Windows 10 geeft erg kleine letters

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 09:59
Windows 10 geeft op het bureaublad geen letters meer weer en in adresbalkjes van bijv google chrome hele kleine lettertjes die niet te lezen zijn. voor de rest zijn alle letters normaal bij op tweakers zijn er normale letters.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer normaal kan krijgen?

(er sinds een maand een nieuwe windows 10 op)

Hardware (geen idee of dit van toepassing is)
I7 950
16 GB RAM
GTX 1070
Samsung evo 850 pro

Als ik op rechter muisknop druk in op het bureaublad staan er ook geen letters en in verkenner ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door DigitalGamer385 op 13-12-2016 14:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ctrl-muiswiel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
dit vergroot alleen de pictogrammen maar er zijn nog steeds geen letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
wat me net ook opvalt is dat er geen tijd en datum weergeven wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:33
Kijk hier eens:
Control Panel \ Appearance and Personalization\ Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
dylan111111 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:35:
Kijk hier eens:
Control Panel \ Appearance and Personalization\ Display
Dit heeft mij niet verder kunnen helpen maar bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Laatst online: 16-06 14:04
Op bureaublad, rechter muisklik 'beeldscherminstellingen' > grootte van tekst, apps en andere items wijzigen > grotere waarde kiezen

Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Slaut schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:51:
Op bureaublad, rechter muisklik 'beeldscherminstellingen' > grootte van tekst, apps en andere items wijzigen > grotere waarde kiezen

Werkt dat?
Nee dit geeft nog steeds niks aan
Maar ook als ik op mn rechter muisklik dan geeft tie geen letters aan (gelukkkig kan ik t zien aan de plaatjes) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
ik heb via tweakers een artikel gevonden hoe ik dit misschien kan oplossen: [IE7] Groter lettertype voor adresbalk / Favorieten maar ik zie ook niks op het configuratie scherm. is hier ook een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Plaats eens een printscreen, dan kunnen wij beter zien wat je bedoelt.

Je geeft aan dat Windows 10 sinds een maand geïnstalleerd is.
Is bovenstaand probleem sinds kort, of al sinds de installatie?

Als je bij Taakbeheer kunt komen, kun je dan de taak "explorer.exe" eens herstarten?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
wizai schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:29:
Plaats eens een printscreen, dan kunnen wij beter zien wat je bedoeld.

Je geeft aan dat Windows 10 sinds een maand geïnstalleerd is.
Is bovenstaand probleem sinds kort, of al sinds de installatie?

Als je bij Taakbeheer kunt komen, kun je dan de taak "explorer.exe" eens herstarten?
https://gyazo.com/059be99e8dcf7fd97dc4fc3e48b9ac5d

Bovenstaand probleem is sinds een dag en windows ging er opnieuw op omdat ik geen bestanden kon openen Verkenner loopt vast na het uitvoeren van een bestand

Ik kan bij taakbeheer komen maar ik kan er geen letters zien.

https://gyazo.com/06f3ff6a6ae028b0e82b084466291f55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Bij Win7 wordt dit soms veroorzaakt door iets met het theme en personalization. Wisselen van theme lost het dan op. Misschien werkt die truc ook bij Win10?

Win7: Control Panel\Appearance and Personalization\Personalization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Anoniem: 289295 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:38:
Bij Win7 wordt dit soms veroorzaakt door iets met het theme en personalization. Wisselen van theme lost het dan op. Misschien werkt die truc ook bij Win10?

Win7: Control Panel\Appearance and Personalization\Personalization
Ik heb de achtergrond veranderd maar dit hielp niet, maar bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Probeer dit eens?
Step 1:

Run System File checker to see if you have any corrupted system files.

Click Start
Type: CMD, right click CMD
Click “Run as Administrator”
At the Command Prompt, type: sfc /scannow

This will check for any integrity violations and fix any corrupted operating system files.

Restart your system.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Ik laat het weten zodra het klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij tevens een driver probleem. Ik heb een vergelijkbare situatie gezien bij goede vrienden van mij. Die hebben mijn schoollaptop en toen ik daar Windows 10 op installeerde gaf de videodriver (voor een oude, legacy AMD videokaart) ook geen tekst op het bureaublad, in menu start en andere plekken. Werk je driver dus eens bij, redelijke kans dat je sinds de nieuwe installatie gewoon op de standaard MS driver zit en die is niet geweldig te noemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
drivers zijn up to date dus dat kan het probleem niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
dit kwam eruit: Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some
of them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DigitalGamer385 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:14:
drivers zijn up to date dus dat kan het probleem niet zijn
Hoe weet je dat zo zeker? Kan WU geen update vinden ervoor? Of heb je echt naar de website van de fabrikant gekeken en vergeleken met wat je nu hebt? Laatste daar is 376.19 en is vorige week uitgebracht (5/12). Ik geloof er dus niets van dat je de laatste versie hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Hero of Time schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:34:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? Kan WU geen update vinden ervoor? Of heb je echt naar de website van de fabrikant gekeken en vergeleken met wat je nu hebt? Laatste daar is 376.19 en is vorige week uitgebracht (5/12). Ik geloof er dus niets van dat je de laatste versie hebt. ;)
Dit heet Geforce Experience hier update je je drivers en is er nieuws wanneer er een nieuwe update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
[...]

ik heb handmatig geprobeerd maar dit leverde ook niks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
[...]

Toen ik net probeerde mijn windows te reinstallen(via een usb) kon ik ook niks lezen kan ik er dan van uitgaan dat het met de drivers te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
DigitalGamer385 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:42:
[...]

Ik heb de achtergrond veranderd maar dit hielp niet, maar bedankt voor de hulp :)
Alleen je achtergrond veranderen is niet het instellen van een andere thema... een ander thema betekent dat er echt een andere look voor Windows wordt ingesteld, de kleuren van de vensters veranderen, lettertypen (kunnen) veranderen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
MicGlou schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:44:
[...]

Alleen je achtergrond veranderen is niet het instellen van een andere thema... een ander thema betekent dat er echt een andere look voor Windows wordt ingesteld, de kleuren van de vensters veranderen, lettertypen (kunnen) veranderen etc.
Dit veranderde ook helaas niks.
Wat mij nu ook opvalt is dat google chrome sommige dingen heel klein weergeeft (adresbalk) maar de meldingen in heel groot lettertype (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 17:52
Probeer anders eens het programma van de volgende site, zelf goede ervaringen mee.

http://www.tweaking.com/c...ws_repair_all_in_one.html

Wel in veilige modus uitvoeren verdient aanbeveling.

[ Voor 15% gewijzigd door krotwijk op 13-12-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
krotwijk schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:03:
Probeer anders eens het programma van de volgende site, zelf goede ervaringen mee.

ik ben dit nu aan t proberen ik hoop dat het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalGamer385
krotwijk schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:03:

Tweaking heeft idd geholpen heel erg bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DigitalGamer385 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:06:
[...]

Dit heet Geforce Experience hier update je je drivers en is er nieuws wanneer er een nieuwe update is.
DigitalGamer385 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:18:
[...]

ik heb handmatig geprobeerd maar dit leverde ook niks op
DigitalGamer385 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:37:
[...]

Toen ik net probeerde mijn windows te reinstallen(via een usb) kon ik ook niks lezen kan ik er dan van uitgaan dat het met de drivers te maken heeft?
Je moet mij 3x quoten (waar ik overigens maar 1 melding van krijg) en komt met simpele one-liners. Kon dat niet in één bericht in 1x, of op z'n minst via de 'Wijzig' functie toegevoegd worden aan de eerste reactie? Let hier in 't vervolg even op. De waarschuwing staat niet voor niets boven de quick reply.

Dat je nu komt dat het probleem ook tijdens de installatie voordeed is nieuw. Het melden in de topicstart had wel zo handig geweest.

Overigens hebben we nog steeds geen fatsoenlijk beeld van wat je nou ziet, want de twee screenshots die je hebt gepost van je desktop en taakbeheer laat helemaal geen tekst zien. Terwijl jij beweert dat het heel klein is. Als dat zo was, dan zou er nog iets van tekst te zien zijn, al is het een streepje.

Omdat je helemaal geen tekst ziet, iig in een aantal plekken, is mijn vermoeden nu dat het lettertype beschadigd is en al bij de installatiemedia zo was. Hoe heb je die gemaakt en heb je ook gecontroleerd dat het in orde was?

Terwijl ik dit bericht typ, kom je met de melding (opnieuw, dubbel post in 24 uur is onwenselijk, lees Het algemeen beleid er nog eens op na aub) dat het is opgelost. Het zou wel fijn zijn om te melden wat de oorzaak was. Een tooltje die alleen maar meld "probleem opgelost" is niet te vertrouwen. Je weet immers niet wat het heeft opgelost, welke garantie er is of het nog eens voor gaat doen en wat je dan eventueel handmatig zonder dat tooltje kan doen als het alsnog terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Hero of Time schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:47:
[...]

[...]

[...]

Je moet mij 3x quoten (waar ik overigens maar 1 melding van krijg) en komt met simpele one-liners. Kon dat niet in één bericht in 1x, of op z'n minst via de 'Wijzig' functie toegevoegd worden aan de eerste reactie? Let hier in 't vervolg even op. De waarschuwing staat niet voor niets boven de quick reply.

Dat je nu komt dat het probleem ook tijdens de installatie voordeed is nieuw. Het melden in de topicstart had wel zo handig geweest.

Overigens hebben we nog steeds geen fatsoenlijk beeld van wat je nou ziet, want de twee screenshots die je hebt gepost van je desktop en taakbeheer laat helemaal geen tekst zien. Terwijl jij beweert dat het heel klein is. Als dat zo was, dan zou er nog iets van tekst te zien zijn, al is het een streepje.

Omdat je helemaal geen tekst ziet, iig in een aantal plekken, is mijn vermoeden nu dat het lettertype beschadigd is en al bij de installatiemedia zo was. Hoe heb je die gemaakt en heb je ook gecontroleerd dat het in orde was?

Terwijl ik dit bericht typ, kom je met de melding (opnieuw, dubbel post in 24 uur is onwenselijk, lees Het algemeen beleid er nog eens op na aub) dat het is opgelost. Het zou wel fijn zijn om te melden wat de oorzaak was. Een tooltje die alleen maar meld "probleem opgelost" is niet te vertrouwen. Je weet immers niet wat het heeft opgelost, welke garantie er is of het nog eens voor gaat doen en wat je dan eventueel handmatig zonder dat tooltje kan doen als het alsnog terug komt.
Zoals je kon zien zit er wel wat tijd tussen de posts en had ik dit kunnen wijzigen maar was met andere dingen bezig.

Verder heb duidelijk vermeld in het startbericht dat ik geen letters zag op bureaublad en hele kleine letters in chrome.

In mijn vorige post werd mij verzocht om er een oplossing bij te zetten om mensen in de toekomst te helpen.
aangezien de oplossing een programma was dat doorgestuurd was door krotwijk heb ik dit laten weten aan hem/haar dat dit werkt zodat andere mensen dit ook konden proberen.
wanneer dit progamma in werking was wist ik niet precies wat het heeft veranderd heeft maar het werkt nu weer waar ik @krotwijk nog steeds erg dankbaar voor ben.

En ik denk dat het best nutteloos is om een heel testament te schrijven over de oplossing wanneer het een progamma is wat al het werk doet :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DigitalGamer385 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:51:
[...]

Zoals je kon zien zit er wel wat tijd tussen de posts en had ik dit kunnen wijzigen maar was met andere dingen bezig.

[...]
Het probleem is dat je, door steeds een nieuw bericht te plaatsen, onterecht jouw topic weer bovenin de actieve topicslijst plaatst. Dat is in het verleden misbruikt en daarom is er een regel afgesproken dat je niet je eigen topic omhoog kickt, als je zelf de laatste post geplaatst hebt (een reactie is natuurlijk geen probleem). Dit is ook beschreven in Het algemeen beleid, vandaar dat hij daar nogmaals naar verwijst. :) Dus, als jij de laatste post hebt geplaatst, de afgelopen 24 uur, even je bericht wijzigen in plaatst van een nieuwe post erachteraan doen. Dat je druk bent is natuurlijk geen excuus ;)

Verder snap ik ook niet wat die screenshots zouden moeten tonen... Waar is de tekst?

Grappig dat de tool van tweaking.com het probleem heeft gefixt, maar wat was het probleem nou? Wat heeft tweaking.com gedaan om het te fixen? Of interesseert het je niet en is alleen het resultaat (dat je weer tekst ziet) voor jou voldoende? Persoonlijk zou ik willen weten wat er mis was, maar ik ben dan misschien wel te nieuwsgierig/control freak ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 14-12-2016 19:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Room42 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:05:
[...]

Het probleem is dat je, door steeds een nieuw bericht te plaatsen, onterecht jouw topic weer bovenin de actieve topicslijst plaatst. Dat is in het verleden misbruikt en daarom is er een regel afgesproken dat je niet je eigen topic omhoog kickt, als je zelf de laatste post geplaatst hebt (een reactie is natuurlijk geen probleem). Dit is ook beschreven in Het algemeen beleid, vandaar dat hij daar nogmaals naar verwijst. :) Dus, als jij de laatste post hebt geplaatst, de afgelopen 24 uur, even je bericht wijzigen in plaatst van een nieuwe post erachteraan doen. Dat je druk bent is natuurlijk geen excuus ;)

Verder snap ik ook niet wat die screenshots zouden moeten tonen... Waar is de tekst?

Grappig dat de tool van tweaking.com het probleem heeft gefixt, maar wat was het probleem nou? Wat heeft tweaking.com gedaan om het te fixen?
Kijk in deze toon bij mij de vraagstelling ook iets beter. ik zal er de volgende keer op letten met de reacties.

De screenshots waren er om te laten zien dat ik geen letters en cijfers zag op mijn bureaublad en omdat iemand met de oplossing kwam om iets in het taakbeheer te doen liet ik hem zien dat ik daar evenmin kan.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat tweaking heeft gedaan om het te fiksen ik ben nu voornamelijk erg blij dat het weer werkt
Ps(als jij weet hoe ik dit kan opzoeken zou ik het graag delen met je :))

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalGamer385 op 14-12-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Dankzij Angeloonie, 2 jaar later ook mijn probleem met minuscule lettertjes in Windows 10 opgelost ! Na controle met System File Checker weer normale letters ! Pffffffff..... Tnx !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

voorsteachteren schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:31:
Dankzij Angeloonie, 2 jaar later ook mijn probleem met minuscule lettertjes in Windows 10 opgelost ! Na controle met System File Checker weer normale letters ! Pffffffff..... Tnx !!
offtopic:
Een ‘duim omhoog’ werkt dan beter dan het 2 jaar omhoog schoppen van een oud topic, waardoor mensen vanaf nul gaan meelezen en -denken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
F_J_K schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:37:
[...]

offtopic:
Een ‘duim omhoog’ werkt dan beter dan het 2 jaar omhoog schoppen van een oud topic, waardoor mensen vanaf nul gaan meelezen en -denken ;)
Die duim werkte tijdens het plaatsen om onverklaarbare redenen niet. (en uBlock stond uit).
Maar om on-topic te blijven, mijn lettertjes zijn iig nog steeds prima leesbaar. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 25-07-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jammer dat je het zo negatief leest. Het eerste deel was om de aansturing van Hero of Time wat duidelijker uit te leggen. Dat vatte TS volgens mij ook prima op.

Het tweede deel was mijn verwondering dat TS niet verder nieuwsgierig was naar de daadwerkelijke oorzaak van het probleem. Dat was toen nog niet duidelijk. Ik gaf alleen aan dat ik het had willen weten, als ik TS was.

Hopelijk maakt dat de toon van mijn post wat duidelijker. Het was niet kwaad bedoeld ;)

edit:
Maar gezien je ninja-edit had je dit zelf ook al begrepen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 25-07-2018 22:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1