Het werkt inderdaad niet, in ieder geval niet op deze manier, als alle 150 leden van de kamer worden bestuurd door geenpeil. Maar realistisch gezien, Geenpeil haalt max 1-2 zetels en kan dus, voor nu, 'meeliften' op alle wetsvoorstellen van alle andere partijen.
Bovendien is er helemaal geen sprake van 'een referendum uitschrijven'. 3x per week kunnen alle Geenpeil leden over alle tientallen zo niet honderden wetsvoorstellen stemmen via een app op de telefoon. Uiteraard kun je filteren op onderwerp waarvoor je een notificatie wil krijgen.
Het is niet perfect, bij lange na niet, maar als 100% democraat overweeg ik toch mijn stem. Mits ik het vertrouwen heb op de dag dat ik naar de stembus ga dat er 4 jaar lang ten alle tijde naar mijn stem, zolang ik hem laat horen, geluisterd word. Dat kan nu voor het eerst bij geenpeil, dat vertrouwen heb ik sowieso nooit bij een andere partij gehad.
En ja, ik snap heel goed dat de meerderheid zich heel vaak niet in mijn kamp zal bevinden. Ik heb tenminste kunnen stemmen en mijn stem heeft tenminste meegeteld, daar gaat het voor mij om.