Ik moet zeggen dat DAB+ prima werkt bij mij. Ik heb een Dasaita PX5, in combinatie met USB DAB-stickje. Met de raamantenne was het puinhoop, maar een nieuwe spriet op het dak en een splitter net voor het stickje werkt het goed. Als app gebruik ik DAB-Z.
Zal die app eens proberendennistd schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:23:
Ik moet zeggen dat DAB+ prima werkt bij mij. Ik heb een Dasaita PX5, in combinatie met USB DAB-stickje. Met de raamantenne was het puinhoop, maar een nieuwe spriet op het dak en een splitter net voor het stickje werkt het goed. Als app gebruik ik DAB-Z.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
@Marco-Peters ja zien dat de TS10 wel wat meer issues heeft die met elke update erger lijken te worden... Plus betalen voor extra thema's lijkt me niet echt een super optie.
Kan je bij de medeke gewoon een eigen launcher gebruiken? Bij de android 8.1 (px5?) Kon ik zelf een launcher gebruiken en simpel als standaard instellen. Aangezien ik de meeste launchers nu niet echt geweldig vind (veel te druk)
Al gevonden, kan gewoon
Kan je bij de medeke gewoon een eigen launcher gebruiken? Bij de android 8.1 (px5?) Kon ik zelf een launcher gebruiken en simpel als standaard instellen. Aangezien ik de meeste launchers nu niet echt geweldig vind (veel te druk)
Al gevonden, kan gewoon
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 12-10-2022 22:29 ]
- jdwrist
- Registratie: September 2009
- Laatst online: 03-04 10:49
En het antwoord is koekje
Geen matches
Is er iemand hier die ook een fiat 500 (vanaf2016) rijdt waar hij/zij de radio heeft omgeruild voor de px 5 android radio. Ik vroeg mij af of dat de rom aangepast kan worden (voor bv HAL9K) of dat het mogelijk is om hier een update voor te krijgen...... De toko's in NL en google kunnen mij hier niet wijzer in maken helaas,.
Live youre Life and Enjoy every Day
Is er iemand met een mtce unit (android 10) px3/px30/px5 of px6 headunit met blauwe connector poorten op de achterkant.. die een foto wil maken van wat chips op zijn board?
Ik heb de laatste generatie (niet met de 852g usb hub) en helaas een usb chip gefrituurd. Ik kan alleen het opschrift niet meer lezen om de chip te bestellen en te vervangen..
Het board zelf kan ik ook vervangen maar ik vind nergens donor borden.
MCU is GS.
Nieuwe radio is sneller maar niet leuker 😄
Ik heb de laatste generatie (niet met de 852g usb hub) en helaas een usb chip gefrituurd. Ik kan alleen het opschrift niet meer lezen om de chip te bestellen en te vervangen..
Het board zelf kan ik ook vervangen maar ik vind nergens donor borden.
MCU is GS.
Nieuwe radio is sneller maar niet leuker 😄
Klopt, ik zou voor de keuze kijken op het XDA forum, bijv de bijgelverde FM radio app is vaak bar slecht.simlockvrij schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:30:
Ik heb nu ongeveer 10 pagina's terug gelezen, maar als ik zeg dat er niet 1 merk/ leverancier beduidend beter is, en dat de genoemde units niet het niveau van een a-merk halen, zit ik volgens mij wel juist?
Kies dan een model waar je een alternatieve FM radio op kunt draaien.
https://play.google.com/s...ils?id=com.navimods.radio
autoradio's op basis van MTC-firmware met PX3-, PX5-, PX6- en PX30-CPU's.
- autoradio's met Allwinner T3, T8, Intel SC9853 (TS9), UIS7862 (TS10) en UIS8581A (TS18) chips op basis van TopWay-firmware.
- autoradio met UIS7862, UIS8581, sc9853i-chip en FYT-firmware.
- autoradio met S32F0-chip (beter als met geroote rom)
- autoradio's gebaseerd op ROCO K706/QF01 firmware.
Als je veel FM radio wilt luisteren:
De AF (Alternatieve frequentie) functie is niet goed geïmplementeerd, de scankwaliteit hangt van veel factoren af en geen van de Chinese apparaten heeft deze functie correct werkend. Alleen het MTC-apparaat handelt het iets beter af dan de anderen. Bij FYT-apparaten werkt de AF-functie totaal niet goed en moet deze worden uitgeschakeld.
NavRadio kan gebruikers toch een beetje helpen door de alternatieve frequenties handmatig op te slaan: sleep de frequentie van het midden van het scherm naar een stationknop. Je kunt maximaal 9 alternatieve frequenties opslaan en deze kunnen worden geselecteerd in het BEWERKEN-venster of worden gewisseld door dubbel te klikken op de stationknop of door in het midden van het scherm omhoog/omlaag te schuiven.
[ Voor 54% gewijzigd door Sterke-Jerke op 06-06-2024 11:40 ]
S.J.
dat is de beruchte 8227L
Chipset:8227L-DEMO
probeer te zoeken naar een AC8257 of px3 of px5 model.
zijn vaak een paar tientjes duurder en een stuk beter
Chipset:8227L-DEMO
probeer te zoeken naar een AC8257 of px3 of px5 model.
zijn vaak een paar tientjes duurder en een stuk beter
Euhm weet niet of het off-topic is en hier geplaatst mag worden maar dan hoor ik het wel denk ik. 
Heb een paar jaar terug een auto gehad met een Eunavi PX5 4/32GB. Prima apparaat op zich wel wat klachten over de geluidskwaliteit van de carkit maar goed.
Andere auto gekregen waar de headunit niet in kon en heb deze dus verkocht. Inmiddels een andere auto met een ingebouwd systeem met Android Auto waardoor de noozaak voor mij aardig weg was. Maar mis nu toch wel hier en daar wat functionaliteit.
Maar nu las ik dat er zogemaamde AI Boxen zijn. Deze kan je met een usb kabel aansluiten op je android auto van je bestaande installatie en klaar. Deze box draait dan gewoon Android net als een head unit dus met Google Playstore en allerlei andere apps op dat apparaat zelf. Sommigen hebben ook ingebouwde GPS, sim kaart module et cetera. Merk Calinkit zou een wat bekendere zijn en heeft een Qjualcomm chip er in zitten zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006665401419.html Iemand ervaringen en advies voor een unit met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Thnx!
Heb een paar jaar terug een auto gehad met een Eunavi PX5 4/32GB. Prima apparaat op zich wel wat klachten over de geluidskwaliteit van de carkit maar goed.
Andere auto gekregen waar de headunit niet in kon en heb deze dus verkocht. Inmiddels een andere auto met een ingebouwd systeem met Android Auto waardoor de noozaak voor mij aardig weg was. Maar mis nu toch wel hier en daar wat functionaliteit.
Maar nu las ik dat er zogemaamde AI Boxen zijn. Deze kan je met een usb kabel aansluiten op je android auto van je bestaande installatie en klaar. Deze box draait dan gewoon Android net als een head unit dus met Google Playstore en allerlei andere apps op dat apparaat zelf. Sommigen hebben ook ingebouwde GPS, sim kaart module et cetera. Merk Calinkit zou een wat bekendere zijn en heeft een Qjualcomm chip er in zitten zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006665401419.html Iemand ervaringen en advies voor een unit met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Thnx!
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ik heb zelf nooit Tasker gebruikt, maar op mijn PX5 en inmiddels modernere headunit werkt de app Auto HotSpot nog altijd:
https://play.google.com/s...com.jiq.autohotspot&hl=nl
https://play.google.com/s...com.jiq.autohotspot&hl=nl