• DvanBronkhorst
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Matched: Px5
Goedemorgen,

afgelopen weekend heb ik een PX5 Android 9.0 autoradio van Ali in mijn Suzuku Swift ingebouwd.

Het meeste heb ik al draaien maar ik heb nog wat vragen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen;

Als ik de telefoon app open laadt hij mijn telefoon boek keurig in. Alleen de sorteervolgorde van de lijst klopt nog niet. Ook kan ik niet bellen vanuit mijn telefoonboek. Ik kan een contact/nummer selecteren maar daarna gebeurt er niets.

Hebben jullie nog tips?

Verwijderd

Hallo Tweakers, wat een handig topic is dit, hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb deze week in mijn Peugeot 508 een Android 9 PX5 (MTCE) systeem in laten bouwen:

https://www.inbouwnavigat...-carkit-android-9-usb-dab

Ben er best tevreden mee, behalve de bediening met de hardware buttons (stuurwiel, paneel en middenconsole), deze klopt vaak niet en is gewoon onhandig geprogrammeerd.

Nou ben ik er achter dat ik met "Key study" in CAR settings de knoppentoewijzing zou moeten kunnen wijzigen maar als ik dat voor 1 knop doe werken ineens alle andere knoppen niet meer. Met een Reset was dit weer te verhelpen maar het lukt me niet om alle knoppen te programmeren.

Wat ik ook lees is dat MTCD Tools een handige app is om dit op te lossen, maar voor ik dit ga installeren en evt dingen verpruts (moet ik dan de Key study mapping helemaal uit zetten?) hoor ik graag jullie ervaringen.

Ik gebruik o.a. Sygic, Google Maps en Poweramp.
Wat ik vooral graag zou fixen is bijvoorbeeld:
- Indrukken van draaiknop op middenconsole om iets te selecteren (ipv nu Play/Pauze)
- Draaien aan draaiknop zoomt in- en uit in Sygic en Google Maps (ipv nu volume + en -)
- Mute knop op het stuur mute ook echt (ipv nu "Power off"/Standby).

Andere vraag over deze unit: de belapp vind ik zeer matig, vooral contacts worden slecht weergegeven dus best wel onbruikbaar (alleen achternaam en afgekapt).

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 11:52
Ik zit nogal te twijfelen, ik weet niet of iemand anders advies kan geven. Dit zijn de twee modellen die denk ik het beste zijn:

XTRONS 7 ''PX6 Android 9.0 Universele 2 Din Auto Multimedia Radio Audio Stereo Speler GPS Navigatie Bluetooth 5.0 HDMI USB GEEN DVD

https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_53

XTRONS 2 Din 10.1 ''Android 9.0 PX5 Octa Core Universele Auto DVD Radio Stereo Speler GPS Navigatie OBD FM DAB WIFI USB Bluetooth

In mijn ogen is de maat van het scherm het grootste verschil (tenzij ik iets over het hoofd zie). Het voordeel van de PX6 is dat hij de maat van een 2DIN is. Dat betekend dat deze radio niet uit steekt. Maar 7" lijkt mij nogal klein. De PX5 is 10.1" wat lekker groot is, maar wel uitsteekt. Dat lijkt mij niet fijn als ik mijn auto een keer in een grote stad moet monteren. De radio valt denk ik te veel op, maar voor dagelijks gebruik is een groter scherm denk ik wel fijner. Zeker aangezien alles dan groter is en als je een keer wat wilt doen op het scherm, kun je het makkelijker zien, wat veiliger is.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04 11:30
ArawnofAnnwn schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:39:
Ik zit nogal te twijfelen, ik weet niet of iemand anders advies kan geven. Dit zijn de twee modellen die denk ik het beste zijn:

XTRONS 7 ''PX6 Android 9.0 Universele 2 Din Auto Multimedia Radio Audio Stereo Speler GPS Navigatie Bluetooth 5.0 HDMI USB GEEN DVD

XTRONS 2 Din 10.1 ''Android 9.0 PX5 Octa Core Universele Auto DVD Radio Stereo Speler GPS Navigatie OBD FM DAB WIFI USB Bluetooth

In mijn ogen is de maat van het scherm het grootste verschil (tenzij ik iets over het hoofd zie). Het voordeel van de PX6 is dat hij de maat van een 2DIN is. Dat betekend dat deze radio niet uit steekt. Maar 7" lijkt mij nogal klein. De PX5 is 10.1" wat lekker groot is, maar wel uitsteekt. Dat lijkt mij niet fijn als ik mijn auto een keer in een grote stad moet monteren. De radio valt denk ik te veel op, maar voor dagelijks gebruik is een groter scherm denk ik wel fijner. Zeker aangezien alles dan groter is en als je een keer wat wilt doen op het scherm, kun je het makkelijker zien, wat veiliger is.
Ik heb een 7 inch gehad, nu een 9inch nu en beide is prima. Moet eerlijk zeggen dat 9" wel net even wat fijner is. Ik zou wel voor een PX6 unit gaan, deze is gewoon nieuwer/sneller. Er is vast ook een grote versie met een PX6 bord er in, al dan niet van een ander merk. Tevens zou ik gaan voor een versie met een DSP er in, kun je je audio ook nog tweaken :-).

• Terrz
ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:52:
[...]

Welke heb jij gekocht en waar? of heb je een merk specifieke versie gekocht?
Ik heb vorig jaar een px5 gekocht specifiek voor mijn auto. Was toen in de aanbieding in november.

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52
Harold123 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:12:
Heeft iemand ervaring met het merk Wondefoo?
Heeft iemand ervaring met dit type?
Ik heb nu twee maanden een Wondefoo px5 4gb android 9 met dsp en ips scherm. Behalve een ander frontje hetzelfde aan jouw model.

Na twee eerdere generatie modellen van Joying (rk3066 en Intel Sofia) is dit mijn derde China autoradio. By far is de wondefoo de beste met name door een mooi helder scherm, goede firmware, erg goede geluidskwaliteit en alles wat wordt beloofd werkt ook echt (externe mic bijvoorbeeld). En is gewoon erg snel met 4GB op Android 9. Reverse camera werkt prima en je kan met 12v usb hub meerdere usb apparaten tegelijk aansluiten (front cam, DAB+ dongle).

Enig minpuntje tot nu toe is dat ik nu 1 keer heb gehad dat bij starten van de auto het beeld zwart bleef. Na een herstart van de unit komt er tot nu toe gelukkig wel weer beeld.

Qua support ben ik benieuwd wat Wondefoo biedt, maar ik verwacht er niet teveel van dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb trouwens zonder DVD genomen, daar ik dit niet ga gebruiken en deze versie een stuk korter is en dus makkelijker inbouwen.

[ Voor 24% gewijzigd door IronFist op 14-11-2019 09:15 ]

• Terrz
IronFist schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb nu twee maanden een Wondefoo px5 4gb android 9 met dsp en ips scherm. Behalve een ander frontje hetzelfde aan jouw model.

Na twee eerdere generatie modellen van Joying (rk3066 en Intel Sofia) is dit mijn derde China autoradio. By far is de wondefoo de beste met name door een mooi helder scherm, goede firmware, erg goede geluidskwaliteit en alles wat wordt beloofd werkt ook echt (externe mic bijvoorbeeld). En is gewoon erg snel met 4GB op Android 9. Reverse camera werkt prima en je kan met 12v usb hub meerdere usb apparaten tegelijk aansluiten (front cam, DAB+ dongle).

Enig minpuntje tot nu toe is dat ik nu 1 keer heb gehad dat bij starten van de auto het beeld zwart bleef. Na een herstart van de unit komt er tot nu toe gelukkig wel weer beeld.

Qua support ben ik benieuwd wat Wondefoo biedt, maar ik verwacht er niet teveel van dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb trouwens zonder DVD genomen, daar ik dit niet ga gebruiken en deze versie een stuk korter is en dus makkelijker inbouwen.
Ik ben ook in het bezit van een wondefoo (wel auto specifiek). Betreft een 9 inch PX5 met android 8 + DSP. Bevalt prima.

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2025
IronFist schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:04:
[...]

Terrz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:28:
[...]

Ik ben ook in het bezit van een wondefoo (wel auto specifiek). Betreft een 9 inch PX5 met android 8 + DSP. Bevalt prima.
Dank jullie wel voor de reactie!

Ik heb hem maandag besteld, gister was hij al binnen:)

Gelijk geïnstalleerd, idd een tof apparaat!

Hebben jullie er andere firmware opgezet?

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 18:03

GJA

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:46:
Wat vinden jullie van deze radio?
€ 139,23 44%OFF | IPS DSP 4GB Android 9.0 2 DIN AUTO GPS voor opel Vauxhall Astra H G J Vectra Antara Zafira corsa Vivaro Meriva Veda DVD-SPELER
https://s.click.aliexpress.com/e/MQzJID9O

Aan te raden?

Werkt hij in mijn astra H samen met de besturing van mijn stuur?

En niet geheel onbelangrijk is het geluid zonder DSP ook goed? Of toch DSP aan te raden? Prijs verschil is al gauw bijna €100,- en ik ben eigenlijk van plan heel af en toe radio/dab+ te luisteren en verder alleen maar spotify te gebruiken.
Ik ben heel tevreden met m'n Android HU (PX5, 4 GB). Ik heb nu erg goed geluid door een actieve subwoofer. Maar als ik nu opnieuw mocht kiezen zou ik zeker voor een model met DSP gaan.
Ligt er natuurlijk aan hoezeer je op de kwaliteit van het geluid gesteld bent.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 09:11
Iemand enig idee hoe je een custom ROM installeert op een PX5 (Hizpo) met standaard Android 9? Ik heb de Hal9k en Malaysk beshrijving gevolgd en die zeggen dat je een bootable SD kaart moet maken met daarop een Android 8 recovery om van daaruit de ROM te installeren die je wil. Echter doet mijn radio letterlijk niks als ik hem aanzet met de SD kaart erin. Zodra ik die eruit laat start hij netjes op. Ik heb op XDA gelezen dat meer mensen dit hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden.

De standaard ROM is oke maar diegene die ik wil is zo veel fijner (Ik had hiervoor een PX5 ook maar die was redelijk gaar dus ik dacht ik vervang hem door een nieuwe). Nu wil ik deze net als mijn vorige dus ook installeren met een fijnere ROM, maar zo makkelijk als het bij mijn vorige radio ging, gaat het nu zo moeilijk op deze...

edit: Blijkt dat ik geen MTCD/E heb, maar een of ander ding. Lekker dan, stond ook nergens op Ali Express, en ik dacht dat zolang het een PX5 was dat het dan wel goed zou zijn. Kan ik dus niks mee. 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Bose321 op 24-11-2019 21:57 ]

Fanaleds.com

Verwijderd

Bose321 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:04:
Iemand enig idee hoe je een custom ROM installeert op een PX5 (Hizpo) met standaard Android 9? Ik heb de Hal9k en Malaysk beshrijving gevolgd en die zeggen dat je een bootable SD kaart moet maken met daarop een Android 8 recovery om van daaruit de ROM te installeren die je wil. Echter doet mijn radio letterlijk niks als ik hem aanzet met de SD kaart erin. Zodra ik die eruit laat start hij netjes op. Ik heb op XDA gelezen dat meer mensen dit hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden.

De standaard ROM is oke maar diegene die ik wil is zo veel fijner (Ik had hiervoor een PX5 ook maar die was redelijk gaar dus ik dacht ik vervang hem door een nieuwe). Nu wil ik deze net als mijn vorige dus ook installeren met een fijnere ROM, maar zo makkelijk als het bij mijn vorige radio ging, gaat het nu zo moeilijk op deze...

edit: Blijkt dat ik geen MTCD/E heb, maar een of ander ding. Lekker dan, stond ook nergens op Ali Express, en ik dacht dat zolang het een PX5 was dat het dan wel goed zou zijn. Kan ik dus niks mee. 8)7 |:(
Wat bedoel je met een of ander ding als ik vragen mag?

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo,
Zijn er nog mensen die problemen hebben met sygic car navigatie ? Ik heb deze 1.5 jaar gebruikt met grote tevredenheid. Alles werkte online of offline, flitspalen ....
De laatste tijd werkt het niet meer zo goed, alles werkt maar als ik een adres wil ingeven kan ik 1 a 2 letters ingeven en deze blokkeert dan. ook als ik wil inloggen email adres ingeven lukt maar ww ook 1 a 2 letters en blokkeert dan ook. Heb al van alles geprobeerd maar niks lukt
toestel : px5, android 8.0, kernel 4.4.93+rocky@hctr930#130, cpu 8 core 64 bit cpu coretex A53@1.5g memory 3891mb
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Alvast bedankt.
Michel

echt niemand die hier een oplossing voor heeft ? :'(

[ Voor 4% gewijzigd door divermickey op 26-12-2019 20:53 ]

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
royb3 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:44:
[...]

Een zip met deze inhoud:
https://imgur.com/a/8VRm0YS

Ik vermoed dat ik deze thread moet gaan zoeken.
Onderstaande is de USB recovery thread voor SoM PX3, PX30 en PX5. PX6 weet ik niet of deze dezelfde pin layout hebben: https://forum.xda-develop...5-stuck-bootloop-t3635412

Je kan dit draadje gebruiken om te herstellen:
https://forum.xda-develop...to-sdcard-models-t3751867

Bij deze stappen kijken voor android 8. Er zwerft ook een stuk over Android 9.
Download and unpack the archive Hal9k_Mod_3.x_upgrade_to_Android_8.0.rar
Insert the SD card into the card reader. It is desirable to use a small card, 2-4-8 GB.
Run Rockchip SD_Firmware_Tool.exe on a convenient Windows PC with a Micro SD card reader/writer connected to it. You must run the application as Administrator.
You do not need to switch any settings. Everything is set up.
Click the "Firmware" button and select the file bootcard.img
Click the "Create" button, then "Yes" and wait until the message with the "Ok" button appears.
Close SD_Firmware_Tool.
Copy the sdupdate.img file to this card, replacing the existing one.

• d5stick
  • Niet online
royb3 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:03:
[...]

- Android 9.0
- MTCE/MTCD, ik heb geen idee.
- Het gaat om een RedMaple, deze om precies te zijn: https://nl.aliexpress.com/item/32802529079.html
CPU:Octa-Core 64 bit PX5 Cortex-A53 1.5 GHZ Frequentie

De PX5 is te recoveren via de SD methode en via de USB methode.

• Autorally
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik vind het ook behoorlijk ingewikkeld worden. Net als ik denk dat ik weet welk merk ik wil dan kom ik erachter dat er iets net niet op zit wat ik wel graag wil. bv. de cd/dvd die niet werkend is.

Ik dacht zelf aan één van de volgende merken Xtron, Pumpkin, Joying en Dasaita. (evt. Wondefoo)
Deze zie je hier toch wel veel voorbij komen. Kun je hier nog af en toe wat vragen.. ;-)

Belangrijk voor mij is en passend in een golf5/6:

-PX5/PX6 octa core
-4G Ram en 64 GB ROM
-Wifi
-DAB+
-DSP
-ISP scherm
-cd/DVD
-goede ondersteuning
-mogelijkheid van updates
-levering vanuit een eu-magazijn

Graag wil ik bovenaan het scherm links de knop voor het volume en rechts voor het inzoomen.
RNS 510 idee. Dat ben ik namelijk al zo gewend van mijn Seat.

Het is erg lastig een keuze te maken.
Het begint al met welk platform neem je. PX5 (heel bekend en zijn custum roms voor) of PX6?
Neem je dan de Rockchip of neem je de intel? De intel schijnt 30% sneller te zijn maar geeft meer hitte, volgens iemand in dit forum. Wil je toch ook weer niet.

• d5stick
  • Niet online
Autorally schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:03:
Ik vind het ook behoorlijk ingewikkeld worden. Net als ik denk dat ik weet welk merk ik wil dan kom ik erachter dat er iets net niet op zit wat ik wel graag wil. bv. de cd/dvd die niet werkend is.

Ik dacht zelf aan één van de volgende merken Xtron, Pumpkin, Joying en Dasaita. (evt. Wondefoo)
Deze zie je hier toch wel veel voorbij komen. Kun je hier nog af en toe wat vragen.. ;-)

Belangrijk voor mij is en passend in een golf5/6:

-PX5/PX6 octa core
-4G Ram en 64 GB ROM
-Wifi
-DAB+
-DSP
-ISP scherm
-cd/DVD
-goede ondersteuning
-mogelijkheid van updates
-levering vanuit een eu-magazijn

Graag wil ik bovenaan het scherm links de knop voor het volume en rechts voor het inzoomen.
RNS 510 idee. Dat ben ik namelijk al zo gewend van mijn Seat.

Het is erg lastig een keuze te maken.
Het begint al met welk platform neem je. PX5 (heel bekend en zijn custum roms voor) of PX6?
Neem je dan de Rockchip of neem je de intel? De intel schijnt 30% sneller te zijn maar geeft meer hitte, volgens iemand in dit forum. Wil je toch ook weer niet.
De merken die je opnoemt zijn de verkopers, niet de makers. Maar wel de bekendere verkopers. Dus daar zou ik me niet teveel zorgen in maken.

Zelf heb ik een GS toestel in mijn golf5 met jouw specificaties gekocht 3 jaar terug. (Is nu niet meer te verkrijgen) Deze had een px3, deze heb ik verwijdert en voorzien van een px5. Voor de ondersteuning vanuit tweakers,xda en de compatibiliteit van de toestellen raad ik de rockchip aan. Px6 kan maar is met de huidige specificaties nog lang niet overbodig. 4gb ram, quad core en goede GPU.

Kijk wel uit als je een IPS scherm zoekt, er zijn veel verkopers die zeggen het te verkopen maar je een lcd sturen.

• divermickey
Hallo,
Zijn er nog mensen die problemen hebben met sygic car navigatie ? Ik heb deze 1.5 jaar gebruikt met grote tevredenheid. Alles werkte online of offline, flitspalen ....
De laatste tijd werkt het niet meer zo goed, alles werkt maar als ik een adres wil ingeven kan ik 1 a 2 letters ingeven en deze blokkeert dan. ook als ik wil inloggen email adres ingeven lukt maar ww ook 1 a 2 letters en blokkeert dan ook. Heb al van alles geprobeerd maar niks lukt
toestel : px5, android 8.0, kernel 4.4.93+rocky@hctr930#130, cpu 8 core 64 bit cpu coretex A53@1.5g memory 3891mb
Alvast bedankt.
Michel

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-03 07:18
divermickey schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:55:
Hallo,
Alvast bedankt.
Michel

Ik gebruik ook al een aantal jaren sygic, tot grote tevredenheid en ik heb er absoluut geen problemen mee. (Levenslange wereldwijde licentie).

Ik gebruik hem op een Xtrons PX30.

Al een fresh install geprobeerd?

Main: Ryzen 5950x (PBO 235|170|170,CO,Scalar 4850x16 stable) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3866-14) | AMD RX 6800 (uv) || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik heb deze Dasaita PX5 in mijn C1 zitten: https://www.aliexpress.com/item/32849372728.html
Daaraan zit via USB deze Huawei E8372h-153 dongle: https://www.aliexpress.com/item/32804908389.html

De dongle wordt wel herkend door de radio (ik zie de signaalsterkte in de statusbalk), maar krijgt geen internetverbinding via usb. Daarom gaat het internet (4G) via de hotspot van de dongle. Werkt op zich prima, het duurt na het starten alleen een minuutje tot je internet hebt.

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-03 23:42
Sorry als deze vragen al gesteld zijn
Tomtom go werkt die met px6 versie.

En wie hebben al de nieuwste update. werkt die dan nu wel met de px5 en met 3d wat als ik het goed begrijp door de nieuwe update werkt het bij alle versie.

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-04 13:55
Gofran27 schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:25:

En wie hebben al de nieuwste update. werkt die dan nu wel met de px5 en met 3d wat als ik het goed begrijp door de nieuwe update werkt het bij alle versie.
Op mijn Dasaita PX6 werkt de Tomtom app (1.18.1) uit de play store zoals het hoort. :)

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-02 20:55
Gofran27 schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:25:

Ik heb de nieuwste TomTom 2.0.2 op mijn Joying PX5 en niet alles wordt goed weergeven.

• Gofran27
brainsie schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:34:
[...]

Ik heb de nieuwste TomTom 2.0.2 op mijn Joying PX5 en niet alles wordt goed weergeven.
Hmm ook bedankt voor je reactie het ziet er naar uit dat het alleen px6 werkt

• divermickey
hallo,
ik heb een px5 met android 8
nu wou ik deze updaten met mod installer pro naar android 9.
heeft iemand ervaring hier mee ?
welke voordelen heeft dit ?
en hoe kan ik een backup maken en kan ik deze terug zetten indien deze niet moest bevallen?
Alvast bedankt.

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-03 00:00
Goedendag allen,

Ik zit met een vraagstuk, momenteel zit er in m'n auto een Pioneer autoradio, multifunctioneel wel, maar geen Android dus ook geen ondersteuning voor Maps en andere handigheidjes.

Nu heb ik eens rondgekeken en kwam deze Xtrons tegen. Xtrons is volgens mij wel een redelijk gerenommeerd merk met deze units. Ik stuitte echter op het feit dat deze unit een PX5 heeft. De PX6 is natuurlijk al een tijdje uit.

Toen even als uitgangspunt de PX6 genomen. Daar kwam ik bij Xtrons niet verder mee aangezien ze dat model nog niet voor mijn auto hebben. Wel heeft Erisin een model met PX6 en passend in m'n dashboard. Echter ken ik Erisin niet en is deze prijs ook een stuk lager. Goedkoop = duurkoop in dit geval?

Het linkje van de Xtrons: https://xtrons.com/audi-a3-s3-android-9-0-octa-core-4gb-ram-64gb-rom-ib89a3apl#

Het linkje van de Erisin: https://www.erisin.com/erisin-es6273a-8quot-px6-dab-radio-android-90-car-gps-navi-4g-wifi-swc-dvb-t2-for-audi-a3-s3-rs3-rnse-pu-p0464.html

Ik vind zelf de interface van de Xtrons mooier dan die van de Erisin. Echter wil ik redelijk toekomstbestendig zijn en nu een goede keus maken. Zijn er misschien mensen met ervaring van deze units? Zou ik expliciet voor de PX6 moeten gaan ipv de PX5? Via Geekbench zie ik toch serieuze verschillen tussen deze 2 cpu's.

Alvast hartelijk bedankt!

• Jan Dee
RADRIGUZ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:06:
Goedendag allen,

Ik zit met een vraagstuk, momenteel zit er in m'n auto een Pioneer autoradio, multifunctioneel wel, maar geen Android dus ook geen ondersteuning voor Maps en andere handigheidjes.

Nu heb ik eens rondgekeken en kwam deze Xtrons tegen. Xtrons is volgens mij wel een redelijk gerenommeerd merk met deze units. Ik stuitte echter op het feit dat deze unit een PX5 heeft. De PX6 is natuurlijk al een tijdje uit.

Toen even als uitgangspunt de PX6 genomen. Daar kwam ik bij Xtrons niet verder mee aangezien ze dat model nog niet voor mijn auto hebben. Wel heeft Erisin een model met PX6 en passend in m'n dashboard. Echter ken ik Erisin niet en is deze prijs ook een stuk lager. Goedkoop = duurkoop in dit geval?

Het linkje van de Xtrons: https://xtrons.com/audi-a3-s3-android-9-0-octa-core-4gb-ram-64gb-rom-ib89a3apl#

Het linkje van de Erisin: https://www.erisin.com/erisin-es6273a-8quot-px6-dab-radio-android-90-car-gps-navi-4g-wifi-swc-dvb-t2-for-audi-a3-s3-rs3-rnse-pu-p0464.html

Ik vind zelf de interface van de Xtrons mooier dan die van de Erisin. Echter wil ik redelijk toekomstbestendig zijn en nu een goede keus maken. Zijn er misschien mensen met ervaring van deze units? Zou ik expliciet voor de PX6 moeten gaan ipv de PX5? Via Geekbench zie ik toch serieuze verschillen tussen deze 2 cpu's.

Alvast hartelijk bedankt!
Er zijn er meer hoor! Dasaita MAX6 bijvoorbeeld is ook een radio met behoorlijke ondersteuning bij XDA. Ik heb sinds oktober eentje in m'n auto en er zijn vorig jaar al twee of drie updates van de firmware geweest.
Deze radio is ook via Duitsland te bestellen. Geen gedoe met inklaren en BTW.

• robindebruin85
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-05-2025
Hallo,

ik heb recent een nieuw bedieningscherm in mijn BMW laten bouwen.

Hier staat stock software/launcher op. Ik kan geen default launcher kiezen, het systeem blijft de stock laden. Alsof de instellingen overruled worden, ook kan ik geen 3rd party apk installeren. Tijdens installatie geeft het systeem aan dat het schadelijk kan zijn, ik kies toch voor installatie, het systeem annuleert zelf de installatie.

Nu ben ik zelf slecht thuis in Android. Windows en Apple geen probleem, maar dit is andere koek als je er nog nooit meer gewerkt heb haha. Ik heb wel rond gekeken op Google, maar echte antwoorden vindt ik niet.

Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg, vanaf de leverancier(Azie ergens) is er een custom rom opgezet die blijkbaar bepaalde wijzigingen blokkeerd. Hierdoor kan ik geen andere launcher selecteren en 3rd party apps installeren?

Zoja, wat kan ik eraan doen om dit wel te kunnen instellen?

System specs:
R16 A9 octa CORE 1.6 Ghz px5
4GB RAM, 32GB ROM
Android 9.0
HLA1280x480
Kernel version: 3.18.35+ Smart Pie
Version modified model: alps-mp-n0.mp1-v1.35.4_coreboard8783.f6_P11

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M28D7w0/IMG-4338.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8MGrndC/IMG-4339.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BN5Y3zj/IMG-4340.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dPVTvCH/IMG-4351.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fVg0qHq/IMG-4352.png

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben hier nieuw naar aan leiding van deze en tal van andere topics.

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Hizpo, draaiend op Android 10.

Op zich lijkt alles wel goed te werken, alleen Tidal niet, maar dat zit denk ik vast op de portrait scherm layout.

Nu het volgende, ik heb er een AudioQuest Dragonfly Cobalt DAC aangehangen die met behulp van USB Audio Player Pro de Helix DSP versterker aanstuurd, dit gaat goed zelfs MQA, alleen werkt de volumeregeling niet, wel kan ik in UAPP met de hardware volumeregeling dit sturen, maar dat is onhandig.
Zie ik iets over het hoofd, of is er een foefje....

Verder kom ik in de instellingen van Hizpo een geluidsinstelling tegen, ESS DSP, zou dat betekenen dat er een ESS chip in zit?

Gegevens van de Hizpo:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.457b4c4dK9SjoF

ANDROID: 195405
MCU: S32F0_yunht-18-W_20191115_HD1_7708_D_FF_C8
APP: PX5-10_C01_HA2_PUBLIC_HAIHANG2_EN_2019-11-08-2021

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Bij voorbaat dank,

Kiwi

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Deze week mijn Dasaita HA5328-MAX6 binnen gekregen. (Android 9.0 Auto Radio 2 Din Gps Voor Suzuki Swift 2005-2010 PX6 Dsp Ips Hdmi 4Gb + 64Gb Rds Wifi Rds Usb Spiegel-Link)

Deze dus: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

By the way besteld uit duitsland, geen douanekosten dus. Alleen via track en trace is ie nog steeds onderweg. |:(

Eerst maar es even de achteruitrijcamera (in nummerbord) geinstalleeerd, stroom afgetapt van het achteruitrijlicht en deze via de rode draad in de rca kabel doorgelust naar de back draad op de radio. Dus 1 x stroom naar de camera en 1x naar de radio.
Nu de radio ingeplugd, het is een harnas speciaal voor de swift (2007) en testen maar.
Alle elementaire functies weken naar behoren, no problemo.

Tomtom Go v1.18.1 geinstalleerd, lijkt voor nu goed te werken. stemmen en interface nog geen problemen. Klein testritje gemaakt, moet nog even langere rit maken. muziek gaat iets zachter bij de aanwijzingen. GPS dongel ligt even los in dashbordkastje, goed signaal.
Muziek op een Intenso USB-Stick 128GB 3.0 Speed Line gezet, deze herkent ie niet. Of het nu de 128 gig (fat32) is of de usb3 is een beetje vaag. Een oude 8 gig usb2 stick herkende hij direct. Maar eens een 64 gig usb2 aanschaffen.
Wifi (huis) ,wifi hotspot via telefoon en bluetooth geen problemen, nog even met tasker gaan spelen om eea automatisch te laten gaan.

Nu loop ik alleen tegen de stuurwiel bediening aan, deze werkt niet (out of the box). Op de radio bij de stuurbediening learning kan ik op de stuurknoppen drukken wat ik wil, maar geen respons. Nu begrijp ik dat key1 en key2 de signalen van de stuurwielbediening zijn.
Moet ik hier nu nog een interface tussen zetten en hoe sluit ik dit aan. Ben al een poos aan het zoeken maar duidelijk is het niet echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcXI9XjytzayckRQEBW5cF185AQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/kLCLZ0wDSvO4ekx3knEWkHQP.jpg?f=fotoalbum_large

interface? : YouTube: How to install an Axxess ASWC-1 steering wheel control adapter | Cru...

Anyone?
Genestealer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:30:
Naar aanleiding van alle informatie op deze forum heb ik een Dasaita autoradio gekocht via aliExpress.. Zowel de bouwkwaliteit als de gebruik van de radio ben ik zeer over te spreken. Aangezien er geen duidelijke beschrijving word meegestuurd plaats ik hier mijn inbouw proces en zaken waar je op moet letten.

Dit betreft dus een radio voor een Suzuki Swift 2005 - 2010 model.

Zie hier de radio op AliExpress

CPU: Rockchip PX5 Octa-Core, 64-Bit Coretex A53, 4GB memory
@Genestealer: heb jij de stuurwielbediening aan de praat gekregen?

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 21:11
Frup schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Helaas gaat dat bij mij niet op. Ik heb een week Hal9K v4 A9 geprobeerd. Die werkt op zich heel fijn. Maar bij navigatie (TT) duurt het erg lang voor er een fix is is en reageert de GPS traag. Daarom wil ik terug naar stock.
Ik heb een Isudar PX30 met Android 9. De firmware voor Android 9 heb ik van hun site gedownload. De laatste MCU is al geïnstalleerd.
Ik kan gewoon in recovery komen. Maar wat ik ook probeer, ik krijg steeds een error 21 / signature verification fout te zien. Iemand een truc hiervoor?
Oké jammer dat TT traag is bij Hal9k, dat is bij de stock Android niet zo? MCU was idd mijn eerste ingeving, dat heeft bij mij wel eens GPS problemen opgelost. Heb geen ervaring met de fout die je te zien krijgt.
nero355 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:01:
[...]

Zo'n beetje alles wat jij omschrijft lees ik dus veel te vaak over de meeste Chinese units :

- WiFi en Bluetooth problemen.
- Instabiliteit/Crashes van apps.
- Support vanuit de fabrikant matig/nutteloos qua firmwares of gewoon helemaal niet bestaand!
- In het begin helemaal blij en na een maand of zo al een flink stuk minder :/

Al met al zit ik daardoor heel erg te twijfelen over de aankoop van zo'n ding... ;(
Niet compleet mee eens. Heb zelf nu zo'n 2 jaar een PX5. Super stabiel met de Hal9k rom. Oké, de wifi chip wordt door de rom bij opstarten gereset anders gaf deze idd wel eens het probleem dat wifi ineens uit stond. Bluetooth werkt top, zowel muziek als handsfree bellen. In de nieuwste Android versie is de dailer app ook nog eens flink verbeterd. Bij een bluetooth verbinding met de auto maakt mijn telefoon automatisch een hotspot en mijn radio is binnen een halve minuut online.

Heb regelmatig nieuwe MCU en (Hal9K) firmware updates gedraaid. Firmware van de fabrikant heb ik niet gevolgd, maar hier ben ik ook niet in geïnteresseerd moet ik zeggen. Custom firmware is de bom in deze. Support ook geen ervaring mee, je moet zelf dingen kunnen uitvogelen maar daarvoor zijn we Tweakers. _/-\o_

FM radio is slecht, dat klopt. Maar wie dat nu nog nu er een uitgebreid DAB+ netwerk is? Met de ontvanger aangesloten op mijn originele auto-antenne is dit het geluid fenomenaal. Eigenlijk nooit last vast crashes terwijl ik standaard best wat dingen tegelijk heb draaien. Dab-Z, Flitzmeister, Agama carlauncher, Spotify, Google Maps werkt allemaal perfect. Automatische updates kun je eventueel in Play Store per app uitzetten.

Mijn ervaring met dit ding is echt fantastisch en na 2 jaar nog steeds erg blij hiermee. De originele RNS315 was qua geluid en connectivity ook goed maar deze heeft toch meer mogelijkheden! Heb overigens een Xtrons PX5 octacore met 4GB. :9~

• Ingmar46
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-04-2020
Ik heb een Wondefoo PX5 4GB RAM 64GB ROM. In het begin best wel content met de radio maar na een maand of 2 ineens zwart scherm, geen geluid en enkel de lampjes van de toetsen die oplichtten.

Direct contact gezocht met de verkoper welke mij de Rockchip factory tool opstuurde en de originele image om de unit te flashen. Nadat ik een USB male-male kabel had gekocht, meteen geprobeerd. De unit wordt herkend na het installeren van de drivers (was niet vermeld door de verkoper, en kostte me ook enig wat moeite om dit te achter halen), krijg ik een error met het flashen:
**********Restore Action**********
**********Restore Start Total<1>**********
<Layer 1-1-1> Download Boot Start
<Layer 1-1-1> Download Boot Success
<Layer 1-1-1> Wait For Maskrom Start
<Layer 1-1-1> Wait For Maskrom Success
<Layer 1-1-1> Test Device Start
<Layer 1-1-1> Test Device Fail
**********Restore Done Success<0> Fail<1> Time<9189>ms********
De unit wordt dus wel herkend in de software, en is in 'maskrom' mode, niet de 'loader' mode zoals in de instructie video van de verkoper. Ik heb op de XDA forums ook na vraag gedaan maar daar krijg ik een vrij standaard reactie: maak een OTG connectie met de SOM en flash de unit. Maar zover ik begrijp, heeft de radio een OTG aansluiting met usb op de achterzijde. Hoe krijg ik anders de unit te zien in de factory flash tool?

Ik heb ook een Boot SD kaart gemaakt, helaas zonder succes. Geen enkele reactie van de unit.

Kan iemand mij vertellen of er verschil is in het OTG flashen wat gedaan wordt via deze methode:

https://forum.xda-develop...5-stuck-bootloop-t3635412

en via de ingebouwde USB aansluiting op de achterzijde?

Hoe kan ik de MCU type achterhalen zonder dat de unit opstart? is dit te zien op de hardware?

Ik ben inmiddels al een paar maanden bezig, door tijdverschil en communicatie problemen met de verkoper en begin langzaam de hoop een beetje te verliezen.. :'(

• Michel5128
henkb123 schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:42:
Ik heb net van Hal9K de OTA 4.02 binnen. Hij schijnt er toch wel mee bezig te zijn. Kan alleen niet ontdekken wat er anders is of verbeterd. er zit geen release note bij.

Alles werkt wel weer perfect. Zelfs de Wifi reset is weer als vanouds.
List of changes:
4.0.2 OTA-package (05.04.2020)
  1. Added to "Advanced GPS receiver setup":
    • Possibility of a choice of frequency of measurements for the GPS receiver: 1,2,5 and 10 Hz
    • Ability to use BeiDou satellites instead of Glonass (only for PX5 and PX6)
  2. The Navi button now switches between the navigation application and the last launched player, which is included in the "List of media players that should not work together"
  3. Third-party applications can now set the time zone on the device. Tested on the latest version of Navitel 9.12.58
    If the application has already been installed, then to enable this mode, you must reinstall it
  4. Especially for BMW car owners, the function "Replacing key codes" from Mod v3 is returned
  5. Added the ability to send media information from embedded applications to third-party widgets
  6. Added the ability to control embedded media applications from third-party widgets
  7. Added the ability to display logos of radio stations on the screen saver and in media widgets for the embedded radio app
    Files with logos should be located in the Pictures/Radio folder created on the device’s internal memory
    Format: PNG, JPG. Image sizes up to 320x320
    File names: 10250.png (102.50 MHz) for the default group of radio stations. A10340.png, B10340.jpg, etc. (103.40 MHz) for other groups
  8. A new design of pop-up messages with media information has been made
    Added the ability to adjust the duration of the display of such messages
  9. Added default album art for embedded media applications. You can replace them with yours in the settings.
  10. Added the ability to include packages without a launcher in the white list
  11. Fixed display of screen saver on devices where large font is selected in the settings
  12. New in screen saver:
    • You can swap the indicators on the left and right
    • Added ability to select text color for indicators
    • In addition to Yandex.Weather, the temperature can be taken from Accuweather and Yahoo.Weather
  13. You can remove information about the track number from pop-up messages. This also affects the screen saver
  14. Temperature and voltage now appear on the screen saver immediately after it starts
  15. Fixed a bug in the rear view camera application, due to which the application crashed if you turn on the navigation bar
  16. Pause for third-party media players when making a call or pressing the Mute button
:9~

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-03 20:49
Ik heb een witson px5 in mijn peugeot 207swvuit 2011. Hij werkt verder goed. Echter heb ik eens per week ongeveer dat hij de melding geeft 'csnbus stopt steeds' . Mijn parkeersensoren werken dan ook niet meer. Zijn er mensen die hier misschien ervaring mee hebben?

Groetjes Erwin

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:21
wildebeernd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:42:
Ik heb een witson px5 in mijn peugeot 207swvuit 2011. Hij werkt verder goed. Echter heb ik eens per week ongeveer dat hij de melding geeft 'csnbus stopt steeds' . Mijn parkeersensoren werken dan ook niet meer. Zijn er mensen die hier misschien ervaring mee hebben?

Groetjes Erwin
Deed hij dat aldoor al? Dan zou ik proberen of je de MCU kan updaten.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-04 22:34
Ik wil deze bestellen https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_. dan de PX5 of PX6 versie. Die lijkt mij compatibel met Hal9K? Of zie ik iets over het hoofd.

[ Voor 55% gewijzigd door Daniel. op 28-04-2020 10:22 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-04 08:53
Daniel. schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:18:
Ik wil deze bestellen https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_. dan de PX5 of PX6 versie. Die lijkt mij compatibel met Hal9K? Of zie ik iets over het hoofd.
Nee dat hoeft niet per se compatibel te zijn. Ik heb een px5 met een mcu versie csn2. Helaas niet compatibel met hal9k

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

HaTe

haat niet

Ik heb een joying 1 din unit en deze heeft last van een niet reagerend touchscreen als hij wat warmer wordt. Het ligt niet aan het scherm zelf, maar aan de main unit. Als ik reboot of de reset knop indruk, dan is het ook opgelost.
Het lijkt erop alsof de touchscreen driver dus crashed Als hij warm wordt.Vorig jaar heeft Joying aangeboden de main unit te vervangen, maar ik dacht dat ik het al zelf opgelost had door een heatsink toe te voegen. Nu sinds een maand loopt hij al steeds na 10 minuten vast! Ook Joying zegt niks meer op voorraad te hebben en zou nu 150 dollar moeten betalen voor een nieuwe main unit (zonder scherm)

Komt dit probleem jullie bekend voor? Enig idee hoe ik de touchscreen driver kan herstarten dmv tasker bijvoorbeeld? Is er misschien nog een hardware aanpassing die ik kan doen?

Het gaat om een 10.1" PX5 unit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-04 22:42
Dhod schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Heb je al nieuws? Wil er ook een kopen voor mijn Megane 3 maar twijfel of het wat is
Opzich qua functionaliteit zeer tevreden over, ik heb nu wel de PX5 met 2 GB RAM er in zitten. Die is te traag. Onderweg is er nog een met 4 GB RAM en een PX6 met 6 cores. Wel raad ik je een FM versterker aan, die heb ik ook en zonder is het signaal echt te laag.

Wel één keer een vastloper gehad, na het opnieuw starten van de auto was dit verholpen. Een gek iets is dat Flitsmeister geen geluid doorgeeft, de unit crashte toen Flitsmeister een geluid wilde afspelen en ik aan het bellen was. Misschien dat dat de boosdoener was.

Geluid is prima in orde, ik moet nog wel even de DSP uitpluizen. Daar zitten echt te veel opties in.

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-03 14:34
pretpik schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Opzich qua functionaliteit zeer tevreden over, ik heb nu wel de PX5 met 2 GB RAM er in zitten. Die is te traag. Onderweg is er nog een met 4 GB RAM en een PX6 met 6 cores. Wel raad ik je een FM versterker aan, die heb ik ook en zonder is het signaal echt te laag.

Wel één keer een vastloper gehad, na het opnieuw starten van de auto was dit verholpen. Een gek iets is dat Flitsmeister geen geluid doorgeeft, de unit crashte toen Flitsmeister een geluid wilde afspelen en ik aan het bellen was. Misschien dat dat de boosdoener was.

Geluid is prima in orde, ik moet nog wel even de DSP uitpluizen. Daar zitten echt te veel opties in.
Nice! Klinkt goed, ben zelf van plan zo’n DAB USB stick te gebruiken, kijken of t lukt.
Heb je een link van waar je ‘m vandaan hebt?

• pretpik
  • Laatst online: 03-04 22:42
Vandaag de PX6 unit met 6 cores geplaatst in m'n Laguna. Meteen de Hal9K rom er op gezet. Qua geluid is deze unit stukken beter, bij de PX5 versie klonk de radio een stuk 'blikkeriger' dan deze. Misschien had het met afstellen te maken, maar voor m'n gevoel voelt deze meer als 'af'.

Nu ook een verloopstekker naar de originele GPS er tussen gezet, dit werkt toch beter dan een losse verstopt in het dashboard.

Hier een klein filmpje van de snelheid, het afspelen van een Netflix serie.

[Video: https://1drv.ms/v/s!AmoHi19pbvNbjhrHC1k0yOOB66ht?e=TNnDRC]

Verder iets meer ruimte gemaakt, zodat de unit wat verder naar achter kan. Frontje is nog onderweg en in de maak.

Afbeeldingslocatie: https://bynipq.am.files.1drv.com/y4mdTmWY_3tVPEJAw5rTIZZlPFIiKcgvaVLtgonaepRaYxx0Rb1znjMebOYfaLbSsOGwMWREZm1n5fj3qicKH3P7LYZbkBozDI_i5rFgV3L7ssPLXduprPbvizqt-IjwE9fLjtiKoB4c3H7_4sao3vnwryfdIvlVj1o95AUH4tbrbmmXale0eQvvuBB4diyyiqYCkzpi2Jy5NKnSo-7euBW7Q?width=576&height=1024&cropmode=none

[ Voor 7% gewijzigd door pretpik op 27-06-2020 20:36 ]

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 02-04 11:49
Inmiddels bijna een jaar een eunavi PX5 4GB ram 16GB rom in de auto en stuurwielbediening. En moet zeggen het werkt nog steeds erg goed. Hij werkt nog steeds vrij snel en vooral voor het navigeren vind ik het super. Geluid is echt heel erg goed! Nog steeds verbazingwekkend.

Kleine dingen die soms wat minder werken: heeeeel soms als ik de auto start blijft hij zwart. Moet dan de auto uitzetten auto weer aan en een paar keer de aan-uit knop indrukken. Op mijn android telefoon gebruik ik de app ´Hotspot automatic´ die automatisch de hotspot aan en uitzet op het moment dat hij met de bluetooth van de auto verbind. Meestal is er vrij snel een hotspot verbinding +/- 1 minuut. Maar heel soms moet ik hem handmatig laten zoeken naar wifi netwerken en dan heeft hij hem ook direct.

Zag hier en daar ook al android 10 voor de PX5. Be nieuwsgierig hoe dat werkt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 04-07-2020 16:32 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Helaas heeft mijn Xtrons PX5 het na 5 jaar begeven, mainboard voeding probleem.
Heeft iemand nog een mainboard liggen voor de PX5 of 3?

De rest functioneert nog prima, zonde om zomaar weg te smijten.

• makstra
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 18:17
Sinds gisteren heb ik een PX5 geinstalleerd in mijn Peugeot 308. Hierop zit Android 9 geinstalleerd. Graag zou ik deze updaten naar Android 10. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die mij een schopje de goede richting in kan geven?
Hierbij een screenshot van de specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPQeBSHW_EyvMhOZLWzI_H_rztU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdlb9qU33Byd14cEii6TPI58.jpg?f=fotoalbum_large

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-04 14:44
makstra schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:51:
Sinds gisteren heb ik een PX5 geinstalleerd in mijn Peugeot 308. Hierop zit Android 9 geinstalleerd. Graag zou ik deze updaten naar Android 10. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die mij een schopje de goede richting in kan geven?
Hierbij een screenshot van de specs:
[Afbeelding]
heeft de verkoper geen upgrade? Ik heb er 1 van EUNavi en die geven me regelmatig nieuwe upgrades. Zo ook Android 10.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-04 22:20
Rohit schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]

heeft de verkoper geen upgrade? Ik heb er 1 van EUNavi en die geven me regelmatig nieuwe upgrades. Zo ook Android 10.
Ik heb een Isudar PX5 en krijg helaas ook niet de upgrade naar Android 10.

AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080

• Jan Dee
Dimentrix schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Thx.

Als je de uitvoering kiest ,dan staat in de afbeelding dat het 8 core is. (Bij ships from)
Ja, dat had ik ook gezien. Ik denk alleen dat ze bij het maken van het plaatje de PX5 hebben gebruikt en de 5 hebben vervangen door een 6. Als je naar beneden scrollt naar de specs, dan kan je zien dat het een PX 6 is met 6 cores. Vergis je niet, deze is wel veel sneller dan de 8-core PX5.

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 02-04 11:49
Rohit schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Hoe heb je dat zo geregeld dan? Gewoon via de EUnavi shop pp aliexpress? Heb zelf een EUnavi PX5 en ze waren erg voorzichtig met het geven van firmware.

Enige wat ik niet goed voor elkaar krijg is de verstaanbaarheid via Bluetooth. Zeer regelmatig hoor ik dat ik niet te verstaan ben. Vaak is het mobiele ontvangst dan ook niet echt optimaal maar met de telefoon aan het oor schijn ik wel te verstaan te zijn. Andere telefoon het zelfde verhaal. Soms is het ook kraak helder. Heb VoLTE aan en uitgezet helpt niks. Tijdelijk vast op 2G helpt ook niks. Enige wat iets lijkt te helpen is dat ik het bluetooth geluid op mijn telefoon naar max zet. Ik hoor geen verschil in volume maar schijnt wel wat beter te zijn????

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-04 14:44
Henkie-Jan schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:57:
[...]

Hoe heb je dat zo geregeld dan? Gewoon via de EUnavi shop pp aliexpress? Heb zelf een EUnavi PX5 en ze waren erg voorzichtig met het geven van firmware.

Enige wat ik niet goed voor elkaar krijg is de verstaanbaarheid via Bluetooth. Zeer regelmatig hoor ik dat ik niet te verstaan ben. Vaak is het mobiele ontvangst dan ook niet echt optimaal maar met de telefoon aan het oor schijn ik wel te verstaan te zijn. Andere telefoon het zelfde verhaal. Soms is het ook kraak helder. Heb VoLTE aan en uitgezet helpt niks. Tijdelijk vast op 2G helpt ook niks. Enige wat iets lijkt te helpen is dat ik het bluetooth geluid op mijn telefoon naar max zet. Ik hoor geen verschil in volume maar schijnt wel wat beter te zijn????
Yes via de shop. Inderdaad als er weinig problemen zijn dan geven ze hem niet makkelijk.. Ik had problemen met de camera die niet werkte.. Dus 3-4 firmwares gekregen om te proberen. Android 10 geloof ik ook nu.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:23:
Hoi!

Ik heb een BMW e46 met een Android head unit er in van ca 3 maanden oud. Het is geen Joying of iets.. de handleiding zegt: Android System. meer niet.

[Afbeelding]

sinds kort werkt het apparaat niet meer naar behoren. wanneer de auto op contact of aan gaat, hoor je de schijf lezer zoemen, maar vervolgens blijft het scherm zwart. er gebeurt niks en ik kan ook niks ermee doen.

Gek genoeg werkt de achteruitrijcamera wel. Wanneer ik de auto in zijn achteruit zet, switcht hij automatisch naar de videofeed. de verlichting van de knoppen werkt ook nog. Die gaan automatisch aan wanneer de verlichting van de auto ook aan gaan.

Verder werkt niks! geen enkele knop doet het. de unit reageert nergens op.

Alleen de RST (reset) knop werkt. na het indrukken hiervan gaat de unit weer automatisch aan....

het lijkt me dat de hardware OKE is, maar de software goed gecrasht is. Ik ben geen I(C)T wonder, maar ik ben redelijk goed in instructies opvolgen. Dus help!

ik heb al geprobeerd een toetsenbord er op aan te sluiten en de ALT GR+ Prnt Scrn + E combo te doen (las ik elders op een forum). Zonder resultaat. Hiermee zou je in de recovery mode moeten komen maar er gebeurde niks.

ook de RST+POWER knop combo werkte niet..

ik ben benieuwd! zonde om na 3 maanden deze unit van +- 200eu weg te gooien.. helaas in de handleiding ook geen enkel contactgegeven van de producent.

dank voor de eventuele hulp:)
Als de camera nog werkt, lijkt dat het moederbord nog okay is maar het px3/px5/.... Bordje stuk is of losgekomen is? Of dat er 1 van de pinnetje is losgekomen?

Je moet toch voor 99% in die richting gaan kijken. Rvc werkt zonder cpu board rechtstreeks op Moederbord.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• arutten
Arnovs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:35:
Ik ben van plan een sinosmart 4Gb ram 64g ROM te kopen. Kan iemand mij zijn ervaring delen?
Voor welke auto?
Kijk of er voor jouw auto een PX6 unit beschikbaar is. Ik zou persoonlijk geen PX5 met een oude Android 8.x/9.x meer kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door arutten op 14-10-2020 11:31 ]

• Arnovs
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2025
arutten schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Voor welke auto?
Kijk of er voor jouw auto een PX6 unit beschikbaar is. Ik zou persoonlijk geen PX5 met een oude Android 8.x/9.x meer kopen.
Waarom niet? Ik draai er alleen navigatie en Spotify op. Veel wilder wordt het niet. Of zorgen de updates ervoor dat ik snel een te oud systeem heb.

Ik ben trouwens totaal niet thuis in de termen px5 of px6.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnovs op 15-10-2020 20:44 ]

• arutten
Arnovs schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Waarom niet? Ik draai er alleen navigatie en Spotify op. Veel wilder wordt het niet. Of zorgen de updates ervoor dat ik snel een te oud systeem heb.

Ik ben trouwens totaal niet thuis in de termen px5 of px6.
Tegenwoordig is het prijsverschil tussen PX5 en PX6 erg klein, dus ik zou voor een PX6 met DSP geluidschip gaan. De PX6 zou vele malen sneller reageren/werken dan de PX5.

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 12:59
iemand die me kan helpen met een hal9k rom tezetten op mijn px5 model met android 8? kpn itv en fox draaien geen video op 8( omgeving oss)

• A.Temur1982
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik heb sinds dit weekend mijn Xtrons (PB9046BL) 9inch PX5 4GB/32GB Android 10 HU ingebouwd. Helemaal tevreden mee, alleen ik lees veel positieve dingen over die Custom Roms van hal9k of malaysk.

Nu ben ik niet heel bekend met deze Roms, maar welke is beter bijvoorbeeld of wat voor voordeel win ik hier mee?
En Ik kon wel van die Malaysk op XDA een Custom Rom versie zien voor Android 10/PX5/MTCD(E) (rk3368) maar Hal9k kon ik niks voor Android 10 vinden? Kan ik daar voor inplaats Android 9 custom rom gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen :)

• Down Under
pipo01 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:35:
Zou het zin hebben om de software te updated? Mijn softwareversies is in een van mijn vorige posts te vinden. Weet alleen niet of het verstandig is de boel te updaten of dat er allerlei zaken mogelijk kaduuk gaan.
Misschien handig om uit te vogelen welke processor je hebt? De PX5 en PX6 worden vanuit XDA wel goed ondersteund. De Intel's weet ik zo niet.Ik zie in jouw link dat de wondefoo een 8-core heeft. Zou je in de instellingen kunnen vinden. https://forum.xda-develop...4-gb-8-0-android-t3762724
Als je vaak vastlopers ed hebt is het misschien zinnig om een custom rom te proberen.

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 00:05
Down Under schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Misschien handig om uit te vogelen welke processor je hebt? De PX5 en PX6 worden vanuit XDA wel goed ondersteund. De Intel's weet ik zo niet.Ik zie in jouw link dat de wondefoo een 8-core heeft. Zou je in de instellingen kunnen vinden. https://forum.xda-develop...4-gb-8-0-android-t3762724
Als je vaak vastlopers ed hebt is het misschien zinnig om een custom rom te proberen.
Als de info in de instellingen klopt, dan betreft het een px5 met 4GB en Android 9.0 (zie screenshot hieronder). Ik heb, even afkloppen, geen last van vastlopers oud en naar mijn weten werkt alles zoals het zou moeten behalve wireless carplay. Hierin weet ik ook niet zeker of het verstandig is om een custom rom te gebruiken aangezien de kans aanwezig is dat je meer kapot maakt dan verbetert.

En is een update naar Android 10 zinvol?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlxH09znNoSJ2xhXzLqRS2QiVp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usWn5BU09mA3W7PHrkG3GveV.jpg?f=fotoalbum_tile

• Arnovs
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2025
MGB-hero schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:45:
Laatste pagina's van het topic doorgelezen en geconcludeerd dat een PX6 unit door de meeste wordt aanbevolen.

Helaas zijn er tig merken en shops waardoor het lastig is een keuze te maken.

Iemand ervaring met onderstaande?
Xtrons Qualcomm Bluetooth 5.0 Aptx 7 ''PX6 Android 10.0 Universele 2 Din
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

of
Idoing 2 Din 7 "PX6 4G + 64G Hexa-Core Android 10 Bluetooth 5.0 Hdmi Usb universele

of
Wondefoo PX6 Universele 2 Din Android 10

Of een andere 7" inch universele die netjes in een 2DIN slot past?
Het liefst met 3 USB poorten. Apple/Carplay zou fijn zijn maar echt geen must.

Komt in een Subaru Impreza (06/07) en daar is helaas heel weinig ruimte rond het 2 DIN slot.
Iedereen heeft het over px6. Ik heb zelf een maand terug een px5 geinstalleerd. Android 10 geupdated en het draait als een zonnetje. 64 ram 4 rom.
Ik zou niet weten waraom je een px6 zou moeten hebben.

Ik draai geen video en heb ook geen camera's eraan gekoppeld. Uiteraard is px6 beter, maar heb je het nodig...?

• Polo20
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-03-2023
S160 is volgens mij een Witson unit geweest. Dat verbaasd mij want Witson is /was best goed in het verleden.
Witson en Ugode ken ik nog van vroeger met radio's inbouwen . Voornamelijk nissan qashqai's .
PX5 of PX6 zijn nieuwste versies.
Eightcore, quadcore ,ram en rom uitbreiding. Je moet het net treffen met een goede leverancier. Ik had toch ook nog de pech dat de bluetooth niets deed van een unit. Wel opgelost door terug inname van verkoper.
Ik weet dat dasaita goed werkt in de J10 en J11 nissan qashqai (ook roundview) camera's. Renault is ook grotendeels Nissan he. Als je zekerheid wilt kies dan Dasaita type. Ook gewoon met android 10.0 en plug and play. Geen gekloot met verloopstuk stekkers.

[ Voor 22% gewijzigd door Polo20 op 22-12-2020 19:48 ]

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:57

YRH

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een Android Autoradio voor mijn fiat punto evo. Nou zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer op Ali en wil ik jullie advies vragen. Qua snelheid heb ik het advies gekregen om naar een px5 of px6 te kijken met minimaal 32Gb flash geheugen en 4gb RAM, zijn jullie het hiermee eens?
Ook lijkt mij een Carplay optie erbij erg fijn, maar dit is geen must have.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

• Down Under
Afiso schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:32:
Zo zeg, nog nooit een product meegemaakt wat zo lastig kan zijn om een beetje de juiste te vinden.
Dagen aan het surfen en kwam achter wat belangrijke punten zoals, DSP, aantal RAM geheugen, wel of niet met een DVD speler en type processoren.

Welke zal het worden met een max budget van 250euro?

EUNAVI 7
NVGOTEV
Vanku Android 10
XOMAX XM-D03LA
Ik zie er maar 1 tussen staan met 4 gig ram, wel 1 van de belangrijkste eisen voor een vlotte werking. 2 gig hoor je veel dat het net te weinig is. Opslag 32 of 64 gig maakt niet veel uit vind ik zelf. PX5 is veel ondersteuning voor, PX6 is echter nieuwer. Die EUNAVI zit denk ik geen toebehoren bij voor jouw auto denk ik (harnas https://www.google.com/se...oECBEQBA&biw=1280&bih=579 , facia https://www.google.com/se...oECA0QBA&biw=1280&bih=579 )
DVD speler is niet zo interessant, muziek en films kan je ook op een usb stick zetten.

Wat is precies jouw automerk (+bouwjaar)?

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:44
Down Under schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Ik zie er maar 1 tussen staan met 4 gig ram, wel 1 van de belangrijkste eisen voor een vlotte werking. 2 gig hoor je veel dat het net te weinig is. Opslag 32 of 64 gig maakt niet veel uit vind ik zelf. PX5 is veel ondersteuning voor, PX6 is echter nieuwer. Die EUNAVI zit denk ik geen toebehoren bij voor jouw auto denk ik (harnas https://www.google.com/se...oECBEQBA&biw=1280&bih=579 , facia https://www.google.com/se...oECA0QBA&biw=1280&bih=579 )
DVD speler is niet zo interessant, muziek en films kan je ook op een usb stick zetten.

Wat is precies jouw automerk (+bouwjaar)?
Okay dus toch liever 4gig met PX5( PX6 is buiten m'n budget) Heb niet de allernieuwste sexy auto, maar ik wil gewoon af van die klote autoradio. Geen line in, usb, bluetooth of mp3 aanwezig :'(
De EUNAVI 7 ziet er wel goed uit zoals je zegt.

Mijn automerk is een opel astra H 1.4 van 2006.

Alvast bedankt.

• Down Under
Afiso schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Okay dus toch liever 4gig met PX5( PX6 is buiten m'n budget) Heb niet de allernieuwste sexy auto, maar ik wil gewoon af van die klote autoradio. Geen line in, usb, bluetooth of mp3 aanwezig :'(
De EUNAVI 7 ziet er wel goed uit zoals je zegt.

Mijn automerk is een opel astra H van 2006.

Alvast bedankt.
Zag in dit topic ook wel es wondefoo langs komen. https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Nog een dasaita : https://nl.aliexpress.com....8148356.2.18864a42FAuUcA

Heb zelf een Dasaita, bevalt nog steeds goed. ( https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ ) Heb hem via duitsland gekocht. Geen gezeur met invoeren enzo.

• FinalAtonement
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-03 19:06
Heeft er iemand ervaring met het merk Bosion?

Ik was naar dit model aan het kijken:
€ 159,24 22%OFF | Bosion 1 Din Android 10.0 Ips Dsp PX6 Auto Radio Stereo Gps Navi Audio Video Player Wifi Bt Ips Ahd amp 7803 Obd Dab + Swc 4G + 64G
https://a.aliexpress.com/_mLopGAn

Ik zou graag de stuurbediening op mijn wagen houden, en ik lees goede dingen over px5/6.

Mijn wagen is een Hyundai Genesis coupé gt uit 2012.

Dash kit heb ik al gevonden om een double din erin te zetten, nu enkel nog de computer.

Als iemand een betere suggestie rond dit budget weet (200ish) mag je altijd iets laten weten.

Alvast bedankt!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-04 08:53
laurens0619 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:11:
@Kuusj @bramv82
Bedankt voor de ervaringen, misschien dan toch keer proberen
Voor iemand anders zoek ik een radio die in de mazda 6 past, ik heb wel een model gevonden maar daar zit een MTK 8227L cpu in. Enig idee hoe dat verhoudt tegenover een PX6?( dat was the best had ik begrepen)
Hoe ze zich verhouden weet ik niet, maar ik heb zelf een px5 en die is snel genoeg. Niet zo snel als een high end telefoon maar ook zeker niet traag te noemen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:12
V&A aangeboden: Merkloos PX5 RVT Auto Radio - Android 10 - DAB - Navigatie

Iemand die weet of de radio van deze Tweaker wat kan zijn? Heb een Suzuki Swift uit 2007, maar maak niet de kilometers die een dure radio rechtvaardigt. Alleen bluetooth en dab is al een flinke vooruitgang.

• Down Under
Daiov97 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:29:
V&A aangeboden: Merkloos PX5 RVT Auto Radio - Android 10 - DAB - Navigatie

Iemand die weet of de radio van deze Tweaker wat kan zijn? Heb een Suzuki Swift uit 2007, maar maak niet de kilometers die een dure radio rechtvaardigt. Alleen bluetooth en dab is al een flinke vooruitgang.
Ik zie op de achterkant 4 + 64 staan. als dat 4 gig geheugen is dan direct kopen. Voor die 2 tientjes.
Je bent nog wel een frame nodig, zal ff zoeken. Heb ook een suzuki swift 2007.

https://nl.aliexpress.com...8148356.46.68be6499zTHWiC

https://www.audiovolt.nl/...ire-met-kabel-en-antenne/

Bij mijn radio zat de 1e bij. Neem aan dat dit precies dezelfde is.

[ Voor 16% gewijzigd door Down Under op 15-04-2021 19:35 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 10:55

switchboy

-ruimte te huur-

Vandaag mijn MTCD/PX5 met beruchte MD725 WiFi/Bluetooth module vervangen voor een spiksplinternieuwe PX6 unit. Dit omdat ik mijn oude MTCD mainbord half gesloopt had in een poging de WiFi/Bluetooth module te vervangen voor een versie 1. Hierbij heb ik per ongeluk 4 van de 6 pads van het PCB gerukt. Waarvan ik er van twee niet kon achterhalen waar de traces naartoe liepen voor een hotwire 8)7 .

Anyway
Man, man wat een verschil zeg! Die nieuwe unit ziet er grappig genoeg aan de buitenkant echt exact hetzelfde uit maar lijkt wel meer dan twee keer zo snel te zijn. De koude boottijd is dramatisch minder en routes plannen in maps of waze voelt ineens niet meer akward omdat er een delay zit tussen aanraken en verschijnen van de letters.

Heb meteen de stock launcher naar de prullenbak verwezen en er nova launcher op gezet zodat ik hem weer helemaal naar wens kan tunen. Nu had ik op mijn oude unit een widget die mijn huidige snelheid in een getal op het homescreen liet zien. Maar dat was denk iets van de rom die erop stond want ik kom hem nergens tegen in mijn apphistory in de play store. Weet iemand toevallig nog leuke app met subtiele widget hiervoor. (ik kom eigenlijk alleen HUDS of overlays tegen op de playstore).

Ik heb hem nu ook met DSP laten uitrusten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt super veel verschil hoor met de software DSP mod die ik op de MCU van mijn vorige unit had geflashed. Al heb je nog iets meer resolutie op de schuifjes.

===
De oude unit doet het overigens verder nog prima, heeft momenteel alleen geen WiFi en BT meer, maar als je er een bluetooth dongle met een RTL8723BU chip aan boord erin prikt werkt dat wel. Het enige probleem is dat de unit dan alsnog vastzit aan een stokoude android omdat al die USB sticks v2 zijn en niet v1 van die chip aan boord hebben. Ik heb nog geprobeerd zelf een v1 USB stick in elkaar te solderen met het PCBtje wat ik toch had liggen. Dit werkte! Voor wel tien hele minuten en toen vond de module toch de 5v van de USB poort echt meer dan de 3.3v die hij blijkbaar wilde hebben. |:(

Wel een paar leuke soldeer lesjes geleerd:
- Probeer geen castellation SMD te desolderen als je geen heatgun hebt
- Ook al denk je de pinout te weten, zoek even kritisch naar een schema (dan had ik kunnen weten dat de chip op 3.3 volt werkte) voor je gaat solderen.

De postmortem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KgtiRaatqwHmR5VIjFQuWW_Too=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wgUolsHobfG2BGapDSwYGngP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sEGo7fpMu0GcVkFYhtZVdEmkbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sj1oX07o8nOXDfmGy6Rn1eUk.png?f=fotoalbum_large

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Troopje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-05-2021
hallo ik heb een px5 van xtron geinstalleerd werkt top ik krijg alleen het geluid van bv. de radio niet op de achtergrond tijdens het navigeren de stem van de navigatie komt niet door het geluid van de muziek waar moet ik dit instellen en hoe moet ik dit instellen wie o wie heeft een passend antwoord mvgr.RON

• walwdc
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-06-2021
ik heb de goede dmcu.img bestand en dmcu.ext bestand aangemaakt met daarin textregel screen:1 , 2 , 3 , 4 , 12, 13 geprobeerd op een sd-kaartje geplaatst en laten inlezen
maar de resolutie wil niet veranderen rara wat is een probleem

gegevens voor het probleem

MCU version MTCE MX2 V2.75_1
Serienummer: D2F31073A1B09703
CPU: 8 core 64- bit CPU Coretex-A53 @ 1.5G
Gehegen : 3984 MB
Model: PX5 (800x480 O)
Android-versie: 6.0.1
Android-beveiligingspatch: 1oktober 2016
Kernel-versie: 3.10.0
rocky @ hctr930 # 1285
Sat Dec 9 16:28:27 CST 2017
Build-nummer: px5-userdebug 6.0.1
MXC89L user.hct.20171227.151844 test key

en nu staat het schermresolutie op
A-MEDIA AUTO (1024X600 S) fout

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:44
walwdc schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:45:
...op een sd-kaartje geplaatst en laten inlezen...
Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoeld, dus voor de volledigheid even de correcte stappen op een rij:
  1. Neem een usb stick
  2. Formateer deze in Fat32
  3. Zet er alleen de volgende twee bestanden op: dmcu.img en dmcu.ext*
  4. Stop de stick in je PX5
  5. Voer op je PX5 een mcu update uit
*de dmcu.img moet volgens jouw info MCU version MTCE MX2 V2.75_1 zijn. Voor wat betreft de dmcu.ext is het wat lastiger te bepalen. Ik lees dat voor jouw resolutie (800x480) meerdere mogelijkheden zijn. Ik zou beginnen met:

code: dmcu.ext
1
screen:4

Maar ik lees ook over geslaagde aanpassingen met 3, 2, en 1.

Je resolutie zou na de update moeten zijn aangepast.

[ Voor 0% gewijzigd door EJanus op 13-05-2021 11:59 . Reden: Quote code foutje... ]

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
Gisteren heb ik voor m'n Toyota Avensis een Witson RVT5587S (PX5 4/64 8c) besteld.

Volgens de specs accepteert deze unit max. 32GB SD-kaartjes. Elders lees je ook dat 64 en 128GB ook werkt, mits als FAT32 geformatteerd.
Wat zij jullie ervaringen? @-tom-562 heb jij deze of een andere Witson-unit nu ook gehad?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Cranberry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:15:
Gisteren heb ik voor m'n Toyota Avensis een Witson RVT5587S (PX5 4/64 8c) besteld.

Volgens de specs accepteert deze unit max. 32GB SD-kaartjes. Elders lees je ook dat 64 en 128GB ook werkt, mits als FAT32 geformatteerd.
Wat zij jullie ervaringen? @-tom-562 heb jij deze of een andere Witson-unit nu ook gehad?
Pff ik heb die auto al 3,5 jaar niet meer :P ik had toen een PX5 met 2 GB geheugen en het werkte allemaal prima. Hele verbetering t.o.v. de standaard Toyota radio. GPS dongle had ik gewoon ergens achter m'n dashboard kastje gelegd, werkte allemaal prima.
Stuurknoppen e.d. werkte ook allemaal prima :P qua model had ik dezelfde, past perfect en zit er gewoon fabrieksorigineel uit!
Voor mijn huidige auto zijn geen fatsoenlijke werkende Android radio's te koop, anders had ik er al lang weer eentje gekocht

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 02-06-2021 11:38 ]

Vaak bu'j te bang!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
-tom-562 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Pff ik heb die auto al 3,5 jaar niet meer :P ik had toen een PX5 met 2 GB geheugen en het werkte allemaal prima. Hele verbetering t.o.v. de standaard Toyota radio. GPS dongle had ik gewoon ergens achter m'n dashboard kastje gelegd, werkte allemaal prima.
Stuurknoppen e.d. werkte ook allemaal prima :P qua model had ik dezelfde, past perfect en zit er gewoon fabrieksorigineel uit!
Voor mijn huidige auto zijn geen fatsoenlijke werkende Android radio's te koop, anders had ik er al lang weer eentje gekocht
Vandaag m'n Witson PX5 64/4 ingebouwd.
Twee zaken vielen me op:
- Helaas werkt de stuurbediening bij mij niet. Als ik in Android naar de configuratie van de stuurknoppen ga, reageren deze niet als ik ze in wil stellen. Er gebeurt gewoon niets.
Heb een 2006-model Avensis (facelift).
- De unit lijkt niet consequent in standby of shutdown te gaan. Hoewel het apparaat er nog maar een paar uur in zit, zie ik geen relatie tot kort de sleutel uit het contact of langer. Het valt me gewoon op dat 'ie de ene keer binnen een seconde de radio actief heeft, terwijl een andere keer een complete bootcyclus lijkt te worden uitgevoerd.

Wat betreft het eerste punt: naast de wat grotere iso stekker kun je ook nog 2 kleinere stekkertjes aansluiten op de unit.

Heb jij naast de ISO-stekkers, de GPS- en radio-antenne nog andere zaken aangesloten? Qua connectors had ik geen mogelijheden meer. Wel had de oude radio nog 3 witte connectors die ik nergens op kon aansluiten. Mijn vermoeden is dat deze voor de navigatie-unit zijn die zich onder de passagiersstoel bevindt.
Mss dat één van die connectors voor een CAN-bus verbinding is.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:04
Cranberry schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:35:
[...]
Vandaag m'n Witson PX5 64/4 ingebouwd.
Zou je een foto kunnen plaatsen van de achterkant van jou Witson unit ?

control alt oeps deleted

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-04 13:21
voor de liefhebbers van de Hal 9K mod, maker heeft een nieuwe mod uitgebracht op basis van Android 10. voor de PX5 PX6 en PX30.

https://forum.xda-develop...android-10-9-8-6.4314163/

• Michel5128
Bij mijn PX5 is het na een MCU update wel eens een stuk beter geworden. Ook kun je proberen met de app GPS test de locatie te refreshen.

• rubinkingma
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi Allemaal,

Nu sinds een week een opel combo gekocht uit 2007, zit opel systeem in met een tapedeck (ja echt).
Wil graag overstappen op een android unit.
Even een vraagje, hoe zien jullie of een unit een PX5 oid is? ik zie die dingen overal maar zie nergens iets van PX erbij staan.

Kan iemand mij daarnaast een verkoper/merk aanwijzen welke betrouwbaar is?

Superbedankt alvast.

• Stimpy68
  • Laatst online: 01-04 14:02
rubinkingma schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:00:
Hoi Allemaal,

Nu sinds een week een opel combo gekocht uit 2007, zit opel systeem in met een tapedeck (ja echt).
Wil graag overstappen op een android unit.
Even een vraagje, hoe zien jullie of een unit een PX5 oid is? ik zie die dingen overal maar zie nergens iets van PX erbij staan.

Kan iemand mij daarnaast een verkoper/merk aanwijzen welke betrouwbaar is?

Superbedankt alvast.
Xtrons (https://xtrons.co.uk/) en Joying (https://www.joyingauto.eu/) vind ik persoonlijk betrouwbaar, op hun sites staat over het algemeen wel of het een PXx unit is.
Uiteindelijk zijn het allemaal resellers.

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 12:59
wie kijkt er tv en kan wel alle zenders kijken op een px5? kom bij kpn tot ned 1 2 en 3 de rest gaat op zwart'

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44

Simkin

Bzzzzz

Ik meld me bij deze als nieuwe gebruiker van een Android headunit, hopelijk gaat hij bevallen.
- PX5(1024x600) A53 Cortex octa core 1.5G
- MCU MTCE_GS
- rk3368-box Android 10
- Embedded Carplay/Android auto support
- Gekoppelde achteruitkijk camera
- Hier gekocht: https://www.audiovolt.nl/...ito-viano-a-b-klasse-dab/

Moest verder in de settings:car:advanced wat aanpassen voordat mijn stuurknoppen werkte (canbus)

Net als @remmuz ben ik nog aan het uitvogelen hoe Carplay juist geconfigureerd moet worden. Heb nu het probleem dat na 15m de verbinding wegvalt met de unit. Geen idee of dat een soort van energy safe mode is. Automatisch (draadloos) reconnect heb ik ook nog niet werkend. Eigenlijk wil ik enkel een connectie voor het bellen dus mogelijk moet ik CarPlay negeren?

Heb ook nog wat vragen voor de community:

- Ik zit er sterk aan te denken om deze custom ROM te installeren van modder Hal9k_ https://forum.xda-develop...android-10-9-8-6.4314163/ Iemand ervaring hiermee?
- Ik wil graag een 4g dongle aanschaffen zodat de unit altijd kan verbinden met het internet, iemand tips (merken/types die ik moet vermijden of juist niet) EDIT: Heb ondertussen deze besteld: Huawei E3372h-320
- ik heb twee SD kaart slots, ik begrijp dat de Map Card slot bootable is, zijn er verder nog bijzonderheden?

[ Voor 4% gewijzigd door Simkin op 29-09-2021 19:54 ]

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 13:35
Ik heb al een aantal jaren een PX5 (Xtrons TE706PL), maar hij begint zeer traag te worden, ik zit op de laatste Hal9k mod (V5).

Hebben meer mensen hier last van en eventueel een oplossing?

• Michel5128
Hier ook een Xtrons PX5 van een jaar of 3 oud. Zo nu en dan, met name bij Maps is reageert hij ook traag, sluit apps af of herstart helemaal. Draai nog Hal9k V4 omdat mensen bij V5 niet een groot snelheidsverschil ervaren en de verdere vernieuwingen volgens mij gering zijn. Maar een oplossing heb ik helaas ook nog niet gevonden..

• Down Under
Luuk741 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:30:
Goedemiddag allemaal,
Recent heb ik een omgebouwde VW transporter camper uit 2003 aangeschaft. Hier zit nog een oude radio in zonder ondersteuning voor aux of bluetooth. Aangezien we in de toekomst een achteruitrijcamera willen installeren en ik graag een rustig dashboard houd denk ik na over een 2 DIN radio. Hier kan dan in de toekomst de camera op worden aangesloten en uiteraard voor muziek en navigatie. Ik heb een android telefoon en ben wel gecharmeerd van de Android Auto functionaliteit. Het valt me op dat de prijzen van radio's flink oplopen. Voor onder de 300 euro kwam ik de Sony XAV-AX1005DB tegen maar die lijkt(?) alleen Apple Carplay te hebben.

Heeft iemand tips voor betaalbare modellen of zie ik mogelijkheden over het hoofd? Plug and play met de telefoon (voor muziek en Google maps) lijkt me dus een fijne functionaliteit. Alvast bedankt voor het meedenken!
https://nl.aliexpress.com...2210000015484081494%22%7D

https://nl.aliexpress.com...Radio+VW+transporter+2003

https://nl.aliexpress.com...2212000021358000241%22%7D

Het beste ben je denk ik af met een PX6 (of evt PX5). Hier is de meeste ondersteuning voor. En 4 gig geheugen. Opslag 32 of 64 maakt niet zoveel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Down Under op 23-10-2021 08:53 ]

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-03 12:14
Heb een vraag m.b.t. het gebruik van Android Auto op een PX5 Headunit met android 8.0.

Is dit mogelijk uberhaupt? En zoja, hoe? Kwestie van een 'Carplay/AA' dongle aanschaffen of flaschen naar android 9+?

Kon er helaas niets over vinden.

• Gofran27
Down Under schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:29:
[...]

Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.6c4469e5hcvcuK

Deze heeft de Rockchip PX6 RK3399. TomTom werkt perfect hierop. Ik heb ooit es het hele topic doorgelezen en in het begin werkte TomTom niet goed dacht ik. Maar met de recente TomTom geen problemen. Blijf het de fijnste navigatie vinden.
Bedankt voor je bericht.
ik zoek ook naar info over qualcomm.
Ik denk dat deze beter is kwa reactie en zo daarom graag ook willen weten hoe anderen hiermee ervaren.

Ik had px5 had er slecht ervaring mee.

• GJA
  • Laatst online: 03-04 18:03

GJA

!null schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
Wat zou verder een goeie geheugen grootte zijn? 2, 4 of 6 gb? Met android 11 en een quad core chip.
Mij lijkt 2 al goed, daar komt mijn telefoon ook ver zat mee. Maar wellicht heeft zo'n autoradio het juist wat zwaarder?
Zoveel mogelijk geheugen!
Het verschil tussen een PX5 of een PX6 merk je niet heel erg maar meer geheugen wel.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-04 23:07
Recent voorzien van een px5 en wil hier een camera voor kopen en eventueel parkeersensoren (ook universeel). Iemand ervaring mee parkeersensoren die op een android radio werken en camera met dynamische lijnen? Werkt dit goed?

[ Voor 78% gewijzigd door Sokucho op 05-01-2022 17:54 ]

• jack zomer
  • Niet online
RlndVt schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:54:
[...]

Ik was onder de indruk dat je niet kan verwachten dat Android updates naar je radio komen. Dus wanneer Android 16 relevant wordt moet je een nieuwe radio kopen.
klopt meestal.

soms kan je via de fabrikant updaten.

maar meestal is het een custom rom voor px5 of px6

mijn eerste android radio kon van 2.0 naar 4 toe dacht ik.
en de laatste die ik had kon toen ook een stapje doen naar 9

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• RlndVt
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 09:12
jack zomer schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:58:
[...]
maar meestal is het een custom rom voor px5 of px6
[...]
Oh interessant. Had het niet onderzocht maar had gedacht dat autoradio's niet populair genoeg waren voor een goede custom rom betrouwbaarheid.

Wat bedoel je met px5/px6? Is dat de chipset van de auto radios oid?

Ik zie nu inderdaad dat er een Head Units is bij xda-dev, zal daar eens wat doorheen bladeren.

• jack zomer
  • Niet online
Idd px5 of px6 zijn de chipsets.

Volgens mij de meest gebruikte, en dus ook de meeste kans op een custom rom en Android versie upgrades

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Down Under
ParaDroid2 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:04:
Ik ben in de markt voor een Android autoradio voor in mijn Corsa D (2012), ik heb de volgende op het oog: https://www.audiovolt.nl/...roid-opel-zilver-wifi-dab

Nu vraag ik mij af, zou 2GB/32GB genoeg zijn? Ik wil het eigenlijk voornamelijk gebruiken voor navigatie en Spotify/Tidal, eventueel via Android Radio. Of kan ik beter wat meer uitgeven voor een 4GB ram apparaat?
Heb mijn android radio nu zo'n 2 jaar en nog steeds goed. Een Dasaita van Alie via Duitsland gehaald (zie m'n eerdere posts). De regels hiervoor zijn wel veranderd dacht ik.
Dit hoeft het probleem dus niet te zijn. Duurt alleen wat lang.
Ik zou toch wel voor 4 gig geheugen gaan, opslag 32 of 64 is mijn inziens minder belangrijk. En voor een PX5 of PX6 gaan, deze hebben veel ondersteuning met alternatieve rom's.
Ik heb toendertijd ook bij Audiovolt gekeken en kwam eigenlijk tot de conclusie dat ze wat achterhaald spul hebben. Wel makkelijk maar ze zijn denk ik gewoon een bedrijf met chinese connecties.

Kijk hier ook es:

https://www.amazon.de/s?k...aps%2C75&ref=nb_sb_noss_2

https://nl.aliexpress.com...&spm=a2g0o.home.1000002.0

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Jelte schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:32:
@Marco-Peters Dank voor je uitgebreide posts. Het maakt het niet makkelijker :D

Ik heb dus een Ford Focus Mk2.5 Wagon. En daarvoor zijn ook radio's die de oorspronkelijke vorm van de radio aanhouden en draaiknoppen hebben. Die zijn wel weer duurder, dus ben ik aan het twijfelen of ik ga voor de draaiknoppen of niet. Alhoewel ik ook stuurbediening heb, dus in principe zou dat ook moeten werken.
Nee sorry, dat maakt het ook niet makkelijker :+ Het is nogal een wild westen, met deze Android Autoradio's. Ik wist eerst ook niet zo goed wat ik moest bestellen en had al enkele jaren geleden op AliExpress gezocht. Toen durfde ik het nog niet aan en zover ik weet, werkte Android Auto en Apple Carplay toen nog niet op dit soort apparaten.

Destijds kon ik nog complete units kopen met draaiknoppen, net zoals de originele Autoradio. Die waren alleen telkens € 300 a € 400 en zodoende nooit die stap gezet: achteraf gezien maar goed ook, want de chipsets in de huidige Android Autoradio's zijn een stuk sneller. Als ik zo'n apparaat met draaiknoppen wil, dan zou ik genoegen moeten nemen met een verouderde PX5 chipset en dan ben ik € 400 kwijt :-(

Behalve als je dan als je voor een Quad-Core versie kiest, die zijn echt traag wanneer je andere apps buiten de ingebouwde apps wilt gebruiken. Je zou dan eigenlijk Google Maps Go, Spotify Lite etc erop moeten zetten. Die lichte versies van populaire apps werken wel prima natuurlijk.
Het is me duidelijk wat het voordeel is van die FYT units, maar ik heb niet gevonden, waar je zo'n unit aan kan herkennen op Aliexpress? Voor mijn Ford Focus zie ik geen resultaten rondom FYT in combinatie met Ford Focus. En een losse dashboard cover vind ik ook weer een risico.
Je herkent ze aan de chipset welke in de apparaten zitten: of eigenlijk de combinatie van Cortex ARM A75 x2 en Cortex ARM A53 x6 en de chipset heet dan UIS 7862. Nu is er ook een ander moederbord, waar een vergelijkbare chipset op zit: TS10 heet die en feitelijk, worden die apparaten door een andere fabrikant gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJeXv6EW63O8JD6hHQd8gl9KYDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHqgmDDLSzWHOdiU8wzVLegR.jpg?f=fotoalbum_large

FYT is dus gewoon de fabrikant, van die Unisoc UIS 7862 based Android Autoradio's. En merken zijn o.a Mekede, T'eyes etc. Deze plaatsen deze autoradio's dan weer in frames, voor specifieke auto's. Ze worden dus niet FYT genoemd, al zie je het soms in de beschrijving terugkomen.

Makkelijkste is om gewoon een specifieke kant en klare oplossing voor jou Ford Focus te zoeken, ook al is dat feitelijk gewoon een universele Android Autoradio met bijhorende bekabeling, frame en Canbus wanneer je een auto met canbus heeft.
Jouw ervaring zit vooral in de onjuiste Android versie lijkt mij. Doet het apparaat het verder wel goed? Laad je telefoon fatsoenlijk op?
Het apparaat doet het prima voor Android Auto en alle ingebouwde apps, maar telefoon wordt nauwelijks opgeladen door de Autoradio.

Dat vind ik persoonlijk echt een groot nadeel, want na een uurtje AA gebruikt te hebben. Is het batterij niveau van mijn telefoon vrijwel gelijk gebleven, dus de Autoradio levert niet genoeg stroom om je telefoon echt op te laden. Het is net genoeg om ervoor te zorgen dat de USB kabel genoeg stroom levert voor het gebruik van Android Auto of Apple Carplay.

Uiteindelijk ga ik waarschijnlijk toch die Quad-Core unit vervangen door zo'n FYT UIS 7862, alleen ik wil zeker weten wat de achteruitrijcamera die ik besteld heb ook goed werkt. Anders ga ik terug naar de ouderwetse Autoradio met bluetooth.

Gebrek aan DSP dat merk ik trouwens wel hoor, geluid van de originele Autoradio was vele malen beter. Maar ach voor € 120 na € 30 terugbetaling, is het ansich een prima apparaat voor het geld. Ik verwacht hem dan ook wel makkelijk te kunnen verkopen, wanneer ik overstap op een snellere Android Autoradio B)

Koude opstart is wel echt traag: ik heb deep sleep uitgeschakeld, omdat ik bang ben dat mijn accu leeg getrokken wordt. Mijn auto staat makkelijk een week stil, dus wil het risico uitsluiten dat ik straks met een lege accu sta. Voordeel van die snellere Android Autoradio's, is dus ook dat een koude opstart slechts 10 tot 20 seconden duurt. Althans las ik op XDA :+

[ Voor 11% gewijzigd door Marco-Peters op 16-08-2022 17:36 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het scherm maakt me niet veel uit. Verder vertrouw ik het nog minder dan de Android Head Units.

Ik ben nog op zoek geweest, maar een echt goede oplossing heb ik nog niet gevonden. Belangrijkste is dat ik nu niet mijn eigen muziek kan luisteren via de radio op een fatsoenlijke manier (mijn telefoon heeft geen audio jack)

Ik vind niet echt een goede oplossing die ik vertrouw. En alles is het net niet:
- Originele autoradio gebruiken met aparte bluetooth module. Goedkoop, maar geen play controls (play/pause/next)
- Mijn oude bluetooth radio inbouwen. Iets duurder, want moet een cover kopen naar 1Din. Lelijk en stuurbediening werkt niet.
- Android Autoradio: Een heleboel opties en iets met bomen en bos. Uiteindelijk twee opties met als grootste voordeel (en extra eis) Android Auto en de mogelijkheid tot achteruitrijcamera:
- Een radio van circa €200 kopen. Dure optie met zo te zien een boel mogelijke issues. En de geluidskwaliteit wordt niet echt geroemd
- Een radio van circa €350 kopen. Een PX5 of PX6 model. Die worden de hemel in geprezen kwa snelheid. Maar vraag me af of het al dat geld waard is, zeker als ik eigenlijk alleen Android Auto nodig heb.

Kortom ik weet het niet meer. Heeft iemand een mooi inzicht?

Ik neig naar de tweede optie, want goedkoop en dan loop ik geen risico. Alleen ben ik dan nog op zoek naar een fatsoenlijke goedkope 1 DIN cover.

• Marco-Peters
Jelte schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:55:
- Een radio van circa €350 kopen. Een PX5 of PX6 model. Die worden de hemel in geprezen kwa snelheid. Maar vraag me af of het al dat geld waard is, zeker als ik eigenlijk alleen Android Auto nodig heb.
Wat als je nou inplaats van een Android Autoradio met een PX6 chipset, eentje koopt welke een Unisoc UIS 7862 bevat? Deze zijn erg vergelijkbaar met elkaar, behalve dat de Mekede M300S welke zo'n UIS 7862 chipset heeft een stuk goedkoper is.

Je bent dan € 195 kwijt voor het 3GB/32GB model, dat scheelt nogal. Zelf betwijfel ik of je wel meer werkgeheugen nodig hebt, dus ik denk dat het goedkoopste model gewoon een prima keus zal zijn.

Hier kun je de vergelijking zien tussen beide chipsets: Rockchip heeft wel de betere reputatie inderdaad, maar beide begeven zich in dezelfde markt. Ik zit momenteel trouwens vooral met de achteruitcamera te klooien, alles is correct aangesloten. Echter wanneer de motor draait is er storing in het beeld.

Het is niet zo erg dat de achteruitrijcamera onbetrouwbaar erdoor wordt, maar het stoort mij wel. Waarschijnlijk heb ik een relay nodig om het 12v stroom, die vanaf het achteruitrijlicht komt stabiel te krijgen. Wanneer de motor uit staat, heb ik namelijk geen last van een storing.

Alleen in de advertentie op AliExpress staat, dat dit alleen voor Amerikaanse en Duitse auto's zou zijn :? En ik rij dus geen Duitse of Amerikaanse auto :+ Waarschijnlijk ga ik het toch gewoon uitproberen hoor als dit ook bij mijn auto werkt. Aangezien ik anders ook niet zou weten wat de oplossing dan wel is? En die € 5 maakt ook niet zoveel uit meer.

Als ik de achteruitrijcamera niet goed werkend krijg, dan ben ik ook geneigd om wellicht de gehele Android Autoradio eruit te halen. Ik vind een goed werkende achteruitrijcamera eigenlijk de voornaamste reden, om zo'n autoradio erin te zetten.

Google Maps kan ik ja immers ook met een telefoonhouder in mijn auto gebruiken. En via bluetooth speelt Spotify ook gewoon netjes de muziek af, op de originele Panasonic Autoradio met CD speler: kan ik dan zelfs nog de titels van de liedjes aflezen.

Echter de mogelijkheden met zo'n Android Autoradio zijn immens, wanneer het goed werkt. Zodoende dat ik het avontuur aangegaan ben en alweer de nodige uurtjes eraan besteed heb: ondertussen heb ik de stuurbediening zodanig ingesteld, dat ik er het volume mee kan bedienen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIwt2wx4xdgiMLPgVQlKqxtjtYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bv4IK1vNfClOrGkN7ij2GIVO.jpg?f=fotoalbum_large

@Jelte klik eventjes op de winkel en ga dan naar categorieën, bij Amerikaanse auto's staat Ford er tussen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Marco-Peters op 19-08-2022 19:52 ]

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Sinds kort heb ik een Xtron px5 android radio/head unit in mijn Peugeot 407 coupe waar ik een probleempje mee heb.

Alle functies werken behalve de airco aansturing. De fysieke knoppen werken wel, de airco doet het dus. Op het scherm krijg ik geen informatie over de airco te zien, ook kan ik hier (via de factory app) de airco niet instellen.

Dit werkte eerst wel, bij de aankoop zat er een verkeerde canbus decoder bij (veel canbus fouten maar wel een werkende airco). Deze is vervangen waardoor de fouten zijn opgelost... Maar nu werkt de airco niet meer ;)

Kabels zijn goed aangesloten (alles losgehaald en weer aangesloten) en het heeft gewerkt.

Ik denk zelf dat het de canbus decoder is maar ik heb werkelijk geen idee welke de decoder ik nodig heb.

Het betreft een:
- Xtron px5 (radio en scherm)
- Peugeot 407 coupe 3l V6 automaat (2006)

Wie het weet mag het zeggen...

[ Voor 0% gewijzigd door MarchelV op 05-09-2022 19:04 . Reden: Schrijffouten aangepast. ]

• Marco-Peters
Dat is waarschijnlijk omdat de vraag naar 7inch Android Autoradio's niet zo heel groot is: mijn smartphone heeft al een 6.67inch scherm, dus voor in de auto zou het dan niet mijn 1e keuze zijn om een 7inch scherm in te bouwen. Als ik toch voor zo'n formaat gegaan was, dan had ik iets gewild wat meer op de originele Autoradio leek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbENN7deWpAbWMTo-xznXtfiOAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SWt7sA1wMhmyhemaRTslTI5e.jpg?f=user_large

Zoiets bijvoorbeeld, maar dat was dus enkel beschikbaar met verouderde PX5 chipsets en daar werd dan nog eventjes € 300 a € 400 ofzo voor gevraagd. Dus ik heb toen gekozen voor een kant en klare oplossing, met een generiek 9 inch scherm.

Waardoor de Mekede M500s eenvoudig in het frame geschroefd kon worden en ik de EKIY D7 los verkocht heb, zonder frame en powerkabel. Zover ik weet zijn er geen 7 inch units met een UIS7862 chipset, welke vanuit Europa verzonden worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fkv19KIq9euf3Q9GANgPdDBvE-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75c1X9UzEmJtJYEIV82bGGPz.jpg?f=fotoalbum_large

Wel dus bijvoorbeeld deze Podofo, maar die heeft dus geen UIS7862 maar volgens mij is het een octacore met 8x een Cortex ARM A53 of A9 CPU. Voor € 304 is dat dan behoorlijk aan de prijs, want uiteindelijk is dit inferieur aan een PX6 of UIS7862.

Als je echt een 7inch wilt, dan zou ik hem gewoon uit China laten komen: ja het kost je wellicht invoerrechten? Niet als hij ingevoerd wordt als tablet, wel wanneer het ingevoerd wordt als auto onderdeel :+

En je komt dan nog inklaringskosten en de btw af te dragen, de vraag is dan alleen: doen de Chinezen nog steeds onze doaune bedonderen? Of vullen ze anno 2022 wel netjes het bedrag in? Want vroeger was het zo, dat er op zo'n pakket dan $ 100 ofzo gezet werd.

Terwijl het in werkelijkheid $ 300 gekost had en de douane ging daar meestal in mee, dus dan betaalde je btw en invoerrechten over $ 100 i.p.v. $ 300 totaal. Voor garantie en dergelijke maakt het niet uit of de autoradio uit China, of een Europees warenhuis komt.

Want stel dat ding gaat na 3 maanden stuk, dan mag je hopen op de goodwill van de verkoper. Een geschil kun je dan toch allang niet meer aanmaken. Dus het verschil tussen verzenden uit Europees warenhuis of China, heeft eigenlijk enkel te maken met bijkomende kosten. Tot € 150 draagt AliExpress de btw af aan Europa, daarboven moet je het zelf regelen met Postnl. Die dan inklaringskosten in rekening brengt, want inklaren kun je in-principe niet zelf doen.
Krize18 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:04:
@FinalAtonement nee, kan inderdaad zijn dat je ze enkel in China zelf kan bestellen. Via AliExpress komen er normaal geen kosten bij (voor zover ik weet), omdat ze de raden reeds meerekenen. Voorbeeld van een Dasaita (PX6 4 GB RAM, 64GB ROM) en voorbeeld van een Medeke (7862, 6 GB RAM, 128GB ROM)
Tot € 150 en daarboven, krijg je bij het afrekenen te zien dat de prijs aangepast wordt naar beneden. Omdat AliExpress de btw niet voor je af kan dragen. Vandaar dat ik de mijne uit Polen heb laten komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Marco-Peters op 10-09-2022 16:20 ]

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 10:49

jdwrist

En het antwoord is koekje

Van de week heb ik voor mijn fiat 500 een android radio gekocht met PX5 chip met 4 x 64. Het merk is volgens de verkoper Dynavin D10 op alie heet het podofo. De radio draait op Android 10 met een firmware die uit 2020 stamt. Nu vroeg ik mij of dat hier Android 11 op is te zetten of dat er nadien nog nieuwe updates voor deze chipset zijn gekomen in combi met deze radio. Google word ik tot op heden niet wijzer uit. Is er iemand hier die ervaring heeft met deze (of vergelijkbare radio).

Afbeeldingslocatie: https://www.inbouwnavigatie.com/images/productimages/small/thumbnail-rvf5202-2-.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.inbouwnavigatie.com/images/productimages/small/thumbnail-rvf5202-11-.jpg

Live youre Life and Enjoy every Day

• Marco-Peters
jdwrist schreef op donderdag 15 september 2022 @ 00:38:
Nu vroeg ik mij of dat hier Android 11 op is te zetten of dat er nadien nog nieuwe updates voor deze chipset zijn gekomen in combi met deze radio.
Ten eerste heb je een autoradio gekocht met een verouderde chipset: ik twijfel zelfs of er wel een echte Android 10 op draait :+ Maar dat zou opzicht nog wel kunnen, alleen zelf heb ik ze op AliExpress enkel met Android 9 gezien.

Als ik jou was zou ik eerst eens "Fake Device Test" draaien, dan kom je erachter wat de daadwerkelijke Android versie is. Chinese en helaas ook Nederlandse verkopers, die kun je simpelweg niet op hun woord geloven. Ik vond net namelijk bij Audiovolt een Android 11 update voor een PX5 8)7

Weet je dat lijkt mij sterk dat een Android Autoradio welke op een chipset draait, waarvan ik een dataspecsheet uit 2016 op Google vind en in dit topic werd de PX5 in 2017 voor de 1e keer genoemd. De opvolger van de PX5 is de PX6 en zelfs die doet altijd een tijdje mee, hier wordt hij namelijk genoemd op 6 december 2018 en sindsdien is er geen opvolger van deze chipset uitgekomen zover ik weet?

De meest recente en snelste chipset, is momenteel nog steeds de Unisoc UIS7862 en die is ergens eind 2020 of begin 2021 op de markt gekomen. En raad eens? Ondanks dat je autoradio's met deze chipset vindt welke zogenaamd op Android 12 draaien, is het in werkelijkheid allemaal Android 10 _O-

Dus nee ik denk dat een echte Android 11 update voor de PX5 niet bestaat: maar je kunt natuurlijk altijd de build.prop aanpassen en daar 11 neerzetten. Dit is namelijk wat onze Chinese vrienden doen, alleen dat ontslaat Nederlandse verkopers niet ervan om onderzoek te doen wat ze verkopen :X

Als ik jou was zou ik gebruik maken de wet koop op afstand en dat ding terugsturen: het zal wel werken, maar je doet dan wel echt de nodige compromissen. Terwijl je ook een Android Autoradio kunt kopen, welke wel een snelle chipset aanboord heeft.

Okay het kan zich niet meten met high end Android telefoons, zelfs mijn Xiaomi Mi 10T Lite heeft een snellere chipset aanboord. Echter bij Android Autoradio's moet je het doen, met chipsets van Chinese makelij. Welke altijd een paar generaties achterlopen op de grote jongens zoals Qualcomm bijvoorbeeld.

Gelukkig merk je er niets van in de praktijk, omdat Android Autoradio's in de regel minder intensief gebruikt worden dan smartphones. Althans ik hoop dat oprecht, want het is echt niet goed voor de verkeersveiligheid als je steeds met de Android Autoradio zit te spelen.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04 10:49

jdwrist

En het antwoord is koekje

Marco-Peters schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:08:
[...]

Ten eerste heb je een autoradio gekocht met een verouderde chipset: ik twijfel zelfs of er wel een echte Android 10 op draait :+ Maar dat zou opzicht nog wel kunnen, alleen zelf heb ik ze op AliExpress enkel met Android 9 gezien.

Als ik jou was zou ik eerst eens "Fake Device Test" draaien, dan kom je erachter wat de daadwerkelijke Android versie is. Chinese en helaas ook Nederlandse verkopers, die kun je simpelweg niet op hun woord geloven. Ik vond net namelijk bij Audiovolt een Android 11 update voor een PX5 8)7

Weet je dat lijkt mij sterk dat een Android Autoradio welke op een chipset draait, waarvan ik een dataspecsheet uit 2016 op Google vind en in dit topic werd de PX5 in 2017 voor de 1e keer genoemd. De opvolger van de PX5 is de PX6 en zelfs die doet altijd een tijdje mee, hier wordt hij namelijk genoemd op 6 december 2018 en sindsdien is er geen opvolger van deze chipset uitgekomen zover ik weet?

De meest recente en snelste chipset, is momenteel nog steeds de Unisoc UIS7862 en die is ergens eind 2020 of begin 2021 op de markt gekomen. En raad eens? Ondanks dat je autoradio's met deze chipset vindt welke zogenaamd op Android 12 draaien, is het in werkelijkheid allemaal Android 10 _O-

Dus nee ik denk dat een echte Android 11 update voor de PX5 niet bestaat: maar je kunt natuurlijk altijd de build.prop aanpassen en daar 11 neerzetten. Dit is namelijk wat onze Chinese vrienden doen, alleen dat ontslaat Nederlandse verkopers niet ervan om onderzoek te doen wat ze verkopen :X

Als ik jou was zou ik gebruik maken de wet koop op afstand en dat ding terugsturen: het zal wel werken, maar je doet dan wel echt de nodige compromissen. Terwijl je ook een Android Autoradio kunt kopen, welke wel een snelle chipset aanboord heeft.

Okay het kan zich niet meten met high end Android telefoons, zelfs mijn Xiaomi Mi 10T Lite heeft een snellere chipset aanboord. Echter bij Android Autoradio's moet je het doen, met chipsets van Chinese makelij. Welke altijd een paar generaties achterlopen op de grote jongens zoals Qualcomm bijvoorbeeld.

Gelukkig merk je er niets van in de praktijk, omdat Android Autoradio's in de regel minder intensief gebruikt worden dan smartphones. Althans ik hoop dat oprecht, want het is echt niet goed voor de verkeersveiligheid als je steeds met de Android Autoradio zit te spelen.
Ik heb een Fiat 500 (facelift model) van september 2016). Dit is bij mijn weten de enige radio die voor dit specifieke model te krijgen is, los van de bekende merken ala Alpine, Pioneer etc etc., die binnen het frame past en je niet een tablet size scherm voor je dashboard hebt hangen.

Live youre Life and Enjoy every Day

• Marco-Peters
jdwrist schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:41:
[...]

Ik heb een Fiat 500 (facelift model) van september 2016). Dit is bij mijn weten de enige radio die voor dit specifieke model te krijgen is, los van de bekende merken ala Alpine, Pioneer etc etc., die binnen het frame past en je niet een tablet size scherm voor je dashboard hebt hangen.
Ja dat kan best kloppen wat je schrijft: voor mijn auto was ook enkel met PX5 verkrijgbaar, maar ik heb gewoon voor universele unit gekozen en dat is inderdaad een soort tablet achtig scherm. Ik vond de PX5 namelijk veel te duur, ookal had ik dan wel fysieke knoppen gehad zoals bij de originele Autoradio.

Zelf zie ik het als een compromis en eerlijk gezegd, je komt redelijk wat compromissen te sluiten als het aankomt op Android Autoradio's. Dus ik dacht, laat dan op zijn minst de chipset geen compromis zijn.

De eigenaardigheden van deze Android Autoradio's, blijven mij echt wel verbazen: ik heb bijvoorbeeld deep sleep uitgeschakeld, omdat ik niet dagelijks de auto gebruik. Het gevolg is dat de tijd en datum geregeld niet kloppen, waardoor AGAMA Car Launcher ook niet werkte....

En Google Playstore wilde de apps niet updaten, dus daar moet ik later nog eens naar kijken. Maar het is wel echt vreselijk irritant, aangezien ik nu weer moet uitdokteren hoe ik dit oplos? Waarschijnlijk de cache van Playstore wissen :+
Pagina: 1 2 3 4 5