Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromium probleem op nieuwe pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 16:06
Mijn vraag:
Ik heb al sinds een tijdje (misschien sinds het begin) problemen met onder andere Chrome browser, Spotify en UPlay. Ik heb sterk het vermoedde dat het vooral om applicaties gaat die op chromium zijn gebasseerd. Ik heb in een topic al uitgebreid gepraat over de hardware of software waar het aan kan liggen. Echter weet ik nu bijna wel zeker dat alle hardware oke is. Alles buiten de Chromium programma's draait immers ook prima. Dus nu is mijn vraag, hoe komt het dat bij goede hardware en goede drivers toch problemen ontstaan die ik nergens anders tegen kom op dezelfde manier als dat ik die ervaar. Het probleem is dat er in de programmas vierkantjes in het scherm op de verkeerde plaats weergegeven worden, en dat Google Chrome met enige regelmaat vastloopt. En daarna moeilijk opstart. Wat kan ik doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Moederbord: Asus Z170 pro gaming
RAM: Kingston HyperX Fury 16GB
Voeding: Corsair RM550x
CPU: i7 6700k (nog niet overgeklokt)
Koeler: Scythe Mugen 4
GPU: GTX 1070 MSI gaming
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Monitor: Asus VX279Q 27"

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Hardware testen met programma's (CPU en RAM)
- Videokaart wisselen naar AMD
- GPU van CPU gebruiken
- RAM wisselen
- displaykabel wisselen
- Windows resetten
- Moederbord resetten
- Hardware versnelling uitschakelen in Google Chrome
- Alle drivers geüpdatet

Mijn grafische probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RUH3IPuACExIVUQzc2cxmoNU/medium.png
Gek beeld
En dit was mijn vorige topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1734793

[ Voor 4% gewijzigd door Wall-E95 op 30-11-2016 21:06 ]

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:12
Ik heb meer dan een jaar geleden eens voor iemand een Google zoektocht gedaan naar een performance probleem met Spotify. Toen was het een welbekend probleem op het web. Het lijkt erop dat het nog steeds niet opgelost is.

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 16:06
Ondertussen een paar weken verder, zondag alles opnieuw geïnstalleerd, en alles deed het daarna prima. Chrome bleef echter na ruim een uur gebruik vastlopen. Niks reageerde meer behalve het kruisje in de rechter bovenhoek. Hiermee kon ik leven, echter lichtelijk was het probleem er dus nog wel, wat met een gloednieuwe goede pc niet zou moeten kunnen. Echter afgelopen dinsdag heb ik Directx geïnstalleerd, versie 12. Hierna waren alle problemen ineens elke keer weer terug. Oftewel het probleem werd weer flink erger.
Ik zou niet meer weten waar ik het moet zoeken, maar dit zijn misschien aanknopingspunten waarmee iemand mij verder zou kunnen helpen.