Ik ben nu de eigenaar van een
Xtrons met Android 8 voor mijn Audi TT. Ik wilde iets hebben dat netjes integreert met de rest van de dashboard en niet erbuiten hangt zoals een tablet.
De
oude radio (RNS-E) uit 2008 was bagger. Alleen SD kaarten tot 2GB of MP3-CD. Navigatieberekening duurde eeuwenlang. Radio had niet door als signaal wegviel waarbij je zelf opnieuw moet zoeken naar beste frequentie.
De nieuwe is ook een Rockchip
PX5. 7 inch, octa core, 4GB RAM, 32GB disk.
Aansluiten was vrij eenvoudig, paar bestaande kabels gaan in de canbus-adapter.
Ervaringen zover:
- Geen bluetooth tethering ondersteuning, alleen via Wifi. Ik heb dit opgelost door op mijn telefoon automatisch hotspot aan te zetten bij het verbinden met de bluetooth.
- Wifi bereik is niet ver, logisch met klein antenne achter. Verbinden met wifi thuis lukt niet, alleen via wifi hotspot op mijn telefoon.
- Geen lichtsensor die brightness automatisch instelt.
- FM radio werkt prima. Veranderen van zender is instant. Enige irritant is dat zendernamen niet constant blijven staan, af en toe laat hij alleen de frequentie zien.
- Ik heb niet zoveel apps nodig. Offline Sygic navigatie, Flitsmeister, Spotify erop gezet.
- A2DP werkt niet lekker in combinatie met mijn telefoon. Vorige/volgende werkt vaak niet en veel hikjes.
- Mediaknoppen op mijn stuur werken prima voor FM radio maar niet in andere apps zoals Spotify.
- Brightness op zijn laagst is veel te fel 's nachts. Dit is nog te dimmen met de app
Twilight.
- USB aansluiting of SD-kaart voorop zou mooier zijn geweest.
Ik heb ook gelijk een DAB+ USB dongle erbij genomen maar ik zit met de antenne die ik nergens goed kan wegwerken. Ik heb bijna geen bereik als ik de antenne erachter zet. Ik ga een poging doen om de GPS-kabel aan een
splitter te hangen en of daaruit ook een DAB+ signaal kan krijgen.
Geen idee wat ik verder nog ermee kan doen. OBD2 connector of rooten.
[
Voor 42% gewijzigd door
Dutchmega op 27-04-2019 14:30
]