Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is er kapot? Of is het een instelling?

Pagina: 1
Acties:

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 16:06
Hallo,
Sinds een tijdje heb ik mijn eigen pc gebouwd met de volgende specificaties:
Moederbord: Asus Z170 pro gaming
RAM: Kingston HyperX Fury 16GB
Voeding: Corsair RM550x
CPU: i7 6700k (nog niet overgeklokt)
Koeler: Scythe Mugen 4
GPU: GTX 1070 MSI gaming
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Monitor: Asus VX279Q 27"
Ik heb de volgende problemen, Google Chrome werkt meestal de eerste paar minuten waarna meestal gekke vierkanten random in het scherm een beeld weergeven die ergens anders op het scherm weer gegeven hadden moeten. Dit zelfde probleem is in spotify ook aan de hand. Echter is het bij Google Chrome ook zo dat hij vastloopt, meestal enkele 10tal seconden na het eerste verschijnsel van de blokjes op het scherm. Dan is er niks meer in te drukken behalve het kruisje rechtsboven aan de browser.
Bij gamen ligt het aan de game, zo is Forza Horizon helemaal te spelen zonder enige problemen. Maar is Assassin's Creed Unity slecht te spelen doordat de meeste textures flickeren. Ook Orgin, Uplay en steam hebben last van hetzelfde probleem als Spotify.
Dit heb ik zelf al gedaan:
- Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- GPU in een ander slot op het moederbord zetten.
- AMD GPU gebruiken i.p.v. de GTX 1070.
- GPU van mijn processor gebruiken.
- Alles deinstalleren inclusief Windows 10.
- Displayport kabel vervangen voor een HDMI kabel

Dit heeft allemaal niet geholpen. Mijn vermoedde is dat een bepaald onderdeel kapot is, maar mijn hoop is dat het aan een instelling ligt.
Mijn vraag is of het zin heeft een andere processor, RAM kaarten, scherm of moederbord te proberen om zo te zien waar de hardware fout zit, of zou iemand een instelling weten waar ik het probleem mee zou kunnen oplossen?
Hieronder een voorbeeld van mijn spotify:
Gek beeld

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je kunt er in elk geval een screenshot van maken, dus het zal niet zo snel achter je videokaart zitten. Je hebt hetzelfde issue ook met de AMD en IGP? En als je nou eens opstart met een Linux live-cd (evt vanaf USB), heb je het dan ook?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Wall-E95
Ja bij bij AMD en IGP was het hetzelfde verhaal, aangezien ik alles van mijn pc verwijderd heb, zal het niet aan windows liggen lijkt mij? Heeft het dan zin om Linux te installeren?

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Gpu bios update al geinstalleerd van MSI?

• Wall-E95
MSI live update en Geforce Experience zeggen beide dat er de nieuwste versies op staan.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 12:36
Heb je nog meer voorbeelden ?

• Wall-E95
Nu was zelfs bij het starten al Google Chrome vastgelopen op het eerste scherm, met dit beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RUH3IPuACExIVUQzc2cxmoNU/medium.png

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Walter Westland schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:39:
Nu was zelfs bij het starten al Google Chrome vastgelopen op het eerste scherm, met dit beeld.
[afbeelding]
Misschien ligt het aan je beeldscherm kabel?

• Wall-E95
Poedelini schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:09:
[...]

Nee helaas, heb mijn displayport kabel al vervangen voor een hdmi kabel maar het maakte geen verschil :(

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:59
Wat draait er op de achtergrond? Ik heb het idee dat er wellicht geen cache geleegd wordt, of dat het RAM geheugen vol loopt. Heb je al geprobeerd je RAM reepjes te verplaatsen?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Poedelini schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:09:
[...]

Ja dat kan dus niet als je er een screenshot van kunt maken :)

Bovenstaande screenshots zijn of een driver probleem of een kapotte videokaart.

TS, kun je eens proberen via de poort op je moederboard een beeldscherm aan te sluiten en alleen de IGPU te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Whatson op 19-11-2016 22:49 ]

• Huib_Bloodstone
kijk hier eens.

http://www.tomshardware.c...5-73-weird-desktop-glitch

is dit hetzelfde ?

• Wall-E95
Whatson schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:48:
[...]

Ja dat kan dus niet als je er een screenshot van kunt maken :)

Bovenstaande screenshots zijn of een driver probleem of een kapotte videokaart.

TS, kun je eens proberen via de poort op je moederboard een beeldscherm aan te sluiten en alleen de IGPU te gebruiken.
Een probleem met mijn videokaart kan het niet zijn, deze heb ik al gewisseld voor een andere en ook van slot gewisseld. Ook de IGPU heb ik al geprobeert.
Kan het vastlopen van Google Chrome ook komen door iets wat gerelateerd is aan een driver of een niet goed werkende videokaart? Ik zit nu meer te denken aan een defect in het moederbord of RAM. Echter is het dan gek dat sommige programma's wel goed draaien.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kan het niet aan het geheugen liggen? Ik zou eens met 1 geheugenreepje proberen en als je dan het probleem nog steeds hebt met alleen het andere. Neem aan dat het 2 of 4 reepjes zijn.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Walter Westland schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:35:
[...]

Een probleem met mijn videokaart kan het niet zijn, deze heb ik al gewisseld voor een andere en ook van slot gewisseld. Ook de IGPU heb ik al geprobeert.
Kan het vastlopen van Google Chrome ook komen door iets wat gerelateerd is aan een driver of een niet goed werkende videokaart? Ik zit nu meer te denken aan een defect in het moederbord of RAM. Echter is het dan gek dat sommige programma's wel goed draaien.
Dan is je ram geheugen kapot, dat creëert ook deze glitches

• Wall-E95
Whatson schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:27:
[...]

Dan is je ram geheugen kapot, dat creëert ook deze glitches
Helaas, heb beide latjes op twee verschillende slots geprobeerd, echter hetzelfde probleem.
Hardware kan het nu alleen nog liggen aan het moederbord of processor. Is dit nog aannemelijk of is het dus toch zeker een software probleem?

• Huib_Bloodstone
kijk hier eens.

is dit hetzelfde ?

Had je dit al gezien ?

• Wall-E95
Huib_Bloodstone schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:46:
kijk hier eens.

is dit hetzelfde ?

Had je dit al gezien ?
Komt voor een deel overeen, echter heb ik alles uitgeprbeerd van die stappen, echter geen resultaat. :(

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 21:42
Je kan ook een Mem-test draaien, gewoon met al je modules erin, dan kan je dat mischien uitsluiten ?

• Huib_Bloodstone
Lijkt me handig om even opnieuw te beginnen.

Dus een goed geoptimaliseerde Bios en instellingen.

Windows 10 opnieuw installeren en de Drivers installeren, laat windows 10 jouw GPU instalelleren doormiddel van windows update. dat installeert als goed is 16.6

Als ik op google kijk is het altijd een corrupte bestand/driver.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 22:21
Voordat je alles gaat herinstalleren zou ik eens de smart waardes van je SSD/HDD uitlezen: Als het corrupte data is door een stervende Hard Disk dan is dat relatief makkelijk te achterhalen. HDDtune is bijv een manier omdat te checken.

Verder is memtest ook een goede optie, kan je eventueel je RAM uitsluiten (wel minimaal 24 uur draaien). Ik verwacht ram niet als het probleem consistent gebeurd, maar zeker weten doe ik het niet.

Drivers al eens via DDU opnieuw geinstalleerd?

• Wall-E95
Ardjee schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:30:
Voordat je alles gaat herinstalleren zou ik eens de smart waardes van je SSD/HDD uitlezen: Als het corrupte data is door een stervende Hard Disk dan is dat relatief makkelijk te achterhalen. HDDtune is bijv een manier omdat te checken.

Verder is memtest ook een goede optie, kan je eventueel je RAM uitsluiten (wel minimaal 24 uur draaien). Ik verwacht ram niet als het probleem consistent gebeurd, maar zeker weten doe ik het niet.

Drivers al eens via DDU opnieuw geinstalleerd?
Dit zijn mijn smart waardes van mijn ssd, hdd heb ik nog niet.
ssd

• Huib_Bloodstone
niets mis mee :)

• Clavis
  • Laatst online: 10:16
Meestal is memtest na 2 of 3 passes ook wel voldoende hoor. Hoeft geen 24 uur..
Ik gok ook op je geheugen.

Dus probeer memtest eens zou ik zeggen.

• Wall-E95
Weer wat stappen verder:
- Drivers compleet opnieuw geinstalleerd via DDU.
- BIOS update gedaan van MSI
- mem86 test gedaan, die geen problemen gaf.
Het probleem is echter nog exact hetzelfde.
Wel merkte ik op dat in het menu van de mem86 test de grafische weergaven ook niet al te best was.
YouTube: Grafisch probleem
Aangezien die test niet via windows loopt lijkt mij, is het dus toch een hardware probleem dat eigenlijk nergens in kan zitten na alle tests die ik gedaan heb.
Is het dan misschien toch het moederbord wat kapot is?
Zou ik dit nog eens kunnen proberen?
https://www.manualslib.co...aming.html?page=26#manual

[ Voor 9% gewijzigd door Wall-E95 op 23-11-2016 11:23 ]

• Wall-E95
PCI Brug
Er missen dus toch nog enkele drivers, kan ze alleen niet downloaden via de grist versie van DriverUpdate, Zijn deze 8missende drivers misschien het probleem, en hoe zijn deze te downloaden want met google kwam ik er niet uit..

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

op wat voor voltage draait je geheugen, staat het mss op een fixed (te laag) voltage, lager dan de specs?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Wall-E95
SAiN ONeZ schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:39:
op wat voor voltage draait je geheugen, staat het mss op een fixed (te laag) voltage, lager dan de specs?
Deze staat op 1,208V terwijl er beschreven staat dat hij op 1,2V zou draaien, heb hier totaal geen verstand van maar lijkt mij vrij normaal?

• TopsNL
  • Laatst online: 09:34
Voor die missende drivers van je, ik heb laatste mijn eigen pc geüpgrade, is bijna hetzelfde als die van jouw en was toen op zoek naar software die scant wat er mist en alles meteen installeert.

Werkt als een trein, na advies van reddit gebruikte ik snappy installer, twee keuzes, eerst scannen en dan downloaden of alles downloaden, zijn praktisch alle drivers ter wereld (denk ik) en is wel 10gig aan data.

https://sdi-tool.org

Ik hoop dat je wel een schone installatie van Windows hebt gedaan toen je je pc in elkaar zette, werkt wel maar niet erg lekker anders, rare fouten enzo.

• Wall-E95
TopsNL schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:02:
Voor die missende drivers van je, ik heb laatste mijn eigen pc geüpgrade, is bijna hetzelfde als die van jouw en was toen op zoek naar software die scant wat er mist en alles meteen installeert.

Werkt als een trein, na advies van reddit gebruikte ik snappy installer, twee keuzes, eerst scannen en dan downloaden of alles downloaden, zijn praktisch alle drivers ter wereld (denk ik) en is wel 10gig aan data.

https://sdi-tool.org

Ik hoop dat je wel een schone installatie van Windows hebt gedaan toen je je pc in elkaar zette, werkt wel maar niet erg lekker anders, rare fouten enzo.
Ik ga morgen nog een keer een totale reset doen van mijn windows en bios. Hierna zal ik met deze tool alles installeren, en dan hopen dat het toch een software fout was. Ik word er ondertussen moedeloos van.

• TopsNL
  • Laatst online: 09:34
Succes :)

Voor ik mijn upgrade deed stond ik ook op het punt een schone Windows installatie te doen, ik had een Windows versie van een vriend gekregen die me nooit een prompt gaf voor een sleutel, dit was win 8.1. Toen upgrade naar win 10 (nog steeds geen sleutel prompt) en kreeg toen rare vast lopers in spellen, vast lopers tijdens het afspelen van video's van Twitch, plex en YouTube. Geen Blue screens, gewoon video glitches en daarna een vast loper, geluid ging wel door.

OEM sleutel gekocht van win 10 pro 64, onderdelen erin gezet, schone installatie en key gebruikt, en zover geen enkel probleem. Had ervoor echt alles geprobeerd maar soms is een schone installatie de enige oplossing.

*edit

Voor je video kaart wel gewoon de Nvidia drivers downloaden..

[ Voor 5% gewijzigd door TopsNL op 23-11-2016 21:17 ]

• Wall-E95
Moederbord gereset met behulp van twee pinnetjes contact laten maken en de batterij eruit gehaald. Windows geinstalleerd op een geformatteerde ssd. En het probleem blijft, zoals in de bovenstaande posts is te lezen, is mijn hardware allemaal prima in orde en komen ze door de tests of heb ik de hardware vervangen (videokaarten). Wat zie ik over het hoofd? |:(

[ Voor 71% gewijzigd door Wall-E95 op 28-11-2016 21:11 ]

• Wall-E95
Bovenstaande post compleet aangepast naar laatste veranderingen

• Radensca
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-08 12:08
Ik zie dat je de Asus Z170 mobo hebt, zelf heb ik de MSI Z170 M5 en deze heeft een slow function erop zitten.
Nou had ik zelf problemen dat alles traag was en dit opgelost door op non-slow mode te zetten, misschien kan dit helpen?
Staan de graphic settings in de control panel volledig op de GTX 1070?
Heb je tools waarbij je ziet hoeveel load/temp en Mhz word benuttigd van zowel de cpu als gpu?
Onze systeem zijn vrij identiek.

Succes

• Wall-E95
Radensca schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:13:
Ik zie dat je de Asus Z170 mobo hebt, zelf heb ik de MSI Z170 M5 en deze heeft een slow function erop zitten.
Nou had ik zelf problemen dat alles traag was en dit opgelost door op non-slow mode te zetten, misschien kan dit helpen?
Staan de graphic settings in de control panel volledig op de GTX 1070?
Heb je tools waarbij je ziet hoeveel load/temp en Mhz word benuttigd van zowel de cpu als gpu?
Onze systeem zijn vrij identiek.

Succes
Deze functie kan ik niet vinden op mijn moederbord, de videokaart staat idd in mijn bios aangevinkt. temperatuur van mijn cpu en gpu komen zover ik heb gezien niet boven de 50graden.
Pagina: 1