Uiterste herstelpoging Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 17:58
Beste tweakers,

Ik heb een computer waarvan het moederbord het heeft begeven. Dus heb een nieuwe moederbord besteld en had de hoop dat de computer met dit nieuwe moederbord gewoon zou opstarten. Helaas geeft de computer nu een BSOD.

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/g14t44ab1/20161213_094646.jpg

Wat ik zo kan vinden betekend dit dat het een driver probleem is, zeer waarschijnlijk de videokaart driver. Nu heb ik op dit moederbord geen VGA aansluiting dus moet er een aparte VGA kaart in. Ik heb het nu geprobeerd met een Nvidea kaart en met een AMD kaart, beide keren klapt windows er op de driver uit.

Ook heb ik de harde schijf vervangen en gekloond.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem zou kunnen herstellen of kunnen omzeilen?

Aangezien tweakers mij niet gunde om een lijstje met harde ware er bij te plaatsen (want opeens stond het topic er al) Moet ik dus even editten..

DELL ALIENWARE AURORA R3 MOTHERBOARD LGA 1155 0FWV6Y 0DF1G9
i7-2600K CPU
1,5 TB HDD (seagate)
HD-455X VGA kaartje (maar ook getest met een Radeon HD 5450 en Geforce GT 720)
Windows 7 Home (legaal)

[ Voor 19% gewijzigd door Iftert op 13-12-2016 10:39 . Reden: Betere gramatika ]

Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Begin maar eens met het opnoemen van de exacte hardware in het systeem, is de Windows installatie daarnaast legitiem en up-to-date?

0x7B duid over het algemeen op een kapotte/corrupte bootsector van je HDD of kapot RAM. Dat laatste is vrij makkelijk uit te sluiten door Memtest86 een nachtje (12u+ of tot het moment dat je ook maar 1 foutmelding krijgt) te draaien.

Edit: Heb je uberhaupt al een keer een schone installatie en/of Windows herstel (vanaf de DVD/USB) uitgevoerd? Een corrupte schijf klonen naar een andere schijf helpt natuurlijk niet. :>

[ Voor 76% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2016 10:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Met ander werkgeheugen krijg ik nog steeds de zelfde fout. (en stuk sneller dan memtest lijkt me) Een kapotte bootsector lijkt me het ook niet echt te zijn. Dit omdat hij er pas uitklapt na het volledig laden van het windows 7 logo. Op het punt dat als het logo verdwijnt dat normaal je bureaublad tevoorschijn komt.

Van wat ik kon vinden op google met deze foutmeldingen was dat het echt om de vga driver zou gaan. Maar die kan ik er nog niet uithalen.

Het oude moederbord is btw een Asrock H67M-GE

http://www.asrock.com/mb/Intel/H67M-GE/

natuurlijk heb ik al een schone installatie geprobeerd. En ja de oude hdd is niet helemaal lekker meer. Maar dat heeft er in mijn inziens echt niets mee te maken

[ Voor 13% gewijzigd door Iftert op 13-12-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:43
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:11:
Met ander werkgeheugen krijg ik nog steeds de zelfde fout. (en stuk sneller dan memtest lijkt me) Een kapotte bootsector lijkt me het ook niet echt te zijn. Dit omdat hij er pas uitklapt na het volledig laden van het windows 7 logo. Op het punt dat als het logo verdwijnt dat normaal je bureaublad tevoorschijn komt.

Van wat ik kon vinden op google met deze foutmeldingen was dat het echt om de vga driver zou gaan. Maar die kan ik er nog niet uithalen.

Het oude moederbord is btw een Asrock H67M-GE

http://www.asrock.com/mb/Intel/H67M-GE/

natuurlijk heb ik al een schone installatie geprobeerd. En ja de oude hdd is niet helemaal lekker meer. Maar dat heeft er in mijn inziens echt niets mee te maken
8)7 |:( |:(

Waarom zou dat er niets mee te maken hebben?

Je hebt natuurlijk ook de voeding getest/gewisseld
en natuurlijk de 2e harde schijf netjes geformateerd voor een schone installatie?

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 13-12-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:11:
Met ander werkgeheugen krijg ik nog steeds de zelfde fout. (en stuk sneller dan memtest lijkt me)
De memory controller op je CPU kan prima ruk zijn, en dat sluit memtest86 ook uit. ;)
Van wat ik kon vinden op google met deze foutmeldingen was dat het echt om de vga driver zou gaan.
Dan weet ik niet welke resultaten jij gebruikt, maar ik kan je niet alleen uit ervaring maar ook uit Google resultaten vertellen dat ik gelijk heb.. (Wat betreft de 0x7B code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
nachtnet schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:34:
[...]

8)7 |:( |:(

Waarom zou dat er niets mee te maken hebben?
Omdat als je hebt gelezen ik de harde schijf gekloond en vervangen heb. (en in de week voor de vervanging van het moederbord de HDD het nog deed.) Samen met de windows installatie.

Ja het zou kunnen, maar het lijkt mij zeer stug als binnen een week en het mobo en de HDD het beiden het totaal begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:
[...]

Omdat als je hebt gelezen ik de harde schijf gekloond en vervangen heb. (en in de week voor de vervanging van het moederbord de HDD het nog deed.) Samen met de windows installatie.

Ja het zou kunnen, maar het lijkt mij zeer stug als binnen een week en het mobo en de HDD het beiden het totaal begeven.
Heel gek is het natuurlijk niet dat als een onderdeel van de pc stuk gaat er ook andere verbonden onderdelen stuk gaan.. (lees: Als jouw voeding het ineens begeeft kan zowel het moederbord, geheugen, videokaart en harde schijf een flinke tik krijgen. (en dat kan in alle combinaties van stuk gaan.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Ik lees nergens wat er gebeurt als je in veilige modus opstart ? (of ik lees eroverheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
D4NG3R schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:
[...]

De memory controller op je CPU kan prima ruk zijn, en dat sluit memtest86 ook uit. ;)

[...]

Dan weet ik niet welke resultaten jij gebruikt, maar ik kan je niet alleen uit ervaring maar ook uit Google resultaten vertellen dat ik gelijk heb..
Dat van die controller kan je gelijk in hebben natuurlijk :) Dat heb ik nog niet getest, dat zal ik zometeen gaan doen

Ik wil je best geloven, maar met mijn ervaring hoop ik ook wel wat te kunnen uitsluiten. Normaal had ik dit allang opgegeven en er een nieuwe installatie op gezet. Want deze pc is imo de moeite niet meer waard. Maar er draait een software programma op dat weer werkend gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:44:
[...]

Dat van die controller kan je gelijk in hebben natuurlijk :) Dat heb ik nog niet getest, dat zal ik zometeen gaan doen

Ik wil je best geloven, maar met mijn ervaring hoop ik ook wel wat te kunnen uitsluiten. Normaal had ik dit allang opgegeven en er een nieuwe installatie op gezet. Want deze pc is imo de moeite niet meer waard. Maar er draait een software programma op dat weer werkend gemaakt moet worden.
Dus je hebt nog niet een schone installatie geprobeerd? Maar alleen een oude windows versie (met ander moederbord & chipset) gekloond naar een 2e schijf?

:X 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
MEN-O schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:43:
Ik lees nergens wat er gebeurt als je in veilige modus opstart ? (of ik lees eroverheen)
Dan knalt hij er op het zelfde punt uit als bij de normale modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
nachtnet schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:42:
[...]

Heel gek is het natuurlijk niet dat als een onderdeel van de pc stuk gaat er ook andere verbonden onderdelen stuk gaan.. (lees: Als jouw voeding het ineens begeeft kan zowel het moederbord, geheugen, videokaart en harde schijf een flinke tik krijgen. (en dat kan in alle combinaties van stuk gaan.))
Klopt. Maar daar kan ik een deel van uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
nachtnet schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:45:
[...]

Dus je hebt nog niet een schone installatie geprobeerd? Maar alleen een oude windows versie (met ander moederbord & chipset) gekloond naar een 2e schijf?

:X 8)7 8)7
Nee, want dat lost het probleem niet op/ |:( |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 01:27
Pak een andere schijf, installeer daar Windows op, kijk of het draait. Als dat stabiel is heb je je HW uitgesloten.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Een harde schijf met een windows installatie voor moederbord B
gebruiken in een moederbord B situatie is ALTIJD vragen om problemen. De windows installatie verwacht bepaalde hardware en komt totaal andere hardware tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
kakanox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:51:
Pak een andere schijf, installeer daar Windows op, kijk of het draait. Als dat stabiel is heb je je HW uitgesloten.
Dit heb ik natuurlijk allang gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:52:
[...]

Dit heb ik natuurlijk allang gedaan
Zeg dat dan? ;)

Je geeft enkel aan de andere installatie gekloond te hebben naar een nieuwe schijf. Dat is iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
nachtnet schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:51:
Een harde schijf met een windows installatie voor moederbord B
gebruiken in een moederbord B situatie is ALTIJD vragen om problemen. De windows installatie verwacht bepaalde hardware en komt totaal andere hardware tegen..
En toch heb ik dit regelmatig al werkend gekregen. Vooral met windows 7 en windows 10 lukt het me gewoon.

Helaas klapt hij er nu waaarschijnlijk uit op een driver. En ik heb geen idee hoe ik die kan weghalen (als het al te doen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
D4NG3R schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:53:
[...]

Zeg dat dan? ;)

Je geeft enkel aan de andere installatie gekloond te hebben naar een nieuwe schijf. Dat is iets heel anders.
Dat staat in mijn 2e post (was wel een edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:39
Je hebt exact het zelfde moederbord er in terug gezet ?

Daarnaast geef je aan dat hij ook in safe modus crasht, in deze modus worden er geen drivers geladen dus ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken.

Wat zeggen de SMART waardes van de hardeschijf?

Maar waarom geen nieuwe instalatie ?

[ Voor 9% gewijzigd door dylan111111 op 13-12-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Wat je kunt proberen:

maak een kloon van de hardeschijf A waarvan je de WIndows installatie wilt redden op schijf B
installeer een verse werkende installatie op schijf C
kopieer alle systeemmappen van schijf C naar Schijf B (niets laten overschrijven..)
mogelijk kopieer je dan de benodigde drivers mee naar de installatie B.

probeer dan schijf B in veilige modus op te starten..

of je zoekt in V&A of marktplaats eenzelfde moederbord als jouw oorspronkelijke..

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 13-12-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
dylan111111 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:59:
Je hebt exact het zelfde moederbord er in terug gezet ?

Daarnaast geef je aan dat hij ook in safe modus crasht, in deze modus worden er geen drivers geladen dus ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken.

Wat zeggen de SMART waardes van de hardeschijf?

Maar waarom geen nieuwe instalatie ?
Nee, helaas heb ik geen zelfde moederbord kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ga er dan maar van uit dat de driver(s) voor conflicten zorgt. Windows 7 gaat daar nog lang niet zo lekker mee om als dat Windows 10 doet.

Booten in veilige modus, alle drivers verwijderen en opnieuw installeren nadat je Windows weer normaal in geboot bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
D4NG3R schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:06:
Ga er dan maar van uit dat de driver(s) voor conflicten zorgt. Windows 7 gaat daar nog lang niet zo lekker mee om als dat Windows 10 doet.

Booten in veilige modus, alle drivers verwijderen en opnieuw installeren nadat je Windows weer normaal in geboot bent.
Was het maar zo makkelijk :x

Maar er is geen mogelijkheid om een driver uit windows te halen zonder dat je daadwerkelijk eerst zelf in windows bent opgestart (veilige modus en of de normale)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:09:
[...]

Was het maar zo makkelijk :x

Maar er is geen mogelijkheid om een driver uit windows te halen zonder dat je daadwerkelijk eerst zelf in windows bent opgestart (veilige modus en of de normale)
Dan is de snelste manier opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 17:40

DaRoot

Some say...

Ligt aan je S-ATA controller volgens mij. Als het dezelfde chipset weer is, zou het in theorie moeten werken, maar mogelijk moet je hem van AHCI op IDE ofzo zetten in de BIOS.
Mogelijk kun je met Windows setup DVD starten en opstartherstel proberen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 03:12
Groot kans dat het iets met de modus AHCI vs IDE is idd!

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
DaRoot schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:15:
Ligt aan je S-ATA controller volgens mij. Als het dezelfde chipset weer is, zou het in theorie moeten werken, maar mogelijk moet je hem van AHCI op IDE ofzo zetten in de BIOS.
Mogelijk kun je met Windows setup DVD starten en opstartherstel proberen.
Dacht ik ook aan ja. Maar helaas dit is niet de oplossing (en nogmaals : was het maar zo makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:54:
[...]

Dat staat in mijn 2e post (was wel een edit)
Werkte het ook? Dat staat namelijk nergens.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
kakanox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:23:
[...]
Werkte het ook? Dat staat namelijk nergens.
Ja, een schone installatie werkt prima. Geen moeite met de installatie, geen moeite met de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:24
Als je een nieuw moederbord installeerd heb ik altijd geleerd een nieuwe installatie van windows erin gooien

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:23:
[...]

Ja, een schone installatie werkt prima. Geen moeite met de installatie, geen moeite met de drivers.
En daarna functioneert Windows ook gewoon goed? Dan is het toch een logische conclussie dat je aan een nieuwe installatie zal moeten beginnen? Eventueel via een Linux Live CD'tje een backup trekken van wat je nodig hebt.
lordgandalf schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:26:
Als je een nieuw moederbord installeerd heb ik altijd geleerd een nieuwe installatie van windows erin gooien
Mwhah bij Windows 10 is dit slechts zelden nog echt nodig. Vaak gaat het in 1x goed en anders boot je een keer veilige modus in en verwijder je de oude driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:23:
[...]

Dan is het sowieso niet de driver van de videokaart. In veilige modus in W7 wordt namelijk de simpelste videokaartdriver geladen die windows "kent". Ook als er een betere driver voorhanden is.

Blijkbaar heeft hij wel een UEFI, chipset of SATA driver o.i.d. nodig om te kunnen draaien?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ja okee kan zijn dat windows 10 er geen probleem mee heeft maar daarvoor is het toch vaak nodig dat je even een nieuwe instal moest doen gewoon omgezeik met drivers etc te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
lordgandalf schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:26:
Maar dat is niet de oplossing die ik zoek. En nee het is ook lang niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
kakanox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:29:
[...]
Dan is het sowieso niet de driver van de videokaart. In veilige modus in W7 wordt namelijk de simpelste videokaartdriver geladen die windows "kent". Ook als er een betere driver voorhanden is.

Blijkbaar heeft hij wel een UEFI, chipset of SATA driver o.i.d. nodig om te kunnen draaien?
Nope dat is het probleem dus niet.

Was het dit maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:32:
[...]

Maar dat is niet de oplossing die ik zoek. En nee het is ook lang niet altijd nodig.
Uhm mag niet de oplossing zijn die je wil maar je hebt zelf aan gegeven dat het werkt dus waarom niet clean beginnen. Wat maakt dat het zo belangrijk is dat je die installatie specifiek nodig hebt ? Staat er iets op waar je geen installer meer van hebt of iets van een crack ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
lordgandalf schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:37:
[...]

Uhm mag niet de oplossing zijn die je wil maar je hebt zelf aan gegeven dat het werkt dus waarom niet clean beginnen. Wat maakt dat het zo belangrijk is dat je die installatie specifiek nodig hebt ? Staat er iets op waar je geen installer meer van hebt of iets van een crack ofzo ?
Zo zou je het kunnen noemen ja.

Het gaat hier om een ingesteld wachtwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04
Pfff wat een lang en complex verhaal zo. Als je dit nou allemaal in de start post had gezegd had je jezelf en ons een hoop hoofdpijn bespaard. Het is dus simpel gezegd als volgt (correct me if i'm wrong):
- Machine gaat kapot
- Moederbord is vervangen
- OS start niet meer op
- OS herinstallatie fixed het probleem

Dat is echter geen oplossing voor je want er staat een stuk software op dat je niet kwijt wilt raken. Dat is nogal wat cruciale info die je niet duidelijk ergens hebt neergezet.

Wat voor software is het? Je hebt het over een ingesteld wachtwoord? Wat voor wachtwoord is het? Van de user in het OS? Voor een applicatie? Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden.

Zet nu eerst eens alle info die je hebt in een post zodat we een overzicht hebben in plaats van dat we alles uit je moeten trekken beetje bij beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Craven schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:42:
Pfff wat een lang en complex verhaal zo. Als je dit nou allemaal in de start post had gezegd had je jezelf en ons een hoop hoofdpijn bespaard. Het is dus simpel gezegd als volgt (correct me if i'm wrong):
- Machine gaat kapot
- Moederbord is vervangen
- OS start niet meer op
- OS herinstallatie fixed het probleem

Dat is echter geen oplossing voor je want er staat een stuk software op dat je niet kwijt wilt raken. Dat is nogal wat cruciale info die je niet duidelijk ergens hebt neergezet.

Wat voor software is het? Je hebt het over een ingesteld wachtwoord? Wat voor wachtwoord is het? Van de user in het OS? Voor een applicatie? Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden.

Zet nu eerst eens alle info die je hebt in een post zodat we een overzicht hebben in plaats van dat we alles uit je moeten trekken beetje bij beetje.
Jou post zegt t allemaal wel, maar het gaat hier om een ingesteld wachtwoord van een nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:43:
[...]

Jou post zegt t allemaal wel, maar het gaat hier om een ingesteld wachtwoord van een nas
Kijk nu komen we ergens maar nog steeds niet ver genoeg.

Dit stond op die windows opgeslagen ?
Waar in had je dit opgeslagen ? Bestandje/browser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Daar komt bij dat ik aanneem dat die NAS gewoon benaderd kan worden (en dus het wachtwoord kan worden gewijzigd) lokaal/via de bijgeleverde software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:43:
[...]

Gaat het om het admin ww van de NAS of een smb ww? Welke NAS Gaat het om? Mogelijk dat het veel makkelijker is om dat te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Craven schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:15:
[...]

Gaat het om het admin ww van de NAS of een smb ww? Welke NAS Gaat het om? Mogelijk dat het veel makkelijker is om dat te resetten.
Dat is denk ik slimmer. (ik heb 0 verstand van nas, mij was ooit verteld dat als je het wachtwoord reset dat je dan meteen ook al je gegevens kwijt bent) het gaat om een synology diskstation ds411+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483

Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:32:
[...]

Dat is denk ik slimmer. (ik heb 0 verstand van nas, mij was ooit verteld dat als je het wachtwoord reset dat je dan meteen ook al je gegevens kwijt bent) het gaat om een synology diskstation ds411+
Euhm.. bij een Synology? Voor zover ik weet is dit niet aan de orde. Je wijzigt immers alleen het wachtwoord van de admin user. Verder niets.

Edit:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=67261

geen harde garanties though...

[ Voor 10% gewijzigd door 231483 op 13-12-2016 13:52 . Reden: Linkje erbij gezocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Nu zitten we weer te gissen. Hoe vaak ik daar al (terecht) voor op m'n donder heb gehad op dit forum...

...TS: Maak je vraagstelling eens compleet. blijkbaar zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden (of lijden, in dit geval).

[ Voor 2% gewijzigd door kakanox op 13-12-2016 14:35 . Reden: typo ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
kakanox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:34:
Nu zitten we weer te gissen. Hoe vaak ik daar al (terecht) voor op m'n donder heb gehad op dit forum...

...TS: Maak je vraagstelling eens compleet. blijkbaar zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden (of lijden, in dit geval).
Dacht dat m`n vraag wel duidelijk was : Kan ik buiten windows om een driver verwijderen?

Daarnaast is er een 2e vraag gekomen : kan je zonder je gegevens kwijt te raken je wachtwoord op de NAS veranderen als je je wachtwoord kwijt bent geraakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Iftert op 13-12-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

Tazzios

..

Voor vraag 2: Zie reactie van Rickymundo. Ik heb het zelf ook een keer gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Tazzios op 13-12-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 18:31
Waarom niet via een andere schijf opstarten, met je oude schijf aangesloten en dan je oude schijf benaderen via de "nieuwe" windows? Als het goed is kun je dan gewoon bij de bestanden op de oude schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulfi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-04-2023
Een driver vanuit dos in windows te deinstalleren is niet zomaar gedaan; heb je al een repair gedraaid via een windows boot disc/usb? Vaak loopt hij dan alle drivers nog eens na en heb je kans dat hij je nieuwe drivers van je moederbord al ziet en de oude verwijderd... je kan het eens proberen!

Google maar eens op windows 7 repair en de eerste link verteld je alles.
Dit heeft mij als een dan meerdere keren gered.

Overigens is de gouden regel (welke al eerder is geroepen): Een nieuw moederbord is een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:44:
[...]
Dacht dat m`n vraag wel duidelijk was : Kan ik buiten windows om een driver verwijderen?
Het antwoord hierop is JA. Einde topic.

Ik PB je even een paar linkjes.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

kakanox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:09:
[...]
Ik PB je even een paar linkjes.
offtopic:
Want?

Als legaal: dan liever voor iedereen leesbaar.
Als illegaal: dan ook niet via DM...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
F_J_K schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:10:
[...]

offtopic:
Want?

Als legaal: dan liever voor iedereen leesbaar.
Als illegaal: dan ook niet via DM...
Wat ik pb'de is juist offtopic. Maar goed:

Het idee op Tweakers is dat je compleet bent in je vraagstelling, en zelf al duidelijk gezocht heb.
Mensen doen je herhaaldelijk een suggestie en dan reageer je met "wist ik al" of "heb ik al geprobeerd, maar" - dat maakt tweakers onoverzichteljik. Het is namelijk geen babbelclub, maar een informatieforum.

Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje

Misschien houd ik me zelf ook niet 100% aan de regels, ik blader ze niet iedere dag door, maar ik probeer me wel aan de essentie te houden. Zowel dit bericht als dit hele topic voldoet niet.

[ Voor 11% gewijzigd door kakanox op 13-12-2016 15:21 . Reden: meer uitleg. ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Ik vraag me echt af waarom je zo vast blijft klampen aan het herstellen van dat os. Reset het password van je nas (neem aan dat het oude wachtwoord ergens bekend is ?) en herinstalleer daarna je OS klaar.
Scheelt iedereen weer een hoop zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zelfde onderwerp en oplossing is hier pas nog gepost:
Nieuwe MOBO met oude SSD(Windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
lordgandalf schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:21:
Ik vraag me echt af waarom je zo vast blijft klampen aan het herstellen van dat os. Reset het password van je nas (neem aan dat het oude wachtwoord ergens bekend is ?) en herinstalleer daarna je OS klaar.
Scheelt iedereen weer een hoop zoekwerk.
Dat is niet de juiste oplossing. De windows weer werkend krijgen is in dit geval wel de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
1. Start eens een Linux live CD op dit systeem om te kijken of er hardware defect is
2. Controleer/vervang de voeding. De afgelopen jaren/(decennia?) heb ik diverse vage problemen uiteindelijk kunnen terugvoeren op een onbetrouwbare voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Niet helemaal. Ik kan zoals ik het lees geen drivers uitsluiten. En dat is nu net wel mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het alleen gaat om het wachtwoord van je NAS, en je deze ook nog uit je hoofd weet, dan kun je sneller en makkelijker testen met een andere computer/laptop of deze werkt. Een NAS is niet per definitie gebonden aan één computer of gebruiker.

Zodra je getest hebt of het wachtwoord goed is en werkt met een andere computer kun je het systeem waar je nu problemen mee hebt compleet opnieuw installeren zodat je van de problemen af bent.

Lijkt mij de kortste klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:29:
[...]

Dat is niet de juiste oplossing. De windows weer werkend krijgen is in dit geval wel de juiste oplossing.
Dat is niet de juiste oplossing volgens jou. Wat maakt volgens jou dat de hdd gerecovered moet worden ?
Dat pw van je NAS kun je wel op een andere manier fixen dus dat is het niet. Data van die HDD kun je lezen met of een linux distro of een nieuwe install op een tweede drive.
Dus wat is het probleem nu ? Wat staat er op die drive dat zo belangrijk is dat er een oplossing voor moet komen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaHell66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-05 10:55
Gevalletje "FORMAT C: /S" lijkt me zo... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
Henk007 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:31:
1. Start eens een Linux live CD op dit systeem om te kijken of er hardware defect is
2. Controleer/vervang de voeding. De afgelopen jaren/(decennia?) heb ik diverse vage problemen uiteindelijk kunnen terugvoeren op een onbetrouwbare voeding.
1.) Ga ik ff doen. (moet even kijken of ik tijd heb om er vandaag op terug te komen)
2.) Er zit net een nieuwe voeding in, en ook deze heb ik uiteraard getest, en ik heb hem ook al getest met een andere voeding. Dus dat is het ook weer helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Iftert schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:33:
Niet helemaal. Ik kan zoals ik het lees geen drivers uitsluiten. En dat is nu net wel mijn probleem.
Drivers uitsluiten, welke drivers dan?
Het probleem is toch om je bestaande windows installatie te blijven gebruiken met een nieuw moederbord?
Met de aangegeven oplossing kan dat normaal gesproken probleemloos.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iftert
The_Doman schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:46:
[...]

Drivers uitsluiten, welke drivers dan?
Het probleem is toch om je bestaande windows installatie te blijven gebruiken met een nieuw moederbord?
Met de aangegeven oplossing kan dat normaal gesproken probleemloos.
.
Jij geeft me een ander linkje dan dat ik zelf had gegoogled... Dit ziet er inderdaad uit als een oplossing die ik kan gebruiken

Ik ga het even uittesten. THX!

En werken

Dankje wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Sowieso zou ik even kijken of een schone installatie wel werkt op dat bord. Als je dat hebt gedaan kan je de oude schijf aansluiten op een dock of externe behuizing en met virtualbox proberen op te starten in een virtuele pc, als dat dan werkt kun je eventueel alle drivers er uit gooien die je niet wil en installeren wat je wel wil.
Pagina: 1