Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets meer als 5 maanden geleden mijn Moto g4 plus gekocht bij de mediamarkt.
Nu ongeveer een maand geleden viel de trilfunctie van de telefoon sporadisch weg. Dit gebeurde bij wat intensiever gebruik. 9 van de 10 keer doet de trilfunctie het erg snel weer. Met momenten kan die goed savonds weg vallen en het smorgens nog steeds niet doen.
Nu heb ik mijn telefoon al 2x laten opsturen voor reparatie en uiteindelijk komt de Mediamarkt het het feit dat de Moto g4 plus de trilfunctie zelf uitschakelt tegen oververhitting. Ik kan hier zelf niet achterkomen of dit echt waar is ja of nee. Kan iemand mij wel antwoord op geven alsjeblieft?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers!

Wat heb je zelf al gevonden of gezocht op het internet? Op tweakers verwachten we wel eerst wat eigen inzet voordat je een topic opent. Lees ook voor de zekerheid nog even Het algemeen beleid door.

De trilfunctie uitschakelen is wel de laatste functie die ik zou uitschakelen bij oververhitting, zou vreemd zijn als Motorola hier inderdaad voor gekozen heeft.

Hoe merk je dat de tril functie het niet doet? Doordat de telefoon niet trilt bij notificaties, in spelletjes of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om via internet aan de huidige informatie te komen die de mediamarkt mij verstrekt heeft. Tot aan de internationale site van Motorola zelf toe heb ik gezocht maar kon er nergens iets over vinden.

Ik merk dat de trilfunctie uitschakelt tijdens het typen van een bericht. Ik heb aanstaan dat ie een trilreactie geeft bij aanraking toetsen. Dat valt dan weg maar ook het trillen bij een notificatie valt dan uit. Ook als ik gebeld wordt doet ie het niet.

Het rare vindt ik gewoon dat de trilfunctie de ene keer een paar seconden wegvalt dan een paar minuten of soms een paar uur. Ik zou de functie dan weer handmatig moeten inschakelen. Maar zodra ik dan naar instellingen ga als de functie is uitgevallen staat het volgens de instellingen wel aan. Het is echt een heel vaag probleem maar ik Stoor me er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:58:
Het is echt een heel vaag probleem maar ik Stoor me er wel aan.
Kan ik me goed voorstellen. Ik kom overigens tot dezelfde mening als jou, het klinkt gewoon als een hardware defect.

Voor de zekerheid zou je nog een factory reset kunnen uitvoeren. Daarbij zou je nog contact op kunnen nemen met Lenovo / Motorola om te vragen of de trilfunctie inderdaad wordt uitgeschakeld bij oververhitting. Als Lenovo / Motorola aangeeft dat dit niet gebeurd, heeft de Media Markt geen poot meer om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb erg weinig verstand over die dingen verder.. Dus zn reset kan ik niet uitvoeren. Ik heb contact gehad met Motorola uit Amerika en heb via chat antwoord gekregen dat het een leugen is. Dus inderdaad heeft de mediamarkt geen poot meer om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Toevallig zie ik dit topic. Mijn g4, dus niet de plus-versie, doet dit volgens mij soms ook. Ik heb in ieder geval het schijfje 'trillen bij oproep' al drie keer teruggezet in de instellingen. Bij de toetsenbord feedback heb ik overigens geen issues, die trilt altijd.

Ik zie dat je meldt dat Motorola US meldt dat het een leugen is van de Mediamarkt, zijn ze daar echt zo stellig in? Dat ze het een 'lie' noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom als ik dan ga kijken bij instellingen de trilfunctie overal gewoon aanstaat. Ook beweerde de Mediamarkt dat ik de functie dan handmatig weer moet inschakelen. Maar hij springt dan zelf ook weer gewoon aan nadat ie is uitgevallen.

Het is volgens hun een 'rumour' over de telefoon. Ze zijn er zeker over dat het niet waar is. Zo beschreven zij het.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:18:
Ik heb erg weinig verstand over die dingen verder.. Dus zn reset kan ik niet uitvoeren.
Een reset is zeer eenvoudig uit te voeren:
'Instellingen' -> 'Backup maken en resetten' -> 'Fabrieksinstellingen herstellen'.

Hou er echter wel rekening mee dat je alles kwijt bent, dus zorg voor een goede backup. (Whatsapp, contacten e.d.)
Ik heb contact gehad met Motorola uit Amerika en heb via chat antwoord gekregen dat het een leugen is. Dus inderdaad heeft de mediamarkt geen poot meer om op te staan.
Wat gaf de Media Markt aan toen je dit tegen ze vertelde? Als je zulke gesprekken voert, zorg en dan voor dat je screenshots maakt, zodat je het bewijs op papier hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een reset zoals jij die uitlegt maakt helaas geen verschil. Dan doet ie het misschien een dag goed en dan begint het weer..

Ik heb alles op foto gezet en gevraagd of ze mij de chat wouden doormailen. Deze mail heb ik uitgeprint als bewijs.

Ik ben nog niet bij Mediamarkt geweest maar ben er angstig voor dat ze er niks mee zullen doen.
Pagina: 1