Advertentie gemeld "afgehandeld" toch 2 gedupeerden.

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 16:06

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Beste medetweakers,

Onlangs heb ik geprobeert een i7 6700k over te nemen.
En heb ik gereageerd op een aangeboden advertentie.
Aangezien ik al eerder ben opgelicht hier en via marktplaats, ben ik een stuk voorzichtiger.
En haal pakketjes van dergelijke waarde het liefst op.

Ik woon zelf in Arnhem, en zou iets ophalen in Winterswijk, mits de verkoper mij de factuur op voorhand kon sturen. Hij/Zij claimde de CPU een half jaar geleden te hebben gekocht bij Alternate zonder factuur. (eerste red flag?) Na navraag te hebben gedaan bij Alternate is dat helemaal niet mogelijk geweest in het laatste jaar vanwege hun nieuwe website etc. (red flag confirmed?)

Ook had deze tweaker een kersvers (kaal) account, geen andere activiteiten op GoT en geen inventaris/wenslijsten en forum/ractie activieit. (tweede red flag?)

Username van deze persoon was een "jongens" naam en een geboorte jaar, maar contact verliep ook via email, waarvan het adres een "meisjes" voornaam had, normale achternaam en hetzelfde geboortejaar. Deze werd echter dan wel weer afgesloten met de username. (derde red flag?)

Toen ik als bewijs een rare foto kreeg van het PC scherm met het DM-verkeer en een extreem donkere CPU "doos", wat waarschijnlijk een geprint/gefabriceerd iets was had ik het eigenlijk wel gezien. (vierde red flag?) En heb ik de advertentie gemeld. (EXIF van de foto uitgelezen, vrij goed gestript, enkel bekend dat hij afkomstig is uit een telefoon met dezelfde camera als een bepaalde iPhone, helaas geen GPS/geotagging)

Een paar dagen later, na mijn vraag de originele factuur te mailen en de melding, kreeg ik het bericht dat mijn melding is afgehandeld. Ik zie echter dat er geen actie is ondernomen aangezien de advertenties er toen nog stonden e.d.

Zonder namen te noemen, ben ik in de periode die daarop volgde, een negatieve recensie gaan schrijven, en als gevolg daarvan kreeg ik 2 gedupeerde in mijn inbox welke zijn opgelicht door de tweaker in kwestie.
En mij vertelden dat ik een kogel heb ontweken.

Ik vraag mij ten zeerste af hoe dit heeft kunnen gebeuren, aangezien ik weet dat er na een melding toch het een en ander in de gaten wordt gehouden achter de schermen. Ik vind het jammer om te zien dat er toch medetweakers de dupe zijn geworden van weer een oplichter. En zou ook graag willen weten wat wij als community kunnen doen als wij onze vermoedens of eventuele bewijzen hebben.

Want helaas werkt de meldings knop niet goed genoeg :X

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De meld knop werkt prima hoor, echter hebben wij geen glazen bol. Als we niks verdachts zien, wat dan?

Voor suggesties over hoe V&A veiliger kan, zie 8 tweakers opgelicht. Hoe maken we V&A veiliger? *

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.