I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe doe je dat op de iPad?.nachtnet schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:55:
1x op [ESC] Drukken zet in de meeste browsers de bewegende avatars al stil..
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik wil ze preventief afschieten...nachtnet schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:55:
1x op [ESC] Drukken zet in de meeste browsers de bewegende avatars al stil..
Een vinkje zou mooi zijn.
Ja, dat werktRoom42 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:16:
Ik adblock de ongewenste avatars. Misschien dat dat helpt?
[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 06-12-2016 00:23 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Echter het hier genoemde voorbeeld is verschrikkelijk irritant (en aandacht vragend) en doet daardoor inderdaad zeer aan je ogen.
Dan kan je ze wel uitzetten door op ESC te drukken, maar om de volgende pagina gaan ze weer vrolijk verder. Een meer definitieve oplossing is hier wel gewenst.
Het vinkje (be)staat in forum instellingen: Toon Usericonsgambieter schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:21:
[...]
Ik wil ze preventief afschieten...
Een vinkje zou mooi zijn.
[...]
Ja, dat werkt. Maar vereist dat ik het ADHD-gebeuren eerst moet zien en er elke keer wat aan moet doen
Dan ben je wel alle user icons kwijt.. maar een vinkje is het wel..
Anders in de browser, speel animaties in webpagina's uitzetten oid.
[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 06-12-2016 00:31 ]
Klopt:gambieter schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:32:
[...] het zal vast wel met custom CSS kunnen [...]
1
2
3
| .thumb.community img[src$=".gif"] { display: none; } |
Dat werkt iig in Firefox
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 06-12-2016 00:28 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Aw, snap, wilde net hetzelfde (hoewel, iets andere div) posten:Room42 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:28:
[...]
Klopt:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .thumb.community img[src$=".gif"] { display: none; }
Dat werkt iig in Firefox
1
2
3
| .thumb img[src$=".gif"] { display: none; } |
Ik weet dat Opera 12, mogelijk de huidige ook, de optie heeft om animaties niet weer te geven. Betekend ook dat smilies die bewegen zoals

Commandline FTW | Tweakt met mate
Da's volgens mij dezelfde div, alleen was ik nog iets specifieker (met community) omdat ik niet zeker weet of enkel .thumb elders nog gebruikt wordt
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 06-12-2016 00:40 ]
Punt is, ik wil de usericons wel zien, alleen die ADHD-icons nietnachtnet schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:27:
Het vinkje (be)staat in forum instellingen: Toon Usericons
Dan ben je wel alle user icons kwijt.. maar een vinkje is het wel..
Anders in de browser, speel animaties in webpagina's uitzetten oid.
Als mensen een schreeuw om aandacht willen doen, moeten ze wmb maar de politiek in gaan.
Op zich ben ik wel voor een definitieve oplossing met het useraccountGertjanO schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:26:
Hoewel eens in de zoveel tijd deze discussie weer gestart wordt, heb ik tot nu toe nooit echt problemen gehad met (al dan niet bewegende) avatars.
Echter het hier genoemde voorbeeld is verschrikkelijk irritant (en aandacht vragend) en doet daardoor inderdaad zeer aan je ogen.
Dan kan je ze wel uitzetten door op ESC te drukken, maar om de volgende pagina gaan ze weer vrolijk verder. Een meer definitieve oplossing is hier wel gewenst.
Die doet het inderdaadHero of Time schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:31:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .thumb img[src$=".gif"] { display: none; }
Maar het mag van mij default op uit.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 06-12-2016 00:45 ]
Jij hebt de selector die de dev tools je geven als 'pad' naar het element. Ik heb de code die aan die selector hangt gebruikt.Room42 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:37:
[...]
Da's volgens mij dezelfde div, alleen was ik nog iets specifieker (met community) omdat ik niet zeker weet of enkel .thumb elders nog gebruikt wordt
edit:Ik zie dat ie op de frontpage '.thumb.usericonsmall' heet, dus misschien is .thumb wel beter, ja. Dan heb je hem meteen voor de frontpage als het forum.
Dank !Hero of Time schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:31:
[...]
Aw, snap, wilde net hetzelfde (hoewel, iets andere div) posten:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .thumb img[src$=".gif"] { display: none; }
Gelijk een reden mijn mijn 'karmapunten' in te zetten, ook ik ergerde me al enige tijd aan die hypno adhd'ers
Nutteloze bende!
Helemaal mee eens, maar terugdraaien is altijd moeilijkerMisha schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:16:
Gewoon helemaal géén animated .gifjes meer toestaan als avatar.
Nutteloze bende!
Oprechte vraag, zijn er epileptici die van forumplaatjes van 60 bij 60 pixels een aanval kunnen krijgen?
Meh!
Geen idee voor epileptische aanvallen, maar als er iets in je ooghoek beweegt, en constant met snelle afwisselingen, is dat erg afleidend van wat je aan het lezen bent. Daarom zijn bewegende banners zo in trek, het leidt de aandacht af naar het bewegende object.De_Koele_Man schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:29:
Het zijn plaatjes van 60 bij 60 pixels, als je op een beetje resolutie kijkt dan is het maar een marginaal deel van het scherm gevuld met informatie die je niet wil zien. Maak je je hier nu principieel druk om omdat je het irritant vind wat anderen op een openbaar forum plaatsen?
Oprechte vraag, zijn er epileptici die van forumplaatjes van 60 bij 60 pixels een aanval kunnen krijgen?
Aangezien een technische oplossing hiervoor nodeloos veel tijd zou kosten ben ik ook genegen om de keuze dan maar zwart-wit te laten: of we staan ueberhaupt geen animated gifs meer toe als avatar, of we laten deze discussie voor eens en altijd rusten en laten gebruikers die hier last van hebben het zelf maar oplossen...Misha schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:16:
Gewoon helemaal géén animated .gifjes meer toestaan als avatar.
Nutteloze bende!
Note overigens dat er ook ruimte is in de interpretatie over wanneer een avatar echt hinderlijk is, en we op die basis ook avatars kunnen verwijderen. Dat is een beleidskwestie en daar is geen technische oplossing voor nodig
Intentionally left blank
Geen idee wat je nou eigenlijk geschreven hebt, ik kan je avatar niet wegfilteren naast je bericht! Ik MOET er naar kijken!Thomas18GT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:43:
Ik moet gewoon even reageren omdat ik van mijn avatar hou
True story!crisp schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:07:
[...]
Note overigens dat er ook ruimte is in de interpretatie over wanneer een avatar echt hinderlijk is, en we op die basis ook avatars kunnen verwijderen. Dat is een beleidskwestie en daar is geen technische oplossing voor nodig

(Ten tijde van het "_Ferry_ je bent een l*l" geweld)
[ Voor 43% gewijzigd door De_Koele_Man op 06-12-2016 14:14 ]
Meh!
Thomas18GT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:43:
Jessica Alba in Into the Blue?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb hem ook inmiddels een lief DM'etje gestuurd dat ik zijn icoon hinderlijk vind.De_Koele_Man schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:08:
True story!
[afbeelding]
(Ten tijde van het "_Ferry_ je bent een l*l" geweld)
Hij heeft gezegd dat hij het aan zou passen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat is een beetje irrelevantDe_Koele_Man schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:29:
Het zijn plaatjes van 60 bij 60 pixels, als je op een beetje resolutie kijkt dan is het maar een marginaal deel van het scherm gevuld met informatie die je niet wil zien. Maak je je hier nu principieel druk om omdat je het irritant vind wat anderen op een openbaar forum plaatsen?
Het gaat niet of het de aandacht trekt, zijn vraag is of het een aanval kan veroorzaken. Het is dan juist zeer relevant om te weten of een plaatje van 60x60 het kan veroorzaken, of dat het groter moet zijn zoals je 300x300 voorbeeld.Misha schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:06:
[...]
Dat is een beetje irrelevantbewegende onderdelen op een verder volledig statische pagina trekken de aandacht. Of dat nou 60x60 is of 20x20 of 300x300 is
Als je mijn post even wat rustiger had gelezen in plaats van direct tegen me in te gaan, dan had je door kunnen hebben dat mijn post slaat op z'n eerste paragraaf. Ik heb nergens iets gezegd over epileptische aanvallen. Enkel of iets de aandacht trektHero of Time schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:24:
[...]
Het gaat niet of het de aandacht trekt, zijn vraag is of het een aanval kan veroorzaken. Het is dan juist zeer relevant om te weten of een plaatje van 60x60 het kan veroorzaken, of dat het groter moet zijn zoals je 300x300 voorbeeld.
Had dan die laatste vraag weggelaten, want nu lijkt het net of je daar op reageert en zijn vraag irrelevant vind. Offtopic wel, maar irrelevant absoluut niet.Misha schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:35:
[...]
Als je mijn post even wat rustiger had gelezen in plaats van direct tegen me in te gaan, dan had je door kunnen hebben dat mijn post slaat op z'n eerste paragraaf. Ik heb nergens iets gezegd over epileptische aanvallen. Enkel of iets de aandacht trekt
Dus, als je je eigen post eens goed leest met de reactie die je quote, snap je waarom er verwarring onstaat.
Irrelevant voor de reden van dit topic, maar wel relevant voor wat dan wel een aanval zou kunnen triggeren.gambieter schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:32:
Of het een epileptische aanval kan veroorzaken is wmb compleet irrelevant en niet de reden dat ik dat gekloot weg wil hebben. Het is gewoon rete-irritant met zo'n aandachtsschreeuwer op de pagina.
Ajuus
Waar DM al niet goed voor is
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik vind dat we per avatar moeten beslissen of deze is toegestaan ja of te nee en een bewegende Jessica Alba is bij voorkeur WEL toegestaan!Thomas18GT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:43:
Ik stem voor
Hij flikkert imo net net snel genoeg om tot schuimbekken te leiden, maar het is wel fel. Maar we praten over een heel klein vakje natuurlijk.gambieter schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:32:
Kunnen bewegende avatars standaard worden uitgezet? Er zijn mensen die van die epileptische avatars gebruiken en die zijn strontirritant, zoals de TS van Voeding door gebrand ?! ( NOOD ).
Via een adblocker (Maar ja, moet je die wel gebruiken/hebben natuurlijk) valt het resulterende gifje gewoon te blokkeren. Dan blijven alle andere wel gewoon staan, alleen dat gifje niet.
En dat is uiteraard al gemeld...

Dat heb ik nou met users die zogenaamd ''lollige'' codegrapjes in hun ondertitels standaard plaatsen.gambieter schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:41:
Als mensen een schreeuw om aandacht willen doen, moeten ze wmb maar de politiek in gaan.
Ook in de winter kan het komkommertijd zijn voor sommige users.De_Koele_Man schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:29:
Dat niet, maar bij broer Fok zie ik nog wel eens avatars die zo godsgruwelijk snel flikkeren cq veranderen (Gifje op speed x1000) dat je daar wel redelijk mesjoege van kan worden.De_Koele_Man schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:29:
Jouw avatar werkt hypnotiserend. Dergelijke gifjes alsmede optische illusies in een gif mogen wmb ook opbokken.Squ1zZy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:37:
[...]
Ik vind dat we per avatar moeten beslissen of deze is toegestaan ja of te nee en een bewegende Jessica Alba is bij voorkeur WEL toegestaan!
Ik stem voor
Beetje creatief zijn met je avatar, ben je nou helemaal.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Filistijn als je niet weet waar dat vandaan komt.Redneckerz schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:58:
Dat heb ik nou met users die zogenaamd ''lollige'' codegrapjes in hun ondertitels standaard plaatsen.
Mooi hè, in een willekeurig topic over buren wordt als eerste geroepen: praten! De online variant hiervan werkt blijkbaar ook primaAW_Bos schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:24:
Ohja, het icoontje van hem is veranderd
Waar DM al niet goed voor is
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Squ1zZy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:37:
en een bewegende Jessica Alba is bij voorkeur WEL toegestaan!

Niet alleen hypnotiserend
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nope. Ik moest het even goochelen.gambieter schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:09:
[...]
Filistijn als je niet weet waar dat vandaan komt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Maar er is zeker wel wat voor te zeggen dat er de mogelijkheid moet zijn om daar als gebruiker de keuze in te hebben of het in z'n geheel niet te laten bewegen.
Ik zal er een ticket voor aanmaken, en zal het (indien eenvoudig is te realiseren) hoogstwaarschijnlijk terugkomen in een Small Improvement Bash/Fest zoals in de afgelopen iteratie.
Gifffer als basis nemen zou een optie kunnen zijn? Daarna is het niet meer dan een setting toevoegen, lijkt me. Al is dat laatste natuurlijk al vervelend genoeg.crisp schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:07:
[...]
Aangezien een technische oplossing hiervoor nodeloos veel tijd zou kosten
[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 07-12-2016 13:30 ]
Helemaal overheen gelezenNMe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:19:
[...]
Gifffer als basis nemen zou een optie kunnen zijn? Daarna is het niet meer dan een setting toevoegen, lijkt me. Als is dat laatste natuurlijk al vervelend genoeg.

Ik vind het persoonlijk een anti-feature, en ik ben tegen het toevoegen van optiesZvennn schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:24:
[...]
Helemaal overheen gelezeniets met 'meerdere dingen tegelijk aan het doen'... Een setting is helaas niet zomaar toegevoegd. Ik trek nog wel even aan z'n mouw
[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 07-12-2016 15:03 ]
Intentionally left blank

Kan je de button in de prefs niet terugzetten dat je 'webicons' kunt uitschakelen, zoals Cyber aangeeft?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Nee, want er zijn geen externe ('web') icons meer...Outerspace schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:19:
Ik ben tegen het afschaffen van gifjes
Kan je de button in de prefs niet terugzetten dat je 'webicons' kunt uitschakelen, zoals Cyber aangeeft?
Een beetje block-tool heeft ook whitelist mogelijkhedenHero of Time schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:14:
Die zal er gegarandeerd zijn, maar dan worden ook de smilies stil gezet en dat geeft bij sommige (bijvoorbeeld) een wat vreemd beeld. Maar ach, dat is een probleem van de gebruiker, niet de site of de geweldige ontwikkelaars van Tweakers.
[ Voor 40% gewijzigd door crisp op 07-12-2016 17:53 ]
Intentionally left blank
Het hoeft ook niet verboden te worden, ik stel voor dat alleen de persoon zelf zijn ADHD avatar ziet en de rest van de users er niet mee lastig wordt gevallen. De Esc-optie werkt alleen per pagina (en vaak niet), de avatars helemaal uitzetten is vergelijkbaar met suggereren om gewoon weg te blijven. Avatars kunnen nuttig zijn, maar die schreeuw om aandacht-avatars zijn dat niet.NMe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:38:
Ik heb zelf ook niet zo'n boodschap aan animated gifs als avatar maar ik vind verbieden veel te ver gaan. Als je je aan avatars stoort kun je op escape drukken of avatars helemaal uitzetten.
(een optie om bepaalde users helemaal uit te zetten, dat zou mooi zijn
gambieter schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:05:
[...]
(een optie om bepaalde users helemaal uit te zetten, dat zou mooi zijn)
1
2
3
| .message[data-owner-id="<id van user hier>"] { opacity: 0.3; } |
Of display: none in plaats van die opacity-regel als je die berichten helemaal niet wil zien. Zal alleen wel lekker storend zijn als je delen van de discussie mist.
Of:
1
2
3
4
5
6
7
| .message[data-owner-id="<id van user hier>"] { height: 20px; overflow: hidden; } .message[data-owner-id="<id van user hier>"]:hover { height: auto; } |
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 07-12-2016 18:16 ]

Ik weet niet of er genoeg ruimte is in het CSS veld, ik heb een lijstje (en weet zeker dat ik op lijstjes sta)
Dat is toch wel veelzeggend.
Mja. Dit is echt een feature die nu niet bijzonder hoog op een prio lijst zal staan, zeker als dan blijkt dat je er flink wat wijzigingen voor nodig moeten zijn.
Nu ken ik uiteraard de codebase achter T.net niet, maar als het een beetje qua structuur lijkt op het forum waar ik een tijdje mod van ben geweest, vind ik het zonder meer begrijpelijk dat grotere issues meer prio hebben. Je kan immers een feature als deze niet goed ondersteunen wanneer de basis daar weinig houvast voor biedt
Beste oplossing op dit moment lijkt of de suggestie van Crisp, of een generieke CSS implementatie die dan valt te downloaden. Vraag is alleen of Tweakers daarin moet voorzien.
Hoeveel regels aan code heb je nu? Want de mijne is 1115 regels momenteel (en 25.778 tekens, inclusief commentts).gambieter schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:19:
Ik weet niet of er genoeg ruimte is in het CSS veld, ik heb een lijstje (en weet zeker dat ik op lijstjes sta)