Voordat de hele discussie losbarst:
Dit is geen klaag/bash topic over Black Friday of de leverancier.
Even kort met data wat feiten opnoemen:
Leverancier (nog niet bij naam genoemd) stuurt altijd een nieuwsbrief.
Afgelopen zondag om 01.00 ontvangen; hierin stonden wat electronische artikelen met gratis 320 GB harde schijf.
Was nog wakker en de website bezocht; leuke artikelen!
Een van de artikelen had echter een prijs van NUL euro, normaal 350 euro)
Alle prijsopties erbij (twv 30 - 90 euro) stonden ook op 0 euro.
Eerste wat ik dacht; prijsfout / databasefout
Heb ze gelijk een tweet gestuurd dat de prijs verkeerd was en op 0 euro stond.
Vervolgens dacht ik; we gaan het toch proberen.
Artikel besteld, met gratis HDD, 2 opties twv 0 euro (normaal 89 euro per stuk)
Totaalprijs bleef in winkelmandje 0 euro.
Kon dus niet af rekenen via Ideal en daarom nog een product twv 1,50 erbij gedaan.
Gehele bestelling per Ideal betaald en bevestiging gekregen.
Op 28 november (maandag dus) van ze een tweet gehad dat ze me bedankten voor de oplettendheid.
Ik heb geretweet dat ik het een mooie Black Friday / Cyber Monday actie vond.
Bevestiging gekregen en vandaag de melding van PostNL dat pakket morgen word afgeleverd.
Gewicht via PostNL bekeken en deze lijkt het gekozen product te hebben.
Sorry voor langdradige intro maar zo zijn de feiten wel correct.
Waar het om gaat is:
Product inclusief genoemde opties vertegenwoordigt een waarde van 419 euro ongeveer.
Door de speciale winteractie met gratis HDD is de waarde dus 0 euro geworden.
1 Valt dit wettelijk gezien als een geldige Cyber Monday / Black Friday aanbieding?
Het is een hele aardige korting.
2 Kan de verkoper achteraf (dus NA levering) beroepen op een systeemfout?
3 Stel dat het product morgen geleverd word, ben ik dan rechtmatig eigenaar of moet ik het alsnog tzt terug sturen? Factuur is betaald a 1,50 euro maar dat zegt niks natuurlijk
Natuurlijk kunnen we een hele morele discussie opstarten of het netjes is of niet. Dat is NIET de bedoeling van dit topic. Ik ben benieuwd waar ik wettelijk sta als ik het product morgen gewoon ontvang.
Sub-topic; zit er wel serieus aan te denken om na ontvangst de leverancier te contacten en eventueel een voorstel te doen. Heb al een pre-order gezien van een nieuw model wat over 2 weken uitkomt en die iets duurder is. Misschien kan ik met de leverancier een deal maken.
Aan de andere kant, door ze WEER te contacteren maak ik misschien wel slapende honden wakker en eisen ze alsnog dit product terug als zijnde "prijsfout".
Dus de vraag is, zit ik wettelijk gezien goed als ik het product ontvang of kan de leverancier me nog iets maken? Moet ik de leverancier na ontvangst contacteren en er alsnog op wijzen?
Dit is geen klaag/bash topic over Black Friday of de leverancier.
Even kort met data wat feiten opnoemen:
Leverancier (nog niet bij naam genoemd) stuurt altijd een nieuwsbrief.
Afgelopen zondag om 01.00 ontvangen; hierin stonden wat electronische artikelen met gratis 320 GB harde schijf.
Was nog wakker en de website bezocht; leuke artikelen!
Een van de artikelen had echter een prijs van NUL euro, normaal 350 euro)
Alle prijsopties erbij (twv 30 - 90 euro) stonden ook op 0 euro.
Eerste wat ik dacht; prijsfout / databasefout
Heb ze gelijk een tweet gestuurd dat de prijs verkeerd was en op 0 euro stond.
Vervolgens dacht ik; we gaan het toch proberen.
Artikel besteld, met gratis HDD, 2 opties twv 0 euro (normaal 89 euro per stuk)
Totaalprijs bleef in winkelmandje 0 euro.
Kon dus niet af rekenen via Ideal en daarom nog een product twv 1,50 erbij gedaan.
Gehele bestelling per Ideal betaald en bevestiging gekregen.
Op 28 november (maandag dus) van ze een tweet gehad dat ze me bedankten voor de oplettendheid.
Ik heb geretweet dat ik het een mooie Black Friday / Cyber Monday actie vond.
Bevestiging gekregen en vandaag de melding van PostNL dat pakket morgen word afgeleverd.
Gewicht via PostNL bekeken en deze lijkt het gekozen product te hebben.
Sorry voor langdradige intro maar zo zijn de feiten wel correct.
Waar het om gaat is:
Product inclusief genoemde opties vertegenwoordigt een waarde van 419 euro ongeveer.
Door de speciale winteractie met gratis HDD is de waarde dus 0 euro geworden.
1 Valt dit wettelijk gezien als een geldige Cyber Monday / Black Friday aanbieding?
Het is een hele aardige korting.
2 Kan de verkoper achteraf (dus NA levering) beroepen op een systeemfout?
3 Stel dat het product morgen geleverd word, ben ik dan rechtmatig eigenaar of moet ik het alsnog tzt terug sturen? Factuur is betaald a 1,50 euro maar dat zegt niks natuurlijk
Natuurlijk kunnen we een hele morele discussie opstarten of het netjes is of niet. Dat is NIET de bedoeling van dit topic. Ik ben benieuwd waar ik wettelijk sta als ik het product morgen gewoon ontvang.
Sub-topic; zit er wel serieus aan te denken om na ontvangst de leverancier te contacten en eventueel een voorstel te doen. Heb al een pre-order gezien van een nieuw model wat over 2 weken uitkomt en die iets duurder is. Misschien kan ik met de leverancier een deal maken.
Aan de andere kant, door ze WEER te contacteren maak ik misschien wel slapende honden wakker en eisen ze alsnog dit product terug als zijnde "prijsfout".
Dus de vraag is, zit ik wettelijk gezien goed als ik het product ontvang of kan de leverancier me nog iets maken? Moet ik de leverancier na ontvangst contacteren en er alsnog op wijzen?