Toon posts:

Welke home cinama set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Ik zoek een[b]
Home cinema set

Wat is je budget?
500 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films te kijken en soms te gamen. Skylanders

Wat heb je zelf al gevonden?

Samsung ht-j7500
Onkyo hts 5805

[b]Welke vragen heb je hier nog over[b]
Zijn er nog andere suggeties dan die ik heb gevonden en welke van deze 2 geeft het mooiste geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mooi geluid is natuurlijk persoonlijk. Setjes met satelliet speakers zijn een kwestie van concessies doen. Goed uit de verf komen bij muziek zal het niet doen maar voor het genoemde gebruik bij films en games zal het wel voldoen.

De meeste audioliefhebbers zullen kiezen voor een losse receiver en speakers. Maar als een oplossing zoals deze voor jou de aansluitmogelijkheden biedt die je zoekt, is het met het beoogde gebruik op zich snel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Ee openings post is wel heeeeel erg karig.

1. Wat zoek je
2. Welke overg e apparaten gebruik je
3. Welk formaat mag het zijn
4. 2.1, 5.1, 7.1 etc etc
5. Welke features vindt je belangrijk (bluetooth, spotify etc)

Al met al, kijk even naar de andere topics en pas je post aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
In je andere topic wat nu gesloten is, had je een hoger budget. Mijn reactie daarop:

Voor games en film heb je meer aan een 5.1 set. Als je het beste geluid uit je budget wilt halen, kies je in alle gevallen beter losse speakers en een receiver dan en kant en klaar set. Echter met dit budget kan het nog wel eens lastig zijn om voor nieuwe speakers te gaan. 2e hands wordt er doorgaans veel aangeboden. Dali, Teufel, Boston acoustics, Klipsch, Kef. Het is een greep uit merken met goede speakers. Klank is echter persoonlijk, dus een specifiek advies is eigenlijk niet te geven.

Als je voor 2.1 gaat, dan zeker wegblijven van die simpele setjes en voor een paar duurder zuilen of boekenplank speakers gaan. Het is ook afhankelijk van waar het komt te staan.

Bij 2.1 met zuilen, is de subwoofer wat minder van belang en kun je soms best zonder.
Bij 5.1 gericht op film, is de subwoofer zeer belangrijk. In een grote ruimte wordt ook een center heel belangrijk. Beiden samen kunnen best het leeuwendeel van het budget beslaan.

Qua receivers is het doorgaans vrij simpel. Kies een receiver die de benodigde verbindingen en opties heeft. Met dit budget zou ik er niet al teveel aan uitgeven. Een mooie verhouding kan zijn; 20-25% receiver, 40-45% center en subwoofer, 35% overige 4 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is verhoogd naar 1200 euro. ik zie daar bose soundtouch setjes voor staan, want alles zelf bij elkaar zoeken ben ik niet zon ster in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dan maakt het haast niet uit wat je kiest. Bose, Samsung, onkyo, elk willekeurig elektronica merk. Het zijn allemaal satellietspeakers, al dan niet op een lange standaard zodat ze het "zuilen" kunnen noemen. Dergelijke sets kies je voor het gemak en uiterlijk, niet voor het geluid.

Ik denk dat je bij deze sets redelijk veilig de reviews kunt nalezen en op die manier een keuze kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog 1 vraag waarom is de ene boze set 1050 euro 2.1 en de andere nog geen 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dat noemen ze prijscategorieën, zo is er voor elke portemonnee een passende set.
Meestal zie je wel verschillen in specificaties, functies en/of gebruikte materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:15:
mijn budget is verhoogd naar 1200 euro. ik zie daar bose soundtouch setjes voor staan, want alles zelf bij elkaar zoeken ben ik niet zon ster in.
Gezien het feit dat je zelf niet wilt samenstellen, zal ik een poging wagen:

Zoek een receiver 5.1 die aan je wensen voldoet. Op deze receiver sluit je alle speakers en randapparatuur aan. Denk aan TV kastje, Playstation, blueray speler etc. etc.
Vervolgens ga je met een HDMI kabel van de receiver naar de TV. Dit doe je via de ARC poort. Geluid wordt van zowel vanuit de receiver (randapparatuur) naar de tv gestuurd, en eventueel vanaf de tv weer terug naar de versterker in geval van smart tv apps etc.

Basis 5.1 receiver met eigenlijk alles erop en eraan:

pricewatch: Denon AVR-X1200W

Vervolgens heb je nog zo'n 800 euro over voor de speakers. In dat geval kun je 3 keuzes maken:

1. Keuze voor satelliet speakers a formaat bose melkpakjes
2. Keuze voor boekenplank speakers
3. Keuze voor zuil speakers

De laatste keuze is ook direct in de meeste gevallen de mooiste keuze, echter wil/kan niet iedereen grote zuilen in de kamer kwijt. In dat geval zijn boekenplank speakers (kleiner formaat) een leuk alternatief. Echter mochten deze nog steeds te groot zijn, dan kun je kiezen voor de satelliet speakers waarbij goede kwaliteit behoorlijk aan de prijs is!!

Geluid is een zeer persoonlijk iets. Je leest daarom niet voor niets overal dat je eigenlijk moet gaan luisteren. Vaak stap je de winkel in met een voorgevoel voor merk A, en kan het zomaar zijn dat je met Merk B de winkel uit gaat. Mocht je niet kunnen/willen luisteren hierbij een voorzetje voor een aantal setjes welke door menig mens/reviews als vrij goed wordt ervaren:

Satelliet:
https://www.teufelaudio.n.../system-4-thx-p13489.html (even wachten op aanbieding).
productreview: Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart) review door Wizzu
http://hificorner.nl/spea.../wharfedale/dx-1-se-zwart (bijna boekenplank formaat)
Canton heeft ook nog wel een paar leuke setjes zoals de movie 265

Boekenplanks speakers:
pricewatch: Teufel Ultima 20 Surround "5.1-Set" (Zwart)
https://www.hifiklubben.n...pico-5.1-luidspreker-set/

zuil speakers
http://hificorner.nl/spea...et/jamo/jamo-s626-hcs-wit (nog wel sub toeveogen)
pricewatch: Teufel Ultima 40 surround (Zwart)

Deze laatste komt ook vaak in de aanbieding voor 899.
De prijs/prestatie verhouding is behoorlijk goed. In elk geval wordt zo'n bose setje volledig weg gespeeld.

1200 euro is best een leuk budget waar wat mogelijk is, dus stap ook is een hifi winkel binnen!

succes!
Pagina: 1