[IE7] Groter lettertype voor adresbalk / Favorieten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Hallo,

Ik zit een beetje met het puntje dat mijn moeder niet meer zo goed kan lezen en dus d'r halve windows op lettertype 12 ipv 8 heeft staan om alles goed mee te kunnen krijgen.

Nu heeft ze pas de update naar IE7 gekregen en klaagt ze dat ze d'r favorieten en de adresbalk slecht kan lezen. Ik heb aardig liggen zoeken binnen IE7, maar kan niets vinden die mij in staat stellen het lettertype te veranderen.

Verder geprobeerd via display properties -> appereance en krijg de boel niet groter ingesteld, is er een andere manier om een groter lettertype te 'forcen'?

Ze gebruikt overigens deze versie van IE7 (7.0.5730.13), in combinatie met Windows XP Professional.

Alvast bedankt voor de hulp.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Je had ook gewoon een hoger DPI via de beeldscherminstellingen kunnen instellen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ja oke, maar is er geen manier dit op te lossen door een instelling ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Ja. Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen - Geavanceerd -> DPI instellen

In Firefox kan het in ieder geval wel zonder dat het de rest van Windows helemaal beinvloed:
Ga naar de Chrome directory in je profiel (standaard %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\******.default) en maak een bestand userChrome.css aan en zet erin:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/*
 * De lijn met @namespace niet verwijderen -- deze is nodig voor correct functioneren
 */
@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul"); /* zet de standaard namespace op XUL */

* {
   font-size: 20pt !important; /* 20 kan ook iets anders zijn zoals 15. 20pt komt overeen met lettergrootte 20 */
 }

(Meer voorbeelden kan je vinden in userChrome-example.css (Nederlands) en http://www.mozilla.org/unix/customizing.html (Engels))

[ Voor 86% gewijzigd door Sebazzz op 08-07-2008 15:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/Bull/Pic/ScreenShot001.jpg

Bedoel je dit??

Ik heb het gemaakt met "Start - Run - accwiz.exe" daarmee start je accessebility wizard :)

Bekijk de instellingen voor de slecht ziende. Ik persoonlijk zou zeggen hoe meer kleuren er door elkaar gekwakt worden hoe zwaarder het is om alle te herkennen voor iemand met een wazige blik. Daarom zou ik kiezen voor "Hoog Contrast Wit"

Als je daar alle instellingen goed hebt ga je naar "Rechtsklik Desktop - eigenschappen - Uiterlijk (appearance) - Geavanceerd. Zoek daar in de drop down list de "Pictogram(Icon)" en verander de font grootte en verander eventueel ook de "Menu" Font grootte. Je kan daar vanalles uitvogelen ook met andere kleuren als dat beter uitkomt.

;)

ps. Sluit iexplore en open deze opnieuw om de nieuwe instellingen te zien.. Die veranderen niet on the fly..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Bedankt voor de oplossingen jongens :) Het is opgelost, mama erg blij ;)

Pagina: 1