• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 10:39
Foto'tje:

Afbeeldingslocatie: https://d3vv6lp55qjaqc.cloudfront.net/items/411T1b1P3f350g3B1M0o/20170103_151353_resized.jpg

Ik maak er binnenkort nog wel wat meer (en wellicht een video) maar het werkt gewoon allemaal goed. De Vehicle app leest ook fijn allerlei dingen uit de CAN bus uit. Here Maps (sorry, Here WeGo 8)7) werkt zonder problemen.
Denko schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:57:
Heb contact gehad met Joying over welke autoradio het beste zou passen in mijn Polo 6R. En kreeg als reactie DEZE. Ik kreeg ook te horen dat vanaf Juni 2016 zij pas hun eerste android 6.0 radio's zullen uitbrengen.

Ik zit nog te twijfelen tussen een RNS315 en deze. Ik gebruik voornamelijk BT, dus heeft deze niet heel veel meerwaarde. Maar als ik deze haal zal ik zeker even een review schrijven.
Als het je vooral om BT gaat zijn er goedkopere units te krijgen, een RNS315 is dan gewoon veel te duur. Wil je meer dan BT zijn de RNS units al helemaal te duur voor wat ze bieden. Updates zijn spaarzaam (zowel de software zelf als de kaarten), display is relatief klein, het geheel werkt allemaal wat traag.

Als je besluit er toch voor te gaan moet je hem hier bestellen. Zelfde model als jij linkt, alleen dan vanuit Europa verscheept ;)

Deze had ik zelf eigenlijk ook moeten bestellen, maar ik heb hier compleet overheen gekeken. Vergeleken met het model dat ik heb is dit een Intel SoC (in plaats van Rockchip), 2 GB RAM en 32 GB opslag.

Deze past overigens ook.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Zit nu te wachten op een nieuwe joying Android autoradio. Pakket logt helaas al sinds 29 december met de status: klaar om naar Nederland vervoerd te worden.

Wat specificaties:

Single (1 din) radio met los 7 inch scherm
Android 5.1
Intel stom x3 soc
2GB ram
32GB rom
WiFi Bluetooth GPS

Scherm is te verstellen, dus hongeren lager te zetten. Ben benieuwd en hoop snel wat foto's te kunnen plaatsen als die er is.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1CaFZKVXXXXadXVXXq6xXFXXXT/Joying-Android-Car-Radio-Audio-Stereo-Single-1-Din-Universal-Quad-Core-10-1-Big-Screen.jpg_640x640.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchdeveloper op 05-01-2017 12:00 ]

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49
Hij zit er in 😀
Oude situatie:
Oud

Nieuwe situatie:
Nieuw

Nu wachten tot de accu weer is opgeladen, tijdens het inbouwen wat te lang gespeeld met het apparaat 😀

PSN: PcDCch

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 10:39
Mozart schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Dat probleem met het instellingenscherm had ik ook maar er is een workaround. Als je een route instelt en die route start, kun je vervolgens op de onderste regel klikken waarin je snelheid (uit mijn hoofd) en zo staan. Je krijgt dan weer een menu te zien waar ook instellingen bij staat. Als je die aanklikt, kom je wel bij het instellingen menu. Zo heb ik het voor elkaar gekregen om de kaart van NL te downloaden op mijn DE-JY-VL131N2.
Dat is helaas maar een deel van het verhaal. Kaarten kun je gewoon downloaden vanuit het hoofdmenu. Stemmen kun je inderdaad via het instellingen menu tijdens navigatie doen.

De opslag locatie kun je echter alleen instellen vanuit het hoofd instellingen menu :/

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://d3vv6lp55qjaqc.cloudfront.net/items/0g0T3P103D2G340P183o/Screenshot_20170121-003624.png?X-CloudApp-Visitor-Id=1255571

Opslaggeheugen bedoel ik dus (screenshot van m'n S6). Volgens mij moet je dat zelf op SD zetten, anders slaat hij intern op. Met 16 GB kom ik dan niet zo ver :D
Dan een vraag van mij, ik heb dus de DE-JY-VL131N2 en heb het idee dat deze wel de accu leeg trekt wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Is er een manier om erachter te komen of dat door deze unit komt? Moet ik met een VW EOS uit 2007 ook voor de 'hoge' klasse gateway setting gaan? Hij staat nu op laag, daar stond hij op. Zou dat kunnen schelen?
De accu was helemaal leeg, zelfs de binnenverlichting van de auto deed het niet meer vandaag... Dat is niet goed voor de WAF kan ik je vertellen :)
Zou een hoge gateway moeten zijn. Geeft je auto meldingen als er kleppen/deuren open zijn, geen gordel om, lampjes kapot? Dan zou het een hoge moeten zijn. De lage gateways vind je maar heel weinig vanaf 2004.

Anders gewoon even doormeten of het de radio is. Eerst even aan de accu zelf meten of er lekstroom is en zoja kun je in het zekeringenkastje meten of het de radio is.

Stond bij mij overigens standaard op high ingesteld.

Voor de volledigheid even de twee auto's waar ik dus zo'n ding in heb gebouwd en waar geen van beide een lege accu heeft gehad (en die van mij heeft vorige week 4 dagen stil gestaan op P5 van Eindhoven Airport in de kou :P):

Ik: Golf V 2.0 FSI, Sportline (04-2004)
- Geregelde airco
- Geen alarm
- Meldingen bij het open gaan van beide kleppen en de deuren
- Regensensor
- Geen gordel verklikker
- Meldingen voor kapotte lampen (geeft aan welk lampje kapot is)
- "Auto" stand voor de lichten; gaan ze op basis van een lichtsensor aan/uit tijdens rijden en als ik hem ontgrendel en gaan ze automatisch uit na 30 seconden als ik uitstap.
- Geen automatische hoogte verstelling voor de lichten (op basis van hoe zwaar hij geladen is)
- Geen parkeersensoren

Pa: Touran 2.0 FSI, Highline (2004, ik meen oktober)
- Geen geregelde airco
- Wel een alarm
- Zelfde kleppen/deuren meldingen
- Ook meldingen voor kapotte lampen
- Geen regensensor
- Wel een gordel verklikker (zit ook extra bedrading bij hem rondom de voet; wel alleen de gordels voorin, doe je ze niet om dan komt er BITTE GURT ANLEGEN in het MFD _O- )
- Geen "auto" stand voor de lichten
- Wel automatische hoogte verstelling voor de lichten (is omdat zijn auto met Xenon af fabriek is; mijn Xenon is aftermarket dus bij mij is die afstelling handmatig)
- Wel parkeersensoren

Dit zijn bij mijn weten allemaal kleine dingen die de nieuwere ("high") gateways vereisten en allemaal dingen die rond 2004 in elk geval deels standaard werden bij VW. Zoals je ziet verschillen onze auto's behoorlijk qua uitrusting (hij heeft ook een kontbrander...errr, stoelverwarming, ik niet), dus het is niet zo dat je een top-spec wagen moet hebben.

Oranje draad heb ik niet doorgeknipt omdat ik wellicht nog een reverse camera in ga bouwen (parkeersensoren zijn toch verrekte handig, zeker met die hoge reet van een Golf V + mijn trekhaak). Hij heeft hem wel doorgeknipt. Wellicht is dat het grote punt; met parkeersensoren moet je die kabel misschien doorknippen?

[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 21-01-2017 00:38 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 12:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, zoals beloofd zou ik even een korte samenvatting van mijn ervaringen met de Joying 8" radio opschrijven.

Ik heb er nog niet gek veel aan kunnen klooien, dus heb ook nog niet alle opties kunnen aanpassen. Maar over een maand oid als ik wat meer tijd heb gehad zal ik een echte review schrijven.

Scherm:

Het scherm is geweldig. 8" is echt enorm als je de standaard VW opties van dat jaar gewend bent. (5.0 en 6.5") Resolutie is ook goed genoeg dat het scherp is. Maar laag genoeg dat het snel en vloeiend loopt 1024x600 uit mijn hoofd. Touch reageerd snel en soepel zoals je mag verwachten tegenwoordig. Verder ziet het er allemaal echt uit als OEM. Knoppen voelen ook goed aan bij indrukken en draaien. Tevens zijn de "DVD" en "EJECT" knoppen zoals te zien op de foto al weg en vervangen door anderen.

Stuurbediening:

Werkt bij mij al standaard perfect, maar ik zag dat er nog wat herprogrammering mogelijk was.

Snelheid:

Het is niet een high end telefoon en dat merk je een beetje bij het installeren van nieuwe apps. Maar voor de rest....alles draait snel en soepel. De 2 GB ram zorgt ervoor dat je kan navigeren en FM kan draaien tegelijkertijd met spotify zonder problemen.

Opslag:

32GB ingebouwd en ruimte voor 2 SD kaarten. Heb er maar 1 in gebruikt. en dat werkt al super. Niks mis mee. 32GB alleen zou echt te weinig zijn.

BT/wifi/GPS:

BT verbinding is snel, stabiel. zelfde geldt voor de GPS, die is weggewerkt onder het dashboard maar heeft een fix in een seconde of 3. Wifi is wel een beetje zwakjes, het is te vergelijken met een mobiel, wat jammer is aangezien het apparaat makkelijk een veel grotere/betere antenne had kunnen hebben.

Geluid:

Geluid is niks mis mee. Komt door alle speakers, gewoon nette kwaliteit. Bellen heb ik nog niet helemaal kunnen testen. De microfoon moet ik nog vervangen (heb de oude laten hangen, en die doet het niet) Dus daarover later meer. Maar ik kon de tegenpartij iig goed horen.

Overig:

Parkeersensoren hebben gewoon een nette overlay. Opstarttijd is koud ongeveer 40 seconde als ik het mag gokken. Maar hij blijft ongeveer 24 uur in "hot start" modus. Dus dat heb je meestal maar 1x per week, als dat het al is.

Het enige wat ik nog graag had willen zien (of het is een optie die ik nog niet gevonden heb) Is dat de radio nadat ik de sleutel uit mijn auto haal nog zo'n 15 min aanblijft. Om gebruik te maken van de wifi voor de deur. Kan spotify en de podcast apps etc updaten/downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qRimEbE.jpg

PSN & XBL: Denkoyugo

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:07
Vorige week kwam de Pumpkin radio voor mijn vader binnen.
Deze hebben we ingebouwd in zijn Volvo C70.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/47n1wwvrd/20170207_160930000_i_OS.jpg

Eerste indruk; perfect!
Door de Intel soc en 2GB RAM is 'ie lekker vlot, geen lag en traagheid.
Mooi helder scherm, snelle GPS fix en de aansturing van de achteruitrij-camera is goed.

Waar we achter kwamen is dat Volvo een eindversterker richting speakers gebruikt, welke los van de radio zit. Dus nadat we de stekkers hadden omgesoldeerd, kwam het geluid veel te hard door (versterkt over versterkt).
Dit hebben we simpel kunnen oplossen door de AUX Out te gebruiken, wat een onversterkt signaal doorgaf.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-04 14:17
Ik heb een Witson android radio, maar die geeft helaas de volgende foutmelding;

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29ntr40.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al allerlei verschillende manieren geprobeerd om dat ding in recovery mode te laten opstarten, maar dat is me niet gelukt...

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:48

psyy138

blackbulls.nl

Ik heb sinds het weekend een Joying 8inch 2gb+32gb radio, via aliexpress gekocht en verstuurd vanaf Duitsland. Met the 7th anniversary sale en nog wat kortingsbonnen uiteindelijk voor 280 gekocht.
(Link: https://www.aliexpress.co...=2114.13010708.0.0.usRVLG)

+ Geluid kwaliteit is beter dan mijn "oude" pioneer radio.
+ Radio en GPS ontvangst is gewoon goed.
+ Zelfs films via kodi werkt prima.
+ Systeem werkt vlot en soepel, nog niks vastgelopen o.i.d.

- De witte kleur die niet geheel goed is, lijkt wel te scherp o.i.d. (foto volgt)
- In de felle zon merk je toch wel dat het net iets te veel spiegelt.

Maar kortom ben ruim tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9CtyXOu.jpg
Elwood Blues schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:09:
Wat ik me verder nog afvroeg: met wat voor google-account loggen jullie in op de unit? Ik heb al jaren android-telefoons en heb dus ook al talloze apps aangeschaft in de store, maar zie het niet zo zitten om met dat account in te loggen op de radio. Voelt niet echt veilig, dat je bij een auto-inbraak/diefstal ook direct toegang hebt tot mijn mail en andere google-data. En een toegangscode op de radio vind ik weer niet praktisch. Hebben jullie een los account? Of ben ik paranoide?
Ik heb gewoon met mijn google account ingelogd want dat maakt het allemaal zo makkelijk.
Voor de privacy ben ik niet zo "bang", google weet toch alles en zie hier voor die van joying, https://www.carjoying.com/privacy-policy

En mocht het gejat worden moeten ze het hele ding eruit slopen want met alleen het scherm kom je niet ver.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 16:36
De Joying 2GB versie is gemonteerd! Was eigenlijk best simpel. Ik maak gebruik van de:
-Joying Iso kabel voor Toyota, plug en play
-Joying 4G LTE dongle met Vodafone datasim
-Joying USB adapter zodat mijn oem usb nog werkt
-12V naar 6V stepdown omdat mijn OEM achteruitrijcamera op 6V werkt, en de Joying alleen 12V geeft
-De Joying externe microfoon omdat mijn oem microfoon een ingebouwde versterker heeft
-De Joying GPS ontvanger omdat de standaard Toyota GPS ontvanger niet werkt met een andere radio
-ODBII bluetooth adapter zodat ik met torque de olietemperatuur kan uitlezen

Flitsmeister werkt top, Spotify werkt top, Maps werkt top, ik ben echt heel blij met mijn aankoop. Ook is het geluid een stuk beter dan met de standaard radio.

Hier een filmpje:

En hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/L_FRG0zLpnMPfdqE93NI_qg5FH_XeDAuU8unFUSMlraLHgihqPfs4UGJEoy_s7Bv4D0TnjAIHiT5r4L2cxNOzev9CIdAvSYgI8m0irct70C17rcvsMF_28emwD54ZOavLzvp4mbUh4p-_wk7M020eiiqEQzGJYiGIuIw0ZTTZXQXiWD8IyUm0825xLMHbWFbTmVOgwRm2AnBOvfSBzRka7xQCwW3hQS2erVFtsaf-VrWFK0c1plpEQuJPB7Ggf7ZDS3NqxobZyBW75ifPfdF7GdB3Wz1vGv72tc0J5WIUSJ3trsrHYyj_KrdlXU6fetsxn7gxta6__3cmjJtVGVm2XVQ0aBac_mo7D6yt0WeZWrJ15mhtFIuY3gcfDme9wv4qrOQfrsiOjMzlHu2w0K8pIE2h6uQqel652bIM1FXIEj_HbNTxDLBYSF5-m_M-kttSQMSIdmuDSppSDq4HVzdcJQCLYpfw7Kpr997huj2QstpswdeAv9RroyKb1S-HCyRmATRn4ec7ThMv-An8pZVnIpiOIE95L2H7veQxfCrakMGIbZt-a4hnQeb5MYmFPfUpjYanXu_aoyDXbZyX3_B6MRb0wVjhnzrrx5NkFXIoDIDjIP282jr51g-j9oWs_kPajqp1FuXa05PNZEzW2GGoH1cQbJkbaEflxCHkiM8AN4=w1200-h900-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vuAumDxxN5zQBr1hRKqEM1xI3L80MR8xCun5Cuu9uVnNFQ_QRWtqAqAlR6ZzfC07U03679_9gOPC-Wr_WvtXL8mbswsTJ063VzeGhDfzVO4SRanYor7EQNLxHlvpDSBDv56kHWAZmgTO_fLzcufPPydIY3EZ-3G7j39F2bzrvuSGxCeCtFdY_nbWuU6hOLzwydGdAnX-VWeLe3D-EiZ8IK1p2Jzbsy3W7WUIevOPbujz66pC4k5e_jLf2aw5m87HPxW2zrOg1CfdxCJ_qsht9NLGVbKnqKti7LG_og3yJGKpu4UsL68KUv6FnXJzaGE6lbeNip1PvEesJBVOskIPwXEWpvRWCtDwcA7qdEqGUWPoI4hxXjLeCpCasLnDD5mTLEm_Aiksc1L35RWENDSY1-ippX9cFL8byJ-zxUJ9a8lTJrkKrKpbMNsYcFpx4WUqjc9_5CuxVJZAXmMTUAFE4eGfADsqfZ3f3WTxYDQsr9lFjFvTADO3PwwewV43ZSH6Z2n0N8hcDvO54gPQpaMLlyurLfXi11gGBwuMynaPQ3tf6ZO51e84HdQMetJ6-26v-Z9a7_2wcESHem11sBl5gO6_5PPEljeHB9FUsKaCIMrJQ0PRbAwn8v2fu_03MtsNcrVoQlD6Kp1Qu9gA4Mon-GIG7ModCqZw7KGdJd7WIlA=w1200-h900-no

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 12:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

pvink schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:02:
[...]

Sinds wanneer kan spotify op een SD kaart gezet worden. Dit probeer ik al enige tijd uit te vogelen op mijn telefoon. _/-\o_

Hoe bevalt de radio tot nu toe?

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen:
http://www.autopumpkin.de...kfahrkamera.html?___SID=U
https://www.carjoying.de/...-unit-with-intel-chi.html
Ja, goed, ik heb zelf een model met 2Gb ram en de sofia processor, met dan een nep cd slot bovenin. Met fysieke knoppen dus.

Hij doet het gewoon netjes. Alleen met extreem koud weer wilde het scherm 1x niet aan (-10 geloof ik binnen de auto) Maar na 5 min gereden te hebben ging die gewoon aan en was er niks aan de hand. 2x vastgelopen (gereset) in de paar maanden dat ik hem intensief gebruik. Al met al gewoon goed eigenlijk. Niet zo snel als mijn telefoon met switchen etc, maar stukken beter dan de RNS 310-510 etc waar ik hem toen mee vergeleek. Google maps is ook heerlijk om te hebben onderweg.

Kwa spotify, geen idee, had het toen gewoon gegoogled hoe het moest, volgens mij vanuit apps zelf binnen android oid.

Deze heb ik dus. Heeft overigens 2 Miscro sd kaart sloten, onder de 2 onderste knoppen links en rechts.
Afbeeldingslocatie: https://www.carjoying.de/media/catalog/category/vw_jetta_2012_1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Denko op 26-04-2017 14:09 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04 05:58
Ik heb deze gemonteerd in Mitsubishi Colt CZ5 2007 natuurlijk 2 DIN frame alles netjes gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hgcjua.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door cem. op 06-05-2017 23:12 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-04 17:46

switchboy

-ruimte te huur-

Schaamteloze cross-post

Om het hier ook eens over iets anders dan Joying te hebben:
Eindelijk een pakketje uit Hong Kong mogen ontvangen O-)

Dit maakt de auto echt zoveel meer af:
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/a4bb2b4cec132c1e7c11d294c116ae64.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/b898e014c0092f4dc82a146e9603062d.jpg

Let er wel op dat je op de antenne 12v zet anders heb je een bagger radio ontvangst. En ik maar denken dat het aan de head unit lag... :$

Maar wat een onverwachte functionaliteit heb ik er ineens bij zeg:
- Meldingen als er een deur open is en zien welke deur dit dan is
- Readouts van accuspaning benzine niveau rpm temperaturen
- Automagisch zachter geluid bij het achteruit rijden
- Dimmen van het scherm afhankelijk van stand van verlichting

Gaaf speelgoed en het zat er echt zo in! En echt een stuk goedkoper dan er hier in Europa één bestellen. :D (waar dan gewoon echt exact dezelfde hardware inzit :X )
Voor geinteresseerde het gaat op deze unit.

@Veritas Ik zou altijd voor een OEM kloon/look-a-like gaan gewoon omdat dit mooier in het interrieur past en voor het dievengilde minder interessant is. (immers maar een beperkte afzet markt en als je snel kijkt ziet het er stock uit). Voor de verdere compatabiliteit maakt het denk ik verder weinig uit. Er komt toch dezelfde decoder mee en er zit (bij zelfde specs) exact dezelfde hardware in alleen het frontje, harware knoppen en scherm zijn anders.

[ Voor 24% gewijzigd door switchboy op 12-05-2017 00:19 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:19:
Ik sta op het punt om een Android radio voor m'n Toyota te kopen. Nu heb ik min of meer 2 opties. Of direct bij de Aliexpress winkel van de fabrikant (in mijn geval 'Witson), of via een andere Aliexpress store. De officiële Witson winkel is met hun shipping method (waarvan ze zeggen dat je daarmee geen importheffing hoeft te betalen) is 20 euro duurder t.o.v. de andere store. Die andere store garandeert ook geen importheffing met hun verzendmethode.
Wat is wijsheid :P ?
ik zal het je melden als ik de mijne binnen heb....lol had eerst een andere maar die is nog geeneens uit het plastic want kabels zijn niet de juiste. heb nu specifiek voor mijn auris een besteld op ae , een witson maar niet bij witson omdat ze duurder waren. komt als het goed is uit duitsland. octa 2gb/32gb androis 6 etc. het was trouwens de verzend kosten welke duurder ware niet de radio bij mij althans.
Afbeeldingslocatie: http://www.witson.com/data/2010/z/www.zh100702.com/db_pictures/201704/17/1492399666113837.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2017 20:21 ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 20:16
Nee, ik heb het B9016 Navigatie systeem (7 inch). Zie foto hieronder. Geen JBL subwoofer systeem. Ik heb de verkoper al een paar vragen gesteld, zal laten weten wat daar uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bJtcQv/20170528_175301.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Magnolia op 28-05-2017 19:07 ]

Ontspan.

• psyy138
  • Laatst online: 12:48

psyy138

blackbulls.nl

kokkie20 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:14:
[...]

Vraagje aan jou, ik wil hoogst waarschijnlijk ook deze radio bestellen.
Is het makkelijk om de scherm ervan af te koppelen of moet je daar aardig wat moeite voor doen?
Makkelijk, zit namelijk met een kabel vast.

Maar bij mij gaat het iets lastiger omdat ik de radio moet tegenhouden om het scherm te ontkoppelen. Ik moet nog zo'n inbouw/montage paneel aanschaffen. De radio zit nu namelijk los in de din plek geschoven (als je begrijpt wat ik bedoel).

Hier zie je trouwens hoe; YouTube: Demo for Joying New Android system Magic EQ Video display | single d...
Jonasken schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:26:
Is het echt gwn plug en play? Moet je iets aansluiten om de gps bv te doen werken? Enkel de gps kabel in de radio en klaar?
Bij mij werd er een aparte GPS kabel meegeleverd die ik kon aansluiten.
Aan het einde van de paar meter kabel zit de ontvanger welke je dus gunstig kunt neerleggen.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WK36McajL._SL256_.jpg

Maar dit zal geheid bij andere auto's anders zijn, mijn corolla uit 1999 heeft namelijk standaard geen GPS en heb een universele 1 din radio van joying gekocht waar deze kabel dus bij zit.

[ Voor 36% gewijzigd door psyy138 op 28-05-2017 22:35 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

zonnetjeophuis schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Hoi, Ik ben ook aan het dubben, wikken en wegen om een Android radio aan te schaffen voor mijn Auris (model 2012 met een fabrieks af Harman Kardon radio/Nav). Het wordt deze Witson of een Joying DE-JY-UM135N2 met de nodige verloopkabels en een "Facia". Het liefst laat ik de originele autobekabeling intact. Ik ben daarom wel benieuwd naar welke verloopkabels je hebt gevonden voor de USB/AUX en GPS antenne. Ben ook wel benieuwd of de originele GPS antenne dan ook werkt icm de GPS ontvanger in de radio.
Verder heb ik nog een "oude" 3G dongle van de KPN liggen, eens kijken of deze wil werken. Ik zit bij XS4ALL als internet provider en bij mijn abbo krijg je een "gratis" sim datakaart met 500Mb/maand. Dat is ruim voldoende voor online navigatie met Google Maps of Waze. Als het zover is dan wil ik ook nog proberen de originele handsfree mic van de auto te gebruiken. Dat zal nog wel wat uitzoek werk en geknutsel gaan vergen want er zit of een mic versterkertje tussen of ze hebben een elektret mic gebruikt met een 5v voeding spanning.
Onder tussen wacht ik even jullie ervaingen met de Witson af O-)
voor verloopje is zat te vinden, ik heb het gps verloopkabeltje uit polen besteld komt van de week binnen.
Afbeeldingslocatie: https://car-solutions.com/nfs/product/832612/image/800/Adapter-for-OEM-GPS-Antenna-Connection-in-Toyota-Lexus-Subaru-Mazda.jpg
en als het goed is zitten de juiste 5 van mijn auris stekkers aan de radio en kan ik zo de originele er in
Afbeeldingslocatie: https://image.dhgate.com/0x0/f2/albu/g3/M00/B4/93/rBVaHFWx52uAdlJyAAD9QGY-1JI092.jpgprikken. alleen de USB/aux heb ik geen verloopje voor gekocht maar is er wel (alleen de usb, niet de aux). Endan is het ff wachten of alles het ook rcht doet anders moet ik kabels schemas zien te vinden.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 20:16
Magnolia schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:05:
Nee, ik heb het B9016 Navigatie systeem (7 inch). Zie foto hieronder. Geen JBL subwoofer systeem. Ik heb de verkoper al een paar vragen gesteld, zal laten weten wat daar uit komt.

[afbeelding]
Ik heb inmiddels wat meer informatie over de mogelijkheden van een Android radio in een Prius 3 (2009-2015).

Op Aliexpress kom ik grofweg 2 varianten tegen (soms met net wat andere kleur/knoppen).

Variant 1
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bYWRna/versie_1.png

Variant 2
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kRcMLv/versie_2.png

Eigenschappen variant 1
+Groene verlichting (gelijk aan de rest van dashboard)
+Betere knopindeling (vooruit/terug etc)
+4G modem ingebouwd (verkoper 1 claimt ondersteuning van alle EU bands, verkoper 2 weet niet. Dus twijfelachtig)
+Goedkoper ~ 275 EUR (32GB ROM is optie, kost +60 USD alsdus verkoper)
-Orginele achteruitrijd camera werkt niet (moet je voor solderen, aldus verkoper)
-Maar 1 SD kaart slot werkt (bug oid, alleen de linkse ''GPS'' dit staat bij advertentie)

Eigenschappen variant 2
+ROM lijkt stuk uitgebreider (meer instel mogelijkheden)
+32GB ROM / Octa Core vs 16GB ROM Quadcore
+Orginele achteruitrijd camera werkt
-Geen 4G modem
-Blauwe verlichting (volgens mij niet instelbaar)
-Duurder ~ 375 EUR

Zelf denk ik dat ik een losse 4G LTE cat6 USB dongle neem, en die inplug in de USB poort in de armsteun tussen de voorstoelen. Zo kun je ook makkelijk een SIM kaartje verwisselen (bijv als je switched van Telecomprovider). Daarvoor heb je dit verloop je nodig.

Verder las ik dat de orginele GPS module van Toyota alleen werkt met een orginele radio, dus daarvoor moet je de meegeleverd GPS antenne gebruiken. Ook las ik hier dat de ingebouwde mic (kleine gaatje rechts naar volumeknop) niet van bijster goede kwaliteit is. Er zit dus ook altijd een externe mic bij, maar dat vind ik geen fatsoenlijke oplossing. De ingebouwde mic (in het plafond naast brillenhouder) schijnt een versterker te hebben, dus die kun je niet zomaar gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Magnolia op 29-05-2017 16:49 ]

Ontspan.

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met de wat goedkopere modellen? Hier is een mooi voorbeeld (heb oa een 1 din versie nodig):

Ezonetronics RM-CT0008 voor ± €115 dat maakt met inklaring en BTW een €152 dus dat is best aantrekkelijk.

Nu heb ik ook even gekeken of er iets over te vinden is maar informatie is magertjes... Op 4pda.ru is er een topic (Russisch) maar de fabrikant Ezonetronics heeft ook een FB pagina. Al met al een beetje shady (zeker de links naar navi) maar ze reageren tenminste. (al doen of kunnen ze weinig doen aan klachten).

De unit wordt veelal geleverd met Android 4.4 maar er is een update naar 5.1.1 en na wat gedram van iemand op 4pda.ru is er zelfs een 6.0 firmware beschikbaar die overigens weinig tot geen vernieuwingen biedt helaas...

Nadelen heeft deze unit ook en het lijkt erop dat deze en het dubbel din model RM-CT0009 deze beiden hebben. (wellicht grotendeels zelfde hardware?)

Nadelen:
- BT werkt niet vlekkeloos, OBD via BT (dat wil ik zelf graag) wel maar muziek van sd card stopt als je Torque opstart. Radio speelt wel door. BT gamepads (geen idee waarom iemand dat zou willen) worden ook niet ondersteunt.
- scherm is (indien nodig) niet op een normale manier te kalibreren. Zal in de meeste gevallen geen probleem zijn maar toch.
- geen root mogelijk/bekend. ADB is wel mogelijk maar het verdient geen schoonheidsprijs.

Voordelen:
- stuk goedkoper.
- navi schijnt behoorlijk goed te werken, snelle fix en nauwkeurig. Yandex navigator werkt prima dus Google maps zal ook geen probleem zijn.
- fabrikant reageert via FB/email op klachten en probeert er zelfs iets aan te doen. (geen garantie though, problemen met de oudere CT0007 werden opgelost door simpelweg een nieuw model (CT0009) te maken. 8)7

Plaatjes:

CT0008:

Afbeeldingslocatie: https://nebula.wsimg.com/23f6d85c4240be78a2b60490ce8eab61?AccessKeyId=8EC378656CD7B038B46D&disposition=0&alloworigin=1

CT0009:

Afbeeldingslocatie: https://nebula.wsimg.com/1256dee689fdd3c4407af644490f14a5?AccessKeyId=8EC378656CD7B038B46D&disposition=0&alloworigin=1

Ezonetronics website

Ik heb dus interesse in beiden aangezien ik er een tweede auto bij heb gekocht en van beiden radio wil/moet vervangen wat dus ook verklaard dat ik budgettechnisch gezien een beetje beperkt in de middelen zit. :+

Als iemand alternatieven weet in ongeveer dezelfde prijsklasse (€125~€175 incl. inklaren en btw) zou dat ook mooi zijn, zeker in enkel din met klapscherm is er niet gek veel te vinden en die wil ik als eerste (komt in de daily drive) aanschaffen. :)

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-04 15:08
JoostTheHost schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Zelf ben ik nu mijn oog laten vallen op een 'Witson' ...

Het model wat mijn aandacht heeft op dit moment (ik rij een Kia C'eed 2010).
http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102469541
Uiteindelijk dit model aangeschaft en gisteren ingebouwd. Lijkt tot nu toe goed te werken, met prima GPS ontvangst (gisteravond één rondje gereden, dus de tijd zal het leren). Fotootje van het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iknRna/880bf5d6_0871_4e77_8b38_bbe0ac5b2e31_copy.jpgWitson radio in Kia Cee'd stationwagon 2010

Wat me wel opvalt is dat de unit in een soort 'standby' modus lijkt te gaan zodra je je sleutel uit het contact haalt. De unit toont op dat moment dan wel een 'shutting down' venstertje, maar wanneer je de auto weer start is hij met 2-3 sec weer volledig operationeel.. dat vertrouw ik dus niet helemaal.

Ik heb het liefst dat de unit (na bijv. 24 uur zonder actief gebruik) volledig afsluit om te voorkomen dat mijn accu straks zonder spanning staat. Ik heb reeds een mailtje gestuurd naar Witson met de vraag hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Daarop kreeg ik echter de ietwat onbevredigende reactie dat ik de unit dan bij het verlaten van de auto eerst handmatig moest afsluiten. Om dit keer-op-keer te doen lijkt me eigenlijk geen optie.. Weet iemand een goed alternatief? Eventueel via een appje o.i.d.?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

-tom-562

Oliesjeik

Zo, mijn radio is binnen, meteen ingebouwd :) valt mij allemaal niks tegen. Ik heb een modelspecifieke Witson radio voor een Toyota Avensis. Werd erg compleet (en netjes) geleverd met alle verloopkabels. Enige wat enigsinds verwarrend is, is dat er eigenlijk 2 stekkers over blijven, maar na wat onderzoek is dat ook logisch (in mijn geval). 1 aansluiting is voor een versterkte FM antenne, en de andere aansluiting is voor een AUX aansluiting die waarschijnlijk als optie geleverd is voor een ander model Toyota (en aan die stekker zat ook de pulsdraad voor de snelheid, dus wss iets van fabrieksaf GPS ofzo).
Softwarematig is het ook allemaal best OK uit de doos. Alleen de aparte bluetooth app is een beetje wazig, maar gelukkig kan je ook gewoon de standaard Android bluetooth functionaliteit gebruiken. FM ontvangst is ook dikke prima. En over het geluid ben ik dik tevreden, in mijn geval echt een upgrade t.o.v. de originele Toyota radio!
Zijn er nadelen? Jazeker. Ik vind de wifi ontvangst erg slecht. Als ik voor mijn huis parkeer (gevel is dan 3 meter ver) kan ik mijn wifi netwerk niet vinden.
Ook weet ik niet 100% zeker of mijn radio daadwerkelijk helemaal uit gaat. Als ik mijn sleutel uit het contact haal, krijg ik netjes de melding "Shutting down", maar stop ik daarna de sleutel in het contact, dan is de radio instant aan. Gisteravond had ik de radio even snel ingebouwd (om te kijken of alles werkt), en vanochtend weer gestart. Ook toen was de radio binnen 1 seconde aan (heeft dus op standby gestaan). Ik weet dus niet of ik nu een gigantische accu drain heb, of dat dat wel mee valt..

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/23vav51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zmig4z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2r2rfog.jpg

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

En daar is hij dan eindelijk, eeeeecht plug en play. Alleen straks de camera nog wanneer de step down binnen is voor de rest werkte alles. En ik vind hem wel netjes staan. Om toch een minpunt aan te geven, jammer dat er alleen oranje verlichting is en geen groen :-)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cdofYF/witson.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/g9hJLv/witson3.png

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-04 09:19

Veritas

concedo nulli

Ik heb deze week mijn China-radio binnengekregen voor mijn Prius III uit 2009.

Voor de geïnteresseerden; het is deze.

Na bestelling op maandag 5 juni, kreeg ik de radio binnen op vrijdag 9 juni. Niet slechts vanuit China. Verzending via TNT, mocht nog wel 60,-- importheffing aftikken (maar daar was ik van te voren op de hoogte).

De radio gelijk ingebouwd. Dat verliep allemaal probleemloos, alleen de brackets van mijn oude radio pasten niet goed op de Android unit uit China. De gaten van de schroeven kwamen niet goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HiOXlUa.jpg

Wanneer ik de radio dan toch aan de brackets hing en inbouwde, kon ik de kappen niet terugplaatsen omdat de radio niet de goede positie had in het dashboard. Oftewel, het lijkt alsof ik andere brackets moet ik hebben.

Daarom heb ik hem nu dus zonder brackets ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yei2Qb6.jpg

Dat werkt prima, maar ziet er niet zo gelikt uit. Ik heb contact met verkoper en heb hem wat vragen hierover gesteld. Hij reageert steeds wel snel, maar het is nogal Google Translate-Engels, waarbij de boodschap niet altijd helder is. Ik hoop dat hij correcte brackets kan nasturen, maar het is even afwachten.

Software-matig is het trouwens een uiterst fijn ding. Zit er nog een beetje mee te klooien, maar Android is een enorme vooruitgang t.o.v. TNS510. Scherm is ook lekker groot, dus daarover geen klachten. Alleen die brackets... :/

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 16:06
MuTTLeYs schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Wat voor type Focus heb je ?
Ikzelf heb een Focus 3 en ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet.
Helaas, ik heb een type 2
maar dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwLSZbWu5vBvScYm3Mtarx5A/full.jpg

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 19:48

bagagedrager

multi-alles

Ik heb een Skoda Roomster gekocht (ben een praktische kerel) met de allersaaiste radio ooit erin en ben daarom op zoek gegaan naar een leuk Android ding (ben een gadget kerel). Die Chinese dingen zijn leuk en lijken steeds beter te worden.

Omdat ik geen controls aan het stuur heb, wil ik graag een met draaiknoppen. Maar die 8 inch van Joying ziet er écht niet uit. Het lijkt net een scherm met 2 tepels! 8)7 Dus dan maar gewoon 7"-versie ik zit aan deze Pumpkin te denken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ryo8s9d.png

2 dingen:
1) Iemand ervaring met inbouw in een Roomster (of misschien Fabia II)? Dingen waar ik op moet letten qua kabels?
2) Heeft iemand z'n headunit al geflasht? Er is op XDA developers een hele scene rondom Android Auto aan het ontstaan! 8) https://forum.xda-develop...mtcb-software-development

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:19

CasGas

.

Kleine kans, maar ik doe maar eens een gok..

In mijn bedrijfsauto (Renault Kangoo) heb ik dit zitten:

Afbeeldingslocatie: https://s.auto.drom.ru/1/comments/242/241218.jpg

Iemand die hier misschien een goed alternatief voor heeft? De meeste klapschermen heb ik niks aan, omdat de rand boven de radio uitsteekt, waar het scherm dus tegen aan komt.
Ook stuurbediening wil ik wel graag behouden, maar lees dat dat nog wel eens een probleem kan zijn..?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 17:39
Ik heb een Calearo DAB+ dakantenne waar een SMB Female aansluiting op zit. De USB DAB+ module heeft een SMA aansluiting. Wie kan mij vertellen welk type verloopstuk ik moet hebben. Op E-bay heb ik deze gevonden maar weet niet zeker of dat de juiste is: http://www.ebay.de/itm/331734442220

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kNDRLF/DAB_aansluiting.jpg

update: http://www.ebay.de/itm/De...35550?hash=item2a85bac21e is benodigd.

[ Voor 14% gewijzigd door markweb4871 op 08-07-2017 12:01 ]

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:34
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/118kvhv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2it27ls.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/sebzer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/219oqcj.jpg

Het gaat om een Astra J uit 2011. Heb hem besteld via aliexpress.
Op de laatste foto zie je die grijze sticker met onderaan de text remove before installation met 2 pijltjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Dirk0s op 09-07-2017 21:12 ]

• gozilla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:46
Volg dit forum al enige tijd.
Mijn keuze is deze geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.resizer.nl/image/570/428/resizer-nl060cc9629171b2e.JPG

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Hallo,

Vandaag heb ik deze binnengekregen met android 6.0 op een A10 cortex processor QUAD CORE 1.6 Ghz voor in mn 10 jaar oude Ford Focus uit 2007. Er zat helaas geen handleiding bij. Ik heb donderdag pas tijd om hem in te bouwen. Heb dit hele topic al doorgelezen maar toch de vraag aan de (Ford) eigenaren; hebben jullie nog tips voor mij die hier nog niet gemeld zijn ?
Plan van aanpak is nu;
1. negatieve pool van de accu loskoppelen.
2. oude radio uitbouwen.
3. Aansluiten nieuwe radio, stekkers, antennes enz (als het goed is redelijk plug en play)
4. Pool weer op accu terugplaatsen
5. testen en instellen dat de radio zichzelf uitschakeld na 5 min.
6. op zn plek klikken.

Afbeeldingslocatie: https://device-plus.net/image/data/li/default/android-5-1-1-car-radio-dvd-gps-head-unit-for-ford-focus-galaxy-s-max-3.jpeg

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Verwijderd

Ik heb begrepen dat alle Honda 2008+ precies hetzelfde zijn qua stekker! Daarom moest ik ook nog even een antenne verloop stekker kopen.

Hier zijn mijn diagrammen iig;
Afbeeldingslocatie: https://udkx9q-dm2305.files.1drv.com/y4mGPpqrETZYAe-PZE861djWWCMWFKkkvu5FT4A6Vlo46HZDD7b_8-pbVuRlij-RUmhWkkqihS4wdXOIRO_V-ZhzKgBb0sCU4kNjIMJNMROD3kD8afxQyVqIPKY7iDI0mxDNCWo2FfatCB_V4Z5tHIrkM1HIs3BzMjVCP5DLJK8fyAasSoPQpL52ug-33gPG_B_WEbnrIuECuWw8OIdT24r4A?width=660&height=278&cropmode=noneAfbeeldingslocatie: https://udkw9q-dm2305.files.1drv.com/y4mP36WBM1vnogA6HH77M929XGrizmgYBBFZrM5F7XoXfJxKRxwzM09tR5SoNlY85iEUGMAkull7d7naPKbI1KZOq2sla7u1KHw9Bi7Da3GCaMwxIJPZxiZTxUDUpDAzgV1-iW90piHGiuuXWuwRxneSMqtaYmBTJroq4QTfDhtaA1j_aImuCO8x-UowIAbliCU2-T9tGGrLYszsTG7PcI56g?width=660&height=227&cropmode=none

https://1drv.ms/i/s!AtJgYMjSfoKe6kCGx-_ShtWdI35t
https://1drv.ms/i/s!AtJgYMjSfoKe6kG046N5qzgEPMQc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2017 17:17 ]

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:11
Deze heb ik geleend van civinfo.com. ik heb er stekker van de afbeelding ook in mijn Civic. Ziet er wel anders uit dat jouw diagram. Dus of het voor de oplossing gaat zijn weet ik niet... Succes! ben benieuwd of het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8RME1DNOlty0aqFzYY9wYWiH/full.png
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:39:
[...]

Yes! Alleen ik weet niet waar de amp wire heen moet om stroom te geven.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44
Klein vraagje. Ik zit er over te denken om mijn standaard rns 300/315 (VW Passat 2011) te vervangen voor een Android radio. Deze is namelijk afgelopen week eruit gejat door onbekenden. Dit is vrij netjes gebeurd, dus geen braakschade e.d.
Echter heb ik geen idee of alleen de RNS is meegenomen, of dat er meer is doorgeknipt oid. Dit is het plaatje zoals het er nu bijstaat:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zfr2j6.jpg

Dat stekker blok lijkt me niet zo moeilijk, maar wat is die zwarte aansluiting rechts? Deze is helemaal ingepakt, maar geen idee wat dit is. Verder ligt er nog een zwart blokje in. Wat is dat dan?

En dan de belangrijkste vraag: kan ik nu gewoon een radio aanschaffen (bijv: voorbeeld) en past deze dan zonder aanpassingen zo in mijn Passat?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 20:31
Goofyduck384 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:50:
.....
en past deze dan zonder aanpassingen zo in mijn Passat?
Ik vermoed dat je nog een adapterkabel nodig hebt van Passat --> ISO. Als ik de gegevens van de radio bekijk heeft ie een ISO-aansluiting.
Maar gewoon even navragen bij Joying. Zij zullen waarschijnlijk een passend verloopkabel kunnen meeleveren, mocht dat nodig zijn. Hier even een plaatje willekeurig gegoogled.

VW ISO verloop

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Het is me gelukt om de GPS aan de praat te krijgen! Alleen de manier waarop slaat nergens op.
Ik heb naast de radioaansluiting 3 stuks antenne aansluitingen; TV, 4G, GPS.
Bijna ten einde raad begon ik de GPS dongel maar op de andere aansluitingen te schroeven en... Hoppa, ik had direct GPS verbinding toen ik hem op de TV antenne aansloot. Yeeh!

GPS

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 17:39
Na aanleiding van de post van Switchboy in dit topic ook een Android radio met toebehoren aangeschaft:

De unit:
https://nl.aliexpress.com...lash-Car/32636659564.html
- Calearo Dakantenne 16V AM/FM & DAB 7677932
- DAB+ USB module
- SMB naar SMA verloopstekker
- 2x USB verlengkabels
- Achteruitrij camera op nummerplaat

Hemel en zijkant los voor vervangen dakantenne:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/duGFaQ/1.jpg
Radio eruit en aangesloten op CANBUS:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gsWgFQ/2.jpg
Achterklep los voor plaatsen camera
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/i9Amh5/4.jpg
Middenconsole los voor geschakelde plus (aansteker) aansluiting op antenne.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ivGRh5/5.jpg
Camera geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eNcSpk/6_1.jpg
Beeld van camera
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gppwh5/7.jpg
Startscherm radio
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hk8YUk/8_1.jpg
DAB+ werkend
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eCbbh5/8.jpg

Issues:
De voorgeinstalleerde DAB+ app stottert wanneer deze op de achtergrond actief is. Oplossing: https://forum.xda-develop...rsion-com-t3609608/page12

Achteruitrij camera nog niet goed werkend. Het voltage van het achteruitrij signaal is niet 12V (canbus). Via een 12V aansluiting buiten de Canbus aansluiting heb ik beeld echter branden dan ook de LED's op de camera continue. Ik ben dus opzoek naar een oplossing waarbij de camera alleen inschakelt bij het activeren van de achteruitversnelling. Tips zijn welkom.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44
markweb4871 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:39:
[...]

De ingepakte zwarte kabel is de antenne kabel. Het lijkt erop dat deze is doorgeknipt. Er moet een stekker aanzitten. Je kunt hier een nieuwe stekker op solderen of anders zul je een nieuwe kabel moeten trekken naar de dakantenne.
Volgens mij heb ik de antennekabel nog wel, dat is toch de blauwe in onderstaande foto?
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/oiamq1.jpg

Ik zag wel dat de gps muis los in het kastje ligt, deze lijkt doorgeknipt te zijn. Kan ik hieruit concluderen dat de gps-muis in eerste instantie aan die met zwart stof/tape ingepakte kabel vast zat? Zo ja, waarom is die doorgesneden en niet meegenomen? Of kan er nog iets anders aan vast hebben gezeten? Ik heb in mijn handschoenenkastje namelijk een USB aansluiting en in mijn middenconsole een oude telefoon aansluiting..

[ Voor 18% gewijzigd door Goofyduck384 op 19-07-2017 14:13 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

Stoney3K

Flatsehats!

Meauses schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:57:
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen een Joying radio en een Xtron voor een Ford Focus uit 2009. De Joying heeft de Intel Atom chip erin zitten, maar biedt verder geen externe video voor bijvoorbeeld in je hoofdsteunen.
De marketing van Joying daarin is fout. Ik heb een Joying JY-UL135N2 (met Atom chipset) en die heeft WEL uitgangen voor de hoofdsteun-monitoren ondanks dat in de koptekst staat van niet.

https://www.carjoying.co....el-chip-support-wifi.html

Deze variant dus voor de Focus 2 facelift:

https://www.carjoying.co....stem-support-pip-dab.html

Hier trouwens een plaatje van de Joying dubbeldin headunit die ik met veel hakken, zagen en een schoenlepel in een Focus 1 heb gemonteerd. Binnenkort maak ik er nog een wat uitgebreidere write-up van, maar de radio zelf bevalt prima, vooral voor die prijs.

De crux is namelijk dat de uitsparing voor de standaard radio in een Focus 1 niet groot genoeg is voor een 2-DIN headunit, en het gat waar de radio in hoort is dan ook net te klein. Met wat aanpassen gaat het verder prima.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uz6gNvU.jpg?1

[ Voor 35% gewijzigd door Stoney3K op 20-07-2017 22:34 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-04 20:35
Ik ben een lijst voor een kennis aan het samenstellen met universele (Android) autoradio's. Doordat dit zeer interessant kan zijn voor mijzelf, maar vooral voor de kopers, wil ik graag jullie input. Uiteindelijk zal ik de lijst publiceren in een blog en via mijn Social Media kanalen.

Zijn er merken die jullie graag toegevoegd willen hebben aan de huidige lijst? Op dit moment staat Witson er nog niet tussen, maar ik vraag me af of dat wel een goede kandidaat is. Wellicht hebben jullie er al goede ervaringen mee waardoor deze in de lijst moet komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G1MpVEgWFLmOOyq8g1XSogR9/medium.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB13sT7SpXXXXbMXFXXq6xXFXXXr/Ownice-C500-Octa-8-Core-Android-6-0-2G-RAM-32-GB-ROM-Ondersteuning-4G-LTE.jpg

Ik ben in de race voor een Ownice c500. Had contact gezocht met de verkoper met de volgende vraag:

I'm really interested. Can I use non Ownice DAB+ adapter with Calearo Antenna (7677932)? And again my question about DVR. Can I use other brand DVR? For example VIOFO? Regards, Martijn

Dit was hun antwoord:

Sorry, if the dab, dvr not buy with us, we can not promise it will work with our dvd, because didn't test. If you din't buy the dab with us, you didn't have special cable connected with dab and dvd.

Nu zat ik zo te denken. DAB+ lijkt me super. Nu heb ik een FM antenne op het dak. Als ik deze nou eens vervang door de Calearo Antenne, zou dit moeten werken op de DAB module van Ownice? Ze zeggen dat ik daarvoor een 'speciale' kabel nodig zou moeten hebben, maar dit is toch gewoon USB? En DAB+ is toch gewoon DAB+? Kan het niet met een non Ownice module? En als dat wel kan, weet iemand dan een module dat zijn prijs in goud waard is en uitstekend zijn werk doet?

Net zoals met de Dashcam. Ik zou niet weten waarom het niet zou werken? Ja ze hebben het niet getest, omdat ze natuurlijk hopen dat ze hun eigen inferieure dashcams aan de man kunnen brengen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Kiswum
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een universele Ownice C500 (OL-7002G) besteld via de officiële Ownice store op AliExpress. Hij is inmiddels naar mij ondewerg en ik verwacht hem morgen binnen te krijgen. Ik ben benieuwd of het plug and play is of dat ik bijvoorbeeld nog een ISO stekker moet aanschaffen waar ik de losse kabels in moet prikken.

Afbeeldingslocatie: http://ownice.com/editorpic/image/20170307/20170307080623482348.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ownice.com/editorpic/image/20170307/20170307080733853385.jpg

Ik heb het volgende ook besteld voor de radio: een achteruitrij camera die ik in de achterklep monteer en een DAB+ kabel. Het is een kabel die je op het raam plakt en niet zo'n grote antenne die je eigenlijk op het dak moet plaatsen (direct link).

De radio komt in een oude Skoda Fabia (2002), maar door de universele rechthoekige vorm, moet het gewoon netjes passen. Ik hoop in het weekend aan de slag te kunnen gaan met de radio. De rest komt op een later moment.

• SuperVeloce
  • Laatst online: 23-04 21:36
Iemand ervaring met deze autoradio?
Fijne is dat deze ook vanaf Duitsland geleverd kan worden :)

2GB geheugen, 16GB opslag (uitbreidbaar), Android 7.1, Quad core, 7" scherm, GPS, WiFi
en kan eventueel nog een 4G modem en DAB+ antenne op aangesloten worden.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20j4t9s.jpg

http://s.aliexpress.com/QRJBNjYr

[ Voor 8% gewijzigd door SuperVeloce op 19-09-2017 12:22 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Kiswum
Even een kleine update van mijn kant (voor de mensen die mijn topic met de vele foto's niet hebben gevolgd op het Skodaforum):

Ik maak gebruik van een Ownice OL-7002G en die heb ik via het eigen Ownice AliExpress shop besteld. Deze kon hem via Spanje leveren, waardoor ik geen invoerkosten hoefde te betalen.

Extra opties die ik ook heb besteld via andere kanalen:
  • Achteruitrijcamera (helaas niet de juiste besteld/binnen gekregen).
  • DAB+ antenne, is nog niet aangesloten.
Verder is het volgende nog noodzakelijk om los aan te schaffen:
  • Microfoon om handsfree te bellen. Ik heb een Parrot microfoon besteld met dubbele mic's. Hiervoor moet ik nog een 2,5mm naar 3,5mm plug voor bestellen om het passend te maken.
  • Universeel frame om de radio vast te kunnen zetten in de radio.
  • ISO kabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mrNX5JNvhTMeuWJ8xOOudljW/medium.jpg

Ik heb de radio ingebouwd in een Skoda Fabia uit 2002. Er zijn geen passende oplossingen voor deze auto, hierdoor heb ik een universeel 2din frame moeten gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GzxaF88wxK3i9XHJz70EQMj8/medium.jpg

De autoradio wordt geleverd met kale kabels. Er zit geen ISO stekker op. Dit moet je er dus zelf op maken bij een universele radio. Het kost niet veel tijd, maar je hebt wel de juiste tools nodig (of veilige alternatieven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AenpoJeXkbEzqPwUy1AwJnpm/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TSEnza8JqVnI8G6zs4RQT5qi/medium.jpg

Voordat je alles aansluit, kijk je eerst of de kabelkleuren overeenkomen, want net als in de bouwwereld, is er een kleurenstandaard bij autoradio's.
Hier vergelijk ik de kleuren en de locatie van de stekkers bij de Pioneer radio die erin zat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qMUUtoByUDLF2BDWQhqEAMWF/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/szWX8seo1VXGoexX1RAAzxvt/medium.jpg

Als alles goed zit, dan kun je het aansluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RuF1XbN0WFDLybUXjUNjMoTh/medium.jpg

Na wat testopstellingen, werd ik erop gewezen dat ik het frame moest aanpassen om te voorkomen dat de autoradio te ver uitsteekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pAWzdPbePrwiOhu2BgekQ2tq/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nuz5sKn2zbleUE6Tve2rB3jU/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFOVXrGGCTMApCf2HAJ3s3iV/medium.jpg

Alle randen van het frame heb ik recht gemaakt, zodat deze veel verder in mijn console kan worden geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cZlDLYjgbBHFTAm4WX1ENus6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bt1LwdicbNp3hsTQ6GUK07ea/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/59TaF8DNhmfVRosRxZlo3JjI/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tO47bJB61YTcO8iAgwIHwcKP/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lm0SDplLYOBjGMl2N3SQyIKc/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0U34hgRP96ZVeA7dq3kZ02L5/medium.jpg

Ok, de radio zit er nu goed in, maar het universeel frame moet ik toch wat dunner maken. De radio is wat dikker dan de Europese standaard. Hierdoor moet er ongeveer 2-3mm aan de randen vanaf om het frame over de achterkant naar voren te trekken (tot aan het standaard opbouwframe).

Geluid:
Het geluid is prima en is beter dan de oude Pioneer radio die erin zat. Je kunt gebruik maken van een Equalizer om het geluid nog beter af te stemmen. De speakers in de auto zijn niet van een al te beste kwaliteit, waardoor ik het geluid niet goed heb kunnen testen.

Draadloze dingen:
Wifi werkt redelijk, ik moet echt voor de voordeur staan om te kunnen verbinden met het thuisnetwerk. Je kunt de antenne modificeren die er nu op zit. Je zou het kleine kabeltje kunnen verlengen zodat het wifi bereik ook beter wordt.

Bluetooth werkt naar mijn idee goed. Muziek via wifi streamen is geen probleem, maar bellen heb ik nog niet gedaan (mede doordat ik nog niet de juiste microfoon aansluiting heb).

4G werkt momenteel niet. Mijn Xs4all datakaart wordt niet herkend, waardoor de instellingen op grijs blijven staan. Ik zal hiervoor nog een ander simkaartje proberen. Wellicht ligt het daar aan en anders moet ik op een of andere manier de connectie werkend krijgen.

GPS is prima, ik heb mijn GPS achter mijn ventilatie roosters gemonteerd en daarmee heb ik voldoende ontvangst. De iGO app is erg onrustig, de snelheid schiet van 118 naar 124, terwijl de cruise control aan staat. Gelukkig kun je eenvoudig andere navigatie apps zoals Sygic installeren. Deze is een stuk betrouwbaarder met betrekking tot de snelheid. Deze houdt het een stuk beter vast.

Bediening: Deze is goed, maar je moet oppassen met de randen. Door de dikke randen, kun je het knopje voor openstaande apps niet goed bedienen (rechts bovenin de hoek). Het scherm reageert goed op mijn acties.

Aansluitingen:
Die zijn er genoeg en doordat ik geen speciale stuurwielbediening heb, heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de stroom en speakers. De autoradio houdt het geheugen gewoon vast als de stroom er volledig af gaat, dus dat is wel prettig. Verder heb ik niet het gevoel dat de accu wordt leeggetrokken, maar de auto wordt bijna elke dag gebruikt.

Je kunt instellen dat de radio na 10/20/30/etc. minuten wordt uitgeschakeld. Hij staat bij mij op 20 minuten. Echter heb ik het gevoel dat ik na 2 minuten al de gehele bootcyclus moet doorlopen. Ik denk dat een koude start ongeveer 20 seconden kost en een warme start een seconde of 10.

OBDII module:
Deze werkt goed, maar je kunt het niet koppelen via het Bluetooth gedeelte. Je moet een OBDII app openen om te kunnen verbinden met het apparaatje. Om de standen uit te lezen, gebruik ik de app Torque Lite (echter is deze vooral geschreven voor de portret modus).

Automatisch apps opstarten

Ik ben nog aan het bekijken welke apps hiervoor bruikbaar zijn. Ik heb op mijn oude Parrot Asteroid Smart wat apps die ik wellicht in kan zetten zoals Starter en Asteroid Tweaker

In Sygic kan ik aangeven dat die automatisch wordt gestart als mijn BT telefoon wordt gekoppeld.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal ook zoveel mogelijk informatie in mijn review plaatsen, maar wanneer die online komt... Nog geen idee.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 03-10-2017 17:10 . Reden: Link naar mijn Skoda topic toegevoegd ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 20:31
Op mijn unit, een unbranded apparaat gefabriceerd door Klyde, werkt RDS. Zie foto.
Ik zie de zender naam (NPO 3FM als voorbeeld), maar boven in beeld ook nog andere info (NOS: NOS op 3)
Ik vermoed dat de gebruikte radio-app vooral bepaald of RDS wel of niet werkt.
RDS RDS2 RDS3

[ Voor 50% gewijzigd door Masimo op 11-10-2017 22:53 ]

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 16:09
Afgelopen weekend de Joying ingebouwd . Ziet er super gaaf uit.

radio

Nu blijft hij alleen aan, ook werken de canbus opties niet helemaal. Als ik de deur open doe dan reageert hij soms wel, soms niet. Ook kan ik de motorgegevens etc. niet uitlezen. Ik denk dat dit het probleem is.

Wel heb ik gekeken of ik een draad misschien moest omwisselen, toen kwam ik erachter dat ik 2x een constante plus heb. Het automatisch uitschakelen moet dus wel via het canbus systeem gaan(?).

Er zit een canbus decoder bij, deze zou universeel moeten zijn volgens joying .
Thanks for your email and info

You mean after you turn off the car and remove the car car key, the unit still works and not turn off ?

Have you connect the ACC cable ? Pls do not disconnect the ACC cable.
If you connected the ACC cable, and then the unit won't turn off even you remove the car key, and it will drain your car battery

What is your issue about the OBD ? Pls describe your issue more clearly, after we checked it, we will help you better
Also pls show us a more clearly video

Pls do not worry about the canbus adapter, it is the universal one, it can compatible with many kinds of car. If your car with the MQB system, then you need exchange another canbus adapter

Thanks a lot

Best regards,
Candy
Help ! :O

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Over de Prius 3 is in dit topic wel wat te vinden, maar ik wil ook mijn eigen ervaring delen. Ik had een standaardradio en daarbij een Parrot MKi9200 ingebouwd. Daarmee speelde ik muziek van sd-kaart af. Voor de navigatie maakte ik van een telefoonhouder voor mijn iPhone gebruik. De bediening van de parrot werkte al langere tijd moeilijk, als de batterij te koud werd wilde de bediening niet werken. Maar zelfs als het wel werkte, wilde de selectieknop niet altijd correct functioneren. Eigenlijk wilde ik ook een achteruitrijcamera en heb uiteindelijk na lang lezen in dit topic en twijfelen deze unit besteld met deze camera. Geen bekend merk, maar dat zou betekenen dat ik geen 8" scherm zou hebben en dat er een lelijke ombouw om het scherm heen moest.

Inbouwen ging heel aardig, ware het niet dat ik van de originele brackets twee nokjes moest afslijpen en ze met 3 in plaats van (origineel) 4 schoefjes vastzitten. Aansluiten was simpel, maar wel met behulp van het plaatje op de website, want een handleiding zat er niet bij. De unit ingebouwd, maar de omlijsting wilde niet terug. Uiteindelijk bleek dat te komen omdat de unit net niet recht op het frontje uitgelijnd is. Met wat aanpassingen aan het bracket is het me wel gelukt om hem er in te krijgen. De verlichting van de unit is groen, net als de dashboardverlichting maar wel een andere tint en niet aan te passen, zeer jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5CAZMv1Azr7qpxOiHzvwPldL/medium.jpg

De camera ook aangesloten (met behulp van een zeer bruikbaar youtube-filmpje), paste precies met klemmetjes in het gat. Camera aansluiten verder was maar wat proberen, de handleiding was in Chinees Engels, twee kantjes op een 4x10cm groot velletje. Daarop stonden dan 3 mogelijkheden van aansluiten beschreven waarvan er geen één goed leek 8)7. Camera werkt nu naar behoren, beeld is prima, alleen kloppen de lijnen niet (zitten in het camerabeeld, niet uit te zetten) omdat de camera niet in het midden van de auto zit.

De software bevalt redelijk, dit is mijn eerste echte android ervaring. Waze op het grote scherm werkt goed, maar soms instabiel. Ik denk omdat ik geen 4G aangesloten heb. Zelfde met de tijd: wat ik ook instel (automatisch, via GPS, via netwerk, handmatig): de tijd loopt 8uur verkeerd. Vreemd, want de minuten lijkt het ding correct te onthouden. Ik heb een iPhone als telefoon en bluetooth werkt prima. Ik kan alleen data doorgeven via het opzetten van een hotspot, dat is een nadeel omdat je voor de iPhone dit altijd handmatig moet doen. Ik overweeg dan ook alsnog een data-sim te kopen.
De dimfunctie werkt op de (dim)verlichting. Dat is lastig want ik rij altijd met mijn koplampen aan. Daardoor is het scherm ook overdag gedimd. Stand is dieper in de settings wel aan te passen, maar als je daarna 's ochtends of 's avonds rijdt dan zit je met een te fel scherm en moet je dat dus iedere keer doen.

Samenvatting:
+ Kleur en structuur exact hetzelfde als het dashboard
+ Resolutie en beeld zijn prima
+ Snel zat (quad-core)
+ Prima geluid
+ Stuurbediening werkt prima
+ Camera past precies op originele OEM plek

- Kleur groene verlichting klopt niet (en niet in te stellen)
- Cameralijnen kloppen niet
- Tijdinstelling wordt niet onthouden
- Schermdimming op de verlichting
- Geen handleiding (en verwarrend en zeer beknopt bij de camera)
- Front staat net niet in het midden van de behuizing
- Zwak wifibereik

Twee vragen tot slot:
  1. Weet iemand of er een app bestaat om cameralijnen aan te passen? In de android software zit een overlay optie, maar die klopt niet.
  2. Weet iemand welke lijn die de verlichting zou kunnen schakelen? Ik wil hier eigenlijk een schakelaar tussen zetten zodat ik hiermee handmatig kan dimmen.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 07-11-2017 21:38 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01
karazz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:17:
[...]

Ben benieuwd wat er in die PM staat, zit zelf nog met hetzelfde probleem. Heb mijn auto niet vaak lang stil staan dus kan het niet gemakkelijk testen.

Had zelf al een schakelaartje gezet tussen de gele draad, maar na een week stilstaan was de accu alsnog leeg. Mijn volgende stap was de schakelaar tussen de rode draad zetten of de canbusbox helemaal loskoppelen. Het enige wat ik daarmee zou kunnen verliezen is mijn stuurwielbediening, maar ook dat valt weer terug te bedraden heb ik gelezen.
Mijn dormency setting staat op 5 min. Betekend als ik m'n motor uitzet dat alles uitgaat (behalve de verlichting van de unit), echter op de achtergrond gaat alles door. Bijv.: Spotify blijft doorspelen.
In het begin was ik hiervoor wel bang voor dat ik ook een batterydrain zou krijgen, maar hij gaat echt uit na 5 min.

Volgens specs zou ik een "high-config car" moeten hebben en hierop zou ik dus mijn canbus op moeten instellen. Echter doet de unit het op deze setting. Dus ik heb de rode ACC draait met elkaar verbonden en de oranje kabel doorgeknipt. Daarna de canbus settings op 'low' gezet en hierbij doet het blijkbaar.

Joying Canbus

• arcoroosen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05-2025
Van mijn aanstaande schoonzoon deze gekregen:

https://nl.aliexpress.com...n-Passat/32806394360.html

Hij heeft hem op mijn aanraden (gebaseerd op de omschrijvingen) zelf ook voor zijn Golf Plus, bij mij zit hij in een Seat Altea

Afbeeldingslocatie: http://www.2xnix.net/tweakersforum/s-1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.2xnix.net/tweakersforum/s-2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.2xnix.net/tweakersforum/s-3.png

Bij hem zat er een andere canbus module bij welke niet goed werkte, daardoor anders aangesloten met 'slechts' alleen de standaard voorzieningen.
Bij mij werkt de canbus module probleemloos, stuurwielbediening werkt vlekkeloos, ook carinfo komt goed binnen. Gekoppeld aan bluetooth adapter voor obd, werkt ook goed.
Radio ontvangst is goed, geluidskwaliteit voor dat geld (en ik ben geen audiofiel) goed genoeg.
Voorzien van een aantal apps zoals Sygic (navigatie) is een wat oudere versie maar werkt goed, Torque (begin scherm lijkt niet de juiste resolutie te hebben maar werkt verder goed)

Ik had hiervoor een android systeem met alleen touch, zonder knoppen (en geen canbus) en moet zeggen dat ik de fysieke knoppen toch heel prettig vind.

Verder lijkt alles goed te werken, ik ben er blij mee :+

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Nadat er vorige week iemand in m'n auto is geweest en het scherm van m'n navigatie systeem heeft ingeslagen (geen sporen van braak dus verzekering geeft geen dekking...), ben ik op zoek naar vervanging. Uiteraard ben ik op zoek naar den goedkoper en beter alternatief dan de fabrieksnavigatie die erin zat.

Op verschillende websites geweest en veel op aliexpress gekeken maar ik kan nergens een duidelijke pagina vinden waar je op model/type auto kan zoeken en goede resultaten krijgt. Vooral Aliexpress geeft zoveel hits dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie en de filteropties voldoen imho echt voor geen meter.

Voor het schermdiagonaal kom ik bijvoorbeeld op 16 cm (6.3inch) maar op Aliexpress is de dichtstbijzijnde filteroptie 6.2inch...nou zal dat hem ongetwijfeld wel zijn maar hoop toch dat er hier iemand is die wellicht al ervaring heeft met het uitzoeken van een goede NAV voor een Seat Leon.

Seat Leon
bouwjaar 2011
NAV prijsklasse: 200-300 euro

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vtQnlqmWQ1JjSZPhq6xCJFXap.jpg

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 19:03
Ja ik heb gezien waar ze voor dienen, daarom ook mijn verwarring. Dit een quote van de forum post:

It comes with 2 main power harness, one for pre face lift and one for post face lift so to speak. not really a face lift change but when ever they changed over the radio plug harness, usually pre 2003 and post 2003.

i plugged my radio up and everything worked except sound. discovered that the HK AMP was not getting power so i looked on the radio harness and there was a blue Remote/ANT wire that was not connected. I just used a T tap to connect the blue power antenna/remote wire to Accessory II wire on the same harness and that solved the issue and everything is working now.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4486/23881961088_01bd16d85a_b.jpg

Ik heb ook wel eens situatie gezien dat ze hetzelfde doen maar dan met de AMP CON wire. Dus ik denk ik vraag het even ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Cryostorm op 15-11-2017 13:59 . Reden: Typo's ]

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-04 12:08
Afgelopen zaterdag toch maar de JY-VM130N2 aangeschaft. En vandaag er in gezet.

Tijdens montage zag ik 2 identieke kabels(rode cirkel) die meest waarschijnlijk de GPS kabels van de auto(er was maar een aangesloten op de RNS300) zijn, en een aansluiting voor antenne (blauwe cirkel). De joying heeft 2 aansluitingen. Eerst gewoon een van de aansuitngen geprobeerd. Maar de radio kon maar 4 zenders vinden. Toen de andere aansluiting geprobeerd en vond net iets meer. Nog niet uitgebreid kunnen testen btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6uiacrYeLcCI3UqNFumzzL6q/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O1eQ4GVOGFDwpEiE9nP9agKX/full.jpg

Toen ik Alles had aangesloten boote hij gewoon op en toen ik de auto aan zette (niet gestart!) ging hij binnen 2 seconden aan.

Er zit dus stroom op de kabel terwijl de sleutel er niet eens in zit.

Hij gaat pas uit, althans de scherm, als de sleutel er uit wordt getrokken. En als je weer de auto aanzet springt ie weer binnen paar seconden aan. Dus geen boot. Ik heb een paar uur gewacht tussen uit en weer aanzetten.

Blijft ie nou aan of duurt het wat langer voor hij uit gaat? Verkeerd aangesloten?

Wil niet met een lege accu zitten straks :(

En zo ziet ie er uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A0PYdUpyUq1KuxXxB2OhcgBG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A80PzrEMDzBYXFcIWg5yAn2p/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door N00bi3 op 17-11-2017 14:14 ]

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 17:10
mooi topic dit! Ik zit er ook aan te denken om zo'n android radio in mijn Alfa Romeo 147 te maken. Ik wil het dan wel stijlvol hebben. Dus niet zo als dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.carjoying.de/media/catalog/category/alfa_romeo_146_1.jpg

hier ligt de radio voor het dashboard. Ik wil het er graag in zien.

vraag 1) als ik het meer wil inbouwen, moet ik dan dit ding gebruiken? En welke radios kan ik dan inbouwen?

vraag 2) is het ook mogelijk om ipv een android radio in te bouwen een scherm die het beeldscherm van je eigen telefoon weergeeft?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 12:32
vosss schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:25:
[...]

Gisteren geleverd. Netjes verpakt, niks op aan te merken. Dit was mijn eerste bestelling in China. Wel even wennen, want hier is het doorgaans vandaag voor 23:59 bestellen morgen al in huis.

Van het weekend maar eens inbouwen. :)
En vandaag ingebouwd, vanmorgen vroeg, tering wat was het koud :X

Al met al was het prima te doen. Zal straks even een foto'tje uploaden. Wel gaaf hoor, gewoon tv kijken en internet in je auto. Al de rest moet ik nog uittesten en uitzoeken hoe het werkt, ik ben redelijk onbekend met Android.

Kreeg van mn broertje al de opmerking kijk maar uit met pornhub, niet dat je lul klem komt tussen het stuur als je de bocht door gaat _O-

=edit=

Voor en na fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/29qijiv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28cdeh2.jpg

Ben er blij mee. Nu de komende tijd maar eens ontdekken wat ik er allemaal mee kan :)

[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 03-12-2017 00:08 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Arietje schreef op maandag 18 december 2017 @ 00:30:
[...]

Tof, heb je de camera al ingebouwd? En met gat boren bij het kenteken en al? Ik zag hier hoe dat ging: YouTube: Achteruitrijcamera en radio montage VW Polo 6R

Heb je ook de GPS antenne op de ijzeren buis in het dashboard?
Gaten boren? Als de draaibare camera te duur is, neem dan zo een camera die je monteert in het plaatje van je kentekenverlichting. Scheelt je boren en moet je ook geen kabels verneuken.

zoiets of een van de 5000 varianten
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB10v.HLFXXXXb5aXXXq6xXFXXXm/Auto-achteruitkijk-camera-Voor-VW-Polo-Passat-CC-Golf-6-nieuwe-Jetta-Backup-CCD-omgekeerde-HD.jpg_640x640.jpg

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:54:
[...]

Wat voor navilock heb je? Zijn immers verschillende varianten en soorten. Als je gewoon anti diefstal boutjes hebt, is het kwestie van de juiste bitjes kopen of uitboren.

Goh, probleem is de beste chipset zit denk ik nog op 6 meestal. Degene op 7 hebben ofwel “oudere tragere” chipset, of exotische chipset (minder voor te vinden inc of problemen)

Dacht dat er wel al px5 met 7 erop dus als er een is, komt de rest wss ook wel.
Zie foto. Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/w2q6i

Verwijderd

Beste leden,

Heb even op AliExpress rond gekeken. Onderstaande vier gevonden welke adviseren jullie. Tevens zag ik aantal Android systemen met de volgende thema/OS. Enige idee hoe deze heet. Ziet er strakker uit vergeleken met de rest. Zo kan ik iets meer focussen op deze soorten/type.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1U4fGSFXXXXc7XFXXq6xXFXXXV/XTRONS-2-Din-9-Android-6-0-Octa-Core-Auto-Dvd-speler-Radio-voor-vw-Volkswagen.jpg

https://nl.aliexpress.com...ia-Rapid/32782694637.html

https://nl.aliexpress.com...assat-b6/32787492299.html

https://nl.aliexpress.com...GOLF-5-6/32615965954.html

https://nl.aliexpress.com...polo-New/32221744453.html

• Tha_Warlock
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:25:
[...]

Deze heb ik ook inderdaad gezien. Wellicht dat ik deze ook zal nemen.
Echter na reactie van Tha_Warlock ben ik gaan twijfelen. i.v.m. warmte van de device..
Het is niet dat ze direct kapot gaan maar de cpu word zeer warm na 15 min en daardoor begint deze te throtelen ( trager draaien ) op een warme zomerdag loopt deze dan gewoon vast of reboot , je kan de temps uitlezen met coretemp , cpu-z enz .. https://play.google.com/store/search?q=coretemp

95 procent van de mensen laten de radio gewoon dicht en hebben dan soms warmteproblemen ,

Je kan dit zo oplossen
Afbeeldingslocatie: https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=4357883&d=1513003268

of zoals hier
Afbeeldingslocatie: https://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=4331055&d=1510563593

ik heb dit ook zo gedaan ( ik heb geen foto's genomen )

Hier een filmpje hoe het er vanbinnen uitziet , met de echt wel te kleine heatsink

Kijk anders deze thread eens na https://forum.xda-develop...ndroid-head-unit-t3546872

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-04 22:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb de mijne ook binnen. :)

Ik moet zeggen, ik ben uiterst tevreden tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/60UHlaZlqxz1Wzez6mnEPas9/full.jpg

Het enige wat nog niet werkt is muziek afspelen via Bluetooth. Om de een of andere reden komt er dan geen geluid uit. De rest werkt prima, dus het zal wel aan mij liggen,

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 15:47
Thijsmans schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Heb je een foto'tje van de gemonteerde unit? Mijn zoektocht loopt zo'n beetje spaak: de combinatie van een platte fascia (frontje?), donkergrijs/zwart-maar-niet-glossy en Android 7 lijkt wel exotisch... Maar mijn originele CD30 heeft ook zilveren accenten, dus misschien moet ik niet te moeilijk doen over de kleur. En bij niet-glossy uitvoeringen lijkt de knik ook niet zo geaccentueerd te worden.

/edit: Als ik binnenkort bestel, heb ik ook een DAB+ antenne nodig. Kleine inkoopactie om korting te bedingen? :+
Hierbij wat foto's van de geplaatste Erisin ES5860P in mijn Meriva:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/1Wp8pkODu6a-6_IOuuWSRwm4hdfkTzFT1T5f4eG0eFLkZCl7uhdF5pVucK4QkD45hnnh5rdPXhnwCj8NLUN8HMl9jyGdmJCl5_zstQmfO_uSaCNCAtZP5gmNTjLrn9_I-7kWWXj0I-WoNzLrrLa1K-KY19BgC88tkRdHqKcZ-ULxhWmuT--LFNyzAWGGRUkOxRu4ucnFeJagdl9Ciq35GPQuNWyIvv1xczROUgLTa7XpX5lii4GodYy_lzPKZ-vfihRhHbg8EqlPQ0qUFxXboWpTzpyoaEnthZ39T1M6Vx4IkWlkxiU0WAXYlfJC4RsMwmp5KbFxow6FtR1fOA0huBX77QU7nyx6LkUdMRNl_3Sgkns6GkE4goalRqrf6zEFqd6veF5aMPlN5EhJ46wGDr0ML5ZGd29dI7DYwxmDCg0sOsCHrPUHUK0qRYBYWFq0gZrvoTSZmcRRf4W-5ABu2r_YKvta2nzxo87419-FgRl2MntGA18BQkQ-ytfxfgTjrlsX3NMXqVlxqwgcCdLt8pdkkanlNAdlT4zNAGyyAyIAk7yf8rpdnks6CHKzh-kCLHL1f7lFU-oFMkvShaD2wlHA3SQRJO4bQ1HKw0E=w631-h841-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/6yXBu8GmKE5qes-piUujJ1Xp5ax0hUcbmhCdQejVwXquecZsxdIQj5ALiTfmWtNxZY0r1mrwbtNHo4hX_qFENtexgvXnZgbtP3tBJzi3Os4PDPcqRVRD98x4NK2M1GZJhqic-FqIeasGDB82nI9eZYUvl5PqCuU1UqsfMuRlDbnejSjLh74hpEC-IASeqonH6LOrOCl96xi7BWjEks4Ps1K0gsT523MDSHB0bBbGt2icDZSnNPH6_DsQa0iEaHohiFRPjp5HCwRx7x0n8W0riOHq4muNDMOX38thSCXz-n6cuZy63cB8UZVtvbtajaXuq4jvxjT2EHJMMwFI1dU-XEc3lVE5rM9pMATazNOWziDpRugqoD8mefIfDG4k1GhbBWo9EP6h5SB-jw1pLAuCoPuAZbskPEHpMnCG8PSxR579RAvdI4xEqCUsrXUpIUHA8vJyFtlxV1DEu5r9by692RjQWCSPSe9npKDr2vDGwBDNJD5UiIw4LdLWGzOAZ_xiI29BgcKLmYj47dAET0Xm8_ANTeWO-KfKULRT74w6lkCmbEKkn4vY5ZI25NY56yjXtgdgydfSwPK9TXKSBXsKfSjdfmS-eBejHJeo_i4=w1122-h841-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8DebAGWxYMaDHpYPYkIxEw3JAzei2oacZmdLW8AHiwW9pZdhvrsKO50PzXx4JGtJR3rFPsxUj1ATn4IYd54f7keantmkXulVp-Ge61zoU6UcXJWrLW1BlFFRtyF5tWeFbZzAsacxUyo0yZ9Exkk6yqHwX2KWnMt7HsWVIwARiVMSmHlJkeu5R5f7gjJPDNQSTt1Wcpk7suc9dX5KEW2JkBvfKZPm1uvq62XVPDHYVlFWkZq_yTDIK9GXWUGk7Vu6oTMBxbe7FMhi0VfuCxKohtWDVyX5g7QGC0mUBJ1p-EoLgutiUHlCqylvqpsl26LYPehBwO3xEERaCkjjqwfHqPS4iFAJjERslL1cnuxvzuuSilskTaZ-daeuDMPxxd0qLgfZEA6QXYf_F09x61F6Fm2xToLVfWl9VfvLzXapIKVVdxr1ty2jg0Cm4mijfyOVf5buJfPqh0XK9K05n0lgODhKCO1Vec8GqAZypl8aU0iWch6zo8P1ec5Wn9r2weXywhC0aA7yvr5q_00z9RlhO_GenqUM7cCBx2uToWYVdznRQBwMPRScEqALpxig-wN7Nug0hXUAikqckC9emiuXcL2xkI3vgoWV1zGpV4s=w1122-h841-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IJDiZLJrGbS7tGCj8RS97yIxyXv13K0Ocx-maqWBRn5gsNPJh6l-s1u3n90ZpeLz3tXresOeA_L3oIgMt7mwq8t3LqEtg0goX5-9PfQNOHZ4aQj-Y8l-_Zcu1Jh4C4waQms0ny_ORv9kIyZPDZNglArsDc1STDAVLe8dsibKaGxBEDq3DhQiyDFOlMp7qA8gNfnE6eeELyuTd0ldJt8T27TUwTCL4jDJFEOP45eOynAjnv03neYNSf-XA4i9t8XvEL1LeGgZ8Oz--0l6LLmDLbRAvfZ9ai-seowy5-BMb_mKFibmtKuN8IU5bvpEx11vnsppSjHaZWYwUhE7Q6bPkvsV5L5IqWrV3rUARNlcq_3K2DW9gByMV3Vb5bxSPmklkKfC0rV32DNlI0dn55KmyyNjZZCZoYgLysrxOViaaM4TNliRU4xfzAGEdezX4W_EVEkzCaWXncNRqryZfRFbMl59AqKd8rnYlcdYMlCbpXd9uOfeVa0GF0apdymOXdQjfiHgHnpPyJAzdIg3vJhOIHa0gGTJhfv_bLN15b-e9x_tjCMPbS_sbsYwbIW71S9Tlx2WZl0mFRIL3R7vhsuRWLq6pjY_7scDlWwaMZ0=w1122-h841-no

Zoals je kunt zien sluit de onderkant niet helemaal aan op de console, maar dit heeft te maken met nog iets te weinig ruimte voor de kabelboom aan de ISO-connector aan de achterzijde.. daar ga ik wat aan doen zodra de externe microfoon geplaatst wordt. Verder zie je op het Home-scherm de knop navigation en waze. Navigation is de standaard ingestelde navigatie app binnen het OS en Waze dus als extra persoonlijke keuze.

Update voor het audio mixing met navigatie: Het klopt dus dat dit alles met de instelling wat de standaard navigatie-app betreft binnen het OS. Zodra ik Waze daarvoor selecteer, dan mixt het geluid prima met de instellingen die je wenst. Kortom, werkt gewoon allemaal prima.
Ik heb overigens Cygic alweer eraf gegooid en HERE WeGo als gratis offline navigatie app erop gezet.. Cygic heeft in de gratis te gebruiken release namelijk geen stemgestuurde aanwijzingen.. dan heb je er dus geen fluit aan.. HERE WeGo komt ook nog eens als beste (naast Google Maps) uit de test voor gratis navigatie apps. 8)
GroeneThee schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:36:
[...]

Wellicht is het een optie om met je huidige abo een extra simkaart te krijgen. heb er zelf 2 extra (zonder kosten) via Vodafone.
Ik ben KPN klant en die ondersteunen wel meerdere sims.. duoSIM etc., maar daar kun je niet simultaan mee het netwerk op. Alleen Vodafone schijnt iets dergelijks te hebben als MultiSIM, waarbij je een tweede SIM-kaart enkel voor data kunt gebruiken. Zodra KPN zoiets heeft/introduceert dan ben ik de eerste man die het besteld :9
Een abo voor 5 euro extra bij KPN waarbij je data heen en weer kunt schuiven tussen je abo's vind ik zonde. Kleine moeite om even je iPhone op Persoonlijke hotspot te zetten en de radio te laten connecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Little_Bear op 08-03-2018 19:25 ]

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 15:47
Thijsmans schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:12:
Als ik het goed begrijp, kun je een bluetooth OBD2 adapter koppelen en die met bijvoorbeeld de Torque-app uitlezen. Toegang tot je boardcomputer is dat niet echt; je vervangt hem eigenlijk.

/edit: @Little_Bear, dank voor de foto's! Heb zojuist een bod uitgebracht op een vergelijkbare unit :)
Om de boardcomputer te programmeren, wat je normaliter bij een Opel doet met de 'BC' knop op de CD30 radios etc. heb je op de Erisin standaard een app 'Control setting' genaamd:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tZRg6sCquf7UOPvQY0wshUg-SNwKiWYTezbEEKrFuUJEcHOtvJ_p15XA_8qNd3JCXkdJKEKaKKWJCPIQ3WkEKGWNQjxtLRMGSNKkWwj5R4neRxIxyK6HOkK_VHhU8bsyYxPa1ShEFqxYeo2BQjP6VwF7jloz9gTeV1YnowQLt3a1UL4FU4ycnSoq6EcuXdlfydyDZB2BoRDs9ybAAYN_M567WblTY8SgbHCJD8QWGDTKG2HyTwasiRJnfwK_6XyBIqIegULhnrJtxGidoLhe2Ebo0BhhAVltZNKHw3N2D2JSgNbv0MVnuxn19FQ261wzjsRua1CkeMeWBcfP0EycCqTb6A0kQp-5u4U7Nm8722RrnHUlQBMvEWBl3W9EmUGSK9kBICS_v1j6SLjACjS2rpZrR7RDjDenogShW8aNFE91optTKxkTHDM3xsWL5FhRvPdX73uJkIfLWFBPyL0Fmj1D8teK6nw5mCqa_avPuMaFoYkRB3Fs0dYk5iII1Mtff-irOG-HvuHrjvJ6CRVSgoNIeh71GpJhcIBitXJzbcTzfcPcTDyHt8lxH_yvLiwutjKkjyXVy25rf40xSV7SfzCd6DLFZLAiVrudm90=w1122-h841-no

Hiermee kun je alles wat je ook met de BC knop kon en zelfs iets makkelijker. De Trip-knoppen aan het stuur doen het ook nog gewoon, maar kunnen ook met de control setting app bediend worden.

Maar een 'bod' op een vergelijkbare unit? De prijzen zal al dusdanig laag. Ik vraag mij af of ze uberhaupt voor minder zouden verkopen. Vermoed van niet. Ik vond 300 euro inclusief verzending vanuit Engeland een heel mooi prijsje voor een rijk uitgevoerde PX5 Android Oreo radio.

- Heb net overigens een mailtje naar Audiobzaar9 gestuurd, de verkoper op Ebay, Erisin zelf eigenlijk, over het niet simultaan kunnen gebruiken van 2 iphones via bluetooth. Het lijkt dat standaard geen Multipoint wordt ondersteund. Dit zou je wel mogen verwachten van een unit die eind 2017 op de markt is gekomen. Mijn oude parrot mki9200 deed dit zonder moeite. Nu dus eens zien hoe de klantenservice van Erisin werkt >:)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Na lang wikken en wegen heb ik voor mijn Corsa C (2005) níet de gedoodverfde winnaar gekozen (met Opel-pasvorm), maar een gewone dubbel-din budget-unit: de Marubox M706T3.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1zLcpbSCWBuNjy0Fhq6z6EVXaW/MARUBOX-M706T3-Auto-Multimedia-Speler-2-Din-Universele-Android-7-1-GPS-wifi-bluetooth-radio-quad.jpg

Die is sinds het bestellen overigens ruim 40 euro in prijs gestegen (was $140, gratis verzending), dus ik had er nog wat moeten bestellen ;) Het geeft wel te denken over de prijsstelling van al die apparaten...

Mijn keuze viel op de M706T3 omdat ik nogal zat te peinzen over de leeftijd van mijn auto: misschien heb ik dit jaar nog een nieuwe auto nodig, en als dat geen Opel wordt, sta je daar mooi met je radio van 300 euro. Een gewone dubbel-din kun je overzetten of verkopen, ongeacht het merk auto van de koper. Verder zijn alle AE-Android-radio's nagenoeg inwisselbaar (RAM, opslag en Android-versie buiten beschouwing gelaten). Ik heb gewoon de goedkoopste unit genomen met een draaiknop voor volume en Android 7.1. Oreo is nog alleen op de duurste units verkrijgbaar.

Een passende fascia (Corsa C > 2DIN) kostte nog eens 15 euro:

Afbeeldingslocatie: https://www.navaudio.nl/404-large_default/opel-agila-corsa-astra-2004-2din-paneel.jpg

De hele boel is onderweg naar Nederland, een foto volgt tzt :)
Little_Bear schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Hierbij wat foto's van de geplaatste Erisin ES5860P in mijn Meriva:

(...)

Zoals je kunt zien sluit de onderkant niet helemaal aan op de console, maar dit heeft te maken met nog iets te weinig ruimte voor de kabelboom aan de ISO-connector aan de achterzijde.. daar ga ik wat aan doen zodra de externe microfoon geplaatst wordt.
Een bekend probleem, ik heb mijn OEM-radio ook pas enkele weken (bijna 12 jaar na productie) geleden goed geplaatst. Ik heb een paneel onder het stuur losgehaald (twee torq-schroefjes) en toen kon ik ineens bij de kabelboom. Zachtjes naar achter begeleiden als je de radio aandrukt (y)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-04 11:51
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:

Bestelling/Levering:
Ik heb de unit op dinsdag 27-03 besteld via de Xtrons Webwinkel van AliExpress. Hiervoor heb ik bewust gekozen i.v.m. de Birthday Promotion. Om vanuit een magazijn in Europa te laten verzenden moet je voor aanschaf contact opnemen met de verkoper. 3 dagen later op 30-03 is de bestelling bij mij thuis afgeleverd. Naast de headunit heb ik ook de OBD02 Adapter en een extra externe Microfoon (MIC002) bijbesteld. Uiteindelijk heb ik na wat onderhandelen en (paypal wisselkoers) voor de totale bestelling €298,55.-betaald

Het pakket was keurig en goed bescherm verpakt in een standaard doos van dik karton. Hierin zat een nette gebrandmerkte doos van Xtrons met daarin, onder een dikke laag tempex verscholen, de headunit en diversen. De unit en bijbehoren zijn van uitstekende bouwkwaliteit en lijken mij niet onder te doen voor een reguliere merkradio.

Overigens is het pakket vanuit (of via, maar dat betwijfel ik) Duitsland verzonden.

Installatie:
De installatie in mijn VW Polo 6R was een eitje (paasweekend :P ) het verwijderen van de oude radio en het plaatsten van de Xtrons headunit zal zo ongeveer 15 minuten in beslag genomen hebben. Dezelfde tijd ben ik ongeveer kwijt geweest voor het netjes wegwerken van de externe microfoon en de GPS antenne.

De GPS antenne heb ik buiten zicht linksvoor onder het dashboard bevestigd. De externe microfoon heb ik heel netjes kunnen wegwerken links naast de stuurkolom zodat deze niet opvalt maar toch dicht bij de bestuurder zit.

Mede omdat ik een Apple gebruiker ben en weinig tot geen ervaring had met Android ben ik met het installeren, uitzoeken en uitproberen van de software en diverse apps, zonder dat ik er erg in had, iets langer bezig geweest. Toen ik na een goeie 3 uur spelen met het apparaat maar eens een testritje wou maken, bleek dat de accu van de auto leeg was |:( . Nadat ik deze overgestart had was dat probleem ook weer verholpen.

Gebruik:
Ik ben erg te spreken over de snelheid en het gebruiksgemak van de unit. Ik kan zonder haperingen makkelijk meerdere apps laten draaien, het swipen tussen verschillende homescreens, het openen en sluiten van apps gaat allemaal erg snel en doet zeker niet onder voor mijn iphone 7 of ipad air.

Omdat ik zelf niet erg bekend was/ben met Android was het op het voor mij nog wel even uitzoeken hoe android werkt en waar de diverse instellingen te vinden zijn. Ik neem aan dat dit voor een doorgewinterde android gebruiken geen problemen oplevert.

De FM radio werkt uitstekend. Een goed signaal en het is makkelijk om zenders te vinden en op te slaan. Ook bewaard hij zendernamen. Wel had de RDS weergave van mij iets groter gemogen en ook vindt ik het uiterlijk van de app niet heel erg sexy. Maar omdat ik deze toch nooit op de voorgrond aan heb staan en de app in het homemenu er wel goed uitziet en ook van daaruit te bedienen is, is dit geen issue voor mij.

Verbinding via Wifi:
Wanneer ik mijn auto op het garagepad heb staan is deze niet meer dan 4 meter verwijderd van mijn router en zit er slechts 1 buitenmuur tussen de router en de unit. Toch is de downloadsnelheid niet meer dan 10Mbps. Tot een 15/20m afstand blijft deze verbinding wel stabiel. Dit is een prima snelheid om apps te downloaden, te updaten of om mijn spotify playlist te downloaden. Maar het downloaden van de offline maps van de navigatieapps duurde hierdoor wel erg lang. Echter wanneer ik mijn iphone verbonden heb met hetzelfde wifinetwerk,hiermee een hotspot maak en vervolgens met de unit verbinding maak met de hotspot, haal ik wel een respectabele downloadsnelheid van 70Mbps.

Apps:
Vooralsnog heb ik wat basic apps geïnstalleerd; flitsmeister, navigatie, Spotify, Foxsports, Ziggo Go, etc. Deze weken allemaal prima, snel en zonder problemen. Wel zou ik nog 1 app willen uitlichten; ondanks dat de helderheid van het scherm te dimmen is, vind ik op de laagste stand, in het donker echt nog te fel. Hiervoor heb ik de app: Night screen gedownload. Met deze app kun je heel eenvoudig het scherm nog een flink stuk verder dimmen tot bijna zwart aan toe. Mocht er iemand nog tips hebben voor andere leuke en nuttige apps dan hoor ik het graag.

Navigatie:
Naast bovengenoemde apps heb ik afgelopen weekend ook een aantal navigatie apps uitgeprobeerd:

Google Maps:
Werkt uitstekend. Nadeel is dat ik wel telkens een hotspot moet maken wanneer ik niet thuis naast de router geparkeert sta. Een kleine handeling maar toch een nadeel ten opzichte van de apps met offline kaarten.

Here WeGo:
Vond deze app een van de minderen. Stem haperde vaak of sprak zinnen door elkaar en heb zelfs een keer gehad dat hij zo ineens alle route-instructies achter elkaar op ging lezen.

TomTom Go:
Prima, duidelijke kaarten en instructies, maar wel de duurste.

Syntic:
Zit er prima uit, duidelijke instructies, offline kaarten en slechts €15.- voor een Lifetime abonnement met
Europa + Traffic

Waze:
Niet mijn ding en ook hier geen offline maps.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de app van Syntic en het lifetime abonnement van €15.- afgesloten. Daarnaast heb google maps nog als alternatief laten staan.

OBD02 Adapter:
Naast de Headunit heb ik ook een OBD02 Adapter besteld. Voor een tientje leek het me wel leuk om dit eens uit te proberen. De installatie was eenvoudig: inpluggen, verbinden met Bluetooth en de Torque app openen. Echter voor mij als leek op het gebeid van autotechniek en mechanica had dit evengoed in het chinees kunnen zijn. Het enige wat vooralsnog interessant was dat hij bij het onderdeel foutencodes aangaf dat alles prima in orde was. Wellicht dat ik in de toekomst mij hier eens een keer in zal verdiepen of dat het van pas komt wanneer de auto wel problemen geeft.

Externe Microfoon:
De externe microfoon is wel een echte aanrader! Om het verschil te testen tussen het geluid met of zonder externe microfoon heb ik deze op de 2e dag maar eens losgekoppeld. Wanneer de auto stilstaat voldoet de interne microfoon prima. Ook tijdens het rijden ben je nog wel verstaanbaar maar moet je toch een flink stuk harder praten ook werkt de stembediening van het apparaat dan niet altijd even goed. Met de externe microfoon aangesloten werkt dit beter dan dat ik ooit eerder in een auto heb ervaren. Glashelder geluid, geen rijgeluiden of echo als de radio te hard aanstaat en op een normale toon praten werkt prima . En (ja, ik heb het echt geprobeerd) de spraakbediening werkt zelfs goed als ik fluister. Ook hiervan was de prijs zo ongeveer een tientje en is daarmee wat mij betreft een Nobrainer!

Nog doen/Uitzoeken:
Bij de headunit is een kabel met 3 USB uitgangen meegeleverd. Deze moet ik nog aansluiten. In mijn auto zitten standaard geen USB porten. Wel zijn er diverse mogelijkheden waar deze geplaatst kunnen worden. Overigens ben ik de USB-poorten enkel nodig voor het opladen van de telefoons, met Spotify, de FM radio, draadloze verbinding met iphone en de SD-ingangen heb ik voldoende mogelijkheden voor het afspelen van muziek en data. Ik ben van plan om een aansluiting als deze te bestellen en te monteren. Hier zal ik mij binnenkort een keer in moeten verdiepen.

Zoeken en uitproberen van diverse leuke en nuttige apps.

Ook wil ik nog uitzoeken of ik bepaalde apps standaard kan opstarten. Bijvoorbeeld: navigatie op de voorgrond, FM radio of Spotify en Flitsmeister aan op de achtergrond.

Tot nu toe werkt de headunit van Xtronics werkelijk uitstekend en voldoet deze boven mijn verwachting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L6DfTztl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xTAAdcXl.jpg

• niels j
  • Laatst online: 05-12-2025
namo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:
Bedankt voor je uitgebreide review! Ik heb afgelopen vrijdag een soortgelijke Xtrons geinstalleerd in mijn Audi. Ik heb vrijwel dezelfde ervaringen als jou. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de installatie zo simpel/probleemloos zou verlopen. Alleen mijn cd-wisselaar is niet meer te bedienen. Maar om eerlijk te zijn is de cd-wisselaar voor mij sowieso al compleet overbodig door de aanwezigheid van Spotify, Youtube, SD en usb-stick. Na het doorlezen van het forum en je review heb ik een paar vragen:

Weet iemand of het mogelijk is om (het uiterlijk van) het FM-radioscherm te veranderen?
Ik zie dat alle nieuwe PX5-radio's hetzelfde FM-scherm hebben, dus wellicht zijn er anderen die hier een oplossing voor hebben gevonden. Ook ik vind het scherm van de FM-radio niet bepaald sexy. Het sluit ook niet aan bij de rest van de menu's.
Afbeeldingslocatie: https://xtrons.co.uk/media/catalog/product/cache/4/thumbnail/500x380/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/e/te697p_4_.jpg

Alternatief: Goede radio-app?
Alternatief is om een radioapp te installeren. Ik heb al een aantal radio-apps (myTuner, Radio FM, Digital Radio) geïnstalleerd en meteen weer verwijderd. Deze apps zijn niet echt geschikt voor het 1024*600 scherm. Heeft iemand goede suggesties voor een radio-app?

Telefoonlijst koppelt niet?
Via de "bluetooth-knop" kom ik in een menu waar je een telefoonnummer kan intoetsen, maar mijn contactenlijst is/wordt niet gekoppeld. Ik zie op mijn telefoon en de Xtrons-unit ook niet de mogelijkheid om de telefoonlijst te koppelen. Ik ben bij andere auto's gewend dat mijn contactenlijst wordt overgenomen zodra je met bluetooth de telefoon aan de radio koppelt. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoonweg niet mogelijk dat de Xtrons-unit via bleutooth je contactenlijst koppelt?

Ik zag dat in dit forum al eerder de vraag is gesteld, maar ik zag nog niet een antwoord.
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:04:
Ik ben ook in het bezit van een android radio aangekocht via aliexpress.

- Contactpersonen lijst telefoon
mijn lijst van mijn contactpersonen krijg ik langs geen kanten toegevoegd.
Via Google,gmail,..... acounts
Bied dit niet echt een oplossing
Heef iemand hier ervaring mee want dit stoort mij wel enorm!

• namo_h
niels j schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:20:

Telefoonlijst koppelt niet?
Via de "bluetooth-knop" kom ik in een menu waar je een telefoonnummer kan intoetsen, maar mijn contactenlijst is/wordt niet gekoppeld. Ik zie op mijn telefoon en de Xtrons-unit ook niet de mogelijkheid om de telefoonlijst te koppelen. Ik ben bij andere auto's gewend dat mijn contactenlijst wordt overgenomen zodra je met bluetooth de telefoon aan de radio koppelt. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoonweg niet mogelijk dat de Xtrons-unit via bleutooth je contactenlijst koppelt?

Ik zag dat in dit forum al eerder de vraag is gesteld, maar ik zag nog niet een antwoord.

[...]
Bij mij is dit wel gelukt. Hoe precies weet ik niet meer omdat dit meteen in 1x gelukt is en ik er verder geen aandacht meer aan besteed heb. Waarschijnlijk "gewoon" op de volgende wijze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XSxjWrV.png

Of kijk hier eens (Vanaf pag.11)

• namo_h
Ik heb gisteren deze USB aansluiting in het dashboardkastje gemonteerd.

Installatie was makkelijk. Een kwestie van het opvulknopje vanachter het kastje eruit drukken. USB aansluiting erin drukken en de kabel naar de radio leggen en aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/QPWJ4J3

Echter wanneer je een kabel aansluit kan het dashboard kastje nog maar net sluiten (lees: hij sluit niet goed aan maar blijft wel dicht). Dus eigenlijk moet het dashbordkastje openstaan wanneer ik een USB aansluit. Prima wanneer ik alleen in mijn auto zit en mijn telefoon wil opladen. Maar lastiger wanneer ik een medepassagier heb die dan de hele rit het deurtje tegen zijn knieën heeft.

Mede omdat de Xtrons 3 USB aansluitingen heeft, ben ik dan ook nog op zoek naar nog enkele alternatieven om USB aansluitingen bij te plaatsen. Nu heb ik boven de radio nog een ongebruikt knopje die eenvoudig te vervangen is. Weet iemand waar ik een USB aansluiting kan vinden die hier precies inpast?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/T59Od

Een eventuele andere mogelijkheid zou naast de 12V sigarettenaansteker zijn. Hier zijn ook nog 2 loze dopjes. Echter heb ik deze nog niet eenvoudig los kunnen krijgen en moet hiervoor wellicht e.e.a. van het dashbord gedemonteerd worden.

Verwijderd

Beste Tweakerboys,

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een paar vragen over mijn Android radio. Ik heb vorig jaar in juni ongeveer een Android radio gekocht, het goedkope model via Carjoying. Na hem ingebouwd te hebben en helemaal blij te zijn merkte ik na een paar dagen dat de gps fix niet helemaal lekker zit. Kort gezegd hij heeft dan gewoon geen verbinding. Sinds ik hem heb allerlei apps geprobeerd en ook het een en ander doorgelezen op fora, maar ik ben niet al te kundig op dat gebied, dus een hoop taal komt bij mij totaal niet binnen.

Ik ben inmiddels wel op de hoogte dat ik niet bepaald een snel model heb, maar hier moet toch een oplossing voor zijn? Het is reuze irritant om soms echt 10 min te wachten of iedere keer die gps data te refreshen.

Dit is de staat van mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/111qfj8.jpg

Ik las ook dat er een hoop mensen zijn die voor ze android 6 hadden (dus android 5.1.1 draaiden) eigenlijk geen problemen hadden, is het dan mogelijk om daar naar terug te gaan? Of kan ik een ander systeem zetten op de mijne, wat ik hierboven ergens las? Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen.

Ik gebruik voornamelijk Waze, Flitsmeister, Spotify en Netflix.

• namo_h
letscode schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:34:
Interessant topic!
Ik zit wat te azen op de Xtrons PB88UNVP naar aanleiding vande positive verhalen hier voor in mn polo 6r uit 2013.
Wat ik alleen nergens terug kan vinden is hoe hij omgaat met parkeersensoren (achter in mijn geval). Die zijn van VW zelf, geen after market inbouw.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe ziet het eruit op het display?
Ik heb hem zelf ook ingebouwd in een Polo 6R. Bij achteruitrijden gaat het beeld op zwart (of je moet een achteruitrijcamera hebben). Wanneer je een obstakel nadert komt er een afbeelding van je auto in beeld en wordt hierop met groen/geel/rood aangegeven hoever welke sensor van het obstakel is verwijderd. En de piepjes werken natuurlijk ook nog gewoon

Nu met plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SFRtnLG.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door namo_h op 01-05-2018 10:25 ]

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-02 09:28
YoGi_Berra schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Helaas kan je niet switchen tussen de in- en externe mic. Dit is alleen hardwarematig mogelijk. Hierbij moet je de interne mic uitschakelen (oftewel openschroeven :Y) ).

Dit is een universeel probleem. Heb zelf nog niet echt een oplossing gevonden, behalve dan wat hierboven staat.
Thanks.

Ik kreeg van Joying zonet te horen dat je automatisch de interne mic gebruikt als je geen ext hebt ingeplugd.
Ik dacht slim te zijn, en met een verloopstekker van 2.5mm naar 3.5mm mijn bestaande microfoon te kunnen gebruiken. Maar dit werkt dus niet.
Van de week dus maar de nieuwe microfoon doortrekken.

Zo ziet hij er in iedergeval nu uit :D. Alles werkt naar behoren. En ik ben eigenlijk verbaasd over de bouwkaliteit en de geluidskwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/et28PS/IMG_2550.jpg

• Maarten00
  • Laatst online: 19-04 12:59
Heb net gisteren mijn Xtrons DAB+ antenne op het raam geplakt.
De meeste guides die ik gevonden heb zeggen dat je hem zo hoort te plakken:
Afbeeldingslocatie: https://www.carcommunications.co.uk/image/data/dension/dab-r/antenna%20picture.jpg

Ik vond het een beetje lelijk om hem aan de bestuurderskant te plakken, dus ik heb hem omgedraaid en aan de passagier kant geplakt. Hij zit bij mij dus 'op de kop', het leek mij dat dat verder niet uit zou moeten maken voor de ontvangst.

De ontvangst is helaas al zoals ik verwacht had, belabberd. Ik rijd elke dag van Doetinchem naar Apeldoorn, ik merk dat hij het in de stad vrij goed doet, maar daarbuiten is het al snel slechter en eigenlijk grotendeels helemaal geen ontvangst.

Ik ben nu van plan om deze antenne te gaan bestellen en plaatsen in de hoop dat het dan beter wordt:
https://www.ebay.com/itm/...ccc69c:g:y84AAOSwNsRZ3ZLL

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04 18:41

n0ss

⭐⭐⭐

Ben niet zo erg thuis in hardware specifiek voor android radio's en ben er na het lezen van deze topic nog niet over uit.

Kan een van jullie mij vertellen of onderstaande hardware goed is? qua gebruik en eventuele mods/support ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pStjmyJ.png

https://www.seicane.com/2...l-rearview-camera-s161010

Ben dus op zoek naar een Android 8, Octa core met 4GB ram voor een VW Golf 7 (dus met frame).

Hoor het graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door n0ss op 31-05-2018 11:50 ]

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

player-x

Disruptive by design

Heb zitten zoeken maar kan niks uitvinden, lijkt wel of er nergens over gesproken wordt in reviews, maar nemen deze units ook functies over van ingebouwde fabrieksradio's om de onboard computer te bedienen.

Mijn radio heeft 3 knoppen om functies te selecteren, plus 4+1 cursors en OK knoppen, kan je deze knoppen simuleren op deze units?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sQj35za1tmW402KFS1cKyWNd/full.jpg

Ik heb wel in een filmpje gezien dat er melding van de auto worden weergegeven, maar nergens iets gelezen over het overnemen van de knoppen, niet dat mijn computer zoveel functies en informatie heeft en geeft, maar toch.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• robvandenhoogen
  • Laatst online: 11-04 16:23
Heb mijn PX5 met DSP vrijdag binnen gekregen. Heb wel nog 60,- import kosten moeten dokken :s
Besteld bij androidautoshop.com

Contact met shop is altijd een antwoord binnen 24 uur. Echter heeft het wel 5 dagen geduurd voordat ze de unit opstuurden.

Zat stevig verpakt, meer meer als voldoende kabels er bij.

Had de unit eerst aangesloten met de Canbus kabel. Echter viel mijn unit hierdoor na 10 minuten uit.
als deze uitgevallen is is deze ook niet meer aan te zetten. Je moet dan eerst de sleutels 1 minuut van het contact halen. hiernaar gaat hij weer 10 minuten aan.

Hier op volgend het zooitje maar eens aangesloten met de andere mee geleverde kabel, Dit geeft beter resultaat. De unit blijft nu netjes aan tijdens het rijden, Alleen schakelt deze direct uit wanneer de sleutel uit het contact gehaald word. Hierdoor heb ik elke keer een long boot. (+- 10 / 15 seconden)

Na even gespeeld te hebben met het systeem kan ik zeggen dat de DSP zijn werk goed doet. Radio geeft prima geluid af, en na een beetje gespeeld te hebben met de equalizer werd het alleen maar beter.
Aan opties heb je niets te kort op deze radio's.
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/eStczd
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/fxaUCy

Zit momenteel dus nog met wat probleempjes, wellicht dat jullie nog wat tips hebben,

#Unit valt direct uit als je de auto van het contact haalt.
#Wifi lijkt zichzelf soms uit te schakelen
#Unit blijft niet aan bij gebruik canbus kabel. (al is dit geen must, gebruik zonder canbus is geen probleem voor mij)

Say Whut?!

Verwijderd

@Jacques112

net even getest.

https://ibb.co/eE2cQT
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/eE2cQT

chrome op mijn android radio.
chrome op desktop weergave gezet.
en vervolgens met de telefoon de gr link scannen.

en zoals je via de link ziet, geen probleem

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 19:55 ]

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-03 18:39
Jacques112 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:08:
[...]

Ik zie dat je de auto op wifi hebt, en hoe is je telefoon dan verbonden?
Met hetzelfde wifi netwerk?

Op de een of andere manier, zal je radio toch verbinding moeten maken met de whatsapp verbinding van je telefoon. Kan dat dan via BT?

Ik heb namelijk geen 4G module erop aangesloten
Net in hetzelfde netwerk wifi krijg ik ook dit

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/htBqUo

[ Voor 8% gewijzigd door Jacques112 op 22-06-2018 20:21 ]

• Maarten00
  • Laatst online: 19-04 12:59
De USB receiver heb je altijd nodig. De antenne die bij mijn Xtrons zat is helaas niet zo goed, ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.sinatec.com/userdata/artikelen/dab-inner-stem-plak-antenna-1pcs_25607_1_G.jpg

Daarom heb ik de antenne waar jij naar linkte er bij besteld, maar dan op eBay, en met twee adaptertjes erbij zodat de aansluitingen op mijn Xtrons radio passen. De USB receiver van Joying gebruikt deze aansluiting ook (SMA i.p.v. SMB), of de FM stekker van Joying DIN of Fakra moet zijn weet ik niet, bij Xtrons is het dus Fakra.

Ik heb hem over een week of 2 binnen, en dan moet ik hem nog inbouwen. Ik laat wel even weten of het wat is!

• robvandenhoogen
  • Laatst online: 11-04 16:23
yoshmite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Naar deze zit ik ook te kijken. Hoe is de geluidskwaliteit? Is radio ontvangst ook goed? Dubbele tuner?
Radio signaal is prima. heb zelf geen DAB+ maar gewoon FM. Standaard antenne. Over het bereik kan ik weinig uitlaten, aangezien ik in de middle of nergens woon. Zover ik de radio functie heb gebruikt, heb ik hier geen problemen mee ondervonden. Nu ben ik zelf geen held, met het afstellen van de EQ, maar tot in hoeverre ik hiermee ben gekomen, kan ik je vertellen dat er een top geluidje in zit. (Note: Dit is wel in combinatie met een Blam relax set & Mediamarkt subwoofer, aangesloten op een Groundzero ISO versterker)

De geluidskwaliteit vind ik super. Zie afbeeldingen voor instel mogelijkheden met DSP.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/hJT8qT

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/gnZRc8

En het final resultaat: Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/ePPgAT

Say Whut?!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Vanuit het Toyotatopic werd ik hiernaar verwezen, vandaar een cross post:
Heb inmiddels de laatste paar pagina's hier gelezen en ik raak wel enthousiast!

Aanleiding:

Mijn Tomtom is aan vervanging toe. Ik vind het niet fijn om mijn telefoon als Tomtom te gebruiken, dus ik wil weer - of een PNA of een nieuwe radio.
Nu las ik dat Tomtom zijn Pna's meestal in september tijdens de IFA aankondigt en de 5200 is inmiddels bijna 2 jaar oud. Als het een Pna wordt, wacht ik september af.

Maar nu zie ik op Aliexpress ook enorm veel goede reviews over een vervangende inbouwautoradio.
Er zit al android 8 op, als je wilt een 1,6GHz octacor (for whats it worth) 4GB RAM en 32 GB rom etc. De stuurwielbediening schijnt dan niet meer te werken, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Overwegingen:
Ik ben van plan nog wel een jaar of 3-5 met deze auto door te rijden.
Een andere Tomtom zou een jaar of 5 mee moeten gaan en kan ik meeverhuizen naar een andere auto.
Zo'n inbouwunit ziet er wel erg strak uit :)

Nieuwe TT zal rond de 300 euro zijn, maar een androidradio ook.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8H4b0x3QydeJk43PUq6AyQpXai.jpg

Iemand ervaring met zoiets of overwegingen waarom ik dit wel/niet zou willen?

Ik heb nu een parrot, zou die overbodig worden? Hoe is de geluidskwaliteit bij dit soort units?

Hoi!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-02 09:28
skiantblutch schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Rode en gele omwisselen???
ik heb de camera laten aansluiten. in achter mijn radio is het geconnecteert zoals door de leverancier aangegeven.
Als jij mij kan helpen dit issue wel op te lossen. ben ik je dankbaar kerel.
Dat is het probleem met de documentatie van de leverancier. Die gaan er vaak van uit dat je een statisch scherm gebruikt voor een camera. Niet een scherm+camera die getriggerd wordt door het in de achteruit zetten van de auto.
Waarschijnlijk is jouw camera aangesloten op een constante 12v+ kabel.

Wat jij moet doen is de + kabel van de camera en een 'reverse/back' wire aansluiten op de + kabel van je achteruit-rij verlichting. De - kabel van je camera sluit je uiteraard aan op de - kabel van je achteruitrij verlichting.

Je AV kabel lijkt goed aangesloten te zitten (meestal heb je maar 1 AV-in ingang op je unit, in het geval van een joying zit de ingang aan de kabelboom).

De genoemde 'reverse' wire trek je samen met je AV kabel vanuit de camera door naar je headunit.
Deze sluit je aan op de reverse/back trigger kabel van je iso stekker.
In mijn geval (joying) is dit een oranje kabel met een labeltje 'back' er aan.

Als dit gedaan is dan wordt je camera alleen aangezet wanneer je de auto in zijn achteruit zet. Doordat je die triggerwire hebt aangesloten weet je unit ook dat de camera aanstaat en zie je op je unit wat de camera ook ziet :)

Nu het geval dat je unit het geheugen of de instellingen niet vasthoudt. Dit kun je verhelpen door de rode kabel en gele kabel van je ISO stekker om te wisselen. Dus doorknippen en gekruist aan elkaar te solderen of met connectors weer te verbinden. Dit kan het verschil bij de meeste auto's maken.(Volgens mij kan je die van Joying zelfs gewoon omwisselen zonder te knippen).

Misschien helpt dit fotootje nog een beetje:

Afbeeldingslocatie: https://www.joyingauto.com/pub/media/magefan_blog/3-7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Timpieturner op 06-07-2018 10:39 ]

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Eerlijk? Die gasten zijn echt duur. Ali heb je ws al de helft (maar kans op import), op amazon zal je dezelfde gok onder de 400 al vinden, dit is volgens mij gewoon een Xtrons.
(dit zijn btw oude modellen met software updates van 6.0 naar 8.0).
helaas is mn seat een hele moeilijke auto om een passende voor te vinden, daar een rsn/radio met van die voetjes niet past als het goed is

zie mn dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://www.google.nl/search?biw=1366&bih=635&tbm=isch&sa=1&ei=D9tgW9HFNMWjkwXd0ZuYDg&q=seat+leon+5f+dashboard+radio&oq=seat+leon+5f+dashboard+radio&gs_l=img.3...4979.5699.0.6406.6.6.0.0.0.0.50.233.6.6.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.RxGqT8JKlXM#imgrc=k6i33cFVbcGJ4M:

gaat om een seat leon 5f 2014

wellicht kunnen jullie me helpen een te vinden

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:57:
[...]

helaas is mn seat een hele moeilijke auto om een passende voor te vinden, daar een rsn/radio met van die voetjes niet past als het goed is

zie mn dashboard:

[afbeelding]

gaat om een seat leon 5f 2014

wellicht kunnen jullie me helpen een te vinden
fixed:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/gFnUVuXaRqg/maxresdefault.jpg

Ik ben benieuwd hoe je evt de boordcomputer functies kan overnemen die je nu kan instellen via de 'oude' radio. Ik heb nog niet gezien dat een Android radio deze functies overneemt.

• Seltaeb
  • Laatst online: 02-03 22:57
Dank voor je antwoord!

Dit is dashboard met radio:
Afbeeldingslocatie: https://i51.photobucket.com/albums/f363/Seltaeb/Auto/radio_ford_focusII.png

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 14:19
Seltaeb schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:45:
Dank voor je antwoord!

Dit is dashboard met radio:
[afbeelding]
nah! precies daar kan dus deze in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KoTptyWuC6YbxQUT7eXaLgus/full.jpg

Gekocht bij de (beruchte??) AA shop, maar vast wel ergens anders ook te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 14:25 ]

Verwijderd

Hallo,

Ben nog op zoek naar een radio voor mn seat leon 5f 2014.
Het zou er zo een moeten zijn, zoals onderstaande, daar alle andere niet passen qua ruimte en voorkant helaas

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/OFX3uTz
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/mw77y1k

Ik heb de volgende eisen:
Dab+
4G/3G mogelijk(geen vereiste)
Wifi(eis)
Mogelijkheid voor externe microfoon
Android 8
Octacore 4gb /32gb
Mogelijkheid om hardeschijf van 500gb aan te sluiten
Stuurbediening, bandenspanning, parkeersensoren en overige werkend via canbus.
Carplay/Android auto
Offline navigatie(geen harde eis, zou wel fijn zijn)
Fatsoenlijk geluid
Bluetooth

Heb de volgende merken bekeken:
xtrons
joying
pumpkin
ownice
joyous
witson
danziger
daisaita
Seicane
A-Sure
GS
KGL
Hot Audio
Erisin
Funrover
Alwinner
REAKOSOUND
Zeepin
Zeniss
GBtiger
HIPZO
MongWead
Navivox

Wie heeft per model advies en tips?

Heb de volgende gevonden die passen voor mijn auto:
https://www.witson.com/di....html?id=2716955603928512
https://www.witson.com/di....html?id=2698494103389632
https://goo.gl/EyvLpz
https://goo.gl/1DrcQb
https://goo.gl/TSvjSm
https://goo.gl/7K4JiF
https://goo.gl/weJ51d
https://goo.gl/64pMkp
https://www.caraudiolimbu.../cal-v5570-android-8-0-0/

Nu wil ik het liefste via een website met paypal betalen.
Heb wel al kleine 900 dingen via ali gekocht, maar ivm garantie enz doe ik liever veilig.

Hopelijk kan iemand me helpen
Alvast dank!

Budget:
Maximaal 500 icl invoer en garantie

mvg J

• Frenz64
  • Laatst online: 22-04 08:33
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/937/42945047265_7accf60d5f_n.jpg

Hier alvast eentje met werkende camera, zal morgen ff wat meer piccies maken.
Als je goed bij je achteruitrijlicht kan, qua stroom, dan valt het best mee. De kwalliteit van het beeld is niet briljant, maar gegeven het feit dat ik 'm er gratis bijkreeg, valt het alleszins mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Frenz64 op 04-08-2018 22:45 ]

• Frenz64
  • Laatst online: 22-04 08:33
Maar 1 foto gemaakt tijdens het monteren: plus en min van de camera naar het achteruitrijlicht:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/854/43147133574_62181d4260.jpg

De camera zit geschroefd op één gat van de kentekenverlichting en één nieuw geboord gat, weliswaar wat off center, maar dat weet de bestuurder :+ . De AV en de stroomkabel van de camera lopen onder de kentekekenhouder via een uitgeboord gat van diezelfde houder naar binnen.

De rode signaalkabel die bij AV in zit, moet dus achter bij op de plus van het achteruitrijlicht en bij de radio aan de daarvoor bestemde kabel. Die geeft het signaal aan de radio dat de auto in de achteruit staat en moet overschakelen naar de camera.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/934/42960398085_c799eb5910.jpg

Bijna vergeten en met het hogere tweak-gehalte: het draadloos oplaadstation in de armsteun. Het moet nog iets mooier afgewerkt worden en de toplaag is nu geschikt voor m'n S7, maar er komt er ook een voor de S8 van zoonlief2, zoonlief1 mag z'n Moto G5plus aan de usb uit het dashboard kastje hangen.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/940/42962031995_ef1389ac35.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Frenz64 op 05-08-2018 19:17 ]

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-04 21:15
He,

Ik rijd al een poosje een Auris Hybride uit 2010, heb een standaard W53848 radio/cd speler met bluetooth. Dit werkt redelijk goed, maar ik ben eigenlijk opzoek naar een android headunit. Ik zag op dit topic ook een auris voorbij komen, met een mooi perfect passende headunit, echter kwam ik bij deze persoon ook een kabelboompje tegen, welke anders is dan in mijn auris.

Het lijkt wel of de standaard radio/cd speler een andere kabelboom gebruikt dan de touch and go.

Ik kan het eigenlijk niet echt vinden wat ik moet hebben... Iemand hier welke mij op weg kan / wil helpen? In mijn vorige auto (mazda) had ik een PX3 apparaat, besteld via Eonon. Deze beviel mij redelijk, nu lijkt mij een PX5 natuurlijk het mooiste.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/AZTJE1wKhKVtEbW-HPGyfZdjz6bSH5agBU094Ko-Pz2LIgsXOnb7ho9SAfHzaKCZL5VESvssIKdxgJKCLtjglcgoJGOP5FwiQ2nvpEExSUnbskx8qwyHmc1Knn6YYpb_w04IsmRPJ4K2aN1XeDisOsAoNFyl1ArjAhoI5kRsQSxQnEyUEFoeUWrfNCN53TAUU-6dgqFnAHP-lZG4syqEMxh5kUHeQUcQ52RyOQTEiiZEYXtLmPKl_QG_1Eggi7aV58xvWXkZ4oFfS2jUpAIFzFoHU_FzgtJ4zzz3c_m370txE9isPQlgY_2mnaJGcpJYzVdtmsGiFDjLVpSCxZLncQMKsaph1F0UOyaLk1n18_rm_3BIhnOglx7sDydQMS1htvxbdUD5ZDY21384zXKCihMbGe5g9BmB6M4xk-aNzpaNwXMpZWIS9Oq5vFEt_4R9xh5nAL3h0mVMfX8FOplY-gYUotIzLmI8TkIzg-2BaE4oN6hW5CVHRZqKAN56AjGyVR64AT2sAbsKwBejXK7VGCDTjpBKQZL6pl3EgK-PbAOGl9tQgVzB6OFo7bA7fsTLO8YSIoYEMRxlNt9_IHg0DKSdrv6URkhBje-EzkMh=w742-h418-no

Alvast bedankt!

[ Voor 58% gewijzigd door cmderks93 op 21-08-2018 19:43 ]

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het kriebelt bij mij na het lezen van dit topic toch ook wel een beetje en die Aliexpress sale is toch wel heel aantrekkelijk :P
Iemand enig idee of deze Xtron past in een Opel Astra H Sport? Ik vraag dit namelijk omdat de console die de verkoper laat zien als geschikt model, afwijkt van de console die ik heb in m'n auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5kk6WV3IChOpmkZeAoOk7twa/full.jpg
Links mijn console (cd50), rechts Aliexpress console (cd30?) (let niet op de verhoudingen, beide foto's zijn iets anders genomen).

Wat zijn de ervaringen hier trouwens van het max volume van de Xtrons? Ik zie dat de nieuwe units op 48 watt zitten (2 watt minder dan de meeste normale middenklasser headunits). Zijn het echte watts of gaat e.e.a. al snel vervormen op hogere volumes?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@michael077 als ik het topic zo mag geloven zijn er meer issues met VAG- auto's en contact uit. Bij mijn vorige Opel had ik dit probleem ook op een simpele 1din radio en toen was het een kwestie van de draad met de geschakelde spanning omdraaien met de constante spanning, maar zo simpel zal het wel niet zijn bij jou.

Weet iemand trouwens of deze Xtron uitgangen heeft voor een externe versterker? Want ik zie in onderstaand schema bij nr.12 wel een een RCA uitgang voor een subwoofer versterker, maar zijn die RCA nr.11 (rear out R) en nr.14 (rear out L) nu high output uitgangen? Of zijn deze ook gewoon geschikt als uitgang voor een reguliere externe versterker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R3ltDD0U4nLm6dnJdwU3ZMqe/full.jpg

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• JasonXGaming2
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-04-2020
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:33:
Ik heb een vraagje en hoop hier wat vriendelijke kerels te vinden die me kunnen helpen. Deze week ga ik een 2dehands scirocco gaan halen van bj 2012. Nu zit daar zo ren rns510 in maar met defect (geel) scherm. Ik vermoed namaak. Ik ga er sowieso een nieuwe insteken maar welke raden jullie me aan? Prijs max 500 eur. Volledige touchscreens vind ik wel mooi maar dat moet allemaal gewoon vlot werken.(zoals een recente gsm bv) ik ga voornamelijk volgende gebruiken;

-netflix
-spotify
-navigatie
-radio

Ik zelf gebruik een iphone en die apple carplay is wel leuk maar hoeft niet.

Voor mij is het wel heel belangrijk dat stuurbediening en parkeersensoren zeker evengoed werken. Ook ben ik vanplan een camera bij achteruit rijden te installeren.

Welke rade jullie me aan en past deze dan gewoon?
Ik heb sinds vorige week een 9” Android radio en werkt prima in mijn Golf 6.
Stuurbediening werkt;
WiFi via hotspot werkt;
Netflix, Ziggo werkt;
Navigatie apps werken;

Kortom een super ding.

----------------------------------
Enige wat ik graag zou willen is de originele GPS antenne aansluiten op de radio i.p.v. de meegeleverde GPS antenne. Niet dat die slecht is, maar de originele is toch wat sterker.

Kan iemand zeggen hoe dit te regelen is?
----------------------------------
Edit: ik lees dat er een aantal mensen zijn die een goede en nette (maar ook betaalbare) radio zoeken. Ik kan deze aanraden! Ik zal er later nog foto’s bij zetten. Ik kan hem ook inbouwen voor je in de buurt van Den Haag..:)
Verder is de prijs voor deze Android €235,- gewoon via mij te bestellen...:)

Gr Jeroen

Ik hoop dat de foto's zo werken:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kB8qK9/IMG_2668.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/e8hHz9/55941486932_DEA997_FF_CE6_B_4_D23_932_F_E9_C860_B8_F6_AE.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dD0LK9/IMG_2669.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/f2o7z9/IMG_2673.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door JasonXGaming2 op 26-09-2018 17:25 ]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

Roytoch

Nietes

Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een Saab 9-3 2008, waarin al een aftermarket Kenwood radio was ingebouwd. Deze heb ik eruit gehaald en vervangen voor een Joying. Heb nog getwijfeld om gewoon een Kenwood/Pioneer te halen maar die zijn zo beperkt in functies dat dit wel echt beter is.

Maar! Probleem. Aansluiten ging eenvoudig door gewoon dezelfde ISO aansluitingen in het kabelharnas van Joying te leggen. Alleen: de audio is heel erg luid. Met de soundmix allemaal op 10%, en het volume op 3 (van 36!) is het te doen, maar wel met veel ruis. De auto heeft al versterkers voor en achter, dus mijn aanname is dat de Joying het geluid over de 'Joying-stekker' altijd versterkt, en twee versterkers achter elkaar is no bueno.

De oplossing zou dan moeten zijn om de tulpaansluitingen/RCA achterop te gebruiken. Ik heb daarvoor van een ISO verlengkabel en wat oude tulpjes een verloop gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hUNulBnllZMDspRQKsQ9VVKH/thumb.jpg
Klik voor groter

Alleen nu ruist, popt, zoemt, en fluit alles als een malle. Nog erger als de auto start, en nóg erger als er toeren gemaakt worden. Het volume is wel een stuk normaler (it's something...). Dit is dus alleen met RCA aangesloten, niet met de normale Joying stekker.

Ik heb eigenlijk een aantal vragen:
  1. Heeft iemand een Joying met een externe versterker?
    - Is dat dan met RCA aangesloten?
    - En wat is ingesteld bij de AMP settings? Er zijn er namelijk 2... zowel in factory als in sound-menu.
  2. Ik lees dat het een probleem kan zijn (is) met de accu/dynamo die stoort. Heeft iemand daar ervaring mee?
  3. Is de radio zelf voldoende goed geground of hebben mensen hier nog extra massakabels gelegd/aangesloten?
  4. Vooral uit nieuwsgierigheid omdat dit allemaal nieuw voor me is: waarom stoort de radio niet als ik de ingebouwde versterker gebruik?
Ik hoop dat iemand een beetje in hetzelfde schuitje gezeten heeft en wat adviezen heeft!

[ Voor 3% gewijzigd door Roytoch op 15-10-2018 17:30 ]

Welles

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

Roytoch

Nietes

mathias82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Dat was bij zijn vorige radio (Kenwood) toch ook het geval? Of bedoel je het kort stukje draad tussen de ISO connector en de RCA stekkers?

@Roytoch : Sluit eens een GSM/Tablet aan op de RCA connectoren en kijk eens wat dat geeft.
Ga ik doen, thanks! Inderdaad, de vorige radio was ook met de iso-stekker aangesloten. Ik heb handleidingen doorgeplozen van de kenwood en heb het idee dat dat onversterkt geluid doorgeeft / kan geven via de ISO. In de handleiding wordt continu over pre-amp gesproken terwijl er geen RCA stekkers op de achterkant te vinden zijn.

De plug die ik zelf heb gemaakt blinkt niet uit in schoonheid inderdaad, vanavond maak ik er betere tulpstekkertjes op. Ik ga ook testen met een ground loop isolator ertussen, wellicht helpt dat. Bovendien ben ik nog op zoek naar een manier om de radio te aarden buiten de al bestaande aarddraad in de iso-aansluiting, maar ik twijfel of dat veel toevoegt.

Op de oude radio zit een klein boxje tussen de 12V continu radio en stekker. Ik heb het vermoeden dat dat ook bedoeld is ter ontstoring, maar er staat precies niks op qua typenummers of iets anders om het te herkennen. Ik heb wel getest met deze ertussen zetten, maar dan gebeurt er niet zoveel qua ruis. Dus ik weet nog niet wat dat boxje doet :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vb1kIwsXHBo6CMjtSS11pesa/thumb.jpg
Klik voor groter

Thanks beiden voor jullie reacties. Ik ga verder testen!

Welles

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:56
Sharule schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:06:
[...]

EU/RU Magazijn CDZ8060 2g android 8.1 auto dvd-speler voor VW polo golf passat tiguan skoda yeti superb rapid voor skoda gps navi
https://s.click.aliexpress.com/e/c1hstnZI

Deze heb ik besteld, als je 2din aansluiting hebt moet je maar kijken naar VAg groep compatible radio's van ca 2004 tot 2012. Dan zit je goed.
Maar wss heb jij die standaar single din radio? Makkelijk om te bouwen naar 2din hoor. Google maar eens.
Ik heb dit ding er in zitten, volgens mij is de complete module een 2din, maar ik twijfel..

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gN37rL/3-17932640-0-19-dbb009e6ad607fed564a25fc3b6984037e86f6bd-2-1539428332.jpg

Qua voorkant zou ik zeggen dat dit de module is: https://www.ebay.co.uk/it...35153B-2007-/111734630116

Ik had inderdaad al gezocht op de VAG groep compatible modellen, heb er wel wat mooie tussen zien zitten. Ik hoop dat ik er zo eentje uit kan zoeken en een frame kan bestellen, maar ik heb de auto nog niet thuis staan en hoopte er vast een te bestellen zodat ik hem ook vrijwel meteen om kan bouwen, maar het feit dat ze bij die VAG radio's allemaal over de RCD of RNS radio's hebben, begon ik te twijfelen..

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Asterion schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Dat zou normaal allemaal hetzelfde moeten zijn. ISO-stekkers of quad-lock
Haal je radio er eens uit en je ziet het rap
Dank voor je reactie

Ja, ik was :+ bekend met ISO stekkers vanuit het verleden, de aansluitingen lijken hierop. Niet 100%, maar een heel eind heen.
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1uqBeIXXXXXbCXXXXq6xXFXXXV/222094519/HTB1uqBeIXXXXXbCXXXXq6xXFXXXV.jpg

Dit kon ik niet zo snel terug vinden als ene bepaald type ISO aansluiting, vandaar dat ik zoekende ben. De huidige bekabeling vervangen zou ook lastig worden, vrijwel nergens zitten meer tags op of aan. In dat opzicht zou wat werk erin steken geen kwaad kunnen :/

• miniplaat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Hallo allemaal,

na wat uitzoekwerk en het zoeken naar genoeg tijd heb ik gisteravond mijn Xtrons PB78MWTP voor het eerst aangesloten in mijn Golf IV. Alles lijkt mooi te werken, radio is mooi vlot, al merkte ik wel dat de bediening van mijn telefoon over bluetooth (in de mediaspeler) redelijk wat vertraging heeft. Misschien dat dit aan de player ligt, maar met vorige radio's was ik toch een meer "instant" reactie gewend. Nu krijg je de neiging om een tweede keer de toets in te drukken. Ik zal eens kijken of dat met andere players beter gaat.

Na een functionele test wilde ik de radio in het dashboard schuiven, echter lijk ik hier inbouwlengte tekort te komen.. Ik heb het één en ander nagemeten en nu lijkt het alsof de stekkers aan de achterkant van de radio tegen het inbouwframe komen.. Kan het zijn dat ik deze achterkant weg moet halen (als in: eruit zagen?) Iemand hier die dit toevallig al heeft gedaan in zijn Volkswagen Golf MK IV?

Het gaat om het volgende dwarsstukjes waar de stekkers tegenaan komen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yV7fDlS.jpg

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-04 08:13
Ik heb ook een Android radio gekocht voor mijn Mazda 6 (2009)
Ik heb een er 1 met een PX5 board met de volgende specs.
Octacore Coretex-A53 @ 1.5Ghz
4GB DDR3 RAM
32GB iNAND

Android 8.0
HD IPS multitouch scherm

Mijn ervaring is dat de Unit erg snel is en fijn werkt. Bij levering had ik geen goede GPS ontvangst, maar door het vervangen van de GPS antenne was dat snel opgelost :)

hier wat foto's
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/56cQhig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtly18W.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door proditaki op 02-11-2018 11:26 . Reden: gepruts met plaatjes en thumbnails :P ]

PSN: proditaki specs

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-04 08:13
Asterion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:22:
@DragonFly , @aran

Bedankt voor de info.

Momenteel gebruik ik FCC Car Launcher, die heeft een 'google maps' widget welke ik zeer handig vind omdat hij ook de maximum snelheid weergeeft.

Bestaat zo'n widget ook apart? Ik kan er namelijk geen vinden en in de bekende navigatie apps is dit niet beschikbaar.

Ik zal me eens toeleggen op de custom rom..
Is het daarna gemakkelijk om eventueel terug te gaan naar de stock rom?
Ik gebruik zelf car launcher (de betaalde pro versie)
https://play.google.com/s...com.autolauncher.motorcar
deze heeft in het midden een rondje waar je verschillende dingen kunt laten weergeven, snelheid/klok/weer etc.. (waar nu -27 graden staat)
misschien is dat wat?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/reD3Rhm.png

[ Voor 3% gewijzigd door proditaki op 02-11-2018 11:44 ]

PSN: proditaki specs

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

HaTe

haat niet

Hebben alle PX5 radio's dezelfde functies? Ik had eerder deze gekocht, maar vind hem toch niet goed in de auto passen. Wil hem nu vervangen door deze.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1VgQNoZjI8KJjSsppq6xbyVXad.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB18_vPHamWBuNjy1Xaq6xCbXXaE.jpg
Wat ik bij de Joying niet zie is ondersteuning voor mirrorlink, wat mij gewoon een software functie lijkt?

Ook neem ik aan dat de Joying connector hetzelfde is als die van de oude radio (Hizpo)? Ik heb namelijk al een canbus kabel op bestelling bij Hizpo, welke ik dan uiteraard op de Joying wil aansluiten.

Andere vraag, klopt het dat de luidspreker uitgangen dubbel zijn? Deze zitten in de joying/iso kabel, maar ook als tulp stekkers op de radio.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 30-11-2018 21:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:28
Tha_Warlock schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:36:
[...]

Ik heb ook een Honda Civic , en een Joying radio.
Ik zie dat je al een andere radio ingebouwd hebt dus je hebt al de benodigde kabels , het is gewoon oude eruit en nieuwe erin maar je moet wel kijken voor je stuurwielbediening dat je deze kabel hebt https://www.dynamicsounds...html?search=CTMULTILEAD.2

Op de joying radio zit er op de iso stekker ook key1 en key2 deze sluit je gewoon aan alsook de ground wire

Bij mij gaat de knop Mode op het stuurwiel niet , ik kan deze niet toewijzen , als ik er te lang op duw dan verander ik tijd en datum op het schermpje ( staat in midden boven )
Geluid en tracks gaan wel
Heb je deze kabel ook in NL gevonden?

Zie overigens dat de key1 en key 2 aansluiting ook op 1 van de kabels zit die joying heeft meegestuurd. Zou ik 'm dan wel nodig hebben? Heb zaterdag afspraak om in te bouwen namelijk en wil niet dat bljkt dat ik 'm toch nodig heb.

Afbeeldingslocatie: https://www.joyingauto.eu/media/catalog/product/cache/c687aa7517cf01e65c009f6943c2b1e9/4/g/4gb_2_din_gps_android_auto_car_radio_stereo_replacement_12.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door GroeneThee op 06-12-2018 15:36 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

HaTe

haat niet

Is er hier iemand die weet hoe je een Canbus decoder aansluit op een Joying radio als je geen kabelboom hebt?

Ik heb wel een kabelboom, maar van het verkeerde merk. Moet dus wat kabeltjes omleggen. Joying support lijkt niks van mij te begrijpen helaas..

Ik wil dus weten, hoe de kabels van de Canbus decoder connector naar de joying connector lopen.

edit:
Ik vermoed dat het zo zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TTpGcVnahbENHC9n9I6qsL2n/full.png

Als ik af ga op afbeeldingen dan lijkt de roze draad gelijk te zijn aan tx en de bruine aan rx. Als ik dan bij de joying kabelboom kijk die ik heb, dan is dat key2 resp. key1.

Kan iemand dit bevestigen? Dit is wel het meest logisch ook, maar ik vind het gek dan Hizpo het anders doet, die heeft namelijk een aparte aansluiten voor RX en TX.

[ Voor 48% gewijzigd door HaTe op 13-12-2018 23:47 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Ik heb sinds een maand een Funrover radio in mijn Outlander. Het is een variant met Canbus vanwege de originele versterker.

Er zijn twee zaken welke nog opgelost moeten worden:

Na 6 dagen de auto niet gebruikt te hebben is de accu leeg. Ik heb alleen de mogelijkheid om de radio in standby te laten gaan (default) of power off (dan duurt het 35s om op te starten). Er is geen delay mogelijkheid. Na 3 dagen standby was de accu nog niet leeg. Wat is een normaal verbruik in standby modus?

In de opties van de radio heb ik de mogelijkheid 'CAN box upgrade'. Ik heb geen idee wat het doet en kan er online ook niks over vinden. Wat gebeurt er als ik dit doe? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JvEmiKDOGJ0YkQBzVZTygmAJ/thumb.jpg

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:42
lampie1979 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:37:
Ik heb volgens mij last van de battery drain. Auto accu is volledig leeg na 2 weken stilstaan. Nog meer mensen met dit probleem? (Passat 2007)
Geen idee, maar omdat ik het van meer mensen las (ook bij andere auto's) heb ik bij het inbouwen van de radio in mijn Citroën C1 een schakelaar geplaatst in de constante plus. Als ik de auto langer dan een paar dagen niet gebruik zet ik die schakelaar om waardoor de radio gegarandeerd geen stroom meer trekt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WIngsVol.jpg?1
Pagina: 1 2 3