Heeft iemand een tip wat we moeten doen: onze externe harde schijf (Packard Bell, Carbon, 1tb, ong. 6 jaar oud) "doet het niet meer". Het vraagt steeds om geformatteerd te worden. Wanneer je op annuleren drukt dan staat er dit in beeld:
Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem.
Controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd.
Ik denk niet dat het fysiek beschadigd is, maar dat weet ik niet zeker.
Op internet vind ik natuurlijk allerlei zaken die aan data recovery kunnen doen (a honderden euro's), maar ik wil eerst rondvragen of het anders kan.
(En oh ja, op de harde schijf staan eigenlijk alle foto's die ik de afgelopen 12 jaar heb gemaakt.....en ja ik moet ook kijken naar andere data opslag, want het staat alleen daar op...
)
Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem.
Controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd.
Ik denk niet dat het fysiek beschadigd is, maar dat weet ik niet zeker.
Op internet vind ik natuurlijk allerlei zaken die aan data recovery kunnen doen (a honderden euro's), maar ik wil eerst rondvragen of het anders kan.
(En oh ja, op de harde schijf staan eigenlijk alle foto's die ik de afgelopen 12 jaar heb gemaakt.....en ja ik moet ook kijken naar andere data opslag, want het staat alleen daar op...