Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Zojuist een schone install gedaan en nieuwe windows 10 geinstalleerd, nou heb ik nog allemaal bestanden op een externe harde schijf van Seagate staan maar ik kan er niet in komen..
hij ziet hem wel bij schijfbeheer maar ik kan hem geen stationsletter geven.
wel kan ik : Nieuw eenvoudig volume, Nieuw spanned volume etc.
toen ik hem aansloot op 1 van de usb poorten aan de voorkant kreeg ik de volgende melding : een van de usb apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt...
heb geen andere pc in de buurt waar ik hem op kan testen helaas.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op verschillende usb poorten aangesloten, drivers verwijdert.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 19:45
Niets met de externe harde schijf doen, waarschijnlijk staat alles er nog op maar kan je er momenteel alleen niet aan. Hoe groot is die externe harde schijf? Soms moet een specifieke driver worden geïnstalleerd (bv. groter dan 2 TB) voordat de schijf goed kan worden geïnterpreteerd.
Google eens op een specifieke driver voor jouw model externe harde schijf: kijk eens bij de fabrikant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
Schijf is 500 GB.
ik heb gekeken naar drivers, maar naar mijn weten is er geen.. op google zie ik ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als de schrijf niet direct een storing op de USB controller veroorzaakt: wat zie je dan in schrijfbeheer?
Een RAW partitie, geen partitie, NTFS/FAT zonder stationsletter of iets anders?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2lx86r4.jpg

het rare is dat ik hem geen letter kan geven daar.

Het is schijf 2 trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Rayuka op 08-12-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Neem aan dat het schrijf 2 is, schrijf 1 heeft btw nog aardig wat vrije (ongebruike) ruimte, kan je makkelijk uitbreiden :)
Maar er staat volgens Windows dan niks op de schrijf (de externe)...
Je hebt niet toevallig de schrijf aangesloten gehad tijdens de installatie en toen e.a. geformateerd?...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
Klopt, is een nieuwe ssd staat alleen windows en wat kleine dingen op nog.
Ja dat is ook vreemd want hij zat zeker voor de helft gevuld.. ik heb hem helemaal niet aangesloten gehad verder nog. hoop niet dat ik alles kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Dan kom je waarschijnlijk terecht bij data-recovery: Thematopic: Datarecovery

Wat je ook doet: ga niet formatteren / initialiseren en schrijf niets naar die externe harddisk.
Je bestanden staan waarschijnlijk nog op de harddisk, maar "de inhoudsopgave is verdwenen". Met de juiste actie krijg je die gedeeltelijk of helemaal terug.

[ Voor 56% gewijzigd door Renault op 08-12-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
Ik probeer hem eerst nog even op een andere pc dit weekend. mocht dit niet helpen ga ik wel ff kijken naar datarecovery.
in ieder geval is dit de laatste keer dat ik een externe hd koop, dit is inmiddels de 3de die binnnen een korte periode gaat kloten terwijl ik ze amper gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Dat laatste is niet normaal. Ga voor de zekerheid eens na wat de gemeenschappelijke oorzaak kan zijn. Dat hoeft niet jouw gedrag te zijn, maar bv. een PC die niet in orde is kan ze ook structureel om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayuka
Ja ik ben bang dat er iets goed mis is.. gister kreeg ik deze melding toen ik een documentaire aan het kijken was via een stream, : I/O error while loading fragment http status 403 msg error 2032.
Nou las ik 2 dingen via Google.. dat het iets met flash player of stream is of een fout met schijf of je pc.
Vandaag kan ik opeens geen bestanden meer slepen in mappen.
Pagina: 1