Kan ik meerdere PoE switches achter elkaar aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukas83
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 02:43
Dag Tweakers,

Ik had een vraagje waar via Google zo snel geen duidelijk antwoord op kan krijgen. De situatie is als volgt:

Ik ben bij ons op kantoor verantwoordelijk voor de IT (heb verder geen IT achtergrond, maar ben "handig" met computers).

Ons kantoor is in de afgelopen maanden sterk uitgebreid, tot het punt waar de destijds aangelegde netwerkinfrastructuur nu aan zijn limiet zit. Het komende kwartaal zullen we alles gaan upgraden, maar tot die tijd heb ik een tussenoplossing nodig om 9 werkplekken een van een PoE aansluiting te voorzien (voor onze VoiP telefoons), terwijl ik maar 1 PoE aansluiting beschikbaar heb per 3 werkplekken.

Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om op elk van die 3 PoE kabels die uit de PoE 'hoofdswitch' komen nog een kleine 4 poorts PoE switch aan te sluiten zodat de VoiP telefoons werken.

Een extra stekkerdoos voor de telefoons heeft niet mijn voorkeur omdat er nu al zoveel stekkerdozen op de tafel liggen en ik door de kabelspaghetti het bos bijna niet meer kan zien.

Ik had al even gezocht en kwam het volgende topic tegen maar daarin werd mijn vraag niet expliciet beantwoord: Non PoE switch achter PoE switch

Alvast dank! :)

Beste antwoord (via Lukas83 op 02-12-2016 10:04)

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
TL;DR: Is geen enkel probleem

De eerste switch (waar dus de anderen op aangesloten worden) zal detecteren dat de nieuwe switches zelf geen PoE gebruiken en dus geen stroom voorzien op de lijnen en eigenlijk werken als een 'normale' switch.

De switches die je aansluit gaan wel stroom voorzien aan je telefoons.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
TL;DR: Is geen enkel probleem

De eerste switch (waar dus de anderen op aangesloten worden) zal detecteren dat de nieuwe switches zelf geen PoE gebruiken en dus geen stroom voorzien op de lijnen en eigenlijk werken als een 'normale' switch.

De switches die je aansluit gaan wel stroom voorzien aan je telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukas83
Super, hartelijk bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:33

Nox

Noxiuz

Als ik het goed begrijp wil je dus met 1 PoE poort 4 telefoons voorzien van stroom? Dat gaat niet werken. Je zal er een extra PoE-switch tussen moeten zetten.

Netwerktechnisch is het geen probleem maar je zal extra stekkerdozen krijgen voor de telefoons tenzij je een switch ertussen zet welke PoE ook levert.

Of je een managed of unmanaged switch nodig hebt is de vraag, maar afhankelijk van hoevele tijd je hebt kan ik je ook aanraden even de werkplekken aan te sluiten vanuit de patchruimte. Dat is een stuk netter?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukas83
NoxiuZ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
Als ik het goed begrijp wil je dus met 1 PoE poort 4 telefoons voorzien van stroom? Dat gaat niet werken. Je zal er een extra PoE-switch tussen moeten zetten.

Netwerktechnisch is het geen probleem maar je zal extra stekkerdozen krijgen voor de telefoons tenzij je een switch ertussen zet welke PoE ook levert.

Of je een managed of unmanaged switch nodig hebt is de vraag, maar afhankelijk van hoevele tijd je hebt kan ik je ook aanraden even de werkplekken aan te sluiten vanuit de patchruimte. Dat is een stuk netter?
Nee, ik zal de situatie even schetsen: We hebben 3 eilandjes van 3 werkplekken ieder. Op dit moment zit bij elk eilandje 1 PoE aansluiting vanuit de patchkast. Ik wil echter op elk eilandje 3 VoiP telefoons aansluiten. Ik wil dit doen door op elk eilandje een kleine PoE switch neer te zetten (via die bestaande PoE aansluiting naar de patchkast).

Zoals ik al aangaf zal in het komende kwartaal alles op de schop gaan (grotere hoofdswitch in de patchruimte, nieuwe bekabeling + sockets naar alle werkplekken et cetera), maar tot die tijd moeten deze mensen wel kunnen werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

even voor de dubbelop: de kleine PoE switch moet je wel in het stopcontact steken voor stroom. die kan dus niet gevoed worden door de PoE. Dan gaat alles prima.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukas83
prein2 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:36:
even voor de dubbelop: de kleine PoE switch moet je wel in het stopcontact steken voor stroom. die kan dus niet gevoed worden door de PoE. Dan gaat alles prima.
Dank voor de aanvulling. Daar ging ik inderdaad wel van uit. :)
NoxiuZ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
[...]
Welke factoren zouden bepalen of je een managed of unmanaged switch nodig hebt? Mijn voorkeur gaat uit naar een unmanaged switch, ik wil het namelijk zo simpel mogelijk houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:33

Nox

Noxiuz

Lukas83 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:35:
[...]

Dank voor de aanvulling. Daar ging ik inderdaad wel van uit. :)

[...]
Welke factoren zouden bepalen of je een managed of unmanaged switch nodig hebt? Mijn voorkeur gaat uit naar een unmanaged switch, ik wil het namelijk zo simpel mogelijk houden. :)
Vaak werkt zo'n unmanaged model wel hoor. Maar als jij het niet weet heb je het niet nodig :+ Indien je een managed switch hebt kun je bijvoorbeeld aparte netwerken maken om toegang tot servers mogelijk te maken, een gastennetwerk op te zetten, etc.

Als het allemaal collega's zijn die hetzelfde doen dan is dat geen enkel probleem, zeker niet voor die paar maanden :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1