Videobewerking: AMD of Intel?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Welke processor kan ik hiervoor het best gebruiken, AMD of Intel?
Heb ik om, niet al te professioneel (=duur), video te bewerken echt een kaart nodig zoals de Miro DC10+ of heb ik genoeg aan wat software en een videokaart met TV-in en Video-out, zoals de V7700 van Asus? :?

Verwijderd

De eerste vraag: go for Intel -> koop een goedkoop dual processor plankje en gebruik windows 2000 (of linux, maar dat heeft helaas nog niet zoveel professionele editingsoftware).

Wat de kaart betreft, gebruik een aparte kaart voor het opnemen van filmmateriaal, niets is zo onhandig als een tv-in/tv-out oplossing...

Verwijderd

Go for AMD (950) !!! Hij is echt stukken sneller met het renderen !!!:9~

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je geen bakken met geld aan een dual ding wil uitgeven.. Neem AMD.. meer proc voor hetzelfde geld... ;)

• Gash
Het moet inderdaad niet te duur worden, dus blijkbaar is AMD een goede keus.
Wat is verstandiger: een eenvoudige videokaart en een Miro DC10+ (ong. Fl. 500,-) of een Asus V7700 met video in/out voor ong. Fl. 740,-???

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

AMD 1 Ghz + 256 MB + KT7-RAID + 2x30GB Seagate Barracuda + LG Flatron monitor + Miro DC1000 + Ati Radeon

dan heb je eeh vliegensvlug systeempje....mag wel wat kosten toch?

Zeer geschikt voor video-editing etc.

...dus geen intel maar AMD voor je video-bewerking!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:25

Erw

Intel
Amd is ook goed maar gewoon voor erg zeare berekeningen is een Intel P3 altijd nog beter
Games ga dan voor een AMD!

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Gash
Ik had zoiets in gedachten, kost Fl. 4550,-:

AMD Thunderbird 1Ghz
Coolermaster cooler 1,2GHz
ASUS A7V mainboard DMA100
256Mb Sdram PC133 intern geheugen (2x128Mb)
Maxtor 20,4Gb 7200rpm DMA100
Maxtor 30,7Gb 7200rpm DMA100
Asus V7100 AGP 32Mb GF-2 Pure
Miro DC10+ videobewerkingskaart
LG 52speed CD-romspeler
Soundblaster 128PCI soundcard
E-tech 56k intern modem PCI
Edimax combi netwerkkaart PCI
3,5" 1,44Mb Sony diskdrive
Logitech cordless desktop
Aopen HQ08a Blue Fulltower 300Watt
Philips 17" monitor type 107s21 Lightframe

(inderdaad 2 harde schijven...) Niet slecht dacht ik zo....... :):)

Verwijderd

als je een video in/out kaart wil,matrox!

Verwijderd

AMD rocksss, INTEL Suxxxxxxxxxxx

• easydisk
  • Laatst online: 21:35
neem 2 dezelfde HD's kan je ze eventueel later in een riad hangen.
Verder zijn IBM hd's (7200/2MB cache) sneller dan de door jouw gekozen Maxtor HD's

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hangt ervan af of de software die je gaat gebruiken SSE support heeft. 3DMax gaat ca 40% snellero op een Athlon. Je kunt dan beter een 1,2Ghz Tbird nemen ipv een dual PIII lijkt me.

Als Premiere SSE support heeft dan gaat-ie misschien wat sneller op een PIII. Ook dan kan een Athlon qua price/performance nog beter zijn (voor de prijs van een PIII-800 koop je een Tbird 1000).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 19 december 2000 16:09 schreef SirCommieBastard het volgende:
AMD rocksss, INTEL Suxxxxxxxxxxx
Onderbouw dat geschreeuw ook eens!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Gash
Dus eigenlijk is er weinig met dit systeem mis als ik het goed begrijp.....? :)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
kun je niet beter een raid kaartje er bij nemen of een Abit mobo met raid?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik zou voor een amd tbird 1,2ghz gaan, kun je lekker klokken voor die prijs zou je anders een p3 900 hebben ofzo.

En uiteraard veel en goed geheugen, zoiets als infineon of als je meer geld kunt besteden mushkin ofzo.

En dan zou ik een abit pakken, die is qua geheugen snelheid volgens mij sneller dan een msi of asus, en ik denk dat je dat hard nodig hebt met 3d max.

Van de videokaart heb ik niet echt verstand daarvoor.

Maar ik 3dmax en andere progjes ook, en het gaat verdomd lekker op mijn tbird900@1000 en 256mb infineon 133mhz op een msi en geforce2mx

Verwijderd

Oh ja en een 2* gelijke IBM schijfjes uiteraard.

• Bigs
  • Niet online
Wat dachten jullie van een Pentium 4? :)

Verwijderd

pentium4 1,5ghz word er uitgeblazen door een tbird1200mhz en kost veeel te veeeel geld.

• Gash
Da's allemaal wel mooi, maar voor degene voor wie dit systeempje is, is Fl. 4550,- al een hele hoop geld......

• IceStorm
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dan neem je een 900, of iets kleinere schijven.. Hangt er maar vanaf hoeveel performance je ECHT wil...

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 16:03 schreef Gash het volgende:

AMD Thunderbird 1Ghz
LG 52speed CD-romspeler

Niks mis mee volgens mij :) casefannetje nog misschien :+ .

Ik kan wel zeggen live ipv 128 etc etc etc maar zo als het daar staat ... :D

Verwijderd

ik zou wel een ati radeon nemen ipv die geforce, want die heeft toch een stuk betere beeldkwaliteit als een geforce (2).
verder is het een zeer leuk systeem

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Klippy

Still Game

Op dinsdag 19 december 2000 16:03 schreef Gash het volgende:

AMD Thunderbird 1Ghz
LG 52speed CD-romspeler

Nu niet zo zeuren, dit is een prima systeempje, ook voor videobewerking.
Had ik dat maar :P
Gewoon doen dus.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Gash
Een andere geluidskaart heeft toch niet echt zin, of wel? :?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

de DC10+ doet het niet in Windows 2000 !!! :(

Pinnacle wil gaag dat je een DC30 aanschaft en schrijft geen drivers voor die kaart onder Win2K

Verder is de CPU niet zo belangrijk. Je kan beter meer geld uitgeven aan een Snelle HDD

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• chemistone
  • Laatst online: 06-12-2025
AMD is sneller in adobe dan intel, kijk alleen even goed uit met welk mobo je neemt.
Als je een digitale camera hebt, dan zou ik een studio DV nemen. Heb niet het complete verhaal gelezen, dus mischien overbodig.
Check voor mobo's ook even het gebruikersforum van pinnacle:
webboard.pinnaclesys.com
Wordt je vaak een stuk wijzer van. Er is ook een nederlandstalig forum, maar daar weet ik het adres niet van.

• Klippy
  • Laatst online: 23:09

Klippy

Still Game

Een andere geluidskaart heeft toch niet echt zin, of wel?
Niet voor videobewerking, nee.
Dan kan je het beste niet zo'n goeie nemen, dat scheelt weer wat CPU belasting.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Gooi die DC10+ weg en neem een ATI Radeon ViVo.

• yGiDoRp
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

Op dinsdag 19 december 2000 20:30 schreef oppertweaker het volgende:
Gooi die DC10+ weg en neem een ATI Radeon ViVo.
Haha ja, das precies wat ik ook ga doen. En ook een P3 800.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17
Die tv-in/tv-out speelgoedjes vallen in het niks bij een DC30 kaart van miro. Als je echt serieus aan videobewerken denkt zou ik geen andere kaart kunnen aanbevelen.

De DC10+ is eigenlijk maar een simpel kaartje voor de vooral NIET veeleisende videobewerker.....:)

Verwijderd

Ik heb zelf die Maxtor 20,4. Is een goeie HDD, maar de IBM's zijn beter. Ik weet alleen niet of die IBM's (30**** serie) wel te krijgen zijn op 7200 rpm en 20 Gb. Maxtor is voor die schijf anders ook een optie. Die 30Gb de IBM nemen.

De editingkaart, MiroDC10+ heb ik ook, een hele goeie, maar geen DV, alleen (s)vhs. Anders moet je een DV kaart hebben. Zijn ook van Miro, zelfde prijs ongeveer. (www.pinnaclesys.com )
Met een simpele VI/VO op een standaard VGA kaart, heb je niet voldoende aan -> magere kwaliteit. Meer heb je ook niet nodig. Die dure kaarten zijn wel iets uitgebreider, maar vooral duurder door de software. (En dat heb je vast nog wel liggen >:) :Y) )

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Dan kan je het beste niet zo'n goeie nemen, dat scheelt weer wat CPU belasting.
...i think it's the otherway arround...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 14:48 schreef Erw het volgende:
Intel
Amd is ook goed maar gewoon voor erg zeare berekeningen is een Intel P3 altijd nog beter
Games ga dan voor een AMD!
Nee, AMD heeft een 40% snellere FPU (Floating Point Unit) unit dan Intel, newbie ofzo?

Verwijderd

De proc maakt niet zoveel uit. Ik heb hier gewerkt met een celeron 2-600@900 en een miro dc10+ en dat werkte prima. Al met al zal een snellere proc altijd fijner zijn, maar je moet bepalen waar je je geld aan wilt besteden. Als je een compleet systeem moet kopen zou ik gewoon voor een snelle duron gaan (uiteraard overklokken).
Wat je in ieder geval in de gaten moet houden is dat de miro dc10+ alleen onder win95, win98, win98se en winME ondersteund wordt. Als microsoft met die windows9x ossen gaat stoppen dan zal miro wel met een driver voor win2000 enzo gaan komen.
De dc30+ heeft op dit moment alleen het voordeel dat je het geluid niet via de geluidskaart hoeft te sturen zoals bij de dc10+ maar direct aangesloten kan worden op de dc30+ EN omdat de dc30+ flink duurder is (1200,- tegen 450,-) wil miro de dc10+ geen concurrent laten worden van de dc30+.
Vroeger waren er nog wat synchronisatie problemen met de dc10+ omdat het geluid via een andere device binnenkomt, maar met de huidige drivers is dat probleem opgelost.

Als je het budget wilt houden koop een 2ehandsje dc10+ bij ibazar (kosten ze ongeveer 275,- tot 300,-). Dat heb ik ook gedaan en werkt prima. De dc30+ is voor een 750,- 2ehands te krijgen als je toch persee onder een niet win9x systeem wilt werken.
Laat al die andere video-in en uit kaartjes astublieft uit je systeem. Miro is the way to go wat kwaliteit betreft.

succes.

• Gash
Dat zijn de adviezen waarop ik zit te wachten! :) :)

• garp
  • Laatst online: 12-02 13:01
Toch zou ik een RAID-controllertje kopen als ik jou was. Zeker als je toch al van plan bent 2 identieke hdd's te halen. Da's een stuk rapper in RAID 0.

Verder lijkt het me een lekker systeempje.

• actieman
Op dinsdag 19 december 2000 21:04 schreef ParagonEnschede2 het volgende:
Ik heb zelf die Maxtor 20,4. Is een goeie HDD, maar de IBM's zijn beter. Ik weet alleen niet of die IBM's (30**** serie) wel te krijgen zijn op 7200 rpm en 20 Gb. Maxtor is voor die schijf anders ook een optie. Die 30Gb de IBM nemen.

De editingkaart, MiroDC10+ heb ik ook, een hele goeie, maar geen DV, alleen (s)vhs. Anders moet je een DV kaart hebben. Zijn ook van Miro, zelfde prijs ongeveer. (www.pinnaclesys.com )
Met een simpele VI/VO op een standaard VGA kaart, heb je niet voldoende aan -> magere kwaliteit. Meer heb je ook niet nodig. Die dure kaarten zijn wel iets uitgebreider, maar vooral duurder door de software. (En dat heb je vast nog wel liggen >:) :Y) )
nee in IBM 75xgp DTLA serie niet :(
wel de 15gb versie http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=8674
15GB, 7200rpm, 2mb cache en udma 100 :P
2 van die schijfjes is erg snel in RAID :9~

anders neem je voor grote opslag een 60gb 5400rpm schijf van maxtor erbij, is niet snel maar wel lekker groot.

I’m not like the OTTERS

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Ik zou voor AMD gaan vanwege de hogere FPU en een Matrox G200 marvel, de g400 marvel heeft geen hardware matige mjpeg decoding, de g200 wel.

EDIT : evt. een firewire kaart voor digitale videobewerking

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Nou, ik zou iig gaan voor de Abit KT7 100 RAID i.p.v. de Asus en daar dan 2 gelijke schijfjes op zetten in RAID.

Ik zou toch een SB Live! nemen i.p.v. de gewone 128. Paar tientjes meer, maar veel beter (praat uit ervaring;))

Verder is het een topsysteem!!:)

Verwijderd

Heb ook ergens gelezen dat je je DC10 kunt upgraden naar DC30 doormiddel van speciale drivers
zie hier voor meer info plugins.members.easyspace.com/dll.htm

Verwijderd

nee dat kan niet. De dc30 heeft een interne audio chip die de audio behandelt. Je kunt wel een dc10 naar dc10+ of een dc30 naar een dc30+ upgraden. Wat daar precies het verschil tussen is weet ik nog steeds niet. Maar doet er ook niet echt toe als je zelf al de dc10+ hebt.
Wat betreft hardeschijven.. Je hebt geen raid nodig om videobewerking te kunnen doen.
Mijn maxtor 40+ 30 GB is snel zat (1,5x zo snel als nodig, nodig is sequentieel 6MB/sec schrijven).
Alle wat betere 7200 rpm schijven van dit moment halen dat prima. IBM gpxwhatever75, Quantum lm maar ook de al wat oudere maxtor 40+ doet het prima.
Raid is niet nodig en zonde van het geld als je puur videobewerken wilt doen. Besteed dat geld liever aan een hele grote hardeschijf of meerdere grote hardeschijven.

Verwijderd

Ik zeg ga voor intel, de meeste editing systemen lopen op intel en dat zal niet voor niets zijn. Bij het renderen zal het met normaal werk niet veel uitmaken want dan ben je alleen maar afhankelijk van je hd('s) TENzij je natuurlijk zware filters eroverheen gooit ... maar dat doe je voornamelijk in het begin (spielerij)
Als je 3d programma's erbij gaat betrekken zeg ik ja, - NT met een dual systeem..

Maaaja waar hebben we het over !!
de beste man koopt een dc10 en heeft het over video editen, een dc10 loopt al goed op een pentium 200 !! laat staan op een whatever 900 of 1000mhz.

have fun.

• actieman
yep die 45 GB ibm 75xgp DTLA is waarschijnlijk ook wel genoeg.

AMD Thunderbird 900 Mhz (475 piek)
Super Orb (60 piek)
ASUS A7V mainboard DMA100 (450 piek)
256Mb Sdram PC133 intern geheugen Cas2 (2x128Mb) (480)
Ibm 45GB 7200rpm DMA100 (550)
Asus V7700 GF2 GTS pure ? (600 piek)
Miro DC10+ videobewerkingskaart (450)
LG 52speed CD-romspeler <- Geen DVD? (115)
Guillemot MUSE (80)
E-tech 56k intern modem PCI (50)
Edimax combi netwerkkaart PCI <- kenniknie :?
3,5" 1,44Mb Sony diskdrive (40)
Logitech cordless desktop (175)
Aopen HQ08a Blue Fulltower 300Watt (254)
Iiyama Visionmaster Pro 17" 411 A705MT (als je toch 19" wilt -> VM pro 450) (740)

Zoiets moet snel en zeker goed genoeg zijn voor videobewerken en is een heel mooi systeempje voor ca 4500/4750 pieken...

I’m not like the OTTERS

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Op dinsdag 19 december 2000 20:24 schreef chemistone het volgende:
AMD is sneller in adobe dan intel,
Volgens mij was de AMD 1Ghz net zo snel in Adobe als de 600Mhz PIII er zijn ook een stuk of wat benchmarks voorbijgekomen iets met dat Adobe optimized is voor SSE(2)
ik kon niet zo snel de echt benchmarks vinden

Verwijderd

p200 doet het wel maar dan moet je wel flink langer wachten voordat je filmpje met extra muziek en muziek effecten en geknipt, titeltje e.d. klaar is om af te spelen of de files klaar zijn. p200 of een p900 zal zeker een factor 3x langer wachten zijn.
p800 of p900 is niet zo'n groot verschil..

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op donderdag 21 december 2000 00:53 schreef DJEEDUB.com het volgende:
Ik zeg ga voor intel, de meeste editing systemen lopen op intel en dat zal niet voor niets zijn. Bij het renderen zal het met normaal werk niet veel uitmaken want dan ben je alleen maar afhankelijk van je hd('s) TENzij je natuurlijk zware filters eroverheen gooit ... maar dat doe je voornamelijk in het begin (spielerij)
Ja tot het moment dat je bij jezelf denkt laten we van onze video eens een (S)VideoCD maken of MPG2'tje om op CD te bewaren (of weg te geven) dan is het toch bijzonder handig als je een SNEL systeem hebt, dan praat je namelijk wel gauw over een paar uur verschil...

Optimized for Intel kan een argument zijn maar we hebben het hier over een unviverseel systeem, en je kan op het ogenblik 200MHz meer halen bij AMD dan bij Intel op het moment (voor dezelfde prijs dan), en er zijn niet zoveel situaties waarin het optimzed zijn voor SSE het wint van 200MHz meer als we het over de verglijking Athlon/P3 hebben

Laat maar.. .

Verwijderd

tip, kijk eens op :
http://www.sharbor.com/products/PINI5010001.html
Er staat hier en op wat gelieerde paginas
leuke informatie.
Ik heb trouwens ook de DC10+ op mijn verlanglijstje.

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 20:55 schreef dominator het volgende:
Die tv-in/tv-out speelgoedjes vallen in het niks bij een DC30 kaart van miro. Als je echt serieus aan videobewerken denkt zou ik geen andere kaart kunnen aanbevelen.

De DC10+ is eigenlijk maar een simpel kaartje voor de vooral NIET veeleisende videobewerker.....:)
Daar ben ik het redelijk mee eens. Ik betwijfel of Asus7100+DC10 beter is dan een 7700deluxe (met video in/out).

Ik heb zelf een Matrox Marvel, en ooit dacht ik "kom, doe eens een 6800deluxe"...
Maar dat werkt dus helemaal niet onder NT, en geeft slechtere resultaten met video bewerking.

(Die Marvel is ergens tussen de DC10 en de DC30 in te schatten) Als je echter serieus video wilt bewerken, moet je er toch ook rekening mee houden dat de lengte van een Hi8 cassette niet op volle resolutie opgenomen kan worden op die manier.

AVI filmpjes (dat is het formaat waar je mee te maken hebt, al heet het anders, Mpeg, quicktime, of wat dan ook, maakt niets uit eigenlijk)..
.. kan maar 2Gb groot zijn, en op max resolutie(Hi8) heb je dan maar een half uur video.

Als je meer in lengte van het filmpje wilt, moet je waarschijnlijk naar een lagere kwaliteit of een DV-editing kaart met analoge ingang.

Dus, als je simpel, goedkoop en stabiel dus op Win2k wilt draaien, ga voor grafische kaart merk "X", een aparte HD waar de Video op komt, en een DC10 kaart.

Als je meer wilt, zul je flink dieper in de buidel moeten tasten en naar DV moeten gaan.

En inderdaad, maakt wel uit , Intel PIII of AMD Athlon/Duron. De geheugen snelheid (bandbreedte) is vreselijk belangrijk bij video bewerking. De processor kracht scheelt tussen die twee niet zoveel voor dit soort werk (op dezelfde kloksnelheid), maar de geheugen bandbreedte wel. Kijk zelf maar wat sneller is..

(Kt7a+PC133+Athlon800/hoger+ dus..) >:)

Verwijderd

Oeps, zag net dat iemand zei dat DC10 niet wekt onder NT. Balen dus ;'(

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 09:59 schreef mweert het volgende:

[..]
Volgens mij was de AMD 1Ghz net zo snel in Adobe als de 600Mhz PIII er zijn ook een stuk of wat benchmarks voorbijgekomen iets met dat Adobe optimized is voor SSE(2)
ik kon niet zo snel de echt benchmarks vinden
Dat geldt niet voor alle versies van Photoshop. Alleen voor een speciale versie van 5.5 dacht ik.....

En zover bekend is dat dan ook het enige programma. Wat er aan komt zijn programma's die voor de P4 zijn geoptimaliseerd, daar heb je dus ook met een PIII nix an...

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Op woensdag 20 december 2000 14:58 schreef JT het volgende:
Ik zou voor AMD gaan vanwege de hogere FPU en een Matrox G200 marvel, de g400 marvel heeft geen hardware matige mjpeg decoding, de g200 wel.
euhh:

www.matrox.com/mga/products/marv_g400/applications/video_editing.cfm :?

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Verwijderd

Ach ja, ik denk ook dat dat niet klopt. Als de G200 het heeft, heeft de G400 het ook.
:)

Verwijderd

Oh is dattem. Alle (nouja bijna) moderne kaarten hebben hardware voorziening om het afspelen van MPeg2 softwarematig te ondersteunen. Klinkt een beetje blaat maar is gewoon de soft DVD speler troep en zo.

Hardware MPeg2 coders, zijn effe moeilijker. En duur. Voor de gewone gebruiker kun je stellen dattie niet bestaat. (40.000,= piek of zo, weetikveel)

Een "transcoder" is gewoon een stukkie software dat van Filmpje A type een Filmpje B type maaakt. M.a.w. een andere compressie soort er van maken.

Matrox capture kaarten werken, net zoals de meeste, hardwarematig met MJpeg (Moving JPeg). Niet dus MPeg2. Zou ik wel willen, maarisniezooo...

snie-echtutzellufde :)

Verwijderd

?????????????????????

• Bulldog
  • Niet online
Oude }:O }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.