Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Goedemorgen!

Het is leuk om te lezen wat de ervaringen zijn van de verschillende type woningen, panelen, boilers, meters en dergelijke. Helaas blijf ik zelf altijd met de vraag zitten.... wat moeten wij zelf kiezen en waarom?
Ook de ontwikkelingen die maar blijven komen, maken het ons (mijn meisje en ik) niet altijd makkelijk.

Het is nu ook zo dat wij onze huizen te koop hebben en samen wat leuks willen kopen. De mijne is al onder voorbehoud verkocht en ik krijg zelfs een zak met geld toe. Hoera! :+

Situatie
Wij hebben een vrijstaande woning op het oog, welke niet is aangesloten op het gasnet. Dit motiveert tot verduurzaming! Het huis valt ruim binnen budget, we kunnen dus nog iets met een bouwdepot.
De spouwmuur moet nog geïsoleerd worden, het dak en de ramen. Dit lukt ons zelf. Maar... stroom, warm water en gas? Geen idee!

Doel
Energie behoefte verlagen en van het gas af (er staat nu een tank).

Statistics
  • Verbruik stroom: schatting is 2000kw
  • Verbruik gas: schatting 1000m3
  • Twee personen, geen kinderen
  • Huis- en garage dak staan gunstig in de zon
Behoefte
  • 10 zonnepanelen
  • zonneboiler icm nieuwe cv ketel
  • IR panelen ter vervanging van radiatoren
  • Accu om stroom op te slaan
Ik twijfel nog of ik de radiotoren ga vervangen of dat ik vloerverwarming ga toepassen. En daarnaast nog zoveel vragen en to do's. Ik wil mijn huisje ook gaan voorzien van meer Domotica, ik ga mij hier vaker laten zien. :)

Wat vinden jullie van deze vrij abstracte set up/idee? Ik ben nieuwsgierig hoe soortgelijk gestemden de situatie hebben ingericht. ;)

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch voldoende ruimte heb zou ik voor meer pv gaan
misschien met IR panelen verwarmen en een electrische boiler voor je warm water

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik zou de accu laten varen, te duur voor wat het oplevert op dit moment.

warmtepomp een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
@Blik1884
Ik heb mij nog niet heel erg verdiept in warmtepompen, omdat deze mij te duur leken. Misschien is het een optie. Ik ga mij hier in verder verdiepen. Een accu is nu nog te duur. Maar wanneer koop je het WEL?

@Swapevent: volledig electrisch lijkt goed, maar je hebt best wel veel stroom nodig.Misschien een kleine windmolen erbij? :)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Speedy_JN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:15:
@Blik1884
Ik heb mij nog niet heel erg verdiept in warmtepompen, omdat deze mij te duur leken. Misschien is het een optie. Ik ga mij hier in verder verdiepen. Een accu is nu nog te duur. Maar wanneer koop je het WEL?

@Swapevent: volledig electrisch lijkt goed, maar je hebt best wel veel stroom nodig.Misschien een kleine windmolen erbij? :)
Accu betaal je nu fors veel geld voor, vele duizenden euro's, voor een beperkt opslaghoeveelheid in kWh. Dat geld kun je beter in een warmtepomp investeren. Wellicht over een aantal jaar wel interessant, maar nu zeker nog niet.

Windmolen is qua rendement ook niet interessant. Je bent gewoon verbonden met het stroomnet, gewoon gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Warmtepompen zijn niet duur.
http://www.confort-market.com/m_fiche_article.php?cPath=796_367_460_1061&products_id=4263
2300 euro subsidie

[ Voor 27% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-11-2016 13:21 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nu 2000 kwh gebruik
1800 kwh voor een electrische boiler
5000 kwh voor warmtepomp

zeg even gemaks halve 9000 kwh per jaar
je gaf al aan dak schuur en woning hebben goede ligging
ik weet niet wat de oppervlakte is maar dan moet je toch een heel eind kunnen komen schat ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Is dit in Belgie of NL, dat heeft (veel) invloed op het eventuele PV voordeel.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Atomic2005 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:05:
Is dit in Belgie of NL, dat heeft (veel) invloed op het eventuele PV voordeel.
NL

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de maten van je dak woonhuis en dak schuur inclusief de orientatie dan kunnen we wat beter inschatten wat een pv zou opbrengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Speedy_JN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:15:
Een accu is nu nog te duur. Maar wanneer koop je het WEL?
- Als je regelmatig last hebt van stroomuitval (in Nederland nog geen probleem) of geen mogelijkheid op een elektriciteitsaansluiting.
- Als saldering van opgewekte elektriciteit wordt afgeschaft.
- Als er flexibele energietarieven komen waarbij de prijs tijdens piekmomenten veel groter in dan in de daluren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
Ik zou toch in eerste instantie de meeste nadruk leggen op isolatie. Wat je niet gebruikt hoef je ook niet op te wekken. En ook aandacht besteden aan kierdichtheid.

In de wp thread zie je goed terugkomen welke huizen beter geisoleerd zijn, gaat ook bijdragen aan het comfort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:42

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ah, de belangrijkste opmerking is nog niet gemaakt :)

* Isoleren (stond al op je lijstje, maar:)
* Als je daar mee klaar bent, toch nog meer isoleren. Vergeet de vloer en de buitendeuren niet, de kieren tussen muren en dak, de leidingdoorvoeren in de kruipruimte. Dit is mooi weer voor infraroodfoto's (thermografie).
Dit zorgt dat je huis weinig energie lekt.
Dan zorg je dat je huis weinig energie naar buiten pompt:
* Balansventilatie
* Douchewater warmteterugwinning
Dan zorg je voor de big picture: bij 10.000 kilometer per jaar vraagt je auto meer energie dan je huis.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Thanks so far!

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Meer isolatie is beter. Dat is minder warmte (energie) verlies en meer comfort.
Je hebt niet aangegeven wat het bouwjaar van de woning is, maar goede spouw- en dakisolatie en HR++ ramen zijn zeker aan te bevelen.
Verbeterde kierdichting, zoals door Proton_ al is aangegeven, is ook een belangrijk punt. Van ramen en deuren, maar ook van aansluitingen van muur op dak/muur op kozijn.
Echter als je je huis goed luchtdicht maakt met isolatie en kierdichting, dan zul je ook actief moeten gaan ventileren. De 'natuurlijke' ventilatie is dan namelijk aanzienlijk afgenomen.

Zonnepanelen: ongeveer 4000Wp om mee te beginnen.
Daarmee kan je grotendeels je elektra verbruik en het warmtepomp verbruik afdekken, schat ik.
Er kan nog tot 2018 gesaldeerd worden, waardoor je nu feitelijk het elektriciteitsnet als gratis accu kan gebruiken. Het aanschaffen van een eigen accu is daarom nog niet interessant.

Een warmtepomp is LTV (Lage Temperatuur Verwarming) en je normale radiatoren zijn daar niet echt geschikt voor. Deze wil je vervangen voor convectoren (zoals Jaga's) of het liefst vloerverwarming.
Vloerverwarming kan je infrezen in je bestaande betonvloer of droogbouw vloerverwarming op EPS of gipsvezelplaat. Werkt allebei goed.

Voor heet water zou ik het lekker makkelijk houden en voor een warmtepomp kiezen met ingebouwde boiler van 200L, zoals bijv. de Mitsubishi Ecodan 7,5kW.
Hiermee, in combinatie met een douche WTW, kan je lang zat douchen.
Met de warmtepomp een boiler opwarmen is een stuk zuiniger dan een elektrische boiler.
En er zit nu een mooie subsidie op warmtepompen (tot 2300,- euro).

Zie ook hier voor wat interessante praktijk info:
https://www.rvo.nl/sites/...e%20Meter_A4_Brochure.pdf

Een windmolen in de tuin is niet rendabel voor de consument. In verband met uitzicht en geluid mag de windmolen niet te groot zijn. Een kleine windmolen is echter wel duur, maar levert bijzonder weinig op.
Het windmolen formaat dat wel rendabel is zijn die grote industriële dingen.
Wat opbrengst info hier: http://zon-energiehuis.nl/index.php/windmolen/

[ Voor 8% gewijzigd door Jack op 30-11-2016 15:17 . Reden: wind info ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Jack, salderen is tot 2020 verzekerd, maar verder helemaal mee eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Jack bedankt voor de info. Blijkt dat als ik alles goed wel doen, toch diep in de buidel moet tasten. Het hoeft ook allemaal niet direct in het eerste jaar. ;)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Speedy_JN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:25:
Jack bedankt voor de info. Blijkt dat als ik alles goed wel doen, toch diep in de buidel moet tasten. Het hoeft ook allemaal niet direct in het eerste jaar. ;)
Klopt.
2013 zonnepanelen
2014 uitbreiding zonnepanelen, douchewtw, zolderisolatie, inductiekookplaat, quooker
2015 uitbreiding zonnepanelen, doorstroomverwarmer, gas weg laten halen. Alle radiatoren eruit.
2016 uitbreiding zonnepanelen, l/w warmtepomp met hygienebuffervat, itho qualityflow wtw ventilatie, overal vloerverwarming
2017 HR++ glas, nog iets vergeten?
:)

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-11-2016 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
En? Al bijna 'nul-op-de-meter?' :+

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Verder dan dat... Krijg geld toe. (maar wel eerst geinvesteerd he? ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-11-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Extra binnenschilisolatie, proberen de complete binnenschil te isoleren. Dat is isolatie die het hoogste rendement heeft.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:43
Hangt ook van je budget af en type woning... Als bv de baksteen niet goed is wordt deze soms verwijderd, spouw proper gemaakt, isolatie gestoken en een nieuwe baksteen.. klinkt mss niet als veel isolatie dat mogelijk is.. maar 5cm in de spouw die anders lucht was...

Ofwel spouwmuur isolatie mbv korrels of pur...

Dan kun je nog altijd binnenkant isoleren, maar minder extreem bv 4-5cm aan de binnenkant + gyproc van een 11mm of 22mm.. dan heb je in totaal nog steeds bijna 10cm pir isolatie.

Ik zou persoonlijk enkel voor binnen isolatie gaan als er echt geen andere optie is en bv de binnenmuren alles behalve 'recht' zijn..
digifun schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:41:
Extra binnenschilisolatie, proberen de complete binnenschil te isoleren. Dat is isolatie die het hoogste rendement heeft.
als je buitenschil wilt doen moet je ook zorgen dat je genoeg oversteek hebt van je dak..

[ Voor 54% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-12-2016 09:02 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Icekiller2k6 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:59:

[...]

als je buitenschil wilt doen moet je ook zorgen dat je genoeg oversteek hebt van je dak..
Binnenschil, oude huizen hebben een koudebrug van de binnenmuren naar de grond. Kun je heel makkelijk meten met een ir meter in de winter. Daar verlies je meer warmte dan een ongeisoleerde spouw. Dat is iets wat vaak over het hoofd wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
digifun schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:48:
[...]

Binnenschil, oude huizen hebben een koudebrug van de binnenmuren naar de grond. Kun je heel makkelijk meten met een ir meter in de winter. Daar verlies je meer warmte dan een ongeisoleerde spouw. Dat is iets wat vaak over het hoofd wordt gezien.
Wat is het verschil van nu vs 'vroeger' kwa koudebrug met de vloer? Ik zie namelijk in originele post ook niet van wanneer het huis is..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Icekiller2k6 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:10:
[...]

Wat is het verschil van nu vs 'vroeger' kwa koudebrug met de vloer? Ik zie namelijk in originele post ook niet van wanneer het huis is..
Als er een ongeisoleerde spouwmuur is dan is het huis al redelijk van vroeger , in ieder geval niet uit deze eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
digifun schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:14:
[...]

Als er een ongeisoleerde spouwmuur is dan is het huis al redelijk van vroeger , in ieder geval niet uit deze eeuw.
zover ik weet zijn ze vooral in jaren 90 begonnen met isoleren.. of niet? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-12-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Proton_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:20:
Ah, de belangrijkste opmerking is nog niet gemaakt :)

* Isoleren (stond al op je lijstje, maar:)
* Als je daar mee klaar bent, toch nog meer isoleren. Vergeet de vloer en de buitendeuren niet, de kieren tussen muren en dak, de leidingdoorvoeren in de kruipruimte. Dit is mooi weer voor infraroodfoto's (thermografie).
Dit zorgt dat je huis weinig energie lekt.
Dan zorg je dat je huis weinig energie naar buiten pompt:
* Balansventilatie
* Douchewater warmteterugwinning
Dan zorg je voor de big picture: bij 10.000 kilometer per jaar vraagt je auto meer energie dan je huis.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

En voor de verwarming: Splits het denken even in opwek en afgifte.
Als je gaat werken met een watergevuld systeem, is de koppeling tussen deze twee (onder andere) de temperatuur. Tip is om je afgiftesysteem te baseren op (zeer) lage temperatuur verwarming.
Daarmee kun je voor de opwekker nu of in de toekomst alle kanten op.
Zonder gas is een warmtepomp een hele zinnige keuze (maar niet de enige), die vereist een lage temperatuur afgiftesysteem. En een warmtepomp kan ook meteen je tapwaterverwarming verzorgen.
Als je dan een paar extra zonnepanelen legt, hoef je ook een zonneboiler te installeren.

En dan terug naar de basis: Met een (z)ltv systeem moet je goed isoleren, anders krijg je je huis niet meer warm bij strenge kou. Maar wtw op de ventilatie is ook een hele grote post. Het scheelt flink als je in de winter nergens koude lucht binnen krijgt. Financieel, maar zeker voor het comfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Icekiller2k6 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:14:
[...]

zover ik weet zijn ze vooral in jaren 90 begonnen met isoleren.. of niet? :)
Voor die tijd hadden we slochteren, zouden we het nooit meer koud krijgen en was het gas bijna gratis. In de jaren 80-90 werd er pas begonnen met isoleren. Alles wat er voor gebouwd is daar is nooit aan energiebesparing gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Isolatienormen voor de sociale woningbouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.bestaandewoningbouw.nl/wp-content/uploads/2011/12/Minimumisolatie-eisen-voor-de-sociale-woningbouw.jpg

Echter pas sinds de laatste jaren (EPC 0,8 en 0,4) is het isolatie niveau aanzienlijk toegenomen.

[Specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Thanks, ben blij met alle ervaringen. Misschien helpt een plaatje:

Huis
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/25k1ms2.jpg Op een leistenen dak ga ik geen PV's leggen.

Garage
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vx10k2.jpg

Ruimte zat voor 15 pv's?

Ik denk dat ik de garage en het klein tuinschuurtje vol gooi met PV's, een electrisch boiler met WTW en een warmtepomp ga doen. Ik denk dat dit een prima begin is.
Nu nog even uitzoeken welk type e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy_JN op 02-12-2016 07:12 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die schattingen van verbruik die je doet, dat is na de besparingen? Want no way dat je met dat huis zonder besparingen maar 2000 kWh stroom en 1000 m3 gas verbruikt.
Of je bent nooit thuis.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:26
Ik zou maar eens naar de seeh regeling gaan kijken. (www.rvo.nl)
als het toegezegd word krijg ik( wat je via een bereken tool kan berekenen) tegen de 6500€ aan subsidie voor het isoleren van mijn dak, isolerende kozijnen, deuren, hr+++ glas, douche wtw, wtw balansventilatie.

Dat is toch aardig als je toch al bereid bent kosten te maken is elk beetje wat je terug kan krijgen mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Zo een huis is ideaal voor een houtvergasser. Landelijke omgeving , goedkoop hout eventueel gratis uit eigen tuin.

Dubbel glas wordt duur met al die kleine ruitjes qua glas en qua uren. Dan moet er ook nog gekeken worden of de sponningen niet moeten worden uitgefreesd en hoe de staat van de kozijnen is. Vermoedelijk is het goedkoper om er nieuwe kozijnen met minder verbindingen erin te zetten. Staat wel minder mooi maar ziet er van binnenuit veel groter uit.

Wil je echt goed gaan isoleren dan ontkom je niet aan binnenschil isolatie. Overal voorzetwanden of isolatieplaten.

Dat wordt een grote verbouwing / renovatie waar je ook echte vaklui voor nodig hebt en niet de standaardbouwvakker / aannemer. Neem daar ook de tijd voor om die te leren kennen, je moet echt een netwerk daarin ontwikkelen.

Tuin is ook groot en heel erg veel werk wat vooral moeilijk wordt als je wat ouder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Maasluip schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:05:
Die schattingen van verbruik die je doet, dat is na de besparingen? Want no way dat je met dat huis zonder besparingen maar 2000 kWh stroom en 1000 m3 gas verbruikt.
Of je bent nooit thuis.
Dat was mn huidige gebruik met een 2 onder 1 kap.
Veel de houtkachel, goed geisoleerd (vloer en dak zelf gedaan) en zuinig met stroom.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/10sf28l.png

Ik neem ook aan dat met zo'n vrij staande woning de kosten iets om hoog gaan. :+

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Bod gedaan op het huis... now we wait.

Voorwaarts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Huis gekocht onder voorbehoud. Gezien de financiën wordt de planning voor 2017:

- pv's (garage dak op het zuiden vol leggen)
- speksteenkachel
- Dak isolatie
- ramen en kozijnen vervangen

Helaas heeft het achteraf wonen een nadeel.... er loopt een klein dun ADSL lijntje (1700m afstand) van max 20mb. Ai!

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy_JN op 28-12-2016 09:51 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Dat wordt lekker klussen! Gefeliciteerd met de koop ;). Is pair bonding geen optie? Je kan het altijd even navragen!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 12:51

Blucky

Still tweaking my profile

Inderdaad gefeliciteerd met de aankoop. van het internaat is inderdaad wel een groot nadeel. wellicht contact opnemen met verschillende providers. Wellicht dat je wat voorelkaar kan boksen. succes met het klussen!

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 23:43

MieJuul

3970Wp

Speedy_JN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:50:
Huis gekocht onder voorbehoud. Gezien de financiën wordt de planning voor 2017:
Gefeliciteerd!
Helaas heeft het achteraf wonen een nadeel.... er loopt een klein dun ADSL lijntje (1700m afstand) van max 20mb. Ai!
En welk 'nadeel' levert dat dan op?
Ik red me prima met een max 20mbit lijntje.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Offtopic: max 20mi in theorie... misschien nog wel minder. Netflix, gamen en downloaden gaat lastig worden ;-)

Dit topic mag van mij dicht. Eerst heb ik geen vragen of reden tot het openhouden van.

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Update: huis is van ons! De eerste oriënterende afspraken (met leverancier) staan gepland om het huis te verduurzamen. :*) 8)

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Huis gekocht en al 4 dagen fanatiek aan het slopen! :o
Eerste offertes komen er aan van panelen, kozijnen en nieuwe CV (pallets). Ben benieuwd!

Het dak van de binnenkant isoleren gaan we zelf doen. Nu nog een sloot graven voor het schip met geld. :+

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

@Speedy_JN Gefeliciteerd! Dat worden dus drukke dagen de komende tijd.

Is er op dit moment geen dakisolatie aanwezig eigenlijk?
In het dakisolatie topic in dit subforum staan genoeg tips en ideeën in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 29-03-2017 16:52 ]

[Specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ah thanks! Dak isolatie nope? Nope! Af en toe een stukje piepschuim in een kier. Zo ging dat vroeger ;-)

Zo was het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nK3wNK3OSDc37ETfjaxp93Qq/thumb.png

En nu is het hele huis kaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Si4CmMHBIY3ExInBWWcrD43o/thumb.jpg

Nu veel poetsen (ex rokers, huis meurt) en beginnen morgen met verven. Nu nog orienterende voor isolatie mogelijkheden.

Het eerste speeltje is er al... Landroid! (+nichtje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yz0uBIujS3QBRfBKKRkUnDzF/thumb.jpg :D

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy_JN op 30-03-2017 09:28 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Schrootjes paradijs! Super hip in 1980 ;)

Het ontbreken van dakisolatie is een meevaller. Nu kan je zonder problemen het dak aan de binnenzijde isoleren. Veel huizen hebben een dunne isolatielaag aan de buitenzijde, maar je wilt liever niet het dakbeschot opsluiten tussen 2 isolatielagen.

Controleer ook de aansluiting van dak op de muren op luchtdichtheid. Wat flexibel-blijvende, lage expansie pur doet wonderen in ieder geval.

Het plafond in het dak is handig voor een eventueel ventilatie systeem, dus die zou ik wel weer terug plaatsen.

Ik zie ook een vrij hoge dorpel, dus vloerverwarming boven is ook nog een optie zoals ingefreesde fermacell platen.

Al bedacht hoe je het dak gaat isoleren?

[ Voor 16% gewijzigd door Jack op 30-03-2017 14:29 ]

[Specs]

Pagina: 1