Non PoE switch achter PoE switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Goedemorgen,

Ik vraag me het volgende af:
Als ik in de meterkast een PoE switch zet en vanuit daar een kabel naar zolder naar een normale switch, in dit geval de TP-LINK TL-SG105E en daar een PoE apparaat op aansluit gaat dat dan werken? Of gaat de PoE "verloren" doordat er achter de PoE switch een non PoE switch zit en moet ik de TP-LINK TL-SG105E vervangen door ook een PoE switch?

Ik hoor graag van jullie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:57

Aganim

I have a cunning plan..

Dat gaat inderdaad verloren. Een PoE switch zal altijd controleren of er een PoE compatibel apparaat is aangesloten, voordat er spanning op de lijn wordt gezet. Je zal dus een extra PoE switch moeten halen, of een PoE injector tussen de non-PoE switch en je PoE apparaat moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ik heb momenteel twee injectors alleen dat kost me twee stopcontacten, dus ik dacht als ik het nou zo kan oplossen scheelt dat weer. Helaas kan niet, dan laat ik het zo! Bedankt voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:13

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

pongthamong schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:22:
Ik heb momenteel twee injectors alleen dat kost me twee stopcontacten, dus ik dacht als ik het nou zo kan oplossen scheelt dat weer. Helaas kan niet, dan laat ik het zo! Bedankt voor de info
Looking for the obvious... Extra stekkerdoos aanschaffen voor 10 euro?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 820997

Je hebt je eigen vraag al beantwoord ! :-)

PoE gaat inderdaad verloren wanneer je een non-PoE device aansluit.
Je kunt PoE ook niet distribueren via een andere switch. Wanneer je PoE nodig hebt, zul je een PoE device rechtstreeks aan moeten sluiten op een PoE switch.
Maar je hoeft niet perse een PoE switch te gebruiken, je kunt ook een PoE injector gebruiker die je tussen een non-PoE switch en een PoE-device plaatst. werkt ook prima.
Maar qua kabels is en blijft een PoE switch de mooiste oplossing met de minste kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Ja, en een 3 weg tafeldoos kost 3 euro bij Ikea. Correct, het is weer "kabelspagetti", maar het werkt wel, en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ja die kabelspaghetti heb ik nu ook al omdat ik twee extra UTP kabels nodig heb voor die PoE adapters, daar wilde ik eigenlijk vanaf, maar ja om nou gelijk twee PoE switches te kopen is me ook een beetje te duur. Dan maar een kabel spaghetti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-05 11:05
Kan je niet gewoon de 2 switches van plaats wisselen? Op die manier heb je boven de PoE switch staan en kan je wel je device aansluiten.
Of heb je ook beneden PoE aansluitingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Beneden heb ik ook een PoE aansluiting nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Of je zet voor de normale switch een PoE splitter. Bijvoorbeeld deze.

Marrik

Pagina: 1