Hallo,
Sinds een tijdje heb ik mijn eigen pc gebouwd met de volgende specificaties:
Moederbord: Asus Z170 pro gaming
RAM: Kingston HyperX Fury 16GB
Voeding: Corsair RM550x
CPU: i7 6700k (nog niet overgeklokt)
Koeler: Scythe Mugen 4
GPU: GTX 1070 MSI gaming
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Monitor: Asus VX279Q 27"
Ik heb de volgende problemen, Google Chrome werkt meestal de eerste paar minuten waarna meestal gekke vierkanten random in het scherm een beeld weergeven die ergens anders op het scherm weer gegeven hadden moeten. Dit zelfde probleem is in spotify ook aan de hand. Echter is het bij Google Chrome ook zo dat hij vastloopt, meestal enkele 10tal seconden na het eerste verschijnsel van de blokjes op het scherm. Dan is er niks meer in te drukken behalve het kruisje rechtsboven aan de browser.
Bij gamen ligt het aan de game, zo is Forza Horizon helemaal te spelen zonder enige problemen. Maar is Assassin's Creed Unity slecht te spelen doordat de meeste textures flickeren. Ook Orgin, Uplay en steam hebben last van hetzelfde probleem als Spotify.
Dit heb ik zelf al gedaan:
- Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- GPU in een ander slot op het moederbord zetten.
- AMD GPU gebruiken i.p.v. de GTX 1070.
- GPU van mijn processor gebruiken.
- Alles deinstalleren inclusief Windows 10.
- Displayport kabel vervangen voor een HDMI kabel
Dit heeft allemaal niet geholpen. Mijn vermoedde is dat een bepaald onderdeel kapot is, maar mijn hoop is dat het aan een instelling ligt.
Mijn vraag is of het zin heeft een andere processor, RAM kaarten, scherm of moederbord te proberen om zo te zien waar de hardware fout zit, of zou iemand een instelling weten waar ik het probleem mee zou kunnen oplossen?
Hieronder een voorbeeld van mijn spotify:
Sinds een tijdje heb ik mijn eigen pc gebouwd met de volgende specificaties:
Moederbord: Asus Z170 pro gaming
RAM: Kingston HyperX Fury 16GB
Voeding: Corsair RM550x
CPU: i7 6700k (nog niet overgeklokt)
Koeler: Scythe Mugen 4
GPU: GTX 1070 MSI gaming
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Monitor: Asus VX279Q 27"
Ik heb de volgende problemen, Google Chrome werkt meestal de eerste paar minuten waarna meestal gekke vierkanten random in het scherm een beeld weergeven die ergens anders op het scherm weer gegeven hadden moeten. Dit zelfde probleem is in spotify ook aan de hand. Echter is het bij Google Chrome ook zo dat hij vastloopt, meestal enkele 10tal seconden na het eerste verschijnsel van de blokjes op het scherm. Dan is er niks meer in te drukken behalve het kruisje rechtsboven aan de browser.
Bij gamen ligt het aan de game, zo is Forza Horizon helemaal te spelen zonder enige problemen. Maar is Assassin's Creed Unity slecht te spelen doordat de meeste textures flickeren. Ook Orgin, Uplay en steam hebben last van hetzelfde probleem als Spotify.
Dit heb ik zelf al gedaan:
- Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- GPU in een ander slot op het moederbord zetten.
- AMD GPU gebruiken i.p.v. de GTX 1070.
- GPU van mijn processor gebruiken.
- Alles deinstalleren inclusief Windows 10.
- Displayport kabel vervangen voor een HDMI kabel
Dit heeft allemaal niet geholpen. Mijn vermoedde is dat een bepaald onderdeel kapot is, maar mijn hoop is dat het aan een instelling ligt.
Mijn vraag is of het zin heeft een andere processor, RAM kaarten, scherm of moederbord te proberen om zo te zien waar de hardware fout zit, of zou iemand een instelling weten waar ik het probleem mee zou kunnen oplossen?
Hieronder een voorbeeld van mijn spotify: