Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop 3D-Tekenprogramma's

Pagina: 1
Acties:

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:10
Beste tweakers,

Een vriend van me heeft gevraagd om een systeem voor hem samen te stellen om vlotjes 3D tekenprogramma's te kunnen draaien.

Zelf ben ik niet thuis in die markt, vandaar dat ik hier even kom luisteren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals uit de titel al blijkt ben ik opzoek naar een systeem voor 3D Tekenprogramma's

Wat mag het systeem gaan kosten?
een exacte richtprijs heb ik niet, maar 1500€ is geen probleem.

Adviesuurtje

zoals ik al zei ben ik niet thuis in deze markt en had ik eerst wat vragen voor ik een systeem begin samen te stellen.
  • Is het al nuttig om voor de nieuwe X99 chipset te kiezen?
  • is een goede "gaming" grafische kaart voldoende, of moet ik echt voor de dure "firepro" kaarten gaan?
  • 16GB ram voldoende? of eerder 32GB?
  • SSD nodig? of niet echt waard in zulk systeem?
Ook nog even vermelden dat ik een "intel fanboy" ben.. ik zal AMD niet afslaan als het word aangeraden, maar voorkeur gaat toch naar intel :-)

Als ik op deze vragen een antwoord zou kunne krijgen zou ik al een heel stap verder staan :-)

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Deathaspire op 19-09-2014 15:47 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.
Deathaspire schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:46:
Is het al nuttig om voor de nieuwe X99 chipset te kiezen?
Afhangend of de programma's meer dan 4 cores gebruiken, anders eigenlijk niet. DDR4 is ook nog schreeuwend duur.
is een goede "gaming" grafische kaart voldoende, of moet ik echt voor de dure "firepro" kaarten gaan?
Hangt af van het gebruikte programma.
16GB ram voldoende? of eerder 32GB?
Waarschijnlijk zal 16GB genoeg zijn, maar hangt ook weer af van het gebruikte programma
SSD nodig? of niet echt waard in zulk systeem?
300% zeker: ja! Dat je zoiets nog durft te vragen :*) Met een SSD voelt de PC vele malen sneller aan, en aangezien je vlotjes wil tekenen is het sowieso een vereiste. En voor €1500 al helemaal, we stoppen ze zelfs in 500 euro PC's :)

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Puur 3d tekenen of ook renderen?

Veelal werken CAD programma's op een enkele kern. Graka kan ook maar zorgt veelal alleen voor viewport versnelling en bij specifieke programma's ook realview.

• Deathaspire
Alvast bedankt voor de reacties!

ik weet dat ik eigenlijk zelf al met een lijstje moest afkomen, maar ik zat nog met teveel vragen om al iets "serieus" op te stellen ;-)

bij deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte GA-Z97M-D3H€ 89,90€ 89,90
1MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming€ 349,90€ 349,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD3001FAEX, 3TB€ 145,20€ 145,20
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 91,80€ 91,80
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,51€ 36,51
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 137,50€ 137,50
1Seasonic G-Serie 650 Watt€ 96,80€ 96,80
1Crucial M550 2,5" 512GB€ 187,01€ 187,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.324,52

wat denk je hiervan? :D

ik ben voor de i5 gegaan omdat een i7 nutteloos lijkt, aangezien vele tekenprogramma's geen multicore ondersteunen, met een i5 ben je dan toch nog safe als die support er ooit toch komt.

Processorkoeling komt uit de BBG van september, ik weet dat de mugen serie zeer goed is, wel groot, maar is normaal geen probleem voor de gekozen case.

moederbord is een wilde gok, aangezien ik niet weet waar ik bij een moederbord echt op moet letten, enkel op de usb poorten en PCI-e 3.0 X16 support.

videokaart heb ik uit de BBG van juli (workstation) gehaald.

SSD en HDD uit diezelfde BBG.

Het Ram geheugen heb ik uit de BBG van september gehaald, 2 latjes van 8GB, altijd mogelijk om uit te breiden naar 32GB.

voeding heb ik ook uit de BBG van Juli gehaald, enkel ietsje zwaarder, better safe than sorry...

en last but not least de behuizing, strakke case van fractal design, BBG van Juli

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Welke software wordt er exact gebruikt?

specs

• Deathaspire
voor zover ik weet autocad, ik ga zondag nog langs bij hem om verder te luisteren wat er net gedraaid moet worden, de pc is namelijk voor zijn vrouw haar werk

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Splitinfinitive schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:07:
Puur 3d tekenen of ook renderen?

Veelal werken CAD programma's op een enkele kern. Graka kan ook maar zorgt veelal alleen voor viewport versnelling en bij specifieke programma's ook realview.
Behalve 3D Max (is ook CAD), die gebruikt alle kernen.

[ Voor 1% gewijzigd door marquis op 19-09-2014 18:16 . Reden: aanvullen!!!!! ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
3Ds max is qua werken met de interface (modeleren etc) vaak zéér singlethreaded. Als je grote scenes hebt dan zul je merken dat de bottleneck vaak bij 1 core zit. Bepaalde simulaties en renderen enz. is natuurlijk een ander verhaal maar dat gaat voor z'n beetje alle 3d apps op.

specs

Pagina: 1