Update:
Het gekozen systeem, zie hier:
Let op. De SSD gekocht via een actie op Amazon, dit bespaart 30 euro. De voeding en cpu kunnen nog voordeliger als u een soortgelijk systeem zoekt, zie hiervoor de posts onderaan dit topic.
Dank voor de snelle hulp
Hallo Tweakers,
Voor mijn ouders wil ik een systeem samenstellen dat zij kunnen gebruiken voor de administratie van hun bedrijf. Er zijn weinig eisen, een computer die zonder moeite eenvoudige applicaties kan draaien en vooral voor office toepassingen wordt gebruikt. Af en toe een filmpje op YouTube etc. maar zeker geen gaming of grafische bewerkingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300-400 euro lijkt mij een mooie prijs om een dergelijk systeem te bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en randapparatuur zijn al aanwezig en dus alleen het systeem zelf wil ik aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet te luide pc, beetje energiezuinig en een SSD heeft grote voorkeur. (Mocht je denken dat een SSD weinig toevoegt dan hoor ik het graag)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, goede producten voor een juiste prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet te groot te zijn, aangezien de eisen ook minimaal zijn voor het systeem lijkt een tower mij wat overbodig.
[i]Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf erg gefocust op goede prestaties van het systeem maar wil overkill voorkomen. Hieronder twee lijstjes die volgens mij een goede start kunnen zijn. Tevens twijfel ik over de SSD, de prijs is goed, maar is die SSD dat ook of is een andere beter aan te raden?
Als de PC hun weer het gevoel geeft snel en zonder zorgen te kunnen werken ben ik blij. Ik ben zelf onervaren in het bouwen dus wellicht kunnen jullie dat meenemen in jullie redenering, keep it simple
Lijst 1, goedkopere CPU:
Lijst 2, de i3 cpu:
Het gekozen systeem, zie hier:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G4500 Boxed | € 70,95 | € 70,95 |
1 | ASRock H110M-ITX | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,95 | € 40,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Seasonic G-series 360 watt | € 63,95 | € 63,95 |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 124,- | € 124,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 417,75 |
Let op. De SSD gekocht via een actie op Amazon, dit bespaart 30 euro. De voeding en cpu kunnen nog voordeliger als u een soortgelijk systeem zoekt, zie hiervoor de posts onderaan dit topic.
Dank voor de snelle hulp
Hallo Tweakers,
Voor mijn ouders wil ik een systeem samenstellen dat zij kunnen gebruiken voor de administratie van hun bedrijf. Er zijn weinig eisen, een computer die zonder moeite eenvoudige applicaties kan draaien en vooral voor office toepassingen wordt gebruikt. Af en toe een filmpje op YouTube etc. maar zeker geen gaming of grafische bewerkingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300-400 euro lijkt mij een mooie prijs om een dergelijk systeem te bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en randapparatuur zijn al aanwezig en dus alleen het systeem zelf wil ik aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet te luide pc, beetje energiezuinig en een SSD heeft grote voorkeur. (Mocht je denken dat een SSD weinig toevoegt dan hoor ik het graag)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, goede producten voor een juiste prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet te groot te zijn, aangezien de eisen ook minimaal zijn voor het systeem lijkt een tower mij wat overbodig.
[i]Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf erg gefocust op goede prestaties van het systeem maar wil overkill voorkomen. Hieronder twee lijstjes die volgens mij een goede start kunnen zijn. Tevens twijfel ik over de SSD, de prijs is goed, maar is die SSD dat ook of is een andere beter aan te raden?
Als de PC hun weer het gevoel geeft snel en zonder zorgen te kunnen werken ben ik blij. Ik ben zelf onervaren in het bouwen dus wellicht kunnen jullie dat meenemen in jullie redenering, keep it simple
Lijst 1, goedkopere CPU:
1 | Intel Pentium G4500 Boxed | € 70,95 | € 70,95 |
1 | ASRock H110M-ITX | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,95 | € 40,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 48,95 | € 48,95 |
1 | be quiet! System Power B8 350W | € 37,95 | € 37,95 |
1 | Crucial BX200 240GB | € 72,76 | € 72,76 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 340,51 |
Lijst 2, de i3 cpu:
1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 116,95 | € 116,95 |