Zoals de titel het al zegt... auto gaat schudden bij het geven van meer gas. Dit is gebeurd sinds ik een oude vriend (zware jongen van 100+ kilo) heb thuisgebracht. Toen hij in de auto zat merkte ik dat de auto onwijs ging trillen bij het geven van meer gas.
Nu is ee auto vandaag bij de garage geweest en heb ik "gratis" de wielen/banden laten balanceren. Helaas heeft dit weinig tot niets geholpen.
Het schudden is vooral merkbaar in de 3e en 4e versnelling. Het is geen trilling maar echt schudden!
Wat ik heb geprobeerd:
- Gas geven in neutraal (motorsteun)?, maar dan is het schudden weg.
- hoe verder ik het pedaal intrap, des te meer gaat hij schudden.
- vooral merkbaar bij de 3e en 4e versnelling
- links en rechts sturen hebben geen effect
- auto is gebalanceerd dus daar ligt het niet aan
Kan het zijn dat door het gewicht van mijn maat er iets gebroken/gebogen kan zijn? Of is dat puur toeval? Ik neem aan dat een auto dit aan moet kunnen
Betreft een fiat stilo phase 2 2.4 abarth
Stuur trilt/schudt voor zover ik kon voelen niet.
Nu is ee auto vandaag bij de garage geweest en heb ik "gratis" de wielen/banden laten balanceren. Helaas heeft dit weinig tot niets geholpen.
Het schudden is vooral merkbaar in de 3e en 4e versnelling. Het is geen trilling maar echt schudden!
Wat ik heb geprobeerd:
- Gas geven in neutraal (motorsteun)?, maar dan is het schudden weg.
- hoe verder ik het pedaal intrap, des te meer gaat hij schudden.
- vooral merkbaar bij de 3e en 4e versnelling
- links en rechts sturen hebben geen effect
- auto is gebalanceerd dus daar ligt het niet aan
Kan het zijn dat door het gewicht van mijn maat er iets gebroken/gebogen kan zijn? Of is dat puur toeval? Ik neem aan dat een auto dit aan moet kunnen
Betreft een fiat stilo phase 2 2.4 abarth
Stuur trilt/schudt voor zover ik kon voelen niet.