Na het succesvol samenstellen en bouwen van een klein systeem voor mijn ouders(Werksysteem 300-400 euro), wil ik nu graag voor mijzelf een PC bouwen. Ik heb in alle andere topics gekeken naar de keuzes en aanbevelingen en onderstaande lijkt mij wel wat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC voornamelijk voor de normale werkzaamheden maar game daarnaast ook graag. Ik wil de huidige games goed op 1080p kunnen spelen. Graag zou ik ook over 4 jaar nog games kunnen spelen op goede settings, dit hoeft niet het beste van het beste te zijn maar wel gewoon lekker lopen.
Ik heb twee voorgestelde systemen hieronder gezet. Een compact systeem indien mogelijk geniet mijn voorkeur maar ik wil daarvoor geen prestaties inleveren. Voornamelijk mijn vraag of mobo, processor en videokaart goede keuzes zijn voor dit budget? Hoe zal het zijn met geluid en warmte? Het hoeft geen extreem stil systeem te zijn maar ik wil ook niet dat de prestaties last hebben van de gekozen kast.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, goede videokaart en verder geen bijzonderheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar het beste voor de prijs is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet functioneel zijn, niet per se mooi. Een kleine kast lijkt mij wel praktisch als dat ook een goed product kan zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de twee voorgestelde systemen mogelijk, en het beste wat er te krijgen is voor mijn wensen?
Kleine kast:
Iets grotere kast:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC voornamelijk voor de normale werkzaamheden maar game daarnaast ook graag. Ik wil de huidige games goed op 1080p kunnen spelen. Graag zou ik ook over 4 jaar nog games kunnen spelen op goede settings, dit hoeft niet het beste van het beste te zijn maar wel gewoon lekker lopen.
Ik heb twee voorgestelde systemen hieronder gezet. Een compact systeem indien mogelijk geniet mijn voorkeur maar ik wil daarvoor geen prestaties inleveren. Voornamelijk mijn vraag of mobo, processor en videokaart goede keuzes zijn voor dit budget? Hoe zal het zijn met geluid en warmte? Het hoeft geen extreem stil systeem te zijn maar ik wil ook niet dat de prestaties last hebben van de gekozen kast.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, goede videokaart en verder geen bijzonderheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar het beste voor de prijs is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet functioneel zijn, niet per se mooi. Een kleine kast lijkt mij wel praktisch als dat ook een goed product kan zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de twee voorgestelde systemen mogelijk, en het beste wat er te krijgen is voor mijn wensen?
Kleine kast:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | ASRock B150M-ITX | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 275,- | € 275,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 76,90 | € 76,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 899,05 | |
Iets grotere kast: