Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

netwerkkabel door een muur krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb recent mijn eigen pc in elkaar gezet en het ging me vrij makkelijk af. Het enige probleem dat ik nu heb is internet. Ik wil graag kabel in plaats van wifi vanwege de zware games die ik speel. Ik had toevallig een gat door de muur naar de router en ik wil deze graag gebruiken.
Het probleem is dat ik de rj-45 niet erdoor krijg. Ik heb dus wat gegoogled en heb besloten dat ik een netwerkkabel zal kopen en afknippen om hem nadat ik hem door het gat heb weer aan alkaar te zetten. Ik heb nu alleen geen flauw idee welke internetkabel daar het meest geschikt voor is(cat5 of cat 6). is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij een goede kabel van 30 meter kan aanbevelen.
.
De overige spullen zoals de rj-45 en utp tang heb ik trouwens al.

alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-12-2016 22:25)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Het belangrijkste verschil tussen Cat kabels is de maximale bandbreedte die kan worden behaald met de kabel.

zijn vele soorten netwerkkabel, de meest gebruikte netwerkkabels zijn CAT5E en de CAT6 kabel. zie hieronder een vergelijking van de types Cat.

CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s 100mhz
CAT6- Snelheden tot 1000 Mbit/s - 250mhz
CAT6A - Snelheden tot 10000 Mbit/s - 500mhz
CAT7 - Snelheden tot 10000 Mbit/s - 10 Gigabit kabel - 1000mhz

Zie het als een autoweg. Hoe meer banen (mhz) op de weg, hoe meer auto’s (data) elkaar kunnen passeren. Dit terwijl de snelheid(Mbit/s) hetzelfde blijft.

In principe kan met beide kabels een snelheid van 10/100/1000 Mbit worden behaald (max. 1 Gbit), vooral bij langere afstanden is het echter aan te raden om te kiezen voor Cat6 of 7, omdat deze gegarandeerd een snelheid van 1000 Mbit (1 Gbit) halen.

kijk bijvoorbeeld op allekabels.nl voor een cat 6 of 7 kabel.

http://www.allekabels.nl/...9293/uutp-cat6-kabel.html

[ Voor 50% gewijzigd door HKLM_ op 12-12-2016 20:57 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Het belangrijkste verschil tussen Cat kabels is de maximale bandbreedte die kan worden behaald met de kabel.

zijn vele soorten netwerkkabel, de meest gebruikte netwerkkabels zijn CAT5E en de CAT6 kabel. zie hieronder een vergelijking van de types Cat.

CAT5E - Snelheden tot 1000 Mbit/s 100mhz
CAT6- Snelheden tot 1000 Mbit/s - 250mhz
CAT6A - Snelheden tot 10000 Mbit/s - 500mhz
CAT7 - Snelheden tot 10000 Mbit/s - 10 Gigabit kabel - 1000mhz

Zie het als een autoweg. Hoe meer banen (mhz) op de weg, hoe meer auto’s (data) elkaar kunnen passeren. Dit terwijl de snelheid(Mbit/s) hetzelfde blijft.

In principe kan met beide kabels een snelheid van 10/100/1000 Mbit worden behaald (max. 1 Gbit), vooral bij langere afstanden is het echter aan te raden om te kiezen voor Cat6 of 7, omdat deze gegarandeerd een snelheid van 1000 Mbit (1 Gbit) halen.

kijk bijvoorbeeld op allekabels.nl voor een cat 6 of 7 kabel.

http://www.allekabels.nl/...9293/uutp-cat6-kabel.html

[ Voor 50% gewijzigd door HKLM_ op 12-12-2016 20:57 ]

Cloud ☁️

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: Wikipedia: 2.5GBASE-T and 5GBASE-T dus het is te adviseren om Cat6 te leggen aangezien er al sprake is van moederboard-fabrikanten die op (high-end) gaming-boards ook al 10Gbit NIC's monteren.

Niet dat je dat nu allemaal nodig hebt maar wie weet stuurt KPN over 2 jaar ineens 3Gbit over glasvezel; dan zou het wel fijn zijn als je ook 3Gbit mogelijk op je PC kan krijgen (mits je dan een correcte netwerkkaart koopt).

Just my 2 cents en dank aan Toevoegen 2.5 en 5Gbase-T als netwerksnelheid

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Downloader_NL schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:47:
Bij langere afstanden (>55 m) biedt Cat6 juist geen enkel voordeel. Zowel Cat5e als Cat6 garanderen 1 Gbit/s tot 100 meter. Voor kortere afstanden is Cat6 wel mooi omdat het 10 Gbit/s ondersteunt, maar het lijkt erop dat je de kabel eenvoudig kunt vervangen, en kun je net zo goed voor de goedkoopste gaan. Let vooral op dat je geen CCS of CCA koopt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Dit gaat over netwerken en daarvoor hebben we... Netwerken

Move OH -> NT

Inhoudelijk - lees je ook eens even hier in:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Een kabel afknippen en door een muur heen trekken is niet bepaald net of 'best practices' als het op betrouwbaarheid aankomt. Je doet er beter aan een stugge kabel door de muur te trekken en wandcontactdozen aan beide zijden te monteren, dan korte patchkabels van muur naar PC of muur naar router/switch.

Oslik blyat! Oslik!