Toon posts:

Videobewerking... P4 of AMD+DDR ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me is van plan een nieuwe pc te bouwen,die voornamelijk gebruikt gaat worden voor videobewerking.
Wat is hiervoor een beter systeem :
P4
of
AMD met DDR ?

Verwijderd

Lees dit draadje eens!

Verwijderd

Topicstarter
ja weet het..ben lui (zondag he ;) )

maar in bovenstaand draadje hoor je alleen maar AMD tegenstanders vs Intel tegenstanders.
Had liever iets van een review gezien,dus een daadwerkelijke test ofzo.
Ikzelf kies ook liever voor AMD (zie sig),maar als je veel aan videobewerking doet,zou ik me best voor kunnen stellen dat de P4 een betere oplossing is (mede door het 800Mhz Rambus-geheugen)...

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40
denk toch dat de p4 beter is of misschien dual p3 niet iets voor je met paar scsi schijfjes eraan hangen

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-03 21:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gaan we flame ofzo?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Hangt er van af hoe lang de bak mee moet, als hij snel afgeschreven moet zijn zou ik de Athlon nemen (op dit moment sneller en goedkoper), alstie langer mee moet zou ik voor een PIV gaan omdat de PIV beter kan presteren dan een Athlon als de software PIV ondersteund, deze software is er nu nog (bijna) niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 18:02
Ik ga me niet in dit soort testen verdiepen, maar ik geef je dit te denken: P4 of Athlon, het is allemaal verschrikkelijk snel, al is de ene iets sneller op dit vlak dan de ander, snel zullen ze alletwee zijn met videobewerken. Blijft over de prijs; met videobewerken is veel ram erg leuk, maar veel RDRAM is prijstechnisch niet leuk. Volgens mij kun je dan beter voor een DDR-SDRAM of SDRAM based systeem gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik ben het met abbanon eens, je kunt voor 600,- piek al 1.5gyg 133mhz aan ram erin gooien. Want volgens mij is bij videobewerking hoeveelheid belangrijker dan snelheid.

Ik zou btw wel iets meer betalen en voor merk ram gaan.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 23:45 schreef funksngrooves het volgende:
Ik ben het met abbanon eens, je kunt voor 600,- piek al 1.5gyg 133mhz aan ram erin gooien. Want volgens mij is bij videobewerking hoeveelheid belangrijker dan snelheid.

Ik zou btw wel iets meer betalen en voor merk ram gaan.
Bijna geen speld tussen te krijgen..
Ook hangt de het type kaart heel erg af van prestatie..
Maar geheugen is wel het belangrijkst.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik denk dat met videobewerking het heel belangrijk is dat je een stel snelle hdd's hebt en veel geheugen. Het maakt weinig uit of er nou een 1,4 Amd of 1,5 Intel in zit.

Neem een 10k rpm scsi hdd of 2 ata 100 schijven in raid 0. En pleur er 512 mb ram in en je hebt een heerlijke systeempje voor videobewerking.

Aangezien rdram duurder is dan ddr of sdram was ik voor een Amd systeempje gegaan. Natuurlijk is de videobwerkings kaart zelf ook belangrijk, maar dat is natuurlijk logisch.
Pagina: 1