Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC voor 3D-tekenen/gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.480 views

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem is het belangrijkste wat ik ga doen 3D-tekeningen. Het programma waarmee ik dat ga doen is Autodesk Professional Inventor 2017. Daarnaast wil ik ook zware games kunnen spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet helemaal een idee hoeveel het gaat kosten. Als ik maar echt iets goed heb. En niet 'net' goed, maar echt goed. Prijs doet er dan niet toe. Als het maar niet overdreven wordt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee helemaal niks.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb even rond gesnuffeld en ik heb dit kunnen vinden: Desktop 3D-Tekenprogramma's
Dit is eigenlijk hetgeen wat ik zoek. Het is wel een topic van 2014, dus weet niet of de onderdelen inmiddels vernieuwd zijn? Zoals ik net al zei als het maar goed is. Prijs maakt daarbij niet uit. Dus ik wil gewoon snel kunnen 3D-tekenen en zware games spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu Acer laptop. Voorkeur gaat daar wel vanuit. Maar als er iets anders beter is, sta ik daar volledig voor open

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, geen speciale wensen.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een hele goeie pc waar ik goed op kan gamen en zware programma's mee kan besturen zoals Inventor bijvoorbeeld. Dus het hoeft niet de aller aller beste te zijn, maar wel echt een goeie. Dit graag wel binnen een bugdet. Het moet gewoon goed zijn en daar betaal ik graag voor.

• rmno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01 21:02
Iets van een richtlijn qua budget (ook al is het een range) kan helpen. Bovendien is je vereiste resolutie en type scherm belangrijk (refresh rates). Succes!

ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is de ideale pc voor gamen/3D-tekenen? ?
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:46:
...Autodesk Professional Inventor 2017.
...
zware games kunnen spelen
...
Prijs doet er dan niet toe. Als het maar niet overdreven wordt.
...
Dit graag wel binnen een bugdet.
Het is dus wel de bedoeling dat je eerst zelf wat opzoekt. Bijvoorbeeld geef je aan dat je Autodesk-software gaat gebruiken; daar zit vaak al een recommended specification achter waaronder, bijvoorbeeld, xx GB RAM of een bepaald type videokaart.

En zware games speel je niet zomaar; zonder enig idee/inzicht in welke resolutie jij wil gaan werken, denk ik dat je al snel op zoek moet naar een goede 1440p monitor (ook voor Autodesk) en daar zit dan een aanzienlijk prijskaartje aan als je daar een GPU bij wil zoeken die, bijvoorbeeld, Battlefield 1 op alle details wil spelen.

Mijn suggestie; ga alsjeblieft normaal je startpost aanvullen. En stel een budget; ik kan over 5 minuten een PC posten die alles kan; kost je wel 8 rooien en daar zit je ook niet op te wachten.

/edit: https://knowledge.autodes...ventor-2017-products.html -> minstens 8GB RAM, liefst meer dan 20GB RAM. Intel Xeon of Core i7 3.0GHz en hoger. Quadro 2000+ of FirePro 4000+ GPU certified... Dat zijn nogal spullen; en daar hangt een redelijke hoeveelheid knaken aan, reken dik 500 Euro alleen al voor de GPU voor Inventor.

Reken er niet direct op dat je met een Quadro ook goed kan gamen; laten we even zeggen dat dat niet kan. Voor 1440p Battlefield spelen mag/kan je nog eens 500+ Euro neerleggen voor een goede GTX1070 of iets in die buurt.

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2016 22:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RobinKr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04-2022
[b]

Reken er niet direct op dat je met een Quadro ook goed kan gamen; laten we even zeggen dat dat niet kan. Voor 1440p Battlefield spelen mag/kan je nog eens 500+ Euro neerleggen voor een goede GTX1070 of iets in die buurt.
Hoezo zou dit niet kunnen?

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
Een quadro is voor inventor niet nodig kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Het zal gewoon perfect werken met een gaming kaart. Een I7 is leuk maar eigenlijk ook niet nodig aangezien Inventor hoofdzakelijk op 1 core draait en alleen met FEA en een aantal andere plugins zoals renderen meerdere cores gebruikt. Werkgeheugen zou ik wel minimaal 16GB nemen een beetje 3D model met 500+ onderdelen heeft dat zo nodig.
Als je student bent zou ik gewoon voor een mooi gaming systeem gaan daarmee kun je normaal gesproken alles in inventor wat je zou moeten kunnen. Gebruik je het systeem om er echt mee te gaan werken in een productieomgeving kies dan voor een I7

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
RobinKr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:36:
[...]

Hoezo zou dit niet kunnen?
Quadros zijn niet ontworpen op het snel renderen van frames zoals geforce kaarten dat zijn. Ze zijn gemaakt op precisie.

Voorbeeldje: de quadro m6000 was een 5000 dollar kaart maar gaf 99% van de performance de titan x maxwell, die toen der tijd voor 1000-1200 euro te koop was

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.