Auto schudt bij gas geven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 61.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 08:44
Zoals de titel het al zegt... auto gaat schudden bij het geven van meer gas. Dit is gebeurd sinds ik een oude vriend (zware jongen van 100+ kilo) heb thuisgebracht. Toen hij in de auto zat merkte ik dat de auto onwijs ging trillen bij het geven van meer gas.

Nu is ee auto vandaag bij de garage geweest en heb ik "gratis" de wielen/banden laten balanceren. Helaas heeft dit weinig tot niets geholpen.

Het schudden is vooral merkbaar in de 3e en 4e versnelling. Het is geen trilling maar echt schudden!

Wat ik heb geprobeerd:

- Gas geven in neutraal (motorsteun)?, maar dan is het schudden weg.
- hoe verder ik het pedaal intrap, des te meer gaat hij schudden.
- vooral merkbaar bij de 3e en 4e versnelling
- links en rechts sturen hebben geen effect
- auto is gebalanceerd dus daar ligt het niet aan

Kan het zijn dat door het gewicht van mijn maat er iets gebroken/gebogen kan zijn? Of is dat puur toeval? Ik neem aan dat een auto dit aan moet kunnen

Betreft een fiat stilo phase 2 2.4 abarth

Stuur trilt/schudt voor zover ik kon voelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:47

Onbekend

...

Zo'n auto kan best wel een zwaar persoon hebben.

Wat is erger met schudden?
A. 55 km/u in z'n 2.
B. 55 km/u in z'n 3.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:26
Is de ophanging nog origineel/gewijzigd?
Misschien onlangs wat hard een stoep of diepe put geraakt?

heb je de trillingen ook bij gas geven in vrijstand?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 21:45
Misschien kun je die jongen aansprakelijk stellen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:55

YellowCube

Wait...what?

Het Fantoom schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:45:
Serieus? Op basis waarvan?
Dat je hem meegenomen hebt in je auto?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Dan moet je eerst wel kunnen aantonen dat hij verantwoordelijk is. ( als dat je vriendschap het waard is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Onbekend schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:43:
Zo'n auto kan best wel een zwaar persoon hebben.

Wat is erger met schudden?
A. 55 km/u in z'n 2.
B. 55 km/u in z'n 3.
Het zit vooral bij het gas geven (en dan is het meer merkbaar in zijn 3). Als ik bijv cruisecontrol aanzet dan merk ik bijna geen verschil tussen de twee versnellingen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Knamix
Dat is wel het laatste waar ik aan denk.. het is en blijft een auto en onderdelen kunnen kapot gaan. Of het nou een doos is met een totaalgewicht van 100+ kilo (lijkt me lastig) of iemand die ik ken.

Dat betekent dat als ik zelf 100+ kilo ben ik in bijna geen enkele auto kan rijden zonder bang te zijn dat iets kapot gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik had een keer iets vergelijkbaars met mijn Volkswagen Touareg. Toen bleek het de cardanas te zijn die voor het trillen/schudden zorgde. Heeft je Stilo achterwielaandrijving?

[ Voor 25% gewijzigd door Gekkenhuis op 07-12-2016 20:50 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:16
Zon selespeed bak? In dat geval wens ik je alvast sterkte toe :) die bakken geven wel vaker problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
justmike schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:44:
Is de ophanging nog origineel/gewijzigd?
Misschien onlangs wat hard een stoep of diepe put geraakt?

heb je de trillingen ook bij gas geven in vrijstand?
In vrijstad heb ik daar geen last van. Dan kan ik hoog ik de toeren gaan zonder dat de auto gaat schudden.

Wel is er twee dagen geleden twee nieuwe voorbanden + stabilisatorstang gemonteerd omdat die gebroken was. Neem aan dat dat het niet kan zijn aangezien dat meer voor trillingen is en niet echt "schudden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je wagen heeft eens moeten werken en nu begint ie te klagen :N als je eens op de autostrade goed doorrijd of een versnelling lager blijft kan het zijn dat het weg is (vuiltje ofzo).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
RedHat schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:50:
Zon selespeed bak? In dat geval wens ik je alvast sterkte toe :) die bakken geven wel vaker problemen.
Heb mijn huiswerk gedaan :)

Betreft een 5m schakelbak. Selespeed begin ik niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

Exigence

dnkroz

Bobine en/of bougiekabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Knamix schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:51:
[...]

Heb mijn huiswerk gedaan :)

Betreft een 5m schakelbak. Selespeed begin ik niet aan
Als je de koppeling abrupt intrapt gaat de trilling geleidelijk weg of abrupt. Dit om vast te stellen of het in de aandrijflijn zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Knamix schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:50:
[...]

Wel is er twee dagen geleden twee nieuwe voorbanden + stabilisatorstang gemonteerd omdat die gebroken was. Neem aan dat dat het niet kan zijn aangezien dat meer voor trillingen is en niet echt "schudden"
ik denk toch dat je het probleem hier moet gaan zoeken. grote kans dat de stang niet goed gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
RedHat schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:53:
[...]

Als je de koppeling abrupt intrapt gaat de trilling geleidelijk weg of abrupt. Dit om vast te stellen of het in de aandrijflijn zit of niet.
Ik stap zo even de auto in om het te testen.. Stay tuned!

Gelijk eventueel ook andere dingen die ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Stabilisatirstang merk je het meeste in bochten niet zozeer bij gas geven.

"Schudden" is meestal aandrijfsasrubbers of onbalans in de wielen, maar dat laatste is al uitgesloten.

Of het schudden is ook in voorwaartse "schudding" dan heb je een hoop andere factoren.

[ Voor 57% gewijzigd door RedHat op 07-12-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
justmike schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:53:
[...]

ik denk toch dat je het probleem hier moet gaan zoeken. grote kans dat de stang niet goed gemonteerd is.
Zat ik ook aan te denken aangezien het het rechter stabilisator stang is (waar dus de passagier zit)

Morgen gaat hij in iedergeval weer terug naar de garage waar hij twee dagen geleden is geweest voor controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik zou persoonlijk niet weten hoe je een stabilisatorstang verkeerd zou kunnen monteren 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In vrijstad heb ik daar geen last van. Dan kan ik hoog ik de toeren gaan zonder dat de auto gaat schudden.

't Is net IT. Bij problemen kijk je als eerste naar de meest recente 'change' of dat de oorzaak kan zijn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
RedHat schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:01:
Ik zou persoonlijk niet weten hoe je een stabilisatorstang verkeerd zou kunnen monteren 8)7
domweg het verkeerde model plaatsen, of als het eenregelbaar type is kan je bijvoorbeeld de lengte verkeerd instellen. of je kan bij het vervangen vergeten dat de kapotte stang ook invloed kan gehad hebben op de rest van de ophanging

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 07-12-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Tweede versnelling en derde versnelling geven dezelfde "trillingen" als ik gas geef in de derde en vierde versnellingen merk ik wel dat de auto veel meer gaat schudden.

Als ik de koppeling intrap verdwijnt het schudden gelijk (evenals ik het gaspedaal los laat). Het is puur als ik sneller ga (km/h) dat de auto gaat schudden

Het lijkt ook alsof mijn wiel niet meer goed is (dat dat verpsringt o.i.d.) Maar dan kan ik het niet verklaren waarom het stopt wanneer ik geen gas meer geef

[ Voor 19% gewijzigd door Knamix op 07-12-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is het echt schudden of gewoon slecht gebalanceerde voorwielen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Gonadan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:29:
Is het echt schudden of gewoon slecht gebalanceerde voorwielen?
Stuur schudt/trilt niet. Ik voel het puur vanuit me stoel dat de auto heen en weer gaat (achterwielen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt als een onderdeel van de aandrijving wat uit balans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Gekkenhuis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:48:
Ik had een keer iets vergelijkbaars met mijn Volkswagen Touareg. Toen bleek het de cardanas te zijn die voor het trillen/schudden zorgde. Heeft je Stilo achterwielaandrijving?
Nope, voorwielaandrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:47

Onbekend

...

[...]

Die twee nieuwe voorbanden zijn goed gemonteerd?
Ik bedoel of alle 4 de wielen het zelfde zijn qua maat en de bouten zitten allemaal ook nog goed vast? ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 17:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb dit in mijn oerbak (kever uit 1974) ook wel eens met wegrijden, in mijn geval is het schudden (en inderdaad echt schudden) toe te wijzen aan de bakrubbers. Als ik de koppeling intrap is het getril meteen weg. Ik weet niet hoe de bak bij jou auto is opgehangen maar ik zou daar eens naar kijken.

En over gewicht, kom op mensen :') Ik heb nog nooit gehoord dat iets kapot is gegaan nadat een zwaarder persoon in een auto zat. Zou mooi worden, dan zou bij ons de hele auto naar de klote gaan :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Onbekend schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:38:
[...]

Die twee nieuwe voorbanden zijn goed gemonteerd?
Ik bedoel of alle 4 de wielen het zelfde zijn qua maat en de bouten zitten allemaal ook nog goed vast? ;)
Betreft wel andere merk banden. Origineel zitten er continental 215/45 r17 banden omheen (zitten nu nog achter omdat de profiel daarvan nog goed is) en voor zitten nu Hifly HF805 dsrt Challenger banden om. Ook 215/45 r17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:41
Motorsteun kapot/te los?
Banden lijkt mij sterk als het plots weg is bij gas los of als je de koppeling ineens intrapt. Het is niet dat de wielen dan ineens stoppen met draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Onder de auto gaan liggen en eens goed trekken/duwen/doen aan de aandrijfassen. Op een brug wel makkelijker :P Als je dan iets hoort/voelt is er daar iets mis. Waarschijnlijk zat het er al aan te komen en is door het stuk rijden met de as in een afwijkende hoek (vanwege de zware belading aan die kant) het laatste zetje gegeven om het herrie te laten maken.

Afhankelijk van de slijtage zou je het tijdens het rijden ook kunnen voelen/horen in sommige bochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:42
Loopt ie nog op alle cilinders? Ik had een keer een dooie bougie in mijn eerste auto, ding liep te schokken en schudden als je het gas in trapte. Maar als je rustig deed was er nog mee te rijden zonder schokken en schudden.

[ Voor 8% gewijzigd door MewBie op 08-12-2016 04:49 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
MewBie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 04:48:
Loopt ie nog op alle cilinders? Ik had een keer een dooie bougie in mijn eerste auto, ding liep te schokken en schudden als je het gas in trapte. Maar als je rustig deed was er nog mee te rijden zonder schokken en schudden.
denk het niet. Het voelt meer alsof er een band niet helemaal rond meer is. Het is niet zozeer dat ik minder kracht heb.

Is er nog een andere manier om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

RvL

Als een auto niet op alle cilinders loopt en 1 (of meer) cilinders compleet niet mee doet, merk je dat meteen. Hij start lastiger, loopt niet mooi en je hebt en puist minder vermogen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gekkenhuis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:48:
FWD :P als het RWD was dan kon het idd een gaar tussenlager/verrotte hardy schijf zijn o.i.d. :P

Maar het schudden, komt dat echt puur uit de wielophanging? Want b.v. een auto die op 1 cilinder minder loopt dan normaal de bedoeling is, kan ook behoorlijk schudden. En dat hoeft niet 'continu' te zijn. Een verrotte bougiekabel kan b.v. zorgen dat je met wat vochtiger weer soms kan hebben dat 'ie op 1 cilinder minder loopt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justfuzzy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 11:31
Zitten je wielen wel goed vast? :) Zal niet de eerste keer zijn dat de wielen toch niet goed vast gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien kan het nog aan de koppeling, drukgroep of vliegwiel liggen. Als de koppeling versleten is of niet goed aangrijpt zal die bij accelereren gaan slippen of trillen. Probeer eens vanaf stilstand in de 4 weg te rijden. De motor zou dan moeten afslaan. Als ie juist in toeren gaat stijgen of enorm gaat trillen zonder af te slaan dan zit daar misschien de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 19:44
Als hij op 1 of 2 cilinders minder loopt zou TS toch ook in vrij problemen moeten hebben bij gas geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

RedHat schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:50:
Je bedoeld het weigeren van stationair => Versnelling 1?
Mijn stilo Abarth selespeed heeft precies 2 maanden gereden en was total loss met 45.000 op de teller :9
Zijn inderdaad geen onderhoudt vriendelijke auto's en zijn al snel total loss. Maar het probleem van TS heb ik nog niet eerder gezien bij een stilo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39

Bommes

Capo del formaggio

Homokineet aan de bak zijde kunnen dit ook veroorzaken.
Zeker omdat er een stabilisator stang is vervangen, dan kan de "in geveerde" stand net iets hoger of lager zijn dan voorheen.
Waardoor de homokineet net in een andere hoek draait.

Een van onze vorige campers had dit ook, bij ongeveer 80km/u begin dat ding ook heftig te schudden. Gas los of koppeling in stopte het.

Wat is de kilometerstand van de auto??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nieuwe werkdag is aangebroken, ik mag aannemen dat TS onderhand de garage gebeld heeft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:51:
[...]

denk het niet. Het voelt meer alsof er een band niet helemaal rond meer is. Het is niet zozeer dat ik minder kracht heb.

Is er nog een andere manier om dit te testen?
Als het trillen / schudden ineens weg is bij het intrappen van het koppelingspedaal mag je ervanuit gaan dat het geen verband houd met de banden. Wat je dan overhoud is de aandrijflijn, ophanging van de voorwielen of ontsteking. Toevallig heb ik gisteren de bobine vervangen.

Als ik de antwoorden zo een beetje lees lijkt het mij in de aandrijving te zitten aangezien het direct verdwijnt met het ontkoppelen van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorhout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02-2024
Omdat het schudden direct verband lijkt te houden met het gasgeven, denk ik aan een brandstofprobleem, dus aan een probleem met de inspuiting of een ontregelde of slecht werkende ECU/motormanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat voor auto betreft het?

Kan een homocineet zijn of welicht een tripodekoppeling in de as, mits je auto die heeft.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
dennisk. schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:54:
Wat voor auto betreft het?

Kan een homocineet zijn of welicht een tripodekoppeling in de as, mits je auto die heeft.
Betreft een fiat stilo abarth 5M uit 2004. Ik merk trouwens ook dat de auto meer trilt in stationair dan 2 dagen geleden.

Afijn, auto staat nu bij de garage dus hopelijk heb ik binnenkort een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 14:19
Ben benieuwd! Lijkt een beetje op de problemen die ik heb met mijn auto. Dus houd het topic even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 21:53

BIM

Nothing interesting

Mijn vriendin had een tijd geleden gelijksoortige problemen (met haar Corsa danwel). Bleek toen een gebroken motorsteun te zijn.

Daar mocht toen absoluut niet mee gereden worden ivm mogelijke schade aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Balanceren aan de auto en aan machine, kijken of er verschil is.
Is de auto ook uitgelijnd ?
check je schokbrekers, veren.( heb wel eens gehad dat er 1 gebroken is)
check je wiellagers en alle bevestiging van je voorterrein.

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 08-12-2016 10:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Ik heb dit exact een keer gehad in mijn 205 na een lekke band en het reserve wiel (rechtsvoor) erop. Bleek toen dat het wiel niet voldoende was vastgedraaid. Baal er nog steeds van dat ik daar zelf niet achter kon komen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:39

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:58:
[...]

Betreft een fiat stilo abarth 5M uit 2004. Ik merk trouwens ook dat de auto meer trilt in stationair dan 2 dagen geleden.

Afijn, auto staat nu bij de garage dus hopelijk heb ik binnenkort een antwoord
Grappig dat nog niemand naar je KM stand heeft gevraagd. Ik zou het namelijk op slijtage gooien, alleen merkte je het pas op nadat je merkte dat je minder power had door de zwaardere belading. Nu let je er op. Dus... Wat is je KM stand?

Ik neem een schot voor de boeg op basis van het bouwjaar van de auto. Stabilisatierubber van je vliegwiel is versleten.

Buiten alle gokjes hier ga ik je aanraden naar een Fiat dealer te gaan. Dit even voor te leggen. Dat zijn de experts. Geef even aan dat je wat prijsinformatie wil hebben, omdat je dan geld opzij zou kunnen zetten. Zijn in mijn ervaring niet de moeilijkste jongens bij Fiat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:53
Hier had mijn auto ook last van (Opel Adam). Precies hetzelfde euvel.
De oorzaak was een defecte bobine. Wellicht iets om na te laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Point.Flare schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:41:
[...]

Grappig dat nog niemand naar je KM stand heeft gevraagd. Ik zou het namelijk op slijtage gooien, alleen merkte je het pas op nadat je merkte dat je minder power had door de zwaardere belading. Nu let je er op. Dus... Wat is je KM stand?

Ik neem een schot voor de boeg op basis van het bouwjaar van de auto. Stabilisatierubber van je vliegwiel is versleten.

Buiten alle gokjes hier ga ik je aanraden naar een Fiat dealer te gaan. Dit even voor te leggen. Dat zijn de experts. Geef even aan dat je wat prijsinformatie wil hebben, omdat je dan geld opzij zou kunnen zetten. Zijn in mijn ervaring niet de moeilijkste jongens bij Fiat. :)
Op het moment staat er 1716xx kilometers op.

Dat is een goed idee! Ik wacht het toch nog even af. Misschien dat ze bij de garage zelf iets kunnen vinden wat voor het "geschud" kan zorgen...

Hoop wel dat het snel opgelost is want ik had plannen om nieuwe speakers + radio te installeren aankomend weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Lejavh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:45:
Hier had mijn auto ook last van (Opel Adam). Precies hetzelfde euvel.
De oorzaak was een defecte bobine. Wellicht iets om na te laten kijken?
Defecte Bobine (in het verleden bij een maat van mij gehad) zorgt er toch niet voor dat heel de auto gaat schudden? Volgens mij zou ik dan bijna al mijn kracht moeten verliezen als ik gas geef wat nu niet het geval is.

Volgens mij zou dat ook een hele brommend geluid moeten hebben (klinkt alsof een uitlaat erg lek is).

Bovenstaande euvels heb ik namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:53
Mijn auto begon ook enorm te schudden, en ook in stationair rammelde/trilde die behoorlijk. Tevens brandde er een rood waarschuwingslampje. En het meest bizarre was nog wel dat in het display stond dat de ESP en tractioncontrol was uitgeschakeld.

Omdat bovenstaande organen werden uitgeschakeld werd de auto op hogere snelheid enorm zenuwachtig en voelde niet veilig meer. Opel stond voor een raadsel..

[ Voor 24% gewijzigd door Lejavh op 08-12-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekhaak1990
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03 10:27
Ik heb laatst ook een soortgelijk probleem gehad, auto had minder vermogen en alles voorbij kwart gas gaf bokken/stoten. 4 bougies en een bobine verder en hij rijdt weer als een zonnetje :)

De auto gaf hierbij trouwens ook geen motorstoring of iets dergelijks...

[ Voor 16% gewijzigd door trekhaak1990 op 08-12-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:46:
[...]

Op het moment staat er 1716xx kilometers op.

Dat is een goed idee! Ik wacht het toch nog even af. Misschien dat ze bij de garage zelf iets kunnen vinden wat voor het "geschud" kan zorgen...

Hoop wel dat het snel opgelost is want ik had plannen om nieuwe speakers + radio te installeren aankomend weekend :(
Koppelingsplaten ooit vervangen? En is toen dat rubber meegepakt? Dit blijft mijn gok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Point.Flare schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:06:
[...]

Koppelingsplaten ooit vervangen? En is toen dat rubber meegepakt? Dit blijft mijn gok..
Auto heb ik ongeveer twee weken geleden overgenomen particulier. Was daarvoor fiat dealer onderhouden bij Dirk Kramer (Eigenaar was een Fiat specialist).

Heb zelf tot nu toe alleen de voorbanden vervangen/stabilisatorstang rechts.

Volgens mij gaat het een dure Fiat worden :+ :+

Onderhoudsboekjes heb ik me nog niet helemaal in verdiept. Meer naar de onderhoudsbeurten gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:49:
[...]

Defecte Bobine (in het verleden bij een maat van mij gehad) zorgt er toch niet voor dat heel de auto gaat schudden? Volgens mij zou ik dan bijna al mijn kracht moeten verliezen als ik gas geef wat nu niet het geval is.

Volgens mij zou dat ook een hele brommend geluid moeten hebben (klinkt alsof een uitlaat erg lek is).

Als de motor penbobines heeft (dus per bougie 1), en het ding gaat af en toe op 3 pitten lopen i.p.v. 4, dan begint 'ie te schudden. Kan ook overigens een verrotte bougiekabel zijn. Maar een motor die op 3 pitten loopt ipv 4 merk je echt wel, dat is totaal iets anders dan schudden vanuit de wielophanging o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
-tom-562 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:16:
[...]

Als de motor penbobines heeft (dus per bougie 1), en het ding gaat af en toe op 3 pitten lopen i.p.v. 4, dan begint 'ie te schudden. Kan ook overigens een verrotte bougiekabel zijn. Maar een motor die op 3 pitten loopt ipv 4 merk je echt wel, dat is totaal iets anders dan schudden vanuit de wielophanging o.i.d.
Heb zelf helaas niet heel veel verstand van auto's, maar het voelt echt alsof er een band/wiel krom is waardoor hij gaat trillen. Ik kan het niet echt beter uitleggen aangezien ik ook niemand in de buurt ken die veel verstand heeft van auto's

Rond 3 uur zal ik de garage even bellen en vragen of ze iets hebben gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

-tom-562 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:16:
[...]

Je verliest een bak aan trekkracht bij het draaien op 3 pitten. Luisterend naar zijn omschrijving durf ik deze uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Point.Flare schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:21:
[...]

Je verliest een bak aan trekkracht bij het draaien op 3 pitten. Luisterend naar zijn omschrijving durf ik deze uit te sluiten.
Kwa vermogen zit het wel goed. Auto trekt nog aardig door namelijk met zijn 170 PK :) (wss minder aangezien hij al 10+ jaar oud is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Ik gok op je vliegwiel.
Even een citaat van een website geplukt :

Waarom heeft mijn auto een dubbel massa vliegwiel?
Een verbrandingsmotor geeft in de arbeidsslag een korte energiestoot. Terwijl een cilinder comprimeert maakt een andere - de verbrandingsklap. Deze opeenvolgende energiestoten zorgen voor een onregelmatige loop van de motor. Hierbij komen enorme krachten en trillingen vrij. Deze krachten en trillingen worden veroorzaakt door de beweging van zuigers, drijfstangen en krukas.
Door een zwaar vliegwiel te monteren worden deze trillingen gecompenseerd en ontstaat een gelijkmatiger motorloop. Het enkelvoudige vliegwiel was decennia lang uitstekend op zijn taak berekend maar in de huidige tijd voldoet het niet meer voor de meeste personenauto’s. Het is te zwaar, levert niet het gewenste comfort en kost onnodig brandstof. Automobilisten die eerder een auto hadden met vast vliegwiel, kunnen nu echter voor onverwachte, hoge kosten komen.

Hoe merk ik dat mijn vliegwiel versleten is?
Wanneer de motor start en daarna direct afgezet wordt, is een kapot vliegwiel vaak al te horen.
Een piepend -, knerpend - en soms ook rammelend geluid zegt dan voldoende.
Wanneer de motor bij stationair toerental hevig trilt of bokt bij accelereren, duidt dat vaak op een defect dubbel massa vliegwiel. - Wij adviseren in die gevallen ook verder te (laten) kijken want hier kan ook sprake zijn van defecte verstuivers en/of motorsteunen.
Als de bovengenoemde klachten door het dubbelmassa vliegwiel veroorzaakt worden, komt dat in bijna alle gevallen doordat de dempende werking van de inwendige veren afneemt. Het koppelingspedaal zal dan trillend aanvoelen en kan soms rammelen. Uiteindelijk zal de motor ook gaan trillen, waardoor de auto gaat schokken bij het rijden. De koppeling zal niet meer soepel aangrijpen.
Klanten praten veelal over een bibberend of trillend koppelingspedaal. Ook is het bij het optrekken merkbaar, het geeft een schokkend of wiebelig gevoel. Bij file rijden, wanneer je met stationair toerental de koppeling van de auto laat opkomen, merk je het horten en stoten zeer nadrukkelijk. De veren zijn niet sterk genoeg meer om de koppeling tussen de motor en de versnellingsbak soepel tot stand te laten komen.
Wanneer het tweedelig vliegwiel ernstig versleten is dan hoor je meestal bij het uitzetten van de motor een kort ratelend geluid. Uiteindelijk zal de motor bij stationaire loop schudden en als de veren het vrijwel begeven hebben, hoor je een hard ratelend geluid. Meestal moet het 2 massavliegwiel dan vervangen worden.
Het kan natuurlijk ook een samenspel van meerdere problemen zijn. De koppeling die als gevolg van een onregelmatige motorloop extra belast wordt. In die gevallen adviseren we de garage de diagnose te laten stellen.
Let op: door blijven rijden met een kapot dubbel massa vliegwiel kan ernstige schade aan onder andere de versnellingsbak en het koppelingshuis veroorzaken! Laat het alstublieft niet zover komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-07 16:41
Is gewoon je aandrijfas. Alleen die zal trillen als je een bepaalde toeren haalt. Bij die bepaalde toeren produceert je auto ook de meeste trekkracht. En wat wordt er aangedreven? Je aandrijfas.

Beste manier is wat JdBn al zei. Auto omhoogkrikken, wiel eraf monteren en de aandrijfas met de hand draaien. Een speling duidt gewoon aan op slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Banshee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:23:
Ik gok op je vliegwiel.
Even een citaat van een website geplukt :

Het koppelingspedaal zal dan trillend aanvoelen en kan soms rammelen. Uiteindelijk zal de motor ook gaan trillen, waardoor de auto gaat schokken bij het rijden. De koppeling zal niet meer soepel aangrijpen.
Klanten praten veelal over een bibberend of trillend koppelingspedaal. Ook is het bij het optrekken merkbaar, het geeft een schokkend of wiebelig gevoel. Bij file rijden, wanneer je met stationair toerental de koppeling van de auto laat opkomen, merk je het horten en stoten zeer nadrukkelijk. De veren zijn niet sterk genoeg meer om de koppeling tussen de motor en de versnellingsbak soepel tot stand te laten komen.
Bovenstaand heb ik eerlijk gezegd geen last van. Optrekken gaat nog prima zonder enige vorm van trilling of schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:26:
[...]

Bovenstaand heb ik eerlijk gezegd geen last van. Optrekken gaat nog prima zonder enige vorm van trilling of schudden.
Hoeft ook niet. Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Fiat Punto Evo (2010, 120k op de teller). Bij mij trilt de auto enkel in stationair. En dat zit hem bij mij dus in dat stabilisatierubber. Vandaar dat ik je problemen ook herken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:49
Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:08:
[...]

Auto heb ik ongeveer twee weken geleden overgenomen particulier. Was daarvoor fiat dealer onderhouden bij Dirk Kramer (Eigenaar was een Fiat specialist).

Heb zelf tot nu toe alleen de voorbanden vervangen/stabilisatorstang rechts.

Volgens mij gaat het een dure Fiat worden :+ :+

Onderhoudsboekjes heb ik me nog niet helemaal in verdiept. Meer naar de onderhoudsbeurten gekeken.
Waarom niet gewoon naar die fiat dealer dan? die kennen immers de auto. Of naar de vorige eigenaar als dat een fiat specialist is..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41
Bij elke andere auto zou ik zeggen tripoide koppelingen van de aandrijfassen versleten. Dit zijn de koppelingen tussen de aandrijfassen en de versnellingsbak. Met harder optrekken gaat dan de aandrijflijn schudden. De stilo heeft echter aandrijfassen met dubbele homokineten en vaste steekassen in de bak en daar heb ik zelf nog nooit problemen mee ervaren (zowel met mijn eigen Bravo HGT als andere auto's met deze en gelijke motoren).

Volgens mij heeft de stilo geen dubbelmassa vliegwiel dus bovenstaand verhaal gaat niet op.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
JeroenF schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:27:
[...]

Waarom niet gewoon naar die fiat dealer dan? die kennen immers de auto. Of naar de vorige eigenaar als dat een fiat specialist is..
Het is niet zozeer de vorige eigenaar, maar de eigenaar voor degene waarvan ik hem heb gekocht.

Heb ondertussen een mail gestuurd naar Dirk Kramer in Lopik (vraag of degene daar nog werkt aan de hand van een kenteken).

Het probleem is dat ik erg op mijn vervoer moet letten en de desbetreffende garage letterlijk om de hoek is.
Daar laat ik de auto in de ochtend staan en kan ik het eind vd middag weer ophalen.

Helaas ook geen reserve auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GWBoes schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:30:
Bij elke andere auto zou ik zeggen tripoide koppelingen van de aandrijfassen versleten. Dit zijn de koppelingen tussen de aandrijfassen en de versnellingsbak. Met harder optrekken gaat dan de aandrijflijn schudden. De stilo heeft echter aandrijfassen met dubbele homokineten en vaste steekassen in de bak en daar heb ik zelf nog nooit problemen mee ervaren (zowel met mijn eigen Bravo HGT als andere auto's met deze en gelijke motoren).

Volgens mij heeft de stilo geen dubbelmassa vliegwiel dus bovenstaand verhaal gaat niet op.
Zoals ik op de vorige pagina ook al schreef dacht ik ook aan de tripod koppelingen (homokineet aan de bak zijde)
Wat jij hier nu schrijft wist ik niet, als er inderdaad dubbel homokineten gebruikt zijn bij de stilo dan lijkt het me sterk dat het dit is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vishal_d
je aandrijfas/homokineet is gewoon versleten. Heb dit 3x meegemaakt met oude golf en huidige alfa 147.
2x omdat ik me golf extra laag had, kunnen de aandrijfassen niet goed tegen wat anders loopt tegen de homokineet dan het hoort en 1x in de alfa omdat het gewoon slijt.

Je aandrijfas/homokineet draait, een bocht maken of dergelijk zul je dat ding bijna niet horen kraken en trillen. Het zit hem meer in dat deze niet meer gebalanceerd draait om zijn as. Gewoon slijtage. Beter snel laten repareren voordat je (net als ik) nog meer onderdelen moet vervangen. De trillingen zijn niet bepaald ok voor de wiellager. Meer werk/arbeidskosten omdat ze geperst zitten in je wiellagerhuis.

1/2/5 versnelling voel je er bijna niks van. 3/4 wel omdat hier de meeste trekkracht vrijkomt. Je kan suggereren en emailen/posten wat je wilt. Je kan hem beter naar een garage brengen en een diagnose laten stellen. Wil je niet genept worden, ga je gewoon naar 2 garages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
vishal_d schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:31:
je aandrijfas/homokineet is gewoon versleten. Heb dit 3x meegemaakt met oude golf en huidige alfa 147.
2x omdat ik me golf extra laag had, kunnen de aandrijfassen niet goed tegen wat anders loopt tegen de homokineet dan het hoort en 1x in de alfa omdat het gewoon slijt.

Je aandrijfas/homokineet draait, een bocht maken of dergelijk zul je dat ding bijna niet horen kraken en trillen. Het zit hem meer in dat deze niet meer gebalanceerd draait om zijn as. Gewoon slijtage. Beter snel laten repareren voordat je (net als ik) nog meer onderdelen moet vervangen. De trillingen zijn niet bepaald ok voor de wiellager. Meer werk/arbeidskosten omdat ze geperst zitten in je wiellagerhuis.

1/2/5 versnelling voel je er bijna niks van. 3/4 wel omdat hier de meeste trekkracht vrijkomt. Je kan suggereren en emailen/posten wat je wilt. Je kan hem beter naar een garage brengen en een diagnose laten stellen. Wil je niet genept worden, ga je gewoon naar 2 garages.
Auto is inderdaad wat verlaagd. Heb het even via de telefoon voorgelegd aan de garage (die gaan er nu naar kijken).

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 12:15
Behandel het net als een IT storing: kijk wat er veranderd is, er "vlak" voor. Als ik het lees zijn dat nieuwe voorbanden en de stabilisatorstang. Iemand van 100+kg kan echt het probleem niet geweest zijn, tenzij er iets niet goed zat en hij net het laatste duwtje gaf,

Ik had mn winterbanden gemonteerd en had op bepaalde snelheid een vreselijke klere-herrie. Banden bleken niet goed meer te zijn (asymmetrisch). Soms is het antwoord simpel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:36
Knamix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:49:
[...]

Ik heb dat hier wel gehad in een Chevrolet Cruze. Bobine defect en de hele auto ging schudden (ook in de eerste versnelling). De ESP systemen raakte daar ook flink van over de toeren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
sdk1985 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb dat hier wel gehad in een Chevrolet Cruze. Bobine defect en de hele auto ging schudden (ook in de eerste versnelling). De ESP systemen raakte daar ook flink van over de toeren.
Dan zou ik in principe ook een melding moeten krijgen dat er iets niet werkt. Aangezien het een Fiat Stilo is zal dat niet zo moeilijk zijn.. Helaas blijft het bij mij leeg en krijg ik geen meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:36
In het bovenstaande geval was er geen melding vd motor, alleen van de ESP tijdens het schudden. Ben verder totaal geen auto expert maar de probleem beschrijving lijkt er redelijk op. Kapotte bougie ook weleens gehad maar dat was meer stotteren.

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 08-12-2016 16:41 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 22:29
Na het monteren van 2 winterbanden voor ongeveer hetzelfde probleem gehad. Aangezien jouw banden ook vervangen zijn is dat wel toevallig. Bij volgas geven rond de 105-110km/h schudde de hele voortrein van de Fiesta heen en weer. Dit terwijl de auto voor de bandenwissel volledig trillings en schudvrij was. (met fabrieksbanden) Dit schudden was dermate erg dat op sommige wegoppervlakken mijn TomTom heen en weer ging in zijn houder als ik volgas gaf. Op het moment dat ik het gas losliet of koppeling intrapte stopte het geschud direct het was puur als er flink vermogen/koppel geleverd moest worden bij die hoge snelheden. Auto verkocht maar als indicatie dat het aan de velg/band combo zou kunnen liggen. Tweede optie zou ik inderdaad aandrijfas/wiellager e.d. opteren echter hebben ze dan wel enorm hard staan slaan bij de bandenboer wil je die kapot krijgen :P

Misschien zou je de voor en achterwielen eens kunnen wisselen (voor, achter zetten en vice versa) en kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 08-12-2016 20:59 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Auto staat helaas nog bij de garage. Ze gaan morgen voor mij verder kijken.

Denk dat ik maar een second opinion ga vragen bij een andere garage vlakbij huis (BOVAG garantie).

Kijken of hun dan iets kunnen vinden als ik morgen geen antwoord heb. Wel balen dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zou gewoon even afwachten, bij garage 1 moet je wss gewoon arbeidsuren betalen, en eventueel bij garage 2 ook, kost je dus dubbel geld

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
-tom-562 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:59:
Zou gewoon even afwachten, bij garage 1 moet je wss gewoon arbeidsuren betalen, en eventueel bij garage 2 ook, kost je dus dubbel geld
Mezelf even bij een forum aangesloten van Fiat Stilo's.

Er is daar een "quick-point" die de reparaties binnen één dag klaar hebben en dan zou het aanzienlijk in geld kosten!

Het enige probleem is dat het in Amersfoort is (ik moet uit Dordrecht komen) en volgens mij lijkt me dat niet echt slim om zover te rijden met de problemen die ik nu heb :/

Garage waar ik hem had geleverd had nog geen antwoord voor mij... Als ik nog niks weet tegen eind van de middag neem ik hem mee naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan altijd zijn dat ze er niet aan toekomen of het probleem nog niet hebben gevonden. Ja het is even vervelend, maar je doet er weinig aan.

Als ik je berichten zo lees heb je hem gewoon naar een willekeurige garage gebracht en heb je daar nu verder weinig vertrouwen in. Tip voor de volgende keer: zoek een fatsoenlijke garage in de buurt en breng je auto daar voor alles. Onderhoud, banden, reparaties, APK. Scheelt je zoveel gedoe en gewijs heen en weer als er iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
_JGC_ schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:13:
Kan altijd zijn dat ze er niet aan toekomen of het probleem nog niet hebben gevonden. Ja het is even vervelend, maar je doet er weinig aan.

Als ik je berichten zo lees heb je hem gewoon naar een willekeurige garage gebracht en heb je daar nu verder weinig vertrouwen in. Tip voor de volgende keer: zoek een fatsoenlijke garage in de buurt en breng je auto daar voor alles. Onderhoud, banden, reparaties, APK. Scheelt je zoveel gedoe en gewijs heen en weer als er iets aan de hand is.
Heb daar me afgelopen 2 auto's ook laten onderhouden dus de beste man kent me wel.

Nu is het inderdaad zo dat hij vrij prijzig is als ik het vergelijk met andere garage's, maar het is toch zo makkelijk... Even auto in de ochtend daar laten en eind v/d middag weer ophalen.

één van de onkosten bij me fiat:

2 Nieuwe voorbanden (hifly dsrt challenger + stabilisatiestang rechtsvoor) was al 297,50.

Heb al wat andere garage's gebeld. Helaas heeft de ene pas vanaf 29 december tijd (hele goede ervaringen) en de andere aankomende dinsdag. Als het de homokineten zijn kost het 170 euro incl. arbeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Prijs noemen zonder verdere specs zegt helemaal niks. Een stabilisatorstokje kost voor jouw auto 15-25 euro afhankelijk van welk merk je wilt monteren en of de adviesprijs wordt gevraagd of gewoon een scherpe internetprijs. Montage is maar net hoe vast het zit, maar moet in een uur ook wel te doen zijn. Blijft nog 225 euro over voor de banden, wat veel is als je een goedkope maat banden hebt, maar voor brede 17" banden is die prijs ook niet heel raar.

Ik weet niet wat het uurtarief is van je garage en wat ze vragen voor dingen als een leenauto, etc. zoals je zegt is gemak ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
_JGC_ schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:26:
Prijs noemen zonder verdere specs zegt helemaal niks. Een stabilisatorstokje kost voor jouw auto 15-25 euro afhankelijk van welk merk je wilt monteren en of de adviesprijs wordt gevraagd of gewoon een scherpe internetprijs. Montage is maar net hoe vast het zit, maar moet in een uur ook wel te doen zijn. Blijft nog 225 euro over voor de banden, wat veel is als je een goedkope maat banden hebt, maar voor brede 17" banden is die prijs ook niet heel raar.

Ik weet niet wat het uurtarief is van je garage en wat ze vragen voor dingen als een leenauto, etc. zoals je zegt is gemak ook wat waard.
Uurtarief is als ik het goed heb 57.50. Helaas heeft de desbetreffende garage geen leenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Net een bericht gehad dat het inderdaad mijn aandrijfas is (volgens hem linksvoor).

Helaas nog geen prijsopgave kunnen krijgen omdat hij aan het kijken is waar hij goedkoop een aandrijfas kan krijgen.

Iemand die een goedkope site weet voor onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Knamix schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:49:
Net een bericht gehad dat het inderdaad mijn aandrijfas is (volgens hem linksvoor).

Helaas nog geen prijsopgave kunnen krijgen omdat hij aan het kijken is waar hij goedkoop een aandrijfas kan krijgen.

kijk ook eens bij de lokale afbraakbedrijven, misschien hebben zij nog en 2dehandsje voor een mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 17:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:26

iichel

Gazoooo

Redelijk offtopic maar het blijft een bijzondere site.
Heeeeel vaak geen prijzen aangegeven en de normen zijn soms ook wel grappig. die aandrijfas heeft de classificatie A1 (norm is 30.000km) maar heeft 135.000 km gelopen :p. Ik koop er regelmatig iets, dat is het probleem niet maar het blijft soms wel opmerkelijk.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pas wel op dat je de juiste aanschaft. Geef duidelijk je VIN door en type auto

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hackus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:55:
Pas wel op dat je de juiste aanschaft. Geef duidelijk je VIN door en type auto
VIN heb ik niet ingevuld (wel kenteken). Zit er dan zoveel verschil in?

Dacht namelijk dat als het een 2.4 abarth handgeschakeld 3 deurs onderdeel zal zijn dat het dan goed was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Knamix schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:04:
[...]

VIN heb ik niet ingevuld (wel kenteken). Zit er dan zoveel verschil in?

Dacht namelijk dat als het een 2.4 abarth handgeschakeld 3 deurs onderdeel zal zijn dat het dan goed was
Ik geef het je als Tip. Ik heb het vaker gehad met Italiaanse auto's dat je net of een ouder type, of nieuwer had met andere onderdelen. In Duitsland gaat alles via het Fahrgestellnummer. (VIN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
"- Gas geven in neutraal (motorsteun)?, maar dan is het schudden weg."

Dat ga je daar niet testen hoor, gezien t verschil in kracht dat er op komt te staan dan veel te groot is.

Aan de hand van je symptomen zou ik zeggen dat er inderdaad iets mis is met de ontsteking OF dat je ergens valse lucht aanzuigt. Draait ie soms ook een hoger toerental stationair...?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Knamix schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:49:

Thanks je het nog even terug koppelt, vaak is het de langste as, dus bij de meeste voorwiel aangedreven auto's de rechter as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:02
zit er geen canvasbreuk in je band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:37:
"- Gas geven in neutraal (motorsteun)?, maar dan is het schudden weg."

Dat ga je daar niet testen hoor, gezien t verschil in kracht dat er op komt te staan dan veel te groot is.

Aan de hand van je symptomen zou ik zeggen dat er inderdaad iets mis is met de ontsteking OF dat je ergens valse lucht aanzuigt. Draait ie soms ook een hoger toerental stationair...?
Dat niet. Hij blijft netjes op de 750-800 toeren draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Hackus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:16:
[...]

Ik geef het je als Tip. Ik heb het vaker gehad met Italiaanse auto's dat je net of een ouder type, of nieuwer had met andere onderdelen. In Duitsland gaat alles via het Fahrgestellnummer. (VIN)
BMW noemt het VIN, oftewel chassisnummer
;)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

GforceNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:06:
[...]

BMW noemt het VIN, oftewel chassisnummer
;)
VIN staat voor Vehicle Identification Number. Dat is niet iets van BMW, dat is gewoon de engelse afkorting voor het chassisnummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vishal_d
Hij heeft al aangegeven wat de garage heeft gevonden.
Je kan alleen niet alle motorproblemen van alle merken met elkaar vergelijken elk motortype heeft zijn eigen kwaal en net zijn eigen dingetje waar je het aan kan herkennen.

Maargoed ik meen dat de jtd aandrijfassen hetzelfde zijn als de v6 blokken. Maar wist het niet zeker. Je kan evt hier kijken -> https://www.fiatdalys.lt/.../0/0/M30/0/GS/axle-shafts
Anders even terugklikken, heb een gok gedaan dat je stilo 2.4 hebt vanaf 2003 model? Als je op de artikelnr klikt kan je zien waar het artikel ook terug kunt vinden onder andere auto's/types.

Misschien is dit iets, deze kost bijv €50 https://www.onderdelenlij...voor/onderdeelid/6630954/
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.