Ilyama bergafwaarts?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
snap het niet hoor, ze kregen toch best wel wat rewards en op alle forums waar ik kom, inclusief GoT, niks dan geklaag over de Pro 451, enkele modellen van de 22" en 17" series ook.

kan je zoiets als bedrijf wel maken? en hoe komt het dat het op zo'n grote schaal fout gaat? of zie ik het soms verkeerd?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik denk dat het type consument dat een soortgelijk scherm koopt er meer van gewacht dan de gemiddelde Samsung koper.

En dat mag ook wel gezien de prijs. IIyama kan het zich niet perimiteren om schermen van "gemiddelde kwaliteit" te leveren. Mensen betalen meer en verwachten meer.

Aan de andere kant. Mischien een stukje slechte marketing. Volkswagen produceerd immers auto's die in de uitvalstatistieken er ook niet extreem goed uitkomen (Toyota wel). Toch heeft Volkswagen een degelijk Imago.

Het is best gevaarlijk voor IIyama. Als je een slecht imago krijgt duurt het heel lang voordat mensen dit weer vergeten zijn.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat 't allemaal wel meevalt. Een fabrikant bepaald zelf haar grenswaarden voor wanproducten. Blijkbaar ligt de tolerantie dan net iets te hoog. Maar wie z'n monitor niet goed vindt kan 'm toch gewoon via Teleplan laten switchen?

Officieel moet je hem ook binnen 8 dagen kunnen ruilen bij de leverancier als DOA.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Floor-is

5.2

Het kan zijn dat je er als bedrijf (helemaal niks of) weinig aan kunt doen, omdat er gewoon producten van mindere kwaliteit worden gebruikt. Producten die eerst wel van goede kwaliteit waren, maar dat nu niet meer zijn, omdat de leverancier mindere kwaliteit levert...

Bericht hierboven

Verwijderd

...hoezo bergafwaarts, ze antwoorden tegenwoordig op alles met : "het valt binnen de specificaties". goed bezig!!....

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:44 schreef Floris Diemel het volgende:
Het kan zijn dat je er als bedrijf (helemaal niks of) weinig aan kunt doen, omdat er gewoon producten van mindere kwaliteit worden gebruikt. Producten die eerst wel van goede kwaliteit waren, maar dat nu niet meer zijn, omdat de leverancier mindere kwaliteit levert...
Maar zo werkt het natuurlijk niet, het is slap om als fabrikant de verantwoordelijkheid op iemand anders af te schuiven! Als je niet kunt voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen moet je niet leveren en zorgen dat je andere leveranciers krijgt!

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
Het zou ook kunnen zijn dat IIYAMA de vraag niet heeft kunnen bijbenen. Vroeger {in the good old days) was iiyama echt verschrikkelijk duur.

Maar omdat het zo'n topmerk is, was er veel vraag. Blijkbaar hebben ze gedacht, "we gaan cashen op die naam", en hebben ze overhaast wat goedkopere modellen uitgebracht.

Deze trend zie je wel vaker in PC land (maar ook daarbuiten) Overhaast uitbrengen van produkten om snel een graantje mee te kunne pikken, i820 chipset, ASUS A7V, etc. etc.

Wat wel blijft bij iiyama is hun goeie service, en mijn Visionmaster Pro 500. Die draait al 3 jaar zonder enig probleem,

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Mee eens. Als fabrikant sta je voor de kwaliteit van je componenten. Als je componentekeuze, of de kwaliteit van je toeleveranciers, niet hoog genoeg is heeft dit een weerslag op jouw eindproduct. Daar moet je als fabrikant dan ook voor waken.

Een consument koopt een compleet apparaat en Iiyama draagt de verantwoording voor de samenstelling van de componenten. Als de samenstelling kwalitatief niet voldoet is dit een probleem van IIyama. Niet van de toeleveranciers.

• JeroenNietDoen
precies, ik hou nu al 1 maandje deze forum in de gaten omdat ik een nieuwe monitor wil kopen, ik wou echt heel graag de Ilyama Pro 451...

maar sorry, ik durf echt geen Ilyama te kopen, ik kan het me niet permiteren enkele dagen zonder monitor te zitten.

en dan kan men zeggen "jah slechte onderdelen", je verkoopt toch ook geen mercedes met een lada motorblok?

Verwijderd

Die goedkope serie is wat minder, de wat duurdere modellen zijn nog steeds goed volgens mij.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

met 2 22" monitoren en een 19" vissenkom, moet ik zeggen dat ik altijd zeer tevreden ben geweest over die buizen. Hooguit dat het moiree in mijn 19" bij 1280 en 640 heel extreem was, maar overige resoluties waren prima. Hij is voor bijstelling toen even weggeweest, en ik kreeg gewoon een reserve monitor tijdelijk. Ik vonnet allemaal best goed gaan.

Maar ik moet toegeven, ik heb de recentere modellen niet echt veel van gelezen nog, het kan zijn dat dat wat achteruit is gegaan.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• JeroenNietDoen
het is gewoon wel jammer dat hun populairste 19" model, de Visionmaster Pro 451, irri bugs heeft...dan mis je dus eigenlijk wel even je "top line" produkt.

Verwijderd

Volgens mij komt het wel goed met Ilyama. Ze zullen wel geschrokken zijn

• JeroenNietDoen
jah maar dat geintje van de Pro 451 is al heel lang aan de gang.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Op maandag 18 juni 2001 11:44 schreef Floris Diemel het volgende:
Dat heet interne kwaliteitscontrole.
Als een X bedrijf dat niet kan opbrengen en eventueel in te grijpen, kunnen ze beter gelijk ophouden met produceren.

-Bij Ilyama kan het zijn dat zij nu een lagere kwaliteits eis hebben. -> lagere kwaliteit.
-Kan zijn dat er problemen ergens zijn geweest en dat zij het wel/niet weten.
-Kan zijn dat zij de bedoel willen belazeren..

Lijkt me allemaal niet, maar je weet maar nooit.
Blijft dat als je een monitor koopt (zeker een duurdere) dan moet je hem gewoon controleren in de winkel. En dan ook DIE monitor meenemen.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die pro451 _is_ ook gewoon een speelgoedmonitor toch? :)

Met mijn pro450 al meer dan twee jaar geen problemen. Ik denk dat de 452 nu nog best een goede keus is trouwens.

En wat btw voor die 451 geldt wat ook geldt voor ibm hd's, er zijn er gewoon heel erg veel van verkocht dus dan zijn er automatisch ook erg veel problemen mee.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:04 schreef Kaap het volgende:
jah maar dat geintje van de Pro 451 is al heel lang aan de gang.
...ik denk dat het probleem al niet meer bestaat. alle monitoren geproduceerd na april vertonen die bugs niet meer. heb zelf nu een perfecte exemplaar. iiyama heeft problemen gekend met de pro451 serie maar het schijnt opgelost te zijn. ook heeft iiyama gewoon een super service, dat kan je niet van alle merken zeggen....

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:18
Ik zou hem heel graag willen hebben, maar ik ben een beetje bang geworden na alle negatieve berichten. Ik moet er eerst een tijdje blije users over horen.

Verwijderd

Blije IIyama gebruikers zijn er ook maar zat hoor, vermoed dat dat draadje veeel langer zal zijn dan de ontevreden gebruikers.

Persoonlijk heb ik ook 2 19" IIyama's staan en het eerste exemplaar was ook een ramp. Uiteindelijk is deze gewoon vervangen door een nieuwe monitor uit een duurdere serie :)

[just guessing]
Het 'gevaar' van 'wie heeft er nog meer problemen met....' is dat er ook een aantal mensen zullen reageren wiens probleem al opgelosd is en dat daardoor een te negatief beeld ontstaat...
[/just guesssing]

• JeroenNietDoen
maar dan moet ik dus wel toevallig een Ilyama Pro 451 krijgen van NA April.

hoe weet jij dat eigenlijk dat de monitoren NA april ok zijn? link?

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik ben aan het kijken voor een andere 17".

Ik heb laatst een Sony Vaio HDM-A220 gezien en die vond ik erg mooi. (Mooi plat, leuk design). Alleen zijn de refresh rates nauwelijks beter dan die van mijn eigen scherm. (Philips 107Sx)

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/productinformatie/computerapparatuur/img/producten/A220_A5.jpg

Of misschien een Philips 107B20/107P20 met diamondtron scherm. Veel betere specs. Wel een lelijk scherm om te zien t.o.v. de Sony.

IIyama doe ik maar ff niet. Toch iets teveel topics over gelezen.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Op maandag 18 juni 2001 15:16 schreef Kirpeknots het volgende:
IIyama doe ik maar ff niet. Toch iets teveel topics over gelezen.
Komt natuurlijk ook omdat veel tweakers een Iiyama hebben. Die personen die wel tevreden zijn hoor je bijna niet. Heb zelf de 22" en ben er zeer tevreden over. :)

Verwijderd

ik had ook die monitor.
nee heb ik een leen monitor, een VM PRO 510, die is echt toppie, een 22"..
als het te lang durut hoe ik die gewoon.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Mja, met al die berichten de laatste maanden over enkele 19" modelen heb ik ook het idee dat Iiyama het hier en daar wat minder nauw neemt met de kwaliteitseisen. Weet dat ik al anderhalf jaar een VMPro510 heb, en daar extreem tevreden mee ben; echt een topmonitor zonder enig probleem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een Iiyama VM Pro 410 (A702HT) en die doet het nog steeds goed! Nooit problemen mee gehad.

[opa mode]
Heeeel vroeger heette Iiyama trouwens nog Idek. Dat was een stuk makkelijker uit te spreken!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik heb ook de Vision Master Pro 410 (A702HT).
Deze monitor is nu 2 keer bij Teleplan geweest.
Bij het overschakelen van een donker naar licht venster, krijg ik op een aantal plekken een rode gloed.
Nu zul je denken van: "Ja, dat hoort zo :? "
Maar een vriend van me heeft ook dit model, en deze heeft er geen last van.

Weet niet wat Teleplan er aan heeft gedaan, maar het zit er nog steeds.

Btw, denk dat de problemen gedeeltelijk worden veroorzaakt door Teleplan.
Deze zijn niet echt klantvriendelijk te noemen.

Maken ze een afspraak om de monitor op te halen, (neem ik een dag vrij notabene) komen ze niet langs.
Waren ze in de war met de datum :?

And The Only One

• jaspov
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hier de vmpro 510. Was niet tevreden over het beeld na installatie...tsja je verwacht wat na zo'n uitgave (alhoewel het niet eens veel geld is natuurlijk...er zijn duurdere merken)

Mocht ik langskomen bij IIyama bij schiphol daar. Hebben ze hem bijgesteld. Dat ding is in het verre oosten gecalibreert dus niet vreemd dat hij hier wat anders afgesteld moet worden......daarna bnc kabel gekocht en gaan........altijd perfect..

En dat nog wel met een geforce 2mx.....hopen dat matrox snel met een g800 komt.

Verwijderd

LG beelschermpjes schijnen toch heel goed te zijn?
Ik wil namelijk wel eens een keer iets anders dan deze 17" grote vissekom van AOC..

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb zelf een Iiyama 17" van 3 jaar terug , kostte toen 1500 piek . Tegenwoordig hebben ze geloof ik al 17" monitors voor 700 piek ofzo !. Ik begrijp best dat de productiemethoden etc.. wat goedkoper zijn geworden , maar je maakt mij niet wijs dat de kwaliteit nog steeds hetzelfde is.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Pagina: 1