Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn TV en Bluray speler vervangen door UHD exemplaren. Alleen zit ik een beetje met het audio gedeelte.

Ik heb nu een 7.1 opstelling met een Marantz SR7005 en die bevalt prima. Maar volgens mij gaat het fout met UHD. De HDMI aansluiting is 1.4a en dat is niet voldoende voor 4k.

Ik vindt twee oplossingen voor het probleem.

Het schijnt dat sommige spelers naast de HDMI2.0a aansluiting een tweede HDMI1.4a aansluiting hebben voor alleen audio. Alleen is het verdomd lastig om deze te vinden. Heeft iemand een goede bron?

De tweede oplossing is een Bluray speler met 7.1 analoge uitgang aansluiten op de analoge ingang van de receiver. Gaat dit veel kwaliteitsverlies opleveren? Hoe goed zijn de D/A converters van deze Bluray spelers, ook hier kan ik weinig over vinden. Dus ook hier dezelfde vraag, weet iemand een goede bron voor meer info?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
Kan je niet gewoon een nieuwe bluray(UHD) speler kopen met 2 hdmi uitgangen?
1 x HDMI 2.0 direct naar de TV die ook HDMI 2.0 ondersteund, en de 2e uitgang naar je receiver voor geluid?

Dan zou de HDMI 1.4 geen probleem moeten zijn op je receiver?

Je receiver ondersteund alleen geen HDCP 2.2 ik weet niet zeker of je dan wel gewoon geluid kan krijgen.
Misschien dat iemand anders dit wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equazor_ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:38:
Je receiver ondersteund alleen geen HDCP 2.2 ik weet niet zeker of je dan wel gewoon geluid kan krijgen.
Misschien dat iemand anders dit wel weet.
Dit is dus wat ik nergens kan vinden. :'( Analoog werkt natuurlijk altijd, maar ik trek liever één dan acht kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:26:
De HDMI aansluiting is 1.4a en dat is niet voldoende voor 4k.
HDMI 1.4 kan voldoende zijn voor 4K. Het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan. Voor 4K60 heb je HDMI 2.0 nodig, voor 24 en 30 kom je met HDMI 1.4 er ook.
Alleen is het verdomd lastig om deze te vinden. Heeft iemand een goede bron?
Google geeft op 4K Blu-rayspelers al niet exteem veel informatie/modellen. Kleine moeite om deze per model even op te zoeken om te zien of er dual HDMI Out aanwezig is. Ik kom goedkope(re) modellen van Samsung tegen tot duurdere modellen van Oppo. Dus op prijs selecteren kan je ook van te voren nog doen alvorens je de specs induikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Via de analoge multichannel input verlies je doorgaans de meeste functies op de receiver (namelijk die door de dsp geregeld worden).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:39:
[...]
Google geeft op 4K Blu-rayspelers al niet exteem veel informatie/modellen. Kleine moeite om deze per model even op te zoeken om te zien of er dual HDMI Out aanwezig is. Ik kom goedkope(re) modellen van Samsung tegen tot duurdere modellen van Oppo. Dus op prijs selecteren kan je ook van te voren nog doen alvorens je de specs induikt.
Ik heb nu een aantal modellen nagelopen op de sites van de fabrikanten. En je krijgt echt nergens antwoord op de vraag of het een probleem is als je de audio hdmi aansluiting aansluit op een versterker zonder HDCP 2.2

Ik ga eens een aantal fabrikanten van apparaten die interessant zijn aanschrijven en kijken of ik antwoord krijg. Ik had namelijk nog niet gedacht aan wat ShittyOldMan schrijft en wil dus eigenlijk gewoon HDMI gebruiken.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:59
Aantal modellen??

Er zijn maar 2 echte 4K UHD bluray spelers. Dus 4K/UDH blurays afspelen:

pricewatch: Panasonic DMP-UB900

pricewatch: Samsung UBD-K8500

Waarvan beide 2 hdmi uitgangen hebben, 1 voor audio, 1 voor video.

Of een Xbox One S, maar die is ook niet alles wat ik lees.

[ Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 15-12-2016 19:15 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Topicstarter
Oppo UDP-203 en Philips BDP7501 hebben ook een tweede audio only HDMI aansluiting.

Ik verwacht overigens dat die audio uitgang op alle spelers overweg kan met niet HDCP2.2 versterkers, anders is zo'n aansluiting een stuk minder nuttig.

Maar tot nu toe heb ik alleen voor de Samsung en Philips daarvoor ook een bevestiging kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 19:21 ]

Pagina: 1