Toon posts:

Is de svs pb 1000 geschikt voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
subwoofer.

Wat je budget?
600 euro

Wat wil je er precies mee doen?
films kijken gamen

Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Dynaudio emit m10 boekenplank speakers
Denon avr x 1300
Ik wil lekker films kijken en zo dicht mogelijk bij bios geluid komen

Wat heb je zelf al gevonden?
svs pb 1000

Welke vragen heb je hier nog over?
Is deze 300 watt subwoofer geschikt voor mijn 145 watt reciever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke home cinama set ?
[Subwoofer] SVS PB-1000 vs SVS SB-1000 (ported vs Closed) ?

Ik vind (wederom) dat jouw topicstart echt alle info mist die al meerdere keren gevraagd is aan jou. Onder andere 300W piekvermogen heeft absoluut weinig/niets te maken met een mogelijke 145W-per-channel vermogen. Wat zegt de handleiding van jouw receiver hierover?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Die subwoofer is heel geschikt voor films (diep) en muziek. Kan je prima aansluiten op je Denon met 1 tulp/cinch kabel. De subwoofer heeft een eigen versterker, dus zolang de receiver maar een sub-out heeft heb je niks te maken met vermogen van receivers. En nog een tip, maak je topicstart een stuk uitgebreider. Daar kunnen mensen veel meer en beter advies op geven, bovendien wordt je topic dan niet gesloten door moderators. GOT is geen vraagbaak!

[ Voor 27% gewijzigd door ToFast op 04-12-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dan want meer vragen of info heb ik niet? Ik doe echt mijn best :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
De subwoofer is van goede kwaliteit. Maar een en ander hangt ook af van de grootte van de ruimte waar het in komt te staan, en nog belangrijker, de plaatsingsmogelijkheden.

Audio is niet een kwestie van goede componenten aanschaffen en klaar is kees. Gezien het vermoedelijke gebrek aan eigen inzet, ga je naar mijn idee nooit het maximale uit de speakers en subwoofer halen. In dat geval zou het zonde zijn er zoveel aan uit te geven. En nee, een goedkoper alternatief heb ik niet.

Ik kan je aanraden het subwoofer topic eens door te nemen voordat je over gaat tot aanschaf. Het is niet compleet, maar compleet genoeg om een beeld te schetsen van de potentiële problemen waar je tegenaan gaat lopen. Scheelt weer een 5-tal topics openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Net als de eerdere stroom aan topics is ook deze weer van bedenkelijk niveau. Aangezien enkele mensen toch de moeite genomen hebben om te reageren, laat ik het topic voor dit moment even open.

Het vermogen van de subwoofer is totaal niet relevant ten opzichte van de receiver aangezien de sub voor zijn eigen versterking zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb zelf de SB1000 staan, echt nog geen seconde spijt van gehad. Het is een forse investering (zeker met de soundpath pootjes), maar het geluid is fenomenaal. Iedereen is altijd vol lof als ze dat ding bij mij horen spelen.
Films, muziek, games, het klinkt er allemaal prima op.

De versterker heeft inderdaad niets te maken met je sub, het subwoofer signaal gaat zonder versterking naar je subwoofer omdat hij zelf een versterker heeft :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1