Laptop voor muziek maken, studie, werk ed. (max ~900,-)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 850927

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat ik mijn oude desktop en laptop zojuist de deur uit heb gedaan. De laptop is voornamelijk om lekker mee te werken; voornamelijk studie en recreatief muziek maken. Af en toe zal ik er ook op gamen.

Wat ga je met je laptop doen?
Muziek maken (FL studio en Ableton), af en toe wat grafisch werk (Photoshop), studie werk en soms gamen. Het liefst windows, omdat ik niet echt bekend ben met iOS.

Wat is je budget?
Het liefst tot zo'n 900 euro. Is er iets daarboven een laptop met een goede 'bang for buck'-ratio dan is dat niet zo'n groot probleem

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Het liefst ook kleiner dan mijn vorige laptop (15,6"), omdat die niet goed in mijn rugtas paste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Wel heb ik het liefst een SSD (min. 256 gb) en min 2 usb poorten (usb 3.0).

3 laptops die er naar mijn mening wel interessant uitzagen:
pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH
pricewatch: Lenovo ThinkPad 13 20GJ0048MH
pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UA C4136T

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder in de goede richting kunnen sturen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 16:10
Op 13" zal gamen lastig worden. En je hebt dan ook alleen maar keuze uit ultra low voltage (u) processoren. Ik zou als ik jou was gewoon een iets grotere rugtas kopen :-)

Je kan dan wel hele mooie configs met quad-core i7, Fullhd ips, 8gb, 256gb en een gtx950m kopen zoals deze:

pricewatch: HP Pavilion 15-bc074nd
En
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH

Of deze als je de 4gb videokaart wil voor dezelfde prijs:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Het is wel zo dat ik thuis nog een extra scherm heb staan, mocht ik aan mijn bureau zitten, dan is de grootte daarvan in ieder geval geen probleem. Ook ben ik niet van plan om de nieuwste games te spelen op deze laptop, daar heb ik een ps4 voor. Zit gewoon heel erg met de grootte in mijn maag vanwege de draagbaarheid, ik vind 15,6" écht best flink.

"En je hebt dan ook alleen maar keuze uit ultra low voltage (u) processoren." Is dit een erg groot nadeel? Ben nogal een leek op dit gebied, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Anoniem: 850927 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:39:
Bedankt voor je reactie!

Het is wel zo dat ik thuis nog een extra scherm heb staan, mocht ik aan mijn bureau zitten, dan is de grootte daarvan in ieder geval geen probleem. Ook ben ik niet van plan om de nieuwste games te spelen op deze laptop, daar heb ik een ps4 voor. Zit gewoon heel erg met de grootte in mijn maag vanwege de draagbaarheid, ik vind 15,6" écht best flink.

"En je hebt dan ook alleen maar keuze uit ultra low voltage (u) processoren." Is dit een erg groot nadeel? Ben nogal een leek op dit gebied, haha.
Bij gamen is dat wel een groot nadeel ja. Voor de rest van de taken die je beschrijft niet per se. Ik zou het gamen gewoon lekker op de PS4 houden als ik jou was. Dan kun je de andere taken prima uitvoeren met een 13 inch van 900 euro.

Huawei P30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Je zou ook nog de Mi Notebook Air 13.3" kunnen overwegen. Specs: i5-6200U, fullhd ips, 8gb, 256gb en een 940MX. Met de 940MX is het mogelijk om er ook nog games op te spelen (zij het op low). Zie: http://www.notebookcheck....book-Review.180561.0.html

Nadeel is dat hij in Europa niet te koop is en dus alleen online te bestellen is. Goedkoopste aanbieding die ik kon vinden was €730 op Gearbest. Daar komt gemiddeld dan nog €50 importbelasting bij. Ik heb er zelf eentje besteld, dus kan je eventueel binnenkort meer vertellen. Verschillende mensen hebben hem al eerder zonder problemen besteld en zijn er tevreden over, zie: Mi Notebook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Robert, top, dan doe ik dat. Heb jij nog een uitgesproken voorkeur voor een van de drie laptops die ik in mijn startpost had gezet?

@Kijkeenolifant, ziet er erg interessant uit! Hoe lang is de levertijd ongeveer? Heb namelijk het liefst zsm mijn nieuwe laptop, omdat ik mijn oude apparatuur aan het verkopen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Anoniem: 850927 schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:57:
@Kijkeenolifant, ziet er erg interessant uit! Hoe lang is de levertijd ongeveer? Heb namelijk het liefst zsm mijn nieuwe laptop, omdat ik mijn oude apparatuur aan het verkopen ben.
In het topic hadden de meeste mensen hem binnen een week binnen. Diezelfde indicatie kreeg ik ook op de website. Ik denk dat het met name van de douane zal afhangen.

Edit: Kleine update. Heb de laptop binnen een week ontvangen, heb geen extra kosten gehad ivm de douane.

[ Voor 10% gewijzigd door Kijkeenolifant op 15-12-2016 23:40 ]

Pagina: 1