Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe small form factor pc aankopen

Pagina: 1
Acties:

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste gebruik van de PC is gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag maximum 750€ kosten. Liefst een goed deel onder dat budget aangezien ik al een deel onderdelen heb en het gewoon een vernieuwing van de interne onderdelen is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb volgende onderdelen al:
  • Harde schijven (data en OS)
  • Randapparatuur zoals scherm, muis, keyboard, ...)
  • Voeding: Corsair Enthusiast TX750M. Maar ik denk dat ik die zal moeten veranderen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe case (de Fractal Design Nano S) met daarin een goede CPU (i5 6600K) met waterkoeling, GPU, DDR4 geheugen en misschien nieuwe voeding .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel als CPU. De rest maakt voor mij niet zoveel uit. Zolang de case maar stijlvol en minimalistisch is en de onderdelen intern wat bij elkaar passen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal energieverbruik met liefst zo min mogelijk geluid en een stijlvol uitzicht. Liefst zo miniem mogelijk.

Ga je overklokken?
Liefst niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een zo goed mogelijk advies krijgen over hoe ik mijn build kan afstemmen op de grootte van de case. Liefst een goed gekoeld systeem dat er minimaal uitziet met OK performance. Ik verwacht niet alles op 4K Ultra te spelen. Maar wel mooie graphics op 1080p.

Lijstje met wat ik zou nemen in twee opties.
Optie 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,01€ 187,01
1Gigabyte GA-H110N€ 77,-€ 77,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G€ 226,95€ 226,95
1Cooler Master Elite 110€ 40,95€ 40,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 83,-€ 83,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 670,86

Optie 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 244,95€ 244,95
1Asus H110I-PLUS€ 74,90€ 74,90
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 280,50€ 280,50
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 64,-€ 64,-
1G.Skill Value F4-2133C15D-16GNT€ 97,01€ 97,01
1Corsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,36

[ Voor 59% gewijzigd door magatsu op 06-12-2016 23:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• Matthiassnoep
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-01 12:47
Zet je wenslijst even in je topic. Dit doe je door bij je wenslijst op "genereer rml" te klikken.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou mijn eerste advies:
Koop géén intel K processor, je geeft zelf al aan niet te willen overklokken, dus dan kan je behoorlijk geld besparen door geen K (unlocked CPU) en geen Z170 moederbord te hoeven kopen.
tweede advies, als je toch niet gaat overklokken, neem geen waterkoeling (maakt ook herrie) maar gewoon goede luchtkoeling, scheelt ook weer geld, en kan zelfs stiller zijn dan waterkoeling.

Zoiets dus (evt. nog een voeding als je huidige niet past, hij is sowieso nogal overkill).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1ASRock H110M-ITX/ac€ 80,80€ 80,80
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,10

Je kan eventueel nog een tientje besparen door de niet-AC versie van het moederbord te nemen, en nog 4 tientjes besparen als je vind dat je aan 8GB ook wel genoeg hebt.

Met deze setup zou je 1080P met alles op Very High/Ultra moeten kunnen spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 06-12-2016 23:26 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• magatsu
  • Niet online
Matthiassnoep schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:26:
Zet je wenslijst even in je topic. Dit doe je door bij je wenslijst op "genereer rml" te klikken.
Ik heb mijn twee lijstjes erin gezet :)

• magatsu
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:12:
Nou mijn eerste advies:
Koop géén intel K processor, je geeft zelf al aan niet te willen overklokken, dus dan kan je behoorlijk geld besparen door geen K (unlocked CPU) en geen Z170 moederbord te hoeven kopen.
tweede advies, als je toch niet gaat overklokken, neem geen waterkoeling (maakt ook herrie) maar gewoon goede luchtkoeling, scheelt ook weer geld, en kan zelfs stiller zijn dan waterkoeling.

Zoiets dus (evt. nog een voeding als je huidige niet past, hij is sowieso nogal overkill).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1ASRock H110M-ITX/ac€ 80,80€ 80,80
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,10

Je kan eventueel nog een tientje besparen door de niet-AC versie van het moederbord te nemen, en nog 4 tientjes besparen als je vind dat je aan 8GB ook wel genoeg hebt.

Met deze setup zou je 1080P met alles op Very High/Ultra moeten kunnen spelen.
Hey!
Thanks voor de informatie.
Ik heb twee wenslijstjes van mij toegevoegd. Ik kan misschien de i5 6400 kopen ipv de 6500 en zo een paar tientjes uitsparen?

Ik ben ook altijd blij geweest van mijn corsair geheugen in mijn huidige build en zou ditzelfde type terug gebruiken. Scheelt hem 5 €.

Op zich past mijn voeding (denk ik) wel in mijn case en kan ik voorlopig verder. Als ik later wat meer geld heb kan ik die vervangen door een kleiner wattage...

Ik kom dan uit op dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G€ 226,95€ 226,95
1Cooler Master Elite 110€ 40,95€ 40,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,86

De case vind ik op zich vrij duur in vergelijking met andere mini-itx. Ik heb voorlopig de cooler master erbij gezet omdat die ook wel tof is. Heb jij nog vergelijkbare online gezien?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
magatsu schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:43:
Hey!
Thanks voor de informatie.
Ik heb twee wenslijstjes van mij toegevoegd. Ik kan misschien de i5 6400 kopen ipv de 6500 en zo een paar tientjes uitsparen?

Ik ben ook altijd blij geweest van mijn corsair geheugen in mijn huidige build en zou ditzelfde type terug gebruiken. Scheelt hem 5 €.

Op zich past mijn voeding (denk ik) wel in mijn case en kan ik voorlopig verder. Als ik later wat meer geld heb kan ik die vervangen door een kleiner wattage...

De case vind ik op zich vrij duur in vergelijking met andere mini-itx. Ik heb voorlopig de cooler master erbij gezet omdat die ook wel tof is. Heb jij nog vergelijkbare online gezien?
de I5-6400 is idd betere value for money, dus zou ik zeker doen, maar ik wilde zo dicht mogelijk bij je wensen blijven zitten.

En het is grappig om te zien dat inderdaad de meest sobere kasten veelal aan de duurdere kant zijn, ik heb zelf een pricewatch: Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite en die was ook € 80,- voor een vierkant doosje. :P (niet aan te raden overigens als je niet comfortabel bent met een dremel in je gloednieuwe kast te zetten, want de meeste GPU's passen nét niet :P)

Let wel dat Fractal Design goed bekend staat om hun goed geisoleerde behuizingen (lees: stil), bij CM durf ik daar geen uitspraken over te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 06-12-2016 23:53 ]

systeem

• magatsu
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:51:
[...]

de I5-6400 is idd betere value for money, dus zou ik zeker doen, maar ik wilde zo dicht mogelijk bij je wensen blijven zitten.

En het is grappig om te zien dat inderdaad de meest sobere kasten veelal aan de duurdere kant zijn, ik heb zelf een pricewatch: Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite en die was ook € 80,- voor een vierkant doosje. :P (niet aan te raden overigens als je niet comfortabel bent met een dremel in je gloednieuwe kast te zetten, want de meeste GPU's passen nét niet :P)

Let wel dat Fractal Design goed bekend staat om hun goed geisoleerde behuizingen (lees: stil), bij CM durf ik daar geen uitspraken over te doen.
Ik heb inderdaad veel goeie zaken gehoord over de Fractals van geluid. Ik dacht eventueel nog aan de Fractal Design Mini S. Die lijkt mij ook wel wat. Moet zo weinig mogelijk opvallen in de kamer. Ik denk dat ik dan eerder voor de 6400 ga.

Wat betreft die 1060. Is er een serieus verschil in de 3G of 6G? of is het die 6 tientjes niet waard op 1080p

Ik heb zelf nog een https://tweakers.net/pric...uillo-rev2/specificaties/ in mijn huidige build. Ik kan die misschien ook hergebruiken? Die heeft ook de 1151 als ondersteunde socket..

[ Voor 8% gewijzigd door magatsu op 07-12-2016 00:06 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
magatsu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:05:
Ik heb inderdaad veel goeie zaken gehoord over de Fractals van geluid. Ik dacht eventueel nog aan de Fractal Design Mini S. Die lijkt mij ook wel wat. Moet zo weinig mogelijk opvallen in de kamer. Ik denk dat ik dan eerder voor de 6400 ga.

Wat betreft die 1060. Is er een serieus verschil in de 3G of 6G? of is het die 6 tientjes niet waard op 1080p

Ik heb zelf nog een https://tweakers.net/pric...uillo-rev2/specificaties/ in mijn huidige build. Ik kan die misschien ook hergebruiken? Die heeft ook de 1151 als ondersteunde socket..
3GB is net aan de krappe kant, de 4GB 970 (eigenlijk 3,5GB) wordt soms al volgetrokken, dus hangt het erg af van de spellen die je speelt. Als je budget het trekt zou ik persoonlijk wel voor de 6GB variant gaan, om een beetje toekomstbestendig te zijn. (of voor de 8GB RX480, kost hetzelfde en is met de nieuwste drivers ook net zo snel in DX11 (~ - 2%) en sneller in DX12 (~ + 5%))

Die Gelid zou nog wel in de define nano passen, maar opgegeven specs zijn wel 22dB vs 12,5dB van de Mugen, maar scheelt wel weer 4 tientjes. ter vergelijking, T.net test normaal in een 30dB "cleanroom", dus is het het zeker waard om eerst die Gelid erop te zetten en te kijken of je de fan uberhaubt hoort. Zo niet, lekker laten zitten :)

[ Voor 13% gewijzigd door zion op 07-12-2016 05:04 ]

systeem

• magatsu
  • Niet online
zion schreef op woensdag 7 december 2016 @ 03:44:
[...]

3GB is net aan de krappe kant, de 4GB 970 (eigenlijk 3,5GB) wordt soms al volgetrokken, dus hangt het erg af van de spellen die je speelt. Als je budget het trekt zou ik persoonlijk wel voor de 6GB variant gaan, om een beetje toekomstbestendig te zijn. (of voor de 8GB RX480, kost hetzelfde en is met de nieuwste drivers ook net zo snel in DX11 (~ - 2%) en sneller in DX12 (~ + 5%))

Die Gelid zou nog wel in de define nano passen, maar opgegeven specs zijn wel 22dB vs 12,5dB van de Mugen, maar scheelt wel weer 4 tientjes. ter vergelijking, T.net test normaal in een 30dB "cleanroom", dus is het het zeker waard om eerst die Gelid erop te zetten en te kijken of je de fan uberhaubt hoort. Zo niet, lekker laten zitten :)
Hm, ik heb altijd de indruk gehad dat de AMD videokaarten meer geheugen hadden maar dat niet altijd even efficient gebruikten waardoor er een hoger stroomverbruik was? Klopt dit of ben ik nonsens aan het verkopen.

Ik denk dat ik het voorlopig even zo zal doen:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 411,01

En zodra ik wat extra geld heb kan ik direct investeren in de 6Gb variant. Momenteel heb ik nog een overclocked GTX670 die op medium zijn best doet :). Dan wacht ik liever even en doe ik het direct goed ipv half en half.

De koeler zou in sé moeten passen dus dat kan geen probleem vormen. Geluidswise valt het nu ook al goed mee en ik heb een Carbide 300R case. En wat bedoel je met 30dB "cleanroom"?

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
magatsu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:37:
[...]

Hm, ik heb altijd de indruk gehad dat de AMD videokaarten meer geheugen hadden maar dat niet altijd even efficient gebruikten waardoor er een hoger stroomverbruik was? Klopt dit of ben ik nonsens aan het verkopen.

Ik denk dat ik het voorlopig even zo zal doen:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 411,01

En zodra ik wat extra geld heb kan ik direct investeren in de 6Gb variant. Momenteel heb ik nog een overclocked GTX670 die op medium zijn best doet :). Dan wacht ik liever even en doe ik het direct goed ipv half en half.

De koeler zou in sé moeten passen dus dat kan geen probleem vormen. Geluidswise valt het nu ook al goed mee en ik heb een Carbide 300R case. En wat bedoel je met 30dB "cleanroom"?
30dB cleanroom bedoel ik mee dat er niet meer dan 30dB omgevingsgeluid binnenkomt, zodat ze in een constante omgeving kunnen testen.

Maar zou ik vooral doen zo, kan je nog ff sparen voor de vid. kaart

systeem

Pagina: 1