Uitgescholden door mod, Framing op mij

Pagina: 1
Acties:
  • 2.733 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste Adjes,

Ik ben onlangs door mod Dion_B uitgescholden in een topic.

Vervolgens geef ik aan dat ik het jammer vind dat modjes op T.net zich zo gedragen en dat hij wellicht beter in de spiegel kan kijken (dit verwoorde ik op een nette, niet kwetsende manier).

Daarop volgend modereerd een andere mod (naitszoen) mijn reactie in het blauw met 'Niet op de man spelen' en ninja-edit de reactie van mod Dion_B om de beledigende reactie mysterieus te doen verdwijnen.

Ik vind het erg jammer dat op een dergelijke wijze door de modjes van T.net wordt samen gespannen en de beledigende actie geframed wordt op de niet-mod-tweaker.

Is dit gebruikelijk en geaccepteerd gedrag binnen T.net?

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Linkjes zouden wel handig zijn...
eL_Jay schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:32:

Is dit gebruikelijk en geaccepteerd gedrag binnen T.net?
Nee, natuurlijk niet.

Maar laten we eerst eens naar de posts in kwestie kijken en beoordelen of er überhaupt aan de hand is wat je beweert ;)

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 01-12-2016 10:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Salarishuis bij EFF verklaarbaar?

[ Voor 40% gewijzigd door eL_Jay op 01-12-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou, volgens mij gaat 't om dion_b in "Salarishuis bij EFF verklaarbaar?" ;)
Maar goed, ik zie sowieso al dat daar ingegrepen is door naitsoezn. Ik heb daar verder geen zicht op maar ik neem aan dat dit ook aangekaart is bij dion_b. Ik heb beide heren even op dit topic gewezen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 01-12-2016 10:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Dat topic van jou blinkt sowieso niet uit in zelfredzaamheid. ;)

dion zegt aan het eind van een lange post dit:

Sowieso ze geven openheid van zaken en jij noemt ze scammers. wtf.
Dit. TS, ik zou met jouw kortzichtige bekrompenheid je geld niet eens aan willen nemen. Overweeg misschien dat geld beter in eigen opvoeding te stoppen.

Je slaat iedereen die inhoudelijk gereageerd heeft over en komt alleen met dit, inclusief treurige smilie.

dion_b schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:31:
Dit. TS, ik zou met jouw kortzichtige bekrompenheid je geld niet eens aan willen nemen. Overweeg misschien dat geld beter in eigen opvoeding te stoppen.
Wow, modjes zijn diep gezonken bij T.net.
Internetheld :') Wellicht eens in de spiegel kijken?

Als je het zo kwetsend vond, was een TR voldoende geweest.

Maar tot slot kom je hiermee:

Ik vind dit wel ERG jammer maar bovenal ERG hypocriet van de modjes hier op T.net, dat modjes hier wel op de man mogen spelen. Jammer dat er met 2 maten gemeten wordt.

Ik wordt voor rotte vis uitgemaakt door een MOD en als reactie geef ik aan dat hij wellicht beter eens in de spiegel kan kijken en dan speel ik op de man :') In en intriest, altijd gedacht dat de modjes op T.net ethisch verantwoorder waren dan op andere platformen, maar dat valt dus vies tegen.

bedankt voor de inhoudelijke reacties, heb in ieder geval meer inzicht in de materie.

Dit soort rants worden altijd weggehaald. Naitsoezn heeft de post van dion aangepast en jouw rants weggehaald, dus het topic was weer geschoond van allerlei 'kwetsend' materiaal. Waarom je niet in het feedback topic of DM richting de mod die je post aanpaste komt snap ik niet. In principe is dat stap 1 voordat je in LA terecht komt. Overigens is je titel ook een overreactie. Uitgescholden? Framing? Je oorspronkelijke titel hebben we ook wat genuanceerd, eerst werd die organisatie door jou beticht van scam.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 01-12-2016 11:35 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eL_Jay schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:32:
Beste Adjes,

Ik ben onlangs door mod Dion_B uitgescholden in een topic.
Nee, dat ben je niet. Ik ben door verontwaardiging over je topicstart uit m'n slof geschoten en heb behoorlijk op de man gespeeld met insinuaties over jouw fatsoen en ontwikkelingsniveau. Excuses daarvoor. Maar je zult geen scheldwoord in mijn reply terugvinden, ook niet voor de edit, dat hierboven uitegebreid besproken is.

Dit raakt trouwens de kern van waar ik (en trouwens de meeste andere reageerders in het topic, al hebben zij iets netter gereplied) zo verontwaardigd over raakte. Jij verbaasde je blijkbaar over iets wat jij in het jaarverslag van een stichting las. Maar in plaats van op neutrale wijze na te vragen over wat dat betekent/impliceert begin je gelijk een tendentieuze rant over vermeende scams. Dat slaat kant noch wal.

Hier ook: je hebt terecht opgemerkt dat een negatieve reactie op de man niet door de beugel kan. Maar in plaats van dat op normale wijze aan te kaarten blaas je hoog van de toren over schelden, terwijl daar geen sprake van is. Je doet dat ook offtopic in je eigen topic en via een topic hier in Lieve Adjes voordat je ook maar de moeite genomen hebt direct contact met mij op te nemen (of met m'n admin, wat normaliter de volgende stap is).

Enige wat je daarmee bereikt, zowel in je topicstart over EFF als in je reactie op mij (incl dit topic) is mensen af te leiden van het terechte punt wat je mogelijk zou kunnen maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:38:
[...]

Nee, dat ben je niet. Ik ben door verontwaardiging over je topicstart uit m'n slof geschoten en heb behoorlijk op de man gespeeld met insinuaties over jouw fatsoen en ontwikkelingsniveau. Excuses daarvoor. Maar je zult geen scheldwoord in mijn reply terugvinden, ook niet voor de edit, dat hierboven uitegebreid besproken is.
Sowieso is mijn inziens het al een zwaktebod om met semantische spelletjes te proberen te winnen, maar als ik toch echt de definitie van uitschelden erbij pak: http://www.woorden.org/woord/uitschelden, dan staat daar:
op boze toon beledigende dingen roepen (tegen iemand)
Hoewel ik niet kan vaststellen of het op boze toon is gebeurd, kunnen we het neem ik aan wel erover eens zijn dat het beledigend was.
Dit raakt trouwens de kern van waar ik (en trouwens de meeste andere reageerders in het topic, al hebben zij iets netter gereplied) zo verontwaardigd over raakte. Jij verbaasde je blijkbaar over iets wat jij in het jaarverslag van een stichting las. Maar in plaats van op neutrale wijze na te vragen over wat dat betekent/impliceert begin je gelijk een tendentieuze rant over vermeende scams. Dat slaat kant noch wal.
Dan maak je toch een TR aan als je zelf er geen modrechten hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:29:
[...]

Sowieso is mijn inziens het al een zwaktebod om met semantische spelletjes te proberen te winnen, maar als ik toch echt de definitie van uitschelden erbij pak: http://www.woorden.org/woord/uitschelden, dan staat daar:

[...]

Hoewel ik niet kan vaststellen of het op boze toon is gebeurd, kunnen we het neem ik aan wel erover eens zijn dat het beledigend was.

[...]

Dan maak je toch een TR aan als je zelf er geen modrechten hebt?
Ik ben het woord voor woord met je eens, al vind ik het persoonlijk ook al schelden als je een ander met opzet beledigd.

Het is erg zonde dat dion_b zijn excuses aanbied en vervolgens weer meteen met zijn vinger gaat wijzen. Als je het dan toch niet meent kun je beter nik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:41:
[...]

Het is erg zonde dat dion_b zijn excuses aanbied en vervolgens weer meteen met zijn vinger gaat wijzen. Als je het dan toch niet meent kun je beter nik zeggen.
De excuses voor het feit dat ik over de schreef ging door op de man te spelen zijn gemeend. Dat had nooit mogen gebeuren, punt.

Waar dat niet aan afdoet is mijn mening dat zowel de manier waarop hij ongefundeerd anderen van fraude beticht in z'n topicstart als de manier waarop hij na onder andere mijn opmerking als de actie van een collega mod simpelweg onfatsoenlijk te noemen zijn. Het is niet alsof fout gedrag van de een opeens niet meer fout genoemd mag worden als een ander ook de fout in gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Excuses zijn aangeboden, zaak gesloten. :)

[ Voor 22% gewijzigd door zeef op 02-12-2016 09:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.