• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Matched: Px5
Volgens mij is er weer een hele serie nieuwe voertuigspecifieke radio's 'geupgrade'. In mijn geval (Toyota Avensis) zijn er nu ook MTCD PX5 radio's verkrijgbaar. VOorheen (lees: 2 weken geleden) waren alleen de MTCD PX3 radio's verkrijgbaar, dus fabrieksaf met android 5.1, quadcore en 1gb geheugen. Nu is er dus een Android 6.0, met octacore en 2gb geheugen verkrijgbaar!
Ben blij dat ik nog geen radio gekocht heb, wachten is soms de moeite waard :P Binnenkort deze maar bestellen

Vb.:
https://www.aliexpress.co...ADIO-for/32801441476.html

Vaak bu'j te bang!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

psyy138

blackbulls.nl

Pater19 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:17:
Ik heb een Mitsubitsi Colt uit 2006 en nu wil ik graag de autoradio vervangen voor een 2din android radio maar wil rond de 200 euro uitgeven max.

Ik heb zelf 1 gevonden die leek mij wel wat: https://www.aliexpress.co...=2114.13010308.0.0.9gxL33

Maar dan de 2gb versie

Hebben jullie nog andere suggesties??
Ik ken dat merk niet dus ik zou gewoon even googlen naar reviews.
Het enige merk waar ik ervaring mee heb is Joying en dat werkt zeer goed.

Wel staat hier boven ergens in een reactie dat binnenkort meer android 6.0 radio's beschikbaar zijn vanwege MTCD PX5 platform. Dus advies, even wachten en hierna op zoek gaan.
Ook goed kijken of je de juiste ISO connector hebt om de radio aan te sluiten.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als je gewoon een universele dubbe-DIN wilt, is er genoeg keus. Weet alleen neit of je het voor 200 euro redt. Dan moet je gewoon zoeken naar een MTCD PX5 platform radio. Die zijn er al langer in dubbel-DIN formaat.

Vaak bu'j te bang!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-04 12:07
-tom-562 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:02:
Als je gewoon een universele dubbe-DIN wilt, is er genoeg keus. Weet alleen neit of je het voor 200 euro redt. Dan moet je gewoon zoeken naar een MTCD PX5 platform radio. Die zijn er al langer in dubbel-DIN formaat.
Hoe 'moeilijk' is het om bij een universele radio de stuurwielbediening werkend te krijgen? Het valt me op dat bij de vernoemde radio vermeld staat dat dit een van de features is, maar dat is toch per merk verschillend?

• psyy138
  • Nu online

psyy138

blackbulls.nl

jarsiv schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:04:
[...]

Ik ben benieuwd naar je bevinding. Geluid en gebruik. Welke navigatie ga je gebruiken?. Is het bv mogelijk om bv flitsmeister altijd meteen te laten starten of moet je elke keer als radio aangaat flitsmeister opstarten. Tja ben apple man, eigenlijk nooit andriod gehad :)
Ik heb dan de joying 1din 8 inch 2gb+32gn (JY-ULS01N2) maar is in principe hetzelfde.

Geluid is veel beter vergeleken met mijn oude Pioneer radio, je kan eenvoudig je equalizer regelen met profielen of handmatige settings.

Google Maps vond ik altijd al het fijnste werken, offline maps en gewoon eenvoudig. Daarnaast zie ik op mijn android telefoon met maps ook hetzelfde.

Als je de auto "uitzet" en weer "aanzet" opent die de apps die je open had staan. Dus voor jou zou ik gewoon altijd Flitsmeister op de achtergrond houden.
Daarnaast heb je bij de settings ook ergens een auto navi optie waarmee die altijd de, door jou gekozen, navigatie app opstart.

Maar waar ik de radio het meest voor gebruik is Deezer i.c.m. een hotspot van mijn telefoon. Omdat ik een t-mobile abbo heb met 6gb bundel heb ik data vrije muziek. Oftewel ik kan "alles" draaien wat ik wil.

EDIT: maar volgens mij kan je beter voor de MTCD PX5 radio's gaan. Deze zijn gebaseerd op android 6.0.
De android 5.1 radio's zijn namelijk gebaseerd op MTCD PX3.

[ Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 21-04-2017 21:56 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-03 10:07
Klinkt goed allemaal. Alleen er zijn zoveel merken. En mtcd-px5 hoe achterhaal ik dat

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 18:57
Ik heb sinds een week of 2 een RK3188 mtcd-hla unit in een MINI R56 zitten.
Hierop is geinstalleerd android 5.1.1 en ik heb deze voorzien van de MicroG malayks rom.

Op zich werkt het prima, zelfs tomtom werkt normaal.
Enige wat niet werkt is helaas flitsmeister, deze crashed zodra je hem start.

Naast dat blijkt er ook een upgrade te zijn van px3 naar px5 board, echter ik kom er maar niet achter of dit voor alle mtcd px3 (onafhankelijk van merk) borden geld, deze px5 borden worden door winston geleverd voor ca 110 US dollar (incl verzending).
Het board is 'plug and play', oude eruit nieuwe erin en je apparaat draait op PX5 met een sterkere cpu, meer intern en opslag geheugen, daarnaast ipv android 5.1.1 heb je android 6

Zoals ik al zei, kom er echter niet achter of dit werkt op alle MTCD PX3 apparaten....

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 09:11
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Xtrons HU gekocht (PX5 board).

Beviel me op het eerste oog wel. Had hiervoor een Pioneer F900BT. Die was nogal traag. Achteruitkijk camera was bijvoorbeeld pas aan als je al ingeparkeerd stond.

Maar nu ik er wat mee heb gereden stoor ik mij wel grondig aan een aantal zaken met deze Android HU. Het geluid is bijvoorbeeld veel minder. Ik moet echt flink kloten met de EQ om er nog een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar het komt niet in de buurt van de Pioneer. Kan opgelost worden met een externe versterker lijkt mij. (?)

Waar ik mij het meeste aan stoor is het switchen van liedjes of radio zenders. Normaal kon je tijdens het navigeren op de Pioneer rechtsonder op een knop klikken waar je zeg maar de zenders of nummers zag (afhankelijk van je source). Ook zat er een mooie draaiknop op die ook fungeerde als media control. Links en rechts klikken voor andere zender of een volgend nummer. Super simpel tijdens het rijden.

Echter is dat nu heel anders. Ik moet eerst tijdens het navigeren op home klikken linksboven op het scherm, volgens de radio of muziek app openen (standaard apps meegeleverd), en dan iets veranderen. Daarna weer naar home en op navigatie app drukken. Erg omslachtig dus.

Ik heb helaas geen auto (nog) met knoppen aan het stuur. Ik zat te denken aan een BT remote of USB toetsenbordje hiervoor (moet toch iets). Maar de standaard apps lijken niet te reageren op de standaard media controls van next of previous. Google Play Music bijvoorbeeld werkt prima hiermee.

Ik hoorde op het XDA forum daat het wel werkt via je stuur, maar dan vraag ik mij af hoe dat werkt. Is dat na te bootsen? Ik heb ook Xposed Edge erop staan om gestures te maken als sorot van snelle acties. Die doen het prima, maar de apps reageren er dus niet op.

Het is voor mij iig echt storend, vooral als je stukken rijdt en nog wel een van media wil veranderen. Dat ging een stuk beter op de oude Pioneer! Ik twijfel een beetje of ik hem wel ga houden als dit niet werkt.

Fanaleds.com

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 09:11
Bose321 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:49:
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Xtrons HU gekocht (PX5 board).

Beviel me op het eerste oog wel. Had hiervoor een Pioneer F900BT. Die was nogal traag. Achteruitkijk camera was bijvoorbeeld pas aan als je al ingeparkeerd stond.

Maar nu ik er wat mee heb gereden stoor ik mij wel grondig aan een aantal zaken met deze Android HU. Het geluid is bijvoorbeeld veel minder. Ik moet echt flink kloten met de EQ om er nog een beetje fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar het komt niet in de buurt van de Pioneer. Kan opgelost worden met een externe versterker lijkt mij. (?)

Waar ik mij het meeste aan stoor is het switchen van liedjes of radio zenders. Normaal kon je tijdens het navigeren op de Pioneer rechtsonder op een knop klikken waar je zeg maar de zenders of nummers zag (afhankelijk van je source). Ook zat er een mooie draaiknop op die ook fungeerde als media control. Links en rechts klikken voor andere zender of een volgend nummer. Super simpel tijdens het rijden.

Echter is dat nu heel anders. Ik moet eerst tijdens het navigeren op home klikken linksboven op het scherm, volgens de radio of muziek app openen (standaard apps meegeleverd), en dan iets veranderen. Daarna weer naar home en op navigatie app drukken. Erg omslachtig dus.

Ik heb helaas geen auto (nog) met knoppen aan het stuur. Ik zat te denken aan een BT remote of USB toetsenbordje hiervoor (moet toch iets). Maar de standaard apps lijken niet te reageren op de standaard media controls van next of previous. Google Play Music bijvoorbeeld werkt prima hiermee.

Ik hoorde op het XDA forum daat het wel werkt via je stuur, maar dan vraag ik mij af hoe dat werkt. Is dat na te bootsen? Ik heb ook Xposed Edge erop staan om gestures te maken als sorot van snelle acties. Die doen het prima, maar de apps reageren er dus niet op.

Het is voor mij iig echt storend, vooral als je stukken rijdt en nog wel een van media wil veranderen. Dat ging een stuk beter op de oude Pioneer! Ik twijfel een beetje of ik hem wel ga houden als dit niet werkt.
Niemand?

Gelukkig is muziek nu deels opgelost met Poweramp en Google Play Music. Gewoon media key support zoals het hoort.

Vraag me af of ik aan de standaard .apk van de Radio app voor de PX5 unit kan komen. Misschien dat het in te bouwen is met wat reverse enginering...

Fanaleds.com

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

bagagedrager schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Tsja ik weet het ook niet of ik het moet doen maar het is wel aanlokkelijk. Ben je nou tweaker of niet? :9
Welke heb jij dan? Ik ben sowieso op zoek naar een snelle stabiele head unit.
Ik heb een Toyota specifieke Witson unit, gewoon zo'n generieke 'PX5' model, met octa-core en 2gb geheugen.
Met dat gekloot met custom ROM's ben ik een beetje klaar. Een aantal jaar geleden kon je er flinke snelheidswinst mee boeken met telefoons. Maar mijn ervaring is dat er altijd wel bugs zijn, of functies die niet werken, of het gewoon onstabiel(er) is. Tegenwoordig is dat niet meer nodig.
En zeker in een auto moet het gewoon werken, ik wil gewoon kunnen genieten. En niet mezelf moeten ergeren omdat de boel vastloopt of onstabiel is.
Maar dat is mijn mening :P

Vaak bu'j te bang!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 20:33
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:16:
Ik snap er niks van, alles doorgelezen en ik kan nog steeds eruit komen waarom ik geen geluid heb. De amplifier heeft blijkbaar wel stroom nodig, maar dat kan ik moeilijk testen op vakantie.

Anyway nog even geduld tot zaterdag...

PS: weet iemand hoe ik zorg dat bij Joying Android auto niet nagivatie automatisch opstart?
Ook hier problemen gehad met 'geen geluid'. Probleem was inderdaad dat de amp van de auto stroom nodig had. In mijn geval betekende het dat ik een van de loze plusdraden moest doorverbinden aan de 'amp on/off' van de auto. Daarvoor moest ik wel wat knippen etc. Wat voor auto heb je?

Ik heb overigens geen joying met connects-2 maar een px5 inbouwsysteem van AliExpress.

• rob3rt
Kent iemand een 4G USB dongle die werkt op een android 6.0 MTCD unit? [PX5 rockchip, rk 3288]

Als ik de Huawei erin stop dan wordt deze niet herkent door android zelf, krijg hem wel werkend via de PPP widget echter ik zoek een dongle die 'out of the box' werkt en waar ik de instellingen ook via android zelf kan instellen en beheren (ivm tasker etc).

Via de PPP widget duurt het redelijk lang voordat ie verbonden is namelijk.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08
Voor liefhebbers de nieuwste MCU update voor KLD (Klyde) PX5 units (Rockchip RK3688 (octa-core), 2 GB RAM, 32 GB Flash, Android 6.0.1).
Versie is 2.57.

Alleen te gebruiken op boven genoemde units. Uiteraard op eigen risico!

Download hier

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 19-07-2017 23:23 ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33
Masimo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:19:
Voor liefhebbers de nieuwste MCU update voor KLD (Klyde) PX5 units (Rockchip RK3688 (octa-core), 2 GB RAM, 32 GB Flash, Android 6.0.1).
Versie is 2.57.

Alleen te gebruiken op boven genoemde units. Uiteraard op eigen risico!

Download hier
Is er ook een changelog? Ik heb dezelfde unit.

Ontspan.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33
rob3rt schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:55:
Kent iemand een 4G USB dongle die werkt op een android 6.0 MTCD unit? [PX5 rockchip, rk 3288]

Als ik de Huawei erin stop dan wordt deze niet herkent door android zelf, krijg hem wel werkend via de PPP widget echter ik zoek een dongle die 'out of the box' werkt en waar ik de instellingen ook via android zelf kan instellen en beheren (ivm tasker etc).

Via de PPP widget duurt het redelijk lang voordat ie verbonden is namelijk.
Had het zelfde probleem met een 1e 4G dongle en ben overgestapt op deze 4G WiFI dongle. Dit werkt altijd en snel (60mbit 4G). Ik heb de dongle bewust niet met de PX5 unit verbonden omdat hij dan soms wel en soms niet de verbinding zag als mobiele connectie. De 4G Wifi dongle zit nu gewoon in een 12V usb charger op de aansteker poort.

Ontspan.

• rob3rt
Magnolia schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Had het zelfde probleem met een 1e 4G dongle en ben overgestapt op deze 4G WiFI dongle. Dit werkt altijd en snel (60mbit 4G). Ik heb de dongle bewust niet met de PX5 unit verbonden omdat hij dan soms wel en soms niet de verbinding zag als mobiele connectie. De 4G Wifi dongle zit nu gewoon in een 12V usb charger op de aansteker poort.
Thx maar ik wil juist geen wifi, dat heb ik nu al.
Je kan via wifi namelijk de 3/4G functies niet gebruiken, dus bv sms, whatsapp of gewoon bellen wat wel kan als je dus een dongle gebruikt.
Ik heb de huawei geprobeerd maar die werkt niet 'out of the box', als je de ppp widget app gebruikt dan doet ie het wel, echter niet als normale 4g dongle, dus zonder juist de voordelen van de dongle (sms/bellen etc).

• Masimo
Voor voldoende opslag en snelheid lijkt me een MTCD PX5 unit (Rockchip RK3688 octa-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB opslag) wel de standaard. Dit type units zal voornamelijk op Android 6 (Marshmallow) draaien.
Ik gebruik Sygic als navigatiesoftware en heb de optie om de kaarten op een "externe" SD-kaart op te slaan. Dat scheelt lokaal geheugen. Ik heb er nu een SDXC van 64 GB in gestopt.

Er zijn geruchten dat er binnenkort een update naar Android 7 te verwachten is. Dat is al beschikbaar op het oudere PX3 platform met 2 GB RAM en 16 GB opslag.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:16:
Auto: seat Ibiza.

2-din
1g ram
Android 5.1.1
Quad word
A-media auto.

Graag zou ik de android versie naar 6.0 upgraden maar geen idee waar ik deze kan vinden of het uberhoud mogelijk is.

Kan iemand mij in de juiste richting sturen?

Mvg Bas
Het beste zoek je op het build nummer, mijne begint bijvoorbeeld met px5.

Verwijderd

Beekforel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:27:
[...]

Het beste zoek je op het build nummer, mijne begint bijvoorbeeld met px5.
build: Rk3188-userdebug 01042017.19:45:50

Moet ik hiernaar zoeken of ondersteuning hiervoor?

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 20:33
Kiswum schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:31:
Ik ben een lijst voor een kennis aan het samenstellen met universele (Android) autoradio's. Doordat dit zeer interessant kan zijn voor mijzelf, maar vooral voor de kopers, wil ik graag jullie input. Uiteindelijk zal ik de lijst publiceren in een blog en via mijn Social Media kanalen.

Zijn er merken die jullie graag toegevoegd willen hebben aan de huidige lijst? Op dit moment staat Witson er nog niet tussen, maar ik vraag me af of dat wel een goede kandidaat is. Wellicht hebben jullie er al goede ervaringen mee waardoor deze in de lijst moet komen.

[afbeelding]
Vele android units zijn technisch dezelfde, hebben enkel een andere verkoper (=merk). Zoek op xda eens op px5 en de oudere px3 modellen voor meer info over de materie. Elke unit met px5 heeft bijvoorbeeld dezelfde hardware en kan met dezelfde firmware geüpdate worden. Ze zijn technisch hetzelfde. Verschillen zitten in bijv. Wel/geen CD/dvd of een andere inbouwkast. Merk maakt niet (heel beperkt) uit Witson/xtrons/etc.

• Koffiekoppen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 03:39
Hi Tweakers, op het moment ben ik aan het zoeken naar een android head unit voor mijn Ford focus uit 2008. Opzich werkt het huidige OEM travelpilot FX systeem prima en speel ik spotify af mbv 3,5mm jack maar de kaarten van dit systeem zijn uit 2008...
Dus... Ik kan nieuwe SD kaart voor 2017 kopen voor 99E en doorgaan met een telefoon houder en kabels of zo android radio wat ook wel leuk speelgoed is. :o
Alleen door de bomen zie ik het bos niet meer en heb dus wat hulp nodig.

Mijn ogen zijn gevallen op een Joying en een aliexpress systeem:

Joying website linkje

. Pure New Developed Android 6.0.1 Marshmallow Car Autoradio
. 7-Inch Android head unit for Ford Focus
. CPU: Intel SoFIA 3GR, Support 1080P Video
. RAM: DDR3 2GB, Flash: EMMC 32GB
. Support PIP, DAB+, OBD2, NFC, Blutooth 4.0 handsfree call and streaming music
. Support Steering Wheel Control, Fast-boot
. Built-in Google Maps, Support GPS Navigation Waze, Sygic, Here etc.
. Bulit-in WiFi, Support 3G/4G/Wifi Hotspot Sharing
. Support DVR Front Camera, PAL and NTSC Rear View Camera
. Doesn't support the Ipod, headrest

Of een systeem met een PX5 soc.

Aliexpress linkje
ROCKCHIP8 CoreRK3688 64 BIT CPU+RAM 2G ROM 32G +Andorid 6.0+ 1024*600

Wat zouden jullie aanbevelen?

Ik wil gebruik maken van een mifi dongle met een 2e simkaart (KPN mb's delen ala 5E p/m) voor spotify, Waze en nog een paar apps.
Ook vind ik het belangrijk dat de stuurbediening en parkeersensoren nog blijven werken.
Voornamelijk die sensoren is nogal onduidelijk aangezien de dealer hier daar geen duidelijkheid over kan of wil geven... Mij lijkt dat dit via een apart geluidssysteem gaat aangezien ik alleen een akoestisch systeem heb.

Zouden jullie mij verder kunnen helpen? :o

Edit: Linkomschrijving aangepast.

• Masimo
7.1 wordt alleen aangeboden op de oudere px3 apparaten (Rockchip RK3188 4-core CPU, 1 of 2 GB RAM, meestal 16 GB ROM). Waarschijnlijk om de "overjarige" voorraad kwijt te raken aan mensen die altijd het meest recente OS willen.
Je bent het beste af met een apparaat van de px5 (ofwel MTCD) generatie: Rockchip RK3368 8-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB ROM, Android 6.

Hoezo navigeren onhandig? Waar zit je scherm dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 03-10-2017 21:33 ]

• yannickudb
  • Laatst online: 01-04 17:16
Masimo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:49:
7.1 wordt alleen aangeboden op de oudere px3 apparaten (Rockchip RK3188 4-core CPU, 1 of 2 GB RAM, meestal 16 GB ROM). Waarschijnlijk om de "overjarige" voorraad kwijt te raken aan mensen die altijd het meest recente OS willen.
Je bent het beste af met een apparaat van de px5 (ofwel MTCD) generatie: Rockchip RK3688 8-core CPU, 2 GB RAM, 32 GB ROM, Android 6.

Hoezo navigeren onhandig? Waar zit je scherm dan?
Heb je toevallig een tip welke ik dan het beste kan bestellen?

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-04 12:07
Ward191 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:47:
Hi Tweakers, op het moment ben ik aan het zoeken naar een android head unit voor mijn Ford focus uit 2008. Opzich werkt het huidige OEM travelpilot FX systeem prima en speel ik spotify af mbv 3,5mm jack maar de kaarten van dit systeem zijn uit 2008...
Dus... Ik kan nieuwe SD kaart voor 2017 kopen voor 99E en doorgaan met een telefoon houder en kabels of zo android radio wat ook wel leuk speelgoed is. :o
Alleen door de bomen zie ik het bos niet meer en heb dus wat hulp nodig.

Mijn ogen zijn gevallen op een Joying en een aliexpress systeem:

Joying website linkje

. Pure New Developed Android 6.0.1 Marshmallow Car Autoradio
. 7-Inch Android head unit for Ford Focus
. CPU: Intel SoFIA 3GR, Support 1080P Video
. RAM: DDR3 2GB, Flash: EMMC 32GB
. Support PIP, DAB+, OBD2, NFC, Blutooth 4.0 handsfree call and streaming music
. Support Steering Wheel Control, Fast-boot
. Built-in Google Maps, Support GPS Navigation Waze, Sygic, Here etc.
. Bulit-in WiFi, Support 3G/4G/Wifi Hotspot Sharing
. Support DVR Front Camera, PAL and NTSC Rear View Camera
. Doesn't support the Ipod, headrest

Of een systeem met een PX5 soc.

Aliexpress linkje
ROCKCHIP8 CoreRK3688 64 BIT CPU+RAM 2G ROM 32G +Andorid 6.0+ 1024*600

Wat zouden jullie aanbevelen?

Ik wil gebruik maken van een mifi dongle met een 2e simkaart (KPN mb's delen ala 5E p/m) voor spotify, Waze en nog een paar apps.
Ook vind ik het belangrijk dat de stuurbediening en parkeersensoren nog blijven werken.
Voornamelijk die sensoren is nogal onduidelijk aangezien de dealer hier daar geen duidelijkheid over kan of wil geven... Mij lijkt dat dit via een apart geluidssysteem gaat aangezien ik alleen een akoestisch systeem heb.

Zouden jullie mij verder kunnen helpen? :o

Edit: Linkomschrijving aangepast.
Hier soortgelijke situatie, parkeersensoren blijven gewoon werken en stuurbediening doet het ook nog gewoon. Enige nadeel is dat wanneer ik op de stuurwielbediening volgend of vorig nummer induw hij navigatiegeluiden in de russische taal af gaat spelen. Ongetwijfeld op te lossen, maar nog niet genoeg tijd in gestoken.

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:56
Wie heeft er ervaring met deze unit ? Ik wil deze graag in mijn 2009 scirocco bouwen maar ben een beetje huiverig voor het feit dat het 100% touchscreen is. Werkt dat wel goed ? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 8-core PX5 processor ivm de snelheid van het systeem.

https://www.carjoying.com...info-app-mirror-link.html

Wellicht heeft iemand ervaring met een octa-core alternatief voor een volkswagen ?

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54
WLC91 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:
Wie heeft er ervaring met deze unit ? Ik wil deze graag in mijn 2009 scirocco bouwen maar ben een beetje huiverig voor het feit dat het 100% touchscreen is. Werkt dat wel goed ? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 8-core PX5 processor ivm de snelheid van het systeem.

Wellicht heeft iemand ervaring met een octa-core alternatief voor een volkswagen ?
Ik heb niet precies die maar wel een unit welke helemaal touch screen is, geen hardware knoppen. Het werkt allemaal prima maar ik mis wel de volumeknop... het aanpassen van het volume is het lastigst op 100% touch. Zelf zou ik een volgende keer er 1 met een volumeknop nemen.

PSN: PcDCch

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-04 13:39
WLC91 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:28:

Ik heb ook een Scirocco en heb deze radio ingebouwd:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ciY7nk

Qua uiterlijk hetzelfde. Ik mis de knoppen helemaal niet, maar ik heb wel bediening op het stuur. Als ik dit niet zou hebben, dan zou ik de draaiknop wel missen voor het volume. Anders zou je op het scherm het geluidsicoontje moeten aanraken en de volumebalk moeten schuiven. Persoonlijk vind ik dit niet gemakkelijk tijdens het rijden. Voor de rest geen probleem dat het volledig touchscreen is. Zodra mensen de radio zien geven ze aan dat zo een groot scherm heel gaaf is.

Ik heb tevens de digital amplifier van joying erbij aangesloten, wat wel voor beter geluid zorgt. Het geluid is wat harder en je hebt minder ruis:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.aFoESa.

Ik loop alleen tegen het probleem aan dat de radio-ontvangst momenteel niet geweldig is. Mijn broertje heeft ook een Scirocco en heeft een Pioneer radio laten inbouwen. Daar werd aangegeven dat een versterkertje tussen de antenne geplaatst moest worden zodra je niet met de originele radio werkt. Wellicht dat helpt, maar heb ik nog niet geprobeerd.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in omgeving Tilburg zou wonen dan mag je altijd een kijkje komen nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door mikkl op 18-10-2017 09:23 ]

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:17
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 8 core variant?

https://www.carjoying.de/...-unit-jy-um135n2px5c.html

Ik zit erg te twijfelen om deze te bestellen.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-04 15:36
perslucht schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:13:
Ik heb vorige week dit systeem besteld voor mijn Megane II. Ik had ook een klapscherm, maar het lijkt mij niet de moeite waard om jouw oplossing uit te proberen aangezien dit ook een fraaie oplossing is.
https://nl.aliexpress.com...-6-0-2GB/32820079778.html

Hij is nog niet binnen, tegen de tijd dat ik hem heb ingebouwd zal ik mijn bevindingen hier delen.
De support op xda voor dit type units is behoorlijk groot!

[...]
Dat is inderdaad helemaal zo gek nog niet. Die had ik nog niet gevonden. Wel meerdere van dit soort units gezien (ook bij nederlandse resellers), maar dit waren allemaal nog verouderde platformen kitkat quadcores. Een PX5 unit is nog prima up-to-date en als ik XDA mag geloven zijn alle PX5 platformen qua ROM onderling uitwisselbaar en zijn er een aantal devs mee aan het ontwikkelen.

Ik lees graag je bevindingen! Bedankt alvast.

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:25
Klopt, er zijn nog heel veel units met Android 4.4 in omloop. Vooral bij Nederlandse verkopers. Niet aan beginnen dus. Op Aliexpress ook wel veel units met een PX3 bord, deze draaien dan op Android 7. De PX5 versies draaien daarentegen weer op Android 6.0.
Overigens zijn er twee verschillende types. Bij de een zit het scherm iets meer verzonken in het dashboard, bij de nadere zit het er bovenop. Dat vind ik persoonlijk erg lelijk. Dat is bijvoorbeeld bij deze: https://nl.aliexpress.com...T-Megane/32809771165.html

Ik zal nog even geduld moeten hebben voordat mijn unit in huis is. De verkoper vertelde mij dat het op dit moment erg druk is in de fabriek, en dat ik nog een paar dagen moet wachten...

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Jan Dee schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Tja, daarvoor zou je ze allemaal moeten proberen, wat natuurlijk niet kan. Zelf heb ik twee jaar geleden een Burgeon quadcore met Android 4.1 gekocht. Op zich werkte dat goed maar het toestel had te weinig geheugen zodat bij iedere update van TomTom eerst geheugen vrij gemaakt moest worden. Dat terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel op stond. Ook werkte de stuurbediening niet. Nu heb ik een Ownice C500 octacore met Android 6 en 32 GB opslag en 2 GB werkgeheugen. Veel sneller, goed werkende stuurbediening, bevalt dus veel beter. Joying, Ownice en Pumpkin zijn veel voorkomende namen. Wel krijg ik de indruk dat het hier gewoon om verschillende branding van ongeveer dezelfde apparaten gaat.
Bwa pumpkin en ownince maken gebruik van allwinner 8core of mediatek 8core.
De andere merken gebruiken de intressantere px5, kan je makkelijker andere roms flashen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• TheDoc0097
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een MTCD PX5 headunit (Witson W2-B5754) voor Astra J met 32GB-2GB Octacore ingebouwd ter vervanging van mijn CD600 standaard opel radio. Alles werkt en zeer tevreden. Men verstuurt via europees warehouse dus snel en zonder tax. Wel moet je dan op aliexpress standaard verzendmethode kiezen ipv DHL.

Achteruit rij camera aangesloten en canbus en gps. Alles prima.

• DrummerSays
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-01 02:44
Volg dit topic al een tijdje en ik zit te twijfelen tussen 2 modellen van Joying voor in m'n Skoda Fabia II (2010) namelijk:

DE-JY-VM130N2D
https://www.carjoying.de/...ssat-jetta-glof-polo.html

en

DE-JY-UM135N2PX5C

Voordelen van de DE-JY-VM130N2D (Quad-Core) tov DE-JY-UM135N2PX5C (Octa-Core) :
  • Dubbele rij knoppen
  • 32GB FLASH tov 16GB FLASH
  • Joying's digital amplifier is ingebouwd
Tenminste, dit is wat mij opviel... :)
Ik zou het liefste voor de Quad-Core gaan vanwege de punten die ik hierboven noem, maar hoe denken jullie hier over? Is de Octa-Core werkelijk zoveel sneller/andere voordelen? :o

[ Voor 0% gewijzigd door DrummerSays op 06-11-2017 15:35 . Reden: typo ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
rr.kardol schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:44:

Geluidschip en snelheid zijn meer van belang omdat ik er 2 versterkers mee moet aansturen
Daar zit ik ook een beetje mee, er zijn verschillende chips, maar daar kan ik verder vrij weinig over vinden.

Wel las ik dat je beter een octa core kan nemen ipv een quad core ivm snelheid; de quadcores zijn dan met android 7 wat ik er mooier uit vind zien qua layout, maar die zitten schijnbaar op een PX3 board en de octacores op een PX5 board, maar die zijn dan weer allemaal met android 6 uitgerust. Wat ik minder mooi vind. Maar dus wel sneller.

Hoe gaat dat betalen in zijn werk bij Ali express, werkt dat doorgaans een beetje, ik heb er nog nooit iets besteld namelijk. Kan dat simpel met creditcard of moet ik PayPal geneuzel gaan doen? :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

breinonline

Are you afraid to be known?

vosss schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:07:
[...]

Daar zit ik ook een beetje mee, er zijn verschillende chips, maar daar kan ik verder vrij weinig over vinden.

Wel las ik dat je beter een octa core kan nemen ipv een quad core ivm snelheid; de quadcores zijn dan met android 7 wat ik er mooier uit vind zien qua layout, maar die zitten schijnbaar op een PX3 board en de octacores op een PX5 board, maar die zijn dan weer allemaal met android 6 uitgerust. Wat ik minder mooi vind. Maar dus wel sneller.

Hoe gaat dat betalen in zijn werk bij Ali express, werkt dat doorgaans een beetje, ik heb er nog nooit iets besteld namelijk. Kan dat simpel met creditcard of moet ik PayPal geneuzel gaan doen? :)
iDeal d:)b

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• rr.kardol
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-08-2023
[...]

IDEAL werkt gewoon super

Hmmm nu nog niet echt verder met wat ik moet nemen

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Credit card werkt perfect. Ideal ook.
En moest je belg zijn. Bangcontact via maestro werkt ook :p

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DJ-FreSh schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:21:
Nadat er vorige week iemand in m'n auto is geweest en het scherm van m'n navigatie systeem heeft ingeslagen (geen sporen van braak dus verzekering geeft geen dekking...), ben ik op zoek naar vervanging. Uiteraard ben ik op zoek naar den goedkoper en beter alternatief dan de fabrieksnavigatie die erin zat.

Op verschillende websites geweest en veel op aliexpress gekeken maar ik kan nergens een duidelijke pagina vinden waar je op model/type auto kan zoeken en goede resultaten krijgt. Vooral Aliexpress geeft zoveel hits dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie en de filteropties voldoen imho echt voor geen meter.

Voor het schermdiagonaal kom ik bijvoorbeeld op 16 cm (6.3inch) maar op Aliexpress is de dichtstbijzijnde filteroptie 6.2inch...nou zal dat hem ongetwijfeld wel zijn maar hoop toch dat er hier iemand is die wellicht al ervaring heeft met het uitzoeken van een goede NAV voor een Seat Leon.

Seat Leon
bouwjaar 2011
NAV prijsklasse: 200-300 euro

[afbeelding]
Voor 300 euro kan je ook een originele rns315 kopen.
Voordeel...volledige integratie met de auto zoals pijlen op mfd enzo en het werkt gewoon retestabiel en bt is altijd goed.

Qua merken op aliexpress maakt het op zich niet zoooo veel uit. Zijn toch maar verkopers, geen producenten.
Ik zou toch proberen te gaan voor een reseller met eu warehouse, scheelt in douane kosten.

Als tweaker zou ik ook ownice en sommige modellen van pumpkin vermijden. Ze maken gebruik van een zeldzamere chip tov de populaire px5.

De 7 inch varianten met px5 zijn iets zeldzamer, de 8inch variant met kleinere knoppen vind je genoeg. De 10 inch zonder knoppen ook...

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
azz_kikr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:30:
[...]

Voor 300 euro kan je ook een originele rns315 kopen.
Voordeel...volledige integratie met de auto zoals pijlen op mfd enzo en het werkt gewoon retestabiel en bt is altijd goed.

Qua merken op aliexpress maakt het op zich niet zoooo veel uit. Zijn toch maar verkopers, geen producenten.
Ik zou toch proberen te gaan voor een reseller met eu warehouse, scheelt in douane kosten.

Als tweaker zou ik ook ownice en sommige modellen van pumpkin vermijden. Ze maken gebruik van een zeldzamere chip tov de populaire px5.

De 7 inch varianten met px5 zijn iets zeldzamer, de 8inch variant met kleinere knoppen vind je genoeg. De 10 inch zonder knoppen ook...
Als ik bijvoorbeeld kijk naar een paar modellen van Isudar op Aliexpress kom ik onderstaande twee tegen.

Deze twee lijken erg op elkaar qua uiterlijk maar bij de specs staan zoveel verschillende dingen dat ik echt niet meer kan vergelijken en niet weet waar ik nou op moet letten. Heb je wellicht nog meer tips?

Vind de onderste er iets mooier uit zien.

https://nl.aliexpress.com...O/317945_32809145172.html
Prijs: $247

https://nl.aliexpress.com...T/317945_32808192956.html
Prijs: $229

• RichardvdZee
  • Laatst online: 01:23
Ik heb een PX5 van Xtrons in mijn Golf Variant van 2012 geplaatst en ben tot nu toe erg tevreden.
Wel 1 keer een freeze gehad (maar mijn accu was echt aan vervanging toe) en een plotselinge herstart.
Vast knoppen zijn ook wel fijn, hoewel ik stuurwielbediening heb.
RDS naam werkt, AF niet, algemene ontvangst kan wel beter, hij stoort soms wel wat.

https://nl.aliexpress.com...46-47f1-8af8-384188c11ae9

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RichardvdZee schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:04:
Ik heb een PX5 van Xtrons in mijn Golf Variant van 2012 geplaatst en ben tot nu toe erg tevreden.
Wel 1 keer een freeze gehad (maar mijn accu was echt aan vervanging toe) en een plotselinge herstart.
Vast knoppen zijn ook wel fijn, hoewel ik stuurwielbediening heb.
RDS naam werkt, AF niet, algemene ontvangst kan wel beter, hij stoort soms wel wat.

https://nl.aliexpress.com...46-47f1-8af8-384188c11ae9
Dat komt denk ik omdat die xtrons een iets andere aansluiting gebruiken voor hun radio aansluiting. Bij de xtrons is de radio aansluiting een dubbele fakra aansluiting waarvan er maar 1je van effectief aangesloten is. En meeste volkswagens hebben de 2 aansluitingen in gebruik.
Bij de meeste andere radios zit er een adapter tussen waarbij de 2 aansluitingen gebruikt worden met vaak nog extra versterkertje erin. Heb je meestal kans op beter geluid op de radio ontvangst.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

1) neit echt verschil. Ik geloof dat 7 een of andere split screen functie heeft en dat is het zo een beetje. Wss recentere security patchen maar voor auto radio boeit dat toch weinig.

Meeste 7 radio's hebben ofwel oudere cpu's PX3,intel sofia of exotischere cpu's Allwinner / Mediatek. Niks mis mee, enkel wat minder modding ervoor (PX3 wel veel mods ervoor). Voor PX3/PX5 zijn er veel mods en andere roms te vinden

2) Je zegt het zelf al, meer kernen, dus minder snel sloom lijken. Al is 4core wel snel genoeg voor normaal gebruik lijkt me.

3) Ownice is een van de exoten, gebruikt een mediatek 8 core. Autopumpkin bestaat ook nog, die gebruiken allwinner 8core. Dus je bent vooral afhankelijk van de producent. Als je een "echte" MTCB/MTCD/MTCE" unit hebt, heb je meer kans dat er wel iemand een fix voor zal gemaak zijn al er iets niet goed werkt.

Ownice, witson, xtrons, autopumpkin, funrover hebben EU stock, dus kan handig zijn voor terugsturen en invoerrechten vermijden.

Voor de volume controlls ben je wss afhankelijk van zelf in de stuurmodule aftappen om ze werkend te krijgen; Als het canbus is, dan is het te doen, maar niet elke wagen gebruikt knoppen via canbus.

• Masimo
azz_kikr schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:32:
.....

Voor PX3/PX5 zijn er veel mods en andere roms te vinden

....
Volgens diverse berichten op XDA komen er voor veel PX5 units binnenkort Oreo-based ROMs beschikbaar. Sinds vorige maand worden de nieuwste PX5 modellen, zoals deze, voorzien van 4G RAM.
Wat je ook ziet is dat MTCD units middels een MCU update naar MTCE "ge-upgrade" worden. Mijn KLD unit heeft inmiddels MTCE_KLD_V2.65d_1. Ik merk geen verschil na de update overigens.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04 17:27
Ga ook maar in de actie modus. Ben voor een Honda Civic(2009) op zoek naar nieuwe navigatie/radio. Wil een zo groot mogelijk, wel ingebouwd display dus niet iets wat uit 'op' het dashboard ligt. Momenteel zit er een Pioneer f900 bt in, dus qua inbouw moet dat wel lukken.

Als ik goed gelezen heb moet ik op zoek naar een unit met PX5, liefst 32GB en minimaal android 6. Zag bijvoorbeeld bij Joying al Android 7.1 modellen. En ook nog een hoop Android 5.1 modellen welke een update zullen krijgen denk ik?
Voor de rest is stuurwiel bediening ondersteuning een must net als WiFi+4G. Daarnaast dab+ en een dashcam een wens.
Het vaak genoemde Flitsmeister , Ziggo Go, Google Maps etc zullen worden gebruikt maar ook filmpjes kijken voor de kleine.

Prijs graag onder de 400-500 euro maar daar kom ik bij Joying in ieder geval niet echt aan.

Als ik iets vergeet, dan hoor ik het graag. Doe het graag in 1 keer goed. Heb inmiddels al een mail + foto's richting Joying gestuurd, dus wacht even af. Al kijk ik er wel naar uit.

• GroeneThee
GroeneThee schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:37:
Ga ook maar in de actie modus. Ben voor een Honda Civic(2009) op zoek naar nieuwe navigatie/radio. Wil een zo groot mogelijk, wel ingebouwd display dus niet iets wat uit 'op' het dashboard ligt. Momenteel zit er een Pioneer f900 bt in, dus qua inbouw moet dat wel lukken.

...

Als ik iets vergeet, dan hoor ik het graag. Doe het graag in 1 keer goed. Heb inmiddels al een mail + foto's richting Joying gestuurd, dus wacht even af. Al kijk ik er wel naar uit.
Inmiddels een antwoord gekregen van Joying (de illustere mandy :+ ) en ze heeft een model dat nog niet op de site staat. 7" Octa core, PX5, 2GB ram 32GB en wifi. helaas geen slot voor simkaart. Draait vermoedelijk op Android 6. Heb om wat verdere info gevraagd. Zal de foto die ze stuurde later even uploaden. Oja de prijs zou $266 dollar zijn.

Edit : qua plaatje lijkt het de EU-JY-UM135N2D te zijn. Prijs nu is $279

[ Voor 14% gewijzigd door GroeneThee op 19-12-2017 10:01 ]

• Tha_Warlock
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02-2025
GroeneThee schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:37:

Als ik goed gelezen heb moet ik op zoek naar een unit met PX5, liefst 32GB en minimaal android 6. Zag bijvoorbeeld bij Joying al Android 7.1 modellen. En ook nog een hoop Android 5.1 modellen welke een update zullen krijgen denk ik?
Voor de rest is stuurwiel bediening ondersteuning een must net als WiFi+4G. Daarnaast dab+ en een dashcam een wens.
Het vaak genoemde Flitsmeister , Ziggo Go, Google Maps etc zullen worden gebruikt maar ook filmpjes kijken voor de kleine.

Prijs graag onder de 400-500 euro maar daar kom ik bij Joying in ieder geval niet echt aan.

Ik heb ook een Honda Civic , en een Joying radio.
Ik zie dat je al een andere radio ingebouwd hebt dus je hebt al de benodigde kabels , het is gewoon oude eruit en nieuwe erin maar je moet wel kijken voor je stuurwielbediening dat je deze kabel hebt https://www.dynamicsounds...html?search=CTMULTILEAD.2

Op de joying radio zit er op de iso stekker ook key1 en key2 deze sluit je gewoon aan alsook de ground wire

Bij mij gaat de knop Mode op het stuurwiel niet , ik kan deze niet toewijzen , als ik er te lang op duw dan verander ik tijd en datum op het schermpje ( staat in midden boven )
Geluid en tracks gaan wel

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:44:
Beste leden,

De huidige RNS510 is geen $#&* waard in mijn Golf 6 :) Ook ik ben op zoek naar een Android systeem. Dus ben nog even uitzoeken welke ik zal nemen.
Ik zie dat de 7.0 / 7.1 versies beschikbaar is. Liever Android 7 dan een 6 toch ?

Tevens is mijn auto voorzien van een Navilock iemand ervaring om dit los te halen en hoe kan iemand mij dit vertellen.

Alvast bedankt!
Wat voor navilock heb je? Zijn immers verschillende varianten en soorten. Als je gewoon anti diefstal boutjes hebt, is het kwestie van de juiste bitjes kopen of uitboren.

Goh, probleem is de beste chipset zit denk ik nog op 6 meestal. Degene op 7 hebben ofwel “oudere tragere” chipset, of exotische chipset (minder voor te vinden inc of problemen)

Dacht dat er wel al px5 met 7 erop dus als er een is, komt de rest wss ook wel.

Verwijderd

azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:54:
[...]

Wat voor navilock heb je? Zijn immers verschillende varianten en soorten. Als je gewoon anti diefstal boutjes hebt, is het kwestie van de juiste bitjes kopen of uitboren.

Goh, probleem is de beste chipset zit denk ik nog op 6 meestal. Degene op 7 hebben ofwel “oudere tragere” chipset, of exotische chipset (minder voor te vinden inc of problemen)

Dacht dat er wel al px5 met 7 erop dus als er een is, komt de rest wss ook wel.
Zie foto. Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/w2q6i

• GroeneThee
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:45:
[...]

En welke is dat. Heb net even op de website gekeken. Er is vanJoying weinig soorten vooral die op de RNS 510 lijken..
Die is nog niet beschikbaar dus, krijg de link van hen als hij er op staat. Maar in de basis een Android 6, PX5, 32 GB 7" model voor waarschijnlijk ca 266 dollar.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GroeneThee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:34:
[...]

Die is nog niet beschikbaar dus, krijg de link van hen als hij er op staat. Maar in de basis een Android 6, PX5, 32 GB 7" model voor waarschijnlijk ca 266 dollar.
Daar hebben we ook wel intresse in.

• Tha_Warlock
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02-2025
GroeneThee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:27:
[...]

Dank voor je reactie!
Ben je tevreden met de joying?
Ik ben zeer tevreden met dit toestel https://www.carjoying.de/...eering-wheel-control.html

Ik had hiervoor ook een Pioneer , en ik vind het geluid van de Joying echt wel goed , ik moet wel zeggen dat al mijn speakers vervangen zijn door betere ( maar dat was ook al bij de Pioneer )
Wat ik wel gedaan heb is een ventilator en grotere koelblok in de radio geplaatst , de Intel SoFIA 3GR wordt enorm warm , als je niets doet dan begint hij te throthelen en op warme dagen reboot of vast.

Ik denk dat de PX5 iets koeler loopt , maar op XDA kan je veel info der over vinden https://forum.xda-develop...d-auto/android-head-units

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-04 21:15
Goedendag, ik wil een 2 din android joying radio kopen.

Deze ga ik bestellen via aliexpress en laat ze shippen uit het duitsland warehouse ivm btw en taxes.

Ik twijfel nu tussen 2 modellen:

1. Met touch
7 "Joying 2 GB 32 GB Android 6.0 Universele Auto Audio Stereo GPS 3G Wifi Bluetooth Radio Automotive Quad Cord HD Multimedia Speler
http://s.aliexpress.com/yiqQjea6?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

2.
Met knoppen

Nieuwste JOYING 2 GB RAM 32G ROM 2Din HD 7 ''Android 6.0 universele Autoradio Audio Stereo GPS Navigatie Mediaspeler Tape recorder
http://s.aliexpress.com/73muAFjY?fromSns=Copy to Clipboard

Beide betreffen het de intel variant en niet de px5 i.v.m. de mogelijkheden van de ontwikkelaars op het xda forum

Tips zijn welkom!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik zou de intels tegenwoordig vermijden. Weinig animo voor op xda en al zeker niet voor de joyings.
Komt er bij dat de intel makkelijk warm krijgt en dan gaat die als een gel downclocken.

Ik zou eerlijk niet anders gaan dan de px5 units of de allwinner octacores. Genoeg verkopers met eu warehouse. (Xtron, eonon, autopumpkin, esirin;,,,,)

• misterd11
azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:46:
Ik zou de intels tegenwoordig vermijden. Weinig animo voor op xda en al zeker niet voor de joyings.
Komt er bij dat de intel makkelijk warm krijgt en dan gaat die als een gel downclocken.

Ik zou eerlijk niet anders gaan dan de px5 units of de allwinner octacores. Genoeg verkopers met eu warehouse. (Xtron, eonon, autopumpkin, esirin;,,,,)
Bedankt! Nog een vraag, van de door jouw genoemde merken zijn hier nog uitblinkers, of waar jij goede ervaringen mee hebt?

• Masimo
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:56:
[...]

Topperr!! Ik denk het ook inderdaad. Ik zal het proberen zonder de navilock los te halen.

En nu op zoek naar een goed/mooi/snelle Android media speler voor mijn Golf 6 :D
Ik zag deze op YouTube. Zie stukje vanaf 0.30 hoe snel hij kan scrollen. Ik weet niet of dit met alle Android media spelers zo is. Maat van mij heb er een gekocht (Windows OS) maar die van hem is veel trager vergeleken met de onderstaande:

YouTube: Navigatie Android 7.1.1, 2Gb ram VW Passat B6, B7, CC, Skoda, Golf
Staar je niet blind op Android 7. Die unit is een PX3 variant. De vorige generatie dus met quadcore processor en 16GB opslag.

Voor de px5 units wordt Android 7 overgeslagen en gaat er binnenkort Android 8 verschijnen, volgens bronnen op XDA.
De mainstream PX5 units hebben een octacore CPU, 2GB RAM en 32GB opslag. De nieuwste PX5 units hebben inmiddels 4GB RAM.

Verwijderd

Masimo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:40:
[...]

Staar je niet blind op Android 7. Die unit is een PX3 variant. De vorige generatie dus met quadcore processor en 16GB opslag.

Voor de px5 units wordt Android 7 overgeslagen en gaat er binnenkort Android 8 verschijnen, volgens bronnen op XDA.
De mainstream PX5 units hebben een octacore CPU, 2GB RAM en 32GB opslag. De nieuwste PX5 units hebben inmiddels 4GB RAM.
Bedankt voor de tip! Mijn budget wat is ongeveer €200 daarom denk ik dat ik voor een PX5 variant zal kiezen.
Echter ben ik benieuwd of deze ook geupdate worden naar Android 8 b.v.
Ik heb twee merken vaak voorbij zien komen Joying en Pumpkin deze zijn blijkbaar de toppers. Welke zal jij (jullie) nog meer adviseren. Ik neem aan dat de PX5 variant bij meerdere merken leverbaar is?

• Masimo
Ja, alle "merken" bieden PX5-based units aan. Herkenbaar aan octacore CPU, 2GB RAM, 32GB opslag en Android 6. Er zijn slechts een paar "hardware" fabrikanten die hardware leveren aan de "merken".
Zo kan het zijn dat zowel Pumpkin als Joying units aanbieden die op dezelfde hardware draait. Het verschil zit 'm dan alleen in de looks / knopjes / software / apps.
Ik heb zelf een "merkloze" unit uit China die gebaseerd is op Klyde (KLD) hardware. Alle functies werken zonder bugs, die sommige mensen melden, èn het draait super soepel. Beter nog dan de PX3 quadcore uit je filmpje.

Joying en Pumpkin leveren de beste ondersteuning, en vaak ook verkoop vanuit een Europees magazijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 20-12-2017 23:01 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Masimo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:57:
Ja, alle "merken" bieden PX5-based units aan. Herkenbaar aan octacore CPU, 2GB RAM, 32GB opslag en Android 6. Er zijn slechts een paar "hardware" fabrikanten die hardware leveren aan de "merken".
Zo kan het zijn dat zowel Pumpkin als Joying units aanbieden die op dezelfde hardware draait. Het verschil zit 'm dan alleen in de looks / knopjes / software / apps.
Ik heb zelf een "merkloze" unit uit China die gebaseerd is op Klyde (KLD) hardware. Alle functies werken zonder bugs, die sommige mensen melden, èn het draait super soepel. Beter nog dan de PX3 quadcore uit je filmpje.

Joying en Pumpkin leveren de beste ondersteuning, en vaak ook verkoop vanuit een Europees magazijn.
Pumpkin heeft geen PX5, maken gebruik van een Allwinner OctaCore. Zeker niet slecht, maar minder support vanuit community :D

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Leonardus66 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor deze snelle reactie, het wordt me steeds duidelijker maar toch nog enkele vragen.
* Het verschil tussen een universele uitvoering en een uitvoering specifiek voor een autotype betreft dus de mogelijkheid van de stuurbediening. Ik heb geen stuurbediening dus kan ik inderdaad voor een universele uitvoering gaan, dit begrijp ik toch goed?
* Dat de RVC werkt begrijp ik, dat doet hij nu ook. Het gaat erom dat die ingeschakeld kan worden en dus zichtbaar is als de auto niet in z'n achteruit geschakeld is!
* WIFI. Naast mijn huis op de oprit heeft mijn telefoon uitstekende ontvangst via mijn thuisnetwerk. Ik mag toch verwachten dat een ingebouwde android radio dan ook goede ontvangst heeft of niet? Wat bedoel je met "niet teveel te verwachten van de Wifi "?
* Android versie. Maakt jij je nu werkelijk geen zorgen over funktionaliteitsverlies als de android-versie veroudert of bedoel je dat we dat nu eenmaal moeten accepteren bij deze radio's . Ik heb geen ervaring met Android maar wel met IOS. Mijn ipad3 (4 jaar oud en kan al geruime tijd niet meer van een nieuwe ios versie worden voorzien . Er zijn nu al verschillende apps waar een oudere versie van geladen wordt omdat de huidige niet geladen kan worden.
- je hebt nu ook universele unit, is gewoon standaard dubbeldin. Dus die universele android zou ook passen. Voertuigspecifieke apparaten komen meestal met rare vormen en frontjes enzo. Het is niet de radio het niet kan hoor, als je er canbusbox aanhangt doet die ook stuurbediening, parkeersensoren enzo. Maar aangezien je die niet hebt, ook geen problemen mee

- manueel de rvc inschakelen gaat standaard niet, maar er zijn wel workarounds voor dit hoor. Zoals knopje zetten tussen de powerlijn en de pickupwire. Of de rvc aansluiten op de 2e videoingang.(dan werkt die enkel manueel)

- de kwaliteit van de antennes is bedroevend soms in die dingen. Bv in je auto op de oprit heeft je telfoon 5/5 streepjes en je autoradio mss 2 of 1. De modellen met lange externe antenne vaak iets betere ontvangst. Het helpt ook niet echt dat je auto 1 grote blikken/ijzeren doos is.

- voorlopig kan 6 nog gerust mee. Heb zelf 6 op de telefoon en ik ben nog niets tegengekomen wat niet werkte. Px5 is model tegenwoordig met android 6. Ik dacht dat 8 aangekondigd was maar het blijft chinees ofc. Je kan gaan voor de modellen die nu met android 7 komen7, die zijn er ook met octacore. Die zijn zeker niet slechter maar hebben minder ondersteuning door de community en dus minder mods ervoor. (Autopumpkin heeft er zulke; ook eu warehouse trouwens).
Apple is iets strenger qua app beleid dan android.

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
azz_kikr schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:36:
[...]

- je hebt nu ook universele unit, is gewoon standaard dubbeldin. Dus die universele android zou ook passen. Voertuigspecifieke apparaten komen meestal met rare vormen en frontjes enzo. Het is niet de radio het niet kan hoor, als je er canbusbox aanhangt doet die ook stuurbediening, parkeersensoren enzo. Maar aangezien je die niet hebt, ook geen problemen mee

- manueel de rvc inschakelen gaat standaard niet, maar er zijn wel workarounds voor dit hoor. Zoals knopje zetten tussen de powerlijn en de pickupwire. Of de rvc aansluiten op de 2e videoingang.(dan werkt die enkel manueel)

- de kwaliteit van de antennes is bedroevend soms in die dingen. Bv in je auto op de oprit heeft je telfoon 5/5 streepjes en je autoradio mss 2 of 1. De modellen met lange externe antenne vaak iets betere ontvangst. Het helpt ook niet echt dat je auto 1 grote blikken/ijzeren doos is.

- voorlopig kan 6 nog gerust mee. Heb zelf 6 op de telefoon en ik ben nog niets tegengekomen wat niet werkte. Px5 is model tegenwoordig met android 6. Ik dacht dat 8 aangekondigd was maar het blijft chinees ofc. Je kan gaan voor de modellen die nu met android 7 komen7, die zijn er ook met octacore. Die zijn zeker niet slechter maar hebben minder ondersteuning door de community en dus minder mods ervoor. (Autopumpkin heeft er zulke; ook eu warehouse trouwens).
Apple is iets strenger qua app beleid dan android.
Zeer bedankt voor de toelichting, hier kan ik verder mee,

• KiefDelicious
  • Laatst online: 03-04 00:29
azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:46:

Grappig ik lees juist dat de PX5 units slechtere (zwakkere) chips zijn dan de intels. En dat de Joying ondersteuning op XDA veel meer gericht is op de Intels. Dit kom ik ook tegen op forum.carjoying.com. Wat betreft een hitte probleem is makkelijk op te lossen dan een zwakke SOC.

Ik heb nu deze besteld: DE-JY-UM135N2D

Leuke prijs, Hardware knoppen, Europese garantie, ondersteuning op XDA gezien de SoFIA chip en ik zag meerder mensen op dit forum deze (of soortgelijk) ook hebben met positieve ervaringen. Jouw post stuurde mij eerst naar de PX5 units, maar daar is minder over te vinden en wat ik vind wijst op wat ik bovenstaand schreef.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

KiefDelicious schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:12:
[...]

Grappig ik lees juist dat de PX5 units slechtere (zwakkere) chips zijn dan de intels. En dat de Joying ondersteuning op XDA veel meer gericht is op de Intels. Dit kom ik ook tegen op forum.carjoying.com. Wat betreft een hitte probleem is makkelijk op te lossen dan een zwakke SOC.

Ik heb nu deze besteld: DE-JY-UM135N2D

Leuke prijs, Hardware knoppen, Europese garantie, ondersteuning op XDA gezien de SoFIA chip en ik zag meerder mensen op dit forum deze (of soortgelijk) ook hebben met positieve ervaringen. Jouw post stuurde mij eerst naar de PX5 units, maar daar is minder over te vinden en wat ik vind wijst op wat ik bovenstaand schreef.
Je moet dan ook op mtcd subforum kijken en niet gewoon onder het android headunit algemeen ;)

De joying is degelijk apparaat maar minder ondersteuning voor omdar ze voor alles hun eigen versie gebeuiken en afwijkende bordjes gebruiken’ De andere echte mtcd apparaten zijn allemaal onder wisselbaar, veel betere ondersteuning vanuit de community. Als je verder kijkt dan zal je zien dat er voor px3/px5 gewoon veel meer te vinden is.

En op carjoying moet je niet alles geloven wat die lbdroid zegt ;)

Neemt niet dat joying/intel slechte devices zijn hoor. Verre van. Maar die px5 zijn gewoon nieuwer, voelen sneller aan en meer mods.

En even goed te koop in eu met europese garantie hoor :p

• KiefDelicious
azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:17:
[...]

Je moet dan ook op mtcd subforum kijken en niet gewoon onder het android headunit algemeen ;)

De joying is degelijk apparaat maar minder ondersteuning voor omdar ze voor alles hun eigen versie gebeuiken en afwijkende bordjes gebruiken’ De andere echte mtcd apparaten zijn allemaal onder wisselbaar, veel betere ondersteuning vanuit de community. Als je verder kijkt dan zal je zien dat er voor px3/px5 gewoon veel meer te vinden is.

En op carjoying moet je niet alles geloven wat die lbdroid zegt ;)

Neemt niet dat joying/intel slechte devices zijn hoor. Verre van. Maar die px5 zijn gewoon nieuwer, voelen sneller aan en meer mods.

En even goed te koop in eu met europese garantie hoor :p
Thx, je brengt me wel aan het twijfelen. Ik heb al een beetje extra rondgezocht, maar stel mijn eisen: hardware knoppen, 7" goede ondersteuning incl OEM stuurbediening ondersteuning voor ongv dezelfde prijs, wat is dan volgens jouw een goede keuze (uit EU).

Dezelfde versie als die ik besteld heb alleen met PX5 (JY-UM135P2) is dus betere keuze voor de toekomst? Of heb je dan nog steeds problemen met ondersteuning omdat het van Joying is?

[ Voor 7% gewijzigd door KiefDelicious op 25-12-2017 19:38 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

KiefDelicious schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:01:
[...]

Thx, je brengt me wel aan het twijfelen. Ik heb al een beetje extra rondgezocht, maar stel mijn eisen: hardware knoppen, 7" goede ondersteuning incl OEM stuurbediening ondersteuning voor ongv dezelfde prijs, wat is dan volgens jouw een goede keuze (uit EU).

Dezelfde versie als die ik besteld heb alleen met PX5 (JY-UM135P2) is dus betere keuze voor de toekomst? Of heb je dan nog steeds problemen met ondersteuning omdat het van Joying is?
Joying is zeker niet slecht. Probleem is voor hun intel units. Dat ze afwijkende layout gevruiken waardoor sommige dingen voor andere units er niet op werken. Als je je cooling issues fixt heb er er zeker goede zaak aan.
Probleem is ook gewoon dat de intel iets ouder begint te worden tov de px5. Zeker als je gaat beginnen met dvr recording enzo, durft de intel het wel soms eens zwaarder te krijgen.

De andere devices zijn allemaal mtcd. Dat wil zeggen dat ze allemaal nagenoeg inter hetzelfde zijn, enkel de producent verschil. Heb je meer gebruikers. Je kan gewoon de rom van ene merk op het andere merk flashen. Of custom roms.

Ik zie dat je universeel model zoekt. Wat voor een wagen heb je? De voertuigspecifieke modellen zijn plug en play. De universele daarom niet. Bij sommige franse merken van autos moet je rechstreeks je stuurmodule gaan aftappen enzo.

Merken met eu warehouses. Erisin, witson, xtron, pumpkin(gebruiken allwinner octacore), ownice (mediatek 8core), funrover dacht ik ook. Joying dan ook.

• misterd11
De joying px5 varianten zijn" te koop" nu in EU warehouses, maar deze worden verscheept uit china.

Grote kans dat je toch taxes en btw moet betalen

[ Voor 26% gewijzigd door misterd11 op 25-12-2017 21:01 ]

• KiefDelicious
azz_kikr schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:40:
[...]

Joying is zeker niet slecht. Probleem is voor hun intel units. Dat ze afwijkende layout gevruiken waardoor sommige dingen voor andere units er niet op werken. Als je je cooling issues fixt heb er er zeker goede zaak aan.
Probleem is ook gewoon dat de intel iets ouder begint te worden tov de px5. Zeker als je gaat beginnen met dvr recording enzo, durft de intel het wel soms eens zwaarder te krijgen.

De andere devices zijn allemaal mtcd. Dat wil zeggen dat ze allemaal nagenoeg inter hetzelfde zijn, enkel de producent verschil. Heb je meer gebruikers. Je kan gewoon de rom van ene merk op het andere merk flashen. Of custom roms.

Ik zie dat je universeel model zoekt. Wat voor een wagen heb je? De voertuigspecifieke modellen zijn plug en play. De universele daarom niet. Bij sommige franse merken van autos moet je rechstreeks je stuurmodule gaan aftappen enzo.

Merken met eu warehouses. Erisin, witson, xtron, pumpkin(gebruiken allwinner octacore), ownice (mediatek 8core), funrover dacht ik ook. Joying dan ook.
Ah duidelijk. Ik heb een Suzuki Swift uit 2012, waarbij ik met deze unit mijn stuurbediening werkend zou moeten krijgen:
http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSSZ002.2

Ik kan niet echt een specifieke Android PX5 radio voor mijn auto vinden (die niet glossy black is). Ik vind de Joying wel een mooie unit en heb al mail contact met ze gehad, waarin ze erg duidelijk zijn.
misterd11 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:00:
De joying px5 varianten zijn" te koop" nu in EU warehouses, maar deze worden verscheept uit china.

Grote kans dat je toch taxes en btw moet betalen
Op de Duitse joying site staat dat ze idd uit china komen, maar via DHL verscheept worden, is het dan een verkeerde aanname dat er geen taxes etc bij komen.

[ Voor 12% gewijzigd door KiefDelicious op 25-12-2017 21:21 ]

• misterd11
KiefDelicious schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:20:
[...]

Ah duidelijk. Ik heb een Suzuki Swift uit 2012, waarbij ik met deze unit mijn stuurbediening werkend zou moeten krijgen:
http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSSZ002.2

Ik kan niet echt een specifieke Android PX5 radio voor mijn auto vinden (die niet glossy black is). Ik vind de Joying wel een mooie unit en heb al mail contact met ze gehad, waarin ze erg duidelijk zijn.

[...]

Op de Duitse joying site staat dat ze idd uit china komen, maar via DHL verscheept worden, is het dan een verkeerde aanname dat er geen taxes etc bij komen.
Verzending uit china met dhl betaal ik altijd import taxes. Wat je misschien kan doen in overleg met joying is de paketwaarde lager zetten (bijvoorbeeld 50 euro) zodat je minder taxes en btw betaald!

• misterd11
De units met intel sofia chips worden warm tot heet en gaat dan underclocken wat resulteerd in slechtere prestaties.

Ik heb ook al gelezen dat de nieuwere units met de px5 octacores ook warm worden maar in mindere mate.

Alsnog niet iedereen zet er een koelblok of actieve koeler op, dus ik zou de gok gewoon nemen.

Tevens android 8 of deze erop komt, ik denk enkel op de px5 varianten. Maar ik kan het mis hebben!

Verwijderd

misterd11 schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:55:
[...]

De units met intel sofia chips worden warm tot heet en gaat dan underclocken wat resulteerd in slechtere prestaties.

Ik heb ook al gelezen dat de nieuwere units met de px5 octacores ook warm worden maar in mindere mate.

Alsnog niet iedereen zet er een koelblok of actieve koeler op, dus ik zou de gok gewoon nemen.

Tevens android 8 of deze erop komt, ik denk enkel op de px5 varianten. Maar ik kan het mis hebben!
Bedankt je reactie.
Dan toch maar een xtrons deze draaien op octa core als ik me niet vergist.
Welke zou jij adviseren. Eerst dacht ik aan simpele units van 150euro. Maar ben nu toch van gedachten veranderd om een duurdere model type te kopen ivm snelheid etc.

• misterd11
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:41:
[...]

Bedankt je reactie.
Dan toch maar een xtrons deze draaien op octa core als ik me niet vergist.
Welke zou jij adviseren. Eerst dacht ik aan simpele units van 150euro. Maar ben nu toch van gedachten veranderd om een duurdere model type te kopen ivm snelheid etc.
Xtrons is prima ik zou er 1 uitzoeken met een px5 octacore 2gb ram en 32gb opslag. Zelf heb ik graag fysieke knoppen op de unit, maar als je stuurknoppen hebt maakt het niet echt uit.

Xtrons, pumpkin, ownice, joying. Kwa hardware maakt het vaak niet uit, knoppen en layout hiervan is onderling verschil.

Ik zou gaan voor een unit die je in een eu warehouse op voorraad is, om zo taxes te vermijden! En als het enkel uit china kan komen, in overleg met de leverancier om de "pakketwaarde" laag te zetten!

Ik zelf wacht op de px5 joying normale 2 din, die is alleen nog in china te bestellen. Joyin.de heeft m wel op zn site staan, maar staat in rode letters dat deze uit de china warehouse komt!

[ Voor 21% gewijzigd door misterd11 op 26-12-2017 13:24 ]

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09-2025
wat vinden jullie hiervan bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...44434112&rmStoreLevelAB=5

Is ook een px5 met 32 gb, alleen zegt de merk me niets doen of niet? Kennelijk kan je uit europese warehouse ook laten overkomen alleen bij defecten of retour waarschijnlijk wel naar china (had ik met Joying ook).

Anders zoiets misschien: http://xtrons.co.uk/audi/...-a4-s4-rs4-seat-exeo.html

http://xtrons.co.uk/audi/...-a4-s4-rs4-seat-exeo.html

http://xtrons.co.uk/audi/...-a4-s4-rs4-seat-exeo.html

De laatste is duurder maar is een quad core... is dat niet raar?

Ik zie bij deze alleen niet of het een px5 is wel allemaal octa core.

Ik heb zelf een audi a4 b7.

[ Voor 33% gewijzigd door ousselg op 27-12-2017 11:15 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ousselg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:42:
wat vinden jullie hiervan bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...44434112&rmStoreLevelAB=5

Is ook een px5 met 32 gb, alleen zegt de merk me niets doen of niet? Kennelijk kan je uit europese warehouse ook laten overkomen alleen bij defecten of retour waarschijnlijk wel naar china (had ik met Joying ook).
Is Gewoon een KGL unit. Verkoper maakt weinig uit, heeft toch niks te zien met de productie van die units.
Niks mis met een KGL unit

• ousselg
Oke dat maakt het wat makkelijker om te begrijpen, kan je dan zo zien of de xtrons ook px5 zijn? Want dan ga ik er zo 1 halen in de hoop dat deze het goed doet.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ousselg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:40:
Oke dat maakt het wat makkelijker om te begrijpen, kan je dan zo zien of de xtrons ook px5 zijn? Want dan ga ik er zo 1 halen in de hoop dat deze het goed doet.
Ja, staat er bij :D

dit zijn de meest voorkomende Units: (van xda)

- Dasaita/HotAudio [HA] (Dasaita)
- Erisin/Pumpkin [LM]
- Erisin/Funrover [KGL] (Kai Ge Le),
- Xtrons [GS]
- Witson [MX]
- ????? [HLA] (Hualingan)
- ????? [XRC]
- ????? [HZC] (Shenzhen Hansong Electronics Co. Ltd.)
- ????? [KSP] (Ka Si Pu ShenZhen)
- Joying [JY]

Allemaal px5, grotendeels zelfde. Verschillen zijn er tussen de knoppen en de features via de bijgeleverde canbus box / support. Roms kan je van de ene device ook op de andere meestal zetten.

• ousselg
Thanks voor je uitleg je hebt er zo te zien verstand van!
Ik had een Joying maar die was volgens mij niet px5 en was een quad core geen octa core.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ousselg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:01:
Thanks voor je uitleg je hebt er zo te zien verstand van!
Ik had een Joying maar die was volgens mij niet px5 en was een quad core geen octa core.
Er bestaat wel een dubbeldin px5 joying normaal hoor.
Al weet ik niet of niet of die uit DE komen of uit china. De vw px5 komt vanuit china bij joying.
coolbvrobin schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:48:
Ik vind dit een zeer interessant topic. maar ik zie allemaal met die chinees units dat die zo veel soldeer werk nodig hebben (dit doe ik liever niet met een vanbus auto)
Ik zoek meer een radio puur iso en en dan met losse input ingangen (like steering while control)
Daarom neig ik liever naar een bekend merk radio zoals sony of pioneer.
Huh, solderen? Niet meer of minder dan een pioneer headunit.

Gewoon de canbus module ertussen en hupla. Voor de meeste merken zijn er wel canbus boxen bischikbaar waardoor je niets moeten klooien. Zit dan gewoon rechstreeks op de iso kabel.

Het enige waar je beetje moet klooien is als je wagen geen canbus heeft. Dan moet je inderdaad de key1 en 2 kabel verbinden met de stuurwielbediening.

Idem voor de bekendere merken. Daar moet je ook voertuigspecifieke interface erbij kopen anders werken de knoppen op het stuur ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 27-12-2017 14:17 ]

• misterd11
Laatste joyings slaan android 7 over, en krijgen een android 8 update.

Tevens voldoet android 6.0 prima, pumpkin units op amazon.de zijn €299 met de px5 terwijl de joying variant €199 kost.

Vind ik al een erg groot verschil!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

misterd11 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:43:
Laatste joyings slaan android 7 over, en krijgen een android 8 update.

Tevens voldoet android 6.0 prima, pumpkin units op amazon.de zijn €299 met de px5 terwijl de joying variant €199 kost.

Vind ik al een erg groot verschil!
Pumpkin heeft geen px5 unit, maken gebruik van een allwinner octacore.
Opletten: sommige px5 units van joying zijn niet beschikbaar in DE, dus komen met DHL uit china en komen er douane kosten bij.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Heren,
Ik wil ook een Chinese 2din aanschaffen.
Aangezien ik een Corsa heb wil ik dus de juiste modellen bekijken welke daarvoor gemaakt zijn.

Ik heb er nu 2 op het oog :

GreenYi? Px5 Octacore
https://www.aliexpress.co...10208.99999999.270.8rc9mQ

Pumpkin Onbekende cpu? Octacore
https://www.aliexpress.co...10208.99999999.262.8rc9mQ

Weten jullie of de Pumpkin een Px5 is of een Allwinner?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:07:
Beste leden

Ik heb de Xtrons unit besteld.
Zou ik deze kunnen aansluiten op de unit. Ik weet niet of er zo een aansluiting beschikbaat is.

LEEWA Auto OEM RCD510 RNS315 Usb-kabel Met Schakelaar Voor VW Golf MK5 MK6 VI 5 6 Jetta CC Tiguan Passat B6 Armsteun Positie # CA1698
http://s.aliexpress.com/MNJRVfIJ?fromSns=Copy to Clipboard
100% nee. Is enkel voor op originele vw radio aan te sluiten. Niet op afgermarket headunit. Daar zit echte usb aansluiting op. (Meer dan 1)
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:00:
Heren,
Ik wil ook een Chinese 2din aanschaffen.
Aangezien ik een Corsa heb wil ik dus de juiste modellen bekijken welke daarvoor gemaakt zijn.

Ik heb er nu 2 op het oog :

GreenYi? Px5 Octacore
https://www.aliexpress.co...10208.99999999.270.8rc9mQ

Pumpkin Onbekende cpu? Octacore
https://www.aliexpress.co...10208.99999999.262.8rc9mQ

Weten jullie of de Pumpkin een Px5 is of een Allwinner?
Allwinner, heb eens gemaild naar pumpkin tijdje geleen en dat zeiden ze me. Ownice gebruikt mediatek chip.
Voor de rest staat het meestal el vermeld als het om een px5 gaat. Anders staat er gewoon octacore :p
Raabie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:02:
Mensen bedankt voor alle zinvolle reacties! Daar kun je wat mee, er is ook zo ontzettend veel keuze haha.

Overigens zie ik dit staan bij de aliexpress advertenties

Over verzending
1. We verklaren 80usd gewoonlijk en markeren "autoradio (cadeau)" op het pakket om douanebelasting te voorkomen en te verminderen. Als er douanetaksen zijn, moeten kopers ervoor betalen. Als u een speciaal verzoek hebt, neemt u dan contact met ons op als u bestellen.
2. Als u kiest voor verzenden per DHL, zal een bepaalde stad een afgelegen gebied zijn voor het DHL-postbedrijf, u moet 30USD extra betalen voor de afgelegen gebiedsvergoeding.
3. Alle bestellingen worden binnen 2-3 werkdagen na ontvangst van betaling verzonden (behalve weekend en festival)

Dit zou wel enorm schelen in eventuele btw 21% en 12 euro? douanekosten. Dus zou qua prijs niet veel uit moeten maken of dat je hem dan via China laat bezorgen of een meerprijs in Duitsland betaald.
Bij de prijs uit duitsland ben je zeker wat je betaald. Bij de invoer uit china, hang je af van de douane. Als ze je pakje opendoen en er ziet autoradio in, gaat niemand geloven dat de waarde slechts 80 usd is.
Bij dhl heb je altijd kosten, maar is het er snel. Bij gewone post moet je toch geduld hebben, maar kans dat de kosten lager liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 29-12-2017 14:56 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Weet iemand een px5 2din met afneembaar front?

Verder vond ik deze px5 android 8 met 4GB Ram
http://s.aliexpress.com/rEzuaiYB

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-12-2017 11:09 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:39:
Weet iemand een px5 2din met afneembaar front?

Verder vond ik deze px5 android 8 met 4GB Ram
http://s.aliexpress.com/rEzuaiYB
Afneembaar front? Hoe zie je dat voor je? :P

Vaak bu'j te bang!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

-tom-562 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:29:
[...]

Afneembaar front? Hoe zie je dat voor je? :P
Die zijn er hoor.... een maat heeft een 10 inch die afneembaar is.

Maar niemand ervaring met de android 8 px5?
Hij zou 4GB ram hebben...
Hij heeft een powerVR g6110, is dat slechter dan de mali 400mp? Google levert niets op helaas.
Tda7851 als amplifier chip en de nxp6686 radio chip.
De verkoper staat iig te springen om hem te verkopen.

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 31-12-2017 14:37 ]

Verwijderd

Beste leden

Xtrons px5 unit is binnen en aangesloten. Super ding lekker snel!

Echter als ik de wifi aanzet zie ik geen wifi netwerken. Er staat schakel wifi in om beschikbare netwerken te zie . Terwijl wifi aan staat. Ik zag aan de achterkant van de unit wifi aansluiten maar had geen idee welke kabel im hier.moest aansluiten..

• misterd11
Vandaag mijn pumpkin px5 unit binnen gekregen.

Kwa verbinding stabiel

Radio doet het prima, even wachten op de dab antenne kunnen we dat ook testen.

Beeldscherm is top, geluidskwaliteit is ook top. Ik kom van een pioneer x7800dab af.

Van de week even verder testen!

[ Voor 65% gewijzigd door misterd11 op 05-01-2018 22:15 ]

Verwijderd

Ik ben geïnteresseerd in een Android autoradio, maar raak een beetje zoek in alle varianten die er zijn. Ik heb in ieder geval besloten dat ik een vlotte processor wil, en volgens mij moet ik dan de px5 hebben.
Heeft iemand advies/ervaring welke en waar ik het beste een met een px5 processor kan kopen?

De modellen lijken nogal op elkaar maar de prijzen verschillen behoorlijk (zoals deze octacore die maar 160 euro kost...?)

En heeft iemand ervaring met een Android 8.0 versie?

Verwijderd

Ik heb een mailtje gestuurd naar joying, kreeg het volgende terug:
Hi friend,

Nice day, this is Candy from JOYING

Thanks for your email and info

For your car need a double din frame kit with 178*100mm or 178*102mm dimension:
https://www.ebay.com/itm/...:mWEAAOSwEUVZYyLB&vxp=mtr

And then you need a harness like below:
https://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSFA006.2
https://www.ebay.com/itm/...:FDYAAOSw8gVX7Rk6&vxp=mtr

And then you can install our 7 inch double din PX5 Octa Core head unit:
https://www.carjoying.de/...ar-stereo-jy-um135p2.html

Pls do not worry, the unit working voltage is 12V and it won't drain your car battery

We shipping you from Germany via DHL for free, usually it need 2-5 days to most EU countries
Now, we have the 15% discount for all head unit. No coupon code, the price is already after 15% discount
You can feel free to order it

Hope it can help you

Best regards,
Candy
'Snoepje' zegt dus dat ik een harness nodig heb. Maar is dat echt zo? Ik heb al een kabel in mn auto zitten die daar erg op lijkt: plaatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 08:09 ]

Verwijderd

YoGi_Berra schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:48:
@Verwijderd

Wellicht kan je even aangeven om wat voor auto het gaat? Gaat dus om een Fiat Panda... :+

De harness zorgt ervoor dat de 2-Din in je auto past.
Nee dat is de fascia/front, die heb ik al besteld. Die link naar de harness is iets van een kabelboom...

Edit: inmiddels heb ik besteld voor mijn Fiat Panda Dynamic uit 2010:
- Joying Android 6.0 met octa core px5
- dubbel din front
- en een kabelboom waarvan ik niet zeker weet of het de goede is en ook niet of ik hem nodig heb

En toch ook maar meteen
- dab+ radio receiver
- en OBD2 scanner

Heel wat speelgoed dus :P ik hoop dat het er vlot is

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 19:44 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:23

houthakker

Poehé

LogiZ5500 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:59:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek gegaan naar een Android auto radio en mijn oog is gevallen op deze radio voor in mijn Seat Ibiza 6j.
https://m.nl.aliexpress.c...e=storeDetail2msiteDetail
Iemand ervaring met deze chips?
Komen er wel eens neppe varianten voor?
PX5, dus ja. Neppe varianten, geen idee. Google eens op de aanbieder zou ik zeggen. Ik heb meestal als vereisten dan;
- de specificaties met de plaatjes moeten kloppen (vaak staat er bijvoorbeeld Android 7 in de titel en 5.1/6.0 in de omschrijving)
- er een screenshot is van 'about android device' en/of mcu firmware type erbij vermeld.
- liefst ook nog een filmpje vind op youtube waarbij het apparaat overeenkomt met de afbeeldingen.

Jaar geleden een Pioneer AppRadio SPH-110 kunnen kopen voor weinig en daar een Android TV Kastje (S905x, 8GB Flash, 2GB RAM, 4xCortex A53 1.5Ghz) van 3 tientjes op aangesloten (perfomance is prima). Met AppRadio unleashed is dat een bijna volwaardige Android Autoradio. Er zijn echter wat dingen die mij storen, want deze opstelling is complex en probleemgevoelig door de bluetooth verbinding met het touchscreen.

Ik zit nu zelf ook wat rond te kijken, en zie dat de prijzen aanzienlijk gezakt zijn. Heb laatste voor ~65 euro een 2DIN met WinCE gekocht voor m'n vriendin en zelfs daarvan ben ik al gehoorlijk te spreken. Dus begin ik graag bij de goedkoopste :P, om vervolgens bij een apparaat uit te komen wat de meest bang voor de buck geeft.
De volgende configuraties kom ik tegen:
- MediaTekAutoChips MT8127 = ultra low budget = va ~100 euro, bijvoorbeeld: Hoxiao B-MTK-1578, spec:
* QuadCore Cortex-A7 1.3 Ghz (?), Mali-450 MP4, 1GB DDR3, 16GB Flash.
- Allwinner T3 (=R16?); = low budget = va ~120 euro; bijvoorbeeld Zeepin 2 / 7003 / RM-CT0012 / K2001; spec:
* QuadCore Cortex-A7 1.2 Ghz, Mali-400 MP2, 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash.
- MediaTekAutoChips = medium end = va ~125 euro; spec:
* QuadCore ARM Cortex-A53, 1.3-1.6GHz, Mali 400? 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash
- RockChip/Intel Sofia 3GR (= C3205RK/C3200RK/C32030RK?) = medium end = va 150 euro; spec:
* QuadCore Atom 1.16Ghz, Mali-450 MP4, 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash.
- RockChip Px3 (=RK3188?); = medium = va ~175 euro; spec:
* QuadCore Cortex-A9 1.2 Ghz, Mali-400 MP4, 1GB of 2GB DDR3, 16GB/32GB Flash
- Allwinner T8 (=R58) ='medium high end' = va ~200 euro; spec:
* OctaCore Cortex-A7 1.6 Ghz, SGX544MP1, 2GB DDR3, 32GB Flash
- RockChip Px5 (=RK3368?) = high end = va ~200 euro; spec:
* OctaCore Cortex-A53 1.5 Ghz, PowerVR G6110, 2GB of 4GB DDR3, 32GB Flash
- MediaTekAutoChips = high end = va ~200 euro; spec:
* OctaCore ARM Cortex-A53, 1.3-1.6GHz, Mali T720? 2GB of 4GB DDR3, 32GB Flash

Vragen;
- Iemand ervaring met een A7 QuadCore? Mijn eigen ervaring met een 1.3 Ghz Cortex-A7 Dual Core (MT6572) in een Android DVR was toch niet zo best...
- 2GB lijkt mij tegenwoordig toch wel een must voor Android? Of 1GB voldoen voor navi + spotify?

Algemene vraag: is het een idee om een tabel te maken in de TS met welke tweaker wat heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door houthakker op 01-02-2018 22:53 ]

Specs

Verwijderd

google maps loopt vaak vast bij mijn px5 unit, hebben meer mensen hier last van?

Verwijderd

Ik zit te wachten op een px5 met android 8.0 full touch zonder draaiknoppen pasklaar voor mijn polo 6r. Moet wel van Joying, xtrons of pumpkin etc.. zijn.

Iemand enig idee wanneer er zo 1 uitkomt?

• ralphkeb
  • Laatst online: 17:51
Iemand ervaring met het merk Wondefoo?
Is een passende 7 inch voor mijn Ford C-max 2006 zoals Carjoying, Xtrons, etc met:
- Android 8.0
- 4GB intern geheugen
- 32 GB opslag
- PX5 RK3688 octacore processor

250 euro inclusief verzenden zonder bijkomende douane kosten vanuit Hong Kong

Of een Erisin ES5066F?
- Android 6
- 2GB intern geheugen
- 32 GB opslag
- PX5 octacore processor

Ook rond de 250 euro, levering vanuit de UK

Probeer op de site van Carjoying te komen, maar die ligt er al een week uit :'(

[ Voor 31% gewijzigd door ralphkeb op 24-02-2018 11:14 ]

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2025
Hi allemaal. Een jaar geleden heb ik blind een android autoradio gekocht. Die was een noname met een allwinner cpu. Hij draait op Android 6.0
Nu ben ik niet tevreden over deze unit, hoewel ik de potentie van Android in de auto wel ondersteund.

Nu ben ik niet echt een kenner op autoradio gebied en hoop hier wat tips en tricks te krijgen.

Waarover ben ik nu niet tevreden en wat moet het dus wel doen op mijn volgende radio:
- mogelijkheid tot rooten en custom roms draaien
- tomtom kan ik nu niet gebruiken (gelezen dat dit veelvoorkomend probleem is) en dit is toch wel een grote wens
- het sterkste radio signaal wordt niet gevolgd (AT?) Hierdoor ergenis met storende radio tijdens rijden
- Google Maps (klapt er nu elke keer uit)

Nu lees ik over types MTC.. en cpu type PX5 welke moet ik hebben?
Verder zijn er veel merken zoals Joying, Xtrons, Pumpkins etc...

Met andere woorden... Welke adviezen kunnen jullie geven, mede gebaseerd op jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor de bijdrage aan de nieuwe autoradio :) _/-\o_

Edit: typo

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:04:
Ik zit te wachten op een px5 met android 8.0 full touch zonder draaiknoppen pasklaar voor mijn polo 6r. Moet wel van Joying, xtrons of pumpkin etc.. zijn.

Iemand enig idee wanneer er zo 1 uitkomt?
ik zoek een zelfde(polo uit 2015) iemand toevallig al een goede gezien of zelf gekocht/ervaring mee?

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 13:18
Grudgie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:13:
@Little_Bear Zou jij de Erisin ES5860P aanraden? En hoe is navigeren met Waze? Gebruik zelf Waze altijd en vind ik echt super fijne navigatie app en wil die het liefst ook gewoon gebruiken.
@Grudgie Ik zou de Erisin ES5860P, in tegenstelling tot slechte reviews online, zeker aanraden. Het betreft het nieuwste model met een Octa-Core Rockchip PX5 1512MHz Cortex A53 CPU en natuurlijk android 8 Oreo.
Hij draait supersmooth en snel.
Nu kan ik natuurlijk niets zeggen over de klantenservice van Erisin, omdat ik deze (nog) niet nodig heb gehad. Maar in enkele reviews las ik ook over de slechte bouwkwaliteit, echter is daar met de ES5860P niets op af te dingen, gezien deze gewoon degelijk aanvoelt, niets rammelt, zit los of wat dan ook. De draai- en drukknoppen voelen gewoon professioneel stevig aan en werken naar behoren. Het display ziet er goed uit en de kleurenweergave is prima. Het leukste aan dit model is de RGB-instelling van de leds achter de knoppen. Deze staan nu in amberkleur afgesteld zoals de rest van m'n Opel-dashboard. Je kunt er ook een kerstboom van maken door ze van kleur te laten wisselen :+

Overigens het rooten en toepassen van allerlei optionele software doe ik vooralsnog maar even niet. Eerst maar eens kijken hoe er een degelijke backup van gemaakt kan worden. Er zit wel een dergelijke optie in geloof ik. Daarna dan maar eens die achteruitrij-apk verwijderen.

Het navigeren met Waze gaat prima met je telefoon als wifi-access point. Het gebruik van een 3G-dongel met een abotje van 7,50 ofzo zou ook een optie zijn, maar met mijn 20GB abo op m'n telefoon vind ik dat overbodig. Het enige wat ik zelf nog even moet proberen is om Waze als standaard Navigatie-app in te stellen en dan zien of het mixen van stemgeluid dan beter gaat. Nu staat Cygic nog als standaard navi-app, zodat m'n vriendin er ook gebruik van kan maken zonder dat haar data er aan gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Little_Bear op 08-03-2018 10:03 ]

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 13:18
Thijsmans schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:12:
Als ik het goed begrijp, kun je een bluetooth OBD2 adapter koppelen en die met bijvoorbeeld de Torque-app uitlezen. Toegang tot je boardcomputer is dat niet echt; je vervangt hem eigenlijk.

/edit: @Little_Bear, dank voor de foto's! Heb zojuist een bod uitgebracht op een vergelijkbare unit :)
Om de boardcomputer te programmeren, wat je normaliter bij een Opel doet met de 'BC' knop op de CD30 radios etc. heb je op de Erisin standaard een app 'Control setting' genaamd:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tZRg6sCquf7UOPvQY0wshUg-SNwKiWYTezbEEKrFuUJEcHOtvJ_p15XA_8qNd3JCXkdJKEKaKKWJCPIQ3WkEKGWNQjxtLRMGSNKkWwj5R4neRxIxyK6HOkK_VHhU8bsyYxPa1ShEFqxYeo2BQjP6VwF7jloz9gTeV1YnowQLt3a1UL4FU4ycnSoq6EcuXdlfydyDZB2BoRDs9ybAAYN_M567WblTY8SgbHCJD8QWGDTKG2HyTwasiRJnfwK_6XyBIqIegULhnrJtxGidoLhe2Ebo0BhhAVltZNKHw3N2D2JSgNbv0MVnuxn19FQ261wzjsRua1CkeMeWBcfP0EycCqTb6A0kQp-5u4U7Nm8722RrnHUlQBMvEWBl3W9EmUGSK9kBICS_v1j6SLjACjS2rpZrR7RDjDenogShW8aNFE91optTKxkTHDM3xsWL5FhRvPdX73uJkIfLWFBPyL0Fmj1D8teK6nw5mCqa_avPuMaFoYkRB3Fs0dYk5iII1Mtff-irOG-HvuHrjvJ6CRVSgoNIeh71GpJhcIBitXJzbcTzfcPcTDyHt8lxH_yvLiwutjKkjyXVy25rf40xSV7SfzCd6DLFZLAiVrudm90=w1122-h841-no

Hiermee kun je alles wat je ook met de BC knop kon en zelfs iets makkelijker. De Trip-knoppen aan het stuur doen het ook nog gewoon, maar kunnen ook met de control setting app bediend worden.

Maar een 'bod' op een vergelijkbare unit? De prijzen zal al dusdanig laag. Ik vraag mij af of ze uberhaupt voor minder zouden verkopen. Vermoed van niet. Ik vond 300 euro inclusief verzending vanuit Engeland een heel mooi prijsje voor een rijk uitgevoerde PX5 Android Oreo radio.

- Heb net overigens een mailtje naar Audiobzaar9 gestuurd, de verkoper op Ebay, Erisin zelf eigenlijk, over het niet simultaan kunnen gebruiken van 2 iphones via bluetooth. Het lijkt dat standaard geen Multipoint wordt ondersteund. Dit zou je wel mogen verwachten van een unit die eind 2017 op de markt is gekomen. Mijn oude parrot mki9200 deed dit zonder moeite. Nu dus eens zien hoe de klantenservice van Erisin werkt >:)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:29

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Little_Bear schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:45:
[...]
Maar een 'bod' op een vergelijkbare unit? De prijzen zal al dusdanig laag. Ik vraag mij af of ze uberhaupt voor minder zouden verkopen. Vermoed van niet. Ik vond 300 euro inclusief verzending vanuit Engeland een heel mooi prijsje voor een rijk uitgevoerde PX5 Android Oreo radio.
Ik ben niet wezenlijk gezakt in prijs, maar wil graag een DAB+ antenne erbij. Die wordt los aangeboden voor +/- 30 euro, maar kan de verkoper toch niet meer kosten dan een paar euro... Als je op de review-pagina kijkt van de door jou genoemde verkoper, zie je regelmatig bij de transactiebeschrijving staan "Best Offer Price was Accepted" :) Nu dus kijken wat er terugkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door Thijsmans op 09-03-2018 12:12 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• ralphkeb
  • Laatst online: 17:51
Sinds een goede week nu de Erisin ES5066F in onze Ford C-max zitten en tot nu toe erg tevreden en op 2 kleine nokjes uit het originele kunstof frame weg zagen/snijden plug en play, de originele Ford stekker kan zo achterin de radio.
Is een PX5 processor die draait op Android 6, waarbij ik gisteren de Malaysk ROM erop heb gezet.

Was echt een fluitje van een cent: IMG op SD en in de GPS sleuf en updaten maar :)

Nog steeds Android 6, maar rooted zodat alles erop kan draaien en meer tweaks die in te stellen zijn.

- Radio ontvangst is goed, maar helaas de welbekende AF bug waardoor elke paar seconden hickup in het geluid, dus AF staat uit.

- Muziek/CD is goed, zeker de aangepaste muziek player in de Malaysk ROM, maar wil WinAmp nog proberen!

- Nav. werkt perfect en vrijwel direct contact met de sats. standaard stond er iGo op, maar vond ik niet heel erg overzichtelijk.
Heb er nu TomTom go op gezet, maar moet de Europa kaart nog downloaden die 6GB is.
Die wil ik graag op de SD kaart, maar zoals ik lees op internet moet er dan een SD kaart in die groter is dan het intern geheugen (32GB)

- Spotify werkt ook goed, thuis voor de deur een keer je muziek downloaden en spelen maar!

Natuurlijk een paar kleinigheidjes:
- Scherm zou bij zonlicht wel stuk feller mogelijk, maar misschien is dit nog wel wat op te voeren met een app ofzo???
- Geluid via blue-tooth carkit is nog niet super via de interne mic, maar moet de externe nog aansluiten, waarbij bij deze Erisin de interne uitgeschakeld zou moeten worden, we zullen zien.

TO-DO:
- Verlengkabels tussen radio en Ford kabel aansluiten, kabel moest nu van rechts naar links waardoor er een rare knik in zit en ik de radio aan de onderkant net niet in het frame geklikt krijg.

- Externe mic aansluiten en wegwerken achterbekleding zodat hij bij het A frame uitkomt.

- USB kabel doorvoeren naar handschoenen kastje

- Achteruitrij camera die deze week geleverd wordt inbouwen in kentekenplaatverlichting en aansluiten.

Vragen:
- Geluidsverschil tussen navigatie, radio en Spotify waar spotify stuk zachter klinkt waardoor je je wezenloos schrikt als nav miep gaat schreeuwen :)
Is dit ergens in een instelling op te lossen zodat alle apps/ingangen ongeveer zelfde volume hebben?

- Geen tijd in statusbalk bovenin sinds de Malaysk ROM, met de originele ROM was dit wel, maar kan zo snel geen instelling hiervoor vinden.

Verwijderd

Beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Welke zouden jullie kiezen en waarom. Ik hoor graag.

JOYING PX5 Octa 8 Core Android 6.0 Autoradio:
https://www.aliexpress.com/item/32847867355/32847867355.html

Eunavi 7 inch 2 Din Android 7.1
https://www.aliexpress.com/item/32824121346/32824121346.html

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:02:
Beste leden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Welke zouden jullie kiezen en waarom. Ik hoor graag.

JOYING PX5 Octa 8 Core Android 6.0 Autoradio:
https://www.aliexpress.com/item/32847867355/32847867355.html

Eunavi 7 inch 2 Din Android 7.1
https://www.aliexpress.com/item/32824121346/32824121346.html
Dit zijn 2 radio's voor verschillende auto's. Eentje is voor een VW en de ander past bv weer beter in een NIssan.
Wat voor een auto heb je en wat voor een formaat DIN past er in je auto.
Pagina: 1 2 3 4 5