• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:22
Matched: Px5
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:02:
Beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Welke zouden jullie kiezen en waarom. Ik hoor graag.

JOYING PX5 Octa 8 Core Android 6.0 Autoradio:
https://www.aliexpress.com/item/32847867355/32847867355.html

Eunavi 7 inch 2 Din Android 7.1
https://www.aliexpress.com/item/32824121346/32824121346.html
Ik ben benieuwd naar de ervaring met de tweede, hier Eunavi genoemd, vaak als merkloos of andere merknamen aangeboden voor allerlei automodellen, dus met aangepast frontje. Het ziet er aantrekkelijk uit als vervanger voor mijn standaard 2DIN radio. Heeft iemand ervaring met de DAB+ functionaliteit en geluidskwaliteit hiervan?

[ Voor 4% gewijzigd door The Slicer op 14-03-2018 12:59 ]

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 20:52
Ik denk eraan om deze aan te schaffen.
Zijn er hier mensen met ervaring met deze unit?
Met de volgende specs:

Advertised: SKU: AE0273B OS: Android 8.0 Oreo CPU: Octa -core CPU Processor 1.5 GHz RAM: DDR3 4GB Nand Memory: 32GB Radio IC: NXP TEF6686 Bluetooth: BT 4.0 Boot time(2nd time): about 1s Screen Size: 7-Inch Digital Screen Resolution: 1024*600

Settings
----------
Model: px5
Android Version: 8.0.0
Android security patch level: October 5th, 2017

Kernel Version: 4.4.93+
rocky@mctr930 #108
Thu Jan 25 17:07:43 CST 2018

Build number: px5-userdebug 8.0.0.OPR5 170623.007 eng hct 20180126 120432 test keys
MCU version: MTCE_KLD_V2.78_1
Jan 16 2018 19:19:56

CPU: 8 core 64-bit CPU Coretex-A53 @ 1.5G
Memory: 3891 MB

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2025
Ik heb wat gelezen hier en daar en ben volgens mij tot de voorzichtige conclusie gekomen dat een Android Autoradio met een PX5 octacore CPU een goede keuze zou zijn.
Verder is Joying een van de poulairste merken, naast Pumpkins en Xtrons.

Nu stond ik op het punt een Joying te bestellen, maar voordat ik dat deed heb ik eerst een mailtje gestuurd naar Joying met 2 vragen:
- Zijn de huidige PX5 met 2GB te upgrade in de toekomst naar Android 8.0
- Wanneer komen Android 8.0 devices van Joying op de markt.

simpele antwoorden ontvangen:
- Het is onbekend of een upgrade mogelijk wordt
- Het is niet bekend wanneer er Joying devices met Android 8.0 op de markt komen. We zijn er mee bezig.

Nu vraag ik me af of Joying wel een goede keuze zal zijn en of ik niet beter voor Xtrons kan gaan, welke al een device op de markt hebben met Android Oreo, PX5 CPU en 4GB werkgeheugen.
Het enige grote voordeel van Joying is de prijs, welke 130eur lager ligt dan de Xtrons.

Ben benieuwd naar feedback en of andere ook met deze keuze worstelen (en indien er een keuze gemaakt is, wat de doorslag heeft gegeven)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:23

houthakker

Poehé

@Noclaim71 Over welke type(s) van Xtrons en bedragen hebben we het? Zowel Pumpkin en Xtrons zijn volgens mij gewoon bedrijven die hun badge plakken (MTCD/MTCE). Op Aliexpress worden diverse MTCE_GS units aangeboden met PX5 cpu en Android 8.0.

Specs

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 21:04
Noclaim71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:00:
Nu vraag ik me af of Joying wel een goede keuze zal zijn en of ik niet beter voor Xtrons kan gaan, welke al een device op de markt hebben met Android Oreo, PX5 CPU en 4GB werkgeheugen.
Het enige grote voordeel van Joying is de prijs, welke 130eur lager ligt dan de Xtrons.

Ben benieuwd naar feedback en of andere ook met deze keuze worstelen (en indien er een keuze gemaakt is, wat de doorslag heeft gegeven)
Ik heb zelf afgelopen weekend de keuze gemaakt om een Xtrons PB88UNVP te nemen. Reden t.o.v. de Joykin: Android 8.0, 4GB en 32Ram. En ook omdat de prijs via AliExpress gelijk is aan het model van Joyking

Om een of andere limiet van Aliexpress kunnen ze via Aliexpress niet verzenden vanuit de UK. In hun advertenties staat aangegeven dat ze dit wel doen maar dat je dan contact moet opnemen met de verkoper. Ik heb vanochtend contact gehad met de verkoper en afgesproken dat ik de unit nu al voor de "Aliexpress Birthday Promotion" prijs van €268,41, die over 2 dagen geldt, kan bestellen.
This unit can fit your car model.
As the limit of the Ali store, we are unable to ship the unit from UK.
But if you are interested in it, please pay it via paypal.
We will ship the unit from UK.
Please give us your paypal account and we will send you a paypal request.
And we will give you the promotions price.
As soon as you pay it, we will ship the unit to you

Best regards.

Joy
Mocht je toch liever vanaf de website van Xtrons willen bestellen gebruik dan de kortingscode VIP15. Hiermee krijg je 15% korting waarmee de totaalprijs van het model dat ik heb gekozen (org. £309.99) op £273.48 (= +/- €313.50) uitkomt.

I.v.m. het tijdsverschil verwacht ik morgen de bestelling te kunnen afronden.

[ Voor 5% gewijzigd door namo_h op 26-03-2018 14:48 ]

• Noclaim71
houthakker schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:05:
@Noclaim71 Over welke type(s) van Xtrons en bedragen hebben we het? Zowel Pumpkin en Xtrons zijn volgens mij gewoon bedrijven die hun badge plakken (MTCD/MTCE). Op Aliexpress worden diverse MTCE_GS units aangeboden met PX5 cpu en Android 8.0.
Het betreft of deze Xtrons PB88UNVP of de PB88MTVP

Knopjes of touch.... that's the question

Nu weet ik niet of ik beter voor Xtrons kan gaan of voor een Joying. Zeker omdat de Oreo units nog niet zo breed verkrijgbaar zijn.

Is TomTom eigenlijk en eindelijk werkbaar op dit soort units?
Mijn huidige Allwinner chinese Android radio kan niet met TomTom overweg.... hoe is dat tegenwoordig?

[ Voor 7% gewijzigd door Noclaim71 op 26-03-2018 19:22 . Reden: vraag toegevoegd ]

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Hier zonder problemen TomTom op een PX5 draaien, moet nog wel de betaalde versie nemen, want nu kan ik hem maar 76km gebruiken.
Het is dat TomTom zo lekker werkt, is er een goede gratis navigatie die (bijna) zo goed draait als TomTom en volledig Nedelands???

Ik heb zelf gekozen voor knopjes, is mij iets makkelijker als je snel ff geluid zacht moet hebben.

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-04 13:55
ralphkeb schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:35:
Hier zonder problemen TomTom op een PX5 draaien, moet nog wel de betaalde versie nemen, want nu kan ik hem maar 76km gebruiken.
Het is dat TomTom zo lekker werkt, is er een goede gratis navigatie die (bijna) zo goed draait als TomTom en volledig Nedelands???

Ik heb zelf gekozen voor knopjes, is mij iets makkelijker als je snel ff geluid zacht moet hebben.
Niets werkt zo fijn als TomTom. Vier keer per jaar kaart-updates en als je een hotspot in je auto hebt krijg je zinvolle alternatieven aangeboden bij calamiteiten en opstoppingen.

Ik heb denk ik alle bekende routeplanners geprobeerd en overal is wel wat mee. Bij sommigen krijg je aan het begin van je rit de keuze uit drie routes... Ja, daar zit ik dus niet op te wachten.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

Google Maps
Here (we go)
Waze

Allen werkt met alternatieven bij een file of opstopping, mits je een hotspot aan hebt.
Voorheen was ik fan van Google Maps neig nu meer naar Here ivm (betere) offline maps.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 16:28

Niet helemaal gratis, maar Sygic heeft t/m 4 april flinke aanbiedingen. Voor 15,- heb je Heel Europa met traffic.
https://eshop.sygic.com/en/

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:23

houthakker

Poehé

Noclaim71 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:02:
[...]

Het betreft of deze Xtrons PB88UNVP of de PB88MTVP

Knopjes of touch.... that's the question

Nu weet ik niet of ik beter voor Xtrons kan gaan of voor een Joying. Zeker omdat de Oreo units nog niet zo breed verkrijgbaar zijn.

Is TomTom eigenlijk en eindelijk werkbaar op dit soort units?
Mijn huidige Allwinner chinese Android radio kan niet met TomTom overweg.... hoe is dat tegenwoordig?
Ik vind zelf fysieke knopjes wel fijn, hoef je amper te kijken waar je drukt. Je moet nog een vraag stellen; wil je een CD speler of niet?

Verder, ik vind ze nogal aan de prijs. 309 GBP is bijna 400 euro. Op Aliexpress vind je ze al voor 100 euro minder.

Nu heb ik met zowel Aliexpress (nog nooit nodig gehad) als Xtrons geen ervaring met de aftersales afhandeling. Op ebay (2 DIN WinCe unit voor mijn vriendin) een nieuwe toegezonden gekregen toen ik aangaf deze niet ontvangen te hebben.

Kijk je nog wat verder op Aliexpress, Xda, etc... zie je dat het een MTCE_GS type is; die hier gemaakt worden. Je zou dan ook nog kunnen kijken naar een MTCD/MTCE type niet van xtrons; bijvoorbeeld.

In theorie zou je ook een android 6 unit met px5 van het type MTCD om kunnen flash naar Android 8.

Specs

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:24
Zijn er mensen die ervaring hebben met "Mekede"?

Ik heb volgende radio op het oog: http://s.aliexpress.com/qQNNfyER

Is een radio met een px5 bordje dus waarschijnlijk makkelijk up te graden naar Android 8.0 en beduidend goedkoper dan xtron, pumpkin of andere merken die hier voorbij komen.
Of ik zie iets over het hoofd?

• ralphkeb
Asterion schreef op maandag 2 april 2018 @ 02:46:
Zijn er mensen die ervaring hebben met "Mekede"?

Ik heb volgende radio op het oog: http://s.aliexpress.com/qQNNfyER

Is een radio met een px5 bordje dus waarschijnlijk makkelijk up te graden naar Android 8.0 en beduidend goedkoper dan xtron, pumpkin of andere merken die hier voorbij komen.
Of ik zie iets over het hoofd?
Is helaas geen PX5 radio, maar een PX3 met Android 7.1 en 2GB intern geheugen, ik zou het persoonlijk niet doen dan.

• Asterion
ralphkeb schreef op maandag 2 april 2018 @ 07:39:
[...]

Is helaas geen PX5 radio, maar een PX3 met Android 7.1 en 2GB intern geheugen, ik zou het persoonlijk niet doen dan.
Hmm, dus het is niet omdat het een octa core is, dat het een px5 bordje is?

• ralphkeb
Asterion schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:11:
[...]

Hmm, dus het is niet omdat het een octa core is, dat het een px5 bordje is?
Hmm, ik twijfel, ziet er toch wel uit als een PX5 bordje

• Asterion
ralphkeb schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:59:
[...]

Hmm, ik twijfel, ziet er toch wel uit als een PX5 bordje
Dat dacht ik ook.

Octa core, 2gb ram, 32gb geheugen.
Dat zijn toch PX5 bordjes?

Als het een quad core zou zijn, dan had het waarschijnlijk een PX3 bordje geweest?

Misschien kan iemand de bevestiging geven?

• Asterion
Asterion schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:18:
[...]

Dat dacht ik ook.

Octa core, 2gb ram, 32gb geheugen.
Dat zijn toch PX5 bordjes?

Als het een quad core zou zijn, dan had het waarschijnlijk een PX3 bordje geweest?

Misschien kan iemand de bevestiging geven?
Ik heb de bevestiging gekregen dat het geen px5 maar om een ander bord.

"The are MTK3562 not is PX5"

Ik zal mijn zoektocht nog even moeten verder zetten.

• niels j
  • Laatst online: 05-12-2025
namo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:
Bedankt voor je uitgebreide review! Ik heb afgelopen vrijdag een soortgelijke Xtrons geinstalleerd in mijn Audi. Ik heb vrijwel dezelfde ervaringen als jou. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de installatie zo simpel/probleemloos zou verlopen. Alleen mijn cd-wisselaar is niet meer te bedienen. Maar om eerlijk te zijn is de cd-wisselaar voor mij sowieso al compleet overbodig door de aanwezigheid van Spotify, Youtube, SD en usb-stick. Na het doorlezen van het forum en je review heb ik een paar vragen:

Weet iemand of het mogelijk is om (het uiterlijk van) het FM-radioscherm te veranderen?
Ik zie dat alle nieuwe PX5-radio's hetzelfde FM-scherm hebben, dus wellicht zijn er anderen die hier een oplossing voor hebben gevonden. Ook ik vind het scherm van de FM-radio niet bepaald sexy. Het sluit ook niet aan bij de rest van de menu's.
Afbeeldingslocatie: https://xtrons.co.uk/media/catalog/product/cache/4/thumbnail/500x380/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/e/te697p_4_.jpg

Alternatief: Goede radio-app?
Alternatief is om een radioapp te installeren. Ik heb al een aantal radio-apps (myTuner, Radio FM, Digital Radio) geïnstalleerd en meteen weer verwijderd. Deze apps zijn niet echt geschikt voor het 1024*600 scherm. Heeft iemand goede suggesties voor een radio-app?

Telefoonlijst koppelt niet?
Via de "bluetooth-knop" kom ik in een menu waar je een telefoonnummer kan intoetsen, maar mijn contactenlijst is/wordt niet gekoppeld. Ik zie op mijn telefoon en de Xtrons-unit ook niet de mogelijkheid om de telefoonlijst te koppelen. Ik ben bij andere auto's gewend dat mijn contactenlijst wordt overgenomen zodra je met bluetooth de telefoon aan de radio koppelt. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoonweg niet mogelijk dat de Xtrons-unit via bleutooth je contactenlijst koppelt?

Ik zag dat in dit forum al eerder de vraag is gesteld, maar ik zag nog niet een antwoord.
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:04:
Ik ben ook in het bezit van een android radio aangekocht via aliexpress.

- Contactpersonen lijst telefoon
mijn lijst van mijn contactpersonen krijg ik langs geen kanten toegevoegd.
Via Google,gmail,..... acounts
Bied dit niet echt een oplossing
Heef iemand hier ervaring mee want dit stoort mij wel enorm!

• namo_h
  • Laatst online: 03-04 21:04
Dit merk ken ik niet.
Deze draait nog wel op Android 5.1 uit 2015. Wordt ook niet meer verkocht door Xtrins Zelf.

Wellicht zijn dit alternatieven:
Dasaita
Android 8.0
Octacore
Processor: PX5
RAM: 4GB
ROM: 32GB

Dasaita
Android 7.1
Quadcore
Processor: PX3
RAM: 2GB
ROM: 32GB

Dasaita
Android 7.1
Quadcore
Processor: PX3
RAM: 2GB
ROM: 16GB

Als je vervolgens vergelijkt op specs en prijs. Dan had ik het niet op een paar tientjes aan laten komen.

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 13:18
ralphkeb schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:44:

- Radio ontvangst is goed, maar helaas de welbekende AF bug waardoor elke paar seconden hickup in het geluid, dus AF staat uit.

Vragen:
- Geluidsverschil tussen navigatie, radio en Spotify waar spotify stuk zachter klinkt waardoor je je wezenloos schrikt als nav miep gaat schreeuwen :)
Is dit ergens in een instelling op te lossen zodat alle apps/ingangen ongeveer zelfde volume hebben?
Ik rijd dus nu al enige tijd rond met de Erisin Octacore PX5 radio en ben er inmiddels ook achter dat met AF-gebruik eerst dat fenomeen met een aantal keren het kort wegvallen van geluid, waarna pas later het AF schakelt naar het sterkste signaal.
Is hier reeds ergens een oplossing voor?

Verder is er in de Car-setup het geluid in mix met radiogeluid in te stellen, maar in hoeverre dit invloed heeft op mix-geluid met andere apps en je navi ben ik zelf nog niet achter.

• ejwagenvoort
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-02 13:37
Heeft er iemand ervaring met "self park" systemen zoals "Intelligent Park Assist" van Nissan of soortgelijke zelfparkeerfuncties bij andere merken? Is deze functionaliteit beschikbaar op de aftermarket Android systemen, zoals bijvoorbeeld de laatste PX5 met octacore en Android 8.0? Of zit je voor deze functies helaas toch vast een de unit van het betreffende merk (op Google lijkt niet veel te vinden)? Achteruitrij camera's zijn wel ondersteund, maar functies voor 360 camera's of zelfparkerende units is niet veel te vinden.

• Seckzipantsz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06-2023
Hallo allen, ik heb 10 pagina's gelezen in het topic. Maar begin steeds meer een twijfelkontje te worden.
algemeen
Ik rijd met veel plezier een Golf 6 GTI met een RNS 315 (us spec). Deze US RNS 315 zorgt ervoor dat ik niet zoveel radiozenders kan ontvangen (alleen oneven getallen) en dat mijn navigatiesysteem ook niet werkt. Verder bel ik enorm veel in de auto en dat werkt nu dus wel erg goed.

de twijfels
Nu lees ik verschillende plausibele verhalen; Bijna alle systemen komen uit dezelfde fabriek en dus maakt het merk minder uit. Echter zegt een vriend van mij ook; de bekendere merken (Joying bijv.) gebruiken een eigen skin/installatie waardoor het vloeiender loopt en de software beter gaat.

Welke ga je dus kiezen? Om toekomstproof te zijn zou ik graag een Android 8.0 met 4gb ram willen hebben met hardwarematige toetsen(drukken tijdens het rijden is dan makkelijker.

Bij Joying zie ik die niet, bij Xtrons weer wel maar die zijn op een of andere duistere manier allemaal duurder en ik wil natuurlijk geen dief van de eigen portemonnee zijn. (Link: http://tiny.cc/bkrzsy )

Dan weer een andere twijfel, ik heb een keer een android car radio gehoord en daar vond ik de versterker enorm slecht.. Wil er qua geluid zeker niet achteruit op gaan, dus dit is een beetje vervelend... Is dat bij die px5 boardjes allemaal goed?(ervaring iemand?).

Bvb mijn excuses als ik de topic verkeerd begrepen heb en ik niet zomaar mag inbreken, ben niet een ervaren forumgebruiker.. Mocht dit dus verkeerd zijn, graag een pm. met onderbouwde uitleg.

Bedankt

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-04 16:20
Seckzipantsz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:58:
Dan weer een andere twijfel, ik heb een keer een android car radio gehoord en daar vond ik de versterker enorm slecht.. Wil er qua geluid zeker niet achteruit op gaan, dus dit is een beetje vervelend... Is dat bij die px5 boardjes allemaal goed?(ervaring iemand?).
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar op een XDA thread(https://forum.xda-develop...ybe-t3736746/post75327336) vroeg iemand hetzelfde, ik zou zeggen lees dat even door. Kort door de bocht was de conclusie volgens mij dat Xtrons i.i.g. een betere versterker inbouwt dan Joying.

• YoGi_Berra
Seckzipantsz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:58:
Hallo allen, ik heb 10 pagina's gelezen in het topic. Maar begin steeds meer een twijfelkontje te worden.
algemeen
Ik rijd met veel plezier een Golf 6 GTI met een RNS 315 (us spec). Deze US RNS 315 zorgt ervoor dat ik niet zoveel radiozenders kan ontvangen (alleen oneven getallen) en dat mijn navigatiesysteem ook niet werkt. Verder bel ik enorm veel in de auto en dat werkt nu dus wel erg goed.

de twijfels
Nu lees ik verschillende plausibele verhalen; Bijna alle systemen komen uit dezelfde fabriek en dus maakt het merk minder uit. Echter zegt een vriend van mij ook; de bekendere merken (Joying bijv.) gebruiken een eigen skin/installatie waardoor het vloeiender loopt en de software beter gaat.

Welke ga je dus kiezen? Om toekomstproof te zijn zou ik graag een Android 8.0 met 4gb ram willen hebben met hardwarematige toetsen(drukken tijdens het rijden is dan makkelijker.

Bij Joying zie ik die niet, bij Xtrons weer wel maar die zijn op een of andere duistere manier allemaal duurder en ik wil natuurlijk geen dief van de eigen portemonnee zijn. (Link: http://tiny.cc/bkrzsy )

Bvb mijn excuses als ik de topic verkeerd begrepen heb en ik niet zomaar mag inbreken, ben niet een ervaren forumgebruiker.. Mocht dit dus verkeerd zijn, graag een pm. met onderbouwde uitleg.

Bedankt
Je zou ook eventueel kunnen kiezen voor een RCD330. Hier zit geen navigatie op, maar doordat er Mirrorlink/CarPlay op staat kan je dit dus alsnog doen via je telefoon. Unit is vrij toegankelijk in china maar ook via Amazon te koop.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Heeft iemand van jullie ervaring met de laatste generatie Erisin-autoradio's? Ik heb specifiek interesse in de Erisin ES7871F, de Fiat Bravo-versie van de laatste Android 8.0 gebaseerde headunit met PX5 chip.

Hoe lastig is de installatie? Enkel de ISO stekker en klaar? Of zijn er losse draadjes die je zelf moet meten?
Hoe is de geluidskwaliteit? En werkt de unit stabiel?

En hebben jullie tips voor de aankoop? Aliexpress, ebay, douanekosten?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Mogelijk hoort mijn vraag niet in deze draad maar met zoveel deskundigen krijg ik misschien toch een goed antwoord. Dank zij dit forum heb ik nu al 2 maanden volop plezier van mijn Xtron PX5 android 8 radio maar nu is plotseling mijn wifi verbinding uitgeschakeld en krijg die ook niet meer ingeschakeld. In instellingen wordt ook aangeven dat wifi is uitgeschakeld maar het lukt ook niet om daar de switch om te zetten. Dit is me in het begin ook een keer overkomen en heb toen de radio compleet gereset en toen werkte het allemaal weer prima, maar ja toen wel alles opnieuw laden maar misschien is dat te voorkomen. graag advies.

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-02 09:28
Tweakers!!

Ik heb jullie ervaring en kennis even nodig.
Vandaag zat ik lekker in de auto onderweg naar huis van mijn werk.
Valt het geluid weg. 8)7

Ik heb een Joying 7" single din, 2GB RAM, met PX5 processor.
De unit blijft het wel gewoon doen en alles werkt ook gewoon, maar dus zonder geluid.
K heb alle instellingen gecheckt of er toevallig iets gedempt staat maar dit is dus niet het geval.
Ik heb ook de audio zekeringen van mijn auto gecheckt, maar die zijn ook nog intact.

Hebben jullie een idee waar de fout kan zitten?

Het enige wat ik kan bedenken is dat misschien de iso connector van de speakers los is geraakt op een of andere duistere manier. Ik vraag het eerst hier voordat ik tevergeefs mijn hele middenconsole lospeuter.
Misschien herkennen jullie dit euvel en moet dit anders opgelost worden.
Alvast bedankt! _/-\o_

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-04 21:15
Als iemand nog opzoek is naar een 2din pumpkin px5 unit in hele nette staat, ik verkoop de mijne omdat ik mijn auto ga verkopen!

De link:

V&A aangeboden: Pumpkin 2din android auto radio, PX5 2gb + achteruit rij camera

• YoGi_Berra
Geen matches
Jacques112 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:26:
[...]

@YoGi_Berra
Wat zijn jou bevindingen met betrekking tussen Xtrons of Joying?

Geluidsprocessor etc...
Ik zie zelf weinig verschil tussen Xtrons en Joying. Onder de motorkap hebben ze (bijna) dezelfde onderdelen. Zorg alleen dat het een PX-5 en minimaal 2GB heeft. Daarna is het je eigen voorkeur.
DBA+ gebruik ik sowieso niet.

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-02 12:36

lampie1979

Hoepla!

YoGi_Berra schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Ik zie zelf weinig verschil tussen Xtrons en Joying. Onder de motorkap hebben ze (bijna) dezelfde onderdelen. Zorg alleen dat het een PX-5 en minimaal 2GB heeft. Daarna is het je eigen voorkeur.
DBA+ gebruik ik sowieso niet.
Is er een duidelijk vergelijk tussen de PX5 modellen? Ik kan namelijk de verschillen niet achterhalen.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-03 18:39
lampie1979 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:38:
[...]

Is er een duidelijk vergelijk tussen de PX5 modellen? Ik kan namelijk de verschillen niet achterhalen.
ik las op XDA dat de geluidskwaliteit van de Xtrons beter was. Maar zoals iedereen weet is dat persoonsgebonden.

Maar ik neig ook erg naar Xtrons:

http://xtrons.co.uk/pe98m...olkswagen-seat-skoda.html

• Timpieturner
Timpieturner schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:58:
Tweakers!!

Ik heb jullie ervaring en kennis even nodig.
Vandaag zat ik lekker in de auto onderweg naar huis van mijn werk.
Valt het geluid weg. 8)7

Ik heb een Joying 7" single din, 2GB RAM, met PX5 processor.
De unit blijft het wel gewoon doen en alles werkt ook gewoon, maar dus zonder geluid.
K heb alle instellingen gecheckt of er toevallig iets gedempt staat maar dit is dus niet het geval.
Ik heb ook de audio zekeringen van mijn auto gecheckt, maar die zijn ook nog intact.

Hebben jullie een idee waar de fout kan zitten?

Het enige wat ik kan bedenken is dat misschien de iso connector van de speakers los is geraakt op een of andere duistere manier. Ik vraag het eerst hier voordat ik tevergeefs mijn hele middenconsole lospeuter.
Misschien herkennen jullie dit euvel en moet dit anders opgelost worden.
Alvast bedankt! _/-\o_
Tweakers!

Ik wil bij deze even een update doen over bovenstaande post.
Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met de helpdesk van Joying.
"Candy" vroeg mij de radio buiten de auto te testen. Eerst had ik de bedrading al doorgemeten met een multimeter, maar alle verbindingen waren in orde dus dit kon het niet zijn, daarnaast deed mijn oude radio het wel gewoon.

Dus ik heb hem aangesloten op een externe 12v voeding en losse speakers. Hiermee kreeg ik hetzelfde probleem.
Volgens Joying is de "AMPIC" kapot, zij sturen mij nu gratis een nieuwe unit op.
Hierna kan ik de oude unit terugsturen.

Zelf vind ik dit een nette oplossing en een goede service.

• thaize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-03 22:17
Ik heb een nieuw probleem met de 1 DIN 7 inch joying radio met px5 octa core.

Me volume harder knopje op het scherm deed het 2 dagen goed vanochtend ook nog en wil naar huis rijden na het werk en de volume hoger knop op het scherm doet het soms wel en soms niet.
Iemand hier eerder last van gehad toevallig ?

• Asterion
DragonFly schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:45:
[...]

AH!! Ben zeer benieuwd hoe de DSP klinkt in jou Head Unit.

Ik heb ook contact gehad met AndroidAutoShop om te vragen wat het nou eigenlijk voor Head Units zijn. Er zijn namelijk maar een paar fabrikanten en vele resellers. Dat is belangrijk voor het updaten van de MCU, daar deze nogal wat bugs kunnen bevatten.

Zoals het lijkt hebben ze 2 belangrijke typen, een FX8 en XV8 (jouw model). Aan de gebruikers interface en foto's van de achterkant, lijken de XV8 modellen van origine Xtrons modellen te zijn maar volgens AndroidAutoShop zijn ze van Witson. De FX8 modellen zijn van Dasaita.

Persoonlijk vind ik de minimalistische Launcher van de Dasaita (FX8) UI van er mooier uitzien dan die van Xtrons. De vertegenwoordiger van AndroidAutoShop verzekerde mij dat al hun modellen zijn voorzien van hun eigen getweakte ROM en dat er meerdere launchers in zitten. Dat kan jij zo meteen ervaren. Op een later tijdstip zullen ze de ROMs releasen.

Wat ik ook graag wil weten (als je em eenmaal hebt en ingebouwd) wat de cold- en warm boot tijden zijn. De MCUs van Dasaita staan bekend om hun instant boot instellingen. Afwachten of een XV8 dat ook heeft
Mag ik vragen waarom jullie bij AndroidAutoShop bestellen ipv rechtstreeks bij bvb xtrons of joying?

Als ik kijk naar een 2 din radio voor een Audi a3 betaal je bij xtrons 309$ en bij androidautoshop 399$.

Je betaald dus bijna 100$ meer voor dezelfde unit..

Ik heb rechtstreeks bij xtrons besteld en kreeg nog eens 15% korting door een kortingscode te gebruiken.

Edit: Jullie spreken ook over een Fx8 en Xv8 modellen. Ik heb geen idee welke bordjes dat dit zijn maar ik weet dat de px5 bordjes heel veel ondersteuning krijgen op xda. En Xtrons bied hun units aan met een px5 bord.
Waarschijnlijk zullen jullie modellen ook een px5 bord zijn maar dat de reseller dat gewoon anders vernoemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Asterion op 10-06-2018 13:10 ]

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:55
Asterion schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Mag ik vragen waarom jullie bij AndroidAutoShop bestellen ipv rechtstreeks bij bvb xtrons of joying?
Het ligt toch wat genuanceerder.....Ik heb gezegd dat het Xtrons Headunits lijken op basis van de gebruikers interface en plaatjes van de achterkant. Ik persoonlijk, wil een groter scherm wat niet past in mijn dashboard, vandaar dat ik uitkwam op deze. Hoewel die - nogmaals - lijkt op de Xtrons, zegt AndroidAutoShop dat het een Witson is (daar komt je zo achter als je de fabrikantstring in de instellingen heb uitgelezen). Het zou zo maar kunnen want in deze (XV8) zit een DSP en bij Xtrons niet.

Anyway, bij Xtrons komt het gelijkende model zonder DSP op 341 euro en bij AndroidAutoShop met DSP op 331 euro. Tis per apparaat verschillend denk ik.

En inderdaad, het zijn allemaal PX5 bordjes. Dat betekent dat elke PX5 ROM kan flashen die je wil (legio topics op XDA). Het nuance verschil zit vaak in de gebruikte MCU. Daar zitten per fabrikant - niet reseller - nogal verschillen in. Hoewel wordt beweert op XDA dat er veel overeenkomsten zijn in MCU's, dien je heel goed op te passen met het flashen daarvan.

Ander voordeel is dat alle units van AndroidAutoShop voorzien van zijn van getweakte en gerootte ROMS en daar eens ook nog garantie op bieden. Dat wil de gemiddelde tweaker graag! Het is maar de vraag op deze ROMS ook beschikbaar komen voor niet AndroidAutoShop Headunits.

Lang verhaal kort; in mijn geval is het sowieso bij AndroidAutoShop goedkoper en als Tweaker interessanter.

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 11:41
[...]

Als ik kijk naar een 2 din radio voor een Audi a3 betaal je bij xtrons 309$ en bij androidautoshop 399$.

Ik heb rechtstreeks bij xtrons besteld en kreeg nog eens 15% korting door een kortingscode te gebruiken.

Edit: Jullie spreken ook over een Fx8 en Xv8 modellen. Ik heb geen idee welke bordjes dat dit zijn maar ik weet dat de px5 bordjes heel veel ondersteuning krijgen op xda. En Xtrons bied hun units aan met een px5 bord.
Waarschijnlijk zullen jullie modellen ook een px5 bord zijn maar dat de reseller dat gewoon anders vernoemd.
Voor mij is de enigste doorslaggevende factor geweest de DSP.

Edit: Tevens staat mijn order nogsteeds op ''Proces in Processing''
Zojuist een mail verstuurd. Hopelijk sturen ze de radio snel op. (Verwacht een soort gelijk antwoord als Halderknots heeft gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door robvandenhoogen op 11-06-2018 12:44 . Reden: Toevoeging ]

Say Whut?!

• Mr3MrsSmith
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 20:53
Ik heb net een Pumpkin px5 8.0 android binnen met 4gb ram.
Weet iemand hoe dat je netflix kan installeren ? ik denk dat het niet gaat omdat er ergens staat dat het nog steeds china is.

• Mr3MrsSmith
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 20:53
Mr3MrsSmith schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:24:
Ik heb net een Pumpkin px5 8.0 android binnen met 4gb ram.
Weet iemand hoe dat je netflix kan installeren ? ik denk dat het niet gaat omdat er ergens staat dat het nog steeds china is.
Nou het probleem is snel opgelost.

Als je dus vanuit de appstore ziet dat je apparaat niet compatible is heb ik via een apk site de netflix apk geinstalleerd. (waarschijnlijk was het een oude.) Toen kreeg ik de melding dat mijn toestel niet compatible is.

Vervolgens geven zij aan de-instaleer de oude netflix app. en download via hun link de laaste app.
Als je dit doet werkt het wel.

yeeeey

Verwijderd

[...]

Just checked the prices:

Xtrons: 399$ without DSP, without shipping: http://xtrons.com/pb78aa3...t-for-audi-a3-s3-rs3.html

AndroidAutoShop: 399$ including DSP and Shipping.

And you get pre-rooted android which is created by Hal9K especially for AndroidAutoshop. so its not just some chinese crappy software.

• robvandenhoogen
Heb mijn PX5 met DSP vrijdag binnen gekregen. Heb wel nog 60,- import kosten moeten dokken :s
Besteld bij androidautoshop.com

Contact met shop is altijd een antwoord binnen 24 uur. Echter heeft het wel 5 dagen geduurd voordat ze de unit opstuurden.

Zat stevig verpakt, meer meer als voldoende kabels er bij.

Had de unit eerst aangesloten met de Canbus kabel. Echter viel mijn unit hierdoor na 10 minuten uit.
als deze uitgevallen is is deze ook niet meer aan te zetten. Je moet dan eerst de sleutels 1 minuut van het contact halen. hiernaar gaat hij weer 10 minuten aan.

Hier op volgend het zooitje maar eens aangesloten met de andere mee geleverde kabel, Dit geeft beter resultaat. De unit blijft nu netjes aan tijdens het rijden, Alleen schakelt deze direct uit wanneer de sleutel uit het contact gehaald word. Hierdoor heb ik elke keer een long boot. (+- 10 / 15 seconden)

Na even gespeeld te hebben met het systeem kan ik zeggen dat de DSP zijn werk goed doet. Radio geeft prima geluid af, en na een beetje gespeeld te hebben met de equalizer werd het alleen maar beter.
Aan opties heb je niets te kort op deze radio's.
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/eStczd
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/fxaUCy

Zit momenteel dus nog met wat probleempjes, wellicht dat jullie nog wat tips hebben,

#Unit valt direct uit als je de auto van het contact haalt.
#Wifi lijkt zichzelf soms uit te schakelen
#Unit blijft niet aan bij gebruik canbus kabel. (al is dit geen must, gebruik zonder canbus is geen probleem voor mij)

Say Whut?!

• DragonFly
robvandenhoogen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:37:
Heb mijn PX5 met DSP vrijdag binnen gekregen. Heb wel nog 60,- import kosten moeten dokken :s
Besteld bij androidautoshop.com

#Unit valt direct uit als je de auto van het contact haalt.
#Wifi lijkt zichzelf soms uit te schakelen
#Unit blijft niet aan bij gebruik canbus kabel. (al is dit geen must, gebruik zonder canbus is geen probleem voor mij)
Oh, da's een tegenvallertje. Nooit bij stilgestaan maar het blijkt dus dat Noorwegen geen EU lidstaat is :-(

Ik zou eerst eens kijken wat wat unit je nu hebt door te kijken naar je MCU string in de instellingen. Dit gedeelte bepaalt je goede I/O werking tussen Android en je auto en dien je dus apart met de image van de juiste fabrikant te updaten/flashen.

De MCU instellingen staan ook helemaal los van Android en je vindt er als het goed is een aparte App voor. In deze app kan je dus ook de juiste canbus instellen en o.a. de sleeptime instellen (die staat misschien op always off). Trouwens, een cold boot van 10-15 sec is helemaal niet verkeerd hoor maar er moet ergens een instelling in staan dat ie na een cold boot vervolgens standby blijft.

Als je weet wat voor unit je hebt, kan je kijken in XDA fora of er meer mensen last hebben van het uitvallen van Wifi en of daar een fix voor is (ben wel zoiets tegen gekomen maar weet niet meer wat voor unit dat was).

P.S:
  • Er werd mij door AndroidAutoShop verteld dat er meerder launchers in hun ROM zitten. Kan je kijken of dat ook zou is.
  • Mocht de DSP niet afdoende zijn, kan je ook nog Viper4Android gebruiken. Aangezien ze die er standaard bijleveren in hun gerootte ROM. Viper4Android geeft op mijn huidige unit verbluffende geluidsresultaten

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-11-2025
Halderknots schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:20:
Zojuist bij Androidautoshop een Android Radio en OBDII wifi stekker voor mijn Chrysler PT-Cruiser uit 2005 besteld. Was best goed zoeken want mijn standaard radio heeft ronde hoeken. Uiteindelijk voor deze leverancier gekozen omdat de specs. me aanspraken en dat ik hopelijk iets van ondersteuning krijg bij problemen :S Kon ook een dab+ antenne erbij bestellen maar die gebruikt dan volgens mij de enige aanwezige usb poort aan de achterzijde, dus maar niet gedaan.
Specs: Next generation GX series
• Android 8.0 Oreo
• Octa-core 4GB RAM | 32GB Drive
• DAB+, Spotify, Sygic, youtube and internet radio are preinstalled
• Streamlined perfect-fit design with a beautiful monitor
• Full RCA USB and much more
• Screen mirroring for iPhone and Android
• Built in WIFI (4G LTE is optional)
• Dual channel Canbus (allows steering wheel controls)
• Bluetooth 4.0 for superior streaming and handsfree
• USB / MICROSD / Wireless connections available
Chrysler radio
Ben heel benieuwd :)
Okidoki, dit is een aardig avontuur geworden.
Na 18 dagen (ipv de beloofde 2) eindelijk een DHL meneer aan de deur met een pakket. Helaas was ik er niet en er moesten invoerrechten betaald worden, dus niet afgeleverd bij de buren.

Op het bonnetje stond niet mijn naam als geadresseerde. Hmm… :?
Na wat uitzoek werk bleek de afzender Hui Fei uit HongKong te zijn, een android radio knutselaar.
Raar, want ik verwachte een pakketje van de AndroidAutoShop uit het UK Warehouse zoals op hun site staat. Ook had ik geen track and trace gekregen. :-(

Maar goed, gokje dat er een android radio in zou zitten dus toch maar de invoerrechten betaald.( € 79,- ) Op de site van AndroidAutoshop wordt overigens beweerd dat dit in de meeste EU landen niet hoeft.
Een hoop gestegel bij het DHL servicepoint omdat mijn naam niet goed op het pakketje stond, maar met veel moeite en stemverheffing toch meegekregen >:)

Natuurlijk gelijk uitgepakt en in de auto gebouwd. Dit ging super snel, soepel en paste ook mooi.
De radio werkt netjes en doet wat ie moet doen. :*)
Maarrr…
Het is geen android 8.0 maar een 6.0.1. Hij heeft geen 4gb ram maar 2gb. De radio heeft niet de beloofde routeplanner met europese kaart voor geinstalleerd of geleverd. Op de radio en in de software staat dat het een PX5 model betreft en niet de beloofde GX8 en de microfoon is niet meegeleverd.

Ik had er ook een wifi OBD2 dongle bij besteld. Er is een OBD2 bluetooth dongle geleverd die wel zichtbaar is maar waar niet mee verbonden kan worden. Niet door de radio, GSM of laptop :'(

Zojuist maar een hele opsomming gemaakt en naar de androidautoshop gemaild.
Ze reageren tot nu toe vlot en netjes.
Uiteindelijk betaald: € 370,- voor de radio, € 20,75 voor de dongle en € 79,- invoerrechten.
Da's bij elkaar zo'n € 470,- voor niet zo'n beste prestatie |:(

@robvandenhoogen heeft jouw radio wel android 8.0 en 4 gb ram?

Edit: Heb op 't XDA forum gelezen dat het een kwestie is van een ander 'core board' in de radio prikken. Het schijnt dat in de PX5 die ik nu heb een ander 'core board' geprikt kan worden met betere specs. Eens kijken wat leverancier hier van vind :P

Edit: Duizend maal excuses van Androidautoshop. Ik mocht de radio terug sturen, maar heb gekozen om t zelf te fixen. Ik krijg een ander core board opgestuurd en een android 8.0 ROM om erop te zetten. Ook zenden ze de WiFi OBD2 dongle na. Heb wel enorme last van storing op de radio.De antenne aansluiting in mijn Chrysler wat nader bekeken en tot de conclusie gekomen dat ik een adapter nodig heb :-( Voor nu mijn telefoon als hotspot en de app. Nederland.fm. Ook goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Halderknots op 20-06-2018 21:15 . Reden: Toevoeging ]

• robvandenhoogen
Halderknots schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:15:
[...]

@robvandenhoogen heeft jouw radio wel android 8.0 en 4 gb ram?

Edit: Heb op 't XDA forum gelezen dat het een kwestie is van een ander 'core board' in de radio prikken. Het schijnt dat in de PX5 die ik nu heb een ander 'core board' geprikt kan worden met betere specs. Eens kijken wat leverancier hier van vind :P
Ik heb gewoon netjes de octacore met 4gb ram, zoals ik besteld had.
Gisteren helaas wat tussen gekomen. in het weekend weer verder..

Say Whut?!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 00:00
Weet iemand of beide USB poorten op een Joying radio hetzelfde zijn? Het gaat om een 2gb PX5 model op Android 8.0
Ik probeerde toenstraks Zlink uit, maar er kwam een melding “wrong USB port, try another one”. Met een iPhone op IOS 11.4
Ik heb de andere USB port niet aangesloten,die zit nog verstopt achter het dashboard.
Voordat ik weer heel de radio uit moet bouwen vraag ik me af of het wat uit zou maken als ik hem op de andere port aan zou sluiten. Of zou de melding een andere oorzaak kunnen hebben? Met een andere lightning kabel verschijnt nog steeds dezelfde melding.

[ Voor 4% gewijzigd door Lowizi op 21-06-2018 00:24 ]

• robvandenhoogen
Lowizi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:23:
Weet iemand of beide USB poorten op een Joying radio hetzelfde zijn? Het gaat om een 2gb PX5 model op Android 8.0
Ik probeerde toenstraks Zlink uit, maar er kwam een melding “wrong USB port, try another one”. Met een iPhone op IOS 11.4
Ik heb de andere USB port niet aangesloten,die zit nog verstopt achter het dashboard.
Voordat ik weer heel de radio uit moet bouwen vraag ik me af of het wat uit zou maken als ik hem op de andere port aan zou sluiten. Of zou de melding een andere oorzaak kunnen hebben? Met een andere lightning kabel verschijnt nog steeds dezelfde melding.
Nee, deze poorten zijn niet hetzelfde. Je moet echt de andere kabel proberen.

Say Whut?!

• Timpieturner
Lowizi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:23:
Dat klopt, maar 1 van de 2 poorten is geschikt voor ZLink.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 09:47
Zojuist een HIZPO & metra 99-9229g voor m'n 2001 Volvo besteld. PX5 32G/4G Android 8.0. Komt uit de UK, dus geen tax surprises voor net iets meer dan €200.

Er zit al een oude JVC radio in de auto, dus ff kijken wat ik aan verloopstekkertjes nodig heb, maar dat doe ik wel als de radio binnen is.

Verwijderd

Ik heb een xtron pb78cypp dus android 8 met px5
Alle stuurwiel bediening en bv canbus werkt perfect .
Maar ik krijg geen beeld op de headrests.
Wel als ik een dvd afspeelt maar geen gemirrorde weergave van overige apps. Zoals YouTube Ziggo go etc.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen

En dan vraagje twee

Netflix kan ik overigens helemaal niet installeren. Want die is niet geschikt voor mijn device. Aldus Netflix.

Johan

• DragonFly
-MVD- schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:02:
Momenteel neig ik naar de pumpkin aangezien hier zeker de DSP chip in zit.
Sorry, maar ik lees in jouw Punpkin link niets over een DSP...er zit een TDA7851L amp chip in met DSP achtige features. Dat is wat anders dan een dedicated DSP daughter board. Die TDA7851 zit overigens op de meeste PX5 gebaseerde Head units

[ Voor 26% gewijzigd door DragonFly op 10-07-2018 00:34 ]

• Noclaim71
Ik ben alweer toe aan mijn 3de Android head unit. Maar dat krijg je als je van auto verwisseld en de unit niet overgezet kan worden.
Dit geeft mij wel elke keer de mogelijkheid om eventuele minpuntjes van een vorige unit weg te strepen, indien mogelijk.
Mijn eerste was een chinese no-name. Slechte radio receptie en software die keer op keer crashte (wel support gehad vanuit China om met roms aan de slag te gaan, maar echt lekker werkte die unit niet.

Hierdoor naar een PX3/PX5 unit gegaan. Goede ondersteunig vanuit XDA, maar de unit was niet af. Het was een Xtrons met net uitgebracht Oreo, maar ledjes werkte niet (en dan krijg je vanuit Xtrons een antwoord dat het aan het model ligt.... die is met minder ledjes uitgerust.... bullsh*t). Voor de rest prima apparaat

En nu ben ik gegaan voor een Witson. Waarom geen Xtrons.... die was er niet voor mijn auto (bijna helaas).

Waar ik tot nu toe niet over te spreken was, is de DAB+ receptie. Ik heb dit bij 2 radio's gemerkt en ook bij een maat van mij... Android head units met USB DAB+ receivers hebben een slecht ontvangst.
Die maat van mij had ook een JVC en Kenwood DAB+ radio met raam antenne en die werken wel goed (zelfde auto als waar we Android geprobeerd hebben)

Dus DAB+ is hetgeen ik qua ontvangst wil oplossen. De raam antenne heb ik opgegeven, dus ben ik opzoek naar een alternatief.
Heeft iemand ervaring hiermee: https://www.autoradiostun...s-dab-antenne-sma-en-smb/
Of heeft een ander goedwerkend alternatief?

[ Voor 0% gewijzigd door Noclaim71 op 10-07-2018 13:11 . Reden: typo ]

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 12:47
Beste tweakers,

Ik heb onlangs ook een PX5 Android auto radio gekocht, eentje met 8 core, android 8 en 4GB voor Audi A3 van 2009. Als ik de auto in de achteruit zet, dan springt de radio naar de achteruit camera, terwijl ik geen camera heb. Ik heb me rot gezocht naar optie om dit uit te zetten, maar kan het niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee om dit uit te zetten?

Type autoradio is
MCU version: MTCE_XRC_V2.80_1
Android version: 8.0.0

Radio ziet eruit als https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3

maar heb deze gekocht bij (foto van website klopt niet helemaal) https://www.inbouwnavigat...id-811-octacore-32-gb-dab

Heb je meer gegevens nodig dan hoor ik het graag, alvast bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door Dimentrix op 11-07-2018 13:23 ]

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-11-2025
Dimentrix schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:21:
Beste tweakers,

Ik heb onlangs ook een PX5 Android auto radio gekocht, eentje met 8 core, android 8 en 4GB voor Audi A3 van 2009. Als ik de auto in de achteruit zet, dan springt de radio naar de achteruit camera, terwijl ik geen camera heb. Ik heb me rot gezocht naar optie om dit uit te zetten, maar kan het niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee om dit uit te zetten?

Type autoradio is
MCU version: MTCE_XRC_V2.80_1
Android version: 8.0.0

Radio ziet eruit als https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3

maar heb deze gekocht bij (foto van website klopt niet helemaal) https://www.inbouwnavigat...id-811-octacore-32-gb-dab

Heb je meer gegevens nodig dan hoor ik het graag, alvast bedankt.
Ik ga dit weekend een achteruitrijcamera installeren :P
De meeste android radios hebben een extra draadje/kabeltje/triggerkabeltje aan de achterzijde die de radio een seintje geeft als de auto in zn achteruit gezet wordt. Er komt simpel weg spanning op t draadje te staan.
Voor t aansluiten van de camera sluit je de video kabel van de camera aan op de radio. De stroom voorziening van je camera haal je meestal van het achteruitrijlicht van de auto. Als je dus de auto in zn achteruit zet krijgt de camera stroom en geeft beeld. De radio weet dit niet en doet niets. Als je echter ook het extra draadje/kabeltje/triggerkabeltje aansluit op je achteruitrijverlichting weet je radio dat er achteruit gereden wordt en schakelt hij het beeld naar de achteruitrijcamera.
Jouw radio wordt dus getriggerd maar je hebt geen camera. Waarschijnlijk zit het bij jou netjes in een stekker aangesloten want ik kan me niet voorstellen dat je de moeite neemt om een draad naar je achteruitrijverlichting te trekken en geen camera plaatst.
Ik denk dus dat je moet speuren welk draadje je los moet koppelen zodat de radio niet meer weet dat je achteruit rijd :)
Maar misschien weet iemand dit softwarematig te omzeilen 8) = makkelijker :+

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 09:47
Duurde ff, maar de Hizpo PX5 Android 8.0 is binnen en direct ingebouwd. Was een beetje knutselen met het Volvo frame, maar hij zit er redelijk strak in en werkt naar behoren. Kreeg een rear camera bij, die moet ik nog installeren

• DragonFly
azz_kikr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Dat komt omdat de chinezen een standaard firmware op alle units zitten hebben en ze niet rechtstreeks communiceren met de canbus van de wagen.
Mja, Chinezen zijn massa producenten. Het ligt vaak aan de reseller of die een goede 'vertaler' van het can-bus signaal meelevert. Dan werkt het vaak wel. Ook bij Chinese units hebbie goed spul en troep. Het is zaak om dat goed uit te zoeken voordat je tot aanschaf overgaat. Meestal zit daar daar ook het prijs verschil in. Die 100 euro extra zit em vaak em in de bijgeleverde extra's. Ogenschijnlijk lijkt het op elkaar, maar dat is dus niet altijd zo.

Daarnaast is niet de (PX5) firmware die communiceert met de auto, het is het apparaat specifieke MCU gedeelte die dat doet. Het Android gedeelte is inderdaad bijna bij elk model gelijk. De MCU (firmware en ondersteuning) kan juist veel verschillen per fabrikant.

Die Tesla style head units kunnen dus bijna alles doen wat de fabrieksunit doet. Echter, die zijn ook maar voor een paar modellen beschikbaar en daar werkt het dus ook daadwerkelijk.

Lang verhaal kort; dat het er niet standaard in zit betekent niet dat het technisch niet mogelijk is

Wil je originele unit houden vanwege die voertuig specifieke instellingen, maar wil daarop je toch Android kunnen gebruiken, dan zijn er nog andere mogelijkheden d.m.v. een Android add-on box. Zoek maar eens op 'Android Multimedia Interfaces' of 'Android Video interface'

[ Voor 9% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 11:26 ]

• Asterion
-ION- schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:08:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het kijken voor een Android radio voor een Opel Corsa D. Na wat zoekwerk kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Vrijwel alle radio's lijken qua uiterlijk exact op elkaar, maar verschillen toch qua binnenwerk of software.

De naam Xtrons zie ik regelmatig voorbij komen en die hebben dan ook een passende radio
https://nl.aliexpress.com.../1381550_32861956475.html

Als ik echter even verder zoek kom ik ook deze radio van Wondefoo tegen
https://nl.aliexpress.com...a/119231_32789005299.html

De laatste lijkt echter een betere deal vanwege het IPS scherm en een DSP die het geluid beter zou moeten maken.
Vragen die in mij opkomen zijn echter, is de laatste ook echt beter? Merk je iets van zo'n DSP? Heeft de Xtrons geen DSP? Heeft Xtrons misschien betere software of een beter updatebeleid? Zitten er verschillen in bouwkwaliteit of is die ongeveer gelijk bij alle merken?

Wat is jullie advies?
Wat hier al meermaals vermeld is, is dat alle verkopers dezelfde radio's verkopen van dezelfde fabrikant. Zij zetten er enkel hun naam op en voegen eventueel DSP aan toe, hardwarematig.

Waar je nu vooral moet opletten is dat je een PX5 toestel koopt met 4GB aan ram en 64GB aan geheugen. Dan zit je voor de toekomst toch al even veilig.
Deze toestellen zijn meestal uitgerust met Android 8 maar je vindt er ook met versie 6 welke normaal gezien een update moeten hebben naar 8. Het zijn immers identiek dezelfde modellen.

Als je een unit besteld, let er dan op dat je de mogelijkheid krijgt om vanuit een EU land te verzenden, anders krijg je nog te maken met de duane en BTW heffingen.

Xtrons en Joying zijn hier de meest besproken merken.

Ikzelf heb een Xtrons model en ben daar zeer tevreden over.
Als ik vergelijk met Joying dan is Joying goedkoper maar zij hadden geen dvd-speler en nog wat kleine zaken wat Xtrons wel leverde in hun unit.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04 17:27
Asterion schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

Wat hier al meermaals vermeld is, is dat alle verkopers dezelfde radio's verkopen van dezelfde fabrikant. Zij zetten er enkel hun naam op en voegen eventueel DSP aan toe, hardwarematig.

Waar je nu vooral moet opletten is dat je een PX5 toestel koopt met 4GB aan ram en 64GB aan geheugen. Dan zit je voor de toekomst toch al even veilig.
Deze toestellen zijn meestal uitgerust met Android 8 maar je vindt er ook met versie 6 welke normaal gezien een update moeten hebben naar 8. Het zijn immers identiek dezelfde modellen.

Als je een unit besteld, let er dan op dat je de mogelijkheid krijgt om vanuit een EU land te verzenden, anders krijg je nog te maken met de duane en BTW heffingen.
Zou bovenstaande toegevoegd kunnen worden aan de OP, dan kan er naar verwezen worden als mensen geen zin hebben om het topic (of de laatste 10 pagina's) door te lezen.

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-04 21:15
He,

Ik rijd al een poosje een Auris Hybride uit 2010, heb een standaard W53848 radio/cd speler met bluetooth. Dit werkt redelijk goed, maar ik ben eigenlijk opzoek naar een android headunit. Ik zag op dit topic ook een auris voorbij komen, met een mooi perfect passende headunit, echter kwam ik bij deze persoon ook een kabelboompje tegen, welke anders is dan in mijn auris.

Het lijkt wel of de standaard radio/cd speler een andere kabelboom gebruikt dan de touch and go.

Ik kan het eigenlijk niet echt vinden wat ik moet hebben... Iemand hier welke mij op weg kan / wil helpen? In mijn vorige auto (mazda) had ik een PX3 apparaat, besteld via Eonon. Deze beviel mij redelijk, nu lijkt mij een PX5 natuurlijk het mooiste.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/AZTJE1wKhKVtEbW-HPGyfZdjz6bSH5agBU094Ko-Pz2LIgsXOnb7ho9SAfHzaKCZL5VESvssIKdxgJKCLtjglcgoJGOP5FwiQ2nvpEExSUnbskx8qwyHmc1Knn6YYpb_w04IsmRPJ4K2aN1XeDisOsAoNFyl1ArjAhoI5kRsQSxQnEyUEFoeUWrfNCN53TAUU-6dgqFnAHP-lZG4syqEMxh5kUHeQUcQ52RyOQTEiiZEYXtLmPKl_QG_1Eggi7aV58xvWXkZ4oFfS2jUpAIFzFoHU_FzgtJ4zzz3c_m370txE9isPQlgY_2mnaJGcpJYzVdtmsGiFDjLVpSCxZLncQMKsaph1F0UOyaLk1n18_rm_3BIhnOglx7sDydQMS1htvxbdUD5ZDY21384zXKCihMbGe5g9BmB6M4xk-aNzpaNwXMpZWIS9Oq5vFEt_4R9xh5nAL3h0mVMfX8FOplY-gYUotIzLmI8TkIzg-2BaE4oN6hW5CVHRZqKAN56AjGyVR64AT2sAbsKwBejXK7VGCDTjpBKQZL6pl3EgK-PbAOGl9tQgVzB6OFo7bA7fsTLO8YSIoYEMRxlNt9_IHg0DKSdrv6URkhBje-EzkMh=w742-h418-no

Alvast bedankt!

[ Voor 58% gewijzigd door cmderks93 op 21-08-2018 19:43 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb nu een Android headunit in gebruik (PX5 MTCE met GS MCU). De unit bevalt prima, het lukt mij echter niet om flitsmeister op de achtergrond te laten draaien op basis van beweging, weet iemand wellicht wat hier de oorzaak van kan zijn, ik heb verder gewoon prima gps bereik via de originele antenne.

Op XDA las ik dat de MCU tussen diverse units uitwisselbaar is (https://forum.xda-develop...-compatible-mcus-t3624724) wat zou een reden zijn om te wisselen tussen de verschillende mcu types?

Verwijderd

Vandaag m'n nieuwe Xtrons PX5 Andoid 8 unit binnen gekregen..... Leuk dingetje op het eerste gezicht.

Standaard launcher vond ik erg kansloos dus dit gelijk met car launcher verbeterd, meteen geroot want ik wil geen reclames en bloatware.

Tomtom go speelt smerig spelletje zo blinkt want op headunits met android 8 is 3d view niet aanwezig...... Na wat decompiling van de go app ben ik overtuigt dat de app een MCU file detecteert en dan issues gaat creëren om vervolgens te zeggen dat de headunit niet ondersteund word (zal me niks verbazen dat dit geen foutje is als je wel contracten met automerken hebt waar de go app standaard word geleverd in de bestaande headunit)

Audio nog niet geprobeerd, staat nog op de testbank ;)

Ben blij dat Hotspot starter app weer werkt op Oreo!

Voor diegene die het niet kennen:
Deze app start je hotspot op je telefoon zodra deze via Bluetooth verbind met je headunit, hierop verbind de HU weer automatisch met je hotspot en heb je dus altijd internet op je radio.
Ik gebruik dit voor o.a. Internet radio, youtube, ziggo go, flitsmeister etc.

Ben bijna zover dat ik hem kan inbouwen, vind de kleuren van het scherm nog wat flets, wil deze nog wat warmer krijgen..... Misschien andere kernel en/of color changer app.

Verwijderd

Asterion schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:20:
[...]

Dan is het inderdaad beter om via ali te bestellen..

Zijn er hier trouwens veel tweakers die hun toestel geflashed hebben naar een andere ROM?
Ik ben enorm aan het twijfelen om het ook te doen maar de garantie houd me momenteel nog tegen.

Gebruiken jullie de bekende Malaysk rom of gebruiken jullie een andere?

En wat is nu eigenlijk het voordeel om deze head units te flashen?
Ik kom er maar niet aan uit.
Eigenlijk geen voordeel behalve dat deze rom pre-rooted is.
Je kan ook rooten met SuperSu alleen is het belangrijk dat je de binaries niet update anders start hij niet meer op. Ik wacht nog op een goeie Magisk root, er is er al wel 1 maar die werkt niet lekker op de PX5

Verwijderd

Ik heb een PX5 Octacore android 8.
Draai carwebguru launcher, hebben meer trouwens dat als je gewoon radio luisterd en naar de homescreen van je launcher gaat de radio ook stopt?

Vreemde is dat dit bij mij wel gebeurd maar als het systeem energieke minuten aanstaat dit euvel zichzelf oplost en wel kan switchen zonder dat de radio stopt

Verwijderd

Hallo, Ik heb net de 8 "2 Din PX5 Android 8.0 Auto Radio Audio Stereo Voor Volkswagen VW Passat Polo Golf Head unit Tape recorder Met dvd-speler bij alIe express gekocht, en geïnstalleerd. Werk tot nu toe perfect. CD/dvd nog niet echt aan toegekomen. Wou de CD niet in nemen nog ff uitzoeken wat dat moet wezen🤔

Alleen als ik met bluetooth verbonden ben geweest zet die. De contacten op de radio. Maar daarna mis ik ze weer op de telefoon. Iemand al ervaring mee? Moet ze nu steeds opnieuw synchroniseren 😖

Alvast bedank

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:49:
Hallo, Ik heb net de 8 "2 Din PX5 Android 8.0 Auto Radio Audio Stereo Voor Volkswagen VW Passat Polo Golf Head unit Tape recorder Met dvd-speler bij alIe express gekocht, en geïnstalleerd. Werk tot nu toe perfect. CD/dvd nog niet echt aan toegekomen. Wou de CD niet in nemen nog ff uitzoeken wat dat moet wezen🤔

Alleen als ik met bluetooth verbonden ben geweest zet die. De contacten op de radio. Maar daarna mis ik ze weer op de telefoon. Iemand al ervaring mee? Moet ze nu steeds opnieuw synchroniseren 😖

Alvast bedank
Bij sommige apparaten zitten er 2 schroeven in de bovenkant om de lade te vergrendelen voor transport. Die moet je eruit draaien anders werkt dvd inderdaad niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 08:09

Diablo_GT

nbx

henkbob schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Je zult dus nooit van bijvoorbeeld android 6 naar android 8 gaan? Wat is de reden dat je de apps zelf niet update?
Dasaita/ hotaudio is één van de weinigen die wel updates beschikbaar stelt.

https://forum.xda-develop...ockchip-px5-octa-t3575155

nbx

• Asterion
Suicyder schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:49:
[...]

Dank voor je reactie

Ja, ik was :+ bekend met ISO stekkers vanuit het verleden, de aansluitingen lijken hierop. Niet 100%, maar een heel eind heen.
[Afbeelding]

Dit kon ik niet zo snel terug vinden als ene bepaald type ISO aansluiting, vandaar dat ik zoekende ben. De huidige bekabeling vervangen zou ook lastig worden, vrijwel nergens zitten meer tags op of aan. In dat opzicht zou wat werk erin steken geen kwaad kunnen :/
Als het goed is zit er een verloopkabel bij van jou iso-stekker van in je wagen naar de aansluiting op de radio.
Dus het zou moeten werken
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:18:
Ik zit te twijfelen tussen deze 2:
https://nl.aliexpress.com...io-2-din/32870600983.html
https://nl.aliexpress.com...008-2011/32876227161.html

Ene heeft allwinner t3, andere Cortex A7. Iemand ervaring met 1 van deze 2?
DDR3 2gb RAM, 32 gb tegenover DDR3 1 gb RAM, 16 gb.

Wat valt aan te raden?
Als je een radio kan vinden met een PX5 bord zou ik eerder voor dat gaan. Die heeft meer ondersteuning op XDA. Wat je meer speelruimte geeft om later te upgraden als je fabrikant je in de steek laat.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04 18:21
Asterion schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Als het goed is zit er een verloopkabel bij van jou iso-stekker van in je wagen naar de aansluiting op de radio.
Dus het zou moeten werken

[...]

Als je een radio kan vinden met een PX5 bord zou ik eerder voor dat gaan. Die heeft meer ondersteuning op XDA. Wat je meer speelruimte geeft om later te upgraden als je fabrikant je in de steek laat.
Dan is de keuze niet heel groot:
https://nl.aliexpress.com...DS-Radio/32858080131.html

Of een ownice c500+, alhoewel ik niet helemaal duidelijk heb welke cpu dat is.
https://nl.aliexpress.com...ler-Voor/32836664190.html
Van die laatste zijn ook een hoop topics. Al worden ze wel weer duur... veel twijfel nog.

• Asterion
DoeEensGek schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Dan is de keuze niet heel groot:
https://nl.aliexpress.com...DS-Radio/32858080131.html

Of een ownice c500+, alhoewel ik niet helemaal duidelijk heb welke cpu dat is.
https://nl.aliexpress.com...ler-Voor/32836664190.html
Van die laatste zijn ook een hoop topics. Al worden ze wel weer duur... veel twijfel nog.
Is een universele soms een optie? Dan heb je zoveel meer keuze.

Van die laatste kan je 2 keuzes bestellen, Quad-core of Octa-core.
Ik denk dat die octa-core het PX5 model zal zijn.
Die heb je met 2gb ram en 32 of 64gb geheugen en ofwel met Android 6.0 of 8.0

Als je een mailtje stuurt richting de verkoper met de vraag of dit om een PX5 model gaat kan hij je daar meer info over geven.
Android 8 kan je dan eventueel achteraf flashen.

• Mr_Dirk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03 13:39
Auto:
Mercedes C220 S204 station 2009
Standaard radio:
Merk: Standaard
Android Radio:
Merk: Witson
Type: 6.2 inch Android 8.0 4GB RAM - V5704
Specs:
CPU: Octa-Core PX5 Cortex-A53
RAM: 4 GB DDR3
Display Resolutie: 800x480
Android versie: 8.0
Audio uitsturing: 4x 50w
Losse microfoon
extra Connectiviteit: WIFI, Bluetooth, 2x usb

In bezit sinds: 15-04-2018

kosten:
Radio :€335,00 incl, via Ebay

Ervaring:

De Unit:
Unit ontvangen via Engeland. Besteld via Ebay. Bewust gezocht naar een late variant van andriod. Pakket kwam een beetje vervromeld binnen maar alles leek compleet en netjes.

Het inbouwen:
Omdat de unit in plaats van het bestaande scherm kwam moet het oude frame er uit. Tijdens de montage schoot er een pin van de connector (chinese degelijkheid) maar deze was terug te zetten Even priegelen en voorzichtig demonteren/monteren maar alles vrij eenvoudig te installeren. Er zit standaard een microfoon in de unit, echter had ik er een losse microfoon bij besteld dus deze ook gemonteerd.

De software:
De software reageert goed en snel. De interface is snel opgestart (ik zal het morgen even timen.) Ik laat het systeen volledig afsluiten na 1 uur stilstaan. De CANBUS module werkt prima, en alle knoppen op het stuur werken naar behoren. Dit inverband met het leegtrekken van de accu. Het geluid over de boxen is van prima kwaliteit, de radio is minder naukeurig als van de orginele ontvanger. Maar hier valt prima mee te leven. Voor de navigatie gebruik ik Waze. Waze werkt prima, mits je bereik hebt. Als je waze opstart voor je GPS fix of internet hebt loopt waze vast. (beetje irriterent maar is mee te leven). De carkit werkt prima, ik ben duidelijk verstaanbaar bij mijn tegenpost. Tot slot het streamen van audio werkt zoals het hoort, bijzonder acceptabel.

De hardware:
De bouw kwaliteit van het scherm is prima. Het valt in het orginele frame bijna niet op. En is haast niet van orgineel te onderscheiden. De unit, met knoppen, ogen wel van andere kwaliteit. Maar deze gebruik je zo weining dat ik me hier niet aan stoor.

Toekomstige plannen:
Ik wil een 4g module inbouwen en een DAB+ module.

Inleveren:
De automatische Radio “zoeker”, dus het volgen van zenders als je rijd, is een stuk minder op deze radio. Ik gebruik hem dan ook niet en programeer meerdere frequenties van bepaalde zenders zodat ik dezelfde zender kan blijven luisteren tijdens het rijden.

Een ander puntje is dat de tijd van het systeem nog wel eens compleet verkeert kan staan. Ik kan deze nog niet goed vastzetten.

Tot slot:
Tot nu toe ben ik tevreden over het systeem. Ik geeft het systeem een 7en. Als mijn Waze iets makkelijker omging met het verlies van GPS zou het sneller richting een 8 of zelfs een 9 gaan. Mogelijk ligt dit aan de software dus wie weet ;)!

• DragonFly
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Dat is ook de reden dat andere audio players niet onthouden waar ze gebleven zijn en/of automatisch doorspelen als de unit weer aangaat.
Dat zijn waarschijnlijk je ervaringen met Xtrons. Ik heb een oude Android 5.11 (Newsmy) unit en die gaat vrolijk verder met het afpelen van muziek vanuit sleepmode (externe niet stock player). Ook een nieuwe Dasaita unit gaat direct weer verder vanuit de launcher verder waar ie gebleven is (Car Launcher Pro -> ext player PowerAmp)

Voor alle PX5 gebruikers: installeer een custom ROM, bv de Hal9k ROM 3. Ben je van alle fabrieksmeuk af, heb je de keuze uit meerder launchers, is je unit gelijk geroot en heb je de mogelijkheid om apps de whitelisten zodat ze niet gekilled worden. Die custom Roms worden niets voor niets leven ingeblazen....

Verwijderd

DragonFly schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk je ervaringen met Xtrons. Ik heb een oude Android 5.11 (Newsmy) unit en die gaat vrolijk verder met het afpelen van muziek vanuit sleepmode (externe niet stock player). Ook een nieuwe Dasaita unit gaat direct weer verder vanuit de launcher verder waar ie gebleven is (Car Launcher Pro -> ext player PowerAmp)

Voor alle PX5 gebruikers: installeer een custom ROM, bv de Hal9k ROM 3. Ben je van alle fabrieksmeuk af, heb je de keuze uit meerder launchers, is je unit gelijk geroot en heb je de mogelijkheid om apps de whitelisten zodat ze niet gekilled worden. Die custom Roms worden niets voor niets leven ingeblazen....
Inderdaad Xtrons, ik had Hal9k rom al klaar liggen en ondanks ik reeds root heb zitten hier toch een zooi tweaks in die zeer nuttig zijn. Van het weekend maar eens flashen.

• Asterion
DragonFly schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Kan je wat meer vertellen over die ROM?
Ik heb op XDA al even gekeken maar wat is de meerwaarde van deze rom?

Kan je er werkelijk zoveel meer mee?
Werkt alles zoals het moet? Wifi, Bluetooth, GPS?

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 20:33
Geen matches
@Asterion en @DragonFly

Ook ik heb een PX-5. Ik had er een uit de vorige generatie. Die had nog maar 2 gb geheugen en kwam met Android 6.

Overstappen op Hal9K Rom was vanaf Android 6 iets meer gedoe maar dit was het zeker waard! De rom is top! Sneller, meer instellingsmogelijkeden/mod's direct geroot etc.

Wat ik zelf heel handige opties vind:
- Je kunt andere apps makkelijk instellen als standaard-app. Zo kun je makkelijk PowerAmp als standaard media-player laten draaien. Of PC-radio ipv de reguliere radio-app.
- Je kunt kiezen welke apps allemaal gestart worden door de mode-knop op je stuur. Heel tof, ik heb hier bijvoorbeeld FlitsMeister bij gezet.
- En nog veel meer

Nog een tip:
Agama car Launcher, vind ik heel handig en fijn werken tijdens het rijden.

• DragonFly
Asterion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:22:
@DragonFly , @aran

Bedankt voor de info.

Momenteel gebruik ik FCC Car Launcher, die heeft een 'google maps' widget welke ik zeer handig vind omdat hij ook de maximum snelheid weergeeft.

Bestaat zo'n widget ook apart? Ik kan er namelijk geen vinden en in de bekende navigatie apps is dit niet beschikbaar.

Ik zal me eens toeleggen op de custom rom..
Is het daarna gemakkelijk om eventueel terug te gaan naar de stock rom?
miel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:46:
Werken die roms ook op PX3 toestellen?
Nooit naar gezocht eigenlijk. Zou wel eens willen weten hoe FCC aan die info komt. Google Maps toont deze info zelf niet (voor zover ik weet). Ik gebruik op mijn unit Sygic en die heeft een max snelheid aanduiding ingebakken. Teruggaan naar een stock Rom gaat makkelijk. Dat werk vaak in tweeën; SDcard aanmaken (met SD_Firmware_Tool_For_PX5). Na een reboot wordt dan vanaf de SDcard gestart en de originele bootimage teruggezet. Daarna dien je vanuit recovery de originele ROM te flashen.

Voor PX3 units bestaat een aparte Hal9k ROM

[ Voor 5% gewijzigd door DragonFly op 01-11-2018 10:09 ]

• Asterion
DragonFly schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:20:
[...]

[...]

Nooit naar gezocht eigenlijk. Zou wel eens willen weten hoe FCC aan die info komt. Google Maps toont deze info zelf niet (voor zover ik weet). Ik gebruik op mijn unit Sygic en die heeft een max snelheid aanduiding ingebakken. Teruggaan naar een stock Rom gaat makkelijk. Dat werk vaak in tweeën; SDcard aanmaken (met SD_Firmware_Tool_For_PX5). Na een reboot wordt dan vanaf de SDcard gestart en de originele bootimage teruggezet. Daarna dien je vanuit recovery de originele ROM te flashen.

Voor PX3 units bestaat een aparte Hal9k ROM
Ik heb vandaag de rom geïnstalleerd.
Op het eerste zicht is er meer instelbaar en werkt het allemaal wel vrij vlot.

Enkel zit ik met het probleem dat de radio stopt wanneer ik een navigatie app opstart.
Met google maps heb ik dat probleem dan weer niet?

Ohja, en Magisk Manager wil maar niet opstarten en Viper wilt zijn drivers niet installeren, hij blijft maar bezig. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Asterion op 01-11-2018 18:01 ]

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-03 21:40
Ik heb ook een Android radio gekocht voor mijn Mazda 6 (2009)
Ik heb een er 1 met een PX5 board met de volgende specs.
Octacore Coretex-A53 @ 1.5Ghz
4GB DDR3 RAM
32GB iNAND

Android 8.0
HD IPS multitouch scherm

Mijn ervaring is dat de Unit erg snel is en fijn werkt. Bij levering had ik geen goede GPS ontvangst, maar door het vervangen van de GPS antenne was dat snel opgelost :)

hier wat foto's
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/56cQhig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtly18W.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door proditaki op 02-11-2018 11:26 . Reden: gepruts met plaatjes en thumbnails :P ]

PSN: proditaki specs

• Asterion
kikkeraap schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:37:
[...]

Bij voorkeur wagen specifiek, dan zit ik niet in de maag met stekkers die niet passen. Als er geen fijne optie is, dan dubbel din. Laten we DSP vallen ;w
In theorie is een wagenspecifieke radio enkel maar het frontje dat anders is.
En je krijgt er de canbus interface bij om met je wagen te communiceren.

De aansluitingen zijn allemaal hetzelfde, namelijk het quadlock type.
Achterop de radio is het ook hetzelfde (als je hetzelfde type neem, bvb PX5).

Je kan dus eventueel apart de canbus interface bestellen die bij je wagen past.
Daarvoor kan je een mail sturen naar de verkopers of zij dat willen doen.

Natuurlijk is een wagen specifieke radio wel mooier..
Ik vrees dat je bij ali-express het aanbod vindt dat er te vinden is en dat je het daar mee zal moeten doen.

Wie de verkoper is maakt op zich weinig uit, het zijn allemaal dezelfde radio's van dezelfde fabrikant.
Zij verkopen het verder onder hun eigen naam.

Verwijderd

proditaki schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:15:
[...]

Allereerst: ik zie staan 2 jaar garantie. Is hij nog binnen die periode?

Anders: de unit uit elkaar proberen te halen en hopen dat het scherm met een flatcable of iets dergelijks vast zit wat los te halen is.
Dan is het een kwestie om ergens (alieexpress ofzo) een vervangend scherm te vinden. (Met een beetje geluk staat het typenummer op het scherm)
Garantie doen die k Chinezen niet aan.
Ik krijg van hun waarschijnlijk een nieuw px5 core board tegen betaling.
Nu is alleen mijn vraag? Kan dit zomaar werken? Want dan kan ik toch ook een oude px3 kopen voor 100 euro ergens en een px5 board erop zetten met Android 8, 4gb ddr3 en 32gb rom octa core?

Tenslotte nog wat vraagjes.
Heb 2 USB aansluitingen en wil het volgende aansluiten:

USB externe schijf
USB Apple CarPlay
USB stick voor dab+

Hoe krijg ik dit allemaal aangesloten als ik maar 2 USB poorten heb?
Kan ik CarPlay en dab+ gebruiken met een USB hub?

• aran
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 01:13:
[...]

Garantie doen die k Chinezen niet aan.
Ik krijg van hun waarschijnlijk een nieuw px5 core board tegen betaling.
Nu is alleen mijn vraag? Kan dit zomaar werken? Want dan kan ik toch ook een oude px3 kopen voor 100 euro ergens en een px5 board erop zetten met Android 8, 4gb ddr3 en 32gb rom octa core?

Tenslotte nog wat vraagjes.
Heb 2 USB aansluitingen en wil het volgende aansluiten:

USB externe schijf
USB Apple CarPlay
USB stick voor dab+

Hoe krijg ik dit allemaal aangesloten als ik maar 2 USB poorten heb?
Kan ik CarPlay en dab+ gebruiken met een USB hub?
Volgens mij klopt dat inderdaad. Als je een PX3 hebt, kun je daar een PX5 board op zetten en dan heb je inderdaad een 4gb PX met Android 8. Op xda heel wat gebruikers te vinden die dat zo hebben gedaan.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 12:10
Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor mijn probleem... Ik heb ooit een MTCD joying universal / toyota unit gekocht met android 5.1. Daar heb ik een moederbord swap op gedaan van rk3188 naar px5, waarna ik de 'russische' android 8.0 upgrade heb gedaan. So far geen problemen en alles werkte op mn vorige auto. Nu heb ik de unit ingebouwd in mijn nieuwe volkswagen (jetta, 2013) en daarbij een VW + can bus kabel gekocht; https://www.joyingauto.co...with-can-bus-decoder.html
Echter; als ik de canbus kabel netjes aansluit aan mijn 'oude' android unit, krijgt hij keurig stroom, geluid gaat via de speakers, zelfs de ingebouwde GPS werkt gewoon, maar de stuurwiel bediening en 'auto informatie' vwb deuren, airco en zo worden niet doorgegeven.

Software; MTCD 2.89 MCU inmiddels geprobeerd naar te updaten (succesvol) maar werkt niet
Dasaita laatste rom geinstalleerd; geen soelaas
Idem voor de hal9k en malasyk roms; ook geen optie.

In de factory settings heb ik onder 'canbus' al verscheidene opties geprobeerd, maar behoudens een nieuwe 'vehicle' app die soms bij enkele canbus varianten verschijnt, zie ik daarin geen activiteit als ik bijv mijn deur open (wat op mn dashboard dan wel correct zichtbaar is).

Joying zelf heb ik ook uiteraard benaderd, die zeggen 'ja je vorige unit was android universal, maar je moet toch echt een VW specifieke head unit kopen; die kabel alleen inpluggen werkt niet' ==> maar dat komt meer als een verkoopsmoes op me over...

Wie kan me verder helpen?? Hééft iemand toevallig een android 8.0 VW unit die kan bevestigen / ontkrachten dat eea gewoon werkt bij een custom rom danwel is er inderdaad een andere vehicle.apk app die ik nodig heb?

Verwijderd

aran schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:09:
[...]

Volgens mij klopt dat inderdaad. Als je een PX3 hebt, kun je daar een PX5 board op zetten en dan heb je inderdaad een 4gb PX met Android 8. Op xda heel wat gebruikers te vinden die dat zo hebben gedaan.
Ik kan aan een PX5 2GB ram komen MTCD.
hier zit dus al android op.

Ik weet alleen niet of mn huidige een MTCD of MTCB is.
dit maakt alleen uit voor de rom toch?

iik heb dus een gratis kapotte radio, moet alleen 5 tientjes voor het board betalen. kan je met 2gb werkgeheugen nog iets of niet?

• aran
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:19:
[...]

Ik kan aan een PX5 2GB ram komen MTCD.
hier zit dus al android op.

Ik weet alleen niet of mn huidige een MTCD of MTCB is.
dit maakt alleen uit voor de rom toch
iik heb dus een gratis kapotte radio, moet alleen 5 tientjes voor het board betalen. kan je met 2gb werkgeheugen nog iets of niet?
Ik heb het zelf niet gedaan maar volgens zover ik van xda begrijp kun je met zo'n board een px3 upgraden naar een px5. Wordt daar wel gedaan.

De ROM zit op het board. Dus die is straks automatisch 8.0.

Je moet wel zeker weten dat de unit mtcb of mtcd/e is. En de rest van de unit moet werken natuurlijk.

Verwijderd

aran schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:58:
[...]

Ik heb het zelf niet gedaan maar volgens zover ik van xda begrijp kun je met zo'n board een px3 upgraden naar een px5. Wordt daar wel gedaan.

De ROM zit op het board. Dus die is straks automatisch 8.0.

Je moet wel zeker weten dat de unit mtcb of mtcd/e is. En de rest van de unit moet werken natuurlijk.
hoe kom ik er achter welke mtcd it is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:08:
[...]

hoe kom ik er achter welke mtcd it is?
Enkele gegevens op het huidige core board:

Octacore PX5 SCAKN15007 1713
SANDISK SDIN7DP4-32G CHINA 5113DFODQ8V
ADV7181D BCPZ #1708 3760504.1
Rockchip RK808-B HFAD71T679 1652
DJHD PE025 125 F1704
DHTP PE025 125 F1704
HCT-PX5-REV4.0
R1713 20161118
02-32
WM8758BG 6BA6MGT

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2018 20:50 ]

• aran
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:31:
[...]

DJHD PE025 125 F1704
DHTP PE025 125 F1704
HCT-PX5-REV4.0
R1713 20161118
02-32
WM8758BG 6BA6MGT
Ik zou het je niet durven zeggen, je zou eens de vraag op xda kunnen stellen.

• Asterion
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:31:
[...]

DJHD PE025 125 F1704
DHTP PE025 125 F1704
HCT-PX5-REV4.0
R1713 20161118
02-32
WM8758BG 6BA6MGT
PX5 is MTCD
PX3 is MTCB

Verwijderd

Iemand die een px5 coreboard verkoopt tegen een zachte prijs?

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 10:55

switchboy

-ruimte te huur-

Weet iemand misschien een USB bluetooth dongle die compatible is met de android 8 van deze HU en dus géén gebruik maakt van de beruchte MD725 v2 chip?

Vanwege het ontbreken van tegen de nieuwe audiolibraries compilde binairy voor deze chip werkt momenteel mijn bluetooth niet op Android 8. Die chinezen gaan daar echt never nooit een update voor uitbrengen gezien ze in al hun nieuwe PX5 bordjes domweg een andere chip gebruiken. Dus als ik android 8 wil draaien (en dus geen last wil hebben van een crashende google maps en wat langere app support) zal ik dus een alternatieve BT module moeten vinden.

Naar aanleiding van de OP van dit topic (die ik overigens inmiddels niet meer geloof) was ik met goede hoop in het probleem gedoken, maar bij het ontbreken van een sdsdk binairy die compatible is met andorid 8 moet ik heleaas tijdelijk de handoek in de ring gooien. de binairy vvan 6 heeft een bepaalde manier van files includeren die niet meer toegestaan is in android 7 of hoger. En de sdsdk van android 7 voor de px3 roept functies/variabelen aan in de audio librairies die niet meer bestaan. :(

Best een zuur software probleem, als ik de broncode van sdsdk had en een dag de tijd zou ik het waarschijnlijk zelf kunnen debuggen en oplossen. Het zure is dat de oorspronkelijke fabrikant het waarschijnlijk in een half uurtje zou kunnen fiksen. En voor een stom software probleem dat ding openschroeven, bidden dat ik versie 1 van dit bordje ergens kan vinden (wat bij aankomst dan ook nog écht een v1 blijkt te zijn :X ) en het er dan heel in moet solderen voor iets wat software matig op te lossen zou moeten zijn vind ik een beetje stuitend.

Het zou me overigens niet verbazen als er gewoon binairies bestaan die compatible zijn met android 8 libraies (voor andere apparaten waar deze chip in gebruikt wordt). Dus ik heb de hoop het toch werkend te krijgen nog niet helemaal opgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door switchboy op 25-11-2018 00:53 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Hoe kan ik mijn contacts opnieuw syncen? Onder mijn Google account kan ik people opnieuw syncen, maar in TomTom ziet hij geen nieuwe adressen die ik heb toegevoegd. Ik heb geen contacts app, dus ik kan niet verifieren of het daarin zit, of in de TomTom app. Xtrons unit trouwens, maar weet niet of dat uitmaakt.

edit: in TomTom op mijn telefoon zie ik wel dat de contacten zijn gewijzigd, dus lijkt toch de radio die de contacts maar eenmalig gesynced heeft.

edit 2:

Iemand op xda claim te oorzaak te hebben gevonden waarom TomTom niet werkt op PX5 units
I analysed TomTom 1.17.7 (=current version from Google Play) with Maps 1015.9098 (DE AT CH) using PVRTrace (https://www.imgtec.com/developers/po...ools/pvrtrace/) and I think I found the root cause. It is a bug/missing support in the EGL library being used in Rockchip's (better: ImgTec's) Android 8.0 Vendor BSP.

The Rockchip PX5 based Android 8 head units do not support the EGL 1.5 extension eglGetConfigAttrib with attrib=0x3339=EGL_COLOR_COMPONENT_TYPE_EXT .
Looks like this confuses TomTom so that it does not want to render most of the 3D map contents.

See PVRTtrace screen shots from a trace when switching from 2D to 3D mode.

Click image for larger version Name: errors.png Views: 70 Size: 17.1 KB ID: 4652431
Click image for larger version Name: BAD_ATTRIBUTE.png Views: 66 Size: 19.8 KB ID: 4652432

So, it is mainly not a TomTom fault, but Rockchip's or ImgTec's fault. This issue is not present on other devices running the exact same TomTom and Maps version, e.g. Intel Sofia 3GR.
Not sure if Hal9k could fix/workaround this bug. I guess this would require to have the source code of /vendor/lib(64)/libIMGegl.so

Btw. I informed TomTom here (https://en.discussions.tomtom.com/to...postid=1240601)
Maybe they want to adapt their code to "ignore" this fault, but honestly... I doubt that TomTom will want to change.
edit 3:

Contacts sync werkt met Google Contacts Syc

[ Voor 86% gewijzigd door Raziel op 27-11-2018 20:59 ]

• aran
MoiZie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:38:
Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor mijn probleem... Ik heb ooit een MTCD joying universal / toyota unit gekocht met android 5.1. Daar heb ik een moederbord swap op gedaan van rk3188 naar px5, waarna ik de 'russische' android 8.0 upgrade heb gedaan. So far geen problemen en alles werkte op mn vorige auto. Nu heb ik de unit ingebouwd in mijn nieuwe volkswagen (jetta, 2013) en daarbij een VW + can bus kabel gekocht; https://www.joyingauto.co...with-can-bus-decoder.html
Echter; als ik de canbus kabel netjes aansluit aan mijn 'oude' android unit, krijgt hij keurig stroom, geluid gaat via de speakers, zelfs de ingebouwde GPS werkt gewoon, maar de stuurwiel bediening en 'auto informatie' vwb deuren, airco en zo worden niet doorgegeven.

Software; MTCD 2.89 MCU inmiddels geprobeerd naar te updaten (succesvol) maar werkt niet

In de factory settings heb ik onder 'canbus' al verscheidene opties geprobeerd, maar behoudens een nieuwe 'vehicle' app die soms bij enkele canbus varianten verschijnt, zie ik daarin geen activiteit als ik bijv mijn deur open (wat op mn dashboard dan wel correct zichtbaar is).

Joying zelf heb ik ook uiteraard benaderd, die zeggen 'ja je vorige unit was android universal, maar je moet toch echt een VW specifieke head unit kopen; die kabel alleen inpluggen werkt niet' ==> maar dat komt meer als een verkoopsmoes op me over...

Wie kan me verder helpen?? Hééft iemand toevallig een android 8.0 VW unit die kan bevestigen / ontkrachten dat eea gewoon werkt bij een custom rom danwel is er inderdaad een andere vehicle.apk app die ik nodig heb?
Bij welke canbus krijg je de vehicle app?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

HaTe

haat niet

Hebben alle PX5 radio's dezelfde functies? Ik had eerder deze gekocht, maar vind hem toch niet goed in de auto passen. Wil hem nu vervangen door deze.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1VgQNoZjI8KJjSsppq6xbyVXad.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB18_vPHamWBuNjy1Xaq6xCbXXaE.jpg
Wat ik bij de Joying niet zie is ondersteuning voor mirrorlink, wat mij gewoon een software functie lijkt?

Ook neem ik aan dat de Joying connector hetzelfde is als die van de oude radio (Hizpo)? Ik heb namelijk al een canbus kabel op bestelling bij Hizpo, welke ik dan uiteraard op de Joying wil aansluiten.

Andere vraag, klopt het dat de luidspreker uitgangen dubbel zijn? Deze zitten in de joying/iso kabel, maar ook als tulp stekkers op de radio.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 30-11-2018 21:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

[quote]Raziel schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:19:
Hoe kan ik mijn contacts opnieuw syncen? Onder mijn Google account kan ik people opnieuw syncen, maar in TomTom ziet hij geen nieuwe adressen die ik heb toegevoegd. Ik heb geen contacts app, dus ik kan niet verifieren of het daarin zit, of in de TomTom app. Xtrons unit trouwens, maar weet niet of dat uitmaakt.

edit: in TomTom op mijn telefoon zie ik wel dat de contacten zijn gewijzigd, dus lijkt toch de radio die de contacts maar eenmalig gesynced heeft.

edit 2:

Iemand op xda claim te oorzaak te hebben gevonden waarom TomTom niet werkt op PX5 units

[...]

Toch wel apart dan dat Tomtom momenteel een developer versie heeft uitgebracht die geen Go maar tomtom NDS navigation heet. exact hetzelfde als go en volledig werkend met 3D view. Gebruik em al een maand naar alle tevredenheid. Enige bug is als je een stem download, Bram bijvoorbeeld hij zijn hele euvre in 1 rits uitspreekt. Dus je moet de TTS stemmen gebruiken.

Hier te vinden: https://www.gpsurl.com/to...s-navigation-1-0-6-a.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 19:50 ]

Verwijderd

Daar ik mijn android radio wellicht niet meer gemaakt krijg verkoop ik de volgende core boarden:

-PX5 MTCD 2GB RAM, 32GB ROM OCTACORE.ANDROID 8.
-PX5 MTCD 2GB RAM, 32GB ROM OCTACORE, ANDROID 6.
Uiteraard is de android versie up te daten.

interesse?

stuur me een pb!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 12:10
MoiZie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:38:

Heb het opgelost door een nieuwe android radio te kopen, upgrade naar PX6; daar werkt de canbus wel van (VW specifiek model). Misschien zijn de radios zelf dus toch niet 100% gelijk en zitten er echt merk-verschillen in. Jammer; maar wel nu een rete snel 9 inch nieuw ding. Zelfs tov een px5 een forse upgrade in snelheid.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

HaTe

haat niet

MoiZie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:37:
[...]

Heb het opgelost door een nieuwe android radio te kopen, upgrade naar PX6; daar werkt de canbus wel van (VW specifiek model). Misschien zijn de radios zelf dus toch niet 100% gelijk en zitten er echt merk-verschillen in. Jammer; maar wel nu een rete snel 9 inch nieuw ding. Zelfs tov een px5 een forse upgrade in snelheid.
Oh dat schept geen hoge verwachtingen voor mijn plan. Ik had een Hizpo radio gekocht, met Opel Canbus kabel. Deze ingewisseld voor een Joying radio, maar zie nu al dat de connector anders is. Dat is niet zo'n probleem, ik kan hem wel aanpassen. Het wachten is helaas nog totdat de kabel binnen is..

Heb de radio al binnen, met mooi 10.1 inch scherm en PX5 bord voor 255 euro. Voelt als goede kwaliteit! Software werkt ook goed, nu hopen dat het goed samenwerkt met de Opel Vectra

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 07-12-2018 19:35 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

Inmiddels met Bernolli gesproken die al een Witson unit heeft en nu wil ik toch ook een witson halen voor mn Seat Leon 2014.
https://nl.aliexpress.com...999999.265.31f93c00pAqJGM

Nu zijn er nog wat (algemene dingen) die ik wil weten, hopelijk kunnen jullie me helpen.

• DAB Antenne, kan ik gewoon vanaf Fakra Seat naar Antenne en dan naar splitter voor FM en DAB signaal, zodat die antenne van auto gebruikt?
• Zijn de interne microfoons nog slecht en is het aan te raden om de externe microfoon te gebruiken?
• Kan ik gewoon de antenne van GPS van auto gebruiken of toch beter die welke bij radio zit? Die van auto lijkt me van betere kwaliteit namelijk?
• Moet ik nog een ventilator inbouwen in de radio i.v.m. de hitte? Een PX5 radio van een vriend van me is namelijk al stuk gegaan door warm weer en ik wil dit voorkomen.
• Heeft de Quad Lock van Seat 52 pin? Het zou deze moeten zijn: https://www.mbcaraudio.nl...lig-stekker-compleet.html ?
• Gebruikt de radio het GPS signaal van de aangesloten telefoon of die van de radio zelf en wat geeft het sterkste signaal?
• Hoe werkt de carplay dongle, is dit plug en play?
https://www.aliexpress.co...999999.259.31f93c00pAqJGM
• Kan je een Carplay dongle, usb stick, dab antenne tegelijk op 2 usb poorten aansluiten via een USB hub? Kan dit een usb powered of is er een aparte 12v voeding hub nodig ivm de stroom?

Hebben jullie eventueel nog een goed alternatief van een ander merk?

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 21:11
japijo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:54:
Onlangs een 2din op Aliexpress gekocht met een ISO stekker voor VW.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4fd94c4dwYC0ez
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4fd94c4dwYC0ez

Bijna alle draden zijn aan elkaar geknutseld maar er is 1 draad in de kabel die van de radio komt waarvan ik de betekenis niet weet en dat is de bruine draad gelabeld met BACK. Iemand een idee wat de functie van die draad is en waar die op aangesloten moet worden?
Ik heb nog een blauw/witte en een bruin/witte draad aan de VW kant.
Ik vermoed dat deze is voor de Back-camera. Dus dat er spanning op komt wanneer je de auto in achteruit zet.
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:10:
Inmiddels met Bernolli gesproken die al een Witson unit heeft en nu wil ik toch ook een witson halen voor mn Seat Leon 2014.
https://nl.aliexpress.com...999999.265.31f93c00pAqJGM

Nu zijn er nog wat (algemene dingen) die ik wil weten, hopelijk kunnen jullie me helpen.

• DAB Antenne, kan ik gewoon vanaf Fakra Seat naar Antenne en dan naar splitter voor FM en DAB signaal, zodat die antenne van auto gebruikt?
Seat gebruikt twee verschillende fakra stekkers. Een dubbele stekker voor AM/FM en een enkele fakra voor DAB+ als je dit standaard hebt. Als je de originele DAB+ antenne wilt gebruiken heb je nog een verloopje nodig van de fakra naar SMA zoals https://www.ebay.nl/itm/M...746881:g:AQAAAOSwXPNZ9P7u
• Zijn de interne microfoons nog slecht en is het aan te raden om de externe microfoon te gebruiken?
Gebruik momenteel nog steeds de ingebouwde mic en die voldoet prima. Ik wil in de toekomst nog eens de originele Seat antenne in het dak aansluiten.
• Kan ik gewoon de antenne van GPS van auto gebruiken of toch beter die welke bij radio zit? Die van auto lijkt me van betere kwaliteit namelijk?
Die stekker van de auto (ook Fakra) past zo te zien niet direct in de radio. Dus hiervoor zul je ook een verloopje moeten zoeken.
• Moet ik nog een ventilator inbouwen in de radio i.v.m. de hitte? Een PX5 radio van een vriend van me is namelijk al stuk gegaan door warm weer en ik wil dit voorkomen.
Ik betwijfel of het door de hitte kwam of gewoon pech. Zou normaal niet mogen gebeuren.
• Heeft de Quad Lock van Seat 52 pin? Het zou deze moeten zijn: https://www.mbcaraudio.nl...lig-stekker-compleet.html ?
Klopt wel, iig bij mijn model.
• Gebruikt de radio het GPS signaal van de aangesloten telefoon of die van de radio zelf en wat geeft het sterkste signaal?
Bij navigatie op de radio beste gewoon de GPS van de radio gebruiken. Ik denk te zien dat je met de carplay navigatie en gps van de telefoon kunt 'streamen'.
• Hoe werkt de carplay dongle, is dit plug en play?
https://www.aliexpress.co...999999.259.31f93c00pAqJGM
Als ik het zo lees idd plug en play, geen ervaring mee verder. Het lijkt alsof je gewoon een soort screen mirroring krijgt. Als je het alleen voor muziek afspelen doet kun je net zo goed bluetooth gebruiken om muziek naar de radio te sturen.
• Kan je een Carplay dongle, usb stick, dab antenne tegelijk op 2 usb poorten aansluiten via een USB hub? Kan dit een usb powered of is er een aparte 12v voeding hub nodig ivm de stroom?
Deze sticks zullen niet zoveel vermogen vragen. Ik heb er zelf een kleine harde schijf aan hangen en dat werkt prima. Op het plaatje lijkt de USB wel gevoed te zijn. Of USB hub werkt verwacht ik wel maar weet ik niet zeker.
Hebben jullie eventueel nog een goed alternatief van een ander merk?
Specifiek voor dit type Leon is er niet zoveel keus geloof ik...

Heb zelf een Seat Leon 2012 met android radio (geen Witson). Heb dus enige ervaring ermee, zie antwoorden boven. :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 11:03

M14

proditaki schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:16:
Ik heb ook een Android radio gekocht voor mijn Mazda 6 (2009)
Ik heb een er 1 met een PX5 board met de volgende specs.
Octacore Coretex-A53 @ 1.5Ghz
4GB DDR3 RAM
32GB iNAND

Android 8.0
HD IPS multitouch scherm

Mijn ervaring is dat de Unit erg snel is en fijn werkt. Bij levering had ik geen goede GPS ontvangst, maar door het vervangen van de GPS antenne was dat snel opgelost :)

hier wat foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook ik ben aan het kijken naar een Android oplossing voor mijn Mazda 6 2009. Wat ik me afvroeg: Zijn de knoppen op het stuur ook te gebruiken als input device? Dat is iets wat ik nu veel gebruik.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 14:54
HaTe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:29:
[...]

Oh dat schept geen hoge verwachtingen voor mijn plan. Ik had een Hizpo radio gekocht, met Opel Canbus kabel. Deze ingewisseld voor een Joying radio, maar zie nu al dat de connector anders is. Dat is niet zo'n probleem, ik kan hem wel aanpassen. Het wachten is helaas nog totdat de kabel binnen is..

Heb de radio al binnen, met mooi 10.1 inch scherm en PX5 bord voor 255 euro. Voelt als goede kwaliteit! Software werkt ook goed, nu hopen dat het goed samenwerkt met de Opel Vectra
Hoe werkt dat met zo'n Aliexpress bestelling, krijg je er nog een importheffing op of zo? Ik heb eind deze week een Landrover Defender en daar zit nu een radio met 8inch display in (maar geen navigatie of zo, alleen radio/mp3 etc) en die wil ik voor zo'n Joying ding inwisselen

En op die radio zit ook een achteruitrijcamera aangesloten. Dat zal voor zo'n Joying ding ook geen probleem zijn neem ik aan.

edit: ik kan op Aliexpress Duitsland aanklikken voor levering?

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 11-12-2018 17:49 ]

• Brenoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-02-2025
Beste allen,

Ik wil Viper4Android installeren, maar ik weet niet hoe ik mijn PX5 Android 8 MTCE apparaat geroot krijg. Ik heb het geprobeerd met Kingoroot, maar dan blijft hij steken op 90% en krijg ik een foutmelding: 0x194F68.

Iemand nog ideeën?

Update: Never mind, ik heb op XDA forum gezien dat Kingoroot niet werkt voor Android 8.0. Heb andere thread gevonden waarin andere (moeilijkere...) manieren staan om te rooten. Ik ga daar nu naar kijken.

https://forum.xda-develop...iscussion-thread-t3734189

[ Voor 39% gewijzigd door Brenoli op 19-12-2018 12:19 ]

• Brenoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-02-2025
Weet iemand hoe je banden kunt kalibreren met px5 mtce system? Heb vag auto en moet band kalibreren maar ik zie die optie niet in het menu terug. Ook niet onder het tire sub menu.

Update 26-12-2018: Heb het gevonden met dank aan Stilofanatic!

Optie zit niet onder het kopje Tire, maar onder kopje TPMS.

[ Voor 26% gewijzigd door Brenoli op 26-12-2018 23:07 ]

Pagina: 1 2 3 4 5