helemaal ten volle benutten.. maarja Touchwiz doet mij nog niet echt over de streep trekken.
Ja, klinkt idd als een goede optie.
Wat Touchwiz betreft, die is lang zo zwaar niet meer als dat die was, plus mocht het je irriteren kun je een andere launcher er op zetten wat het meeste aanpast naar je eigen smaak.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Toen ik van 4.8 inch naar 5.5" ging, dacht ik ook "dat is mij veels te groot..". Maar het went sneller dan ik had gedacht en is zeker nog prima te gebruiken. Als ik zo je eisen zie, voldoet de OnePlus 3T aan alles, behalve de grootte. Je kunt het eens vragen in het topic van mij en Rens (rens-br), wat hun ervaring is met het overstappen naar een 5.5" telefoon.

[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1