Iiyama monitoren vaak defect en kuren?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Voordat ik eventueel tot een aanschaf van een Iiyama sherm overga;

Ik zie nogal veel topics op got over stukke Iiyama montoren, of dat ze veel kuren hebben. Kan ik draauit afleiden dat een Iiyama monitor toch niet zo okey is?

/dev/null

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

De 451 (19") had heel veel kuren omdat er een rotte serie tussen heeft gezeten, maar de 452 en de nieuwe 451's zijn gewoon prima. Ik gebruik al 4 jaar een 17" Iiyama, en daar ben ik dik tevreden over :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ze zijn wel okay. Niet super.

Als je het geld hebt zou ik voor Sony gaan.

Als je wat meer geld hebt Nokia.

Als je nog meer geld hebt EIZO :9~

En de reden dat je zoveel topics ziet is omdat ik denk dat 90% van de tweakers een IIYAMA heeft.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Ik heb ook nog een Liyama monitor (een 450) die gebruik ik al iets van 3 jaar en dan ook echt gebruiken...
maar het ding werkt nog perfect

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Neem gewoon een Dell P991 (Sony FD Trinitron 19") van www.lebox.nl. Zij verkopen eigenlijk alleen aan bedrijven maar ze willen je wel doorverwijzen naar een winkel in je buurt. Ik had bij PC Oké in de Utrechtsestraat in A'dam mijn Dell P990 (Sony Trinitron 19") monitor gekocht vorige week en hij viewt verukkelijk.

Oh ja, ik heb er NLG 795,- voor betaald.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op zaterdag 30 juni 2001 20:50 schreef AiRWiN het volgende:
Ik heb ook nog een Liyama monitor (een 450) die gebruik ik al iets van 3 jaar en dan ook echt gebruiken...
Ik had het niet beter kunnen zeggen :)

Verwijderd

Iiyama heft verschillede series monitoren.

Je hebt de "U" serie, die is echt el cheapo.
zoals de 901u 19" .

Dan heb je de mt serie zoals de 902mt, die zijn redelijk maar niet super en je hebt de ht serie en die wil je hebben als je een iiyama koopt.

Ik heb zelf een 901ht en ik moet zeggen dat t echt een top-monitor is.

Als 17" kun je t best de 702ht nemen, echt een hele goeie rond de 850 piek is ie geloof ik.

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Mijn Iiyama A901HT + Geforce3(Leadtek) op
1280x960x32@100Hz = :9

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een jaar lang een pro410 1024*768@100 en die doet het prima! Nooit problemen

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 23:06 schreef BAALBERITH het volgende:
Iiyama heft verschillede series monitoren.

Je hebt de "U" serie, die is echt el cheapo.
zoals de 901u 19" .
Je bedoeld deze;
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/monitoren/Iiyama_MA901U.gif

Specificaties:
- Model: MA901U Vision Master
- Beeldbuis: 19inch Flatscreen
- Effectief: 46cm
- Beeldbuis: Diamondtron NF
- Type: 100% plat
- Zichtbaar beeld: 366x274,5 mm
- Resolutie:
640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 152Hz refresh
1024 x 768 @ 118Hz refresh
1152 x 864 @ 105Hz refresh
1280 x 1024 @ 89Hz refresh
1600 x 1200 @ 76Hz refresh
1800 x 1440 @ 64Hz refresh
- Dot pitch: 0,25/0,27mm AG Pitch
- Hor.sync.freq.: 30 - 96kHz
- vert.sync.frequentie: 50- 180Hz
- Max.bandbreedte: 160Mhz
- PC & Apple MAC compatible
- MPRII / TCO'95 / TCO'99
- Formaat: 450,5 x 456,5 x 445,5
- Netto gewicht: 22kg

prijs 1095,- (Norrod)

Maar wat is er dan specifiek fout aan deze monitor? Deze monitor heeft ook een Diamondtron NF netals de meeste Iiyama's :?

/dev/null

• stunter
  • Laatst online: 21:48
Lees dit topic is.

Hier was ook de steling :Iiyama bergafwaarts?

Verwijderd

pyama monitoren zijn goed, maar de laatste tijd helaas alleen de grotere duurdere versies. Heb zelfr een 510 echt een perfect beestje. een vriend heeft een goedkopere 17" en heeft niets dan problemen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
ik durf al bijna geen Iiyama meer te kopen :'( Samsung is ook niet super, k'heb hiero als na 3 weken een defecte Samsung.

iamand ook een idee wat er precies mis is met die MA901U en of die problemen zich tot de dag van vandaag nog steeds voordoen? Ik had namelijk de MA901U op het oog, maar begin steeds meer te twijfelen over deze keuze. +/- 1200 piek is natuurlijk geen kattepis, dus het moet wel een degelijk produkt zijn voor die hoge prijs (ongeveer 300 piek boven samsung)

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 23:32 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Je bedoeld deze;
[afbeelding]

Specificaties:
blabla

prijs 1095,- (Norrod)

Maar wat is er dan specifiek fout aan deze monitor? Deze monitor heeft ook een Diamondtron NF netals de meeste Iiyama's :?
Nou kijk ik werk in een zaak die o.a. Iiyama monitoren verkoopt en we krijgen wel eens klachten dat t beeld wazig is ofzo met een Geforce 3. Nou is een Geforce 3 niet de allerbeste kaart icm een 19" of 22" wat betreft een goed scherp en stabiel 2D beeld, maar de enige manier om dit op te lossen was er een Iiyama monitor uit de HT serie aan te hangen ipv U of MT.

Zelfs met een Matrox G450 gaf een 201u(22") of 901u geen stabiel beeld op de hogere resoluties en refreshrates.

Wil je dus een groot scherm die goed is op hoge resoluties? Neem dan lekker een HT als je Iiyama koopt.

Geloof me, die U series Iiyama wil je niet hebben als je een mooie 19" of 22" zoekt.
Vaak zijn de HT modellen uit de iets oudere lijn een hele goeie keus als je ze nog kan krijgen. Vaak scheelt t maar zo'n 100-150 gulden als je een 702ht, 901 ht of 201ht neemt ipv de nieuwere monitoren(705mt, 902mt, 901u of 201u) uit een lagere serie neemt.

Verwijderd

Ik gebruik al 3 jaar 2x 19" monitoren (901HT) en 2x 17" (8617T) en heb nog NOOIT problemen gehad. Wij verkopen bijna uitsluitend Iiyama, en hebben nog maar een (1) monitor met een defect gehad, welke ONSITE door Iiyama binnen 1 dag opgelost werd. Iiyama staat bekend om zijn perfecte beeldkwaliteit, er is in die prijsklasse absoluut geen betere....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Vision Master Pro450 die inmiddels niet meer word verkocht was een PRACHT van een monitor, BNC ingang enzo, volgens mij zit dat ook niet op de 451 en 452, wat wel handig is op hoge resoluties. Nee, voor 19" moet je nu niet meer bij iIyama komen (n.a.l.v. 451), ik ga voor CTX voor een 19" :)

Verwijderd

Ik heb dus zo'n Iiyama 17" A702HT en dat ding vertoont allerlei kuren. Lichtgekleurde vlakken lopen over in donkere achtergrond en op een lichte achtergrond zijn vertikale strepen zichtbaar :r De monitor is al een keer opgestuurd naar Iiyama en kwam na 2 weken ongerepareerd terug. Daarna heeft die helpdesk van Iiyama nog nieuwe kabels gestuurd, maar dat hielp ook al niet |:( Ik moet dus weer opnieuw die monitor gaan opsturen. Voor mij is het duidelijk: geen Iiyama meer...

Verwijderd

Juist..die heb ik ook al 2 jaar of meer..(19") Uitstekende monitor..en was destijds in de aanbieding..nooit spijt van gehad.
Wel nieuwe drivers instaleren!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik heb 2x S701GT Iiyama monitoren en die dingen doen het al ruim 2 jaar perfect.
Als ik weer monitoren ga kopen worden het zeker weer iiyama's

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ala ik hier search op t.net kom ik tot de conclusie dat alle iiyama's kuren hebben.

/dev/null

• Abbadon
  • Laatst online: 17:07
Op zondag 01 juli 2001 01:52 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ala ik hier search op t.net kom ik tot de conclusie dat alle iiyama's kuren hebben.
Nou, mijn Pro510 in ieder geval niet :) Al anderhalf jaar volkomen probleemloos en perfect beeld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Dat is een domme conclusie. Dat een heel ziekenhuis vol patienten ligt betekend toch ook niet dat heel nederland ziek is? |:(

Net als alle producten heeft ook Iiyama ook uitvallers. En meestal niet meer of minder als andere fabrikanten

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Maar kan ik gerust een Iiyama kopen? Ik begin steeds meer te twijfelen aan Iiyama naar mate ik die topics over die problemen lees :)

/dev/null

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Ik heb een A901HT (pro 450 19"), en ik moet nooit meer een iiyama.

Monitor 1: onscherp op hogere resoluties (boven 1024x768)

Teruggebracht voor een andere:

Monitor 2: onscherp op hogere resoluties. Meegenomen naar iiyama services center, opnieuw afgesteld. Monitor weer terug: onscherpe linker middenhelft. Weer terug naar service center. Andermaal opnieuw afgesteld. Nu is ie min of meer goed, maar nog lang niet zo scherp als bv een dell of sony trinitron.

Misschien ben ik erg picky over mn schermen, of misschien ben ik gewoon verwend doordat ik op mn werk met 21" dell schermen werk, maar ik hoef geen iiyama meer, ondanks dat hun services snel en goed is.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Waarom geen LG 915 :9~

Verwijderd

De oude series zijn beter dan de nieuwe series.
koop een pro versie.deze zijn allemaal wel goed.

verder vergeten de meeste mensen dat voor hogere resoluties een BNC kabel nodig is.
deze hebbeb een grotere bandbreedte! Ik denk dat een heleboel problemen ook hier vanaf geleid kunnen worden!

Verwijderd

Ik heb een vision master pro 400 en het is et beste wat ik ooit voor mijn pjoeter gekocht heb

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 10:51 schreef toermalijn het volgende:
De oude series zijn beter dan de nieuwe series.
koop een pro versie.deze zijn allemaal wel goed.

verder vergeten de meeste mensen dat voor hogere resoluties een BNC kabel nodig is.
deze hebbeb een grotere bandbreedte! Ik denk dat een heleboel problemen ook hier vanaf geleid kunnen worden!
Sinds wanneer is dat zo?
Volgens mij kan 1600 x 1200 best met een gewone VGA kabel.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik heb inderdaad een ET9017 Visionmaster Pro 17. Staat al jaar of 4 dag en nacht aan. Nog steeds werkt het perfect.

Fakir

• Coen Rosdorff
  • Niet online
2x een 17" gekocht.
De eerste fikte 3 keer door. Bleek niet met win2000 te kunnen werken. Als ik dat wilde moest ik het duurdere model maar nemen. (3x omwisselen is hele toer en had daar dus zeker wel wat medewerking in verwacht)
De tweede had een zwarte pixel midden op het scherm. Bij hoge uitzondering mocht hij omgeruild worden. Eigenlijk had ik niet mogen klagen omdat het binnen de specs valt.

Iiyama: De grootste zooi die je kan kopen.
Leuk voor je als je toevallig een hebt die wel goed is. De kwaliteits eisen van die dingen liggen zo beroerd laag, dat ze er bij mij niet meer inkomen.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 13:41 schreef little_soundman het volgende:
Iiyama: De grootste zooi die je kan kopen.
ONZIN! :( Niet omdat ik een goede iiyama heb..maar de meeste iiyama's scoren nu eenmaal goed in de test..Ze zijn NOOIT het slechtste in de vergelijkings testen..en regelmatig top 3 en niet alleen door de prijs/kwaliteit verhouding.

En natuurlijk krijg je meer meldingen van problemen..omdat die monitors nu eenmaal VEEL meer verkocht worden dan andere merken.

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Ik heb ook een Iiyama 450 pro en dat is echt een top scherm.
Dacht er eerst aan om een sony te kopen maar nadat ik die op school had gezien heb ik maar snel een Iiyama gekocht.
Dit is echt een van de meest roeleerend schermen.

Verwijderd

Ik heb zelf een Pro 452. Jammer genoeg heb ik er vanaf het begin problemen mee gehad. 2x gerepareerd (1x Teleplan en 1x Iiyama). En nu is er weer een fout/afwijking terug gekomen (binnen 1 week) en er is er weer 1 bijgekomen.

Ik denk zelf dat ik gewoon zo'n monitor heb die op de vrijdagmiddag is gemaakt. Morgen ga ik MyCom bellen en eisen ik dat ze hem omruilen!

Voordat je een monitor koopt moet je gewoon goed shoppen. Goed informatie inwinnen en in je vriendenkring informeren of ze een monitor gebruiken die jij wilt gaan kopen.

Je kijkt toch al gauw een jaar of 4/5 naar een monitor, dus het moet wel een goed en betrouwbaar apparaat zijn die je aan gaat schaffen.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 15:16 schreef enrico het volgende:
Ik heb ook een Iiyama 450 pro en dat is echt een top scherm.
Dacht er eerst aan om een sony te kopen maar nadat ik die op school had gezien heb ik maar snel een Iiyama gekocht.
Dit is echt een van de meest roeleerend schermen.
:P Je weet niet wat je zegt :P
Ik heb een iyama450 pro gehad en nu een sony. . Die iiyama buigde z'n hoeken constant naar buiten, wat ik ook instelde. De Sony heeft dat niet, is veeel scherper, etc. Maar iedereen z'n smaak :P

• Beaves
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

LG schermen zijn ook hele leukde beeldschermen. Ik had toevallig een minder goed scherm maar die is binnen twee dagen on-site omgewisseld omdanks dat mijn monitor al anderhalf jaar oud was.

Maar als geld geen probleem is moet je echt aan de Sony of Eizo, beter bestaat bijna niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• dondervogel
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb dus zo'n Iiyama 17" A702HT en dat ding vertoont allerlei kuren. Lichtgekleurde vlakken lopen over in donkere achtergrond en op een lichte achtergrond zijn vertikale strepen zichtbaar De monitor is al een keer opgestuurd naar Iiyama en kwam na 2 weken ongerepareerd terug. Daarna heeft die helpdesk van Iiyama nog nieuwe kabels gestuurd, maar dat hielp ook al niet Ik moet dus weer opnieuw die monitor gaan opsturen. Voor mij is het duidelijk: geen Iiyama meer...
Mmm vreem bij mijn goedkope 19 inch iiyama zit toch echt onsite garantie van 3 jaar en als ze hem niet direkt kunnen maken dan krijg je een leen monitor en binnen 5 a 10 dagen heb je je eigen monitor weer terug (of een nieuwe) dus raar verhaal van je

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 16:36 schreef kwikkwekenkwak het volgende:

[..]

Mmm vreem bij mijn goedkope 19 inch iiyama zit toch echt onsite garantie van 3 jaar en als ze hem niet direkt kunnen maken dan krijg je een leen monitor en binnen 5 a 10 dagen heb je je eigen monitor weer terug (of een nieuwe) dus raar verhaal van je
Waarom is dat raar, hij heeft die ervaring nou eenmaal. Ik ben ook niet erg te spreken over de "reparaties" van Teleplan.....

• Coen Rosdorff
  • Niet online

Niks raar aan. Als dat ding op de dag van aanschaf doorfikt moet de winkel omruilen. Kom je weer thuis met je omgeruilde scherm: Pats boem. Weer stuk. Weer terug.

Iiyama: Als ze doen zijn ze best goed, maar ze gaan veel te vaak stuk.

Verwijderd

ik heb een IIyama Vision marster PRO 450 19" en ik heb nog nooit problemen gehad. Voor mij is IIYAMA gewoon TOP! Een deawoo dat is troep!!! IIYAMA is TOP!

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:41 schreef alex21 het volgende:
ik heb een IIyama Vision marster PRO 450 19" en ik heb nog nooit problemen gehad. Voor mij is IIYAMA gewoon TOP! Een deawoo dat is troep!!! IIYAMA is TOP!
Sorry, iiyama is prijs/kwaliteit goed maar zeker geen topmerk :)

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Mijn IIyama VMP450 doet het inmiddels al 2.5 jaar zonder enige problemen. Wel had ik een keer het probleem van schaduwvorming toen ik er een nieuwe monitorkabel aan moest hangen (ik wou m'n monitor verslepen voor een LAN en ik had ruzie gekregen met m'n monitor omdat ik de kabel er niet uit kon krijgen -> kabel kapot :+ ), maar toen ik er een duurdere kabel met vergulde pluggen aanhing was dat ook weer goed.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ik heb een of ander merkloos 15" ding wat ik meekreeg met m'n complete systeem van de paradigit.

Werkt prima, kijkt prima. Niks op aan te merken.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 12:22 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat zo?
Volgens mij kan 1600 x 1200 best met een gewone VGA kabel.
Dit wordt door Iiyama zelf aanbevolen om te gebruiken voor de hogere resoluties en(vanaf 85 hz?) refreshrates! het geeft een beter en stabieler beeld.Zou dus ook onscherpte en verlopende kleuren kunnen voorkomen!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Okey bedankt voor de reacties.
Nu is mijn vraag; Welke IIyama kan ik dan wel kopen voor 1300 piek die WEL Goed fuctioneerd.

Of jab ik beter naar een Sony gaat zoeken :?

/dev/null

Verwijderd

[..]

Wat is er nou weer vreemd aan dat verhaal |:( Ik heb nergens gezegd dat ik geen 3 jaar onsite garantie heb. Ik heb alleen geen zin om weer een hoop gedoe te hebben met een pakketjesman die 'tussen 9 en 5 kan langskomen' om die monitor op te halen. Natuurlijk, ik krijg een leenmonitor, maar die service is echt een ramp, zou jij er vrolijk van worden als je na 2 weken je monitor ongerepareerd terugkrijgt :?

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 21:28 schreef I_Stealth_I het volgende:

Of jab ik beter naar een Sony gaat zoeken :?
Ik zou voor een Sony gaan. Iiyama maakt wel aardige monitoren, maar als ze kapot gaan is de service echt zeer slecht. Ik heb geen idee hoe dat bij Sony is geregeld, maar m.i. kan het niet slechter dan die :r service van Iiyama.

Verwijderd

Ik ben ook nie te vreden over mijn vmp 451. De pixels staan gewoon niet stil :(

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Het aanschaffen van een monitor is volgens mij moeilijker dan het kopen van een huis! :(

/dev/null

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb vorige week een ander scherm besteld. En was zat ook met het dillema.

Uiteindelijk heb ik geen Iiyama genomen omdat ik iets teveel topics over hun schermen gezien had.
Een Sony vond ik erg mooi.
Uiteindelijk heb ik een 19" Dell P991 genomen. Dit scherm heet een Sony Triniton FD buis. Ik werk er nu een paar dagen mee en ben er echt heel blij mee. Het is overigens een Sony OEM scherm.

Ik heb hem besteld bij www.lebox.nl.

Hij koste me f745,- excl. btw

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 22:29 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik heb vorige week een ander scherm besteld. En was zat ook met het dillema.

Uiteindelijk heb ik geen Iiyama genomen omdat ik iets teveel topics over hun schermen gezien had.
Een Sony vond ik erg mooi.
Uiteindelijk heb ik een 19" Dell P991 genomen. Dit scherm heet een Sony Triniton FD buis. Ik werk er nu een paar dagen mee en ben er echt heel blij mee. Het is overigens een Sony OEM scherm.

Ik heb hem besteld bij www.lebox.nl.

Hij koste me f745,- excl. btw
100% vlakke buis?

/dev/null

• tiguan
Op zondag 01 juli 2001 22:45 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

100% vlakke buis?
Yup, FD = Flat Display Trinitron :9

Verwijderd

IIYAMA gebruikt LG beelbuizen!!!!! Maak de S900MT1 maar open.

• tiguan
Op zondag 01 juli 2001 22:55 schreef floydrose het volgende:
IIYAMA gebruikt LG beelbuizen!!!!! Maak de S900MT1 maar open.
Ik weet niet welk type dat is wat je hier noemt. Maar de platte beeldbuizen van Iiyama worden doorgaans door Mitsubishi gefrabiceerd.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb een VM pro 452, gekocht op de HCC-dagen alwaar hij werd geshowed met behulp van een matrox dualhead. Daar heb ik hem ook op hoge resoluties bekeken en het zag er allemaal prima uit.

Toch begin ik me nu steeds meer te ergeren aan de convergentie die het ding heeft. Ik heb zelf een Radeon en ik vraag me af of dit normaal is of dat ik hem misschien voor reparatie aan moet bieden?

dus...

Wie heeft er ook een VM pro 452 en wat vind je van de convergentie?

Great minds think alike!

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 00:19 schreef 456GT het volgende:
Wie heeft er ook een VM pro 452 en wat vind je van de convergentie?
Klein vraagje...wat houd convergentie in?

edit:
'K heb het antwoord al gevonden

Verwijderd

convergentie?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 18:02 schreef 400PK het volgende:
convergentie?
Als het goed is heeft dat o.a. te maken met de RGB instellingen van bv. verticale lijnen (stond in mij Iyama handleiding).

Dus als je gele lijnen hebt aan de zijkant bijvoorbeeld.

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

convergentie betekend dat de RGB lijnen niet precies over elkaar lopen, waardoor de monitor dus onscherper wordt. Er is een mooi progje van Nokia om dat te testen (ik heb alleen geen link, iemand?).

Great minds think alike!

• delorean7
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Voor mijn broertje een VMP 452 gekocht (convergentie is niet helemaal 100% maar dat zie ik bij geen enkele monitor en daarbij BOEIT HET NIET want dat zie je echt niet in spelletjes, windows, dvd's kijken)
Er staat er nu ook een voor mij thuis, nog nieuw in de doos: laat dat nog wel even weten.

Bottom line: na heel veel lezen en speuren naar monitoren kwam ik tot de volgende conclusie.
Er zijn geen PERFECTE 19" schermen voor onder de 1500-1600 gulden er zijn genoeg mensen die problemen hebben met Sony, LG, Samsung, NEC, Iiyama. In eerste instantie schrok ik van de problemen met Iiyama (ik had toen nog mijn VMP 411 A705MT 17" en die is PERFECT) maar tussen de bomen zat er niemand met een VMP 452 met wazige schermen ofsow.
Je kan met elke monitor iets mis vinden, op een gegeven moment een test op de pcpro.co.uk site bekeken die mijn keuzes tot dan toe met de grond gelijk maakte. Zij kozen de NEC Multisync tot prijswinnaar (1200-1300 piek). Uiteindelijk in de winkel gaan kijken naar die multisync en zag er niet beter uit dan mijn VMP411 of de VMP452: kwam bij dat de design van de Iiyama's gewoon veel mooier is. Toen gekozen voor de VMP452 voor 1004 bij ASCI: ik ZIE geen grote verschillen met de Multisync die in testen de LG ruimschoots versloeg en ik ga geen 300 uitgeven voor een verschil dat ik niet kan zien en een behuizing die er niet uitziet!!

Verder kan je in veel postings over Iiyama op Gathering lezen dat het de VMP 451 betreft en dat die mensen met problemen maar al te graag zouden willen ruilen met een VMP 452.

Persoonlijk hoef ik ook niet hoger dan 85 Hz op 1280x1024 want ik zie het verschil toch niet tussen dat en 100Hz, en hoofdpijn heb ik al helemaal nooit.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 16:15 schreef delorean7 het volgende:
Voor mijn broertje een VMP 452 gekocht (convergentie is niet helemaal 100% maar dat zie ik bij geen enkele monitor en daarbij BOEIT HET NIET want dat zie je echt niet in spelletjes, windows, dvd's kijken)
Er staat er nu ook een voor mij thuis, nog nieuw in de doos: laat dat nog wel even weten.

Bottom line: na heel veel lezen en speuren naar monitoren kwam ik tot de volgende conclusie.
Er zijn geen PERFECTE 19" schermen voor onder de 1500-1600 gulden er zijn genoeg mensen die problemen hebben met Sony, LG, Samsung, NEC, Iiyama. In eerste instantie schrok ik van de problemen met Iiyama (ik had toen nog mijn VMP 411 A705MT 17" en die is PERFECT) maar tussen de bomen zat er niemand met een VMP 452 met wazige schermen ofsow.
Je kan met elke monitor iets mis vinden, op een gegeven moment een test op de pcpro.co.uk site bekeken die mijn keuzes tot dan toe met de grond gelijk maakte. Zij kozen de NEC Multisync tot prijswinnaar (1200-1300 piek). Uiteindelijk in de winkel gaan kijken naar die multisync en zag er niet beter uit dan mijn VMP411 of de VMP452: kwam bij dat de design van de Iiyama's gewoon veel mooier is. Toen gekozen voor de VMP452 voor 1004 bij ASCI: ik ZIE geen grote verschillen met de Multisync die in testen de LG ruimschoots versloeg en ik ga geen 300 uitgeven voor een verschil dat ik niet kan zien en een behuizing die er niet uitziet!!

Verder kan je in veel postings over Iiyama op Gathering lezen dat het de VMP 451 betreft en dat die mensen met problemen maar al te graag zouden willen ruilen met een VMP 452.

Persoonlijk hoef ik ook niet hoger dan 85 Hz op 1280x1024 want ik zie het verschil toch niet tussen dat en 100Hz, en hoofdpijn heb ik al helemaal nooit.
Zou je je persoonijke bevindingen kunnen vertellen als je je monitor hebt uitgepakt?
Ik heb namelijk ook een oogje op deze 452.
(mail klaas@icqsupport.nl)

/dev/null

Verwijderd

Heel leuk is te zien dat als er een rotte serie uitkomt meteen iedereen om zijn (m/v) achterste poten staat en een mening heeft. Monitoren van IIYAMA zijn gewoon goed, alleen zijn ze tegenwoordig met een budget range gekomen met iets mindere specs. De beeldbuis is overigens wel hetzelfde.

Jammer van deze hardnekkige roddel. |:(

/me denkt dat domme mensen meteen met het vingertje gaan wijzen voor ze weten wat er precies aan het handje is :(

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Het is natuurlijk wel zo dat ongeveer 6 á 7 van de 10 tweakers een Iiyama heeft. dus het is vrij logisch dat er veel meer klachten zijn over Iiyama.

/dev/null

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ik heb nu 2,5 jaar een VM400,nog nooit problemen mee gehad.
Maar over een half jaartje komt er bij m'n nieuwe comp een TFTje :9~

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Op dinsdag 03 juli 2001 16:15 schreef delorean7 het volgende:

Zojuist heb ik een topic gelezen over iemand met convergentieprobs met een LG en vergeleken daarbij valt het bij toch wel weer mee. Misschien ben ik gewoon iets te kritisch...

* Verbal Kint denkt dat hij voor z'n volgende monitor net zolang doorspaart tot hij zich een Eizo kan veroorloven :)

Great minds think alike!

• Cartman!
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 10:41 schreef who_am_i het volgende:
Waarom geen LG 915 :9~
lama......:(

Verwijderd

* Schizophrenic denkt dat domme mensen meteen met het vingertje gaan wijzen voor ze weten wat er precies aan het handje is
BoZ denkt dat een sterk merk als iiyama zijn goede reputatie snel verliest als ze zo door gaan. Als je veel monitoren verkoopt zijn er ook relatief meer klachten. Ik weet heel goed wat er aan de hand is, en je zegt het zelf al: er wordt hard bezuinigd op de kwaliteit bij iiyama.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 10:49 schreef BoZ het volgende:

[..]

BoZ denkt dat een sterk merk als iiyama zijn goede reputatie snel verliest als ze zo door gaan. Als je veel monitoren verkoopt zijn er ook relatief meer klachten. Ik weet heel goed wat er aan de hand is, en je zegt het zelf al: er wordt hard bezuinigd op de kwaliteit bij iiyama.
En waaruit trek jij die conclusie? Omdat hier op Got ineens meer klachten zijn ofzo?

/dev/null

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 00:51
Die a902mt bak van mij loopt af en toe groen aan, net als of hij zeeziek is ofzo.

• delorean7

delorean7

Juistemmmm... Kut t*fus t*ring en nog meer ongewenste uitbarstingen, die 19" iiyama (VMP452) is dus NIET ok (de nieuwe dus). Om te beginnen was dat ding SUPER wazig (das dus duidelijk een fout) maar na een beetje kloten met instellingen (en vooral na een 30 minuten aan laten staan) was het stukken beter maar nog steeds niet helemaal ok volgens mij als ik hem vergelijk met die van mijn broertje.
Ik kijk het nog een dag aan en kloot wat met de instellingen en mocht het dan niet ok zijn dan gaat deze hup terug naar ASCI.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Grr.. ben wel blij dat mijn VMPro 410 het uitmuntent doet. Zelfs op 2048x1536@60hz doet ie het nog prima. Kan mijn monitor dus oc-en ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb nu al voor drie mensen, waaronder ikzelf ;) , een Iiyama 17 inch gekocht (wel verschillende versies). Bij ons alledrie is dat ding kapot gegaan na iets meer dan een jaar. Alledrie hadden wij echter binnen twee dagen een ruilmonitor of een nieuwe. Dus wel goeie service! Echter wel opvallend dat drie monitoren (de enige drie die ik heb gekocht :) ) allemaal na ruim een jaar kapot gingen. Ik zou toch niet durven stellen dat ze slecht zijn, ik denk dat dit toeval was.... Maar toch....

• Bezulba
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb al 5 jaar een 17" iiyama en ik ben er harstikke blij mee. er begint nu wel een streep op 1/3 van het beeld aan de linkerkant te komen, maar valt toch niet op :) als ik over een tijdje een nieuwe monitor aanschaf word het zeker een iiyama en dan ook een duurder model. goedkoop is duurkoop zegt mijn mama altijd 8-)

blup

Verwijderd

ik zelf heb vanaf... 1998 een 17" brilliance van Philips ok geen platte beeldbuis maar wel KNETTER scherp. en hij doet toch nog mooi 1600*1200@75Hz. niets om over te klagen dus... zeker niet gezien zijn levensduur

Me pa heeft ook nog een LG 795FT Plus staan.
maar dat ding is echt niet scherp.. zeker niet als je hoger gaat als een res van 1024*768 dan lopen die RGB lijnen niet meer strak op elkaar.. en dan zie je dus... soms ietsje.. blauw naast je letters... maarja aangezien pa toch 1024 draait heeft ie er geen last van en zo is iedereen weer blij :)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zondag 01 juli 2001 00:56 schreef Racetows het volgende:
Ik heb dus zo'n Iiyama 17" A702HT en dat ding vertoont allerlei kuren. Lichtgekleurde vlakken lopen over in donkere achtergrond en op een lichte achtergrond zijn vertikale strepen zichtbaar :r De monitor is al een keer opgestuurd naar Iiyama en kwam na 2 weken ongerepareerd terug. Daarna heeft die helpdesk van Iiyama nog nieuwe kabels gestuurd, maar dat hielp ook al niet |:( Ik moet dus weer opnieuw die monitor gaan opsturen. Voor mij is het duidelijk: geen Iiyama meer...
Ik heb de zelfde monitor, en ik zie ook vage kleur overgangen.
M.a.w. het weg klikken van een Got scherm, dan zie ik rechts boven een rode gloed.
Wanneer ICQ er achter staat.

Wanneer ik een blauwe achtergrond heb (onder W2k kiezen voor Geen), en je switcht dan van scherm, dan zie ik dus een rode gloed.

Monitor is al 2 keer bij Teleplan geweest, en zit er nog steeds.
Zal binnen kort es met iiyama zelf bellen, en vragen of hun eigen TD er naar kan kijken.

And The Only One

Verwijderd

En waaruit trek jij die conclusie? Omdat hier op Got ineens meer klachten zijn ofzo?
Als je al een tijdje meeloopt en je leest wat er op forums geschreven wordt en je bent zelf een keer of 4 bij Teleplan geweest, dan kan ik me niet aan het idee onttrekken dat er bij iiyama kwaliteitsverlies is onstaan.
Overigens heb ik nu een perfecte pro 450 staan, maar daar heb ik wel voor moeten lullen als brugman en niet iedereen is daar even goed in.

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de VM Pro 450. Ik vind het echt een perfecte monitor :P
Ik heb hem al 2,5 jaar en ik vond het toen ook veel geld om hem te kopen, maar ik moet zeggen dat ik er ook nog geen seconde spijt van heb gehad.
Superscherp beeld, ook in hoge resoluties. Ik gebruik hem meestal op 1600x1200@85Hz of 1280x960@100Hz. *D

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
vmp 450 bijna niks mis mee. Maar bijna alle andere schermen, stikken van de fouten! :r

/dev/null

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
heb meerdere iiyama's gehad nooit problemen mee gehad maarja iiyama is het meest verkochte merk dus hoor je de meeste problemen over

• delorean7

delorean7

Mmm... nog maar even aangekeken met die VMP 452 pro maar toch besloten dat ie teruggaat, ff gebeld met ASCI en geen probleem kan gewoon terug.

Heb m vergeleken met dezelfde van mijn broertje en die is echt perfect! klote ding blijft gewoon wazig als ik de Nokia mon test erop los laat met de focus test is het verschil super duidelijk... deze monitor sucked...

Wordt vervolgd...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 21:56 schreef delorean7 het volgende:
Mmm... nog maar even aangekeken met die VMP 452 pro maar toch besloten dat ie teruggaat, ff gebeld met ASCI en geen probleem kan gewoon terug.

Heb m vergeleken met dezelfde van mijn broertje en die is echt perfect! klote ding blijft gewoon wazig als ik de Nokia mon test erop los laat met de focus test is het verschil super duidelijk... deze monitor sucked...

Wordt vervolgd...
ga je een ander VMP 452 ophalen? Of ga je een andere opghalen?

/dev/null

• delorean7

delorean7

Naja, ik weet dus dat die VMP452 gewoon een prachtig ding is + de design van de concurrent is gewoon butt-ugly!! Dus ik probeer het gewoon om nog een VMP452 te laten komen.

Al heb ik dus al schrik verhalen gehoord van mensen die 5 keer een monitor laten vervangen (door dat vervloekte teleplan) en nog problemen hebben.

Afwachten dus....

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb nu drie jaar een 17" visionmaster s702gt perfect beeld nooit geen klachten.
en sinds 5 maand heb ik een 22" visionmaster a201ht heb hier ook geen problemen mee, en het beeld is MASTER. :P

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
.

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
(namen zijn weggelaten om de privacy te waarborgen) :)

Geachte *****************,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
iiyama heeft wat problemen gehad met haar A902MT. Hierin zaten
overgevoelige temperatuursensoren die hun effect hadden op de
beeldkwaliteit.
Dit probleem is door iiyama gevonden en alle A902MT modellen die wij op
dit moment uitleveren hebben dit probleem niet meer.

Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat u een niet goed werkende A902MT
aan zou schaffen dan zorgt iiyama voor directe omruil.

IIYAMA geeft 3 jaar on-site garantie dus daarmee zit het wel goed.

Onze MA901U (19" Diamondtron) is op dit moment de mest verkochte 19' van
Nederland.

Voor overige specificaties verwijzen wij u graag door naar onze site:
www.iiyama.nl

Een korte reaktie op tweakers: Klein groepje mensen die elkaar opruien
en alles in principe aanpakken om een merk in diskrediet te brengen.

Met vriendelijke groet,

/dev/null

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Onze MA901U (19" Diamondtron) is op dit moment de mest verkochte 19' van
Nederland.
Nou nou, dat klinkt een beetje hooghartig. Of hebben ze nog gelijk ook? Zal wel marketing zijn: deze monitor is van Iiyama de best verkochte in Nederland.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 16:17 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Nou nou, dat klinkt een beetje hooghartig. Of hebben ze nog gelijk ook? Zal wel marketing zijn: deze monitor is van Iiyama de best verkochte in Nederland.
Volgens mij is dat de 450 Pro :P

• delorean7

delorean7

Mmppff zou me nix verbazen eigenlijk. Het is (alsie werkt) een prachtige monitor voor weinig geld (1000 piek voor een 19" met hoogwaardige beeldkwaliteit is niet veel).

Daarbij is Iiyama nou eenmaal een veel overwogen merk dat best hoog in aanzien staat. (behalve dan bij tweakers op dit moment)

Verwijderd

ik ben al 2 jaar een gebruiker van vm pro 450 A901HT 19"monitor. En ik moet zeggen dat dat ding me perfect bevalt. Mooi beeld op en al taloze keren versleept.

Dus voor mij is iiyama een goede keus.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
In principe zou ik wel Iiyama kunnen aanschaffen?

- 3 jaar garantie
- en uiteraard de nederlandse wetgeving
wat betreft ruilen/repareren etc. :)

/dev/null

• CTVirus
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Dat het zo lijkt komt natuurlijk ook doordat heel veeel mensen hier een ilyama ding hebbe

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb een VM Pro 452 (19") thuis staan een een VM Pro 411 (17")

En ik moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb gehad het afgelopen jaar.

De VM Pro serie is gewoon goed. Die 451 gaf veel problemen, dus die heb ik gemeden als de pest, daarom de 452 gekocht. Goede koop geweest hoor.

Verwijderd

LIYAMA :?

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Of koop een g400p van sony voor de verkeerde prijs van 1426 incl btw en remboers op de site van alternate (lukt nu dus niet meer maar dik 4 maand geleden wel), heb er heel veel problemen mee en laat hem in 4,5 maand 4 keer ter reparatie aanbieden, bel 400 keer naar sony badhoevendorp, en uiteindelijk krijg je meneer van Veen, en dan ben je blij!! >:)

ofwel, nu een G420, en dat is me toch een geil ding, rete scherp, strak, en alles 100%, nou weet ik weer warom ik voor een sony ben gegaan!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Nee, je komt erachter dat de IIYAMA 451 veel problemen heeft. En in sommige net zoals in monitoren van andere fabrikanten ook weleens productie fouten kunnen zijn :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:00 schreef I_Stealth_I het volgende:
vmp 450 bijna niks mis mee. Maar bijna alle andere schermen, stikken van de fouten! :r
Alechte opmerking, mijn monitor doet het nog perfect, en vrienden die ikken hebben ook IIYAMA en die doen het ook perfect. Ik heb zelf een S704ht, VM 404

• Convoy
  • Laatst online: 23:19

Convoy

g44p

hoe krijgen jullie die refresh rates zo hoog (1280x1024@100Mhz) :? :? Kan dat wel op een VMP452 :? :?

• Convoy
  • Laatst online: 23:19

Convoy

g44p

iemand een idee :?

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02

BeaM-R

Powerrrrr

heb hier ook de VMP452 (MA901U 19") op 1280X1024X32 @85Hz staan. 100Hz lijkt me een beetje teveel voor deze monitor dat trek tie nooit. ff gekeken, 85Hz is bij mij maximaal, op een G krachtje 2 pro.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Pagina: 1