Verwijderd

Matched: Px5
Vandaag radio ingebouwd in Seat Leon 5f.
Gaat om een witson px5 met Android 8.
Helaas doen mijn voor deurspeakers niks
De tweeters boven bij de raam doen het wel, speakers in deur niet, achter speakers in de deur doen het overigens ook gewoon.

Hoe los ik dit op?

• Total_Lobotomy
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-01 16:32
Ik heb vorige week een android unit laten inbouwen in m'n Golf 7 ( bij Car Audio Expert in Spijkenisse).
De unit gelijkt zeer erg op deze die hierboven reeds beschreven werd:

https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=16904
en
https://caraudioexpert.nl...ndroid-7.1-wifi-16gb-dab/

Tot m'n grote verrassing bleek dit geen android 7.1 unit te zijn maar een android 5.1.1 unit met 1GB RAM geheugen ( ik vermoed dat dit een PX3 unit is...terwijl er een PX5 unit getoont wordt). De unit werkt zeer traag, en start traag op, maar het grootste euvel lijkt de FM ontvangst, en de zeer slechte WiFi verbinding met de thuis WiFi modem.

Ik heb een Diversity antenne geplaatst (2xFakra Diversity naar Din Male), maar dit lijkt weinig te helpen voor de FM ontvangst.
Voor het Wifi gedeelte is het een heel geklooi... via mobiele hotspot werk alles, via een connectie met de telenet modem werkt niets. Er is verbinding, maar geen internet...DHCP toewijzigen, WiFi 802.11a/b/g/n... niets blijkt te helpen...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Total_Lobotomy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:49:
Ik heb vorige week een android unit laten inbouwen in m'n Golf 7 ( bij Car Audio Expert in Spijkenisse).

en

Tot m'n grote verrassing bleek dit geen android 7.1 unit te zijn maar een android 5.1.1 unit met 1GB RAM geheugen ( ik vermoed dat dit een PX3 unit is...terwijl er een PX5 unit getoont wordt). De unit werkt zeer traag, en start traag op, maar het grootste euvel lijkt de FM ontvangst, en de zeer slechte WiFi verbinding met de thuis WiFi modem.

Ik heb een Diversity antenne geplaatst (2xFakra Diversity naar Din Male), maar dit lijkt weinig te helpen voor de FM ontvangst.
Voor het Wifi gedeelte is het een heel geklooi... via mobiele hotspot werk alles, via een connectie met de telenet modem werkt niets. Er is verbinding, maar geen internet...DHCP toewijzigen, WiFi 802.11a/b/g/n... niets blijkt te helpen...

Sowieso vind ik de advertentie op hun site erg misleidend en de producten flink verouderd.
De android 5 was te upgraden naar 7 (PX3) en android 6 naar 8 (PX5)
Op hun site word gesproken over een snelle cpu maar geen woord over het werkgeheugen.
Erg jammer want 1GB is echt te weinig voor een vlot systeem.
FM ontvangst is vaak erg lastig, ik heb een Xtrons in een hyundai I10 en het ontvangst is werkelijk prima te noemen. Helaas zijn er veel modellen waarvan de ontvangst een stuk minder is ongeacht de antenne.

Je zou een PX5 board kunnen steken, dan heb je gelijk Android 8 en dan bijv. Hal9K rom erop. Dat scheelt al een hele hoop.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien hebben andere mensen iets aan de volgende informatie.

Na een aantal avonden is het gelukt om de huawei e3372 4G stick werkend te krijgen op mijn PX5 unit zonder extra apps zoals de ppp widget en zonder wifi hotspot. Het heeft wat voet in de aarde maar het is te doen.

Benodigd:
Windows 7 machine (windows 10 werkt niet) , de non unicode compatibele taal moet op rusisch ingesteld worden.

-balong-usbdload (win32 exe release downloaden en de file usblsafe-3372h.bin):
-balong flash
-Firmware downloaden
-Drivers installeren vanuit het package uit deze video:
YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...

Vervolgens met een naald de stick in de bootloader mode zetten, dit kan ook zonder de behuizing eraf te halen als je goed kijkt waar het bolletje zit, verder volgens deze instructie:
YouTube: Huawei E3372H BootPoint Repair

Het volgende commando uitvoeren:
balong-usbload -p (COM port number-just the number e.g if COM4 you just need to put the number 4 not COM4) usblsafe-3372h.bin

Wachten tot de stick geboot is en in apparaatbeheer kijken of je nu 2 com apparaten ziet, indien dit niet het geval is zijn de drivers niet goed geinstalleerd

-command balong_flash 3372h-153_UPDATE_21.180.01.00.00.BIN uitvoeren.

De stick is nu van hilink mode naar stick mode gezet. Als laatste moeten de instructies uit deze video gevolgd worden: YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...
Alle drie de files kunnen nu geflash worden, dit gaat helaas niet zonder alle stappen ervoor.

Dit zijn de bronnen waar ik de informatie vandaan heb:
https://community.sophos....e-gsm-modem-in-stick-mode
YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...

Er is een combinatie van beide instructies nodig om het te laten werken. De stick heeft een tijdje nodig om te installeren in de unit en zal verschillende keren opnieuw opstarten (enkel de eerste keer). Na de eerste keer is de internet verbinding binnen een paar seconde tot stand gebracht.

Note, zover ik het kan zien zijn het allemaal originele huawei firmware files, enkel een andere combinatie van versies en mag het hier gepost worden :)

Verwijderd

Total_Lobotomy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:49:

en

ik heb nog een px5 board over, gekocht om mn radio te repareren, achter bleek het scherm ook kapot te zijn.
het board is px5 board met 2gb ram en 32gb rom, er zit nu android 6 op, maar je kan er gewoon hal9k rom op zetten

mag voor lage prijs weg, goedkoper vind je hem niet

je kan me altijd een bericht sturen

Verwijderd

Blueone schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:01:
Misschien hebben andere mensen iets aan de volgende informatie.

Na een aantal avonden is het gelukt om de huawei e3372 4G stick werkend te krijgen op mijn PX5 unit zonder extra apps zoals de ppp widget en zonder wifi hotspot. Het heeft wat voet in de aarde maar het is te doen.

Benodigd:
Windows 7 machine (windows 10 werkt niet) , de non unicode compatibele taal moet op rusisch ingesteld worden.

-balong-usbdload (win32 exe release downloaden en de file usblsafe-3372h.bin):
-balong flash
-Firmware downloaden
-Drivers installeren vanuit het package uit deze video:

Vervolgens met een naald de stick in de bootloader mode zetten, dit kan ook zonder de behuizing eraf te halen als je goed kijkt waar het bolletje zit, verder volgens deze instructie:
YouTube: Huawei E3372H BootPoint Repair

Het volgende commando uitvoeren:
balong-usbload -p (COM port number-just the number e.g if COM4 you just need to put the number 4 not COM4) usblsafe-3372h.bin

Wachten tot de stick geboot is en in apparaatbeheer kijken of je nu 2 com apparaten ziet, indien dit niet het geval is zijn de drivers niet goed geinstalleerd

-command balong_flash 3372h-153_UPDATE_21.180.01.00.00.BIN uitvoeren.

De stick is nu van hilink mode naar stick mode gezet. Als laatste moeten de instructies uit deze video gevolgd worden: YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...
Alle drie de files kunnen nu geflash worden, dit gaat helaas niet zonder alle stappen ervoor.

Dit zijn de bronnen waar ik de informatie vandaan heb:
https://community.sophos....e-gsm-modem-in-stick-mode

Er is een combinatie van beide instructies nodig om het te laten werken. De stick heeft een tijdje nodig om te installeren in de unit en zal verschillende keren opnieuw opstarten (enkel de eerste keer). Na de eerste keer is de internet verbinding binnen een paar seconde tot stand gebracht.

Note, zover ik het kan zien zijn het allemaal originele huawei firmware files, enkel een andere combinatie van versies en mag het hier gepost worden :)
pb

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-11-2025
Ja hoor, ik heb het voor elkaar. Mijn radio gebricked.
Omdat ik mijn auto ging verkopen heb ik de originele radio teruggeplaatst.
Daardoor had ik nu een android 6.0 px5 radio op de plank liggen.

(had eigenlijk een top of the line GX8 Android 8.0 | 4GB 32GB | Entertainment system 5" for Chrysler / Jeep /GPS | WIFI | Spotify | Bluetooth Octa-Core moeten zijn maar als je even terugleest in dit topic kun je lezen dat ik die nooit heb gekregen van onze androidautoshop vrienden en ze mijn mails niet meer beantwoorden)

Maar goed, ik heb dus een android radio voor een Chrysler PT-Cruiser hier liggen met android 6.0 erop.
Nou dacht ik dat het handig was om voordat ik hem zou gaan verkopen er eerst android 8.0 op te zetten.
Alle spulletjes gedownload, lekker aan de slag, totdat ik bij de stap 'recovery' mode kwam.
Dusssss……
Ik krijg de radio op geen enkele wijze in de recoverymode.
Dagen mee bezig geweest. Uiteindelijk wel gelukt door op te starten met een fout image, maar dan lukt het weer niet om een keuze in het menu te maken omdat de hardwarematige knoppen het niet doen.

Ik ben er klaar mee.
Uit frustratie had ik 'm bijna weggegooid maar dat kreng heeft me een paar maandengeleden nog ruim 400 euro gekost.

Als je denkt dat je nog iets met de radio kunt stuur je maar ff een PB.

Let wel op dat dit model voor een Jeep/Chrysler is en ronde hoeken heeft. Hij past dus niet in elk dashboard.

Edit: de radio is weggegeven, veel suc6 Daan :-)

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24
Halderknots schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:23:
Ja hoor, ik heb het voor elkaar. Mijn radio gebricked.
Omdat ik mijn auto ging verkopen heb ik de originele radio teruggeplaatst.
Daardoor had ik nu een android 6.0 px5 radio op de plank liggen.

(had eigenlijk een top of the line GX8 Android 8.0 | 4GB 32GB | Entertainment system 5" for Chrysler / Jeep /GPS | WIFI | Spotify | Bluetooth Octa-Core moeten zijn maar als je even terugleest in dit topic kun je lezen dat ik die nooit heb gekregen van onze androidautoshop vrienden en ze mijn mails niet meer beantwoorden)

Maar goed, ik heb dus een android radio voor een Chrysler PT-Cruiser hier liggen met android 6.0 erop.
Nou dacht ik dat het handig was om voordat ik hem zou gaan verkopen er eerst android 8.0 op te zetten.
Alle spulletjes gedownload, lekker aan de slag, totdat ik bij de stap 'recovery' mode kwam.
Dusssss……
Ik krijg de radio op geen enkele wijze in de recoverymode.
Dagen mee bezig geweest. Uiteindelijk wel gelukt door op te starten met een fout image, maar dan lukt het weer niet om een keuze in het menu te maken omdat de hardwarematige knoppen het niet doen.

Ik ben er klaar mee.
Uit frustratie had ik 'm bijna weggegooid maar dat kreng heeft me een paar maandengeleden nog ruim 400 euro gekost.

Als je denkt dat je nog iets met de radio kunt stuur je maar ff een PB.

Let wel op dat dit model voor een Jeep/Chrysler is en ronde hoeken heeft. Hij past dus niet in elk dashboard.
Probeer eens te zoeken op XDA of je daar een methode vind om het terug goed te krijgen.

Misschien kan je het bord verkopen aan iemand die net dat zoekt.
Veel radio's met android 6 hebben een PX3 welke je kan verwisselen naar PX5.

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 11:41
Is er hier toevallig iemand aanwezig die in regio Noord-Brabant het updaten van de ''Can-Gateway module'' voor me kan uitvoeren?

Het betreft een Golf 5 1.9TDI uit 2004

Probleem: PX5 unit trekt mijn accu heel rustig leeg.

Say Whut?!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
robvandenhoogen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:47:
Is er hier toevallig iemand aanwezig die in regio Noord-Brabant het updaten van de ''Can-Gateway module'' voor me kan uitvoeren?

Check even de Powerstate when ACC off setting (zoiets dan). Deze stond bij mij op auto, heb hem nu op een uur gezet. Nu gaat hij wel echt uit ipv altijd een warm boot te doen (en is mijn drain verholpen).

Weet iemand hoe ik de weergave van mijn geïmporteerde contacten kan aanpassen? Ik heb een nieuwe telefoon, bij de vorige stond alles op voornaam achternaam en nu staat alles op achternaam voornaam (terwijl in mijn telefoon wel netjes voornaam achternaam).

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 18:34
robvandenhoogen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:47:

Stuur maar een berichtje, collega van mij woont in Berlicum. Die kan het updaten voor je.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-04 11:19
Iemand een simpele tutorial om viper4android op mijn head unit te installeren? Het is een wondefoo px5 Android 8.0 4gb ram 32gb unit.

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:55
jayesh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:05:
Iemand een simpele tutorial om viper4android op mijn head unit te installeren? Het is een wondefoo px5 Android 8.0 4gb ram 32gb unit.
Kan alleen als je Headunit geroot is. Daarna dien je Magisk te installeren en dan kan je met Magisk Manager viper4android als module installeren.

Je kan ook Hal9k Mod v3.1.1 flashen. In die ROM zit viper4android ingebakken.

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Na een jaar veel plezier van mijn Xtron PX5 is hij er plotseling mee gestopt. Na inschakelen (tiptoets) van de radio start deze niet op en na een paar minuten kwam er een bericht op het scherm dat android niet kon opstarten en indien ik dit bericht vaker zou krijgen een factory reset nodig was. In datzelfde scherm kreeg ik de keus om opnieuw te proberen op te starten of een factory reset toe te passen. Helaas reageerde de radio niet op de toetsen die voor deze keuzes werden geboden en werd het scherm vervolgens zwart en doet hij niets meer. Wel werkt de achteruitrij-camera bij het inschakelen van de achteruit. Ook het geheel spanningsloos maken en opnieuw opstarten gaf geen oplossing en ook het eerder bericht kreeg ik niet meer. De radio heeft alleen aanraaktoetsen en geen drukknoppen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit probleem kan oplossen. I

Het betreft een een Xtron Android 8 (8.0.0) Radio
8 core 64 bit CPU Coretex- A53 @ 1,5G
MCU version MTCE_GS_V2.76b_3
Dec 25 2017 10:08:27

Bij voorbaat dank voor eventuele adviezen

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Xtrons TE697P deze vandaag ge-update naar de laaste versie,

Vooralsnog niet ingebouwd, maar ga ik volgende week wel doen, dan komt mijn canbus adapter en kan ik hem inbouwen in mijn fiat croma 2009.

Wat me tot nu toe is opgevallen.

TomTomGo in 3d weergave geen wegen zichtbaar, wel lijnen, maar geen wegen. Als je 2d instelt is het probleem opgelost. Dit is schijnt een bekend probleem te zijn, dit lees ik op TomTom fora. Ligt aan de PX5 chip.

Ook deed ZiggoGo app het niet, na veel kutten moest ik ergens bij car mode aangeven dat ik wel video wil kunnen kijken als auto rijdt.

Ik gebruik als launcher Car Laucher Pro

Ik heb ook een DAB+ Set er bij gekocht, en ingebouwd ook de antenne op de goede manier, maar met geen mogelijkheid fatsoenlijk radio.

Ik denk dat ik het ook niet meer ga inbouwen. Mijn partner en ik hebben beiden T-Mobile unlimited, dus kunnen we tetheren.

TuneIn Radio heeft ook car mode, en daar ben ik erg over te spreken.

Iemand nog tips voor Apps?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04 11:30
Leonardus66 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:33:
Na een jaar veel plezier van mijn Xtron PX5 is hij er plotseling mee gestopt. Na inschakelen (tiptoets) van de radio start deze niet op en na een paar minuten kwam er een bericht op het scherm dat android niet kon opstarten en indien ik dit bericht vaker zou krijgen een factory reset nodig was. In datzelfde scherm kreeg ik de keus om opnieuw te proberen op te starten of een factory reset toe te passen. Helaas reageerde de radio niet op de toetsen die voor deze keuzes werden geboden en werd het scherm vervolgens zwart en doet hij niets meer. Wel werkt de achteruitrij-camera bij het inschakelen van de achteruit. Ook het geheel spanningsloos maken en opnieuw opstarten gaf geen oplossing en ook het eerder bericht kreeg ik niet meer. De radio heeft alleen aanraaktoetsen en geen drukknoppen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit probleem kan oplossen. I

Het betreft een een Xtron Android 8 (8.0.0) Radio
8 core 64 bit CPU Coretex- A53 @ 1,5G
MCU version MTCE_GS_V2.76b_3
Dec 25 2017 10:08:27

Bij voorbaat dank voor eventuele adviezen
Ik heb een keer ook zoiets gehad (na snel aan/uit/aan zetten via contact bij het tanken) en ik was de wanhoop ook nabij omdat geen enkele toets het deed. Maar na wat googlen kwam ik er via youtube achter dat je via usb een toetsenbord aan moet sluiten en dan met de pijltjes en "enter" gewoon op "opnieuw opstarten" selecteren. Daarna het probleem niet meer gehad.

• DragonFly
Leonardus66 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:33:
De radio heeft alleen aanraaktoetsen en geen drukknoppen.
Een PX5 unit is bijna niet te 'Bricken', tenzij er echt iets fysiek kapot is. Er is altijd wel een mogelijkheid om een uit een bootloop te komen of dat zwarte scherm op te lossen.

Als je zoekt voor oplossingen via Google zijn keywords: ' How to enter Recovery' of 'How to enter fastboot'
Hoe je in Recovery mode komt is voor elke unit verschillend, zeker als je geen fysieke knoppen hebt. Voor PX5 units komt dat vrijwel overeen.

Kijk dit filmpje of deze site

Ben je eenmaal in Recovery dan kan je een fabrieks-reset doen. Via fastboot kan je via je PC een bv een TWRP recovery flashen of starten via een SD-kaartje met een recovery

• DragonFly
Leonardus66 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:34:

Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen zou het wellicht goed zijn om het systeem te upgraden. waar zou ik overigens een nieuwe versie kunnen downloaden waarbij ik zeker weet dat ik de geschikte upgrade voor mijn systeem te pakken heb?
Zelf gebruik ik de originele firmware allang niet meer en maak gebruik van een custom ROM die werkt op elk PX5 board.

Zeker als je al Android versie 8 hebt, is het heel makkelijk te flashen:
- Rom downloaden op een USB stick
- loader APK downloaden en installeren op de headunit (die zorgt dat je gelijk in fastboot/recovery komt)
- Rom flashen en kopje koffie drinken......klaar

Rom update zich daarna via OTA

• DragonFly
jfs4u schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:13:
goedendag, ik heb een xtrons 8.1 autoradio,
nu heb ik een vraag, ik wil graag dat sommige programma's
zoals flitsnav gewoon in de radio actief blijven als de auto
van contact afgaat en op contact. startup manager programma's
werken niet, omdat die radio in een soort sluimer mode gaat en niet geheel
opnieuw opstart, wie weet hier een oplossing voor?
Custom ROM installeren die een whitelist heeft voor programma's die actief moeten blijven. Zie Post hierboven. Moet je Xtrons 8.1 wel een PX5 bordje hebben

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-03 21:40
Ziet er goed uit.
Merk je qua performance nog verschil?

Als ik het goed lees, ik zit op stock firmware, kan ik die loader apk installeren en dan vanaf USB deze flashen?
DragonFly schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:30:
[...]

Zelf gebruik ik de originele firmware allang niet meer en maak gebruik van een custom ROM die werkt op elk PX5 board.

- loader APK downloaden en installeren op de headunit (die zorgt dat je gelijk in fastboot/recovery komt)

PSN: proditaki specs

• jfs4u
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-02 21:13
[...]

bij model staat: PX30(1024x600), kan hierop flashen?
en wat zijn verdere voordelen om deze rom te flashen?

• DragonFly
jfs4u schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:02:
[...]

bij model staat: PX30(1024x600), kan hierop flashen?
en wat zijn verdere voordelen om deze rom te flashen?
Ben bang van niet, de PX30 zit tussen de PX3 en PX5 in. Zeg maar een goedkopere oplossing voor PX5 bordjes. Chipset is redelijk vers op de markt en ik heb nog niet gelezen dat iemand zich bezig houdt met het maken van een custom ROM

Custom ROMs worden over het algemeen gemaakt door zeer ervaren gebruikers/programmeurs die niet zich ergeren aan de (on)mogelijkheden van de bestaande fabrieks ROM.

Custom ROMs zijn bevatten een welkome uitbreiding (whitelists, nuttige tools, extra instellingen) en zijn vaak zwaar geoptimaliseerd voor gebruik en ontdaan van de originele bloatware. Daarnaast bevatten ze meerdere Launchers, die het gebruik makkelijker en overzichtelijk maken. Chinezen kunnen over het algemeen wel hardware maken maar een (logische) gebruikersinterface, gericht op Europeanen is vaak te hoog gegrepen. ...Vandaar de custom ROMs

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

HaTe

haat niet

[...]

Mensen, pas op. Dit werkt alleen als je een MTCD of MTCE MCU hebt.
PX5 staat daar los van. Dat is enkel de cpu. Het flashen zal misschien wel goed gaan, maar je kan dan verder geen radio functies gebruiken omdat de MCU anders is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• proditaki
HaTe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:38:
[...]

PX5 staat daar los van. Dat is enkel de cpu. Het flashen zal misschien wel goed gaan, maar je kan dan verder geen radio functies gebruiken omdat de MCU anders is.
Klopt.
Op de xda devs site staat hoe je dat kunt checken.
You can install this firmware on your radio, if in Settings > System > About machine >
The model starts with px5
The Android version starts with 8.0.
The MCU version starts with MTCD or MTCE. Then there can be any letters, two, three, four - it does not matter.

[ Voor 33% gewijzigd door proditaki op 19-02-2019 09:35 ]

• jfs4u
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-02 21:13
maar hoe kan ik nu whitelists toevoegen aan mijn px30?
hoe kan ik voorkomen dat sommige apps na sleepstand verwijnen
DragonFly schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:11:
[...]

Ben bang van niet, de PX30 zit tussen de PX3 en PX5 in. Zeg maar een goedkopere oplossing voor PX5 bordjes. Chipset is redelijk vers op de markt en ik heb nog niet gelezen dat iemand zich bezig houdt met het maken van een custom ROM

Custom ROMs worden over het algemeen gemaakt door zeer ervaren gebruikers/programmeurs die niet zich ergeren aan de (on)mogelijkheden van de bestaande fabrieks ROM.

Custom ROMs zijn bevatten een welkome uitbreiding (whitelists, nuttige tools, extra instellingen) en zijn vaak zwaar geoptimaliseerd voor gebruik en ontdaan van de originele bloatware. Daarnaast bevatten ze meerdere Launchers, die het gebruik makkelijker en overzichtelijk maken. Chinezen kunnen over het algemeen wel hardware maken maar een (logische) gebruikersinterface, gericht op Europeanen is vaak te hoog gegrepen. ...Vandaar de custom ROMs

• DragonFly
HaTe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:38:
[...]

PX5 staat daar los van.
Geen paniek, dat antwoord was ook alleen bedoeld voor Leonardus66 en die heeft een PX5. Er zijn ook units die nog Android 6 draaien tezamen met een PX5 bord. Dan gaat het flashen wat gecompliceerder.
jfs4u schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:29:
maar hoe kan ik nu whitelists toevoegen aan mijn px30?
hoe kan ik voorkomen dat sommige apps na sleepstand verwijnen[...]
Mja, dus niet. Die functionaliteit zit gewoon niet ingebakken. Je kan of op XDA zoeken of er iemand een app gemaakt heeft die universeel werkt of wachten op een custom rom.

In het eerste geval weet ik haast wel zeker dat je unit geroot moet zijn. Een custom rom is 9 van de 10 keer standaard geroot.

• proditaki
yoshmite schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:46:
Beste mede tweakers,

Wil een Android radio kopen voor mn golf 6 maar zit te twijfelen tussen deze xtron PE98MTVPL en een dasaita met 9" inch scherm (https://s.click.aliexpress.com/e/bfjivbAC ). Iemand enig idee welke chips erin de xtron zitten?
En heeft iemand al ervaring met een van deze units qua kwaliteit?
De aliexpress versie die je link, is een PX5 bord.
de xtron is ooke en PX5 bord.
De PX5 is goed ondersteund, dus eigenlijk komt de keuze alleen neer op welke leverancier de beste prijs/service etc biedt?

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08-2025
proditaki schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:08:
[...]

De aliexpress versie die je link, is een PX5 bord.
de xtron is ooke en PX5 bord.
De PX5 is goed ondersteund, dus eigenlijk komt de keuze alleen neer op welke leverancier de beste prijs/service etc biedt?
Ándere chips die op het bord zitten maakt dan niet veel uit? Zit er verder nog verschil in kwaliteit en zeker qua geluid?
Prijs is bijna hetzelfde echter bij dasaita kan ik voor kleine meerprijs kiezen voor dsp

• Leonardus66
  • Niet online
Enige weken geleden ben ik uitstekend geholpen door DragonFly op dit forum om mijn onbruikbare PX5 weer aan de gang te helpen en vervolgens te upgraden met een nieuwe ROM ( HAL9K). Ik had verwacht dat daarmee een ander hardnekkig probleem daarmee ook opgelost zou zijn maar dat bleek helaas niet zo. Regelmatig blijkt bij het opstarten van de radio de WIFI uitgeschakeld te zijn en die blijkt met geen mogelijkheid weer in te schakelen. Het schuifje dat bij de instellingen de wifi in en uit schakelt is niet in de
aan"stand te schuiven. Een aantal dagen later is de WIFI dan weer plotseling ingeschakeld en kan dat normaal via de instellingen in en uit geschakeld worden. Dit probleem blijft zich een regelmatig herhalen., zo'n 2 a 3 keer per maand. Het is een lastig probleem waaraan ik inmiddels een beetje gewend was geraakt maar waarvan ik verwacht had dat dit met de nieuwe update wel verholpen zou zijn. Resetten van netwerkinstellingen geeft geen oplossing. Fabrieksinstellingen heb ik nu niet opnieuw geprobeerd omdat ik nogal wat apps heb geïnstalleerd. Een eerdere reset naar fabrieksinstellingen heeft toen wel geholpen om de WIFI weer in te schakelen maar het probleem bleef zich vervolgens wel voordoen.Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 11:41
Leonardus66 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:33:
Enige weken geleden ben ik uitstekend geholpen door DragonFly op dit forum om mijn onbruikbare PX5 weer aan de gang te helpen en vervolgens te upgraden met een nieuwe ROM ( HAL9K). Ik had verwacht dat daarmee een ander hardnekkig probleem daarmee ook opgelost zou zijn maar dat bleek helaas niet zo. Regelmatig blijkt bij het opstarten van de radio de WIFI uitgeschakeld te zijn en die blijkt met geen mogelijkheid weer in te schakelen. Het schuifje dat bij de instellingen de wifi in en uit schakelt is niet in de
aan"stand te schuiven. Een aantal dagen later is de WIFI dan weer plotseling ingeschakeld en kan dat normaal via de instellingen in en uit geschakeld worden. Dit probleem blijft zich een regelmatig herhalen., zo'n 2 a 3 keer per maand. Het is een lastig probleem waaraan ik inmiddels een beetje gewend was geraakt maar waarvan ik verwacht had dat dit met de nieuwe update wel verholpen zou zijn. Resetten van netwerkinstellingen geeft geen oplossing. Fabrieksinstellingen heb ik nu niet opnieuw geprobeerd omdat ik nogal wat apps heb geïnstalleerd. Een eerdere reset naar fabrieksinstellingen heeft toen wel geholpen om de WIFI weer in te schakelen maar het probleem bleef zich vervolgens wel voordoen.Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik heb dit issue ook. Helaas nog geen oplossing voor gevonden.

Say Whut?!

• proditaki
TokoSenang2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:07:
Ik heb onlangs een Android octa core voor mijn Peugeot 508 gekocht. Geen Joying, zoals hier wel vaker schijnt ge worden gekocht, maar een zhangnanyi MT-M937. De winkel is gelijknamig en geeft geen service, blijf liever maar weg.

De unit voldoet redelijk, er zijn een paar zaken die ik wil veranderen
- de stuurbediening, en de knoppen tussen de stoelen, doen niet allemaal wat ze moeten doen. Zo moet je enorm aan de volumeknop zwengelen om de zaak zachter of harder te krijgen, de mute-knop zet de unit uit en zijn er nog wat dingetjes.
- radio en DAB+ vallen regelmatig uit. ALS er ontvangst is, is dit kraakhelder, alleen valt het geluid soms even weg. Als antenne zit de standaard Peugeot antenne en de DAB + antenne is volgens voorschrift gemonteerd.
De winkel suggereert dat ik naar een officiële dealer moet dus daar heb jeweining aan.

Ik heb nu drie vragen
- is de Cambus te herprogrammeren? De Canbus heb ik via de unit al op een andere Peugeot gezet, maar dat hielp niet
- het volume van de verschillende apps verschilt enorm, IGO de routeplanners komt snoeihard door, terwijl spotify zachtjes doorklinkt
- heeft iemand idee waarom de radio (FM en DAB+) steeds even uitvalt?
Op de site staat in ieder geval dat het een PX5 is.
Wat je kunt doen is even in de "About device" kijken wat voor type MCU het is
Er staat iets van
"MCU Version" met daaronder een string
als er staat
MTCD of MTCE kun je deze custom ROM installeren.

https://forum.xda-develop...tcd-e-head-units-t3847477

Let ook ff op de MCU versie, hij raadt aan dat deze tenminste v2.93 is.
Bij mij stond er bijvoorbeeld
MTCE_KLD_V2.88b_1
De letters KLD zijn je MCU fabrikant/type en daarvoor moet je dan specifiek een update zoeken (in mijn geval geupdate naar 3.01)

in de custom rom kun je veel meer instellingen aanpassen, misschien helpt dat.

edit: over DAB ontvangst heb ik gelezen dat die Raamplak antennes vaak niet zo goed werken en dat een fatsoenlijke (actieve) dat antenne wel een must is. (of iig een antenne buiten de auto)

in je instellingen bij CAR -> Factory settings (code is meestal: 126) kun je de canbus instellingen veranderen. Een ander type selecteren kan helpen.

Oh ik zie nu pas je vraag over volume, ik weet niet hoe dat bij de standaard ROMs is maar bij de custom ROM kun je wel volume niveaus voor bepaalde dingen aanpassen. (Sowieso kun je in de instellingen van bijv Sportify ook kiezen tussen, ik dacht, "zacht", "normaal" en "hard" oid)

[ Voor 12% gewijzigd door proditaki op 07-03-2019 11:48 . Reden: toevoeging ]

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-03 09:30
Ik heb een Dicola Head Unit PX5 4GB/32GB android 8.0 voor mijn Audi A3 gekocht. Deze is qua uiterlijk en specs hetzelfde als de Xtrons PB78AA3P. Ik koos voor de Dicola omat deze een IPS schermpje heeft. Besteld via AE uit Duitsland.

Het apparaat past goed en ziet er mooi uit. Het enige probleem is de Wifi module. Af en toe is de Wifi uitgeschakeld en wil deze niet meer ingeschakeld worden via de instellingen. Het aanraken van het Wifi schuifje geeft geen resultaat. Enkel het apparaat opnieuw resetten verhelpt het probleem voor een paar dagen.

Iemand een idee wat dat kan zijn? Lijkt me een hardware/software gevalletje. Ik lees op internet dat meer er last van hebben bij diverse merken. Wel allemaal hetzelfde apparaat PX5 met de MCD/E MCU

• henkb123
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik las ergens dat de temperatuur (kou) de wifi module beïnvloed en dat daardoor deze niet meer ingeschakeld kan worden. Enkel een reboot laat hem weer werken.

Ik heb met de leverancier nu contact. Eerst heb ik van hen een update.zip bestand gekregen (zelfde versie als welke is geïnstalleerd bij aankoop). Helaas geen verbetering, elke 3 a 4 dagen stopt de wifi.

Ik heb hen een filmpje va het probleem gestuurd. Ze gaan nu de "engineer" er naar laten kijken.

Ik houd je op de hoogte wanneer er bericht is. Heb in ieder geval een dispute aangemaakt en daardoor willen ze wat meer moeite doen bij Aliexpress.
Leonardus66 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:33:

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 18:08
Mijn Dasaita 9 inch android 8.0 px5 is binnen. Ik had gisteren geen tijd om alles netjes aan te sluiten en testen, dus heb ik alleen de usb en gps met wifi antenne aangesloten. Gps zit los, ik ben van plan om er zondag naar te kijken. Wat me tot nu toe opvalt is dat het best wel een snel ding is, geen vastlopers, tot nu toe alleen podcasts en google maps getest en ze werken beiden netjes. Vanmiddag spotify en waze installeren en ook sygic als offline navigatie.
Een minpunt is dat ik een ruis geluid hoor, wordt niet harder of zachter maar wanneer de auto uitstaat is het duidelijk te horen. Ik geloof dat dit door de wifi antenne of radio aansluiting komt, misschien zijn de kabels niet goed afgeschermd.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• yoshmite
Jorca schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:30:
Mijn Dasaita 9 inch android 8.0 px5 is binnen. Ik had gisteren geen tijd om alles netjes aan te sluiten en testen, dus heb ik alleen de usb en gps met wifi antenne aangesloten. Gps zit los, ik ben van plan om er zondag naar te kijken. Wat me tot nu toe opvalt is dat het best wel een snel ding is, geen vastlopers, tot nu toe alleen podcasts en google maps getest en ze werken beiden netjes. Vanmiddag spotify en waze installeren en ook sygic als offline navigatie.
Een minpunt is dat ik een ruis geluid hoor, wordt niet harder of zachter maar wanneer de auto uitstaat is het duidelijk te horen. Ik geloof dat dit door de wifi antenne of radio aansluiting komt, misschien zijn de kabels niet goed afgeschermd.
Deze heb je snel binnen gekregen. Moest je nog douane kosten betalen?
zou je nog een filmpje kunnen maken als je alles voor elkaar hebt?

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-04 16:16

databeestje

Von PrutsHausen

Jorca schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:30:
Slechte aarde? Sommige auto's (Nissan geloof ik) hebben een flut aarde en is het handig om deze met het chassis te verbinden.

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 18:08
Jorca schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:45:
[...]

Ja dat werkt wel, alleen wilde ik de bel knop veranderen naar een ok google. Jammer genoeg lukt het niet.
YouTube: Daisata px5 android 8.0 golf mk6 zijn meerdere filmpjes

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• yoshmite

• yoshmite
Heb je het filmpje eraf gehaald? Ik dacht even rustig bekijken is het weg.

• proditaki
Blueone schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb Wifi eigenlijk altijd uitstaan omdat mijn 4G dongle zich als bedraad netwerkapparaat gedraagd. Dus helaas zit het hem daar ook niet in.
Hmm. Naja wellicht dan een externe bluetooth module. Er zijn meer mensen die dit probleem hebben gehad. Dus ik neem aan dat er mensen zijn die dat met een externe module hebben opgelost.

Misschien moet je eerst kijken of je iets van garantie hebt?

En anders kan een vervangend px5 bord wellicht een oplossing bieden maar ik heb geen idee op welke BT chipset je dan moet letten en wat zoiets kost.

• proditaki
lampie1979 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dank voor je reactie. Accu heb ik vervangen door een nieuwe (dacht dat deze het probleem was).

Ik heb hem nu ontkoppelt en kijk dan wat er na 2 weken gebeurd. Hij gaat inderdaad direct aan dus schiet op stand-by. Ik kon in de instelingen de optie hiervoor niet vinden? Je kon direct en na x minuten selecteren. Wat ik heb gelezen is het mogelijk de CANBUS module. Heb nu de bijgeleverde draadboom aangepast. Nu tijd vinden om het te testen...
Ik zal straks even kijken waar die instelling staat om de radio helemaal uit te zetten. ( je kunt kiezen voor verschillende tijden, ik heb het op 1 uur staan)

De CANBUS module zat bij mij in de kabelboom (klein wit stekkertje).
In mijn geval zijn er niet zo veel mogelijkheden als bij sommige auto's.
- Stuurwielbediening,
- Communicatie met het Display in het dashboard (bijv welke Radiozender er op staat)

Bij VAG zijn er volgens mij meer mogelijkheden.
Bij de meeste radio's die op de PX5 gebaseerd zijn kun je, voor zover ik weet, een canbus module aansluiten.

Ik denk dat het handigst is dit even bij de leverancier van je Radio na te vragen.

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-02 12:36

lampie1979

Hoepla!

proditaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:55:
[...]

Ik zal straks even kijken waar die instelling staat om de radio helemaal uit te zetten. ( je kunt kiezen voor verschillende tijden, ik heb het op 1 uur staan)

De CANBUS module zat bij mij in de kabelboom (klein wit stekkertje).
In mijn geval zijn er niet zo veel mogelijkheden als bij sommige auto's.
- Stuurwielbediening,
- Communicatie met het Display in het dashboard (bijv welke Radiozender er op staat)

Bij VAG zijn er volgens mij meer mogelijkheden.
Bij de meeste radio's die op de PX5 gebaseerd zijn kun je, voor zover ik weet, een canbus module aansluiten.

Ik denk dat het handigst is dit even bij de leverancier van je Radio na te vragen.
Thanks. Ik zag het nut hier niet van in om dit naar 1 uur te zetten ipv direct. Ik zal de tijdinstelling ook aanpassen van direct naar 1 uur. Canbus is bij mij hetzelfde. Wit stekkertje met module. VAG 2007 heeft ook niet zoveel opties (display in dashboard en stuurwielbediening en dat is het.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• henkb123
voor alle mensen met het px5 wifi/bt probleem.

Ikkwam op google wat items tegen die over de wifi/BT chip gaan Er schijnt een fout te zitten in de USB configuratie. De Wifi/BT module schijnt nl ook een USB connectie te hebben. Wij hebben de GL850 chip welke stoort. We moeten de GL852 chip hebben. Maar solderen van dergelijke kleine chips is voor mijn kolenschoppen niet te doen.

Men heeft het in deze post opgelost door de USB module te rebooten elke keer wanneer het scherm uit slaapstand komt. Dit doen ze met Tasker. De unit moet dan wel geroot zijn.

Alle info op XDA:
[url="https://forum.xda-develop...oth-waking-t3852206/page4"]https://forum.xda-develop...oth-waking-t3852206/page4[/url]

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
Naar aanleiding van alle informatie op deze forum heb ik een Dasaita autoradio gekocht via aliExpress.. Zowel de bouwkwaliteit als de gebruik van de radio ben ik zeer over te spreken. Aangezien er geen duidelijke beschrijving word meegestuurd plaats ik hier mijn inbouw proces en zaken waar je op moet letten.

Dit betreft dus een radio voor een Suzuki Swift 2005 - 2010 model.

Zie hier de radio op AliExpress

CPU: Rockchip PX5 Octa-Core, 64-Bit Coretex A53, 4GB memory

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jMvK1vb/Radio.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2M43VNr/Radio.png
Dit word er allemaal bij geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Wv91mnY/Oudesituatie.png
Oude situatie:

Om de huidige radio + frame eruit te krijgen dien je eerst 2 schroeven los te halen (dopje 10). Hierbij is het makkelijk om de kap onder je stuur eraf te halen. Kun je eenvoudig eraf trekken. Aan de andere kant is het open maken van je dashboardkastje genoeg om erbij te kunnen.

Betreft deze 2 schroeven:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hF9RzxS/Aansluiting.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LP7KLp4/Aansluiting-2.jpg

Daarna kun je met een plastic hulptool de gehele frame eruit halen.Vergeet dan niet om je ventilatieroosters over te zetten en de plastic clipjes. Dat laatste heb je nodig om de nieuwe radio vast te klikken.
De GPS module heb ik in de dashboard bakje geplakt zodanig dat die niet in de weg zit en mijn GPS bereik prima is. Microfoon is niet noodzakelijk omdat er aan de voorkant van de radio al een MIC zit en tot zover werkt die uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C5N3tk0/Klipjes.jpg

Daarna opstarten en werd verwelkomt met het Suzuki logo:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jgMQKJB/Opstarten.jpg

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kQ8SgQX/Aangesloten.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zJdX1Gq/IMG-20190331-WA0001-LI.jpg

• henkb123
Ik heb nog een vraag aan jullie als gebruikers van de PX5 type autoradio.

Ik merk dat de brightness erg hoog is. Ook in de laagste stand best nog wel fel. De helderheid is ook niet op automatisch in te stellen zodat bij zonsondergang de radio automatisch dimt.

Weet iemand een oplossing of app die dat wel doet? Ik heb de app Lux auto brightness Al gekocht maar dat werkt niet.

• Leonardus66
  • Niet online
henkb123 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 01:39:
voor alle mensen met het px5 wifi/bt probleem.

Ikkwam op google wat items tegen die over de wifi/BT chip gaan Er schijnt een fout te zitten in de USB configuratie. De Wifi/BT module schijnt nl ook een USB connectie te hebben. Wij hebben de GL850 chip welke stoort. We moeten de GL852 chip hebben. Maar solderen van dergelijke kleine chips is voor mijn kolenschoppen niet te doen.

Men heeft het in deze post opgelost door de USB module te rebooten elke keer wanneer het scherm uit slaapstand komt. Dit doen ze met Tasker. De unit moet dan wel geroot zijn.

Alle info op XDA:
[url="https://forum.xda-develop...oth-waking-t3852206/page4"]https://forum.xda-develop...oth-waking-t3852206/page4[/url]
Henk123
Het lukt me niet via de door jou opgegeven adressen de betrefffende pagina,s op XDA te bereiken . Via ander pagina's inmiddels wel meer informatie gekregen over het gebruikt script en Tasker. Wordt voor mij toch wel een beetje te technisch. Zag ook een methode om een Wifi/BT Dongle via de USB aan te sluiten en de ingebouwde module te omzeilen. De Comfast RTL 8723BU zou hiervoor gebruikt worden. Kost bij Ali ca €6,- dus ga ik maar eens proberen.

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-01 13:34
Hallo mede tweakers,

ik heb een vraag waar ik niet uit kom, misschien weten jullie het antwoord. Voor een Fiat Ducato (2015) die omgebouwd is tot camper heb ik een Witson PX5 unit met Android 8.0 besteld in China. Ik had er ervaring mee omdat ik voor mijn andere auto (Suzuki Swift uit 2011) ook al een zelfde unit had gekocht en ingebouwd.

Mijn eigen auto is probleemloos, maar de Fiat Ducato geeft een foutcode. De km stand knippert en er blijft een waarschuwingslampje branden. De unit werkt verder prima. Plaats ik de oude radio terug, dan is de foutcode ook weg. Uitlezen en foutcode resetten bij de dealer mocht niet baten.

Ik heb heel google al afgezocht, maar heb de oplossing nog niet gevonden. Het zit hem denk ik in de communicatie met de radio. Alles werkt perfect, alleen de lampjes knipperen. Als iemand een goed idee heeft voor een oplossing hoor ik het graag!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:23

houthakker

Poehé

alfredpot schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:21:
Hallo mede tweakers,

ik heb een vraag waar ik niet uit kom, misschien weten jullie het antwoord. Voor een Fiat Ducato (2015) die omgebouwd is tot camper heb ik een Witson PX5 unit met Android 8.0 besteld in China. Ik had er ervaring mee omdat ik voor mijn andere auto (Suzuki Swift uit 2011) ook al een zelfde unit had gekocht en ingebouwd.

Mijn eigen auto is probleemloos, maar de Fiat Ducato geeft een foutcode. De km stand knippert en er blijft een waarschuwingslampje branden. De unit werkt verder prima. Plaats ik de oude radio terug, dan is de foutcode ook weg. Uitlezen en foutcode resetten bij de dealer mocht niet baten.

Ik heb heel google al afgezocht, maar heb de oplossing nog niet gevonden. Het zit hem denk ik in de communicatie met de radio. Alles werkt perfect, alleen de lampjes knipperen. Als iemand een goed idee heeft voor een oplossing hoor ik het graag!
CAN-bus los koppelen?

Specs

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

proditaki schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:11:
[...]

Ik ben sowieso erg te spreken over de HAL9K rom.
Qua performance ga je er zeker op vooruit.
Mmm. Ik heb een wondefoo android radio (ford focus) en ook last van wegvallende wifi (en bluetooth). Werkt de Rom ook op deze radio?

inmiddels de pagina op Xda gevonden, ik check het in de settings van de radio. ik heb iig de px5 chipset en android 8.

[ Voor 14% gewijzigd door thejoker80 op 24-04-2019 08:21 ]

• proditaki
thejoker80 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:18:
[...]

Mmm. Ik heb een wondefoo android radio (ford focus) en ook last van wegvallende wifi (en bluetooth). Werkt de Rom ook op deze radio?

inmiddels de pagina op Xda gevonden, ik check het in de settings van de radio. ik heb iig de px5 chipset en android 8.
Het is ook belangrijk dat je kijkt of je een MTCD / MTCE unit hebt.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben nu de eigenaar van een Xtrons met Android 8 voor mijn Audi TT. Ik wilde iets hebben dat netjes integreert met de rest van de dashboard en niet erbuiten hangt zoals een tablet.
De oude radio (RNS-E) uit 2008 was bagger. Alleen SD kaarten tot 2GB of MP3-CD. Navigatieberekening duurde eeuwenlang. Radio had niet door als signaal wegviel waarbij je zelf opnieuw moet zoeken naar beste frequentie.

De nieuwe is ook een Rockchip PX5. 7 inch, octa core, 4GB RAM, 32GB disk.
Aansluiten was vrij eenvoudig, paar bestaande kabels gaan in de canbus-adapter.

Ervaringen zover:
- Geen bluetooth tethering ondersteuning, alleen via Wifi. Ik heb dit opgelost door op mijn telefoon automatisch hotspot aan te zetten bij het verbinden met de bluetooth.
- Wifi bereik is niet ver, logisch met klein antenne achter. Verbinden met wifi thuis lukt niet, alleen via wifi hotspot op mijn telefoon.
- Geen lichtsensor die brightness automatisch instelt.
- FM radio werkt prima. Veranderen van zender is instant. Enige irritant is dat zendernamen niet constant blijven staan, af en toe laat hij alleen de frequentie zien.
- Ik heb niet zoveel apps nodig. Offline Sygic navigatie, Flitsmeister, Spotify erop gezet.
- A2DP werkt niet lekker in combinatie met mijn telefoon. Vorige/volgende werkt vaak niet en veel hikjes.
- Mediaknoppen op mijn stuur werken prima voor FM radio maar niet in andere apps zoals Spotify.
- Brightness op zijn laagst is veel te fel 's nachts. Dit is nog te dimmen met de app Twilight.
- USB aansluiting of SD-kaart voorop zou mooier zijn geweest.

Ik heb ook gelijk een DAB+ USB dongle erbij genomen maar ik zit met de antenne die ik nergens goed kan wegwerken. Ik heb bijna geen bereik als ik de antenne erachter zet. Ik ga een poging doen om de GPS-kabel aan een splitter te hangen en of daaruit ook een DAB+ signaal kan krijgen.

Geen idee wat ik verder nog ermee kan doen. OBD2 connector of rooten.

[ Voor 42% gewijzigd door Dutchmega op 27-04-2019 14:30 ]

Verwijderd

Al mensen die hun px5 hebben geüpdatet naar Android 9?
Ik hoor dat met de update de navigatie volume seperaat in te stellen is...... Iets wat ik nog steeds een groot gemis vind.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-04 08:53
Ik overweeg een PX5 unit te kopen. Nu maak ik me een beetje zorgen over de boot tijd. Op zich is het niet zo erg als de muziek pas na 30 sec begint, maar ik zou graag meteen, of in ieder geval wat sneller dan 30 sec, beeld hebben van mijn achteruitrijcamera.

Kan iemand bevestigen dat je al beeld op je unit krijgt, nog voordat deze volledig is opgestart?

[ Voor 24% gewijzigd door Blackouts op 22-05-2019 21:16 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-04 13:21
bramv82 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:50:
Ik overweeg een PX5 unit te kopen. Nu maak ik me een beetje zorgen over de boot tijd. Op zich is het niet zo erg als de muziek pas na 30 sec begint, maar ik zou graag meteen, of in ieder geval wat sneller dan 30 sec, beeld hebben van mijn achteruitrijcamera.

Kan iemand bevestigen dat je al beeld op je unit krijgt, nog voordat deze volledig is opgestart?
Tijdens het cold booten geeft mijn achteruit camera al beeld.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:33
bramv82 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:50:

Vanuit de standby is ie binnen 2 seconden gestart. Nadeel hiervan kan wel het stroomverbruik zijn, daarom zit er bij mij een schakelaar in de constante plus om bij langere stilstand de radio helemaal uit te kunnen schakelen.

• MichelJ
ingebouwd android

Voor mijn renault clio ook via aliexpress.com een android radio besteld. Het inbouwen was simpel mede ook omdat er groot deel van het dashboard meegeleverd werd waardoor dit er erg netjes uit ziet. Te spreken over de kwailiteit, alleen het aansluiten van de achteruit rij camera was even een dingetje omdat dit niet goed beschreven stond. Het aansluiten van de reverse draad op de goede draad van de auto en dit werkte ook weer. Wanneer de lampen aangaan dempt automatisch de scherm.

Radio heeft tijd nodig om op te starten maar de achteruitrij camera doet het meteen (tijdens bootproces) wanneer nodig is. Helaas werkt TomTom momenteel niet omdat er een probleem met de PX5 processor bestaat maar heb nu sygic draaien (zie foto) en deze is ook zeer duidelijk en goed.

Dab+ is nog niet helemaal zoals het zou moeten werken maar dit komt denk ik zelf door de antenne. Maar wil momenteel nog geen antenne extra aan de buitenkant installeren. Raamantenne voldoet niet.

Carplay werkt wel maar hikt (navigatiestem) veel als je muziek en navigatie tegelijkertijd draait. Dit ligt meer aan de USB device dan aan de radio.

Heb nu een LTE 4G dongle van Huawei met datakaartje en heb nu dus altijd internet. Dit werk zeer goed. Zo goed dat ik deze ook ga gebruiken voor mijn laptop als ik internet nodig heb. Datakaart is onbeperkt.

Al met al werkt de radio zeer goed. Als je bij de android radio blijft ben ik zeer tevreden. Heb nu de opzet draaien met internetradio, spotify en sygic. Bluetooth telefoon werkt zeer goed. Heb niet eens een losse mic nodig en gebruik de ingebouwde voorop de radio.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gister mijn PX5 naar Android 9 bijgewerkt, beetje prutsen met de juiste recovery maar het is gelukt! Nog niet helemaal zeker of ik bij deze rom blijf maar de basis lijkt goed.

Binnenkort toch maar eens kijken naar een DAB+ uitbreiding en dan ook gelijk maar een achteruitrijcamera erbij. Dan is het eerst weer compleet. *D

Lees alleen maar slechte dingen over DAB, laat maar ff.

[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 25-05-2019 11:15 ]

• henkb123
Interresant dat Android 9 voor PX5 er is.

Waar heb je deze gehaald? Ik heb nl. veel last van de helderheid van mijn Android apparaat. Ik krijg deze maar niet automatisch in nachtstand.
Beekforel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:04:
Gister mijn PX5 naar Android 9 bijgewerkt, beetje prutsen met de juiste recovery maar het is gelukt! Nog niet helemaal zeker of ik bij deze rom blijf maar de basis lijkt goed.

Binnenkort toch maar eens kijken naar een DAB+ uitbreiding en dan ook gelijk maar een achteruitrijcamera erbij. Dan is het eerst weer compleet. *D

Lees alleen maar slechte dingen over DAB, laat maar ff.

• Beekforel
  • Laatst online: 15:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

henkb123 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:40:
Interresant dat Android 9 voor PX5 er is.

Waar heb je deze gehaald? Ik heb nl. veel last van de helderheid van mijn Android apparaat. Ik krijg deze maar niet automatisch in nachtstand.

[...]
Euh xda ergens. Hal9k.

• MuTTLeYs
  • Laatst online: 28-11-2025
ArawnofAnnwn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:54:
Iemand een tip voor welke radio handig is voor mijn auto? Ik heb een Toyota Auris MK1 (2006-2012) . Ik zag op Ali dat er frontjes te krijgen zijn om er een 2-din in te plaatsen.

Wat ik graag wil kunnen:
- Waze
- Spotify
- Flitsmeister
- Als het kan de drie hierboven tegelijkertijd
- Kunnen bellen
- Stuurbediening blijven gebruiken
- Achteruitrij camera
- Snel opstarten
- Internet via bluetooth (voor spotify, waze, flitsmeister etc)

Geen behoefte aan een cd speler. fm/dab mag, niet noodzakelijk.
Bij het gebruik van Waze kan je Spotify geïntegreerd gebruiken. Flitsmeister is dan tevens overbodig. Alle meldingen ontvang je van Waze.
Voor de rest PX5 of PX6, dan heb je al je wensen. Even zoeken op Ali ofzo.

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 11:52
MuTTLeYs schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Bij het gebruik van Waze kan je Spotify geïntegreerd gebruiken. Flitsmeister is dan tevens overbodig. Alle meldingen ontvang je van Waze.
Voor de rest PX5 of PX6, dan heb je al je wensen. Even zoeken op Ali ofzo.
De reden waarom ik graag flitsmeister er naast wil, is vanwege ambulance/brandweer en soms politie meldingen, die waze helaas niet heeft. Controles staan normaal gesproken al in waze dus daarvoor heb ik flitsmeister niet nodig. Ik draai het nu vaak in split screen op mijn telefoon.

Dank je voor de tip, ik ga eens reviews lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 03-06-2019 20:30 ]

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
Raziel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Hier ook niet, heb aanstaan dat hij bij bluetooth connectie zou moeten starten, maar dat gebeurt niet.
Heeft iemand hier het automatisch starten van apps werkend gekregen? (op een PX5 met Android 8 )
Ik probeer dit met Tasker, maar die blijft ook niet actief. Ik heb het idee dat de radio op een wat afwijkende manier in standby/uit/low power gaat. En dat alle apps actief gekilled worden.

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 21:11
SiErRa schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:10:
[...]

Heeft iemand hier het automatisch starten van apps werkend gekregen? (op een PX5 met Android 8 )
Ik probeer dit met Tasker, maar die blijft ook niet actief. Ik heb het idee dat de radio op een wat afwijkende manier in standby/uit/low power gaat. En dat alle apps actief gekilled worden.
Met de Hal9K rom kun je apps kiezen die actief moeten blijven na ontwaken uit slaapstand. Dit werkt voor Flitsmeister bij mij prima. Denk 1x in de 2 weken dat ik hem handmatig moet opstarten bij dagelijks gebruik.

• Leonardus66
  • Niet online
Mijn PX5 geeft plotseling geen geluid meer. Eerst heb ik softwarematig van alles geprobeerd, complete reset, fabrieksinstellingen, helaas geen geluid. Na uitbouw blijkt er geen signaal op de luidsprekeruitgang te staan. Zowel de geluidsaansluiting aan de ISO stekkerzijde als de aparte geluidsuitgang van de radio geven geen signaal. Mogelijk is de versterker defect. Ik herinner mij wel dat de laatste tijd er soms plotseling een harde "tik" in het geluid te horen was. Mijn PX5 (android 8 octa) is nu 1,5 jaar oud en heeft wel vaker problemen gegeven oa het telkens uitvallen van de Wifi. Het geluid heeft eerder geen problemen gegeven. Kan ik het apparaat nu definitief bij het huisvuil zetten of heeft iemand een idee hoe ik deze radio toch aan de praat kan krijgen. Graag advies

• wjay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 09:43
Hoi allemaal,

Voor mijn Renault Grand Scenic ben ik me aan het oriënteren voor een android radio/navigatie 1 din (omdat mijn auto dit helaas heeft).
Graag jullie hulp/advies :)
Waarschijnlijk zal ik er 1 uitkiezen van Joying (een 9 inch of een 10.1 inch) omdat ik tot nu toe niet veel betere 1 din radios ben tegen gekomen. Ik zie verschillende processoren en chips
1.PX5 Octa Core
2.Intel Airmont eight-core 1.8GHz

Mijn vraag is wat ''beter'' is van deze 2 en of er grote verschillen zijn.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen hebben de units met een px5 een video out en en de intels niet. Ik heb geen achterhoofdsteun schermen maar maar zou leuk zijn als ik dat in de toekomst wel zou kunnen toevoegen (geen must).

Ik zie in deze toppic dat er mensen waren die problemen hebben ondervonden met het geluid van audio en van de parkeersensoren. Hoe kan ik dit vooraf tackelen?

Ik heb Joying ook gemaild over de vraag of Android Q ondersteund zal worden op de apparaten die nu verkocht worden. Na een paar omslachtige antwoorden hebben ze aangegeven dit op dit moment niet te kunnen zeggen. Mijn vraag is of er leden zijn die in het verleden ook een andere versie van android op het systeem hadden staan en dit geupgrade hebben?

Graag jullie advies..

[ Voor 11% gewijzigd door wjay op 11-06-2019 11:48 ]

• Blackouts
Sinds deze week een PX5 radio ingebuwd
Specifiek deze:
https://www.belsee.com/be...5-cx-5-cx5-2012-2016.html

Ik had al een achteruitrij camera aangesloten op mijn originele radio en deze werkte gewoon. Ik heb de 12V+ vanuit het achteruitrijlicht nu aangesloten op de reverse aansluiting op de android unit, maar deze schakelt niet over naar het camera beeld.

Iemand een idee waarom niet?

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-04 13:55
bramv82 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:15:
Specifiek deze:

Ik had al een achteruitrij camera aangesloten op mijn originele radio en deze werkte gewoon. Ik heb de 12V+ vanuit het achteruitrijlicht nu aangesloten op de reverse aansluiting op de android unit, maar deze schakelt niet over naar het camera beeld.

Volgens mij is dat niet de bedoeling. De reverse aansluiting op de radio moet een signaal krijgen van je canbus zodat ie in de weergave modus schakelt bij het in de achteruit zetten van je auto. Ik heb de voeding van de camera op het achteruitrijlicht aangesloten en de reverse aansluiting zit op de canbus.

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-03 14:03
Specifiek deze:

Mogelijk CANBUS setting niet goed in Car, Factory menu. Code 126 gebruiken om er in te raken

• berrieberrie
  • Laatst online: 10:54
[quote]bramv82 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:15:
Specifiek deze:

Mag ik vragen waarom je voor Belsee hebt gekozen?
Ze zijn wat duurder dan de andere aanbieders.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. Kia e-niro, 2xMarstek v3 fw147.112.117

• Blackouts
berrieberrie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:45:
[quote]bramv82 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:15:
Specifiek deze:

Mag ik vragen waarom je voor Belsee hebt gekozen?
Ze zijn wat duurder dan de andere aanbieders.
Eigenlijk omdat ze de enige waren die ik kon vinden die een passende joystick konden leveren voor mijn mazda cx-5.

Leuk als er nieuwe functies bij komen door een nieuwe radio, maar ik heb er een hekel aan als er bepaalde dingen niet meer werken.

• MichelJ
Specifiek deze:

Schakelt hij wel en geen beeld?

Dan zit je video in verkeerd.

Schakelt hij niet, check dan of je acheruit verlichting werkt?

Meten of je tov aarde wel 12 v hebt? Zit er geen signaal van reverse?

• MichelJ
van de week via GPSpower.net forum erachter gekomen dat er nog een 2e versie is van TomTom (TomTom NDS). Dit is een southamerica versie en deze draait dus op de Angroid Head Units PX5. Ik heb momenteel opgewaardeerd naar android 9 en Tomtom geïnstalleerd. Werkt als een trein.

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-1-6-a.html

Trouwens de laatste versie is 1.33

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-3-3-a.html

Omdat deze niet via de Playstore gaat, moet je een .apk bestand en een .obb bestand downloaden.

Verwijderd

MichelJ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:21:
van de week via GPSpower.net forum erachter gekomen dat er nog een 2e versie is van TomTom (TomTom NDS). Dit is een southamerica versie en deze draait dus op de Angroid Head Units PX5. Ik heb momenteel opgewaardeerd naar android 9 en Tomtom geïnstalleerd. Werkt als een trein.

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-1-6-a.html

Trouwens de laatste versie is 1.33

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-3-3-a.html

Omdat deze niet via de Playstore gaat, moet je een .apk bestand en een .obb bestand downloaden.
De NDS is hier allang ruimschoots besproken, werkt in principe prima totdat je kiest voor native stemmen ipv de system speech engine..... Dan krijg je een leuk circus.

• MichelJ
Raziel schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Blijft jammer, ik vind 'Xander' namelijk helemaal niks. Gelukkig staat mijn unit sowieso op US Engels, dus ik mag het met 'Samantha' doen. Die doet het best aardig, alleen straatnamen he? Traffic jam between 'hfasfhasdfjkh and hadsfhajkdfhaklsdfhui, 7 minutes delay'. Ik hoop bij elke update dat het gefixed wordt, maar heb er weinig vertrouwen in.
er is momenteel versie 1.34. Ik heb nu 1.33 en die werkt goed, krijg netjes te horen vertraging tussen weg A en weg B. Ik ben er momenteel zeer content mee. Dit is qua looks dezelfde versie als de IOS versie. Dus hoop dat de update die eraan komt voor Android ook weer werkt met PX5.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
MichelJ schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:39:
[...]

er is momenteel versie 1.34. Ik heb nu 1.33 en die werkt goed, krijg netjes te horen vertraging tussen weg A en weg B. Ik ben er momenteel zeer content mee. Dit is qua looks dezelfde versie als de IOS versie. Dus hoop dat de update die eraan komt voor Android ook weer werkt met PX5.
Word of warning, ik heb 1.3.4 geinstallleerd, maar die liep gelijk vast. Downgrade naar 1.3.3 ging niet, dus moest deinstalleren en opnieuw beginnen. Betekent ook weer alle kaarten opnieuw binnenhalen.

1.3.4 ook nog als clean install geprobeerd, geen succes. Misschien heb ik gewoon pech, maar ik wilde het wel even delen.

• Tejoh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-03 23:13
Vandaag https://nl.aliexpress.com...0e-4ea5-b37a-78814342e99c besteld.

Vriendin moest en zou hardware knoppen en een CD-speler in de auto hebben. Daarnaast had ik weinig zin in gezeur met faceplates. Is volgens het plaatje gewoon een PX5 octa-core met 32gb, dus moet goed komen qua hardware.

Ben benieuwd naar het resultaat.

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
MichelJ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:58:
[Afbeelding: ingebouwd android]

Voor mijn renault clio ook via aliexpress.com een android radio besteld. Het inbouwen was simpel mede ook omdat er groot deel van het dashboard meegeleverd werd waardoor dit er erg netjes uit ziet. Te spreken over de kwailiteit, alleen het aansluiten van de achteruit rij camera was even een dingetje omdat dit niet goed beschreven stond. Het aansluiten van de reverse draad op de goede draad van de auto en dit werkte ook weer. Wanneer de lampen aangaan dempt automatisch de scherm.

Radio heeft tijd nodig om op te starten maar de achteruitrij camera doet het meteen (tijdens bootproces) wanneer nodig is. Helaas werkt TomTom momenteel niet omdat er een probleem met de PX5 processor bestaat maar heb nu sygic draaien (zie foto) en deze is ook zeer duidelijk en goed.

Dab+ is nog niet helemaal zoals het zou moeten werken maar dit komt denk ik zelf door de antenne. Maar wil momenteel nog geen antenne extra aan de buitenkant installeren. Raamantenne voldoet niet.

Carplay werkt wel maar hikt (navigatiestem) veel als je muziek en navigatie tegelijkertijd draait. Dit ligt meer aan de USB device dan aan de radio.

Heb nu een LTE 4G dongle van Huawei met datakaartje en heb nu dus altijd internet. Dit werk zeer goed. Zo goed dat ik deze ook ga gebruiken voor mijn laptop als ik internet nodig heb. Datakaart is onbeperkt.

Al met al werkt de radio zeer goed. Als je bij de android radio blijft ben ik zeer tevreden. Heb nu de opzet draaien met internetradio, spotify en sygic. Bluetooth telefoon werkt zeer goed. Heb niet eens een losse mic nodig en gebruik de ingebouwde voorop de radio.
Michael, hoe heb je die dLTE 4G dongel aan de praat gekregen? bij mij ziet hij hem wel, maar ik krijg maar geen internet...

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Iemand een PX5 bordje over? Mijn bordje wil niet meer booten in recovery en in het OS.
Hierdoor kan ik hem niet flashen.

Ik heb al wel weerstandjes gekocht om met een USB kabel te maken die direct op het bordje aangesloten kan worden om wat aan te modderen maar of dit garanties bied, geen idee.

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-04 22:20
d5stick schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:25:
Iemand een PX5 bordje over? Mijn bordje wil niet meer booten in recovery en in het OS.
Hierdoor kan ik hem niet flashen.

Ik heb al wel weerstandjes gekocht om met een USB kabel te maken die direct op het bordje aangesloten kan worden om wat aan te modderen maar of dit garanties bied, geen idee.
Mijn Xtrons wil na het (proberen te) installeren van een custom rom (ik dacht hal9k) ook niet meer booten: geen recovery of OS.

AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080

• henkb123
voor degenen die een PX5 rom orgineel nodig hebben, ik heb eentje van de leverancier van mijn Dicola IPS 8.0 32/4GB head unit gekregen.

Denk dat al die PX5 roms gelijk zijn dus proberen kan. Ik wil hem wel ff via dropbox beschikbaar stellen indien gewenst

• berrieberrie
  • Laatst online: 10:54
Zijn er mensen die ervaring hebben met Zlink?
Heb een witson px5 met Android 8.0.
Deze wilt geen verbinding maken met mijn Xiaomi redmi note 5 met Android 9 en mui 10.
Via de Zlink met USB zou men Android auto kunnen laten draaien op de unit .
Heb ook al een moto z force met Android 7 geprobeerd, werkt ook niet.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. Kia e-niro, 2xMarstek v3 fw147.112.117

• Michel5128
Iemand enig idee hoe je van Android 9 weer terug kunt gaan naar Android 8 op de PX5? Krijg nu steeds de melding "This package is for "px5" devices; this is a "rk3288". Terwijl dit gewoon dezelfde chip is natuurlijk. :S

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 02-04 11:49
Rohit schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:29:

[...]

Welke van de 5 heb jij genomen?
Specs zien er goed uit maar zo rommelig om er 1 uit te kiezen haha!
Ik heb de 4G RAM met 32GB genomen PX5. De versie met digital sound processor was alleen te verkrijgen vanuit China en dan zit je weer met invoerrechten enzo. Schakelen naar de achteruitrij systeem moet erg snel gaan volgens mij. Ik heb alleen achteruirij sensoren nog maar die komen er direct voor als je hem daar in zet. Ook al heb ik het systeem uit.

Allen: ik had vandaag twee keer dat het scherm zwart bleef als ik de auto aanzette. Als ik op knopje drukte hoor ik wel een piep van uitgaan en dergelijke. Vervolgens helemaal van contact, even wachten, en hij draait weer. Opnieuw de standby delay ingesteld en 'remember last power state' onder de geavanceerde instellingen ingeschakeld en lijkt nu (even??) goed. Meer die dit hebben gehad?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-04 14:44
Henkie-Jan schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:50:
[...]

Ik heb de 4G RAM met 32GB genomen PX5. De versie met digital sound processor was alleen te verkrijgen vanuit China en dan zit je weer met invoerrechten enzo. Schakelen naar de achteruitrij systeem moet erg snel gaan volgens mij. Ik heb alleen achteruirij sensoren nog maar die komen er direct voor als je hem daar in zet. Ook al heb ik het systeem uit.

Allen: ik had vandaag twee keer dat het scherm zwart bleef als ik de auto aanzette. Als ik op knopje drukte hoor ik wel een piep van uitgaan en dergelijke. Vervolgens helemaal van contact, even wachten, en hij draait weer. Opnieuw de standby delay ingesteld en 'remember last power state' onder de geavanceerde instellingen ingeschakeld en lijkt nu (even??) goed. Meer die dit hebben gehad?
Hmm DSP is voor mij best belangrijk aangezien ik altijd het geluid top wil hebben ingesteld..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Rohit
Henkie-Jan schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:09:
[...]

Maar er zit wel weer een uitgebreide 'amplifier' in. Als ik het plaatje zie bij die DSP instellingen heb ik de zelfde, Geluid is top.
Kan je ook je equalizer aanpassen? Welke auto heb jij hem in?

Kansloos om zo even snel 1 te kiezen 8)7

Wat zouden jullie kiezen voor een Seat Leon 2010:

PX6 met 4gb ram en 64GB rom geen DSP
https://nl.aliexpress.com/item/32882178177.html

Of

PX5 met DSP 4gb ram 32gb rom
https://nl.aliexpress.com...-42c2-8ecf-425828d5896c-1

Of

https://nl.aliexpress.com...76-4e96-bdd7-b38d453cc3af

of wat anders...?

[ Voor 63% gewijzigd door Rohit op 29-07-2019 16:13 ]

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 21:54

NoE

Que?

Weet iemand al of er een officiële update naar 9.0 is (PX5-32GB, xtrons in mijn geval) model: PE98MTVPL

We love the smell of innovation in the morning!

Verwijderd

Eerst even voorstellen. Ik ben Harry en een noob op Android autoradiogebied. Wel sinds een half jaar een Joying met Android 8 en PX5 in de auto en over het algemeen bevalt het prima.
Toch blijft hij weleens hangen en heb daarom geprobeerd de Hal9k rom V3 erop te zetten. De handleidingen netjes volgend, de Youtube filmpjes netjes volgend... Klopt allemaal. En de installatie lukt iedere keer niet.

Het gaat mis bij de Modinstaller.apk. Die kan ik wel op de unit zetten en daarna openen. Als ik daarna op de grote Install-button druk, dan zou hij moeten rooten toch? Bij mij komt er Please wait... in het scherm, en dat blijft gewoon zo staan. 1 uur, 2 uur, 3 uur.... Verder gebeurt er helemaal niets! Kan wel altijd terug met de Back-knop bovenin het scherm en er is dan ook echt niets gebeurd met de unit.

Ik heb de boel verwijderd, USB stick opnieuw geformatteerd, opnieuw gedownload, alles diverse malen maar steeds hetzelfde resultaat. Snap er niks van. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik kan doen? Begin er een beetje moedeloos van te worden...

• Rohit
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:11:
Eerst even voorstellen. Ik ben Harry en een noob op Android autoradiogebied. Wel sinds een half jaar een Joying met Android 8 en PX5 in de auto en over het algemeen bevalt het prima.
Toch blijft hij weleens hangen en heb daarom geprobeerd de Hal9k rom V3 erop te zetten. De handleidingen netjes volgend, de Youtube filmpjes netjes volgend... Klopt allemaal. En de installatie lukt iedere keer niet.

Het gaat mis bij de Modinstaller.apk. Die kan ik wel op de unit zetten en daarna openen. Als ik daarna op de grote Install-button druk, dan zou hij moeten rooten toch? Bij mij komt er Please wait... in het scherm, en dat blijft gewoon zo staan. 1 uur, 2 uur, 3 uur.... Verder gebeurt er helemaal niets! Kan wel altijd terug met de Back-knop bovenin het scherm en er is dan ook echt niets gebeurd met de unit.

Ik heb de boel verwijderd, USB stick opnieuw geformatteerd, opnieuw gedownload, alles diverse malen maar steeds hetzelfde resultaat. Snap er niks van. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik kan doen? Begin er een beetje moedeloos van te worden...
Ik zou je post op XDA plaatsen. Hier mag je volgens mij niet echt over flashen etc praten.

• Michel5128
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:11:

Probeer het eens met een SD kaartje en https://goo.gl/yoxBD7/.

• Henkie-Jan
Rohit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:50:
Heb deze net besteld: https://nl.aliexpress.com/item/32882178177.html de PX6 8 core 4GB ram 64GB versie.

Maar wat ik niet snap deze chip is volgens de website maar quad core? https://www.rockchip.nl/rk3399/
Waarschijnlijk zitten er twee processors in. Twee keer quad is octa. Maar het is mij ook niet geheel duidelijk. hardware tools tonen wel netjes 8 cores. Het werkt met een coreboard of zo ietts. Ws een samenstelling van de cpu's en wat geheugen etc.

Edit: http://www.rock-chips.com...kpower/2017/0308/835.html dat linkje kan je beter bekijken gaat specifiek over de PX5.

Vraag aan iedereen: heeft iemand een idee hoe ik de voicedialling kan gebruiken. Ik heb wel Google Assistant geinstalleerd als app maar als ik zeg 'Ok Google bel Piet' zegt ie dat hij geen nummer kan vinden en draaien. Logisch want die staat niet op de head unit...

Dus als iemand een idee heeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-08-2019 00:33 ]

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-03 10:07
berrieberrie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:24:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Zlink?
Heb een witson px5 met Android 8.0.
Deze wilt geen verbinding maken met mijn Xiaomi redmi note 5 met Android 9 en mui 10.
Via de Zlink met USB zou men Android auto kunnen laten draaien op de unit .
Heb ook al een moto z force met Android 7 geprobeerd, werkt ook niet.
alleen met apple carplay. sygic flitsmeister en waze haperen qua geluid heel erg als je in de stad rijd. ben zelf ook op zoek naar een andere versie. maar weet nog niet welke

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb sinds 2 jaar een PX5 unit in de auto gebouwd en eigenlijk nooit problemen ondervonden.

Sinds vorige week heb ik het probleem dat speakers opeens kapot beginnen te gaan. Het begon met de speaker rechts achter. Deze heb ik afgekoppeld en vervolgens werkte de andere speakers weer voor een aantal dagen. Daarna ging de speaker links voor kapot. Ook deze afgekoppeld en het ging weer even goed. Nu is ook de speaker rechts voor kapot gegaan..

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met een android unit? Ik heb het zelf nog nooit eerder gezien.

Ik weet dat de standaard speakers af fabriek niet geweldig zijn, maar dat ze allemaal binnen een week kapot gaan lijkt me bijna niet mogelijk. Dat moet toch van de head unit komen, toch?

Wel vreemd dat ik geen rare geluiden gehoord heb tussendoor. Geen vreemde volumes of plops of iets dergelijks...

Verwijderd

BizzieBis schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:35:
Ik heb sinds 2 jaar een PX5 unit in de auto gebouwd en eigenlijk nooit problemen ondervonden.

Sinds vorige week heb ik het probleem dat speakers opeens kapot beginnen te gaan. Het begon met de speaker rechts achter. Deze heb ik afgekoppeld en vervolgens werkte de andere speakers weer voor een aantal dagen. Daarna ging de speaker links voor kapot. Ook deze afgekoppeld en het ging weer even goed. Nu is ook de speaker rechts voor kapot gegaan..

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met een android unit? Ik heb het zelf nog nooit eerder gezien.

Ik weet dat de standaard speakers af fabriek niet geweldig zijn, maar dat ze allemaal binnen een week kapot gaan lijkt me bijna niet mogelijk. Dat moet toch van de head unit komen, toch?

Wel vreemd dat ik geen rare geluiden gehoord heb tussendoor. Geen vreemde volumes of plops of iets dergelijks...
Is die PX5 unit van jou een Joying of een ander merk?

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Is die PX5 unit van jou een Joying of een ander merk?
Volgens mij een ander merk. Hij werd redelijk merkloos aangeboden op AliExpress.

Ik was van plan de versterker chip (TDA 7388) te vervangen en dan met nieuwe speakers te proberen. Geen idee wat er anders over blijft, buiten een nieuwe unit te kopen dan..

• Henkie-Jan
BizzieBis schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:35:

Ik denk dat het ook niet verstandig is om een speaker los te koppelen. Ik heb geen verstand van audio maar kan best zijn dat als je 1 speaker loskoppelt de weerstand anders wordt in de andere speakers of i.d. Maar misschien praat ik onzin...

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-03 23:22
Ik ben een beetje mee aan het lezen over de Chinese headunits, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik zelf al heb gevonden is dat er een aantal merken wat bekender zijn, zoals Joying, Daisata, Witson en dat er een aantal chipsets gebruikt worden Intel (nieuw in de Joying), Px5 en Px6.

Mijn vraag: Welke headunits raden jullie aan voor een relatieve leek, die wel iets zelf kan, maar het redelijk plug-and-play wil hebben zonder al te veel crashes (waar ik in de verschillende reviews veel over lees/zie/hoor).

Thnx!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08
Jacco91 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:21:
Ik ben een beetje mee aan het lezen over de Chinese headunits, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik zelf al heb gevonden is dat er een aantal merken wat bekender zijn, zoals Joying, Daisata, Witson en dat er een aantal chipsets gebruikt worden Intel (nieuw in de Joying), Px5 en Px6.

Mijn vraag: Welke headunits raden jullie aan voor een relatieve leek, die wel iets zelf kan, maar het redelijk plug-and-play wil hebben zonder al te veel crashes (waar ik in de verschillende reviews veel over lees/zie/hoor).

Thnx!
In principe dan op zoek naar een PX6 (of eventueel de oudere PX5) die specifiek voor jouw auto is.
Dat is het makkelijkst aan te sluiten en heeft de grootste kans op volledige integratie (met bijv. canbus en stuurwielbediening)

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-03 23:22
Masimo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

In principe dan op zoek naar een PX6 (of eventueel de oudere PX5) die specifiek voor jouw auto is.
Dat is het makkelijkst aan te sluiten en heeft de grootste kans op volledige integratie (met bijv. canbus en stuurwielbediening)
Thnx voor je reactie. Nu is het alleen zo dat er relatief weinig zijn voor mijn auto. Ik heb de volgende gevonden:

Px6 van Kunfine https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564526721
Px5 van Eunavi https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564581827
Px5 van Xtrons https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564660434

En deze universele Px6 van Daisata https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564726735

Zit er veel verschil tussen de merken qua kwaliteit? Of komt het allemaal uit 1 fabriek met alleen wat andere branding? Thnx voor je hulp

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 21:54

NoE

Que?

puur ter info,

Heb een poos geleden de Xtrons PE98MTVPL gekocht, Android 8.0 PX5 4GB 32GB ROM

Dacht laat ik eens kijken of ik deze naar 9.0 kon krijgen (had Malaysk 3.5.1) draaien en na een foutieve 6.0 bootSD, heel heel heel veel (uitzoek) werk gehad.

de Toptip is om de 9.0 recovery te gebruiken van Hal9k en daarna heb ik de laatste Stock GS (15-8-19) versie gebruikt inc MCU 3.17_3

Heb nu in principe de Xtrons PBX99MTVL radio, welke nu als 9.0 unit wordt aangeboden. De auto kan weer een poosje mee. Nu weer op zoek naar een leuke car launcher.

We love the smell of innovation in the morning!

• Rohit
Henkie-Jan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:05:
[...]

Gebruik diegene die er op staat. Duurt ff voor hij ze aan die map heeft toegevoegd of zow.

Wat betreft dat menu bedoel ik dit dus:

[YouTube: How to choose CANBUS protocol for your car on PX5 octa-core Android head units]

Alleen dan is de code 3368 dacht ik.
Heb een video gekregen vandaag hoe ik toch in een soortgelijk menu zou kunnen komen. Nou gelukt maar als ik de canbus verander kan ik alleen naar 3 of 4 veranderen. Als ik hem op 3 zet dan werkt mijn car info niet meer, maar zijn de knopjes wel goed geconfigureerd. Dus nu maar weer op 4 en dan maar andersom aanleren wat volgende en terug is. En kan niks zelf configureren.

[ Voor 27% gewijzigd door Rohit op 12-09-2019 14:49 ]

Pagina: 1 2 3 4 5